Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Søndag d. 15. marts

Supertough dag på arb. igen fredag, så hjem og i biffen og nyde "Mænd, der hader kvinder" :4thumbup:

Var for træt til at træne lørdag aften - så den blev desværre droppet/udskudt endnu engang.

Fik hygget med et par enkelte småøvelser hjemme søndag...ikke det vilde...

Push-ups

3x15

Air squats

4x25

Hofteløft

3x20

Alternating lunges

3x20 (10 på hver)

ss med

Toe raises

3x20xmig selv

Yder+inderlårsøv. på gulv

3x20+20 I bedste Jane Fonda stil :laugh:

Planken m. ca. 5 sek benløft skiftevis

1x5+5

Mandag d. 16. marts

Blev vækket af en lidt for aktiv baby, der tumlede rundt indeni fra ved 4-tiden, så jeg havde svært ved at sove ordentligt derefter... Havde egentlig ikke regnet med at have energi til træning efter arb., så træningstøjet pakket meget nødtørftigt - men det havde jeg overraskende nok alligevel, så det blev da lige til et par øvelser i HSF

Træning i HSF

Chins

1-2-3-4-5-6-7-5-4-3-2-1 Max. 1 minuts pause - meget kortere på de lave reps - der var dog ikke til mere end 5 på vej ned, så 6 blev elegant undladt

One-arm rows

1x12x20

2x8x23

1x10x20

Incline db press

1x12x7

3x12x15

DL

1x8x50 Strammede ubehageligt i maven/maveskindet i dag- så pænt droppet igen

Military press

1x12x20

3x8x25

E-z curls

3x10xe-z stang+17,5 kg

Lateral raises

1x10x7

2x8x7

Leg extensions

1x12x10

3x10x20

2x8x25

Cykling 7 km

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 17. marts

Cykling 5 km

Lang dag på arb. ERFA-møde droppet pga sygemelding fra den ene foredragsholder, flytning til langt væk og mig temmelig træt...

Onsdag d. 18. marts

Morgenvægt: 71,5 kg

Morgenchins

1x10xbw (morgenpullups i 1. sæt)

1x10xbw

1x2xbw+16 kg i bæltet

1x1xbw+24 kg i bæltet - blev nødt til lige at prøve, da styrken føltes ok - hagen til stangen, men ikke højt op over.

1x9xbw

Cykling ?

Stillesvømning i Vestbadet

Det blev ren afslapningssvøm: 900 m (400 m fødder)

Torsdag d. 19. marts

Cykling 4 km

Personalemøde efter arb. - så endnu en lang dag... pyha - det har været en hård uge - og så vækker bebsen mig om natten ved at tumle vildt rundt - troede først det var efter man havde født, man skulle vænne sig til det :wink:

Fredag d. 20. marts

Cykling 7 km - afsted til mutti i Jylland - og det var så den dag - hvorfor er hun dog flyttet så langt væk :nonono::wink:

Weekenden d. 21.-22. marts

En masse traveture i skoven, langs Tange sø, omkring Bjerring - ellers ren rekreation og råhygge :4thumbup:

Mandag d. 23. marts

Træning i Vestbadet

Cykling 13 km

Roning på C2: 500 m, tid: 2 min - min fod gled ud to gange :dry: Bliver vist aldrig rigtig vild med denne type roning - selvom det nok er suverænt træningsmæssigt... Men, fik da lige pulsen lidt op

Pullups

5x5xbw

supersættet med

Leg extensions

1x10x20

1x12x20

2x8x25

Rowing torso

1x12x20

2x12x25

1x8x30

supersættet med

Sitting calf.

1x20x20

2x14x30 syre

Leg press

1x20x60

3x15x90

Brystøv. i maskine

1x10x30 hmm.. nej er mere til frivægte

Incline DB press

Fødderne i det fri

1x14x14

2x9x16

Seated leg curls - technogym maskine

2 prøvesæt

3x12x30 - pund vil jeg gætte på

Svømning 600 m - så var tiden gået - men bliver hurtigere forpustet, så det var fint nok :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hey :smile:

Har luret lidt i din log.....der er godt nok gang i den :4thumbup:

Ror du også C2? Nice, er ik rigtig stødt på så mange der ror kajak og slet ik kano. Ror selv kajak og har roet en del C1 og lidt C2.....men det er godt nok ved at være lidt siden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey :smile:

