Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

glemte du ikke lige en 5 supportøvelser eller noget til bænken ??
Hmmm....synes skuldrene føles som om, de er ved at være på nippet til at blive overbelastede (hvad bilder de sig ind - bare fordi de er blevet brugt "lidt" :nonono: ), så vælger nok lige at skære kraftigt ned på en del øvelser den næste uges (?) tid og give dem lidt ro og hvile :dry:
Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

Weekenden

Cykling 8 km

Ein bisschen Tanzen zur Familieparty im Jütland...

Mandag d. 24. september

Træning i HSF

Squat

1x10x20

1x10x30

1x10x40

2x10x42,5

1x8x45 Begynder at føles knapt så let...

Bænkpres

1x20x20

1x10x40

1x5x50 m. stop

1x3x60 m. stop

5x2x67,5 m. stop

:smile: Ingen gener fra skuldrene i dag. Har dog kunnet mærke en udefinerbar snert af irritation i skulderleddene, så sent som i går (samt ugen op til - men er ikke blevet forværret af BP i fredags)... så holder lav profil et par dage endnu mht. supportøvelser. (Det er meget lidt der mærkes, men det er der - mærkeligt nok mærkes det, når der ikke trænes - men, vil keine richtige Schäden haben, so...)

Calf raises

1x20x40

1x20x60

1x15x70

1x15x80

Leg curls

1x12x15

2x10x20 :bigsmile: Kan mærke markant forbedring fra sidste gang. Yeaihh, små sejre i træningen :tongue::laugh:

1x5x25

supersættet med

Cable pushdowns

3x10x20 Okay en enkelt tricepsøv, der ikke aktiverer skulderen ret meget, på lavt blus

Leg extensions

2x10x15

Cykling 8 km

Prehn

Tror L^P fik svaret ganske udmærket :wink:

Tak for opmærksomheden :tongue::wink:

L^P

Thanks and thanks :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 25. september

Løbetur

Var ude på en kæresteløbetur i aftenmånens klare lys :laugh::wub:

Distance: 6 km

Tid: 30 min

Løb på hårdt underlag i et støt, jævnt tempo - en let fartøgning de sidste par 100 m.

Føles efterhånden rart at løbe igen :bigsmile:

Lidt vippebræt før og efter.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Det lyder fandeme plat :4thumbup:

Det med løbeturen, månen eller kæresten?? :tongue::wink:

Omformuleret: 6 km barsk løbetur (hidtil længste i over 5 år) på hård asfalt gennem storbyjunglen i dystert mørke skarpt forfulgt af kriger...

Har bemærket den noget "tuffere stil" nede i hulen, hvor man helst ikke skal lave noget, man kommer i (konditions)form af, og helst ikke være for "feminin" (i sit udtryk)? :laugh:

Men, bare rolig - jeg kommer forbi igen alligevel :wink:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 26. september

Træning i HSF

Let bænkdag

Bænkpres

1x20x20

1x10x40

2x3x42,5 m. stop og lilla bånd - eksplosivt

2x3x45 m. stop og lilla bånd - eksplosivt

2x3x47,5 m. stop og lilla bånd - eksplosivt

Alle sæt føltes lette og med god fart på :smile:

Og så er der dømt trøjetræning på fredag.

Dødløft

Har ingen gener haft i knæet efter sidste DL-træning eller efter squat og løb man/tirs, så prøvede med lidt tungere løft i dag.

1x8x50

1x5x60 :bottom: Fik ikke spændt ordentligt op på en af rep'ne. Ej sundt for ryggen. Må bare ikke ske! Fokusér!!

1x3x70 Bedre. Herefter bælte på.

1x1x80 Blev rådet til at tage (mine blødsålede) sko af, hermed gjort.

1x1x90 Omvendt grip

1x1x100

1x1x102,5 PR

Syntes det føltes meget tungt fra de 90 kg. Mangler lidt power i benene og er stadig ikke helt tilfreds med teknikken - men taget i betragtning af jeg stort set aldrig har prøvet tung DL før og øvelsen stadig er forholdsvis ny for mig, er jeg udmærket tilfreds.

