Själen Är Större Än Världen


ShotPut2012
 Share

Recommended Posts

Så sidder jeg på mit hotelværelse klokken sent om natten.

Jeg er med vilje ikke gået i seng, for jeg skal støde klokken 18.20 i morgen og jeg kan ikke være vågen i for mange timer inden.

Dagen i dag er gået med at indsnuse atmosfæren på det store Ullevi Stadion, hvor stævnet foregår.

Jeg har brugt det meste af dagen på bare at slappe af, sidde på stadion og se noget god atletik og samle inspiration til i morgen.

Jeg gik min klassiske rute. Stillede mig i kuglestødsringen og gik ud til 17 meter stregen - vendte mig om, kiggede ind i ringen og så gik jeg tilbage igen. Det så ikke særligt langt ud, så i morgen skal den bare have bundgas.

Fokus kommer til at ligge på at komme langt ud med mit svingben i starten og så ellers få drejet mit venstreben midt i ringen. Lykkedes de to ting, så kan kuglen flyve langt! Hvor langt?

XXVVIVXXLL

Dette anagram beskriver, HVOR langt jeg tror jeg kan støde, men nu må vi se. Lykkedes det, så vil jeg være en rigtigt glad mand i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Ja...

Konkurrencen i dag endte med en lidt flad fornemmelse.

Jeg havde serien:

15,96-16,27-15,93-15,95-16,25-16,22

Jeg kunne have stødt længere og i sidst forsøg løber kuglen fra mig. Det var aftenens bedste stød.

Jeg vandt konkurrencen, så den del var okay. Det er vist første gang nogen fra min klub har vundet en seniorkonkurrence ved det stævne, som er et af verdens største med 7500 starter. (Dog ikke alle sammen i kuglestød)

Link to comment
Share on other sites

God træning i dag:

Jog:

1150 meter

Stigningsløb:

4x50 meter

Hækkehop:

2x3x3@76 cm

1x2x2@84 cm

1x2x2@91 cm

1x2x2@99+91 cm

Kuglekast:

5xbagoverkast 7,26 kg - 17,00 meter t.PR

5xbagoverkast 5,0 kg - 20,21 meter

Bænkpres:

1x3@145 kg

1x3@150 kg

1x2@155 kg

1x2@160 kg

1x1@165 kg

Mave:

3x6x mavekast

3x8x vinduesvisker

Det var alt for i dag. lidt træt i kroppen efter weekenden, men stadig god træning.

Link to comment
Share on other sites

Ja...

Konkurrencen i dag endte med en lidt flad fornemmelse.

Jeg havde serien:

15,96-16,27-15,93-15,95-16,25-16,22

Jeg kunne have stødt længere og i sidst forsøg løber kuglen fra mig. Det var aftenens bedste stød.

Jeg vandt konkurrencen, så den del var okay. Det er vist første gang nogen fra min klub har vundet en seniorkonkurrence ved det stævne, som er et af verdens største med 7500 starter. (Dog ikke alle sammen i kuglestød)

Tillykke med Mesterskabet Thomas :4thumbup:

Godt gået!

Som jeg selv lige har måttet sande, er der åbenbart mange ting, der spiller ind ved internationale stævner - så det ikke nødvendigvis "bare er ligesom til træning" - selvom man ved, man er meget bedre.

Din præstation var den bedste, så glæd dig over det! Og gør det endnu bedre næste gang :superman:

Mange hilsner

Tina

Link to comment
Share on other sites

En af de allerstørste personligheder i Dansk Atletiks historie, forfatter, lærer, atletiktræner, klubgrundlægger, bibliotekar, pressechef, formand og omvandrende leksikon, Peter Bistrup døde mandag, kort tid efter sin 74 års fødselsdag.

Jeg har selv haft fornøjelsen af Peter Bistrup på allernærmeste hold. Da jeg i 2004 arbejdede i Dansk Atletik Forbund var Peter Bistrup bibliotekar på idrætsbiblioteket i Idrættens Hus.

Peter har efterfølgende også haft en stor betydning for mig og min interesse for atletik. Jeg har haft fornøjelsen af at læse en del af de ting han har skrevet og hans måde at beskrive atletikken i Danmark på, gennem de sidste 50 år, giver mig lyst til at fortsætte hans arbejde en dag.