Har luret lidt i din log.....der er godt nok gang i den :4thumbup:

Ror du også C2? Nice, er ik rigtig stødt på så mange der ror kajak og slet ik kano. Ror selv kajak og har roet en del C1 og lidt C2.....men det er godt nok ved at være lidt siden :smile:

Hej og velkommen :smile:

Ja, kajak er dejligt - (selvom der ikke har været helt så meget af det fra min side på det seneste). Men, nu starter sæsonen jo også først "RIGTIGT" om en god måneds tid... Håber på at få mulighed for at få roet lidt mere i år - nu må vi se. Lysten er der helt bestemt!

Hvor ror du henne? Hvilke kajaktyper?

Har ikke rigtig adgang til C2'ere normalt - andet end når jeg af og til styrketræner i Vestbadet - og der er der er den forholdsvis ny - samt at jeg mere kommer der for at svømme og evt. styrketræne... men der er jo rigt gang i den andre steder her på MOL, så havde absolut lyst til lige at prøve - og er heller ikke totalt afskrækket fra at prøve igen, når bedre tid og mindre mave :tongue:

Mange hilsner

Tina

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 24. marts

Cykling 10 km

Onsdag d. 24. marts

Jordemoderbesøg igen - uge 32+0.

Der har åbenbart været en smule rod i datoerne, så vikaren sidst gav mig en tid her 14 dage efter sidste besøg. Denne gang hos min"gamle" jordemoder (ellers vældig sød), som nu har fået nyt job pga slidgigt i ryggen - så det bliver en anden igen næste gang. Godt det ikke betyder det helt store for mig - det er også højst sandsynligt en anden en, når det endelig sker. Er sikker på de er dygtige og kan deres job alle sammen :smile:

Alt var i fineste orden. Urin ok (tjekkede jeg selv). Blodtryk: 131/81 - denne gang målt siddende, bebsens vægt vurderet til ca. 2 kg - skulle være helt normal str. (dejligt), fundusmål: 34 cm, liggende i hovedstilling (hovedet nedaf, normal mængde fostervand, og livmodervæggen tæt og stærk omkring barnet :bigsmile:

Min egen morgenvægt sagde: 72,1 kg.

Fik at vide, at jeg som 1.gangsfødende kunne regne med 2 overnatninger efter fødslen på hospitalet. Næste tjek er i uge 38 (6. maj).

Træning i HSF

I selskab med Kath. (Hoosier) og et par andre gæster fra TSK og selvfølgelig alle de "faste" :devil:

Hofteløft på swissball

3x20

Leg extensions

1x12x10

2x12x20

2x10x25

2x8x30

ss med

Bænkpres med elastik

tynde røde elastikker - kørte med sammen med Kathrine - det var nu meget sjovt at prøve lidt elastiktræning igen.

1x12x20

1x8x25

3x8x35 Eksplosivt - og ret let. Skal dog sørge for at spænde godt ind i skuldrene.

Dips

2x10xbw Synes ikke jeg havde brug for 10 set bp :wink:

Chins

Selvfølgelig :laugh:

1x8xbw

1x4xbw+10 kg i bæltet

1x1xbw+22,5 kg i bæltet - jeps hagen over, men der er ikke til mange kg yderligere p.t.

1x4xbw+10 kg i bæltet

1x8xbw

Squat

1x12x20

1x10x30

2x10x35 Det er ikke tungt, så ved ikke helt om det er "ligegyldigt," men har ikke lyst til at køre med for meget vægt her til sidst, hvor jeg kan mærke lænden er lidt brugt af og til om aftenen - uden træning.

ss med

Reverse curls

3x10x20

Military press

1x10x20

2x10x25

Lateral raises

til yderlår

3x12x5

One arm triceps extensions

1x10x7

1x8x7

ss med

Planken

2x60 sek x mig og baby

Cykling 8 km

Link to comment
Share on other sites

Hvor ror du henne? Hvilke kajaktyper?

