Essensen - BB @ 2009!


essensen
 Share

Recommended Posts

Sålænge man rykker tunge vægte mens man træner for masse kan jeg sgu ikke se man ikke bliver "funktionel". og hvilken funktion er det lige folk definerer... :laugh:

Jamen, det kan man da også sagtens. Men kun at rykke tunge vægte bliver man altså ikke i fantastisk form af (all aorund, that is) - det er for specifikt. Jeg føler mig i 1000 gange bedre form efter jeg har tabt mig og fået implementeret mere intensitet i programmet + cardio. En gut som DBM er jo en all around-guy. Stærk, hurtig og i god cardiovaskulær form, hvilket jeg klart betegner som værende mere funktionelt end en stor BB'er der blot river tunge vægte :smile: Hvad man er til er jo et spørgsmål om præference. For tiden vil jeg gerne have masse på kroppen og beholde det - træningen bliver så også derefter.

ret mig om jeg tager fejl. jeg tror mange starter med "fitness", masse-træning. Men så læser de om styrkeløft, og cardio, og kettlebells, og OL vægtløftning og al den slags, og bruger en masse tid på det og så i sidste ende ville de ønske de havde fortsat med massetræning, haha

Ja, dem er der ganske rigtigt en del af :wink: Grunden til jeg nævner jeg godt kunne finde på træning som DBM laver nu, på et senere tidspunkt i mit liv, er også det udfordrende aspekt i det. Gym-træning kan hurtigt blive trivielt hvis man ikke sørger for lidt afveksling (sådan har jeg det i hvert fald). Den træning DBM ligger for dagen veksler jo nærmest konstant og når derfor sjældent at blive kedelig :smile:

Men lige nu er det sgu BB! yeahh :superman:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Destroying the fat - week 3

Træning fredag:

Jeg er i Kalundborg i weekenden, så teamede op med en ven her og fik trænet i mit gamle center. Det er stadig ligeså ulideligt fugtigt og indelukket som det plejer :crazy: Men hyggeligt nok at få trænet med min ven igen, jeg ikke har fået set et stykke tid da han er begyndt i militæret. Selve træningen var bestemt hæderlig, og specielt var jeg overrasket over overskuddet i smith shoulderpress, men valgte ikke at gå for tungt eller for for høj volumen da mine skuldre for tilstrækkelig tæsk i programmet.

Dødløft:

8 @ 60kg

8 @ 90kg

5 @ 125kg

5 @ 120kg

seated smith shoulderpress:

8 @ 40kg

8 @ 50kg

8 @ 55kg

8 @ 50kg

8 @ 40kg - non lockout

Db front raise::

10 @ 10kg

8 @ 12kg

8 @ 12kg

SS

Db bagside skulder:

8 @ 16kg

8 @ 18kg

8 @ 20kg

8 @ 20kg

Barbell curls:

8 @ 30kg

8 @ 40kg

8 @ 55kg

8 @ 55kg

8 @ 50k

- Rigtig god omgang, mere power end sidste gang.

SS

Tricpes Pushdown:

8 @ 55kg

8 @ 80kg

8 @ 80kg

8 @ 80kgplade

8 @ 80kgplade

Incline curls:

8 @ 16kg

8 @ 18kg

8 @ 18kg

8 @ 14kg

- Sad perfekt.

Incline tate press:

8 @ 10kg

8 @ 14kg

6 @ 14kg

8 @ 12kg

-------------------------------------------------------

Cardio: 7 min :tongue: Fandt ud af jeg ikke rigtig gad alligevel, da jeg skal lave cardio i morgen.

God lille omgang - fik også optaget lidt video med diverse poses. Kan være jeg uploader den på et tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Destroying the fat - week 2

Træning lørdag - lactate-inducing workout

Solo-træning i et totalt forladt gym i mit gamle træningscenter. Jeg vidste det med al sandsynlighed ville være komplet ødede fra tidligere erfaring, og det passede jo perfekt med mit circuit :smile: I samme anledning fik jeg også skudt lidt film og det har jeg redigeret til en lille video - så folk kan få et lille indblik i min nuværende træningsform. Klippet er de første 5 øvelser i 1. sektion af mit lørdags-circuit - dog med en lille ændring; substituerede leg press med front squat - det var godt nok hårdt på trods af latterlige kg :crazy: Til sidst er der også et lille billede af en forpustet Morten, efter 1 sektion er gennemført!