Peter Bistrup er en af de indirekte årsager til at jeg er blevet kuglestøder.

Peter Bistrup blev tilbage i midten af sidste århundrede ansat som lærer på Hans Tavsensgade Skole på Nørrebro og her fik han i starten af 1970'erne en elev ved navn Flemming Jensen. Flemming blev en del af Hans Tavsensgade Skoles atletikhold og da han gik ud af skolen startede han i den nystartede atletikklub AK73 (stiftet af Peter Bistrup)

I 1982 fik Flemming Jensen en søn, som fik navnet Thomas og i 1997, efter at have hørt historier hele livet om, hvor fantastisk atletik var, blev det den vej jeg valgte.

Peter Bistrup har givet min far en masse gode oplevelser, hvad denne kommentar under Peters nekrolog også vidner om.

skrevet af Flemming Hoffmann, tirsdag d. 01. juli 2008 - kl. 10:48

Det var en kedelig nyhed at få til morgenkaffen.

Selv om det efterhånden er mange år siden, vi har haft kontakt, har jeg alligevel, på afstand, kunnet følge dine aktiviteter. Jeg har ofte tænkt tilbage på ”de gode gamle dage” på Hans Tavsensgade Skole og dit kolossale engagement. Du har haft stor betydning for en masse unge mennesker på Nørrebro.

Jeg har minder om mange gode ture i ”Johannes” (dit gamle folkevognsrubrød) til alle afkroge af Danmark, og tænker ofte tilbage på vore ture, hvor bilen var pakket med sportsudstyr og unge mennesker.

Hvor du end havner, håber jeg der er masser af god jazz, en enkelt øl og masser af sport.

De kærligste hilsner fra

Flemming

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning fik tingene til at give mening

Jog:

1000 meter

Kuglestød:

6xstående

5xsouth africans - længste 15,10 meter - godt i dag

10xtilløb - længste 16,14 - længste stød til træning i to måneder

Diskoskast:

14xtilløb

Frivend:

1x3@125 kg

1x2@130 kg

1x2@132,5 kg

1x2@135 kg

1x0@140 kg - det var meget tungt i dag

Supersættet med

Opadkast:

5x2@7 kg - let i loftet på alle kast

Squat m. kæder:

1x3@180/210 kg

1x3@185/215 kg

1x3@190/220 kg

1x3@195/225 kg - PR

1x3@170/200 kg - Der var udsolgt, men jeg VILLE have alle fem serier.

Spring of doom:

Hvor er det hårdt at lave spring efter squat! :evil:

3x10 løbespring

3x5-spring

3xstående længde

3x5 frøhop

Det var alt for i dag. Formen er på vej i den rigtige retning.

Link to comment
Share on other sites

Suk...

Når jeg træner er jeg en maskine, men når jeg ikke træner er jeg fuldstændigt nedbrudt psykisk. Dårligt humør hele tiden, gider ikke lave noget som helst.

Jog:

1600 meter

Stigningsløb:

4x50 meter

Hækkoordination:

10x6@76 cm

Tornado Ball:

3x16 Horisontal Wall Chops

2x2x16 Diagonal Wall Chops - H/V

3x16 Seated Floor Chops

Pushpres:

1x4@100 kg

1x4@110 kg

1x4@115 kg

1x4@110 kg

Military Press:

1x5@80 kg

1x5@85 kg - for tungt

2x5@80 kg

Rows:

3x8@80 kg

Strækbensdødløft:

3x8@100 kg

God træning i dag. Jeg blev mere og mere glad mens jeg trænede, og nu hvor træningen er slut, vender savnet tilbage. Det er noget lort. Jeg troede ikke at jeg nogensinde kunne blive så sårbar som jeg er lige nu. Det er meget hårdt, og jeg håber aldrig nogensinde jeg skal opleve det igen. Vil min ekskæreste ikke have mig tilbage, når hun er færdig med sin "alene-tid" så dropper jeg sgu kvinder! Det er ikke det værd, så...

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Jog:

1000 meter

Kuglestød:

6xstående - længere end i lang tid

5xsouth african - 15,34 meter i den længste PR

8xtilløb - 16,25 i den længste. Det er absolut på vej tilbage.

Træk:

1x3@90 kg

1x2@95 kg

1x2@97,5 kg

1x2@100 kg

1x0@102,5 kg - længe siden jeg har været på den vægt og med trætte ben og træt krop kom den ikke op.

