Essensen - BB @ 2009!


essensen
 Share

Recommended Posts

Træning den 15/9-2008

Pm-session: (legs, abs, calves)

Fik anden session i hus her til aften - en hurtig og lækker bentræning uden for meget pis. Støde på AnderSL, Cilius, SimonJP og quads dernede. Førstenævnte forsøgte at tage livet af mig ved at få en 20'er til at vælte ned over min fod :tongue:

Min hofte brokkede sig heldigvis ikke i dag og det kan muligvis tilskrives en lidt mere grundig opvarmning end ellers - så det fortsætter jeg med.

A Squat:

10 @ 60kg

8 @ 80kg

6 @ 90kg

6 @ 95kg

5 @ 95kg

5 @ 95kg

6 @ 90kg

B1 hack squat:

12 @ 60kg

10 @ 100kg

12 @ 115kg

12 @ 115kg

10 @ 110kg

11 @ 110kg + 12 @ 100kg

12 @ 90kg

- glimrende omgang.

SS:

B2 Unilateral lying Leg curls:

10 @ 10kg

6 @ 20kg

6 @ 20kg

6 @ 17,5kg

6 @ 17,5kg

C1 Standing calf raise:

10 @ 60kg

8 @ 80kg

8 @ 90kg

8 @ 90kg

8 @ 80kg

- miserabel omgang, det gjorde for ondt i min fod når jeg skulle lave den koncentriske del.

SS:

C2 Rope crunches:

10 @ 33kg

10 @ 41kg

10 @ 41kg

10 @ 41kg

10 @ 38kg

----------------------------------------------------------------------------------------------

Tid: 45 min.

Og nu har jeg så ædt mig helt ned... klokker nok ind på 4000 kcal i dag.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træning den 15/9-2008

Pm-session: (legs, abs, calves)

Fik anden session i hus her til aften - en hurtig og lækker bentræning uden for meget pis. Støde på AnderSL, Cilius, SimonJP og quads dernede. Førstenævnte forsøgte at tage livet af mig ved at få en 20'er til at vælte ned over min fod :tongue:

Misundelse er en grim ting :nonono:

Don't let the haters get to you! :4nope:

Link to comment
Share on other sites

Træning den 17/9 - 2008

Træning før skole, hvor jeg som sædvanlig sov som crap. Fik dog en meget lille lur til efter morgenmaden og det hjalp en lille smule på det, energien var faktisk ikke så dårlig igennem passet.

Der var ikke særlig mange mennesker da jeg ankom og det passede mig helt fint - i med Ipoden og så igang med noget dødløft.

Deadlifts:

10 @ 60kg

8 @ 90kg

5 @ 120kg

Touch and go:

7 @ 130kg

7 @ 130kg

8 @ 120kg

- Lidt højere reps denne gang. Still sucks though - mine hams var ret så ømme og det gjorde løftene tungere.

Incline DB pres:

12 @ 24kg

11 @ 34kg

10 @ 34kg

10 @ 32kg

10 @ 32kg

SS:

DB rows:

12 @ 36kg

12 @ 40kg

10 @ 40kg

10 @ 40kg

- burde have taget flere reps med 40'erne, men det supersæt tager livet af mig.

Hammerstrength Lat pulldown:

12 @ 60kg

12 @ 80kg

12 @ 80kg

10 @ 80kg

10 @ 70kg

- fin kontakt.

Seated db shoulder press:

10 @ 20kg

9 @ 28kg

12 @ 24

10 @ 24 - fail på den 11.

- Der var bare ikke gang i skuldrene i dag.

SS:

Bent over lateral raise:

10 @ 10kg

10 @ 13kg

10 @ 13kg

12 @ 12kg

Cable crunches:

5 sets

SS:

Straight arm rope pulldown:

12 @ 16kg

12 @ 21,25kg

12 @ 21,25kg

Seated Hammerstrength curls:

14 @ 20kg

One arm:

12 @ 11,25

14 @ 11,25

Skiftede tilbage

10 @ 28,75kg

12 @ 27,5kg

SS:

Overhead rope extensions:

12 @ 17,5kg

4 x 12 @ 28,5kg

- Completely insane pump in the arms.

Machine flies:

10 @ 47kg

14 @ 70,5kg

12 @ 70,5kg

-------------------------------------------------------------------------------

Tid. 1 time og 35 min.

