Essensen - BB @ 2009!


essensen
 Share

Recommended Posts

Træning den 20/8 - 2008

Jeg fik lavet en hurtig omgang cardio i går

Cardio:

15 min cykel

20 min crosstrainer

= 35 min

---------------------------------------

Inden længe skal jeg hen og få trænet lidt. Jeg er ret smadret i dag - sov lidt uroligt.. jeg har ellers sovet ret tungt de seneste dage hvilket jeg tror skyldes programmet - det er trods alt en del træning man udsætter kroppen for. Lige nu ser jeg bare frem til en glas iskoldt vand med Super Charge i (Fruit punch-smagen dyrker hed elskov med mine smagsløg) og så skal den smedes.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Små personlige søvntips:

Hvis du vitterligt lider af forskudt søvnbalance kan Melatonin hjælpe.

Det er ikke det letteste at få fat i, men fungerer perfekt til at rette søvnrytmen op.

Brugte det selv når jeg arbejde på disko dasko i weekenderne. Effekten var at jeg kunne sove til langt op af søndagen, og stadig falde i søvn til fornuftig tid søndag aften. Dette skar måske en dags træthed efter weekendens strabadser væk.

Kost: Jeg vågner op med carb hangover og er mega træt hele dagen hvis jeg får for mange/hurtige carbs om aftenen tæt på sovetid. Så for mig er Fedt-Protein måltider perfekte. Andre har det omvendt. Prøv at observer hvordan du reagerer på forskellige fødevarer inden sovetid.

@Helio

1. Nørd!! :4smartass:

2. Sejt link og fed info! tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Små personlige søvntips:

Hvis du vitterligt lider af forskudt søvnbalance kan Melatonin hjælpe.

Det er ikke det letteste at få fat i, men fungerer perfekt til at rette søvnrytmen op.

Brugte det selv når jeg arbejde på disko dasko i weekenderne. Effekten var at jeg kunne sove til langt op af søndagen, og stadig falde i søvn til fornuftig tid søndag aften. Dette skar måske en dags træthed efter weekendens strabadser væk.

Kost: Jeg vågner op med carb hangover og er mega træt hele dagen hvis jeg får for mange/hurtige carbs om aftenen tæt på sovetid. Så for mig er Fedt-Protein måltider perfekte. Andre har det omvendt. Prøv at observer hvordan du reagerer på forskellige fødevarer inden sovetid.

@Helio

1. Nørd!! :4smartass:

2. Sejt link og fed info! tak :smile:

Nu skriver jeg lige for 3 gang at jeg allerede har melatonin :wink::tongue: Og som sagt synes jeg ikke det har en overbevisende effekt på mig. Nogle dage hjælper det glimrende, andre gange har det en stik modsat effekt og jeg kan næsten ikke falde i søvn. Men det er ikke så meget mit søvnmønster der er håbløst (går i seng mellem 12-2 og står op mellem 8-10), men mere bare den søvn jeg får/ikke får. Den er aldrig specielt tung, aldrig særlig lang, bliver afbrudt mange gange i løbet af natten osv osv. Alt sammen biddrager til jeg ikke er verdens mest oplagte person dagen efter - men jeg har efterhånden haft det sådan så længe at man sjældent kan mærke på mig at jeg har sovet ekstremt dårligt.

Mine sidste nævneværdige carbs får jeg til aftensmaden i form af grøntsager - hvis jeg får et måltid før mit natmåltid består det af meget få carbs og protein. Mit natmåltid består af protein + fedt.

Link to comment
Share on other sites

Nu skriver jeg lige for 3 gang at jeg allerede har melatonin :wink::tongue: Og som sagt synes jeg ikke det har en overbevisende effekt på mig. Nogle dage hjælper det glimrende, andre gange har det en stik modsat effekt og jeg kan næsten ikke falde i søvn. Men det er ikke så meget mit søvnmønster der er håbløst (går i seng mellem 12-2 og står op mellem 8-10), men mere bare den søvn jeg får/ikke får. Den er aldrig specielt tung, aldrig særlig lang, bliver afbrudt mange gange i løbet af natten osv osv. Alt sammen biddrager til jeg ikke er verdens mest oplagte person dagen efter - men jeg har efterhånden haft det sådan så længe at man sjældent kan mærke på mig at jeg har sovet ekstremt dårligt.

