vejen mod at blive taget ud til dopingtest!


incognito
 Share

Recommended Posts

yeehaw.. jeg har fundet ud af at International Conference on Strength Training som næste gang skal afholdes i Colorado Springs, kommer til at være i USA alligevel, så jeg kan få mig fedtet med. Det er National Strength and Conditioning Association der arrangerer det, så alle de kendte coaches kommer. Det bli'r fee....

Træning i går blev ikke til noget på grund af massive ben doms, så jeg satser på at få knækket lidt jern i dag...

Link to comment
Share on other sites

Træning i IFI hallen

Frivend

1x5@50

1x3@70

1x3@80

4x4@90

Blev compound sættet med bænkpres

Bænkpres

1x6@50

1x8@70

4x8@80

Kæft det beee' i pattern, men ikke i skullern

Front banditter

1x5@50

1x3@80

4x4@90

Det var nok i virkeligheden lige en smule for let... Det blev compund sættet med rows

Chest supported rows

1x8@70

1x9@65

1x10@60

1x10@55

Alle til fæjljur

EZ bar curls

1x5@35

1x14@45

1x10@35

Triceps extensions

1x15@70

1x13@70

Laterals

4x10@11

Og det tog kun 45 minutter.... Det blev en sveddryppende affære i mit nye lækre Nike Pro tøj.. Hvis bare man er ghey nok, så får man altid lov at træne ifred :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

yeehaw.. jeg har fundet ud af at International Conference on Strength Training som næste gang skal afholdes i Colorado Springs, kommer til at være i USA alligevel, så jeg kan få mig fedtet med. Det er National Strength and Conditioning Association der arrangerer det, så alle de kendte coaches kommer. Det bli'r fee....

Træning i går blev ikke til noget på grund af massive ben doms, så jeg satser på at få knækket lidt jern i dag...

Wuhuu!!

Hey Champ! Kan du ikke sende mig et link eller andre former for informationer på, hvor det skal være henne? Evt. hvilke muligheder der er for overnatninger osv.

Det kunne jo være at man skulle tage sig en lille ferietur til US :santa2:

Link to comment
Share on other sites

hjemmeside for det er her

http://www.nsca-lift.org/icst2008/

og det foregår i colorado springs, men desværre lige en måned for tidligt til at fange sneen. Så skal vi drikke snapser emd poliquin og Kraemer :nissegrin:

Det ser godt nok ud til at faciliteterne er lidt anderledes end de var på Odense Universitet sidste år :rudolph:

Det kunne sgu være alt for cool at deltage igen næste år. Men du får vel skidtet betalt ud fra vores skattepenge :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Det ser godt nok ud til at faciliteterne er lidt anderledes end de var på Odense Universitet sidste år :rudolph:

Det kunne sgu være alt for cool at deltage igen næste år. Men du får vel skidtet betalt ud fra vores skattepenge :santa2:

Og jeg får endda løn for det, fnis.

Der følger 20 kilo om året med et PhD stipendie til at betale for den slags, så jo det bliver vel skattepengene. Ellers så betaler jeg det sgu selv. Mon ikke det kan trækkes fra i skat på en eller anden måde?.... NSCA er vel også toppen af poppen når det kommer til applied træning...

Link to comment
Share on other sites

Og jeg får endda løn for det, fnis.

Der følger 20 kilo om året med et PhD stipendie til at betale for den slags, så jo det bliver vel skattepengene. Ellers så betaler jeg det sgu selv. Mon ikke det kan trækkes fra i skat på en eller anden måde?.... NSCA er vel også toppen af poppen når det kommer til applied træning...

Som selvstændig kan kurset, flyveturen, hotelopholdet, forplejningen samt computeren, digicammet, sportstøjet m.m. man nu kunne finde på at købe, trækkes fra :santa2:

Det ser godt nok rigtigt, rigtigt lækkert ud - og ja, faciliteterne er vist noget LIDT andet end Odense sidste år :nissetunge:

Den skal helt klart overvejes i årets budget. Med det økonomiske input og det vidensmæssige output er der jo ingen tvivl om, at det er en fantastisk investering :4thumbup:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Træning i motionscenteret i skjern

Squat

1x5@90

1x5@100

1x5@110

1x3@120

Slet ikke noget skub i hjulene...

