RuneN Posted May 11, 2008 Report Share Posted May 11, 2008 e) - PRGns.hastigheden: 29,4 km/t - PRMax hastighed: 50,7 km/t - PRGns.puls: 71%Maxpuls: 92%Det er godt nok imponerende stats.. især når man tænker på, at du er relativt cykelnewbie - hvis man ser bort fra spinningen - respekt! :4thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted May 11, 2008 Author Report Share Posted May 11, 2008 WUHUUU - det lyder som et par gode cykeltræninger du har haft her i weekenden Bliver spændende med rundstrækningen, den lyder hård Nu føler jeg jo også, at jeg bør komme op og prøve den inden "konkurrencen", så du ikke har et forspring der, men det når jeg sikkert ikke Ja bestemt, vildt at føle der allerede er fremgang - eller på den anden side, det er jo nok fordi det er så nyt, der så hurtigt sker fremgang Og du har ret rundstrækningen kunne godt trække tænder ud - men vi kan jo bare køre en "prøverunde". Det er godt nok imponerende stats.. især når man tænker på, at du er relativt cykelnewbie - hvis man ser bort fra spinningen - respekt! :4thumbup:Tak tak - men nu var i dag jo også i gruppe og det giver jo nok en højere gns.hastighed/lavere puls. Men med det sagt er jeg da bestemt også tilfreds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MTBforever Posted May 11, 2008 Report Share Posted May 11, 2008 (edited) Tillykke med PR!! Men osse tillykke med det tempo der holdes når der køres solo ( de to ting kan ikke sammenlignes ). 29 inklsive bykørsel er faktisk et ganske hæderligt tempo!! Men teknik freaken kommer lige op i mig. Det antal punkteringer du har kan ganske simpelt hen ikke passe så enten er det nogen deciderede elendige slager du kører med eller osse har nogen lokket dig til at købe nogen ekstremt tynde og lette af slagsen. Sidste mulighed er selvfølgelig osse at dine indlæg ikke er af en type der duer. De ekstremt tynde/lette slanger skal man holde sig fra netop fordi at der simpelthen slides hul i dem. Hvad er det for dæk du kører på og hvad er det for slanger? Edited May 11, 2008 by MTBforever Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted May 11, 2008 Author Report Share Posted May 11, 2008 Tillykke med PR!! Men osse tillykke med det tempo der holdes når der køres solo ( de to ting kan ikke sammenlignes ). 29 inklsive bykørsel er faktisk et ganske hæderligt tempo!! Men teknik freaken kommer lige op i mig. Det antal punkteringer du har kan ganske simpelt hen ikke passe så enten er det nogen deciderede elendige slager du kører med eller osse har nogen lokket dig til at købe nogen ekstremt tynde og lette af slagsen. Sidste mulighed er selvfølgelig osse at dine indlæg ikke er af en type der duer. De ekstremt tynde/lette slanger skal man holde sig fra netop fordi at der simpelthen slides hul i dem. Hvad er det for dæk du kører på og hvad er det for slanger?Ja, jeg forstår jo heller ikke helt det med alle de punkteringerne. Men ud af alle dem jeg har haft, kan jeg nu se, at kun én har været foresaget af et fremmedlegeme. De øvrige har skyldes at indlæggene har gnavet hul på slangen.Jeg har ikke min cykel her (og nej, det er ikke fordi den står i kælderen ), så det eneste jeg kan huske er at det er nogle Michelin dæk, der skal pumpes til 6-8 bar, slanger købt i RBS 5 for 100 og nogle gule indlæg til omkring 100 kr.Og 1000 tak for tempo kommentarerne :4thumbup: Bliver jo motiveret til at give den endnu mere gas (og give fyrene baghjul ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted May 11, 2008 Report Share Posted May 11, 2008 Ja, det sidste kunne jeg forestille mig var sjovt Og så fik jeg jo ret mht. din ubrydelige stribe af PRs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mollerup Posted May 11, 2008 Report Share Posted May 11, 2008 Cykling rules!!! Kørte i dag med FitnessDK, og det var dermed også første gang jeg skulle prøve at køre i et felt. Der var to andre piger og ca. 12-13 i alt.Normal bliver der kørt i to hold, men den ene træner var forhindret i at komme og der blev derfor kørt samlet. Fik fine instrukser i at ligge på hjul og give tegn mv. men det er lidt lettere sagt end gjort. Men fik da en fornemmelse