Og så måtte jeg skynde mig i bad, hjem og kaste mad ned og cykle i skole.

Link to comment
Share on other sites

For lige at give jer et lille indblik i min kost her offseason har jeg lige noteret dagens ernæring ned. Sådan her ser en typisk træningsdag ud for mit vedkommende når jeg har skole samme dag. Jeg har måske spist en smule mere end jeg plejer og jeg er i skrivende stund også stopmæt efter aftensmaden og er derfor ikke sikker på jeg napper proteinkagen her senere - we'll see!

Jeg burde i øvrigt få flere grøntsager ned.

Kl. 7.30

215 g A 38

20 gram whey

40 g musli – kornkammeret

30 g müsli – Finax frugt

15 g müsli – isis crunchy

2 stykker knækbrød med hytteost

Pre-workout:

Beta-alanin

Taurine

Kreatin

Super charge

Træning

PWO:

40 gram malto

10-15 g dextrose

1 riskiks

30 gram whey

Keratin

Beta alanin

Kl. 11.20

2 stykker rugbrød

Torskerogn

Kyllingpålæg

Hytteost

3 stykker knækbrød

kiks

Kl. 13

Æble

Kl 14

2 stykker proteinkage

Cultura yoghurt m. tropemix

Kl. 17.30

200 gram bønner

160 gram kylling med løg og peberfrugt

1 knækbrød og 2 riskiks med pålæg og hytteost

Gulerødder

Kl. 21

1 stykke proteinkage

Kl. 23-24

250 gram fromage frais

8 gram hørfrø

5 hasselnødder

Fiskeolie

multivitamin

Link to comment
Share on other sites

Det må da trække hårdt på SU-budgettet?

Hvad med de æg fra bageren du snakkede om på et tidspunkt, der indgår ingen?

Hvor finder du det der finax? Kiggede i føtex i går men det var no show på cereal-aisle.

Hmm - jeg synes da ikke der er nogle vildt dyre ting på listen ? Hvad tænker du specifikt på ? bare mængden, eller ?

Jeg køber skam 5 liters dunke æggehvider fra bageren - var faktisk nede og købe en i går. De udgør størstedelen af proteinkagen :wink:

Finax kan du blandt andet finde i Føtex ved morgenmaden. De har ikke frugt-versionen der (den har jeg fundet i superbest), men de har naturell. Var der faktisk i går og der havde de rigeligt - så du må have overset det.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 18/9 - 2008

Fik trukket mig hen i gym'et og lavet lidt cardio i dag. Det var en god ide for var ret smadret og uoplagt, men blev helt frisk af det.

Cardio:

15 min cykel

20 min crosstrainer

7 min liggende cykel

3 min cykl

= 45 min.

-------------------------------------------------------------------------------------

Og så skal jeg have læst den næste roman færdig. Bipersonerne af Peter Seeberg.

Link to comment
Share on other sites

Hmm - jeg synes da ikke der er nogle vildt dyre ting på listen ? Hvad tænker du specifikt på ? bare mængden, eller ?

Jeg køber skam 5 liters dunke æggehvider fra bageren - var faktisk nede og købe en i går. De udgør størstedelen af proteinkagen :wink:

Finax kan du blandt andet finde i Føtex ved morgenmaden. De har ikke frugt-versionen der (den har jeg fundet i superbest), men de har naturell. Var der faktisk i går og der havde de rigeligt - så du må have overset det.

Har du en opskrift på proteinkagen?

Gerne med kcal osv, hvis du har stats på det også? :-)

Link to comment
Share on other sites

Har du en opskrift på proteinkagen?

Gerne med kcal osv, hvis du har stats på det også? :-)

Den cuttevenlige udgave:

450 g æggehvide

45 gram protpulver (chokolade eller karamel)

60 gram havregryn

5 gram kanel

4 skvatter SØD

Det blendes og puttes i en silikone-kageform og derefter i en forvarmet ovn på 150-170 grader i 45 min. Easy as hell!

Hvis man er ligeglad med kcal osv kan der eventuelt puttes banan, nødder, vaniliesukker og bagepulver i - alt sammen noget der nok kan gøre den mere velsmagende! Jeg synes dog den smager helt fint uden de ting :smile:

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Den cuttevenlige udgave:

450 g æggehvide

45 gram protpulver (chokolade eller karamel)

60 gram havregryn

5 gram kanel

4 skvatter SØD

Det blendes og puttes i en silikone-kageform og derefter i en forvarmet ovn på 150-170 grader i 45 min. Easy as hell!

