mvp styrketræning


mvp
 Share

Recommended Posts

Lørdag d. 29.03.2008

Dagens træning gik desværre fuldstændig i vasken.

Jeg dukkede op midt på dagen med en cacao under armen.

Der sidder det sædvanlige slæng af vægtløftere henne på bænken og stirrer på en kraftig rengøringsdame med fuldskæg der ivrigt polerer klubbens pokaler. Hun nynner uskyldigt for sig selv og lader ikke til at være generet af de stirrende løftere.

Hva er der? Spør jeg en af de ældre medlemmer.

Skal i ikke træne idag?

Han nikker hen imod rengøringsdamens velvoksne bagdel. Der hænger et bundt ledninger ud.

Så rejser formanden sig pludseligt og går hen og flår i ledningerne. Hun rødmer da det pludselig vælter ud med alt muligt overvågningsudstyr...

JEG TÆNKTE DET NOK! Brøler han og hiver op i damens trøje. Der falder 2 appelsiner ud.

Inde under dukker der en behåret brystkasse frem, iklædt en stram trikot med et omvendt kors på.

NÅ SÅ DU ER FRA ÅLHOLM IF?? Damen der viser sig at være en mand rødmer og prøver at slippe afsted ud gennem vinduet, men den går ikke. INGEN FORLADER OMRÅDET! Råber formanden og gør tegn til ungdomsløfterne om at sikre lokalet omgående.

Vores formand er meget stærk og det lykkes ham at få ledningerne viklet rundt om halsen på den skæggede mand i trikoten så han er effektivt pacificeret. Han spræller og prøver at skrige men det hjælper ikke.

Han blir derefter slæbt ind i baglokalet og døren smækkes i med et brag.

Jeg spiller klog og gør træneren opmærksom på at jeg også fandt rengøringsdamen mistænkelig.

Vi skal allesammen være på vagt for tiden siger han. Vi kan ikke være langt nok fremme i skoene når det gælder de svin.

Hvad ville han? Spør jeg. Træneren løfter låget af en tilfældig pokal og trækker en mikrofon op. Derefter går han hen og inspicerer den tykke mappe med programmer. Han ånder lettet op da det viser sig at der ikke mangler noget.

Så kigger han alvorligt på mig og begynder at forklare om hvordan 3 løftere fra Ålholm en gang har prøvet at blokere afløbet fra Bagsværd Sø, for at den skulle løbe over sine bredder og oversvømme klubbens lokaler. Inklusive kontoret.

Politiet dukkede heldigvis op før de var færdige med deres forehavende, men løfterne nåede at flygte i en helikopter i retning mod Hillerød. Det eneste spor politiet stod tilbage med var et sæt stropper og et enkelt ildelugtende knæbind, hvilket ikke var tilstrækkeligt bevis til at rejse en sag. Det var tilbage i slutningen af ´99 da det gik allerværst til.

Enten prøver de at sabotere vores træning eller også prøver de at få fingrene i vores programmer.

Det er f.eks. tydeligt at de er begyndt at køre mange sæt med 3 rep, hvilket man indtil for nyligt kun har gjort her i Bagsværd. En detalje der især har vakt vores træners mistænksomhed.

Kan de finde på at putte noget i ens cacao? spør jeg bekymret.

Muligvis. De skyer ingen midler, siger træneren og viser mig et stort grimt ar han har henover ryggen. Det var fra en befrielses aktion dengang de havde kidnappet et par af vores veteranløftere og havde forhørt dem i næsten 18 timer.

Formanden kommer ud fra baglokalet med et afhugget skægget hovede i hånden.

DER BLIR INGEN TRÆNING IDAG! Erklærer han og begynder at dele visitkort ud fra en lokal krisepsykolog.

Træneren begynder at rulle sorte affaldsposer ud...

(Efterlad mig aldrig ved en PC uden opsyn når jeg keder mig)

Link to comment
Share on other sites

Der er måske lagt en anelse oveni sandheden.