af det og så skal det nok blive bedre med tiden.Dagens rute kan jeg ikke gengive, men den foregik i Nordsjælland på nogle fine landevejen - gad altså godt vide hvor, for det kunne være godt at køre der alene også. Men satser på at Dynamix gengiver ruten - han var nemlig også med.Heldigvis kunne jeg sagtens følge med, og der var da også et par stykker der var overrasket over jeg ikke havde kørt længere tid på landevej, for "det så da sådan ud". Dejligt at høre ...men har godt nok noget at lære på nedkørsler, der er jeg lidt en bangebuks, men er bare bange for at miste kontrollen og ende i uheld (det er jo set før ). Men kom da for første gang over 50 km/t på min racer.Da vi nåede Strandvejen gjorde vi et lille pitstop, nogle af mændene hoppede i busken (det vil jeg også kunne!) og så havde jeg selvfølgelig min obligatoriske punktering. Denne gang på forhjulet, hvor der stadig var indlæg i - tror de skyld i det, da det var en lille siver tæt på ventilen, hvor indlægget lapper over hinanden. Så ikke flere indlæg til mig!Det sidste stykke blev der givet lidt mere frie tøjler, til dem der ville give den gas. Så jeg prøvede at køre med "de hurtige" det sidste stykke ind ad Strandvejen, det gik en ca.8 km. Hvor vi holdt ved lyskryds og derefter kom der en bakke - så var jeg sat Starten skal der også øves på!Men det var sku fedt det stykke jeg kunne følge med, hvor vi lå på 36-38-40 km/t Det sidste stykke mod byen, hvor jeg kørte alene, holdt jeg nu også farten mellem 32-40 km/t - super nice, pulsen kom dog også godt der op ad.Der var lidt af en udfordring at køre i felt, men skal nok blive lærerigt. Men jeg har ikke så meget tålmodighed hvad angår at skulle vente Der skal gives gas, det er meget sjovere. Distance: 78 km (eksl. 6 km transport til Gentofte) - PRGns.hastigheden: 29,4 km/t - PRMax hastighed: 50,7 km/t - PRGns.puls: 71%Maxpuls: 92%Det ser sku godt ud, det bliver bedre og bedre :4thumbup: men din gns hastighed er den ikke "kun" 28,9 km/t?78 km på 162 min = 0,48148148148148148148148148148148 km/min * 60 = 28,888888888888888888888888888889 km/tVi må lave et MOL hold og stille op til DK rundt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted May 12, 2008 Author Report Share Posted May 12, 2008 (edited) Det ser sku godt ud, det bliver bedre og bedre 4thumbup.gif men din gns hastighed er den ikke "kun" 28,9 km/t?78 km på 162 min = 0,48148148148148148148148148148148 km/min * 60 = 28,888888888888888888888888888889 km/tVi må lave et MOL hold og stille op til DK rundt laugh.gifJeg når man regner på det er det lidt inkonsistens - men min Flightdeck sagde at gennemsnitshastigheden var 29,4 km/t, så det retter jeg mig bare efter Edited May 12, 2008 by Candygirl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted May 12, 2008 Report Share Posted May 12, 2008 Jeg når man regner på det er det lidt inkonsistens - men min Flightdeck sagde at gennemsnitshastigheden var 29,4 km/t, så det retter jeg mig bare efter Jeg tror det er fordi tiden er angivet som den totale tid - man holder jo også for rødt og den slags.. og den skulle helst ikke begynde at hive snithastigheden ned, bare fordi man holder stille Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynamix Posted May 12, 2008 Report Share Posted May 12, 2008 Cykling rules!!! Det sidste stykke blev der givet lidt mere frie tøjler, til dem der ville give den gas. Så jeg prøvede at køre med "de hurtige" det sidste stykke ind ad Strandvejen, det gik en ca.8 km. Hvor vi holdt ved lyskryds og derefter kom der en bakke - så var jeg sat Starten skal der også øves på!Men det var sku fedt det stykke jeg kunne følge med, hvor vi lå på 36-38-40 km/t Det sidste stykke mod byen, hvor jeg kørte alene, holdt jeg nu også farten mellem 32-40 km/t - super nice, pulsen kom dog også godt der op ad.Ja, stærkt kørt Candy. Så må jeg jo høre til én af de "hurtige". Blev sgu træt af, at folk bare lå i røven på mig hjem ad Strandvejen, hvorfor der kun var én ting at gøre - køre fra spidsen. De sidste 5-6 km blev også kørt med omkring 43 i snit, så der var pænt med fart på.Og i fremtiden er jeg ret sikker på, at du godt kan klare det hurtige hold. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oksen fra Århus N Posted May 12, 2008 Report Share Posted May 12, 2008 Hej, CG. Det er da dejligt, at du sådan er blevet bidt af landevejscykling. Ikke mindst nu, hvor vejret er så fint. Keep up the good work! :4thumbup: Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MTBforever Posted May 12, 2008 Report Share Posted May 12, 2008 (edited) Ja, jeg forstår jo heller ikke helt det med alle de punkteringerne. Men ud af alle dem jeg har haft, kan jeg nu se, at kun én har været foresaget af et fremmedlegeme. De øvrige har skyldes at indlæggene har gnavet hul på slangen.Jeg har ikke min cykel her (og nej, det er ikke fordi den står i kælderen ), så det eneste jeg kan huske er at det er nogle Michelin dæk, der skal pumpes til 6-8 bar, slanger købt i RBS 5 for 100 og nogle gule indlæg til omkring 100 kr.Og 1000 tak for tempo kommentarerne :4thumbup: Bliver jo motiveret til at give den endnu mere gas (og give fyrene baghjul )Hvis det er 5 for en hund modellerne er det ihvertfald ikke de ultra lette supertynde slanger som jeg frygtede. Michelin laver normalt gode dæk så det er næppe dem heller. Altså ud med de indlæg!! Det hører heller ikke sommeren til at køre med den slags.Men det undrer mig nu stadig. Selv om vinteren har jeg max 1-2 punkteringer med indlæg så der må være noget helt galt siden de kan forårsage så mange punkteringer. Kører du med nok luft i dækkene? har man forlidt luft i kan man ofte punktere ved at dæk og fælg napper hul i slangen når der køres over noget ujævnt. Edited May 12, 2008 by MTBforever Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted May 12, 2008 Report Share Posted May 12, 2008 Hvis det er 5 for en hund modellerne er det ihvertfald ikke de ultra lette supertynde slanger som jeg frygtede. Michelin laver normalt gode dæk så det er næppe dem heller. Altså ud med de indlæg!! Det hører heller ikke sommeren til at køre med den slags.Men det undrer mig nu stadig. Selv om vinteren har jeg max 1-2 punkteringer med indlæg så der må være noget helt galt siden de kan forårsage så mange punkteringer. Kører du med nok luft i dækkene? har man forlidt luft i kan man ofte punktere ved at dæk og fælg napper hul i slangen når der køres over noget ujævnt.Det er helt normale Butyl slanger fra spezialised - og C køre nu med 8 bar hjemmefra - omend næppe med mere end 5-6 på vejen efter punkteringer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted May 12, 2008 Report Share Posted May 12, 2008 (edited) Er enig i at indlæggene bør komme ud nu - med det vejr vi har er der ikke mange sten på vejene. Men ellers kunne lidt talkum måske hjælpe så slangen kan give sig og ikke bliver klemt og nappet?? Ved ikke om jeg er helt gal på den men blot en ide udsrunget i mit lille hoved. Edited May 12, 2008 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted May 13, 2008 Author Report Share Posted May 13, 2008 (edited) Hvis det er 5 for en hund modellerne er det ihvertfald ikke de ultra lette supertynde slanger som jeg frygtede. Michelin laver normalt gode dæk så det er næppe dem heller. Altså ud med de indlæg!! Det hører heller ikke sommeren til at køre med den slags.Men det undrer mig nu stadig. Selv om vinteren har jeg max 1-2 punkteringer med indlæg så der må være noget helt galt siden de kan forårsage så mange punkteringer. Kører du med nok luft i dækkene? har man forlidt luft i kan man ofte punktere ved at dæk og fælg napper hul i slangen når der køres over noget ujævnt.Er enig i at indlæggene bør komme ud nu - med det vejr vi har er der ikke mange sten på vejene. Men ellers kunne lidt talkum måske hjælpe så slangen kan give sig og ikke bliver klemt og nappet?? Ved ikke om jeg er helt gal på den men blot en ide udsrunget i mit lille hoved.Læser I ikke med?! Indlæggene er taget ud ved de sidste to punkteringer. Og i går punkterede jeg da heller ikke @MTBforever: Det er kun en uges tid siden jeg købte en pumpe, der også kunne måle lufttryk (og som pumper kraftigere), så indtil da har jeg nok ikke. Men jeg har tjekket at slangen ikke var synlig, når dækket