Mine sidste nævneværdige carbs får jeg til aftensmaden i form af grøntsager - hvis jeg får et måltid før mit natmåltid består det af meget få carbs og protein. Mit natmåltid består af protein + fedt.

Er du meget stresset? Det lyder som når jeg er stresset, så ender jeg i samme søvnmønster som du omtaler?

ps: Hvis du har noget melatonin du ikke skal bruge sender du det bare til far her :wink::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning den 21/8 - 2008

En hurtig omgang træning i dag hvor jeg havde lyst til at lave meget mere, men måtte stille mig tilfreds med et par ekstra tilføjelser :tongue: Siden tirsdag hvor jeg lavede dips har jeg haft noget vrøvl med mit bryst - ligesom noget der er pinched midt på brystet - det er ret generende. JEg har oplevet det i forbindelse med dips før, men det er lang tid siden det har været så udtalt så jeg påtænker at droppe øvelsen i næste uge.

AM Workout

A1 Chins: (neutal grip)

10 x bw

5 @ +12,5kg

5 @ +12,5kg

5 @ +12,5kg

5 @ +12,5kg

SS:

A2 Triceps Rope Pressdowns:

12 @ 17,5kg - wu

8 @ 28kg - wu

5 @ 35kg

5 @ 35kg

5 @ 35kg

5 @ 35kg

B1 DB high Incline Bench Press:

10 @ 24kg

5 @ 34kg

5 @ 34kg

5 @ 34kg

5 @ 32kg

SS:

B2 BB Back Squat:

10 @ 60kg

8 @ 80kg

5 @ 90kg

5 @ 95kg

5 @ 95kg

5 @ 95kg

C1 Unilateral leg extensions:

10 @ 30kg

5 @ 40kg

5 @ 50kg

5 @ 55kg

5 @ 50kg

C2 Seated db lateral raise:

10 @ 10kg

5 @ 15kg

5 @ 16kg

5 @ 16kg

5 @ 16kg

C1 Horizontal Calf Raise:

10 @ 85kg

5 @ 125kg

5 @ 135kg

5 @ 135kg

5 @ 135kg

C2 Machine crunches:

10 @ 46kg

6 @ 60kg

6 @ 60kg

6 @ 60kg

8 @ 53kg

Sets: 4

Reps: 5

Rest: 60s between each pairing

Load: 6-7RM

--------------------------------------------------------------------------------------

Og så har jeg i øvrigt lige været på apoteket og købt Drogens Baldrian - så må vi se hvordan det fungerer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder meget som om det er Baldrian du skal prøve :smile:

Det er købt nu - så må vi se hvad der sker!

Er du meget stresset? Det lyder som når jeg er stresset, så ender jeg i samme søvnmønster som du omtaler?

ps: Hvis du har noget melatonin du ikke skal bruge sender du det bare til far her :wink::laugh:

Jeg har haft 2½ måneds ferie - stres burde ikke være en faktor i mit liv lige nu og det er det heller ikke! Til gengæld kan jeg godt opleve forværret søvn under stressede perioder med studiet og der er jeg meget bevidst om det nok netop skyldes det, men i de her perioder hvor jeg absolut intet laver ud over at træne og arbejde lidt burde det ikke påvirke mig. Når det er sagt tænker jeg måske tit lidt for meget over tingene og kan have svært ved at koble fra når jeg lægger mig til at sove.

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg der er regler om kosttilskud og alting, men her i Logs plejer mods at være mere large.

Jeg ville personligt teste dette produkt hvis søvnen var noget møg igen for mig: http://scivation.com/knockout.htm

Sammensætningen ser cool ud.

Dog hvis du har "tankemylder" ville enkle afspændingsteknikker og mentale afspændingsøvelser måske være mere effektive?