Træk pulls:

1x3@105 kg

1x3@110 kg

1x3@115 kg

1x3@120 kg - okay power, men samme som i trækken. Benene og ryggen var ristet.

Bicepscurl:

3x6@45 kg

Opspring på plint+opadkast:

5x3@85 cm+5x3@7 kg

Det var alt for i dag. En god omgang, men min krop er lidt træt efter at have gået til den i squatten i tirsdags.

Jeg har været i lidt bedre humør i dag, men er stadig ikke helt på toppen. I morgen træner jeg tidligt, og skal så på arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag:

Jog:

1000 meter

Kuglestød:

6xstående

5xsouth african

10xtilløb - ikke så godt i dag. Begyndte okay, men blev ikke ved.

Bænkpres m. kæder:

1x5@115/145 kg

1x4@120/150 kg

1x3@125/155 kg

1x3@130/160 kg

Det var alt i bænk. Skulle have haft et par serier mere, men jeg har sovet meget lidt og meget dårligt i denne her uge, så det har kostet lidt kræfter her sidst på ugen.

Squat m. kæder:

1x3@160/190 kg

1x3@165/195 kg

1x3@170/200 kg

1x3@175/205 kg

1x3@180/210 kg - let og med masser af power og overskud i dag

Spring:

3x10 løbespring

4x5-spring

5xstående længde - længste 2,77 meter

5x5 frøhop - længste 14,29 meter - okay spring efter bentræning

Hård træningsuge, men det har været en af de bedste nogensinde og formen bliver bedre og bedre. Mentalt har det været en lorteuge, men den er blevet lidt bedre sidst på ugen.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var præget af en elendig sidste uge, hvor jeg kom til at mangle søvn, min døgnrytme blev vendt op og ned og jeg fik ikke spist som jeg skulle.

Jog:

1000 meter

Stigningsløb:

3x60 meter

Hækkehop:

2x3x3@76 cm

1x2x2@84 cm

1x2x2@91 cm

1x2x2@99 cm - PR

Kuglekast:

5x7,26 kg - kort - ca. 16,30 i dag

4x5 kg - også kort - lige knap 19 meter

Bænkpres:

1x3@135 kg

1x3@140 kg

1x2@145 kg

1x2@150 kg

1x1@155 kg

Der var ok tryk på bænken i dag. Jeg har sovet fire timer i nat og resten af dagen bliver en kamp for at holde mig vågen.

Ang. kærligheden, så har jeg besluttet mig for ikke at forvente noget, ikke opsøge den og evt. lade den komme til mig. Skal det ikke være min ekskæreste, så skal det ikke være nogen. Hun er det eneste menneske jeg nogensinde har mødt, som opfylder ALLE de "krav" jeg stiller til en kvinde og har mere udover det, så jeg vil ikke "nøjes" med andet.

Det er en hård og kynisk beslutning, men jeg bliver sindssyg, hvis jeg tænker for meget på hende, og på at vi forhåbentligt finder sammen igen. Hvis det skal være, så bliver det nok. Ellers... Ja, så er det sgu ligegyldigt.

Link to comment
Share on other sites

Træningerne lover bedre og bedre med 25 dage til DM...

Jog:

1000 meter

Kuglestød:

4xstående FF: 12,61 (PR, 12,68, så det var ret godt)

3xstående omspring - nummer to okay. De andre mindre gode - det kommer

5xsouth african - 15,31 i den længste (PR 15,34) Hvis det lykkedes mig at poppe afleveringen, så kan jeg støde 15,50-15,75 i denne her øvelse!

15xtilløb - fik fundet nogle rigtigt gode takter, men alle de småting jeg laver om koster lidt i rytmen, men alligevel 16,19 i den længste, så det går rigtigt fremad

Frivend:

1x3@125 kg

1x2@130 kg

1x2@132,5 kg

1x2@135 kg

1x1@140 kg - god power i denne øvelse nu!

Squat:

1x2@185/215 kg - for tungt i dag. Tre gange kæder på en uge er for meget.

1x3@170/200 kg

1x3@172,5/202,5 kg

1x3@175/205 kg

1x3@177,5/207,5 kg

Jeg fik fem serier, og der var god speed på de sidste tre serier, så den del er positivt.