Takker for velkomsten :smile:

Ja, glæder mig også til at komme igang med sæsonnen. Jeg roede oprindeligt i Sorø....fantastisk klub! Men er flyttet til holbæk for et lille halvt års tid siden, så har kun fjorden. Er vandt til at ro på søen, så fjorden er lidt anderledes.....anderledes bølger du ved :crazy:

Jeg har en Vajda Marathon.....gammel gammel sag, men den kan sgu endnu. Den er desværre bare til en lidt højere vægtklasse end min, så den kræver lidt ekstra ballance da jeg ikke kan trykke den tilstrækkeligt ned i vandet.....men hva, vi har vores ture i starten af sæsonnen hvor vi ik er helt enige om hvem der bestemmer, men det plejer at blive bedre ;o)

Min kærste har en turkajak, så starter nok op i den....det er for koldt at ryge i, selv om en måned hehe.

Plejede at ro sprint da jeg roede i sorø, men jeg fik båden jeg har nu, fordi den skulle smides ud, så nu er det den jeg har.....bare for fornøjelsens skyld, er holdt op med at konkurrere!

Link to comment
Share on other sites

Takker for velkomsten :smile:

Ja, glæder mig også til at komme igang med sæsonnen. Jeg roede oprindeligt i Sorø....fantastisk klub! Men er flyttet til holbæk for et lille halvt års tid siden, så har kun fjorden. Er vandt til at ro på søen, så fjorden er lidt anderledes.....anderledes bølger du ved :crazy:

Jeg har en Vajda Marathon.....gammel gammel sag, men den kan sgu endnu. Den er desværre bare til en lidt højere vægtklasse end min, så den kræver lidt ekstra ballance da jeg ikke kan trykke den tilstrækkeligt ned i vandet.....men hva, vi har vores ture i starten af sæsonnen hvor vi ik er helt enige om hvem der bestemmer, men det plejer at blive bedre ;o)

Min kærste har en turkajak, så starter nok op i den....det er for koldt at ryge i, selv om en måned hehe.

Plejede at ro sprint da jeg roede i sorø, men jeg fik båden jeg har nu, fordi den skulle smides ud, så nu er det den jeg har.....bare for fornøjelsens skyld, er holdt op med at konkurrere!

Der er ofte også masser af bølger i Hvidovre :devil: - men det er som regel også muligt at finde rimelig roligt vand ved at lægge sig i læ...

"Gamle sager" er ganske fortrinlige - har også selv sådan en :wink:

Ror nu også for fornøjelsens skyld - har aldrig rigtig selv konkurreret - udover et enkelt juleræs i vildt decembervejr og et "Tour de Gudenåen - 120 km i to'er" - der mere var en personlig udfordring/se om vi kan - end for "konkurrencen".

Torsdag d. 26. marts

Cykling 4 km

Fredag d. 27. marts

Træning i kajakklubben

Dejlig, afslappet hyggetræning med veninde og kæreste :wub:

(Var noget træt efter arb., samt var vågnet tidligt og været "huslig" :innocent: )

Må snart på vandet igen - det så alt for lækkert ud! Var dog ok på bare at være indenfor og beundre den smukkeste, kraftige regnbue henover vandet i aftenssolens skær :bigsmile:

Pullups

1x8xbw

2x6xbw

Træk til nakke-bredt greb

1x10x40

1x8x45

Træk til mave

1x12x35

1x10x40

Stående DB-skulder press

2x12x11

1x10x11

Stående DB-curls

1x15x11

1x5x13,5

1x6x13,5

Push-ups

1x20

1x15

Lunges

2x12+12 Godt langt frem

Lateral raises - foran

1x14x6

1x12x7

Hilsnede hund/diagonaløv.

3x15

Toe raises

2x10x16

Diverse guldøvelser

Lidt blandede gulvøvelser, stabilitet, bold, udstrækning...

Cykling 12 km

Link to comment
Share on other sites

Der er ofte også masser af bølger i Hvidovre :devil: - men det er som regel også muligt at finde rimelig roligt vand ved at lægge sig i læ...

"Gamle sager" er ganske fortrinlige - har også selv sådan en :wink:

Ror nu også for fornøjelsens skyld - har aldrig rigtig selv konkurreret - udover et enkelt juleræs i vildt decembervejr og et "Tour de Gudenåen - 120 km i to'er" - der mere var en personlig udfordring/se om vi kan - end for "konkurrencen".

Har ikke konkurreret sådan seriøst.....har deltaget i et par løb hist og her. Deltog en enkelt gang i Mølleåens Blå Bånd i kapkano med min makker. Var lidt sjovt for der er ik mange piger der ror kano, så vi fik et par kommentarer med på vejen, både positive og negative.