Hvis det skulle være 100% efter bogen skulle der egentlig bare have stået at jeg ikke nåede at få trænet idag.

Men så ville jeg finde på en god undskyldning og så udviklede det sig derfra.

Jeg skulle lige til at skrive noget med en havetraktor læsset med sprængstof da jeg blev afbrudt pga. middag.

Link to comment
Share on other sites

Der er måske lagt en anelse oveni sandheden.

Hvis det skulle være 100% efter bogen skulle der egentlig bare have stået at jeg ikke nåede at få trænet idag.

Men så ville jeg finde på en god undskyldning og så udviklede det sig derfra.

Jeg skulle lige til at skrive noget med en havetraktor læsset med sprængstof da jeg blev afbrudt pga. middag.

Det tager jeg som et ja.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 31.03.2008

En helt normal dag i en lidt speciel klub.

Da jeg går ud i omklædningsrummet opdager jeg en mørklødet gentlemand der står og roder folks jakkelommer igennem.

Jeg gør opmærksom på at man faktisk ikke må stjæle her i klubben og nævner det for formanden der står oppe på sin talerstol og holder øje med alt hvad der foregår.

Han tager straks affære.

KOM HER DIN DOVNE SPION! Brøler han, så fråden står ham om munden.

DU ER VIST IKKE EN RIGTIG NEGER HVA?? - han tar en klud og gnider på den mørke gentlemands arm, men farven blir åbenbart bare siddende.

DEN HOPPER JEG SGU IKKE PÅ!! Han vender bunden i vejret på den mørke gentlemand og ryster ham grundigt.

Det vælter ud med tyvekoster. Så mange at formanden til sidst blir overbevist om at han er uskyldig.

NÅ. SÅ ER DU MÅSKE ALLIGEVEL IKKE FRA ÅLHOLM HVA?? Han blir pludselig blid og diplomatisk.

Det må du altså virkelig undskylde. Vi er jo lidt oppe på dupperne for tiden. Du må endelig ikke tage det personligt min kære ven...

Den mørke gentlemand samler "sine" ting sammen igen og er tydeligvis rystet over behandlingen.

Han forlader derefter klubben i en fart med næsen i sky.

Formanden hopper op på sin talerstol og begynder en af sine sædvanlige prædikender:

"DET ER KLART AT SÅLÆNGE VI ER OMGIVET AF FJENDTLIGE IDRÆTSFORENINGER VIL VORT BAGLAND VÆRE FYLDT MED SPIONER, MORDERE OG SABOTØRER...

(han kan bare blive ved når han først går i gang. Og det gør han jo somregel)

Og så slår det mig pludselig at der er noget galt her:

Knud, sig mig engang, var det ikke din tegnebog??

Hva?? Om jeg kan tegnsprog?? (han hører ikke så godt mere)

Nej, ikke noget alligevel. Bare glem det.

Jeg gider ikke at stå og sige de samme ting højt 5 gange i træk. Da jeg opdager at jeg stadigvæk selv er i besiddelse af både pung og bilnøgler beslutter jeg at jeg ikke vil blande mig mere i deres sager.

Og så tar jeg sportstape på tommelfingrene og går i gang med dagens træning.

1. Teknisk træning:

Råtræk

op til 100 kg

Forsøg med at holde bredere fat.

Skuldrene er blevet lidt stivere med årene så det er lettere at gribe stangen med bredt fat, uden at den ryger bagover.

Desuden hiver man den automatisk højere og griber den også lavere på den måde.

(I kan selv regne efter med sinus/cosinus)

Men det skal ske gradvist så håndleddene ikke får det for svært.

2. Motionstræning:

Ben bagpå

Et par lette sæt for at holde benene vedlige.

Så kan der køres foran næste gang.

Det er for ikke at belaste skuldrene for meget samme dag.