Opadkast:

4x3@7 kg - BRAGET i loftet alle sammen :devil:

Spring:

Det er SÅ ondt at lave spring efter squat, men jeg bliver bedre og bedre til det.

3x10 løbespring

4x5-spring - 14,51 i den længste, blot 5 centimeter fra PR!! :superman:

3xstående længde - længste 2,87 meter - PR: 2,95 meter, så det var ikke skidt!

3x5 frøhop: 14,80 i den længste. PR: 14,99 - den ryger snart!

En SUPER træning i dag. Jeg nærmer mig superform. Jeg begynder at få selvtilliden tilbage i alting, så det skal nok rykke snart!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning... FUCK!!! Den fysiske form er giftig!!!

Jog:

1000 meter

Sprint:

3x50 meter stigningsløb

20-30-40-30-20 meter m. 3 min. pause. Mit stopur er smadret, så jeg fik desværre ingen tider, men det føltes fantastisk!

Hækkehop:

2x2x4@76 cm

1x2x4@84 cm

1x2x3@91 cm

1x2x3@99+99+91 cm

2x1x3@99 cm PR

Tornado Ball:

3x16 horisontal wall chops

4x16 diagonal wall chops

3x16 seated lateral chops

Pushpres:

1x4@110 kg

1x4@115 kg

1x4@120 kg

1x4@125 kg - PR

Military Press:

1x5@80 kg

3x5@82,5 kg

Strækbensdødløft:

1x8@100 kg

2x8@105 kg

Bicepscurl:

1x6@45 kg

2x6@50 kg

Det var det hele for i dag. Alting bliver kørt med et fantastisk fysisk overskud i øjeblikket! Jeg er fysisk på vej mod det bedste jeg nogensinde har været, så selvtilliden er ved at vende tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning... FUCK!!! Den fysiske form er giftig!!!

Det var det hele for i dag. Alting bliver kørt med et fantastisk fysisk overskud i øjeblikket! Jeg er fysisk på vej mod det bedste jeg nogensinde har været, så selvtilliden er ved at vende tilbage.

Godt at høre :smile:

Ser også rigtigt stærkt ud! :devil:

Keep it up! And smile :wub:

Link to comment
Share on other sites

Tak Tina. :smile: Jeg gør mit bedste. Det der med at smile er blevet lidt nemmere, men det kræver stadig lidt at klemme et smil ud af mig.

Nu har jeg så besluttet mig for at bruge "ventetiden" (på ekskæresten) på at blive voksen. Lære at gøre rent, når der er behov for det, lære at vaske op med det samme, blive bedre til at passe min seng, få en mere voksen tilgang til mit studie, hvor jeg bare har været barnlig. (Jeg har været til undervisning 0 gange siden november!)

Det bliver noget af en opgave at rette op på disse ting, og det vil derfor også gøre det nemmere for mig ikke bare at tænke på min eks hele tiden. Men det er første gang i mit liv, hvor jeg 16 dage efter, stadig ikke rigtigt føler at jeg er kommet så forfærdeligt meget videre. Jeg er gladere, men jeg vil stadig have hende tilbage. For jeg føler faktisk ikke at der er andre fisk i havet. :tongue:

Men i første omgang ligger fokus på DM, som nu er 24 dage væk! Jeg håber jeg kan finde nogle af de takter som mangler i kuglestød lige nu, i morgen. Det er de sidste små brikker, der mangler at falde på plads teknisk, men det er SÅ lidt og det lykkedes snart!

MÅSKE ALLEREDE I MORGEN. NÅR det falder på plads: 16,50-17,30 til træning! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Just keeps getting better and better!

Jog:

1000 meter

Kuglestød:

5xstående - ikke så god power i dag. Mine skuldre var lidt trætte efter PP og Military i går

6xsouth africans - to okay, resten mindre gode

10xtilløb - fik igen lagt nogle af småtingene lidt bedre på plads. Havde dog ét RIGTIGT godt stød i dag! 16,41 meter

Træk:

1x3@90 kg

1x2@95 kg

1x2@97,5 kg

1x2@100 kg - LET!

1x0@105 kg - jeg havde haft den hvis... Årh! fuck det! Den kommer næste gang!