Hvis man er ligeglad med kcal osv kan der eventuelt puttes banan, nødder, vaniliesukker og bagepulver i - alt sammen noget der nok kan gøre den mere velsmagende! Jeg synes dog den smager helt fint uden de ting :smile:

Hvor meget bliver der ca ud af det?

Jeg får 590 kcal, 60 g prot, 78 g kulh, 5 g fedt, hvilket ser meget godt ud.

Kunne være, den skulle prøves :-)

Link to comment
Share on other sites

Træning den 19/9-2008

AM-session: (chest, back, arms)

Endnu en morgentræning før skole. Jeg var nogenlunde oplagt og fik et hæderligt træningspas i hus. Jeg var dog som sædvanligt dybt presset for tid og endte også med at komme for sent afsted til uni.

A1 Incline BB bench press:

10 @ 50kg

8 @ 60kg

4 x 6 @ 75kg

- Følte mere for incline press i dag end db bench.

SS:

A2 Barbell rows:

10 @ 60kg

8 @ 90kg

8 @ 100kg

6 @ 112,5kg

6 @ 112,5kg

6 @ 110kg

8 @ 100kg

- Kunne ikke helt styre det i dag - for mange sæt.

B1 Seated cable rows: (Wide grip)

10 @ 27kg

6 @ 44,5kg

6 @ 44,5kg - lidt for tunge

6 @ 41kg

6 @ 41kg

SS:

B2 cable lateral raises:

8 @ 3,75kg

6 @ 8,75kg

6 @ 10kg

6 @ 7,5kg

C1 Barbell curls:

10 @ 31,5kg

6 @ 51,5kg

6 @ 54kg

6 @ 54kg

6 @ 51,5kg

SS:

C2 Dips:

20 x bw

8 @ +20kg

6 @ +30kg

6 @ +40kg

6 @ +40kg

30 x bw - non-lockout. Ikke særligt pæne eller dybe, men gav et godt pump.

D Cable crossovers:

12 @ 12,5kg

12 @ 15kg

12 @ 15kg

12 @ 15kg

- Call Dr. pump - we have a severe case hsughr.gif Fænomenalt pump at slutte af på - måtte også lige nuppe et pic i omklædningen :innocent:

------------------------------------------------------------------------------------

Tid. Ca. 55-60 min

I aften står den på træning igen og så efterfølgende noget afslapning med film og mad. I morgen skal jeg efter alt at dømme være drunk.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vurderer du cable crossovers til at bygge pec masse?

Har ikke kørt den så længe men syns den rammer brystet helt fantastisk, og jeg får ondt i kraveben og skuldre af flad bænk!

Men øvelsen har jo et skod ry :smile:

Dårlig! Jeg bruger den stort set udelukkende for at få pump i kasserne - noget jeg desværre har svært ved når jeg blot anvender almindelige presseøvelser. Der er ingen tvivl om presseøvelser er vejen frem til kvalitetsmasse på pecs! Dog er jeg overbevist om tunge incline flyes kan være en ok massebygger.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 19/9-2008

Pm-session: (legs, abs, calves)

Gårsdagens 2. træning jeg ikke lige fik postet af ren og skær dovenskab. Jeg havde glimrende energi og eftersom det var min sidste dag med 2 x træning fik den lidt ekstra gas :innocent: Mine wheels er også godt ømme i dag! Jeg klokkede ind på 4200-4300 kcal i går - og det lod til at være passende i forhold til dagens aktivitetsniveau (2 x træning samt cykling til og fra nørreport) - måske en lille smule i overkanten.

A1 Front Squat:

10 @ 40kg

8 @ 60kg

6 @ 70kg

6 @ 75kg

6 @ 75kg

6 @ 70kg

- svagt, as usual.