Bænkpres med stop

3x130, 3x130, 3x130, 3x130

Pushpres

Udgået efter et opvarmningssæt på 60 kg.

3. Udstrækning

Det er svært at arbejde med smidigheden når man er en mand på 33 år.

Det går kun langsomt frem, men der er også lidt kilo at hente her.

Det er med vilje at jeg sparer lidt på øvelser og belastning.

Vægtløftning er alligevel noget der vrider godt i kadaveret. Men på en anden måde end alm. styrketræning.

Hellere gå forsigtigt frem end pludselig at skulle ligge brak i en uge eller to.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 01.04.2008

1. Teknisk træning

Frivend + opadstød

Pushpres

Stødhiv

2. Udstrækning

--- --- ---

Onsdag d. 02.04.2008

På grund af dårlig toilethygiejne er der udbrudt tyfus i BVK.

De overlevende ligger på gulvet og skriger efter vand og hele klubben lugter af død og ødelæggelse.

I den anledning er der kommet en seddel op om at vi skal vaske fingre efter toiletbesøg. Den gælder for samtlige overlevende.

Derfor træner jeg i det lokale motionscenter idag.

Ben bagpå

2x140, 2x160, 2x180, 2x180

Skuldrene er ømme efter tirsdagens træning.

Ikke musklerne med selve leddene. Derfor ben bagpå.

Bænkpres

3x120, 3x140, 3x150, 3x160

Træktårn smalt greb

3x127, 6x142 :devil:

Smal bænkpres

6x120, 6x120

Bicep EZ

6x70

Det var vist det.

Idag har jeg spist en chokoladeskildpadde.

Derfor føler jeg mig tyk og ulækker og usund og har dårlig samvittighed.

Det er da logisk.

Edited by mvp
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 03.04.2008

1. Teknisk træning

Træk fra hoften

Plus et enkelt pænt træk fra gulvet

Det er en kamp at klemme sig under vægten. Men jeg skal nok få det lært ind igen.

2. Motionstræning

Bænkpres

6x90, 6x90

Trækhiv

1 sæt

3. Udstrækning

Det var 4. dag i træk med træning

Gu ved om man orker et pas mere imorgen.

Jeg har mistanke om at der snart er til 25 ophævninger.

Tyttebærmaja

OOOH he is such a baaaad motherfucher maaaaan....!

Edited by mvp
Link to comment
Share on other sites

Det kaldte du ham bare ikke....

Hvis det er vores sundhedskonsulent Jørgen F. Henriksen du mener så prøv at vise lidt respekt for hans frivillige arbejde for klubben.

Jeg blev selv en gang bedt om at demonstrere et træk for klubbens øvrige medlemmer.

Så trak jeg hans balder fra hinanden og var bagefter lige ved at blive smidt ud af klubben.

Det er også ham der har udviklet de nye "Libresse tooth" med tænder der tygger klumperne og "Libresse tongue" der er ved at blive solide kassesuccesser.

Der er også en "Libresse smell amplifier" der kan tiltrække hundes opmærksomhed på lang afstand.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 04.04.2008

Jeg har måttet konstatere at jeg er meget usund på baggrund af en tråd i kost-forummet vedrørende fødevarernes kvalitet her i landet.

Men siden jeg af uforklarlige årsager ikke er omkommet siden igår grundet mit skørlevned, kan jeg jo lige så godt tage hen for at træne lidt mens jeg alligevel utålmodigt går rundt og afventer dødens snarlige indtræden.

Og jeg tør sværge på at jeg er i live. Det er ikke bare noget jeg finder på, bare fordi jeg kan sidde og gemme mig bag en profil på internettet.

Tro det eller ej. Også selvom jeg ikke vedhæfter en pulskurve med dato og vitterlighedserklæringer.

1. Teknisk træning

Stød

Nogle serier af 2-3 rep.

Anstrengende. Vandringen gør at der alligevel skal arbejdes noget for det.