Maveøvelser+rygbøjninger

Blandede maveøvelser og rygbøjninger (3x20) på måtte.

Cykling 5 km

Og det blev dagens træning.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Flot dødløft Tina, det så næsten FOR perfekt ud..... synes du har god teknik i forhold til hvor lidt du har trænet den. :clap:

Tusind tak :smile: Altid skønt med ros.

Det føltes dog ikke helt optimalt på de tunge løft, og da jeg er tilhænger af så korrekt teknik som muligt, så er "i forhold til hvor lidt jeg har trænet" ikke tilfredstillende nok for mig - men det skal (forhåbentligt) nok komme :bigsmile:

Det er utroligt, så mange "erfaringer" man skal gøre på egen krop, før de hænger virkelig ved :tongue:

Torsdag d. 27. september

Cykling 4 km

Bloddonation

½ L blod leveret :4thumbup: :heartpump: :1112:

Var dog lige "så heldig" at få fornøjelsen af at blive stukket i begge arme, da laboranten efter stor overvejelse fandt venstre arm abslut letttest at stikke i (når jeg nu var ligeglad med, hvilken arm - hun var nok ny :4smartass: ) - og ramte blodåren - men måtte droppe det, da noget gik galt, og blodet begyndte at pible ved siden af... (tip: skynd dig at slippe stasen --> mindre hæmatom). Ny laborant, anden arm... hun var lidt i tvivl om hvilken blodåre, hun ville bruge - men endte med at vælge den "på sædvanlig plads" i midten af albuen - og det gik fint - heldigvis - for reglerne siger åbenbart, at man kun må stikke 2 gange - og det er da ærgeligt at komme forbi og blive prikket huller i helt forgæves...

Hgb: 8,5. Steget fra sidste gang :smile:

Fredag d. 28. september

Træning i HSF - bloddryppende trøjetræning :tongue:

Ja, der var jo planlagt trøjetræning - og det må man sige det blev. Var måske ikke optimalt oplagt efter en meget hektisk dag på arbejdet med overarbejde og adskillige "ikke-standard" situationer, men sådan er det jo ind i mellem :wink:

Bænkpres

1x20x20

1x8x35

1x5x50 m.stop

1x3x60 m. stop

x1x1x70 m.stop

Fury fxg str. 34.

Var ved med meget møje og besvær at få trøjen på - synes den var MEGET STRAM i ærmerne - da det pludselig væltede ud med blod på "silkeærmet" på v. arm ...hvor fanden kom det fra? Ååhh, en kæmpe bule ca 1,5 cm i dia i albuebøjningen på venstre arm.

Stikket i den "uheldige arm" fra dagen før, var sprunget op :rolleyes: En finger på. Det ku' bare ikke være rigtigt! Har efterhånden givet blod en del gange, og tidligere kunnet træne samme dag uden problemer...

Nåh, vi fik hevet trøjen af igen. Fik rullet en kugle af toiletpapir til pres og klistret den fast på med først klisterbånd, derefter sportstape :nonono: Det virkede! Valgte at sætte på på højre arm også for en sikkerheds skyld, selvom der ikke så ud til at være tendens til blødning der. Og det virkede udmærket under resten af træningen.

Tror vist lige jeg blev halvsvimmel et øjeblik.

På med trøjen igen med lige så stort besvær... Stadig megastram, med deller ved albuerne og den sad fjollet henover brystpartiet...

0x1x85 Alt for stram til at kunne få armene ned.

0x1x85 Lidt bedre, men nej

0x1x100 til 1 klods. Bedre, men lå afsindigt dårligt - så...

0/1x1x100 til 1 klods Kunne vist nok nogenlunde komme ned til klodsen, men ej et ordentligt løft.

Trøjen af, min venstre arm begyndte at sove helt vildt - men trøjen ville bare ikke af, før der var bakset meget med den. Tak Anders. En stor lettelse!

Ikke nogen succesoplevelse i mine øjne, men er blevet anbefalet at prøve igen en anden gang...

