Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Lørdag d. 2. maj

- Der blev desuden lige indlagt en lækker ca. 45 min's walk rundt og rundt i Forstbotanisk Have - der bare er helt vidunderlig lige nu :4thumbup:

Og så videre og være social med masser af dejlig mad endnu engang :biggrin: I Nordsjælland hos gammel veninde, der har termin samme dag som mig - vi målte maver for at se, hvis der var størst (fik at vide, min så lidt større ud) - men de var præcis lige store i cm - 107 cm i omkreds udfor navlen (/bredeste sted) og 41 cm fra under maven ind til brystbenet - jeg er bare knap så høj :laugh:

Mandag d. 4. maj

Cykling 5 km

Tjah, lidt praktisk hurlumhej og flere sociale hyggestunder - mens man endnu er "sig selv" :wink:

Tirsdag d. 5. maj

Svømning i Vestbadet

Vågnede sindsygt tidligt og var forholdsvis frisk - så besluttede at tage tidligt ud at svømme...

Wouw, hvor er der gang i hallen kl. 7.05 om morgenen!!! Adskillige svømmere og ca. 20 "seniorer", der lavede vandgymnastik i den ene side af bassinet, dertil pænt mange svedende mennesker på løbebånd og diverse cardiomaskiner oppe i motionscenteret :blink:

Fik selv svømmet 1100 m (de 1000 på ca. 30 min) samt hygget i varmtvandsbassinet og masseret skuldrene fra "vandbruserne" der :smile:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 6. maj

38 uger gravid - jordemoderbesøg

Min nye jordemoder - der virkede dejlig sympatisk :smile:

Tjah, ikke så meget nyt - havde ikke de vilde spørgsmål - har det jo godt :4thumbup:

Fysisk så alt også helt ok ud. Blodtryk 125/88, urinprøven normal, ingen ødemer, + til fosteraktivitet, hjertefrekvens ca. 132-139 slag/minut, symfyse-fundusmål 39 cm, skønnet vægt på baby 3200 g (er vokset 1 kg på 3 uger, hvis sidste skøn er rigtigt - heldigvis skulle babyers hoveder være nogenlunde ligestore uanset vægt, hvad den nu end ender på... :wink: ), hovedet nedad - er ikke helt sikker på om det har sat sig helt fast? (H. ku fast)

Har mærket den lille tumling hikke nogen gange de sidste par uger - har ikke rigtig mærket hikken tidligere - om det skyldes ingen hikken eller at moderkagen sidder fortil, hvilket ifølge jordemoderen skulle gøre det sværere at mærke er jo svært at sige...

Min egen vægt nogenlunde stabil på 74-74,5 kg morgenvægt.

Har enkelte plukkeveer, men ikke ret mange.

Næste jordemodertjek - om 2 uger. Så må vi se om tumlingen beslutter sig for at tage dette visit med eller ... normalerweise kan det være fra nu af og indtil 4 uger frem - et temmeligt bredt interval at gå og vente spændt på "at nu sker der noget"....

Tog forresten min morgenpuls den anden dag... ca. 56-58/minut :smile:

Morgenchins

4x6xbw

Cykling 2 km - wouw

Some walking...

Fødselsforberedelse, del 3 - sidste del.

Primært om selve "presse-fasen" i fødslen, timerne lige efter og om amning.

Var faktisk supergodt :smile:

Aften: var inviteret ind og se teaterstykket "Insomnia"

Torsdag d. 7. maj

Yoga - blandede bolcher efter eget valg :laugh:

Cykling 3 km

Fredag d. 8. maj

Aften: Hmm...dagene går hurtigt - og energien bliver hurtigt brugt til alt muligt fra sociale hyggestunder til praktiske gøremål til afslapning - så trænings-indsatsen er kraftigt nedadgående...hvis det ikke bliver prioriteret fra morgenstunden... hvad er så vigtigst...? Hygge, afslapning, motion? Alle dele er jo super... :4thumbup:

Lunges

2x10 på hvert ben

Squat

Bare med mig selv og baby :wink:

2x20

Hilsende hund

2x20

Lidt skyde ryg og "hulahop"...

Lørdag d. 9. maj

Morgen-pullups

1x8xbw

1x6xbw

2x5xbw

Gå-tur i Brøndbyskoven

Ca. en times tid inkl. enkelte pause med en dejlig veninde :bigsmile:

Svømning i Vestbadet

Havde oprindeligt tænkt mig en morgen-svømmetur, men følte mere for at sove lidt længere - og så var kl. for mange til at kunne nå det - og da dagens transportmiddel ville være cykel (hvilket normalt er bedst - men lige ekstra hårdt disse dage- så blev det lige presset nok... Tror babys hoved er på vej længere ned i bækkenet, så det er ikke helt lige så godt at cykle som det "plejer"....)