SS:

A2 Romanian deadlift:

10 @ 60kg

8 @ 80kg

6 @ 100kg

6 @ 100kg

6 @ 105kg

2 singles dødløft:

1 x 120kg og 1 x 130kg

B Unilateral Leg extensions:

12 @ 20kg

10 @ 30kg

12 @ 45kg

10 @ 45kg

10 @ 40kg + 10 @ 30kg + 10 @ 25kg + 10 @ 22,5kg

C1 Seated calf raise:

12 @ 75kg

10 @ 115kg + 10 x donkeyraise @ bw

10 @ 115kg + 10 x donkeyraise @ bw

10 @ 105kg + 12 x donkeyraise @ bw

10 @ 105kg + 12 x donkeyraise @ bw

SS:

C2 Machine crunches:

10 @ 46kg

8 @ 60kg

8 @ 60kg

10 @ 53kg

10 @ 53kg

SS:

C3 Leg press:

10 @ 100kg

10 @ 125kg

12 @ 125kg

12 @ 135kg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

One helluva session.

Tid: Don't know - lost track of time.

Link to comment
Share on other sites

ja det er mig, der er den 17-årige knægt :blush:

Og tak for rådet om at squatte med en smallere stilling, det føltes meget bedre :smile:

Det er jo ultimativt en smagssag og det er bare med at finde ud af hvad der fungerer bedst for én - men der er ingen tvivl om hofte og røv bliver involveret mere når man står så bredt som du gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ultimativt en smagssag og det er bare med at finde ud af hvad der fungerer bedst for én - men der er ingen tvivl om hofte og røv bliver involveret mere når man står så bredt som du gjorde.

Så det kan være en god idé at variere det lidt en gang imellem?

Og det var da godt at få at vide, at min dybde er god :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dårlig! Jeg bruger den stort set udelukkende for at få pump i kasserne - noget jeg desværre har svært ved når jeg blot anvender almindelige presseøvelser. Der er ingen tvivl om presseøvelser er vejen frem til kvalitetsmasse på pecs! Dog er jeg overbevist om tunge incline flyes kan være en ok massebygger.

Tænkte jeg nok :mad:

Men hvis pump ikke=masse hvorfor så jagte det? (It feels like coming I know)

Jeg kan træne 15 sæt bænk og have alt for friske pecs men helt smadrede front delts+ meget meget trætte tris!

Hvad med noget incline smith? syns også den isolerer pecs godt, men er bare indoktrinret til at smith=fail

Link to comment
Share on other sites

Træning den 20/9 - 2008

En omgang cardio før arbejde

Cardio:

15 min cykel

22 min crosstrainer

5 min liggende cykel

3 min cykl

= 45 min.

+ noget high rep ryg i maskine og 5 sæt rear delt

-------------------------------------------------------------------------------------

Blev spurgt i omklædningsrummet hvordan jeg var blevet så ripped :cool::tongue: Det er ret omsont at forklare alt så gav ham bare lidt keyworks i henhold til kost osv.

Nu skal jeg drikke mig ned igen :superman:

Så det kan være en god idé at variere det lidt en gang imellem?

Og det var da godt at få at vide, at min dybde er god :smile:

Det afhænger jo af hvad man vil lægge fokus på.

Ja, den var skam fin!

Tænkte jeg nok :mad:

Men hvis pump ikke=masse hvorfor så jagte det? (It feels like coming I know)

Jeg kan træne 15 sæt bænk og have alt for friske pecs men helt smadrede front delts+ meget meget trætte tris!

Hvad med noget incline smith? syns også den isolerer pecs godt, men er bare indoktrinret til at smith=fail

Fordi I luuvv teh påmp! Det er som sagt sjældent jeg får den af almindelige presseøvelser så kan godt lide at slutte af med den. Jeg tror da heller ikke man skal af´skrive den fuldstændig som massebygger - men det er aldrig en øvelse jeg ville lægge fokus på for at få pecs med.

Incline smith er da fint - fuck alle de mol-dogmer... Hvis incline smith fungerer fint i henhold til at smide pec-masse på skal man da bare køre den :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning den 20/9 - 2008

Fordi I luuvv teh påmp! Det er som sagt sjældent jeg får den af almindelige presseøvelser så kan godt lide at slutte af med den. Jeg tror da heller ikke man skal af´skrive den fuldstændig som massebygger - men det er aldrig en øvelse jeg ville lægge fokus på for at få pecs med.

Incline smith er da fint - fuck alle de mol-dogmer... Hvis incline smith fungerer fint i henhold til at smide pec-masse på skal man da bare køre den :smile:

Godt at høre :smile:

Ved du egentlig hvad det fysiologiske argument er for at kabel crossovers ikke er gode til at bygge masse?

Jeg mener, hvis man rammer failure på 12 rep og øvelsen rammer pecs kan jeg ikke gennemskue hvorfor den sucker..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share