Fury nxg str. 36 - min "vandte," behagelige bænkprestrøje" på :smile:

0x1x95 Der var kommet nogle andre skiver på vægten, jeg regnede forkert og troede der kun var 85 kg... Dårlig teknisk, føltes meget tungt...

1x1x95 Ditto, men kom dog lige op

1x1x85 Fin stil, m. stop

2x2x85 Ditto. Føltes bare godt at lave nogle gode løft i en behagelig trøje :bigsmile:

Måtte lige hjælpe Jacob med at udvide hans trøje :wink: - og nu var der alligevel gået så lang tid, at jeg ligesågodt kunne få maksimalt ud af trøjetræningen...

På med Katana str. 38

1x1x80

1x1x80 m. signal Godt smæk på :4thumbup:

1x1x80 m. 3 s. pause på brystet.

Og så var jeg ikke til mere trøjetræning!

Sikken nogle erfaringer... :laugh:

Chins

1x10xbw

1x5xbw+15 kg

2x5xbw+20 kg

Shrugs

1x15x20

1x10x40

1x10x60

3x5x90

Cykling 10 km

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 29. september

Cykling 7 km

Søndag d. 30. september

Løbetur

Distance: 3 km, tid: knap 15 min

Havde egentligt planlagt at løbe i et lidt hurtigere tempo, men det var kroppen ikke enig i i dag :gal:

Knæet har efterhånden affundet sig fuldstændigt med løbet, så det er bare skønt!

Det er dog alt for hårdt (og sikkert også dumt ... :blush:) at løbe inden morgenmaden, så det bliver nok ændret fremover.

Havde dog lyst til at komme udenfor og løbe en tur på dette tidspunkt - og da jeg skal vente adskillige timer efter et måltid før det er fedt at løbe og det samtidigt passede ind mht. hvornår et par gæster ville komme forbi, så gik det jo nok.

Kajaktur

En rigtig hyggetur i 69'eren (semi-kapbåd) :bigsmile:

Distance 7,5 km (tid lige under 1 time).

Lagde ud i modvind ud til Møllerne ved Kraftværket, vendte hjemad igen og legede i sidebølgerne lidt frem og tilbage langs Sandøen, mens "Sandslugeren" tøffede ind for at hente mere sand, øvede balance med pagajen over hovedet og en smule roning med lukkede øjne.

Cykling 8 km

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 1. oktober

Træning i HSF

Bænkpres

1x20x20

1x10x40

2x3x40 med lilla elastik og stop

4x5x40 med lilla elastik og stop

Squat

1x10x20

1x10x30

1x10x40

2x10x45

1x10x47,5

1x10x50 PR Ingen brok fra knæet, og føltes ret let :smile: Kan jo snart squatte "rigtigt" med vægt på :tongue:

Dødløft

1x10x50

3x8x60 m. bælte, uden sko

Mave

Lidt mave samt rygbøjninger

Cykling 8 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Det er sku gode nyheder Tina....

Det er lige hvad det er :4thumbup: Glæder mig til at se, hvad det kan blive til, da det jo er en god øvelse.

Det ser dog helt vildt ud, når I andre løfter med de mega mange kg på stangen :bowdown::bigsmile:

Glæder mig SÅ meget til ikke at skulle tage hensyn til latterlige skader/operationer!

(korsbåndsskaden stammede fra et alvorligt trafikuheld, der også lige har skullet "heles op" på, så pga. det samt andre ting, føler jeg ikke, at jeg har lavet andet end at genoptræne, lave alternative sportsgrene og på at arbejde mig tilbage til "normal" alt for mange gange)

Tirsdag d. 2. oktober

Cykling 8 km

Onsdag d. 3. oktober

"Grøn skovturs-cykeltur" (26 km) - Dejligt med frisk luft i det skønne vejr.