Men, da man så bliver tilbudt et lift af sin fantastiske veninde og det endnu kunne nås inden lukketid - så var det jo rigtig rart at tøffe gennem vandet :wub:

Distance: 1000 m blandet u/ fødder - tid: 35 min, så stille og roligt, + 400 m med fødder - og så blev hun kaldt op af vandet - 10 min før de plejer at kalde op - der er åbenbart kommet nye regler - øv - så ingen tid til varmtvandshygge :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 10. maj

Aften: dinner out hos venner :4mewantfood: :bigsmile:

Mandag d. 11. maj

Fagligt dags-seminar om cancer hos katte :wub::4smartass: :1112:

Lidt walking...

Tirsdag d. 12. maj

Chinups:

1x10xbw (75 kg)

1x8xbw

2x6xbw

Cykling 7 km

Onsdag d. 13. maj

Svømning i Vestbadet

Distance: 1100 m (300 m fødder)

Hygge i varmtvandsbassinet med bobler, brusemassage etc.

Socialt og senere film hos nogle venner med deres to dejlige tøser på hhv. ½ og 3 år.

Link to comment
Share on other sites

iihhh - Tillykke :smile:

Er det så ligesom en SL-konkurrence, hvor man ikke må fortælle om "resultatet" inden løfteren/moderen selv kommer med udmelding? :laugh:

Godt spørgsmål. Det ved jeg faktisk ikke rigtig. :laugh: Men uden at afsløre for meget, kan jeg vel godt sige, at vidunderet kom til verden lørdag morgen. :bigsmile: Så det er nok ikke utænkeligt, at Tina snart kigger herind og selv fortæller.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 14. maj

En masse traven rundt :walking: :walking: :walking:

Ude at spise og hygge samt i teateret og se "Phantom of the opera" med kæresten sidste gang "bare os to" :biggrin::wub:

Fredag d. 15. maj

Morgenvægt = 74,5 kg = + ca. 12,5 kg

Lige lidt plads til træningsopdate først... :tongue:

Chins

1x10xbw

Pullups

1x12xbw

Push-ups

1x20

1x16

1x12

Hofteløft

2x20

Hilsende hund

2x15

Hulahop+katten, stræk - lidt yogaøv....

VEER!

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 16. maj 2009

Dette blev så dagen (eller rettere morgenen kl. 04:29), hvor vores selvfølgelig suverænt skønne ( :biggrin:) søn valgte at sige "Hej og goddag vidunderlige verden!"

:cheer: :hippy: :banana3: :4thumbup: :clap: :4band: :cheer:

Lidt stats på manden: :laugh:

Vægt: 3502 g

Længde: 52 cm

Hoved, mave etc. omkreds totalt "average ligesom" ovenstående :wink: Hovedmål 33

Blodprøve: fine værdier (NS:ph 7,40 vene, S-Be: -4,0)

Apgar: 10/1 10/5

Gestationsalder: 39+3 (beregnet fra ultralydsscanning)

Selve fødslen forløb også uproblematisk, med ca. 3 min. mellem veerne ca. kl 02 - herefter ankomst til hospitalet 2:15.

Var dog kun ca. 2 fingre åben ... :4goodbye:

(Jeg tror jeg når at tænke, hvorfor man kan finde på at overveje kejsersnit m.m... og kan næsten ikke overskue, at der nok er min. 10 timer igen ifg. fødselsforberedelsen... Ikke at det føles totalt smertefuldt, det er mere en konstant følelse af "ubehag" der fortsætter og fortsætter og fortsætter med kortere og kortere interval - for det er absolut til at "holde ud" mht. selve "smerten" - men er også meget fokuseret på rolig og dyb vejrtrækning ved hver eneste ve!!!)

Spontan vandafgang kl 2:30...jeg blev herefter "dårlig" og følte jeg skulle besvime (og kaster op - igen! uadrh!) - blodtryk på 66/43 - så vi fik heldigvis lov at blive alligevel :smile:

Får det heldigvis dog hurtigt lidt bedre igen med blodtryk 138/77.

Veerne tiltager og kl. 04 melder pressetrængen sig ... :blink:

Er nu 6 cm åben - og må ikke presse endnu - flyttes over på fødestue.