Bænkpres

1x5@70

1x5@80

1x5@90

1x3@100

og jeg strainede ikke engang på de 100, så det er jo meget godt, uden rigtig bænk træning

Dødløft

2x5@100

1x5@120

1x5@140

1x3@150

1x3@160

Fuck jeg er blevet puny i dødløft- måske skulle man begynde at træne det igen...

DB rows

3x10@38

Noget mave og tateral pjat

Link to comment
Share on other sites

Hey Anders

Jeg kunne se længere oppe at du trænede chest supported rows i IFI. Er det en 'maskine' eller er det en opstilling du selv lige flækker sammen?

Og ved du om man kan få adgang til IFI hvis man har et studiekort til biologi? Eller kræver det at man læser en bachelor eller kandidat forbundet med idræt?

Link to comment
Share on other sites

jeg tror at alle hold giver et kort der giver adgang til ifi hallen, men jeg er ikke sikker. Hvornår træner du? Vi kunne måske finde ud af noget samtidig....

Jeg træner på alle mulige tidspunkter da jeg ikke har undervisning pt.

Jeg var mest interesseret fordi det er så passende tæt på mit kollegie så jeg bare lige kan smutte derover og så er der vel heller ikke lukket på helligdage når man har kort.

Desuden er det også meget nice at kunne bruge reb, ringe og hvad der ellers er af lir.

Link to comment
Share on other sites

Som gammel underviser i vægttræning i USG samt idrætsstuderende på IfI er jeg ret sikker på - med mindre det er lavet om siden jeg sluttede - at man KUN får adgang til styrkerummet i Frederik d. 9 hallen hvis man specifikt er tilmeldt et hold, der har noget at gøre i styrkerummet (dvs. i 99 % af tilfældene et vægttræningshold). Dvs. et medlemsskab til fx bueskydning giver IKKE carte blanche til alle haller/rum, men kun det der er relevant for bueskydning. Så der er kun en vej, hvis du virkelig vil træne der: Tilmeld dig et vægttræningshold i usg (usg.dk). Du vil kun få adgang på bestemte og relativt begænsede tidspunkter (nogle hverdagsaftner og måske lør-/søndag). Dvs. dine chancer for fleksibel styrketræning på Ifi er ret begrænsede med mindre du begynder at læse idræt. Selv idrætsstuderende har ikke weekend-adgang.

Desuden vil du selv med et kort til styrkerummet lovformligt set ikke have adgang til ringene, etc., da de ligger i hallen ovenover, hvor der ofte vil være anden træning og man skal være tilmeldt et hold for at komme der. Og, jo der vil ofte være lukket på helligdage samt hele juli måned. Sorry, hvis jeg har spoleret dit håb, men det er tight reguleret, og det bør det efter min mening også være, da der har været problemer med personer, der ikke havde adgang, men trænede alligevel.

Hvad med at træne i Powerstudio?

Link to comment
Share on other sites

Som gammel underviser i vægttræning i USG samt idrætsstuderende på IfI er jeg ret sikker på - med mindre det er lavet om siden jeg sluttede - at man KUN får adgang til styrkerummet i Frederik d. 9 hallen hvis man specifikt er tilmeldt et hold, der har noget at gøre i styrkerummet (dvs. i 99 % af tilfældene et vægttræningshold). Dvs. et medlemsskab til fx bueskydning giver IKKE carte blanche til alle haller/rum, men kun det der er relevant for bueskydning. Så der er kun en vej, hvis du virkelig vil træne der: Tilmeld dig et vægttræningshold i usg (usg.dk). Du vil kun få adgang på bestemte og relativt begænsede tidspunkter (nogle hverdagsaftner og måske lør-/søndag). Dvs. dine chancer for fleksibel styrketræning på Ifi er ret begrænsede med mindre du begynder at læse idræt. Selv idrætsstuderende har ikke weekend-adgang.