har været sat på. Edited May 13, 2008 by Candygirl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted May 13, 2008 Author Report Share Posted May 13, 2008 Som det også kan læses om i Maxies log, blev det en tur til Rungsted/Hørsholm, med et pitstop i Rungsted havn. Hvor vi mødtes med min mor, til lidt moleræs, fik en goood STOR is - og så fik vi også købt lidt frisk fisk med hjem :4mewantfood: Havde lidt problemer med at få gadgetsne til at virke, men cykelcomputeren makkede i hvert fald ret til sidst.Da vi nåede Strandvejen og forbi alle lyskrydsene, skulle jeg lige starte med at markerer mig lidt og det kunne jeg da heldigvis også. Jeg var pæn at advare om længere stigninger - specielt den ved Smidstrup, som Marianne også havde god glæde af, da vi kørte sammen. Og som tak, lå Jesper bare og lurepassede til svinget kom og satte så ekstra turbo på - hmrf, det var ikke lige forventet. Og så gik der vist "lidt" sport i diverse bakke spurter, både på ud og hjemturen. Og må indrømme at Jesper fik de fleste bjergpoint. Meeeen jeg var jo også flink at holde et tempo på de lige strækninger hvor han kunne følge med UdturenDistance: Ca.25 kmHastighed: 27,0 km/tGns.puls: 58% (masser af gi' af )Maxpuls: 84%HjemturenDistance: 25,3 kmHastighed: 25,3 km/tGns.puls: 58%Maxpuls: 84% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted May 13, 2008 Author Report Share Posted May 13, 2008 Ja, stærkt kørt Candy. Så må jeg jo høre til én af de "hurtige". Blev sgu træt af, at folk bare lå i røven på mig hjem ad Strandvejen, hvorfor der kun var én ting at gøre - køre fra spidsen. De sidste 5-6 km blev også kørt med omkring 43 i snit, så der var pænt med fart på.Og i fremtiden er jeg ret sikker på, at du godt kan klare det hurtige hold.Ja, selvfølgelig er du en af de hurtige, du lå jo hele tiden oppe foran og rodede :4thumbup: Jeg undrede mig nu også over, at der ikke var flere skift foran, men syntes ikke lige det var min opgave Er nu ikke sikker på at jeg tør køre med de hurtige, hvad nu hvis jeg bliver sat?! På lange stræk jeg kender/med gode oversigtsforhold skulle rugbrødsmotoren nok kunne holde trit, med har jo også en del svagheder (nedkørsler, starter mv.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynamix Posted May 13, 2008 Report Share Posted May 13, 2008 (edited) Jeg undrede mig nu også over, at der ikke var flere skift foran, men syntes ikke lige det var min opgave Der var åbenbart en del, der mente jeg skulle fragte dem hjem.....Er nu ikke sikker på at jeg tør køre med de hurtige, hvad nu hvis jeg bliver sat?! På lange stræk jeg kender/med gode oversigtsforhold skulle rugbrødsmotoren nok kunne holde trit, med har jo også en del svagheder (nedkørsler, starter mv.)Der er ingen, der bliver sat. Det værste der kan ske er, at du ryger fra på intervallerne, men der bliver løbende samlet op, og der altid være en del, der findes deres eget tempo. Hvis du virkelig vil rykke dig, er det nok vejen frem. Edited May 13, 2008 by Dynamix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted May 13, 2008 Author Report Share Posted May 13, 2008 (edited) Der var åbenbart en del, der mente jeg skulle fragte dem hjem.....Så vil jeg i hvert fald sige, at du gjorde det med manér (men kan nu sagtens forstå din irritation)Der er ingen, der bliver sat. Det værste der kan ske er, at du ryger fra på intervallerne, men der bliver løbende samlet op, og der altid være en del, der findes deres eget tempo. Hvis du virkelig vil rykke dig, er det nok vejen frem.Mmmm, ja du har jo nok ret Vil nok kunne rykke lidt, på den konto.Men nu kan jeg jo i hvert fald bruge, den undskyldning at det var dig der sagde, at jeg skulle køre med Men må også få lokket Marianne med, så kan vi i hvert fald holde sammen. Maaaaariannnnneeee?! Edited May 13, 2008 by Candygirl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarianneB Posted May 13, 2008 Report Share Posted May 13, 2008 Mmmm, ja du har jo nok ret Vil nok kunne rykke lidt, på den konto.Men nu kan jeg jo i hvert fald bruge, den undskyldning at det var dig der sagde, at jeg skulle køre med Men må også få lokket Marianne med, så kan