Ruten var kun 3 km.....men det var hårdt nok.....relativt nybegyndere på det tidspunkt og så i bølger.....var super tæt på at ryge i vandet kort før mål, men klarede den heldigvis :smile:

Har godt overvejet Tour de Gudenåren et enkelt år, men kom aldrig afsted desværre.

Lige nu ror jeg bare for fornøjelsens skyld.....så kan også godt holde mig fra at gå på vandet til det bliver lidt varmere ;o)

Ror du kap eller tur?

Link to comment
Share on other sites

Ror du kap eller tur?

Begge dele. Kap i godt - ikke alt for blæsende vejr - og lidt afhængig af årstid - er også rigtig glad for tracer, som er en mellemting!

Lørdag d. 28. marts

Cykling 33 km

Travetur i KVL-området efter introduktion til isspisning hos Ben and Jerrys :4mewantfood:

Dinner-date med MOL-tøser om aftenen :4thumbup: - så maven blev ekstra rund og fyldt :laugh:

Søndag d. 29. marts

Cykling 8 km

Mandag d. 30. marts

Cykling 4 km

Havde lige brug for en lille nap - og så var klokken desværrre blevet for mange - ville have været ude at svømme - da lysten ikke lige var til styrketræning i dag - men det blev i stedet:

Yoga: ca. program 1+2

Hvilket faktisk var meget rart - da det løsnede lidt op for lidt spændinger i lænde-og ryg-området

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 31. marts

Cykling 4 km

Onsdag d. 1. april

Tidligt op og ud på nummerplade-kontoret - vi er snart motoriserede også :biggrin:

Superhygligt besøg hos højgravide Sarah og Dennis.

Der blev smæsket smoothies m.m. og pludret godt - samt udvekslet en masse tanker om alt muligt - dertil tips til gode bøger - så smuttede forbi biblo på vej hjem og endte med endnu en god stak under armen :4smartass:

Dertil lige et kort stop i CSA for at se de nye faciliteter - nice :4thumbup:

Cykling 23 km

Stillesvømning i Vestbadet

- sidste gang :crybaby:

Svømning: 1100 m (300 m fødder)

Afslapningsfyld og udstræk i varmtvandsbassinet - aahh :4thumbup:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 2. april 2009

Cykling 4 km

En dejlig gå-tur med kæresten i det fantastiske solskinvejr!

Fredag d. 3. april

Kajak-klubben

Forårets første kajak-tur - juhuu

Skøn træningsdate med kæresten! Med sådan et lækkert forårsvejr er det bare skønt at komme på vandet og udendørs igen!!

Det blev i tur-to'er (gode gamle Mjølner) - så vi lige kunne se, hvad min efterhånden ret gravide krop mente om roningen - og så er det superhygligt og dejligt at ro - og ikke mindst "starte op" i to'er - det er knapt så hårdt :wink:

Kunne lige mærke det i mavemusklerne det første ½ minut -og skulle derefter lige have tumlingens "numse(?)" lidt væk fra min ribbenskant... men så føltes det også supergodt uden nogen gener :smile: Det sværeste var at komme op af kajakken igen :laugh:

Hvor er det bare skønt at kunne ro med bare hænder og knapt så indpakket :4thumbup:

Roede ud mod "horisonten" langs Amager til bundgarnspælene og retur.

Distance: 8 km

Var på vandet knap en time inkl pauser.

Lidt hyggesnak med et par af "de gamle" udendørs - og derefter lige lidt styrketræning.

Chinups

1x10xbw

1x4xbw+10 kg i bæltet

Pullups

1x8xbw

1x3xbw+10 kg i bæltet (sidste rep ikke helt tilfredsstillende oppe med hagen :dry: )

Chinups

1x6xbw Hmm... så var der ved at være udsolgt

Lunges

1x12+12xbw

2x10+10xbw+2x5 kg db's

supersættet med

Stående DB curls

1x8x13,5

1x7x13,5

1x6x13,5

Toe raises med DB

3x10x13,5 på bare tæer - føltes overraskende hårdt - syrede hurtigt til

supersættet med

Incline DB press

1x15x7

1x15x13,5

1x11x16

1x10x16

Push-ups

1x15

1x10

"Diagonal-øvelse"

Har aldrig rigtig fundet ud af, hvad denne egentlig hedder... :blush: Står på alle fire med den ene arm fremme og modsatte ben bagude...

