skåret, stukket, hukket i granit..


Equus
 Share

Recommended Posts

Tillader mig lige at blande mig i debatten.

René har hele tiden op til DM været klar over at diæten blev startet alt for sent, dog nåede han ca 14 kg på 8 mdr og var selv klar over da han stillede op at der skulle være røget mere.

Han valgte at stille op for at få en god oplevelse og skue konkurrence-verdenen an. Heldigvis var det en rigtig god oplevelse der smagte af mere.

Så diskussion om hvor mange kilo han skulle have tabt er der ikke rigtig nogen mening med. Man lærer af sine erfaringer :smile: .

Der er mange dygtige atleter der ikke bruger cardio i deres træning, og har haft gode erfaringer med det. Lige som mange af jer her på mol sikkert har gjort jer nogle erfaringer om hvad der virker for jer som måske ikke virker for andre osv. Kig engang længere tilbage i Equus log for links.

Fordi de fleste andre dyrker en hulens masse cardio er det så ensbetydende med at det er den eneste vej frem?

Hvor vidt det er smart eller ej ikke at "følge strømmen" kan man altid diskutere. Men er det ikke sundt at prøve alternativer? Det er ikke et spørgsmål om at René ikke gider lave cardio, hvis det er det der skal til så er det jo det han bliver nødt til ,men ville det ikke være fedt hvis det også kunne lykkes for ham at tabe sig uden?

Mennesker er ikke ens, og var det meningen at vi skulle puttes i kasser havde gud gjort os firkantede! :wink:

Altid rart når der tænkes lidt udenfor "boksen" :smile:

Forstå mig ret, jeg ved René synes bestemt at kritik osv er meget velkomment, specielt den konstruktive slags,det er vel også grunden til man har en profil herinde. Synes dog lige at jeg ville blande mig lidt da debatten "efter min mening" havde lavet en U-vending.

Jeg synes ikke det er "at tænke uden for boksen" når man fravælger cardio af ideologiske årsager, men bare dumt :smile: Man smider muligheden for nem energiforbrænding væk, for hvad? Hvad skulle fordelene ved at fravælge cardio være?

Der er jo ingen der siger at man skal lave 2 timer dagligt, men en enkelt havde da gjort en gevaldig forskel.

På forhånd at sige at man ikke vil lave cardio og så forsøge at genopfinde den dybe tallerken er nok rimelig risikabelt i første forsøg. Men undervejs burde det også være muligt at se at det ikke helt gik efter planen og så have justeret. Det er dog en typisk begynderfejl for udøveren, men noget som en vejleder burde have fanget i opløbet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg synes ikke det er "at tænke uden for boksen" når man fravælger cardio af ideologiske årsager, men bare dumt :smile: Man smider muligheden for nem energiforbrænding væk, for hvad? Hvad skulle fordelene ved at fravælge cardio være?

Der er jo ingen der siger at man skal lave 2 timer dagligt, men en enkelt havde da gjort en gevaldig forskel.

På forhånd at sige at man ikke vil lave cardio og så forsøge at genopfinde den dybe tallerken er nok rimelig risikabelt i første forsøg. Men undervejs burde det også være muligt at se at det ikke helt gik efter planen og så have justeret. Det er dog en typisk begynderfejl for udøveren, men noget som en vejleder burde have fanget i opløbet.

Der er ingen der taler om at opfinde den "dybe tallerken", blot om en anden måde at gøre tingene på. I øvrigt på baggrund af andre atleters erfaringer. ER det helt utænkeligt at det kan lade sig gøre,når det kan for andre?

Læs evt side 9 i denne log.

Har ikke så meget mere at sige til det :smile: .

--> Equus ; God vind skatte,med eller uden cardio :wub:

Link to comment
Share on other sites

Som det første, vil jeg lige sige at jeg er glad for alle de konstruktive inputs.

Jeg kunne sagtens tåle at tabe de omtalte kilo om der er tale om 3 eller 6 er på et eller andet punkt ligegyldigt.

Mht. vejledning er den lidt svær at skyde skylden videre på nogen, det meste af forløbet optil har kørt mere eller mindre uden.

Dog har der været 2 forskellige indeover i gennem forløbet, i det første stykke tid, kiggede Kasper formen efter, og kom med retningslinjer for hvordan og hvorledes poseringerne skulle sættes.

Diæten har jeg, efter bedste evne, kørt selv, indtil 2 måneder før, hvor linis har været så flink at hjælpe, det er meget sent at jeg indser at jeg har brug for noget hjælp og vejledning, det er en stor fejl, og ikke de bedste vilkår at sætte hverken sig selv eller en vejleder i, det er helt sikkert en situation, jeg ikke ønsker at være i eller sætte nogen i til næste år.

Kigger jeg tilbage kunne cardioen måske have været skruet op noget før, kalorie indtaget kunne være skruet ned noget før. Træningen kunne have været fortsat med 2 fullbody pas om dagen, selvdisciplinen kunne have været større i en længere periode optil, der er 1000 ting der kunne have været ændret, men når alt kommer til alt, er faktum stadig det at formen ikke var god nok i år, jeg troede, som Norah så fint påpeger er en klassiker ikke at jeg skulle smide helt så meget som jeg skulle.

