Arne Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 Ja, lidt held må der være involveret.. det var nemlig GP3000 jeg kørte med, da jeg punkterede hele tiden GP3000 slidt helt i bund og indlæg = INGEN punkteringer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarianneB Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 Du skal i hvert fald være sikker på at de er klippet til i længden, så de ikke overlapper, det vil være en dejlig måde at få masser af punkteringer på. Så må der næsten hellere være et lille mellemrum mellem indlæggets ender, som du evt. kan dække med gaffa eller anden kraftig tape. Indlæg er rigtig gode, men brugt forkert duer de slet ikke. Jeg må dog sige, at man kan komme rigtig langt med de rette kevlar-dæk. Selv har jeg ikke haft en punktering i flere år, selv om jeg ikke bruger indlæg.Jeg tror faktisk der er/var overlap af enderne, så det kan være det, der var galt Vi brugte ikke så meget tid på at finde hullet i slangen ved den anden punktering, men vi fandt i hvert fald aldring nogen sten eller andet i dækket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted April 23, 2008 Author Report Share Posted April 23, 2008 Jeg tror faktisk der er/var overlap af enderne, så det kan være det, der var galt Vi brugte ikke så meget tid på at finde hullet i slangen ved den anden punktering, men vi fandt i hvert fald aldring nogen sten eller andet i dækket Jeps. Har tjekket dækket efterfølgende og har ikke kunne finde nogen sten, og ja, indlæggene går over hinanden. Er det galt?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarianneB Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 Jeps. Har tjekket dækket efterfølgende og har ikke kunne finde nogen sten, og ja, indlæggene går over hinanden. Er det galt?!Hmm... Jeg quoter jo bare Henrik b, der skriver at det kan være medvirkende til punkteringer Det lyder som om, indlægget generelt bare skal passe så godt som muligt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted April 23, 2008 Author Report Share Posted April 23, 2008 Hmm... Jeg quoter jo bare Henrik b, der skriver at det kan være medvirkende til punkteringer Det lyder som om, indlægget generelt bare skal passe så godt som muligt Ja jaaa, spørgsmålet var også ment til ham eller andre der har et svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 Sikke mange personlige erefaringer af mindre eller mere brugbarhed vi cykelnørder overfalder denne stakkels log med Her er en til - som ikke bidrager yderligere til afklaring - mine indlæg overlapper med 3 cm - men det er jeg da ikke punkteret af... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrik b Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 Sikke mange personlige erefaringer af mindre eller mere brugbarhed vi cykelnørder overfalder denne stakkels log med Her er en til - som ikke bidrager yderligere til afklaring - mine indlæg overlapper med 3 cm - men det er jeg da ikke punkteret af...Det er jo netop det der er så dejligt med personlige erfaringer, at de er forskellige fra person til person, ikke sandt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 Dækindlæg skal overlappe. De gange jeg har købt indlæg har cykelpusheren messet at jeg ikke måtte klippe i dem men lade dem overlappe. Når det så er sagt var det faktisk indlæg der var skyld i min sidste punktering da de havde "nappet" slangen men har ikke været udsat for det tidligere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 De førnævnte indlæg jeg kørte med overlappede også.