2x15

Lidt svaje-skyderyg øvelser...

Cykling 13 km

Finito - og rigtig god weekend til alle! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Den begynder at fylde godt i landskabet, maven, men den store dag nærmer sig jo også stille og roligt.

Må du blive ved med træne indtil det sidste eller skal du skifte til noget mere skånsomt? Men mon ikke at det kommer dig til gavn senere at du har holdt den kørende så længe, det skulle man i hvert fald formode.

God weekend retur :sun:

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Den begynder at fylde godt i landskabet, maven, men den store dag nærmer sig jo også stille og roligt.

Må du blive ved med træne indtil det sidste eller skal du skifte til noget mere skånsomt? Men mon ikke at det kommer dig til gavn senere at du har holdt den kørende så længe, det skulle man i hvert fald formode.

God weekend retur :sun:

Hej Gregers :bigsmile:

(sorry for den lange svartid)

Jeg tror absolut, det kommer til at gavne mig, at jeg prøver at holde mig i gang, så længe som muligt!

Selvom der jo aldrig er nogen garanti for en "let fødsel" - (hvis de findes?).

Diverse undersøgelser viser (statistisk) færre komplikationer etc. - og hurtigere tilbagevenden til "normalen" m.m. blandt gravide i god form - lutter positive ting :4thumbup:

Jeg har prøvet at søge information om graviditet og træning - samt lånt et par forskellige bøger om emnet (der er stadig meget få videnskabelige undersøgelser mht. styrketræning og graviditet) - dertil snakket med min jordemoder herom for nogen tid tilbage.

Konklusionen er: der opfordres faktisk til at styrketræne (og konditionstræne). Du kan gøre storts set, hvad du har været vandt til (evt. med let nedsat intensitet) - især hvis du er vandt til at træne. Og jordemoderens gode og vigtige info: din krop siger selv stop, hvis det er for meget: føles det ubehageligt eller vigtigt: får du plukkeveer lige efter, så er det for meget - ellers fortsæt blot.

Synes nu selv jeg har skåret en del ned på en hel del - og det jeg træner stadigvæk føles godt og behageligt.

Jeg har ikke haft nogen blødninger, barnet vokser planmæssigt og er livligt, jeg føler mig godt tilpas - så er ikke nervøs mht. træningen. (Jeg tror dertil, der findes mere aktive gravide end mig "derude", samt har læst om en marathonløber, der løb 20 km få dage før hun fødte - DET synes JEG er vildt)

Kroppen er dog her på det sidste begyndt at kunne mærke den efterhånden "højgravide" tilstand - så træning bliver lidt, som der er overskud til. Nu går jeg snart - om kun en arb.'sdag (d. 14.) :smile: - på barsel - det bliver dejligt.

Bliver mere træt end normalt efter arb. - og så er det træningen bliver nedprioriteret lidt til fordel for afslapning...

Rigtig god Påske! - vi må vist tage chinupdysten op senere på året :wink:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 4. april

Dejlig solskins-slentretur i Forstbotanisk have ved Charlottenlund

Søndag d. 5. april

Cykling 5 km?

Gåtur med venner og deres smårollinger i Hareskoven :bigsmile:

Mandag d. 6. april

Cykling 11 km

Tough dag på arb. :devil: - "single"dyrlæge på klinikken, nu chefen holder lang Påske-ferie.

Svømning i Vestbadet

Distance: 1000 m

Der var ikke lige overskud til mere denne dag - men trængte sådan til at røre mig - og havde også taget cyklen herhen i anledning af det fantastiske solskinsvejr :superman: Må lige puste lidt ud lidt længere efter hver 50 m end jeg "plejer" :laugh:

Tirsdag d. 7. april

Cykling 4 km - og endnu en lang (men god) arb.'dag :blink:

Aftengåtur med kæresten på Ishøj strand

Onsdag d. 8. april

Morgenvægt 73 kg (= + ca.11 kg) - 34 uger gravid

Morgenchinups/pullups

1x8xbw c

1x8xbw p

1x8xbw c

1x5xbw p

Kort arb.dag :smile:

Til fødselsforberelse: tjah...sød og sympatisk yngre jordemoder, nogenlunde indlæg - kort resume: dyrk motion - min 30 min dagligt, drik meget vand - især vigtig nu det bliver varmere!, en del snak om følelser og tanker, snak med din partner om bl.a. etc. - gennemgang (med "skuespil" :nonono: ) af den "latente fødselsfase" - udvidningsveerne derhjemme - og hvornår fødestuen/jordemoderen bør kontaktes - udl. af brochure med øvelser til hvis ondt i lænden.