Kl. 4.26 anbefaler jordemoderen knæ-albueleje - hovedet kan skimtes...

Kl. 4.29 er en levende dreng født efter 2 presseveer - hvor der endda skulle holdes igen.

En levende dreng, der straks skriger og antager pæne farver :4thumbup: Til solskin og fuglefløjt udenfor på dette tidspunkt :smile:

Og endnu en skøn nyhed: Moderen er uden nogen særlige skrammer "down there" :4thumbup:

Får et par timer sammen alene bare os tre - inden den lille mand bliver undersøgt med hjælp fra far.

Derefter venteposition fra kl 9-14 på "fællesstue" inden vi får "ene-stue".

Alt fungerede og virkede dejligt mht. behandlingen på hospitalet, pånær "madordningen".

Fik et par stykker ristede toastbrød lige efter fødslen - ved 11-tiden vist et rundstykke, et æble og en mini-cultura m/müsli. Derefter først en halvussel frokost kl 16, som jeg selv var nede at hente på en helt anden afdeling efter at have brugt ret lang tid på at ringe til "køkkenet" - aftensmaden kom aldrig til mig, og næste dag havde jeg stadig ikke fået morgenmad kl 13, selvom der var rykket for den adskillige gange (bestilt før kl 8) - så da jeg havde det godt og amningen fungerede rimeligt, valgte vi at tage hjem til ordentlige madforhold!!! :4mewantfood:

Havde det så godt og vejret superdejligt, at farmand blev sendt hjem med bilen, så vi i stedet kunne spadsere :walking: hjem med barnevognen, så lillemand og mor kunne få lidt luft på vejen (knap 1 km)

Det bliver alt for nu - og tak for alle lykkeønskningerne!!!

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Godmorgen Tina

Vil også ønske dig tillykke her.

Lyder ikke helt som en walk-over, men vist heller ikke som den væreste fødsel. ...og ikke mindst som et rigtigt godt og dejligt resultat c004.gif

Og nu vi er ved rosen ( :tongue: ) så syntes jeg altså også der er imponerende så godt du har holdt dig igang :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Godmorgen Tina

Vil også ønske dig tillykke her.

Lyder ikke helt som en walk-over, men vist heller ikke som den væreste fødsel. ...og ikke mindst som et rigtigt godt og dejligt resultat c004.gif

Og nu vi er ved rosen ( :tongue: ) så syntes jeg altså også der er imponerende så godt du har holdt dig igang :4thumbup:

Hej :smile:

Tusind tak - nej, da det lige pludselig gik hurtigt og fødslen var vel overstået - var det en god oplevelse, det meste af det - men, hvis det havde trukket ud min. 10 timer fra jeg ankom til hospitalet m.v., havde jeg nok opfattet det helt anderledes...

Og så er det jo endnu skønnere, når man oven i købet får stor ros af jordemoderen! Der endda skriver "DIN MOR ER SEJ" med store blokbogstaver på vuggekortet :blush::bigsmile: (fordi jeg havde været god til at slappe af og trække vejret og "klare det meste selv" - tror jeg...)

ja, der er ikke meget tid til computeropdateringer lige disse dage :tongue:

Når der endelig er tid mellem amningerne og besøgene m.m. - bliver den ofte prioriteret til at indhente søvn i... SÅ FORNUFTIGT :wink:

Kæmpe stort tillykke med sønnike. :w00t:

Er meget imponeret over hvor let nemt du har fået det hele til at lyde.

Både under graviditeten og selve fødslen.

Du har virkelig et overskud som få.

:bigsmile:

Det er dejligt med overskud :4thumbup: - og det hjælper gevaldigt på det hele, når man ikke døjer med en masse graviditets"gener", er i rimelig form og ikke har andre end sig selv, kattene og kæresten at skulle tænke på.