2. Styrketræning

Ben foran

3x150, 3x150

Bænkpres

3x80, 3x120

Det var hvad der var tid til idag.

Og hvis jeg overlever weekenden så er det min plan at fortsætte træningen som hidtil.

Til de kloge kostfanatikeres store ærgrelse.

Men jeg er jo heller ikke sat i verden for at gøre dem tilfredse.

Jeg er åbenbart en egoist som naturligvis står med det ene ben i graven.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 06.04.2008

Klubben er næsten hver anden søndag omringet af dræbersnegle. Så mange at man advarer de yngre løftere mod at tage dem op og slikke på dem.

Formanden vil ikke have dem indendøre, så der er sat hønsenet på dørene og vinduerne er belagt med kogesalt. Men det hjælper ikke for de kan på en eller anden måde komme ind gennem væggene og kravle hen over loftet der er blevet opblødt så det buer nedad på midten.

For at undgå sammenstyrtning har man taget de fleste at Eleiko-stængerne og stillet dem på højkant for at understøtte loftet. Derfor var der kun en eneste stang tilbage til deling mellem alle løfterne så det tog derfor lidt ekstra tid idag.

Atletikfolkene der træner udendørs har også problemer med dem. De gemmer sig i græsset, hvor de kan ligge på lur i timevis uden at give en lyd fra sig. Derfor løber alle 400-meter løberne rundt på stylter som de har dyppet i chili for at kunne træne i fred. Grunden til at atletikfolkene frygter sneglene er at de er en forfærdelig flok grøntsager alle sammen.

Men imorgen kommer der en mand fra kommunen som vi har hyret til at uddrive dem fra klubbens territorie. Han er direkte skånselsløs mod dem. Hans fremgangsmåde er at klæde sig ud som Magrethe Vestager, hvorefter han sniger sig ind på dem med sin lydløse elektriske havetraktor, hvorfra han så kan få ram på dem med en muggert.

Det er et uhyggeligt syn og området blir afspærret i den mellemliggende periode. Selv de pædofile (kostfanatikerne) blir forment adgang selvom de gerne vil ind på området for at dele slik ud til de søde børn. Så de må stå ude foran gitterlågerne med deres slikposer under armene og en gevaldig bule i bukserne mens de stønner i takt.

1. Teknisk træning

Træk fra gulv

Træk fra hofte

Trækhiv

2. Motionstræning

Chin up

Et sæt af 23 reps (PR)

Bænkpres

3x120, 3x150, 3x150, 3x150

Bicep hv

6x32

Strakt arm PD

6x50, 6x50, 6x55

3. Udstrækning

Som jeg glemte idag. Det kom jeg først i tanke om da jeg havde sat mig ind i bilen.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 07.04.2008

Sidste uges VL-træning har gjort at jeg har ondt i skuldre og håndled.

Ikke DOMS, men ondt i selve leddene. Det er der ikke noget at sige til da kroppen stadig er ved at vænne sig lige så langsomt til det.

Men så kan man jo lave lidt motionstræning for det ved man sgu hvad er.

Stem

5x80, 5x80, 5x80, 5x80

Benbøj bagpå

5x170, 5x170, 5x170

BO roning

5x120, 5x120, 5x120

Dødløft stødfat

5x170, 5x170

Bænkpres

5x110, 5x110, 5x110, 5x110

Så gør det nok også ondt i resten af kroppen imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 08.04.2008

En hurtig omgang inden sengetid

1. Motionstræning

Bænkpres

3x120, 3x150, 3x150, 3x150,

3x150, 3x150, 3x150

Strakt arm PD

6x50, 6x60, 6x60, 6x60

Det er lige ved at man letter fra gulvet når man vender bevægelsen

Chin up

2 x 10 reps (For nem)

Bicep hv

6x32

2. Udstrækning

Anklerne har 1. prioritet.

Så er det teknisk træning igen næste gang.

