vejen mod at blive taget ud til dopingtest!


incognito
 Share

Recommended Posts

Gusen fik lavet en masse. det er sgu meget sjovt, for han er så småt begyndt at kunne gøre de forskellige ting mere rigtigt, altså stå med den rigtige bredde mellem fødderne, holde ryggen flad, bruge vejrtrækningen og sårn... Han fik blandt andet lavet:

front squat 5-7x5-10@ca. 10 kilo

back squat 5-7x5-10@ca. 12 kilo

KB dødløft 3-4x4-6@24 kilo

Stående stem 3x5-7@8 kilo

Han er 4 år

Det kalder jeg fornuftig opdragelse!

Link to comment
Share on other sites

Hvilken interesse har du/I for calpain/calpastatin i muskler? Jeg er nemlig i gang med et projekt om samme enzym, dog med henblik på modning af svinekød.

jeg har ikke selv en voldsom stor interesse i calpainer, da jeg har lidt svært ved at tro på at man nogensinde finder en smoking gun i forhold til deres funktion under træningsadaptationer... Før molekylærbiologien fik indtog i arbejdsfysiologien, interesserede fysiologer sig for calpain fordi at der er tradition for at arbejde med ioner. Det var nemlig så meget cellebiollogiarbejde som fysiologer kunne rumme... Calpain 1, 2 og 3 (også kendt som p94), gør noget under træning, men det står altså ikke helt klart hvad. Som en interessant notits giver en polumorfisme i p94 en form for muskeldystrofi som så vidt jeg husker hedder LGMD2A...

Der er tre ruter for nedbrydning af proteiner, den lysosomale, den atp-afhængige og den calcium-afhængige. Calpainer og calpastatiner udgør den calcium afhængige, men det ser ud til at der er en voldsom redundans i deres funktioner, endogene hæmmere og gensidig hæmning eller stimulation imellem dem, så billedet er ret mudret....

Link to comment
Share on other sites

blaaa...

Nå, min krop havde en slags kollaps fra onsdag aften til fredag morgen... JEg har bare være usandsynlig træt og sovet det meste af tiden... Om det er noget træthed fra træning en virus eller noget helt tredje er for så vidt ligegyldigt nu, for nu kører toget igen... 36+ timer på langs havde godt nok efterladt mig

i en lidt blød tilstand...

Træning i IFI hallen

Bænkpres

2x5@50

1x5@70

7x5@87,5

Blev supersættet emd kropshævninger

Kropshævninger, eksplosive

5x3@mig (uhg)

4x3@mig (ohg)

Dødløft fra knæ

1x5@100

1x3@130

1x2@160

1x1@190 (pis.. for tung til at reppe)

1x3@180

1x4@180 (video)

Stående EZ bar Curl/bencurl supersæt

1x8@47,5/45

1x8@50/50

1x8@50/60

Godt med skud i bisserne i dag

Laterals/liggende extern rotator supersæt

3x8@16/5

Link to comment
Share on other sites

var til copenhagen cup i militær femkamp i går. Er blevet øm nogle underlige steder. Det værste var sgu næsten at skulle op klokken halv seks for at nå det.....

I vanlig stil fuckede min lænd op under løbet, men ellers gik det ok, min kondition, vægt og erfaring taget i betragtning...

Men nu MÅ jeg altså få lært den lænd at løbe... det er sgu trist, når man er nødt til at stoppe af andre grunde end at kredsløbet ikke kan følge med..... Nej, vent, det er i grunden trist når noget som helst ikke kan følge med :laugh:

Det betyder så også at jeg er et par dage bagud med min smolov, men det går jo nok alligevel....

Link to comment
Share on other sites

Træning i IFI hallen med Gusen på slæb

Nåede frem klokken lidt i 5. Klokken 5 starter usg holdene, som i princippet hart førsteret til at være der, hvilket kom til at påvirke træningen lidt

Bænkpres

2x5@50

1x4@80

4x4@92,5

Og så måtte jeg vige pladsen for to tøser, der stopfodrede hinanden med faarced. Jeg gik over til squatten

OL squat

2x5@50

1x3@80

1x3@100

1x3@120

1x3@130 (bælte)

1x1@140

Den sidste skulle egentlig have været en 3'er, men det var der ikke krudt til i dag. Taget i betragtning hvordan 3'eren med 135 var for en uge siden, var jeg nu ret sikker på at jeg nok skulle få den... Jeg har nok lidt træthed siddende i kroppen... Tilbage til bænkpres

Bænkpres

1x5@80

4x4@92,5

Puha. det holdt hårdt...