Det har været "spændende" at være gravid og se hvor belastet kroppen egentlig blev - selvom jeg har fundet ud at- det faktisk er hårdere for kroppen her bagefter... med at amme hele tiden, sove i små intervaller m.m. :blink: - selvom det også er vidunderligt at være mor :bigsmile:

Med lidt mere tid, så kommer overskuddet forhåbentlig endnu mere tilbage :wink:

Link to comment
Share on other sites

Generelt: travetur hver dag :smile:

Tirsdag d. 19. maj

BW: ca. 69 kg

Chins

1x14xbw

Pullups

1x12xbw

Push-ups

1x20 Pyh, det er hårdt, nu maven ikke er ligeså meget i vejen og man skal længere ned :wink:

1x15

Hofteløft

1x15

Lørdag d. 23. maj

I kajakklubben

Kajak-ergometer

ca. 15 min, fokus på teknik,

distance: ca. 2100 m - 10-10,5 km/t

Og resulterede i en lille vabel :dry:

Bænkpres

1x20x10

1x16x30

1x12x35 speed

Pas på ikke at ligge skævt med skuldrene

Squat

1x15x28 Fokus på godt opspænd

1x15x28 gode, dybe

One-arm rows

1x8x18,5 hmmm, føles ikke helt godt i maven at lave endnu...

Lunges

1x15

1x10 Kun ½, da det ellers kan mærkes i nederste del af maven

Crunches på swissball

1x20 lige

1x20 skrå

ss med

Planken

2x60 s

Føles godt at lave en smule igen :smile:

Mandag d. 25. maj

Gåtur med baby i slynge/vikle på maven :4thumbup:

Pullups

3x8xbw

Push-ups

1x20

2x18

Lidt yoga-halløj

Torsdag d. 28. maj

Bw= ca. 64,5-65 kg og her har den holdt sig siden...

Chins

4x10xbw

ss med

Air squats

4x20

Push-ups

3x15

ss

Mave-skrå

3x15

Hofteløft

2x20

ss

Baglårsøv.-statisk hold 5 s

2x5+5

Fredag d. 29. maj

Kajakklubben

Hmmm...usamarbejdsvillig baby, så træning....

Have KB'erne med (- er ikke helt vild med at svinge dem for meget rundt oppe i lejligheden)

To-håndssvings

4x15x16

Nogle enkelte enhåndssvings - men føltes ikke helt super i h.skulder, så venter lidt...

KB-dødløft

4x20x24

Squat

2x15x30

Søndag d. 31. maj

Kajak-roning

Yes - højt solskin, og det flaskede sig lige, så det kunne lade sig gøre med en bette rotur :4thumbup:

Hvor føltes det godt uden kæmpe mave - og skønt at suse afsted på vandet! Men, hårdt...

Distance: ca. 3 km

Pullups

3x8xbw

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Hvor er det fedt, at du allerede er næsten i fuld gang igen! :4thumbup: Du og Casper T's Mia kunne danne en klub. :biggrin:

Og det lyder da også meget fornuftigt med vægten!? At tolv dage efter fødslen at være på +2 kg i forhold til før-graviditetsvægten er vel nærmest perfekt?! :w00t: (Og der ryger sikkert let et par kg mere med amningen - ikke at du trænger til det. :wink:)

Glæder mig meget til at se den lille! :wub:

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det fedt, at du allerede er næsten i fuld gang igen! :4thumbup: Du og Casper T's Mia kunne danne en klub. :biggrin:

Og det lyder da også meget fornuftigt med vægten!? At tolv dage efter fødslen at være på +2 kg i forhold til før-graviditetsvægten er vel nærmest perfekt?! :w00t: (Og der ryger sikkert let et par kg mere med amningen - ikke at du trænger til det. :wink:)

Glæder mig meget til at se den lille! :wub:

Det er fedt at være i gang igen!! Selvom man nu er glad for at nå og kunne overskue langt mindre træning end man er vandt til :wink:

Arbejder på at få et par billeder i loggen... skal lige have helt styr på de tekniske detaljer og have formindsket dem lidt også ...

Onsdag d. 3. juni

Træning i HSF

2½ uge siden fødslen :smile: Og med eksemplarisk (=sovende) baby :tongue: Inkl. gåturen begge veje...

Chins

1x15xbw

2x6xbw+10 kg i bælte

1x5xbw+10 kg i bælte

supersættet med

Squat

1x15x20

2x15x30

Leg curls

4x15x10

ss med

Stående db-curls

3x10x11

Leg extensions

3x12x20

ss med

Push-ups

3x20

Bænkpres

1x12x20

1x12x30

1x12x40 m. stop

1x10x45 m. stop

Traveture...

Torsdag d. 4. juni

Lang travetur med baby med adskillige ærinder m.m. undervejs - inkl. forbi klinikken, Hvidovre st.center m.m.

Væk ca. 4 t! Næsten som at være på en ekspedition :laugh:

Gået min. 10 km

Dertil en masse gåture de andre dage, som ikke bliver logget.