Under alle omstændigheder har DM været en lærerig og god oplevelse, diæten og udtømningen har givet nogle erfaringer, jeg ikke kunne have læst mig til, og følelsen af at stå på scenen kan ikke rigtig beskrives.

Synes dog det er lidt trist, hvis derer bred konsensus om at jeg fald uden for på scenen, da det ikke var min egen oplevelse.. men men, der er ingen grund til at græde snot over noget som er overstået, må bare stå skarpere og mere cut næste år.

................................................................

Så kan man jo håbe at DBFF overholder deres eget regelsæt til DM '08, tror ikke at det havde ændret på placeringerne, men i det mindste havde der været rettet op på det…

Se http://www.dbff.dk/reglerforatletic.html BEDØMMELSE AF RUNDE 1 (SYMMETRIRUNDEN) og BESKRIVELSE AF DE 4 ANATOMISKE SIDER.

Edited by Equus
Link to comment
Share on other sites

Hey

Tak for sidst :w00t: fra atlet nr. 56 (nr. 2 fra højre på billedet) :smile:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...st&id=36140

Godt at læse at du havde et godt DM og har lyst til mere.

Det er sku ærlig snak at indse nogle ting som man næste gang vil gøre anderledes, det tror jeg alle debutanter gør. Jeg har selv et par ting eller 3 der skal ændres - jeg smed for meget masse under diæten ect.

Jeg mener på ingen måde du faldt ved siden af. Feltet var skarpt og stort. At der så skulle have været lidt mere flæsk af, er du jo godt klar over, men jeg mener bestemt ikke du faldt ved siden af.

Gad vide hvornår vi kan se vores endelige placering, og ikke mindst vores placering i lineup'en.

Hilsen

Morten Brix

Link to comment
Share on other sites

QUOTE(cj8000 @ 26. Sep 2007, 12:24)

Mener jeg stadig....Og ret sikker på Craw mener det samme (Hvis ik mere....)

Reduced 26%

400 x 268 (20.34K)

Skuffet over den fremgangsmåde der bliver valgt Sjov måde at nedgøre andre på den måde

Kan kun tale for mig selv Men syntes at tidpunktet at skrive eller sætte billeder end på andres side af mig eller andre er lige i overkanten...Især når det bare er for at svine andre(mig) til

Enig.

CJ jeg kan heller ikke forstå din fremgangsmåde. Du har din holdning og den er naturligvis velkommen, da det er et åbent forum, men det virker ikke specielt konstruktivt.

Husk lige hvordan du selv stod sidste år. Så vidst jeg husker var du heller ikke langt nok nede og manglede masse. Ikke at der er noget galt i det, men derfor burde du måske nok være lidt mere konstruktiv i dine tilbagemeldinger på andre.

Link to comment
Share on other sites

--> Keld, er bestemt ikke begejstret for fremgangsmåden heller, og kan ikke kalde det for konstruktivt på nogen måde, at din form bliver diskuteret et sted hvor du ikke selv har indvilliget i det, det virker skjult og fordækt..

--> Brix, selv tak for sidst, Jeg talte med anitta (overdommeren) efter DM og hun sagde at DBFF, skulle ligge resultaterne ud efter omkring en uge, hvis dette ikke skete ville det være muligt at kontakte hende via mail adressen på siden

Link to comment
Share on other sites

Enig.

CJ jeg kan heller ikke forstå din fremgangsmåde. Du har din holdning og den er naturligvis velkommen, da det er et åbent forum, men det virker ikke specielt konstruktivt.

Husk lige hvordan du selv stod sidste år. Så vidst jeg husker var du heller ikke langt nok nede og manglede masse. Ikke at der er noget galt i det, men derfor burde du måske nok være lidt mere konstruktiv i dine tilbagemeldinger på andre.

Hvor er quoten fra? Og hvilken fremgangsmåde er det du finder upassende?

Equus>> Fin debut! Det lader til at have været en lærerig oplevelse for dig når alt kommer til alt. Ud fra hvad jeg har set falder du ikke direkte igennem. Du kunne have været skarpere, men det er der så mange andre der også kunne. Godt at høre du har lugtet blod...

Link to comment
Share on other sites

Brix:

Ser intet problem i at poste det eneste billed jeg kunne finde af Keld (som endda er online på muscleinside.dk). Han har selv bragt hans egen form på banen i denne log ved at nævne en pm. Det startede med Keld skrev til MIG hvad jeg synes. Det svarer jeg naturligvis på. Intet upassende i det vel? Hvis han ikke ønsker min mening om hans form kan ha da la være at sende en pm??!??!?!!? Jeg er ikke ekspert ingen for vurdering, men gav min mening (manglende cut). Så ku han enten være enig eller uenig :smile:

Min egen DM debut var ikke noget at råbe hurra om nej. Jeg var ikke stor nok overhovedet (mangler nok 10kg der). Men vil nu mene mine fedt% var ganske fin (målt med tang til 4.6% dagene op til). Jeg har tit efterlyst konstruktiv kritik på min form her på mol. Men det har folk desværre svært ved at give da de er bange for at "træde" hinanden over fødderne.