Disco blev droppet. jeg var for brændt af

Link to comment
Share on other sites

OL squat

2x5@50

1x5@50

1x4@100

1x8@120 (bælte, PR +1-2 reps tror jeg)

1x6@115 (bælte)

1x7@110 (bælte)

1x8@105

1x8@100

1x8@95

1x8@90

1x8@85

Hvor meget tror du sådan en omgang forbrænder? - bare et hurtigt slag på tasken. :)

Jeg kører selv en del af den slags træning. Og specielt i forbindelse med cut synes jeg det virker godt!

Når jeg kører den type træning, ligger jeg altid squat/benøvelse sidst, simpelthen fordi man bliver så kvæstet af det, at resten af træningen bliver ødelagt ellers.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Hvor meget tror du sådan en omgang forbrænder? - bare et hurtigt slag på tasken. :)

Jeg kører selv en del af den slags træning. Og specielt i forbindelse med cut synes jeg det virker godt!

Når jeg kører den type træning, ligger jeg altid squat/benøvelse sidst, simpelthen fordi man bliver så kvæstet af det, at resten af træningen bliver ødelagt ellers.

det er sgu svært at sige... det afhænger jo af hvor tæt på udmattelse det er, og hvad man er konditioneret til... En stor del af energien bruges jo sandsynligvis til vævsremodellering... Men et sted mellem 0,5 og 2 MJ, vil jeg tro

Link to comment
Share on other sites

smolov cyklus slut!! Det var dælme dejligt.. Jeg tror ialt jeg har kørt den 5-6 gange for bænkpres, men denne gang havde jeg taget en anelse flere støtteøvelser med og iævrigt givet den langt mere gas i squat.. Normalt plejer jeg at gennemføre med stort overskud og øge med 10+ kilo, men denne gang har jeg måttet slæbe mig gennem. Om det er den ekstra træning ved siden af, squatten, eller alderen der trykker, ved jeg ikke... Det er også muligt at jeg har fået lige så meget ud af det denne gang som normalt... Jeg har ihvertfald helt sikkert fået mere kød på patten...

Bænkpres

2x5@50

1x3@70

1x3@80

1x3@90

10x3@97,5

Kropshævninger m. vægt (uhg, smal)

3x3@mig

1x2@mig+15

1x1@mig+30

0x1@mig+45

skulle jo prøve, da jeg fik 40 sidst, men der var ingen chance...

Frivend

2x5@50

1x3@80

1x3@100 (lignede lort)

3x1@100

ikke nær så meget pop som sidste uge, men det måske fordi jeg maxede i lortet (idiot, anders)

Afslutnings-hjem-med-træt-gustav-giant-sæt:

Stående BB curl

1x10@40

Dips

1x20@mig

Rumænsk dødløft

1x10@130

Link to comment
Share on other sites

dagens træning i IFI hallen med mig selv og krapylet (gusen)

Bænkpres

2x3@50

2x3@70

3x2@80

1x2@90

2x2@80

BOOM! Der var godt med smæk i det hele

Ben bag

2x3@50

2x3@80

1x3@100

1x2@110

1x2@120

1x1@130 (bælte)

1x1@140 (lowbar, bælte)

1x1@150 (lowbar, bælte + løse knæbind)

Skulle lige prøve mine knæbind, så fik dem lagt løst og prøvet dem... Ikke noget jeg har synderligt meget lyst til at rode med...

Frivend + push press

1x1+3@50

1x1+4@70

1x1+4@80

1x1+1@90 (plus et miss)

1x1+4@80

Incline curl/tate press supersæt

4x8@19/8@16

Full contact twist

2x15@stang+15

Derefter var det op i hallen og tumle med junior. Det var sgi meget sjovt.. Undervejs fandt jeg ud af at jeg faktisk rimeligt reproducérbart kan lave forlæns saltoer fra trampolin. Det er da meget rart at vide...

video kommer senere

Link to comment
Share on other sites

Træning i IFI hallen med Fru Erik

Bænk

3x3@50

2x2@70

2x2@80

1x2@90

1x2@100

Ikke helt så meget pop i patten som sidst, menok tryk. Kunne godt have nappet et par stykker til

Dødløft

2x3@60

1x3@100

1x3@130

1x1@150

1x1@170

1x1@190 (video)

0x1@210 (video)

Der var ok krudt i kranen, men de fleste løft var langsomme.. det sidste spring var helt sikkert for stort

Military press

2x5@50

3x6@60

gik godt

Curl

5xnogen@dropsæt fra 40

doomhelvede dropsæteccentrisk djævelskab til bisser med Fru Erik. Avs

Link to comment
Share on other sites

var iøvrigt til DM-A i styrkeløft i går, hvor jeg fik hyggesladret lidt og set nogle rimeligt vilde løft... Hyggeligt arrangement. Man VED bare man er til styrkeløft når der er gratis kaffe, flæskesteg og flødekartofler...