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted April 23, 2008 Author Report Share Posted April 23, 2008 Dækindlæg skal overlappe. De gange jeg har købt indlæg har cykelpusheren messet at jeg ikke måtte klippe i dem men lade dem overlappe. Når det så er sagt var det faktisk indlæg der var skyld i min sidste punktering da de havde "nappet" slangen men har ikke været udsat for det tidligere.Oki dokey, tak for svar ...så burde det ikke være dér problemet er.Sikke mange personlige erefaringer af mindre eller mere brugbarhed vi cykelnørder overfalder denne stakkels log med Her er en til - som ikke bidrager yderligere til afklaring - mine indlæg overlapper med 3 cm - men det er jeg da ikke punkteret af...Hehe, det er nu ganske ok. Jeg er jo novice på området - og der kommer sikkert en del flere spørgsmål. Det er bare super rart, så hurtigt at kunne få respons.God cykelkarma til mine loglæsere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted April 23, 2008 Author Report Share Posted April 23, 2008 Endnu en dag med Landevejscyklen: 49 km - vejret er jo skønno Turen gik først ad Tuborgvej til Strandvejen, som jeg kørte op ad. Fiiiin udsigt der Og ikke alt for mange mennesker på en dag som denne (i forhold til en solbeskinnet og varm sommerdag ) Drejede af ved Rungsted/Hørsholm, kørte ind i landet og tilbage langs motorvejen, indtil Vangede hvor jeg kørte ad Vangedevej. RutenDa jeg nåede Hørsholm (efter ca.26 km) var jeg godt nok ved at være træt. Indtil da havde tempoet været pænt; 30-31 km/t på lige strækning og ikke under 22 km/t på de stigninger der er. Det ændrede sig noget derfra, tempoet blev noget langsommere og jeg var ved at være godt øm af at sidde. Med 4 km hjem punkterer jeg så - argh, ikke lige tidspunktet jeg gad det. Det var dog heldigvis på forhjulet denne gang. Og jeg satte da også PR i slangeskift, og så var det endda alene 1.gang: Baghjul m. Marianne: 20 min2.gang: Baghjul m. Marianne: 16 min3.gang: Forhjul alene: 13 min Det er med at se det positive men jeg glæder mig godt nok til min første tur, uden punkteringer eller uheld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 Skønt at læse at du virkelig for brugt det nye udstyr...Må ske du har brug for det her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted April 23, 2008 Author Report Share Posted April 23, 2008 (edited) Skønt at læse at du virkelig for brugt det nye udstyr...Må ske du har brug for det her Med udstyr håber jeg ikke du mener, dækjern, pumpe mv Kunne ellers sætte mig alternative mål, som hurtigste slangeskifterinde. I forbindelse med dækskiftet idag, prøvede jeg en ting, der virkede ganske ok:Da vi i går skulle have dækket af, havde vi en del bøvl med at få dækjern nr.2 på. I dag tog jeg en anden tilgang;- Sæt et dækjern (A) under dækket og vip det ud over fælgen.- På den anden side af dækket sættes de to andre dækjern (B+C) under dækket, men uden at "vippes udover". Dette er tilsyneladende meget lettere, når der sidder et dækjern på den anden side.- Dækjern A fjernes - Og så kan dækjern B+C vippes over fælgen - vupti.Men ja - det er også rart at bruge det andet grej, gider jo slet ikke spinningsalen lige nu. Men måske i morgen, skal jo også igang med styrketræningen igen Edited April 23, 2008 by Candygirl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarianneB Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 Endnu en dag med Landevejscyklen: 49 km - vejret er jo skønno Turen gik først ad Tuborgvej til Strandvejen, som jeg kørte op ad. Fiiiin udsigt der Og ikke alt for mange mennesker på en dag som denne (i forhold til en solbeskinnet og varm sommerdag ) Drejede af ved Rungsted/Hørsholm, kørte ind i landet og tilbage langs motorvejen, indtil Vangede hvor jeg kørte ad Vangedevej. RutenDa jeg nåede Hørsholm (efter ca.26 km) var jeg godt nok ved at være træt. Indtil da havde tempoet været pænt; 30-31 