Cykling 8 km

Valgte at afprøve brochure-øvelserne (små-øvelser), da var lidt træt i lænden om aftenen. Især udstrækning af ben/baller var rart!

Ferie :4thumbup:

Rigtig skøn Påske til alle!!!

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 9. april

Total hygge og (tiltrængt) afslapning hos venner i deres sommerhus ved Bjerre Strand.

Travetur langs stranden og åen.

Fredag d. 10. april

Endnu en travetur på stranden.

Dertil årets første dukkert! :devil:

Lørdag d. 11. april

Kajaktur

I toer-kajak - turbåd ("Oldies but"). Vejret temmelig luftigt i dag - men der blev mere roligt i læ over langs Amager.

Distance: ca. 8 km

Pullups

5x3xbw Korte pauser

Chinups

5x3xbw Korte pauser

Incline DB press

1x16x11

3x10x13,5

Push-ups

4-5x10

Lidt udstrækning

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 12. april

Påskefrokost - og endnu en store spisedag :4mewantfood: :biggrin:

Mandag d. 13. april

Travetur i ca. 1½ time i Hedeland. Jeg kunne dog godt "nøjes" med en enkelt tur opad BJERGET og følte ingen trang til at løbe adskillige gange op ad det :wink:

Tirsdag d. 14. april

Sidste arb.'sdag (fra 8-16.30 :blink::wink: ) - men det var en perfekt dag at slutte på med masser af gode stunder og tid til at spise frokost med de andre :4thumbup:

Det bliver helt mærkeligt at skulle gå hjemme, men tror nu også det bliver lidt fedt :biggrin: Især med det skønne forårsvejr som stråler for tiden!

Er nu officielt på barsel :smile:

Utroligt nok var der energi til en aftenrotur med kæresten :wub: - helt perfekt!

Kajaktur

I to'er :4thumbup: Det er nu meget rart og super hygligt - og lidt mere sikkert. Der var igen lige en lille babyende, der lige måttes "møffes til side" i starten, da den pressede ubehageligt op under mine ribben i h.side - men ellers føles det rigtig fint at ro (skal blot lige ha' oparbejdet en ro-form). Det sværeste er at komme ned i og op af kajakken - Der føler man sig lidt som en ubehjælpelig hval - lol :laugh:

Distance: 8 km

Tid: ca. 52 min på vandet inkl. småpauser

Roede generelt med ca 9,5-10 km/t - afhængig af vind og strømforhold - så ikke noget specielt højt tempo - men føltes nu til tider sådan alligevel :wink:

Et par hurtige ben-øvelser derefter:

Lunges

3x10+10xmig

Toe-raises med DB

3x10x11 på bare fødder

supersættet med

(Air-)Squat

3x25xmig

Cykling 9 km

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 15. april

Graviditets-status:

35 uger henne.

Morgenvægt: 73,6 kg (+ ca. 12 kg)

Morgenpuls: 56 slag/minut

Mærker masser af liv, har det godt, er glad, ingen særlige gener - kan dog godt blive en smule øm i lænderegionen om aftenen og bliver selvfølgelig markant hurtigere træt, må ofte op 1-2 gange om natten :nonono: - og maven føles meget udspilet :wink:

Lægetjek: Sidste (planlagte) lægetjek inden fødslen.

Alt ok. Urinprøven: alt normalt, blodtryk 80/120, symfyse-fundusmål: 34 cm, babyens hoved vender nedaf - men har endnu ikke "sat sig", hjertelyd ok, vægt hos lægen med tøj etc. : 75,1 kg.

Morgentræning

Chinups+pullups

1x10xbw chins

1x8xbw pulls

1x2xbw+16 kg kb chins - ups bæltet gik op og KB'en gled på gulvet... :blush: Så stoppede vi legen med ekstra vægt her :tongue:

1x6xbw chins - let sæt

1x5xbw pullups - de føltes slet ikke lige så lette :tongue: - kan stadig ikke forstå at grebet betyder SÅ meget for mig...