Hvordan undgik vi at få hilst på hinanden... :unhappy:

Nice video!

Link to comment
Share on other sites

var iøvrigt til DM-A i styrkeløft i går, hvor jeg fik hyggesladret lidt og set nogle rimeligt vilde løft... Hyggeligt arrangement. Man VED bare man er til styrkeløft når der er gratis kaffe, flæskesteg og flødekartofler...

Hej! Hyggeligt at sludre lidt - det var mig med brillerne og det meget korte hår, der sad og snakkede lidt sammen med Quantanamo (Ulrik).

Og tak for tilbudet om en banan og lidt drikke :wink:

Link to comment
Share on other sites

det jo fremragende :)

-god træning!

jeg siger tak... det bliver spændende hvad der er i bænken, når jeg skal maxe her engang i løbet af de næste uger

Hyggeligt at hilse på dig igen i weekenden

(undskyld jeg var så distræt i starten - men husker dig jo bedst med din

sølvpapirs hat på :wink: )

Fortsat god træning.

- Bozne :bigsmile:

Åh, ja. Sølvpapirshatten, det var tider... Tak for nougathorn, de var mums... Jeg har sågar sakset opskriften fra en anden log, hvor du har skrevet den. Og Super løftet forresten... Erectordronning FTW

Hvordan undgik vi at få hilst på hinanden... :unhappy:

Nice video!

Det logiske svar er nok at jeg ikke har genkendt dig.... Jeg har jo ikke set dig siden for mange, mange kilo siden

Hej! Hyggeligt at sludre lidt - det var mig med brillerne og det meget korte hår, der sad og snakkede lidt sammen med Quantanamo (Ulrik).

Og tak for tilbudet om en banan og lidt drikke :wink:

Yes, hygsomt... Var det dig der var en freaky bænker (jf. ulrik)?

Link to comment
Share on other sites

Træningen har stået lidt stille da jeg ikke nåede det i fredags og jeg efterfølgende var til en temmeligt våd polterabend lørdag, hvor jeg præsterede at slå hovedet, så jeg fik flækket et øjenbryn godt og grundigt... Nitten..

Nå, men jeg er altså blevet ædru og var i thor og træne i dag. sjovt nok var jeg ikke den eneste med et knækket hovede dernede, men det står der sikkert noget om i chris27's log

Let bænk

1x5@50

1x3@60

6x3@70

Der var absolut intet pop i pattøjet i dag... Kørt skiftevis med ben

Ben bagpå

2x5@50

1x5@80

6x5@112,5

1x5@120

Der var ikke særligt meget af det der ramte grooven, men der var ok power i hjulene..

Frivend/pushpress

1/3@50

1/2@70

1/1@80

1/3@80

1/1@90

1/2@90 (PR)

1/0@100

Det var nok liiige overmodigt nok... men den kommer snart

Frivend/opadstød

2*1/1@100

De var grimme, men til gengæld lette og helt sikre

Kropshævninger

2x12@mig

Link to comment
Share on other sites

var til karate igår for første gang i LANG tid, hvilket fuckede den planlagte vægttræning i dag lidt op, da jeg har fået en blodvabel under min højre storetå, som gør rætti naller...

Karate var til gengæld sjovt... Jeg har gået til karate et 3-4 år tidligere, men har haft en lang pause. Overvejer at tage det op igen. For god ordens skyld, så er det kyukushinkai og ashihara karate jeg har dyrket tidligere, begge to er former der går under betegnelsen knock down karate....

Link to comment
Share on other sites

Dolega, 105 klassen, 199 kg træk

Dolega, 105 klassen, 202,5 kg træk i træning!

KRastevs gamle verdensrekord i træk, 216 kg. Det tungeste træk ever i konkurrence

Taranenkos gamle verdensrekord i stød. Vistnok det tungeste stød ever i konkurrence

Zakharevich's rekord i træk i sværvægt (dengang under 110) på 210 kg. Det er næsten dobbelt kropsvægt for en fyr over 100 kg... insaaaaane

Et stød af pisarenko... fordi det er sejt at have overskæg og fordi det er fedt at se en supersværvægter der ikke ligner OD wilson

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Karate var til gengæld sjovt... Jeg har gået til karate et 3-4 år tidligere, men har haft en lang pause. Overvejer at tage det op igen.

Nu er du videnskabsmand, så burde du ikke starte på MMA i stedet, hvis du vil dyrke kampsport? Det er jo efterhånden vældig godt underbygget, at karate ikke kan bruges til meget, når det kommer til stykket. :laugh:

Ellers feé video, men du brugte vel ikke straps til squat? Det er sku da halvfarligt! :crazy:

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share