Lørdag d. 6. juni

Træning i kajakklubben

3 uger postpartum

Pullups

3x10xbw

ss med

KB dobbel svings

3x25x16

KB DL

3x25x24 Ah, føltes slet ikke "tungt" som i søndags :smile:

Türkish getups

1+1x16

Planken

60 s / 50 s pause

70 s / 40 s pause

60 s

Dips

2x10xbw

Chest sup. rows

1x15xca 17

1x15xca 27

1x12xca 32

Snatch

1x3+3+3+3 (sliftevis h. og v.) Hmm...teknikken en anelse rusten - starter let op med disse få

Stående db press

1x10x11

1x8x11

1x7x11

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina
Forsøger lige om det lykkes at indsætte et billede af den lille fyr - sovende, så der er et øjebliks arb.'sro :wink:

Sikke jeres baby ser lille og fin ud! Det kommer ikke som en overraskelse at MOR allerede er i gang med at smide rundt med vægtene. Fed indstilling som altid, Tina! :superman: *supermom smiley*

Hedder han noget?

Edited by Femina
Link to comment
Share on other sites

Taark allesammen - skynder mig lige at prøve at logge min sparsomme træning - inden den bette guttermand - der nu har fået navn: Lauge :bigsmile: kræver opmærksomhed fra begge hænder - og inden jeg får smidt mine småsedler væk... :tongue:

Tirsdag d. 9. juni

BW= 65 kg - kan passe mine gamle bukser :4thumbup: Desværre har de sidste kg, til dels samlet sig som det uønskede lager lige omkring mavsen :dry: Men, så længe amningen og dertil lidt træning står på, er det jo nok ikke godt at være i kalorieunderskud... - og det ER jo LÆKKERT med lidt ekstra gæstekage :4mewantfood: :wink:

Chins

1x16xbw (video)

1x10xbw lang pause ...

1x3xbw+16 kg kb i bælte

1x1xbw+16 - dårligt bælte, der kan gå op - så skiftede til mit bænkpresbælte

1x3xbw+16 (video)

1x8xbw

Push-ups

1x25

1x20

Rygbøjninger på gulv

1x15

Så blev det ikke til mere denne dag.

Fredag d. 11. juni

Træning i kajakklubben

KB dobbel swings

2x40x16 Yeah, fremskridt

Squat

1x16x18

1x10x38

3x10x43

Pullups

1x12xbw

1x6xbw+5

3x4xbw+10

supersættet med

Dødløft

3x10x43 (små skiver, så langt ned)

Bænkpres

1x15x20

1x15x30 (habde lige glemt at det var en 10 kg stang, så et ekstra "opvarmningssæt" :tongue:

1x10x40 m.stop

2x8x45 m.stop Har tendens til at skubbe lidt skævt, men når der justeres herfor føles det godt i skulderen - har bare svært ved selv at rette det ind - godt med en opmærksom kæreste :wub:

ss med

Back extensions

3x15 De sidste 2-3 reps hårde

Lunges

1x8+8

1x10+10

1x12+12 Kunne mærkes lidt i nederste del af maven i 1. sæt, men føltes så fint herefter - og kan komme ordentligt ned nu :4thumbup:

KB single swings

1x10+10

1x12+12

Sup.rows

Skrev forkerte vægte på sidste træning - skal lige have det justeret op...

1x12x40

1x10x45

1x8x45

Dejlig, dejlig træning :wub: - føltes supergodt - og første nogenlunde "ordentlige" siden fødslen (4 uger siden).

Søndag d. 14. juni

Gåtur via Vigerslevparken og Kystagerparken ned til kajakklubben - ca. 5 km?

Træning i kajakklubben

Push-ups

1x30

2x20

Noget udstrækning - har iøvrigt haft lettere doms i understellet af fredagens træning :tongue:

KB double swings

1x20x16

og

KB single swings

2x10+10x16

ss med

DB press stående

3x10x11 tunge

Snatch

3x5+5x16 Hmm...megadårlig teknik med v.arm...skal vist lige lære øvelsen ordentligt igen...

Lateral raises - til yderlår

3x10x6

Planken

90 s, 60 s pause

60 s

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

:smile: Hejsa

Kæmpe stort TILLYKKE med jeres lille Lauge, selvom det er mere end en måned siden. Han ser rigtig fin ud. Glæder mig til at se ham. Er det ikke bare fedt.

Tag det nu roligt med de tunge øvelser (squat og dødløft). Din krop skal lige have lov at hele.

Hilsen Sneglen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share