Selve træningen var rigtig god. Masser af energi, god intensitet og fik lavet progression i alle de øvelser hvor det var planlagt. Jeg satte i øvrigt også næsten ny sved-rekord, pga. det fugtige lokale :cry:

Vægttabet er gået meget godt de sidste 4 dage og vægten er nede omkring de 69kg.

Incline db press: A1

13 @ 24kg

14 @ 32kg

13 @ 32kg

Front Squat: A2

12 @ 50kg

12 @ 50kg

12 @ 50kg

-lagde konservativt ud, da jeg vidste det ville blive hårdt.

Cable rows: A3

14 @ 50kg

15 @ 75kg

14 @ 75kg

Pull through: A4

15 @ 40

15 @ 45

15 @ 45

-lænden for rigeligt tæsk, så stille og roligt her.

Face pulls: A5

15 @ 40

20 @ 45

15 @ 45

------------------------------------------------------------

Seated db press: B1

16 @ 16kg

17 @ 20kg

18 @ 16kg

- Er lidt forsigtig her, ville ikke forcere noget.

leg extensions: B2

20 @ 45kg

16 @ 52,5kg

15 @ 52,5kg

Front pulldown: B3

15 @ 50kg

15 @ 65kg

15 @ 62,5kg

leg curls: B4

15 @ 35kg

15 @ 42,5kg

18 @ 42,5kg

crunches: B5

15 @ 35

15 @ 45

15 @ 50

---------------------------------

Preacher curls: C1

20 @ 20kg

18 @ 20kg

+ stang

seated calf raise: C2

15 @ 30kg

15 @ 30kg

15 @ 30kg

rope pushdown: C3

20 @ 40kg

20 @ 40kg

20 @ 40kg

one arm lateral raise: C4

15 @ 10kg

15 @ 14kg

15 @ 12kg

Cable crunches: C5

18 @ bw

15 @ bw

15 @bw

..................................

Tog ca. 60 minutter

Ekstra:

Cable crossovers:

4 sæt highrep

Steady cardio;

26 min på stationary bike

Video: Den hakker i starten, hvilket er en fejl - jeg kan desværre ikke få det fjernet :dry:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

slet ikke uenig.

jeg finder det bare lidt komisk, at dem der snakker om "funktionel træning" sjældent definerer HVAD funktionen er... :laugh: så uanset hvor trænet og stærk fx en bb'er er gennem en række rep-ranges i stort set alle øvelser vil "modstanderen" altid kunne definere en funktion som bb'eren ikke kan leve op til. you know.

damn en høj rep omgang...det er bodybuilding!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Fed video - god form! :4thumbup: Synes du ikke, at det er irriterende at squatte i kondisko?? Og se så at få skiftet til VL-greb! :wink: I øvrigt synes jeg du skulle overveje at skifte den der 'Pull through' ud med swings med håndvægte. Meget federe øvelse IMHO. :cool:

ARMADA_I: Du har helt ret... det er funktionelt ift. BB at træne BB :laugh:

Link to comment
Share on other sites

slet ikke uenig.

jeg finder det bare lidt komisk, at dem der snakker om "funktionel træning" sjældent definerer HVAD funktionen er... :laugh: så uanset hvor trænet og stærk fx en bb'er er gennem en række rep-ranges i stort set alle øvelser vil "modstanderen" altid kunne definere en funktion som bb'eren ikke kan leve op til. you know.

damn en høj rep omgang...det er bodybuilding!!!!!!!

I know what u mean :smile: Highreps = BB! :w00t:

Fed video - god form! :4thumbup: Synes du ikke, at det er irriterende at squatte i kondisko?? Og se så at få skiftet til VL-greb! :wink: I øvrigt synes jeg du skulle overveje at skifte den der 'Pull through' ud med swings med håndvægte. Meget federe øvelse IMHO. :cool:

ARMADA_I: Du har helt ret... det er funktionelt ift. BB at træne BB :laugh:

Thanks. Jo, det er meget irriterende faktisk - er også på udkig efter andre sko - nogle anbefalinger ? Kan godt se ideen med swings - men pull through er bare så meget nemmere at have med at gøre i dette program :bigsmile:

----------------------------------

Btw, lige et billede af min underudviklede triceps:

post-3217-1188158373_thumb.jpg

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Burde du ikke squatte i bare tæer?? Hvis nu verden går under og civilisation forfalder og man ikke kan producere squatsko, så er bare tæer jo det eneste FUNKTIONELLE XD

nu jeg tænker over det er VL greb da heller ikke så funktionelt. Kun om en vægtstang kan man holde VL greb, og i et forfaldent samfund med junglelov bliver den slags jo ikke produceret! :D