Træk Pulls:

1x3@105 kg

1x3@110 kg

1x3@115 kg

1x3@120 kg - god power!

Opspring på plint+Opadkast:

5x3@85 cm+5x3@7 kg

Det var det hele for i dag. Humøret bliver bedre og bedre og jeg har valgt at lytte til c0y0tes råd, selvom det var den sætning, som gjorde mest ondt af alle de opmuntringer jeg fik efter jeg mistede min kæreste. Jeg elsker hende stadig, men vil hun have mig tilbage, må hun løbe mig op... Mine tanker er hos dig, C. Jeg håber du kommer godt igennem det hele.

Jeg er i super form. I morgen har jeg træningsfri, da jeg skal til Rom og kommentere Golden League i morgen. Lørdag er der lidt spring, sprint og frivend og søndag skal jeg støde kugle i Helsingborg.

PEACE OUT og god weekend!

Link to comment
Share on other sites

Nå, så er jeg hjemme fra Rom.

Det var, som første gang, en rigtigt fed oplevelse at være på stadion og opleve atmosfæren samtidig med at jeg skulle kommentere det...

Men ak! Italiernes idéer om gode tv-produktioner er åbenbart ret forskellige fra mine. At filme langdistanceløberne på lang afstand er fint ind i mellem, men det gav ikke min medkommentator en jordisk chance for at holde øje med hvem der lå hvor. Og opløbet var derfor præget af dette.

Selv lavede jeg hel perlerække af fejl, men det er også svært, når man får set afleveringen af et spydkast, derefter en anden spydkaster, der kaster og så den første kasters resultat. Sådan var det hele aftenen.

Og udover det havde de fået fat i en lille bimbo til at dele resultatlister ud. Hun gjorde så det, for at være sikker på at jeg havde set listen, at hun stak den ind foran snotten på mig! (Vi snakker 10 cm fra min næse!) OGSÅ når jeg sad og kiggede på monitoren og snakkede, så flere gange tabte jeg tråden.

Men ellers var det sjovt. Hotellet kan varmt anbefales. Det hedder Hotel Epoqhue eller sådan noget, med alias'et "Franklin Feel the Sound" Jeg fik et dobbeltværelse, fordi de havde begået en booking fejl. Det var så ikke bare et dobbeltværelse, men hotellets bedste værelse til 340 Euro i døgnet! :4thumbup:

Nu skal jeg snart ud og træne, og derefter afslapning inden stævnet i morgen, som bliver rigtigt godt.

Link to comment
Share on other sites

Jens Ole er reserve mens Liniger er i Frankrig og kommentere det der mobil-apotek, der kører rundt der i tre uger.

Dagens træning:

Jog:

800 meter

Stigningsløb:

2x60 meter

Frivend:

1x2@110 kg

3x2@125 kg - bare lidt let løft

Spring:

3x10 løbespring

3x5 spring.

Der var maling i gang i hallen. De skævede alle sammen til mig, da jeg kom for at træne.

Nårh, ja... Undskyld. Jeg snupper da en pensel og går løs, og så er DM om 21 dage ligemeget.

Link to comment
Share on other sites

Så er der små to timer til jeg skal afsted mod Helsingborg.

For lige at lave et hurtigt check-up på min tilstand:

Fysisk:

Væsentligt bedre end jeg burde håbe på, når man kigger på hvordan jeg træner i øjeblikket. Jeg er stærk, eksplosiv og hurtig - også sammenlignet med tidligere!

Teknisk:

Jeg havde et rigtigt godt stød til træning i torsdags, og kan jeg gentage det med adrenalin i kroppen, så kan det blive rigtigt langt. Det var ikke noget perfekt stød, så der er grobund for optimisme på det tekniske felt

Mentalt:

HELT PÅ TOPPEN! Jeg er klar til konkurrencen i mit hoved. Jeg ved hvad jeg skal fokusere på, og min ekskæreste ligger ikke og roder i hovedet hele tiden mere. Jeg tænker på hende ind i mellem, men slet ikke så intenst som det har været.

Alt i alt ser det rigtigt godt ud inden stævnet. Jeg håber at kunne lave et resultat i top 5 over mine bedste konkurrencer i 2008:

17,10i

16,96

16,93i

16,87

16,69

Altså gerne 16,70 eller længere. Det bliver en god konkurrence og jeg glæder mig meget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share