Træning i HSF

Bænkpres

1x20x20

1x8x40

2x6x50

1x5x60 m. stop

5x3x67,5 m. stop. Mangler mere fart på fra bunden, men føltes ellers ikke meget tungt :smile:

1x3x70 m. stop

Supported rows

1x8x50

1x5x55 Let

1x5x57,5

1x5x60 De 2 sidste reps manglede lige de sidste cm, men føltes ellers rimelig lette de 3 første.

1x5x57,5

Chins

1x8xbw med greb i håndklæde

1x5xbw+15 kg

2x5xbw+20 kg

1x5xbw+15 kg tunge

Uprigth rowing

halvsmalt greb

1x10x20

3x5x30

Stående calf raises

1x20x50

1x15x80

1x10x100

1x10x110

Maveøvelser

"Bensænk" lige samt skrå til hver side efterfulgt af crunches - 3 sæt

Cykling i alt 31 km

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med udtagelsen til bænkpreslandsholdet :devil:

Du er sku' en barsk tøs :wub:

PS: De er ikke altid så gode til at give lyd fra landsholdet, men du kan se udtagelsen på www.styrke.dk

Hej Sune, :bigsmile:

Mange tak for både lykkeønskningen og ikke mindst informatonen! :bigsmile:

Du har helt ret i, at deres informationsniveau kan højnes! Jeg vidste ingenting :nonono:

Det er jo meget fint at være udtaget (og jeg er da meget stolt), men øh.. hvad indebærer det EGENTLIG????

Please opdater mig :smile:

L^P, Guarden og Skotten: :4thumbup: :superman::blush::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Sune, :bigsmile:

Mange tak for både lykkeønskningen og ikke mindst informatonen! :bigsmile:

Du har helt ret i, at deres informationsniveau kan højnes! Jeg vidste ingenting :nonono:

Det er jo meget fint at være udtaget (og jeg er da meget stolt), men øh.. hvad indebærer det EGENTLIG????

Please opdater mig :smile:

L^P, Guarden og Skotten: :4thumbup: :superman::blush::bigsmile:

Det indebærer at du pludselig får et brev ind af døren om Torsdagen ang om der er samling i Aalborg om Lørdagen, Husk at være klar til at maxe :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det indebærer at du pludselig får et brev ind af døren om Torsdagen ang om der er samling i Aalborg om Lørdagen, Husk at være klar til at maxe :laugh:

Det har du vist meget ret i :laugh:

Har netop i går (lørdag) med posten modtaget en meget kortfattet invitation til træningssamling på søndag i Aalborg (som jeg desværre må melde afbud til :unhappy: ).

Tidspunkt og træningssted ej angivet :nonono: Samlingen er for "Bænkpresholdet" (uden nærmere forklaring) - så det er da godt man er blevet opdateret via sin log :4thumbup:

Havde ikke tid til at træne fredag (cykling 4 km), så det blev en tur i kajakklubben lørdag i stedet.

Lørdag d. 6. oktober

Træning i Kajakklubben

Bænkpres

1x20x20

2x5x40 m. stop. Eksplosivt.

5x5x42,5 m. stop. Eksplosivt. Fik rigtig god fart på :smile:

Dødløft

Et lille bælte på.

1x8x50

1x6x60

1x6x65

3x6x70 u/ sko. Fokuser på at få bagdelen bedre ind under dig.

Det er ikke helt optimalt at træne tungere DL med rene metalskiver m.v. Man bliver vist hurtigt forvænt :laugh:

Rotur i kapkajak

Ca. 8 km ud langs Amager i "Idefix" på roligt, krystalklart vand og med strålende sol.

1. tur i den nye rosæson.

Squat

1x8x30

4x8x45

Cykling 32 km

Søndag d. 7. oktober

Cykling 8 km.

(Rengøringsdag i kajakklubben)

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Det har du vist meget ret i :laugh:

Har netop i går (lørdag) med posten modtaget en meget kortfattet invitation til træningssamling på søndag i Aalborg (som jeg desværre må melde afbud til :unhappy: ).