Edited by ARMADA_I
Link to comment
Share on other sites

Udfra den squatstil at dømme (frontsquatten fra videoen) så tror jeg du vil have god gavn af et par squatsko... om man skal køre med VL-greb eller BB-krydsgreb er lidt en smags-sag men VL-greb tvinger din torso til at være med lodret hvorfor du rimelig sikkert vil få bedre benaktivering... men igen det er petitesser

Rigtig god form btw, savner dog lidt dine beretninger fra det amerikanske :smile:

Link to comment
Share on other sites

Burde du ikke squatte i bare tæer?? Hvis nu verden går under og civilisation forfalder og man ikke kan producere squatsko, så er bare tæer jo det eneste FUNKTIONELLE XD

nu jeg tænker over det er VL greb da heller ikke så funktionelt. Kun om en vægtstang kan man holde VL greb, og i et forfaldent samfund med junglelov bliver den slags jo ikke produceret! :D

Roolig nu. Synes bare dit indlæg var lidt komisk. :laugh: Nu var det slet ikke mig, der begyndte at talte om "funktionel" træning.

P.s. Jeg squatter altid i bare tæer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Udfra den squatstil at dømme (frontsquatten fra videoen) så tror jeg du vil have god gavn af et par squatsko... om man skal køre med VL-greb eller BB-krydsgreb er lidt en smags-sag men VL-greb tvinger din torso til at være med lodret hvorfor du rimelig sikkert vil få bedre benaktivering... men igen det er petitesser

Rigtig god form btw, savner dog lidt dine beretninger fra det amerikanske :smile:

Jeg kan desværre ikke køre med VL-greb - jeg har forsøgt mig, men mine håndled gør simpelthen alt for ondt i den position :unhappy: Thanks - og ja, det gør jeg også selv - kunne godt tænke mig at komme afsted igen!

Link to comment
Share on other sites

Destroying the fat - week 4

mandag - heavy chest and back

Hektisk dag. Første dag på KUA i dag - hvilket betyder starten på vores introuge der forløber til fredag. Jeg mødte tilfældigvis en pige i byen for nogle uger siden, der også skulle starte på Dansk, så vi udvekslede numre og aftalte sidenhen at mødes i dag, så vi kunne følges derhen. Så det gjorde vi - kl. 8.45 ved islands brygge metro-station - damn, det er langt tif siden jeg har været så tidligt oppe og det kunne mærkes. Tilfældet ville at jeg endte på samme hold som pigen jeg fulgtes med; hold 2. Det er et DIT-hold (dansk med IT), vi begge har valgt os på (nogle kom ufrivilligt på det). Det er et forholdsvist nyt foretagende, og jeg er ret spændt på hvordan det kommer til at forløbe, men indtil videre har jeg kun hørt godt om det.

Mit hold består af 33 studerende, hvoraf 8 er drenge og resten piger. Som forventet. Vores tutorer inddelte os i læsegrupper og jeg må indrømme jeg blev lidt skuffet over min; 3 piger og mig. Jeg har intet imod at arbejde sammen med piger, men synes det fungerer bedre når der er balance mellem testeteron og østrogen. Læsegrupperne er dog frivillige og vi kan skifte - det er dog nok lidt dårlig stil allerede at stille sig utrilfreds. Jeg er muligvis også hurtigt ude og burde nok give det en chance, men umiddelbart sagde personerne i gruppen mig ikke det store. Generelt tror jeg, at det ville klæde mig med en lidt mere positiv attitude i den her tid, det hele virkede bare lidt underligt og meget nyt i dag.

Jeg forlod KUA fuld af tanker omkring fremtiden. Flere ting står klart; jeg kan slet ikke prioritere træning ligeså højt fremover, jeg må seimpelthen se mig nødsaget til at skære ned på træningsdage hvis jeg skal kunne følge med - og dernæst skal jeg virkelig få gang i mine ikke-eksisterende organisatoriske evner, specielt med min tendens til at slacke på lektierne og læsning.

Træningen i dag var egentlig ok på trods af manglende søvn og lidt groggy helbred. Min roomie er blevet syg (ondt i halsen og hoste), og det skulle jeg naturligvis lige smittes med til skolestart - det siger sig selv.

Benchpres: A1

9 @ 50kg

8 @ 70kg

4 @ 95kg

4 @ 95kg

5 @ 90kg

4 @ 90kg - kunne muligvis have taget en til, men ville ikke tage chancer da jeg ikke havde spotter.