Push-ups

1x20

1x20

1x16

"Hilsende hund"

3x15+15

Hofteløft

2x20

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Alle de pullups :gal: med ekstra vægt... Husk nu du ikke måtte løfte mere end et ½ kg. :tongue:

Stuhr mave efterhånden. :w00t: Er der virkelig kun én?

Hej Jesper :bigsmile:

Jeps, maven skyder godt frem efterhånden :laugh: Kun en ekstra "beboer" - der bare forstår at suge næring og skabe sig ideelle forhold med "masser af plads" til ham/hende selv derinde :wink:

Troede vi var blevet enige om, at det med ½ kg var tåbeligt pjat fra træningsforskrækket, urealistisk kilde :tongue:

Ja, det går overraskende godt med chinupsne :4thumbup:

Til gengæld er stort set alt andet ved at føles halvhårdt - selv at tøffe rundt på en travetur er ikke "bare" mere :nonono:

Kroppen kræver at slappe mere af for tiden - så prøver ind i mellem at give den lov til det :wink:

Er spændt på, hvilken lille størrelse, vi skal møde ca. indenfor den måneds tid...

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 16. april

Hmmm...hukommelse er en mærkelig størrelse :nonono:

Var vist ude at gå en tur og dertil afprøvede jeg et andet "yogainspireret øvelses-program" fra "Aktiv fødsel".

Fredag d. 17. april

Travetur på stranden

Fra Brøndby Havn til Vallensbæk og retur - distance: 6 km

En masse praktisk og husligt...

Lørdag d. 18. april

Træning i kajakklubben

Kajak: 5 km i to'er - rimeligt blæsende

Tid: ca. ½ time - max.fart 13,8 kortvarigt - gn.snitsfart ca. 9 km/t

Chins

5x4

supersættet med

Lunges

4x10+10xmig og baby

DB curls - stående

1x5x13,5

2x8x11

supersættet med

Toe raises

3x10x11 på bare fødder, på stepbænk

Lateral raises

3x10x6 Til yderlår

supersættet med

"Hilsende hund"

3x15

+ skyde ryg/svajeøv.

Travetur rundt om Utterslev mose

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 19. april

Socialt familie-tamtam med masser af mad :4mewantfood:

Pyha, det er sørme hårdt for maven - man bliver helt udmattet og slået ud :laugh:

Mandag d. 20. april

Udstræknings/yoga-inspirerede morgenøvelser

:hippy: :biggrin:

Stadig lidt underligt, men føles nu meget rart.

Træning i HSF

Havde inviteret stærke Cornelia med til at give lidt ekstra kvindeligt selskab :superman::bigsmile:

Superhygsomt :4thumbup:

Som sædvanligt god stemning og masser af power og aktivitet i klubben :4boxing:

Squat

1x12x20 frontsquat

1x12x20 alm. squat herfra - føltes lettere/bedre i dag - måtte lige mærke efter, da det er lidt tid siden sidst

1x12x30

2x12x40 Føltes ellers helt udmærket, når der spændes godt op - men holder lige vægten nogenlunde nede for en sikkerheds skyld...

Leg extensions

1x15x15

3x12x20

Pullups

1x8xbw

1x4xbw+5 kg i bæltet

2x5xbw

Bænkpres

Skråbænken i udu, så vi nappede lidt alm. bænkpres - uden stop

1x12x20

1x12x40

1x10x50

1x10x55 :4thumbup: Selvom det er uden stop, er jeg egentlig udmærket tilfreds, da denne øvelse ikke har været prioriteret så højt længe

1x10x50

Planken

2x60 sek x mig og baby

:biggrin:

Push-ups

2x15

Cykling

Tiden ved at være fremskreden og energien til alt for lange træninger er der ikke mere - selvom lysten til at træne flere øvelser ikke manglede :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 22. april

Svømning i Vestbadet

Distance: 1350 m

5x50 crawl+50 ryg Kørte rigtig godt i rimeligt tempo (samlet ca 16-17 min inkl. pause efter hver 50 m)

2x50xbryst m. flyben

Blev nødt til at geare lidt ned i tempo herefter og holde en pause, da det spændte lidt i den h.side af maven herefter - dog ej som alm. plukkeve...