Mit gamle kadaver har rigtig fået en over nakken iløbet af de sidste par uger.

Jeg er ved at blive til en utrættelig gammel nisse...

Det blir ved lidt endnu og så skal der hviles lidt så styrken kan få et hak opad.

Kropsvægt ca. 90 kg.

Link to comment
Share on other sites

Du skulle skamme dig

Ja der fik jeg sgu rigtig ødelagt det for mig selv!

Og jeg har kun mig selv at takke... For jeg kan bare ikke styre det!

Prisen er et solidt lag appelsinhud på røvballerne så jeg føler ikke at jeg kan være bekendt at gå nøgen rundt på stadion.

Men det er så svært at holde sig fra det.

Når vi ligger og kæler til opvarmningen foretrækker jeg at lyset er slukket. Og så hvisker jeg med en blid stemme i de andres ører at de løfter rigtig godt...

Onsdag d. 09.04.2008

1. Teknisk træning

Stød

2. Motionstræning

Ben foran

1x150, 1x170, 5x140, 5x140

Stødhiv

5x150, 5x150

Idag er jeg træt og snottet så det er planen at tage et par dage uden træning hvis jeg kan holde mig væk.

Og så er det forfra med lette vægte og så derudad igen.

Link to comment
Share on other sites

Der er en del veteran vægtløftere i klubben.

Den ældste er 96 år gammel og plejer at træne fast et par gange om ugen stadigvæk. Han løfter ikke så meget mere men han sætter stor pris på at holde sig i gang stadigvæk.

Han kommer nogle gange lidt for sent til træningen men formanden har efterhånden opgivet at påtale det. Somregel er det fordi han blir forvirret over at der er flere ens døre i bygningen og derfor plejer at prøve at komme ind i nr. 54 hvor han stadigvæk kan låse sig ind med en almindelig nøgle. Magnetkortet har han ikke meget tiltro til og det har det også med bare at blive væk i en eller anden lomme. Heldigvis er der somregel en flink ansat på stadion der hjælper ham ind i klubben før eller siden og så kommer han gnækkende ind ad døren med sine gammeldags vægtløftersko under armen.

Han varmer op med høje benspjæt og råber gerne efter en der hedder Jørgen at han er en doven værnemager eller en tølper og en ågerkarl, fordi kontingentet for nylig er sat op til hele 100 kr om måneden.

Han kan ikke kende forskel på Jørgen og kasseren. Jørgen Henriksen er klubbens sundhedskonsulent og er altid bekymret for at den gamle skal få et hjerteslag af ophidselsen.

Og så går han i gang med split træk med en tom stang henne foran de store vinduer ud til stadion. Undervejs i sættene må han indimellem afbryde for at kommentere de forbipasserendes kropsholdning eller udseende:

Har i set den slambert på knallerten der?

Han skulle hellere sættes til at slå plænen. Man skulle tro at de havde frikvarter hele dagen!

Og nu har kællingerne derhenne været inde og spise flødeskumskager igen! Han nikker henimod nogle kraftige damer i overgangsalderen der netop har afsluttet deres motionstime.

Så kommer der 5 kilo på hver side af stangen, men det tar sin tid. Især hvis skiverne er blevet flyttet siden sidst han var der.

På grund af alderen må han midtvejs i træningen holde pause med en cerut og en kop kaffe ude på kontoret som er det eneste sted man må ryge i klubben. Så plejer sundhedskonsulenten at komme rendende ud og formane ham til at stoppe med rygningen før det er for sent. Der er jo så og så mange der dør af det hvert år.

Til sidst laver han et hånds stem med en håndvægt og siger øb-øb-øb imens.

Den næstældste i klubben er vist kun lidt over 80.

Link to comment
Share on other sites

Ja det kunne være fedt med et par afklædte kvinder men der er desværre ikke rigtig mulighed for at tage billeder af dem nede i klubben.