Desuden vil du selv med et kort til styrkerummet lovformligt set ikke have adgang til ringene, etc., da de ligger i hallen ovenover, hvor der ofte vil være anden træning og man skal være tilmeldt et hold for at komme der. Og, jo der vil ofte være lukket på helligdage samt hele juli måned. Sorry, hvis jeg har spoleret dit håb, men det er tight reguleret, og det bør det efter min mening også være, da der har været problemer med personer, der ikke havde adgang, men trænede alligevel.

Hvad med at træne i Powerstudio?

Powerstudio har ikke noget mit nuværende træningssted ikke har. Og det var såmænd ikke et 'HÅB' jeg havde, men mere en mulighed jeg så. Det er egentlig fesent at reglerne er så stramme, de gange jeg har været der har jeg kune set én anden løfte noget og han var endda ved at omkomme med et failed forsøg på at bænke 60kg. Hvis man har faciliteterne, hvorfor så ikke give folk adgang hvis de har en interesse og i øvrigt læser på KU. Det er jo muligt at se hvem der kommer når man bruger kortet til at komme ind.

Link to comment
Share on other sites

Kan sagtens forstå din ærgelse over ikke at kunne træne der, for det er et fedt sted. Et af de fedeste steder, jeg har trænet og det bedst indrettede når man tænker på det samlede areal. Rummet blev oprindeligt indrettet af Morten Z og Hans Søndergaard, fordi Ifi bl.a. var blevet overbevist om, at det var pinligt, at de ikke havde solide styrketræningsfaciliteter. Rummets primære formål er træning i forbindelse med forskning (altså træning af forsøgspersoner og/eller testning), og træningen for idrætsstuderende er så bare en bonus. Og så vidt jeg har forstået sker den eksterne adgang vis USG eller anden forening på grundlag af, at folkeoplysningsloven kræver, at man skal åbne sine faciliteter for offentligheden en vis procentdel af tiden.

Du kan jo få adgang til en relativ billig pris via USG, men kun i begrænset omfang. Det er forståeligt mhp. rummets primære formål og dets ikke-kommercielle status.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man alligevel ikke må bruge hallen så har mit eget 'center' alt hvad IFI har. Det er bare tættere på og så vil det helt sikkert også være mindre crowded end der hvor jeg er nu. Oh well, må nok bare indordne mig.

EDIT: Jakob, det er ikke sådan at du tilfældigvis ved om det er muligt at komme i kontakt med dem der står for de vægttræningshold? Kunne godt lige tænke mig at snakke med dem... for sådan som det står på usg's hjemmeside skal man følge en form for 'undervisning' hvis man melder sig til. Vil høre dem om man kan melde sig på et hold og bare følge sin egen træning... det burde være muligt.

Undskyld for logspam Anders.

Edited by Thorhauge
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvem der styrer det nu, men jeg kan fortælle, hvad jeg gjorde, da jeg var træner: Hvis man var tilmeldt et "øvet" hold, lod jeg i høj grad folk selv bestemme hvad de lavede, men gav selvfølgelig gode råd, når jeg blev spurgt eller når det var nødvendigt. Hvis det var et begynder hold fulgte vi "mit" program. Jeg ved dog, at andre trænere definerede det anderledes og krævede at man fulgte deres program uanset træningserfaring. Det overordnede koncept havde således fokus på - modsat mange fitnesscentre - holdtræning. Jeg definerede det dog ikke så strengt, idet man ved, hvis man har erfaring med vægttræning, at det ikke altid er optimalt for personer med træningserfaring. Måske du kan få nogle mailadresser på vægttrænere ved at henvende dig til USG. Dengang jeg var træner gav vi ikke prøvetimer, men man kunne få sine penge tilbage, hvis man stoppede efter et par gange, så derfor vil jeg anbefale dig at skrive til nogle trænere og lodde stemningen. Husk der er sikkert også mulighed for såkaldt fritræning, hvor der stadig er en træner til stede, men du kan træne som du vil.