8 @ 80kg

- acceptabel omgang oven på denne dag.

Incline db flys: A 2

8 @ 18kg

8 @ 25kg

8 @ 27kg

8 @ 25kg

8 @ 25kg

8 @ 25kg

Barbell rows: B1

9 @ 60kg

8 @ 80kg

8 @ 105kg

8 @ 105kg

8 @ 102,5kg

6 @ 102,5kg

- heavy rows til ryggen funger.

Chin ups: B2

8 @ bw

8 @ bw

8 @ bw+7kg

7 @ bw+7kg

7 @ bw+7kg

5 @ bw+6kg

----- Kørt for sig selv:

db curls: X2

8 @ 18kg

8 @ 18kg

8 @ 18kg

9 @ 13.5kg

SS:

Triceps pushdown: X1

8 @ 25kg

8 @ 40kg+ lille plade

8 @ 40kg+ lille plade

9 @ 35kg

Abs:

6 sæt

----------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Hey Essensen

Jeg regner med at prøve kræfter med "Destroying the fat" i den nærmeste fremtid. Tænker i omegnen af en måneds tid som afveksling til min nuværende (funktionelle :smile:) træning. Du har tidligere nævnt noget om et program (øvelsesvalg?) du havde fået fra AndersL. Er det noget du evt har mulighed for at poste eller sende til mig?

Mvh

No6bach

Btw. Kan kun tilslutte mig betjenten, fed fysik!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Destroying the fat - week 4

Træning tirsdag - Heavy Quads and Hams

Det er nu officielt; jeg er en idiot. Nogle gange er min træningsdisciplin ikke positiv - dagens forløb illustrerer dette ganske glimrende. Jeg fik absoulut intet nattesøvn - af en eller anden grund besluttede min krop sig for ikke at ville sove hele natten, på trods af sølle 6 timers søvn dagen før. Min hals-infektion har højest sandsynlig noget at gøre med min miserable nattesøvn. Jeg 'vågnede' kl. 7 - mere død end levende og overvejede på det kraftigste at droppe dagen. Jeg blev dog enig med mig selv om jeg burde tage afsted, så med sorte rander under øjnene fik jeg slæbt mig ud af døren. Jeg var oppe kl.7 og hjemme igen kl. 17 - fik lidt mad, fik en lur fra kl. 18 til 19, kom afsted til træning kl. 20 og var hjemme kl. 21.15 - some day. Efter min lur følte jeg mig for alvor smadret og kun min viljestyrke fik mig overbevist om, at får trænet - imod al fornuft. Jeg burde selvsagt have ladet kroppen få noget hvile efter disse dage - specielt set i lyset af jeg er halv-syg! Jeg havde det også mindre godt i løbet af træningen og var helt færdig ved slutningen.

I morgen er heldigvis en off-day - dog er der planlagt Amager-rundtur for Rus'erne - hvilket basalt set er en tur hvor vi besøger alle bodegaerne i nær-området. Så det bliver nok en heldags-affære - jeg må fylde plenty of prots i tasken og se hvor det bærer hen. Der er i øvrigt også planlagt druk fredag... dette er med andre ord ikke en restitutions-venlig uge.

Squat: A 1

8 @ 60kg

8 @ 80kg

7 @ 100kg

Front Squat:

FS:

8 @ 60kg

5 @ 75kg

6 @70kg

- lortet glider hele tiden ned fra min arme.

Alm S:

8 @ 80kg

Leg extensions: A 2

8 @ 6 plader

8 @ 10

8 @ 14

8 @ 14

8 @ 14

9 @ 14 + 8 @ 13

Stiff legged deadlft: B 1

8 @ 50kg

8 @ 80kg

8 @ 97,5kg

8 @ 97,5kg

8 @ 97,5kg

7 @ 97,5kg

lying leg curl: B 2

8 @ 20kg

8 @ 27,5kg

8 @ 27,5kg

8 @ 27,5kg

8 @ 27,5kg

7 @ 27,5kg

seated calf press: X 1

6 sæt high rep med 20-25kg

-------------------------

- Det blev gjort på ca. 60 minutter.

Tillykke med studiestart. :smile:

Måske du skulle overveje noget fullbody 2 gange om ugen, nu hvor du skal læse. Eller et 2 split med en ugentlig fullbody. Ben en dag, overkrop en anden og fullbody en tredje.