I eftermiddags stod der en velkendt topgejlet Mercedes S-klasse udenfor klubben. Den havde kulsorte tonede ruder og er helt sænket så gnisterne står fra den ved den mindste ujævnhed i vejen. Da jeg nærmer mig åbnes døren og Ganster-Ali træder ud. Man kan se gennem døren at den er stopfyldt med yngre blondiner som stirrer på ham og stønner.

Han tar afsked med dem: Volla der er suttekonkurrence når far kommer tilbage sir jeg til jer mand!

Og så sidder de der i bilen og venter på ham mens de føler sig som noget specielt.

Fordi bilen er sænket så meget er affjedringen ikke helt så blød som den var da den forlod fabrikken i sin tid. Derfor styrer Ali direkte ud på toilettet med en godt rystet mave. Et sikkert tegn på at han har kørt over 500 meter. Når han er færdig kommer han ud og går i gang med sin træning. Det foregår i hættetrøje og med optil 5 guldkæder om halsen. Kasseren dukker op og spør om han har i sinde at betale sit kontingent før eller siden. Volla jeg har ikke fået en girokort sir jeg til dig mand! Jamen jeg har da sendt dem til dem adresse du har givet os dengang. Er du da flyttet?

Volla jeg har altid boet der mand sir jeg til dig mand!

Altså hjemme hos din mor stadigvæk??

Hallo, hold din fucking kæft din fucking danske racist sir jeg til dig mand!

Hvis du ikke har råd så kan du da godt få lov til at vente til næste kvartal med at betale.

Volla, jeg har en fucking Mercedes fuld af fucking luder mand, en kamphund til 5000 og en helt ny guldkæde mand. Og hallo den trøje her har kostet 15000 sir jeg til dig mand!

Du har måske kontanter med?

Volla, hvad du snakker om, slap af mand, jeg går lige ud i bilen mand.

Gennem vinduerne kan man se at han åbner bildøren og ber en af blondinerne om nogle penge.

Han kommer tilbage og betaler kasseren som glad stikker pengene i lommen.

Ali synes måske at han har tabt lidt ansigt så han puster sig op og går rundt i klubben med armene ud til siden og helt åben mund. Hængerøvsbukserne blir lige trukket lidt længere ned for en sikkerheds skyld. Så kører han lidt bænkpres og biceps, mens han bander for sig selv: Hvor er den fucking bare let sir jeg til mig selv mand...

Lidt senere kommer nogle unger (som kunne gå for at være hans yngre brødre) ind og begynder at træne. De vil gerne være som lissom Gangster ali og går hen og gir hånden og sir hallo mand, what the fuck osv. De beundrer hans attitude og begynder selv at gå rundt med armene ud til siden og helt åben mund. De ser hårde ud.

Jeg får ikke trænet så meget selv idag. Jeg gider ikke rigtig.

Kun lidt træk, bænkpres og ophævninger men jeg er ikke rigtig oplagt.

En klodset og doven dag. Imorgen får den en over nakken i stedet for.

Da jeg kommer ud fra klubben igen ser jeg et par af de pædofile der gerne holder til på stadion. De inspicerer den sænkede mercedes og snuser til dørkanterne. På et tidspunkt ruller et af vinduerne et par centimeter ned. Den ene pædofile springer tilbage med et vræl. Han taber nogle slikkepinde af bar befippelse. Pas på, de er jo mindst 14 år gamle de piger der! Råber han desperat. De to skynder sig væk fra P-pladsen i retning mod børnehaven. Pludselig stopper den ene op og griber den anden i armen: Det er jo lørdag for fanden - så er der jo lukket... Jamen hvad med hende moderen derovre på tankstationen med det lille barn - kan vi ikke lokke hende væk fra ungen med det der billede du har af George Clooney??

Og så sætter jeg mig ind i min bil og glæder mig over at jeg ikke træner i et almindeligt motionscenter mere. Der er nemlig hverken eleikostænger eller magnesium.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share