Og, Anders, jeg undskylder også for logspam. Bliver det til noget med de myostatin KO quads eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

man kan jo også bare freeloade og satse på at blive låst ind af nogle trænende, hehe... På den anden side er det ikke så dyrt at træne i USG....

så var jeg ovre i power studio og træne da ifi hallen er lukket i disse dage... Det blev en super træning

OL squat

2x5@60

1x5@80

1x5@90

1x5@100

1x5@110

1x5@120

1x5@130

1x8@100

Der var simpelthen fænomenalt godt tryk i hjulene... Noget af det bedste jeg har haft... set i bakspejlet, skulle jeg nok have haft 135 eller 140 på stangen også, men sådan er det så let at være bagklog

Bænkpres

1x5@60

1x5@80

1x5@90

1x5@95

1x5@100

1x8@80

Igen var der overraskende godt tryk. jeg strainede ikke af hensyn til skulderen og 5 reps med hujjer i patten uden at straine må siges at være noget af det bedre jeg har lavet...

Rumænsk dødløft

1x8@100

3x8@120

Kropshævninger

1x8@mig

1x7@mig

1x8@mig

Brændte lige lidt på det andet sæt...

Laterals

1x8@11

1x9@13,5

1x10@11

1x8@9

Brændt AW'!

jeg forudser noget MAJOR doms coming up.....

Link to comment
Share on other sites

træning i LVK for en gang skyld. Fint sted.. Mødte balckice fra MOL

Frivend + opadstød

2x3@50

2x3@70

1x2@80

2x1@90

1x1@100

1x1@105

0x1@110 (missede opadstødet)

Det var meget sjovt... Den tror jeg jeg holder fast i fremover

Ben foran

1x5@50

1x5@80

2x5@100

1x3@110

2x5@80

Ind i mellem lavede jeg lidt dips

Dips

1x6@mig

1x8@mig

1x6@mig+10

1x6@mig+20

1x6@mig+30

1x6@mig+40

1x1,5@mig+50

1x20@mig

Og så var jeg brændt af

Træk til bryst

1x8@100

1x8@95

1x6@90

1x6@90

1x7@85

1x8@80

under et minuts pause imellem... Hårdt

Laterals

1x8@10

1x8@12,5

1x10@12,5

1x8@10

EZ bar curls

1x10@45 + 4 farced

Link to comment
Share on other sites

træning i ik99... lille rolig omgang...

Ben bagpå

2x3@50

2x4@80

1x4@100

5x2@110

Dødløft fra boks (omkring 12 cm)

1x3@80

1x3@110

1x3@140

1x3@160

3x1@180

Det er godt nok en træls højde at starte den i

Der var ikke så meget pop i noget som helst, så jeg tog det stille og roligt. Fik dig kæwet den aw' til failure med Guarden, Max-to-the-power og Feriedoktoren. Fik også hærget lydmiljøet lidt med et par blide kærlighedsserenader til Tunen....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

så fik jeg trænet lidt igen.... Det har ikke stået helt stille, jeg har bare ikke haft tid til at logge skidtet... JEg har brugt en masse tid og energi på at holde noget kursus....

Frivend

1x5@50

1x5@60

1x5@70

1x5@80

1x5@85

Bænkpres

1x5@50

1x5@60

1x5@70

1x5@80

1x5@85

Squat

1x5@70

1x5@80

1x5@90

1x5@100

1x5@105

Smal bænk/EZ bar curl supersæt

1x8@50/10@30

1x8@50/11@30

1x6@50/8@30

Gluteham raise/woodchops supersæt

1x3@mig/8@70

1x3@mig/8@60

1x3@mig/8@60

Quick'n'dirty - det tog 40 minutter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share