Det er også gode teknikker at kunne hvis man f.eks. skal til eksamen og nervøsiteten lukker ned for hjernen.

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg der er regler om kosttilskud og alting, men her i Logs plejer mods at være mere large.

Jeg ville personligt teste dette produkt hvis søvnen var noget møg igen for mig: http://scivation.com/knockout.htm

Sammensætningen ser cool ud.

Dog hvis du har "tankemylder" ville enkle afspændingsteknikker og mentale afspændingsøvelser måske være mere effektive?

Det er også gode teknikker at kunne hvis man f.eks. skal til eksamen og nervøsiteten lukker ned for hjernen.

Det ligner slet ikke er dårligt produkt - det er bare lige det der med at bestille fra us..det er håbløst :dry:

Det med mentale afspændingsøvelser er slet ikke en dum ide - tror jeg kunne hjælpe mig meget i travle perioder på studiet! Har du link til sådanne øvelser ?

Link to comment
Share on other sites

Træning den 21/8-2008

Dagens aften-session! Hurtigt inde og hurtige ud - det tog lige omkring 35-40 min. Der var godt med fart over feltet og tiden blev ikke spildt.

PM Workout

A1 Chins: (overhand - wide grip)

14 x bw

14 x bw

8 x bw

SS:

A2 Decline BB Skull Crushers:

14 @ 7,5kg

14 @ 20kg

14 @ 20kg

+ barbell

B1 DB Military Press: (standing)

14 @ 15kg

14 @ 17kg

14 @ 18kg

SS:

B2 Hack Squat: (narrow stance)

14 @ 40kg

14 @ 80kg

14 @ 100kg

+slæden

-Begge sæt burde havde været 100kg

C1 Db Lunges:

14 @ 17kg

14 @ 18kg

C2 Cable laterals:

14 @ 6,25kg

14 @ 6,25kg

C1 Standing Calf Raises: (feet angled out)

14 @ 60kg

14 @ 80kg

14 @ 80kg

C2 Crunches:

14 x bw

14 x bw

14 x bw

Sets: 2

Reps: 14

Rest: 75s

Load: 16RM

---------------------------------------------------------------------------------------------------+

Jeg kommer til at lægge på omkring 3800kcal i dag - det er muligvis lidt i overkanten.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ret godt om programmet - jeg har det på samme måde som dig angående de korte sessions 2 gange om dagen; det er fedt! Jeg har dog lige måtte vænne mig til det med at de sessions er så korte for jeg er, som T har påpeget, en volumen-junkie og kører næsten altid lange træningspas (paradoksalt nok er de lange træningspas også lidt med til at køre min motivation ned på længere sigt), men efter første session er overstået er det jo endnu en :bigsmile: Og på den måde får jeg styret min volumen-trang.

Fulgte du programmet slavisk fra start af? Jeg er jo blot sprunget ind midt i det hele og de sjove perioder med hård træning :blush: Jeg spiser også som en gal for tiden - og det er sgu rart efter at have været på diæt gennem længere tid. So far har jeg smidt ca 1 kg på uden rigtig at øge min fedtprocent - og jeg regner med der ryger yderligere 1.5kg før jeg er færdig (jeg går og tænker på måske at forsøge at få programmet til at fungere med skolen da mit skema tillader det - dog nok kun en enkelt uge).

Helio:

Tak for input og link :smile: Fedt at folk byder ind med gode råd og ideer. ..

Jeg måtte også vænne mig til de korte sessions, for man knalder igennem i en halv time, men føler ikke man har arbejdet hårdt nok fordi man (jeg) har været vandt til at give den hele armen in fullbody. Men efter pm sessionen om aftenen føler man alligevel at man ahr gjort et godt stykke arbejde. Fase 4-Max Motor Recruitment er dog endnu mere speciel i længden af træningspas, da de er meget korte. Ind og ud igen.

Ydermere er det fedt, at man render rudnt med et konstant pump!