4x50 rolige rygcrawl ben m. fødder på

4x50 crawl m. fødder

2x50 flyben, dyk

2x50 crawl+50 ryg Alt fint igen

50 crawl

Udstræk og afslapning i varmtvandsbassinet

Cykling 12 km

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 23. april

Anskaffelse af lidt af baby-udstyret ... :wub:

Hygge og snak med 5½ mdr's baby og hendes mor :blahblah::secret::4smartass:

Cykling+walk - i alt 7 km - ca. halvt af hvert

Fredag d. 24. april

Yoga-øv. (afslappende :wink: ) udendørs på græsset :smile:

Kajaktur i to'er

Distance: 8 km

I afslappet tempo.

Føltes lækkert og godt :4thumbup:

Ville have trænet lidt efterfølgende, men kroppen vil ikke helt så meget mere - så måtte "nøjes" med roturen :wink:

Lunges

1x10+10

1x5+5

Begyndte at spænde i maven, selvom energien og lysten ellers var der - så valgte at lytte til kroppen og slappe af i stedet...

Nu begynder graviditeten rigtig at mærkes mht. energi-niveuet: lave lidt - SLAPPE AF - lave lidt - SLAPPE AF osv.

Der kan heldigvis ikke ønskes bedre vejr at have "fri" i. Det har været et perfekt forår! :smile:

Lørdag d. 25. april

Chinups

1x10xbw

5x6xbw

Push-ups

4x10

Travetur i Brøndbyskoven og på Vestvolden

Med nyudsprungne bøgeblade, fantastisk sollys, fuglekvidr og lækkerhed i luften :wub:

Gæster hele eftermiddagen og aftenen :smile:

Søndag d. 26. april

Kajaktur i to'er

Distance: 8 km

I to'er selskab med Morten og Sekita :smile:

Lateral raises

3x12x6

Siddende DB-press

3x10x11

Mandag d. 27. april

Anemonetur i Hareskoven

Lækker formiddags-travetur i den dejlige nyudsprungne skov med anemonetæpper over det hele :wub:

Ælsker det!

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 28. april

Pullups

5x5xbw

Cykling i alt 20 km - i stille og roligt tempo...

Onsdag d. 29. april

3 uger til termin! :blink::laugh:

BW = ca. 74 kg tjah, vægten har holdt sig nogenlunde heromkring længe, men synes maven vokser og der er MASSER af aktivitet derinde...

Svømning i Vestbadet

Distance: 1200 m (200 m fødder). Mest crawl - 50 m intervaller

Ah, føltes supernice - vandet lige tilpas svalende - og det gik bare derudad.

Mødte en anden højgravid i min bane - så kunne vi plaske tykmavede rundt sammen :laugh:

Derefter ½ times baby-svømning med knap 6 mdr's baby og hendes mor (det er bare hygligt!)- og 45 min's babysitning - mens mor svømmede selv for 1. gang efter fødslen. Uarrgghh...det er godt at "øve sig" - men man skal lige lære at tolke babysprog :wink:

(Det gik godt :wink: )

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 30. april

Lidt afslappende og udstrækkende yoga-øv udendørs :smile:

Kajakroning

Ca. 5 km i to'er - aftentur

Rart lige at få rørt sig bare en lille smule - og nyde den friske hav-luft :smile:

Fredag d. 1. maj

Morgenhygge med kæresten, afslapning, frokost-dinner ude - selvfølgelig kæmpe menu - med veninde og videre hygge i solen på græsset, aahhh.... :4thumbup:

Lørdag d. 2. maj

Morgen-hjemme-træning

Energien og lysten til den helt vilde træning i hverdagen er dalet lidt - men et par hygge-øvelser kan man vel lige overkomme :tongue:

Desuden må chinup-formen lige tjekkes :devil:

- selvfølgelig kombineret med lidt praktisk som tøjvask ind i mellem... :rolleyes:

Morgenvægt - kun mig og bebs: 74,5 kg - igår 73,6 kg... food!... :4mewantfood: ... (og lidt muskelatrofi andre steder :tongue: )

Chinups/pullups

1x10xbw chins

1x8xbw pulls

1x8xbw chins

1x5xbw pulls

Push-ups

1x20

2x16

1x20

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share