km/t på lige strækning og ikke under 22 km/t på de stigninger der er. Det ændrede sig noget derfra, tempoet blev noget langsommere og jeg var ved at være godt øm af at sidde. Med 4 km hjem punkterer jeg så - argh, ikke lige tidspunktet jeg gad det. Det var dog heldigvis på forhjulet denne gang. Og jeg satte da også PR i slangeskift, og så var det endda alene 1.gang: Baghjul m. Marianne: 20 min2.gang: Baghjul m. Marianne: 16 min3.gang: Forhjul alene: 13 min Det er med at se det positive men jeg glæder mig godt nok til min første tur, uden punkteringer eller uheld WEEIII - lyder som en god tur Jeg bliver helt misundelig Det er godt nok utroligt, at du skal rammes af endnu en punktering, men sejt at du lige selv klarede det og ny PR endda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mollerup Posted April 25, 2008 Report Share Posted April 25, 2008 Har du slet ikke været ude og køre i 2 dage? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted April 28, 2008 Author Report Share Posted April 28, 2008 (edited) Har haltet lidt med opdatering , men der har jo heller ikke været så meget, at berette om efter "styrtet"Uge 15Man d.7: FriTirs d.8: Styrke: Bryst, skulder og tricpes + SpinOns d.9: Styrke: Ben, ryg og bicepsTors d.10: Spin + skulderrehabFre d.11: Spin + Styrke: Ryg, biceps, tricpes og maveLør d.12: Spin + Styrke: Ben, bryst og skulderSøn d.13: 2* spinUge 16Man d.14: Styrke: Ryg, ben, biceps og maveTirs d.15: Ny cykel + jomfrutur inkl. styrtOns d.16: RehabTors d.17: RehabFre d.18: RehabLør d.19: RehabSøn d.20: Styrketræning - skåne-stileUge 17Man d.21: RehabTirs d.22: Cykel, 33 kmOns d.23: Cykel, 49 kmTors d.24: FriFre d.25: FriLør d.26: Cykel, 42 kmSøn d.27: Spin Edited April 28, 2008 by Candygirl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaxPower Posted April 28, 2008 Report Share Posted April 28, 2008 Var det en god rute du fik taget i lørdags? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted April 28, 2008 Author Report Share Posted April 28, 2008 (edited) Har du slet ikke været ude og køre i 2 dage?Ja, jeg havde ikke været ude og køre i to dage - motivationen har ikke været på sit højeste, selvom kroppen er ved at fungere ok igen. Den eneste eftervirkning jeg egentlig stadig har, er ondt i baghovedet - når jeg ligger på det. Så det er sådan set ok. Og ja Max, turen i lørsdags var god Lørdag d.26: Landevej 42 kmJeg havde planlagt en tur, ud af Ring 2/Vigerslevvej til Gl.Køgelandevej (GKLV) - og så derudaf, hvor langt benene/tiden (/punkteringerne) mente det var passende. Så ind i landet, finde Roskildevej og tilbage til byen.Jeg kan hurtigt afsløre at sådan gik det ikke helt For det første fik jeg drejet før GKLV, men der var de der blå cykelruteskilte mod GKLV, så dem tænkte jeg at jeg bare kunne følge fremfor at køre tilbage. Lidt mærkeligt at køre rundt på veje, man ikke rigtigt kender, kræver en del mere koncentration. På et tidspunkt mistede jeg de der skilte, men så en sti langs motorvejen, og det kunne da ikke være helt galt, omend jeg nok var lidt væk fra vandet. Anyways det var en fin sti, asfalteret og uden nogen andre, så man kunne give den fin gas. :bike: Indtil der holdt en mand på vejen, der var ved at genne får ud af hans bil/anhænger-ting Kørte stille forbi og så speederen i bunden igen. Det varede desværre ikke ved, asfalteringen stoppede, men der gik en vej, væk fra motorvejen, så det tog jeg. Nu var jeg et eller andet sted i Avedøre - og jeg er bestemt ikke kendt i Avedøre. Der kom et par kryds, hvor der var lidt sten-saks-papir over det, da jeg skulle vælge retning. Så kom jeg til Avedøre Havnevej - den måtte jo næsten lede ned mod vandet og GKLV - og det gjorde den sørme