Jeg startede i phase 3 - da jeg selv syntes at min conditioning var/er til fullbody træning 3-4 gange i ugen i forvejen. Og der er det 6 timer per uge, så havde det på samme måde som ddig. Sprang til de "sjove" faser. Men det har også været et af de eneste programmer hvor jeg virkelig skulle se mig selv i spejlet sidst på ugen meget meget sent om aftenen og psyke mig selv op til at komme afsted.

Grunden til, at jeg havde tid til at køre det var i eksamensperioden i maj/juni, som ikke indeholdte nogle skema-lagte timer på uni. Derfor kunne jeg strukturere tiden som jeg ville, og smide et træningspas ind om formiddagen, og et ind igen sent om aftenen, eller alt efter hvad det nu passede. Nogle træningscentre kan det dog ikke lade sig gøre med, mht. åbningstider så vi får at se.

Men bliver fedt, at se din udvikling på samme program.

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte også vænne mig til de korte sessions, for man knalder igennem i en halv time, men føler ikke man har arbejdet hårdt nok fordi man (jeg) har været vandt til at give den hele armen in fullbody. Men efter pm sessionen om aftenen føler man alligevel at man ahr gjort et godt stykke arbejde. Fase 4-Max Motor Recruitment er dog endnu mere speciel i længden af træningspas, da de er meget korte. Ind og ud igen.

Ydermere er det fedt, at man render rudnt med et konstant pump!

Ja, man skal lige have PM-sessionen i hovedet når man har knaldet den første træning af på 30-40 min og slet ikke føler sig brugt. Det har jeg måske ikke været heeelt så god til - det er i hvert fald røget ret mange ekstra øvelser på indtil videre :blush:

Jeg startede i phase 3 - da jeg selv syntes at min conditioning var/er til fullbody træning 3-4 gange i ugen i forvejen. Og der er det 6 timer per uge, så havde det på samme måde som ddig. Sprang til de "sjove" faser. Men det har også været et af de eneste programmer hvor jeg virkelig skulle se mig selv i spejlet sidst på ugen meget meget sent om aftenen og psyke mig selv op til at komme afsted.

Grunden til, at jeg havde tid til at køre det var i eksamensperioden i maj/juni, som ikke indeholdte nogle skema-lagte timer på uni. Derfor kunne jeg strukturere tiden som jeg ville, og smide et træningspas ind om formiddagen, og et ind igen sent om aftenen, eller alt efter hvad det nu passede. Nogle træningscentre kan det dog ikke lade sig gøre med, mht. åbningstider så vi får at se.

Men bliver fedt, at se din udvikling på samme program.

Ja, jeg følte mig også parat til den frekvente træning på forhånd og så derfor ikke det store problem i at springe ind i fase 3.. jeg sprang dog også fase 4 over og lige ind i fase 5 da den virkede sjovere :bigsmile::tongue: Udover man skal bruge ret meget tid på det og ens træningsdage nødvendigvis må være 100% struktureret efter de 2 sessions hvilket godt kan være svært - synes jeg programmet er ret fedt. Jeg nyder virkelig jeg kan æde igennem og stadig holde en nogenlunde fedt%! Nu giver jeg den dog lidt mere gas end ellers - højere reprange (5) i mine am-sessions og lidt flere øvelser - men indtil videre lader det til at fungere ok. Jeg har for resten lige smidt et billede i dagsformtråden - her 3 uger inde i programmet.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 22/8 - 2008

Jeg smed både melatonin og drogens baldrian ned i går, men det resulterede desværre ikke i en bedre nattesøvn; næsten tværtimod. Jeg vågnede ret mange gange i løbet af natten og sov generelt uroligt. Omkring kl. 6.30 faldt jeg dog i en dyb søvn og vågnede først da uret ringede kl. 9 - men jeg var træt og følte mig ikke udhvilet. Det er sgu håbløst.