Det sidste forslag lyder egentlig meget godt - vil jeg klart overveje :smile: Jeg havde også selv 3 gange fullbody om ugen, i tankerne. Umiddelbart ser det ud som de fleste studerende godt kan tillade sig den tid i centeret, - men jeg må se tiden an og vurdere dette.

Hey Essensen

Jeg regner med at prøve kræfter med "Destroying the fat" i den nærmeste fremtid. Tænker i omegnen af en måneds tid som afveksling til min nuværende (funktionelle :smile:) træning. Du har tidligere nævnt noget om et program (øvelsesvalg?) du havde fået fra AndersL. Er det noget du evt har mulighed for at poste eller sende til mig?

Mvh

No6bach

Btw. Kan kun tilslutte mig betjenten, fed fysik!! :devil:

Drop en PM til anderSL - han har et link til en excell-fil han har kreeret til formålet. Og thanks :wink:

Du skal da bare køre fullbody 3x om ugen. Du ved det virker og går direkte i pecs :wink:

Ja, det bliver højest sandsynligt denne løsning.

Link to comment
Share on other sites

Destroying the fat - week 4

Træning torsdag - lactate-inducing workout

Træningen fra i går! Jeg kan godt mærke dette har været en uge med laaange dage og en masse information - det udmunder sig naturligt i træthed. Jeg er faktisk stadig super motiveret når det kommer til træningen, energien er bare ikke ligeså god, men det kan jeg vel heller ikke forvente! Træningen her gik rigtig godt, dog smuttede energien efter 2/3 var gennemført og det påvirekde intensiteten lidt.

Db incline press: A1

12 @ 25kg

11½ @ 34kg - close.

13 @ 32kg

- faktisk udmærket.

Leg press: A2

15 @ 80kg

15 @ 150kg

15 @ 170kg

seated rows: A3

15 @ 40kg

12 @ 60kg

14 @ 60kg

Pull through: A4

15 @ 25kg

15 @ 30kg

15 @ 30kg

Face pulls: A5

15 @ 20

14 @ 30

15 @ 30

------------------------------------------------------------

Lateral raise: B1

15 @ 10kg

15 @ 13,5kg

15 @ 13,5kg

leg extensions: B2

16 @ 8plader

16 @ 11

16 @ 11

Front pulldown: B3

15 @ 50kg

15 @ 70kg

15 @ 70kg

lying hamme curls: B4

16 @ 20kg

18 @ 22,5kg

16 @ 22,5kg

crunches: B5

15

15

16

---------------------------------

Lying barbell rows: C1

15 @ 30kg

15 @ 30kg

15 @ 30kg

+ stang

standing calf raise: C2

15xvægt

15

15

rope pushdown: C3

20 @ 30kg

20 @ 30kg

20 @ 30kg

Cable lateral raise: C4

15 @ 5plates

15 @ 5

15 @ 4

cable crunches: C5

3 sæt @ 15 reps

.......................................

Tog vist lidt over 1 time.

Herefter:

Steady cardio;

15 min på cykel - level 3

18 min på treadmill - speed 5.8 -6.5

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Destroying the fat - week 4

Træning fredag:

Kom til at gå lidt for hårdt til den i skuldertræningen- burde have været lettere. Ellers et fint nok træningspas, men jeg snakkede for meget. Om aftenen tog jeg til fredagsbar på universitetet og drak mig i hegnet - det var faktisk ganske sjovt.

Dødløft:

8 @ 60kg

8 @ 90kg

5 @ 130kg

5 @ 120kg

- Alle med stop undtaget de 130kg.

seated smith shoulderpress:

8 @ 40kg

8 @ 55kg

8 @ 55kg

8 @ 55kg

8 @ 42,5kg

-god omgang, men burde ikke have trænet så tungt.

Db front raise::

8 @ 12kg

8 @ 13,5kg

8 @ 13,5kg

SS

Db bagside skulder:

8 @ 16kg

8 @ 20,5kg

8 @ 20,5kg

9 @ 20,5kg

Barbell curls:

8 @ 30kg

8 @ 40kg

7 @ 57,5kg

6 @ 57,5kg

8 @ 50kg

- fint nok

SS

Tricpes Pushdown:

8 @ 25kg

8 @ 45kg

8 @ 45kg

8 @ 45kg

9 @ 40kg

Incline curls:

8 @ 16kg

8 @ 20,5kg

6 @ 20,5kg

8 @ 13,5kg

SS:

Incline tate press:

8 @ 12kg

8 @ 13,5kg

8 @ 13,5kg

8 @ 12kg

-------------------------------------------------------

Cardio: 15 min på stationary bike

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Destroying the fat - week 4

Træning lørdag - lactate-inducing workout

Skodtræning.dk! Af en eller anden grund har jeg præsteret at ryge et kg ned på meget kort tid ? Hvorfor kan jeg ikke have et steady vægttab, det kommer altid i sådan nogle store ryk med massetab til følge. Følte mig meget puny, og generelt har det slet ikke været min dag. Jeg kom åbenbart lige midt i prime-time i gym'et - og det var lidt af en kamp af få programmet til at fungere bare nogenlunde. Måtte bytte rundt på en del og holde længere pauser end jeg burde - det fungerede slet ikke. Oven i det hele, fik jeg temmelig ondt i min højre skulder og den generer en hel del lige nu :dry: I retrospekt, burde jeg slet ikke have ramt front-skulderen i dag, da jeg godt kunne mærke jeg havde trænet for tungt igår, men så blev jeg jo stædig.

Note to self: Lyt til din krop.

Incline dual plate press: A1

15 @ 30kg

14 @ 65kg

14 @ 65kg

Leg press: A2

15 100kg

12 180kg

15 180kg

Cable rows: A3

15 @ 50kg

15 @ 80kg

14 @ 70kg+plade

Pull through: A4

3 sæt

- gider ikke notere kg, måtte skifte stativ flere gange, pga mennesker.

Face pulls: A5

3 sæt

- same deal

------------------------------------------------------------

Seated db press: B1

20 @ 16kg

20 @ 18kg

18 @ 16kg

-dumt

leg extensions: B2

16 @ 6plader

15 @ 12

16 @ 11

Front pulldown: B3

15 @ 50kg

15 @ 70kg+plade

15 @ 60kg

lying hammie curls: B4

17 @ 23,25

18 @ 23,25kg

20 @ 23,25kg

crunches: B5

16

16

15

---------------------------------

Preacher curls: C1

20 @ 20kg

20 @ 20kg

+ stang

Hack calf raise: C2

15 @ 40kg

15 @ 40kg

15 @ 40kg

rope pushdown: C3

20 @ 2plader

20 @ 2

20 @ 2

lateral raise: C4

15 @ 10kg

20 @ 10kg

crunches: C5

15

20

20

..................................

Tog 1T og 14 minutter.

Ekstra:

Cable crossovers:

5 sæt highrep

Steady cardio;

10 min på stationary bike

10 Min på treadmill

Et par billeder af ryggen jeg tog i dag. Som det ses skal der klart arbejdes med ryggen.

post-3217-1188676409_thumb.jpg

post-3217-1188676428_thumb.jpg

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Destroying the fat - week 5

mandag - heavy chest and back

Jeg kom og tidligt op, da jeg havde en del gøremål før jeg skulle på arbejde. Jeg ved ikke om dette påvirkede træningen, men det gik i hvert fald dårligt. Styrken var ringe og specielt bænken kørte meget dårligt i forhold til de sidste 2 uger :dry:

Benchpres: A1

9 @ 50kg

8 @ 70kg

3 @ 97,5kg

4 @ 92,5kg

5 @ 90kg

5 @ 90kg

7 @ 80kg - Mistede lige fokus et kort øjeblik og fik mast stangen alt for hårdt ned i brystet - av :sneaky2:

Incline db flys: A 2

8 @ 18kg

8 @ 23kg

8 @ 25kg

8 @ 25kg

8 @ 25kg

8 @ 25kg

10 @ 20,5kg

Barbell rows: B1

9 @ 60kg

8 @ 80kg

8 @ 107,5kg

8 @ 107,5kg

8 @ 107,5kg

8 @ 100kg

Chin ups: B2

2 x 8 @ bw

6 @ +10kg

6 @ +10kg

8 @ +8kg

6 @ +8kg

----- Kørt for sig selv:

db curls: X2

8 @ 20,5kg

8 @ 18kg

8 @ 18kg

10 @ 13,5kg

SS:

Triceps robe pushdown: X1

8 @ 25kg

8 @ 35kg

8 @ 35kg

8 @ 35kg

8 @ 30kg

Abs:

6 sæt

----------------------------------------------------------------

Hvor længe bliver du ved endnu?