vi i hvert fald holde sammen. Maaaaariannnnneeee?! JAAAAAaaaaaaaahhhhhhhhhhh Jeg er vist kommet til at lave en anden aftale søndag formiddag i næste weekend men derefter er jeg frisk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted May 13, 2008 Author Report Share Posted May 13, 2008 JAAAAAaaaaaaaahhhhhhhhhhh Jeg er vist kommet til at lave en anden aftale søndag formiddag i næste weekend men derefter er jeg frisk Deal ...vi må håbe vejret holder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted May 13, 2008 Author Report Share Posted May 13, 2008 Jesper viste mig forøvrigt en fin cykelside, som jeg lige vil dele. Eller det eneste jeg har kigget på indtil nu, er dette: http://sheldonbrown.com/gears/Hvor man ved at indtaste kransæt, hjulstørrelse mv. kan beregne hvilken hastighed man kan kører i et givet gear, ved en selvvalgt rpm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted May 14, 2008 Author Report Share Posted May 14, 2008 (edited) Hej, CG. Det er da dejligt, at du sådan er blevet bidt af landevejscykling. Ikke mindst nu, hvor vejret er så fint. Keep up the good work! :4thumbup: MartinTakkelak Og ja, man kan nærmest ikke undgå at blive bidt af det. Også heldigt når nu Marianne og jeg skal til La Santa om 37 dage!!!Dagens tur bidrog bestemt også.Som jeg også skrev i Cykelrute-tråden, havde jeg planlagt en rute ud ad Ballerup Boulevard, over Ledøje, Nybølle, Hove, Veksø, Egedal, Ganløse, Kirke Værløse, Værløse og så tilbage ad Kollekollevej og Hillerødmotorven. Ikke at jeg kender mange af disse byer, men jeg havde skrevet ned ad hvilke veje jeg skulle køre, og sørme om ikke det lykkes ikke at køre galt. Lovely :4thumbup: Derud over kan det siges, at det var en ret flot og god rute. Rigtigt landevej med masser af marker omkring og nogle af byer så også rigtigt hyggelige ud Og bedst af alt, få biler og ingen lyskryds = masser af fart Jeg var dog ved at gå død efter godt en timestid, men efter at være kommet hjem og kigge på højdegrafen, kan jeg nu godt forstå det. Omkring Veksø var der over 15 km 174 højdemeter - det var nu heller ikke en glæde når der kom en nedkørsel, for så vidste man bare, at der kom en ligeså ond stigning efterfølgende Men det hele endte godt:Distance: 56,3 kmGns.hastighed: 30,5 km/t PRMaxhastighed: 50,1 km/tGns.puls: 80%Maxpuls: 90% Edited May 14, 2008 by Candygirl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted May 14, 2008 Author Report Share Posted May 14, 2008 Og i går Tirsdag d.14 var det Jesper og mins anden gang Tanzen Vi havde opfrisket dansene fra sidst uge inden; det var engelsk vals, tango og cha-cha-cha. Vi kunne huske det meste, med undtagelse af drejninger - og ok, tangoen sad heller ikke specielt godt. Vi havde vist begge lidt svært ved at fange rytmen i det der "slooow, quick, quick, sloooow".Men det var godt vi havde opfrisket lidt, for det var de samme danse, der stod på programmet.Som ventet skabte valsen ikke de store problemer, og jeg syntes også jeg lod mig føre meget mere end sidst Så nu er vi klar til en brudevals Tangoen blev udbygget lidt og igen kunne vi ikke heeeelt fange det, men fik lidt hjælp til sidst.Til sidst var det så cha-cha-cha - Ynnnnglingsdansen Vi skulle først danse grundtrinene ved siden af hinanden, men Jesper og jeg kom til at gå for hurtigt frem Og jeg fik da også selv luret drejningen, før den blev vist - men her hjalp en del aerobic timer nok på det. Så endnu en god time - selvom Jesper brokkede sig lidt over ømme ben, fra søndagens cykeltur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaxPower Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Du er så sej, cykeltøs. Jeg kan slet ikke vente med at fræse bakker sammen med dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candygirl Posted May 14, 2008 Author Report Share Posted May 14, 2008 (edited) Du er så sej, cykeltøs. Jeg kan slet ikke vente med at fræse bakker sammen med dig. Hehe, tak yogi boy Ja, Veksø området der er vist lige noget for dig Krydser fingre for, at cyklen snart melder sin ankomst Edited May 14, 2008 by Candygirl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.