Dagens træning foregik i TSK hvor jeg teamede op med MC herfra. Der var en rigtig fornuftig træning i et godt selskab og jeg var ret oplagt selvom jeg ikke var alt for frisk - Super Charge klarede det for mig :tongue:

TSK er et rigtig fedt center med lækkert udstyr - jeg ville så meget hellere træne sådan et sted end FDK, men så længe jeg er for doven til at transportere mig til fx IK99 må jeg jo stille mig tilfreds med hvad jeg har.

Vi fik både skudt lidt video og billeder jeg nok snart skal få lagt op (har allerede smidt et pic i dagsform-tråden)

AM Workout

A1 BB Bench Press:

10 @ 50kg

8 @ 70kg

6 @ 80kg

5 @ 90kg - for tung, var lige ved at gå død på 5. rep.

4 @ 90kg - skiftede greb, kørte bedre herfra.

4 @ 90kg

3 @ 90kg

- Trænede både tung incline db bænk i går og skuldre så det var ikke optimale omstændigheder at bænke under, men det gik nogenlunde.

SS:

A2 Seated Cable Rows: (narrow grip)

10 @ 50kg

5 @ 90kg

5 @ 100kg

5 @ 90kg

5 @ 94kg

B1 DB Romanian Deadlifts: (narrow stance)

10 @ 21kg

5 @ 41kg

5 @ 41kg

5 @ 41kg

5 @ 41kg

SS:

B2 Standing EZ Reverse Curls:

9 @ 15kg

5 @ 25kg

5 @ 22,5kg

5 @ 22,5kg

5 @ 20kg + 6 @ 20kg m normalt greb

+ stang

C1 Bent over lateral raise: - extra

10 @ 10kg

6 @ 13kg

5 @ 16kg

5 @ 16kg

8 @ 13kg

SS:

C2 T-bar rows: - extra

8 @ 50kg

5 @ 75kg

5 @ 75kg

5 @ 75kg

5 @ 75kg

D1 Standing Calf Raise: (feet angled out)

8 @ 100kg

5 @ 160kg

5 @ 200kg

5 @ 200kg

5 @ 200kg

SS:

D2 External Rotation:

5 x 5 @ 10kg

Sets: 4

Reps: 5

Rest: 60s between pairings

Load: 6-7RM

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg træner igen omkring kl. 19.40 og carber op på en leifburger efterfølgende :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hvor tidligt var din AM-træning i TSK? Overvejede nemlig selv at have taget der ud, men måtte falde tilbage på Fitness World, pga. tidsmangel...

Det er virkeligt sært med din søvn. Hvor mange Baldrian-piller tog du? Jeg tager 7 stk. for tiden. Og ca. 30-45 min. jeg falder i søvn.

Vi trænede kl 12 - 14 ca. Morten var nødt til at træne tidligt da han skulle træne igen senere på dagen.

Havde ellers været sjovt hvis du var kigget forbi - men tror vi gentager succesen i TSK igen snart :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hvor tidligt var din AM-træning i TSK? Overvejede nemlig selv at have taget der ud, men måtte falde tilbage på Fitness World, pga. tidsmangel...

Det er virkeligt sært med din søvn. Hvor mange Baldrian-piller tog du? Jeg tager 7 stk. for tiden. Og ca. 30-45 min. jeg falder i søvn.

Mc har svaret på det første kan jeg se (:

Jeg tog en pille melatonin og 4 baldrian! jeg burde måske oppe det til 6-7 piller ?

Link to comment
Share on other sites

PM Workout

40 min træning med Smeden i FDK nørrebro.

A1 DB Bench Press:

12 @ 24kg

12 @ 34kg

12 @ 32kg

SS:

A2 Deadlifts: (sumo stance)

12 @ 60kg

12 @ 100kg

12 @ 105kg

- skulle have været cable rows her, men havde glemt det og tog bare ud fra hukommelse uden at kigge i min bog. Hårdt supersæt. High rep i dødløft er bare nasty uanset vægt.