Mvh

Casper

Link to comment
Share on other sites

Brix:

Ser intet problem i at poste det eneste billed jeg kunne finde af Keld (som endda er online på muscleinside.dk). Han har selv bragt hans egen form på banen i denne log ved at nævne en pm. Det startede med Keld skrev til MIG hvad jeg synes. Det svarer jeg naturligvis på. Intet upassende i det vel? Hvis han ikke ønsker min mening om hans form kan ha da la være at sende en pm??!??!?!!? Jeg er ikke ekspert ingen for vurdering, men gav min mening (manglende cut). Så ku han enten være enig eller uenig

Min egen DM debut var ikke noget at råbe hurra om nej. Jeg var ikke stor nok overhovedet (mangler nok 10kg der). Men vil nu mene mine fedt% var ganske fin (målt med tang til 4.6% dagene op til). Jeg har tit efterlyst konstruktiv kritik på min form her på mol. Men det har folk desværre svært ved at give da de er bange for at "træde" hinanden over fødderne.

Mvh

Casper

Fair nok. Det var ikke for at starte noget i en andens log. Jeg har selv den dybeste respekt for alle der går op på den scene og de fleste kan nok godt selv efterfølgende se hvad der skal arbejdes på til en anden gang. Om det så er 3-4 eller 6 kg. er jo sådan set ligegyldigt.

Hilsen

Morten

Link to comment
Share on other sites

NEMli! Dææmeneeme heel segger! BB! Baar manne fleer ræbs å meje tångere! BB!

Oh no..! Its spreading..! :tongue::laugh:

Tillykke med debuten Equus. Som det er slået fast af flere af de andre, inkl. dig selv, så skulle du have været længere nede i fedt%. Men det kan du jo nå til næste gang, konkurrenceerfaringen er også værdifuld! :smile:

Til sidst vil jeg da gerne lige lave lidt lobbyisme for cardio træningen.. Det gør jo at man kan spise lidt mere.. :wink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hey Equus

Vil ik sige så meget til noget af det andet end fint du har haft en fed oplevelse og lært en masse ting!! Det er sq det der tæller og det der gør man blir bedre! :superman:

Hyggeligt at snakke med dig, du er en rolig og fin gut :4thumbup:

Ses champ

Edited by musse 1984
Link to comment
Share on other sites

Hey Equus

Vil ik sige så meget til noget af det andet end fint du har haft en fed oplevelse og lært en masse ting!! Det er sq det der tæller og det der gør man blir bedre! :superman:

Hyggeligt at snakke med dig, du er en rolig og fin gut :4thumbup:

Ses champ

Hej Musse,

Ja det var en super fed tur, og hyggeligt lige at få talt lidt sammen og få ansigt på..

læste at du ville give dig i kast med CB i stedet, det bliver cool.

Link to comment
Share on other sites

Oh no..! Its spreading..! :tongue::laugh:

Tillykke med debuten Equus. Som det er slået fast af flere af de andre, inkl. dig selv, så skulle du have været længere nede i fedt%. Men det kan du jo nå til næste gang, konkurrenceerfaringen er også værdifuld! :smile:

Til sidst vil jeg da gerne lige lave lidt lobbyisme for cardio træningen.. Det gør jo at man kan spise lidt mere.. :wink::tongue:

Ja den der med at man kan spise lidt mere er selvfølgelig et fornuftigt argument... :4eat: tror der er røget 3-4kg spæk på igen allerede.. Im a fat bastard :laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

01102007

PROJECT PILLARS OF STEEL :devil:

60-90 sekunder mellem sæt

Squat

10x91

10x101

10x101

10x101

Front squat

10x61

10x61

10x61

Walking Lunges

10 skridt 30kg - UDSOLGT

20 skridt BW

20 skridt BW

Leg extensions

10x45

10x45

10x45

Hårdt at starte op igen.. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
post-10083-1191155863_thumb.jpg

Sød lille mISS DER Rene :wink:

Det kan jo være den er med på noget cardio :tongue:

[fjernet af moderator]

Edited by MaxPower
Billeder fjernet
Link to comment
Share on other sites

02102007

BACK ATTACK - BICEPS BOMBARDMENT - REAR DELT RAMPAGE

Chins

10

10

10

7

Bent over BB Row

10x91

10x91

10x91

Standing BB Curl

10x30

10x35

10x35

10x40

10x40

Fatman Pullups

10

10

10

Standing DB curl

10x20

10x20

10x18

10x18

Straight arm pulldown

10x40

10x40

Rear Lateral raises

10x15

10x15

10x14

10x14

Face pulls

10x45

10x45

10x45

10x45

Crazy shiiiiaaat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share