Tidspunkt og træningssted ej angivet :nonono: Samlingen er for "Bænkpresholdet" (uden nærmere forklaring) - så det er da godt man er blevet opdateret via sin log :4thumbup:

HA HA jamen der ka du jo bare se :nonono::smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 8. oktober

Cykling 30 km

Træning i HSF

Ja, så blev det tid til endnu en trøjetræning... i den stramme str. 34...

Bænkpres

1x10x20

1x5x40 m.stop

1x3x50 m. stop

1x2x60 m. stop

1x2x70 m. stop

På med trøjen Nxg+ str. 34. Alle løft med stop.

Trøjen kom nemmere på i dag, men sad afsindigt stramt på min venstre arm. Huden på armen skiftede hurtigt farve til faretruende blå, og så bare til mere usund blå :4goodbye: - og fingrene begyndte at sove flere gange undervejs :crybaby: Ikke just behageligt i min verden - blev dog lettet end smule undervejs ved at hvile armene på ryglænet af en stol og pumpede lidt med hænderne, da det fik den sovende fornemmelse til at lette lidt og armen til kun at være alm. blå :tongue:

1x2x80 3 klodser

1x1x80 2 klodser. Fik ikke lagt mig ordentligt, så meget dårligt løft

1x1x90 1 klods. :smile:Bedre, på trods af min hånd sov helt vildt!

1x1x95. Kom for langt op mod hovedet, men kom op.

0x1x100 Stangen trillede op ad brystet, og jeg pressede vist i helt forkert retning, så...afbrudt

1x1x100 Godkendt :bigsmile: PR. Et længe ønsket mål nået. Juhuu :superman:

Så var det hele træningen og besværet med trøjen værd :wink:

Kan mærke, at der er en hel del at hente på bedre teknik :4smartass: Skal bl.a. blive bedre til at holde opspændet ordentligt og holde vægten mere kontrolleret, når den løftes ud samt nede ved brystet - og så selvfølgelig ramme banen bedre.

Synes det gik bedre med at holde ud at have trøjen på i dag. Den sad dog meget højt oppe i halsen, hvilket hæmmede mig en del sammen med min sovende hånd - hvilket nok gjorde, at jeg på nogle af løftene, gerne ville have dem "overstået" med medfølgende dårligere præstation til følge :blush:

Trøjen af - superlækkert - men baksede igen rigtig meget med at få den af! Det tog godt et kvarter, at få den af (venstre ærme ville bare ikke af) - selv med hjælp fra både Nors og efterfølgende af Formanden :blink: Må huske plastposer, når den skal af næste gang!!!!!!!

Nå, vi fortsatte udstyrstræningen :w00t:

På med Katana'en str. 38 m. stop.

Sad super dejligt løst :wink: Du har bare at løfte ordentligt i denne trøje, Jacob :wink:

4x2x80

De fleste løft vist rimelige. Skal lige passe på ikke at løfte for skævt i venstre side. Føltes dejligt lette.

Pull-Ups-bred fatning

4x6xbw Eksplosivt

Chin-Ups

1x5xbw+15 kg

3x5xbw+20 kg

Shrugs

1x10x20

1x10x40

1x6x60

1x5x85

3x5x90

Tidsmæssigt en langvarig træning, men dejlig stemning og masser af stærke atleter i klubben.

Der gøres bl.a klar til weekendens trekampsstævne (SM) og Sune var forbi og bl.a vise, hvordan man løfter tung bænk :superman::wink:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med de 100 kg Tina :devil:

Du er simpelthen så grundstærk og får den lettet selvom løftet ikke er helt stabilt. Når du får lært at bruge trøjen lidt bedre, så kan du hente MANGE kilo endnu :devil: Du skal bare øve lidt mere alt imens vi prøver at holde lidt igen på dig, så du ikke træner dig i sænk.

Jeg skal med glæde give nogle flere råd og give nogle længere udredninger til de forskellige programtyper. Jeg er selvfølgelig lidt kortfattet når jeg selv træner, det skal du være klar over. Det er ikke fordi at jeg ikke gider snakke :blush: Men spørg mig når jeg har bedre tid, så skal jeg nok være lidt mere uddybende i mine forklaringer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share