B1 Seated Cable Rows: (wide grip)

12 @ 27kg

12 @ 34kg

12 @ 34kg

SS:

B2 Donkey Calf Raise: (feet straight)

12 @ 20kg

12 @ 40kg

12 @ 40kg

C1 Standing BB Biceps Curls: (wide grip)

12 @ 31,5kg

12 @ 39kg

12 @ 41,5kg

SS:

C2 Cable crossovers:

12 @ 10kg

12 @ 15kg

12 @ 15kg

D1 Db rows:

12 @ 36kg

12 @ 36kg

D2 External Rotation:

12 @ 4kg

12 @ 3kg

Sets: 2

Reps: 12

Rest: 75s between pairings

Load: 14RM

----------------------------------------------------------------------

Og så ellers hen og få en velfortjent Leif-burger :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mc har svaret på det første kan jeg se (:

Jeg tog en pille melatonin og 4 baldrian! jeg burde måske oppe det til 6-7 piller ?

Jeg ved ikke hvilken indvirkning melatonin kan have på Baldrian, men prøv med nogen flere Baldrian. Jeg bruger som sagt 7 stk. for tiden. Og nogen gange har jeg været oppe på 8. 3-4 stk. har ikke haft den store indvirkning på mig...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvilken indvirkning melatonin kan have på Baldrian, men prøv med nogen flere Baldrian. Jeg bruger som sagt 7 stk. for tiden. Og nogen gange har jeg været oppe på 8. 3-4 stk. har ikke haft den store indvirkning på mig...

Du vejer jo bare en del mere end mig så det burde vel ikke rigtig være en nødvendighed at oppe dosen så meget i forhold til det anbefalede? Men det er vel et forsøg værd.... tager den alene næsten gang! Tog dem med melatonin da Quads skrev han havde haft succes med dem combo!

Link to comment
Share on other sites

Hej Morten(tillader mig at bruge dit rigtige navn :smile: )

Jeg har læst de første 8-9 sider af din log(tog et par timer, læser meeeeget langsomt :blush: ) Rigtig god læsning, især turen til staterne :4thumbup:

Og rigtig god form! :superman:

Jeg lagde mærke til nedenstående kosttilskud, jeg ikke kender, og håber du vil fortælle, hvad deres virkning er :smile:

Supercharge

taurine

beta-alanine

N.O. Explode

Mvh Nick

Link to comment
Share on other sites

Hey Essensen..

Fede billeder du har lagt ud, godt resultat og fedt at se man ikke behøver veje alverdens for at have en flot figur:)

Thanks wasabi :smile:

Forresten kan jeg se du indtager Melatonin, hvordan kommer du lettest i besidelse af det?

Det ved jeg faktisk ikke - jeg købte mit som håndkøb da jeg var i USA. Jeg ved man ikke kan købe det i DK så det skal nok foregå over internettet.

Hej Morten(tillader mig at bruge dit rigtige navn :smile: )

Jeg har læst de første 8-9 sider af din log(tog et par timer, læser meeeeget langsomt :blush: ) Rigtig god læsning, især turen til staterne :4thumbup:

Og rigtig god form! :superman:

Jeg lagde mærke til nedenstående kosttilskud, jeg ikke kender, og håber du vil fortælle, hvad deres virkning er :smile:

Supercharge

taurine

beta-alanine

N.O. Explode

Mvh Nick

Hej Nick!

Det er basalt set alle sammen pre-workout kosttilskud som alle skal forestille at øge ens ydeevne på en eller anden måde. Hvis du googler dem kan du læse videre om dem (bare lad være med at læse reklamerne for dem - de lover langt mere end de kan holde).

Og tak :wink:

Link to comment
Share on other sites

Thanks wasabi :smile:

Det ved jeg faktisk ikke - jeg købte mit som håndkøb da jeg var i USA. Jeg ved man ikke kan købe det i DK så det skal nok foregå over internettet.

Hej Nick!

Det er basalt set alle sammen pre-workout kosttilskud som alle skal forestille at øge ens ydeevne på en eller anden måde. Hvis du googler dem kan du læse videre om dem (bare lad være med at læse reklamerne for dem - de lover langt mere end de kan holde).

Og tak :wink:

Okay takker og held og lykke i din videre færd :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share