Så kom jeg til Brøndby og syntes det var tid til at vende om, drejede til højre og ville prøve at finde Roskildevej. Fandt igen et stisytem (= ingen lyskryds :4thumbup: ).. men helt uden varsel stoppede den dobbeltrettet cykelsti ved en fodboldbane. Tilbage igen, men gad ikke rigtigt bare køre ad GKLV, så drejede fra lidt før... den fulgte s-togslinien, så det kunne jo ikke gå helt galt....indtil avedøre station, der stoppede den. Nå, men der lå et højhus, hvor der holdt biler, så der måtte jo også være en vej et sted. Fandt den og lavede sten-saks-papir igen. Kom heldigvis til Avedøre Havnevej igen, og tænkte at jeg da måtte komme i den ønsket retning, hvis jeg kørte modsat af før. Og som sagt, så gjort. Så kom jeg til Hvidovre, der er jeg heldigvis noget mere kendt, så besluttede at køre mod Rødovre og Tårnvej og derfra over Mørkhøj og så finde motorvejen hjem.Gns.hastigheden blev 24,9 km/t. Så vidt jeg kan se bliver pauser regnet med - og dem er der jo en del af, når man sådan skal orientere sig. Ikke den optimale træningstur, men jeg hyggede mig gevaldigt og fik da oplevet lidt undervejs - og ikke mindst, så punkterede jeg ikke Turen så cirka sådan her ud: (nogle af de stier jeg kørte ad, findes ikke på kortet, så turen var kun 42 km Edited April 28, 2008 by Candygirl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted April 28, 2008 Author Report Share Posted April 28, 2008 Søndag d.27: SpinningEfter 14 (FJORTEN!! ) dages pause fra spinning, var jeg tilbage igen igår. Det var i Adelgade og en ikke-afprøvet, men anbefalet instruktør på podiet.Pulsuret drillede, så kørte en del på gefühle og uden den store koncentration på programmet. Der var tre serie, fint bygget op, men de mindede dog meget om hinanden. Musikken undervejs var fin til min smag, måske lidt for 90'er og udstrækning til "Når jeg bli'r gammel" var sku lidt jysk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Randi-Squash Posted April 28, 2008 Report Share Posted April 28, 2008 (edited) Hejsa du Vil du med ud og rulle et par timer torsdag? Fridagen skal jo udnyttes Tænkte vi kunne køre tidligt, så der er lidt tid til at fede den af efterfølgende.. Kan jeg i al fald godt bruge Er btw ked af at høre det med bussen dér.. godt nok uheldigt.Kram Edited April 28, 2008 by Randi-Squash Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted April 28, 2008 Author Report Share Posted April 28, 2008 Hejsa du Vil du med ud og rulle et par timer torsdag? Fridagen skal jo udnyttes Tænkte vi kunne køre tidligt, så der er lidt tid til at fede den af efterfølgende.. Kan jeg i al fald godt bruge Er btw ked af at høre det med bussen dér.. godt nok uheldigt.KramJo det vil jeg meget gerne - hvis vejret vel og mærke er til det. Lige nu ser vejrudsigten ikke så god ud for torsdag.Plejer du at køre i alt vejr?Og tak, ja den busoplevelse gider jeg i hvert fald ikke at opleve igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mollerup Posted April 28, 2008 Report Share Posted April 28, 2008 (edited) Ja, jeg havde ikke været ude og køre i to dage - motivationen har ikke været på sit højeste, selvom kroppen er ved at fungere ok igen. Den eneste eftervirkning jeg egentlig stadig har, er ondt i baghovedet - når jeg ligger på det. Så det er sådan set ok. Og ja Max, turen i lørsdags var god Lørdag d.26: Landevej 42 kmJeg havde planlagt en tur, ud af Ring 2/Vigerslevvej til Gl.Køgelandevej (GKLV) - og så derudaf, hvor langt benene/tiden (/punkteringerne) mente det var passende. Så ind i landet, finde Roskildevej og tilbage til byen.Jeg kan hurtigt afsløre at sådan gik det ikke helt For det første fik jeg drejet før GKLV, men der var de der blå cykelruteskilte mod GKLV, så dem