Ellers er formen da ved at være lige i øjet. :4thumbup:

Programmet varer 5 uger og dette er sidste uge, så planen er faktisk at stoppe efter her :smile: Men, det er nu ikke engang fordi jeg har smidt sønderligt meget :blush: Diæten har været lidt for usammenhængende - og med for store udsving, men jeg er da ret sikker på jeg har reduceret min fedtprocent lidt. Og mange tak :wink:

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Destroying the fat - week 5

Træning tirsdag - Heavy Quads and Hams

Træning fra i tirsdags. Jeg kom tidligt op, da jeg skulle nå en del ting før arbejde, så jeg var bange for at det ville påvirke træningen i en negativ retning, men det gik faktisk forrygende - specielt set i lyset af hvor ringe styrken var i mandags. Af en eller anden underlig grund var styrken rigtig god i squat (selvfølgelig set i forhold til mit svage tøse-squat). Kan være det hjælper, at jeg nu squatter i strømper i stedet for sko, som det blev anbefalet :wink:

Squat: A 1

8 @ 60kg

8 @ 80kg

7 @ 100kg

6 @ 110kg

6 @ 110kg

8 @ 105kg

Leg extensions: A 2

9 @ 6 plader

8 @ 10

8 @ 15 (hele stakken)

8 @ 15

8 @ 15

9 @ 15

Stiff legged deadlft: B 1

8 @ 50kg

8 @ 80kg

7 @ 100kg

8 @ 100kg

8 @ 100kg

8 @ 100kg

lying leg curl: B 2

8 @ 20kg

8 @ 30kg

8 @ 30kg

8 @ 30kg

6 @ 35kg

6 @ 35kg

seated calf press: X 1

6 sæt high rep med 20-25kg

-------------------------

- Det blev gjort på ca. 50 minutter. Hurtigt og effektivt - I like!

Link to comment
Share on other sites

Destroying the fat - week 5

Træning torsdag - lactate-inducing workout

Fed nok træning i dag. Synes formen så rigtig godt ud til, at starte med, men efter lidt tid synes jeg egentlig bare jeg så puny ud - sjovt som den slags svinger. Træningen foregik rimelig tidligt, og uden den bedste nattesøvn - hvilket da også resulterede i lidt hovedpine under cardio, men ellers gik det faktisk ok - fik øget i incline db press, hvilket var ret fedt oven på mandagens miserable bænk.

Db incline press: A1

12 @ 25kg

13 @ 34kg - yepyep - to reps mere end sidst. Men det var vist også indbegrebet af et all out-sæt.

11 @ 32kg - så var der så desværre ikk til 12 reps her.

14 @ 27kg - nuppede lige et ekstra sæt :innocent:

- fint

Leg press: A2

15 @ 80kg

12 @ 180kg

12 @ 180kg

seated rows: A3

12 @ 45kg

12 @ 65kg

12 @ 65kg

Pull through: A4

15 @ 25kg

15 @ 30kg

15 @ 30kg+ lille plade

Face pulls: A5

15 @ 25kg

12 @ 30kg+lille plade

15 @ 30kg+ lille plade

------------------------------------------------------------

Lateral raise: B1

15 @ 10kg

15 @ 16kg

15 @ 16kg

leg extensions: B2

16 @ 6plader

20 @ 12

17 @ 12

Front pulldown: B3

15 @ 50kg

15 @ 70kg+lille plade

15 @ 70kg

lying hamme curls: B4

16 @ 20kg

16 @ 25kg

18 @ 25kg

crunches: B5

15

12

16

---------------------------------

Lying barbell rows: C1

15 @ 32,5kg

15 @ 32,5kg

15 @ 30kg

+ stang

standing calf raise: C2

15xvægt

15

15

rope pushdown: C3

17 @ 30kg+ lille plade

15 @ 30kg+ lille plade

15 @ 30kg+ lille plade

Cable lateral raise: C4

15 @ 5plader

15 @ 5

cable crunches: C5

15 @ 25kg

12 @ 30kg+lille plade

15 @ 30kg

.......................................

Herefter:

Steady cardio;

15 min på cykel - level 3

15 min på treadmill -

Link to comment
Share on other sites

Destroying the fat - week 5

Træning fredag:

Træning tidligt om morgenen før skole - frygtede lidt tidspunktet ville give en dårlig træning, men det gik ganske godt! Og fedt nok, at få det gjort så tidligt, da jeg havde en del jeg skulle nå senere - blandt andet endnu en fest på universitetet.

Dødløft:

8 @ 60kg

8 @ 90kg

5 @ 130kg

5 @ 120kg

- Alle med stop.

seated smith shoulderpress:

8 @ 40kg

5 @ 60kg

5 @ 60kg

8 @ 50kg

8 @ 50kg

- Ved godt jeg har skrevet flere gange jeg ikke burde træne så tungt her, men skulderen virkede god, og den brokkede da sig heller ikke.