tænkte jeg at jeg bare kunne følge fremfor at køre tilbage. Lidt mærkeligt at køre rundt på veje, man ikke rigtigt kender, kræver en del mere koncentration. På et tidspunkt mistede jeg de der skilte, men så en sti langs motorvejen, og det kunne da ikke være helt galt, omend jeg nok var lidt væk fra vandet. Anyways det var en fin sti, asfalteret og uden nogen andre, så man kunne give den fin gas. :bike: Indtil der holdt en mand på vejen, der var ved at genne får ud af hans bil/anhænger-ting Kørte stille forbi og så speederen i bunden igen. Det varede desværre ikke ved, asfalteringen stoppede, men der gik en vej, væk fra motorvejen, så det tog jeg. Nu var jeg et eller andet sted i Avedøre - og jeg er bestemt ikke kendt i Avedøre. Der kom et par kryds, hvor der var lidt sten-saks-papir over det, da jeg skulle vælge retning. Så kom jeg til Avedøre Havnevej - den måtte jo næsten lede ned mod vandet og GKLV - og det gjorde den sørme Så kom jeg til Brøndby og syntes det var tid til at vende om, drejede til højre og ville prøve at finde Roskildevej. Fandt igen et stisytem (= ingen lyskryds :4thumbup: ).. men helt uden varsel stoppede den dobbeltrettet cykelsti ved en fodboldbane. Tilbage igen, men gad ikke rigtigt bare køre ad GKLV, så drejede fra lidt før... den fulgte s-togslinien, så det kunne jo ikke gå helt galt....indtil avedøre station, der stoppede den. Nå, men der lå et højhus, hvor der holdt biler, så der måtte jo også være en vej et sted. Fandt den og lavede sten-saks-papir igen. Kom heldigvis til Avedøre Havnevej igen, og tænkte at jeg da måtte komme i den ønsket retning, hvis jeg kørte modsat af før. Og som sagt, så gjort. Så kom jeg til Hvidovre, der er jeg heldigvis noget mere kendt, så besluttede at køre mod Rødovre og Tårnvej og derfra over Mørkhøj og så finde motorvejen hjem.Gns.hastigheden blev 24,9 km/t. Så vidt jeg kan se bliver pauser regnet med - og dem er der jo en del af, når man sådan skal orientere sig. Ikke den optimale træningstur, men jeg hyggede mig gevaldigt og fik da oplevet lidt undervejs - og ikke mindst, så punkterede jeg ikke Turen så cirka sådan her ud: (nogle af de stier jeg kørte ad, findes ikke på kortet, så turen var kun 42 kmSkal du ikke snart ud og køre nogle lange ture? Pæn gns. hastighed når det er med pauser, men vi andre holder da ikke pauser Edited April 28, 2008 by Mollerup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted April 28, 2008 Author Report Share Posted April 28, 2008 Skal du ikke snart ud og køre nogle lange ture? Pæn gns. hastighed når det er med pauser, men vi andre holder da ikke pauser Jooo, det kunne da godt tænkes i dag, hvis vejret holder Og pauser er mere som i "se på skilte", "holde for rødt" mv. og jeg er altså stadig lidt forsigt på det punkt, skal ikke risikerer flere uheld igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mollerup Posted April 28, 2008 Report Share Posted April 28, 2008 Jooo, det kunne da godt tænkes i dag, hvis vejret holder Ikke nogle dårlige undskyldninger(jeg vil selv kun køre når der er sol og tørt) Og pauser er mere som i "se på skilte", "holde for rødt" mv. og jeg er altså stadig lidt forsigt på det punkt, skal ikke risikerer flere uheld igen.Det kan jeg godt forstå, det er sejt du allerede har været ude at køre igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mettehelena Posted April 28, 2008 Report Share Posted April 28, 2008 Hejsa CG.Godt at du er i sadlen igen Du må snart ud på en af de laaaaange (se Lang Cykelturstråden) ture, det kan mærkes lidt mere end de korte. Mine stænger er i hvertfald pænt domsede efter min tur i går fra Øbro - Helsingør - Hornbæk og retur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.