Db front raise::

8 @ 10kg

8 @ 16kg

8 @ 13,5kg

SS

Db bagside skulder:

8 @ 16kg

8 @ 23kg

8 @ 23kg

9 @ 20,5kg

Barbell curls:

8 @ 30kg

8 @ 40kg

5 @ 60kg - den var lige tung nok.

8 @ 55kg

8 @ 55kg

SS

Tricpes Pushdown:

8 @ 25kg

8 @ 40kg

8 @ 45kg

8 @ 45kg

8 @ 45kg

Incline curls:

8 @ 20.5kg

8 @ 20,5kg

8 @ 18kg

8 @ 13,5kg

SS:

Incline tate press:

8 @ 10kg

8 @ 12kg

8 @ 12kg

8 @ 12kg

8 @ 12kg

-------------------------------------------------------

Gigant pump på armene - fedt :cool:

Link to comment
Share on other sites

Destroying the fat - week 5

Træning lørdag - lactate-inducing workout

Var til fest dagen før på uni og var først i seng omkring kl. 5 - og stod op kl. 11, så jeg var lidt bombet, selvom jeg kun havde drukket en enkelt øl. Men træningen blev faktisk rigtig fed, og formen så rigtig god ud - var godt tør. Morgenvægten ligger nu på de 68kg (Den har måske sneget sig en lille smule op, da jeg er hjemme hos de gamle nu :innocent: ).

Dagens irritationsmoment, var en ældre herre, der er meget snakkelysten. Det er også fint nok og i bund og grund er han bare ensom, men det bliver altså voldsomt irriterende når han ævler om de samme ting igen og igen og samtidig kun vil høre på sig selv. Og ydermere yndede han at fange mig i det korte tidsrum hvor jeg gik fra den ene øvelse til den anden - men tror han fandt ud af til sidst jeg var mere interesseret i, at træne end at snakke om hvilken kanel fodboldkampen kom på.

Men fed og intens træning - pulsen kom ret højt op og kampsvedte! I like!

Incline dual plate press: A1

15 @ 30kg

14 @ 67,5kg

14 @ 67,5kg

Leg press: A2

15 @ 100kg

12 @ 190kg

12 @ 190kg

Cable rows: A3

15 @ 50kg

14 @ 80kg

12 @ 80kg

Pull through: A4

15 @ 25kg

15 @ 35kg

15 @ 15kg

Face pulls: A5

15 @ 20

15 @ 30+lille plade

12 @ 30+ lille plade

------------------------------------------------------------

Seated db press: B1

18 @ 16kg

15 @ 20,5kg

16 @ 20,5kg

leg extensions: B2

16 @ 6plader

15 @ 13

16 @ 13

Front pulldown: B3

15 @ 50kg

15 @ 80kg+plade

15 @ 70kg

lying hammie curls: B4

3 x 15 @ 27,5kg

crunches: B5

15

15

15

---------------------------------

Preacher curls: C1

20 @ 25kg

18 @ 25kg

+ stang

Hack calf raise: C2

15 @ 45kg

15 @ 45kg

15 @ 45kg

rope pushdown: C3

20 @ 25

15 @ 30+lille plade

15 @ 30+lille plade

one arm lateral raise: C4

15 @ 10kg

2 x 15 @ 13,5kg

crunches: C5

15

15

15

..................................

Ekstra:

Cable crossovers:

4 sæt highrep

Det tog 1T og 12 min.

Steady cardio;

20 min på sådan en liggende cykel-ting - den var faktisk god nok.

8 Min på treadmill

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt lige tænke mig, at høre jeres mening omkring noget. "Destroying the fat" er egentlig færdigt, men jeg spekulerer på om jeg skal fortsætte lidt endnu, i stedet for at deloade nu. Jeg skal nemlig på rustur fra den 27. sep - 30sep, dvs. der alligevel er 4 dage jeg ikke får trænet - så burde jeg egentlig ikke bare give den gas i 2½uge endnu og så kalde de 4 fridage for deload ? Eller burde jeg deloade nu, træne 2½uge og så ramme ind i 4 fridage ?

Ydermere, så kunne det også være sjovt nok at forsætte destroying the fat en lille uge til? Det er ligesom de seriøse cuts er lige om hjørnet! Eller burde jeg bare begynde på noget fullbody nu og gaine lidt lean mass før rusturen ?

Hva' synes i ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share