MTB loggen


MTBforever
 Share

Recommended Posts

Hmm Meget længe siden sidst kan jeg sidste opdatering og jeg må vist også erkende at det primært skyldtes at træningen blev lidt forsømt pga andre interesser.

Men uanset om jeg fik trænet til det eller ej så var der altså en Mallorca tur der skulle gennemføres og den blev altså en hel del hårdere at komme igennem end forventet men det kan jeg så kun bebrejde mig selv.

Any ho heres how it goes ...

Cykel afleveret onsdag morgen på en P-Plads uden for Aalborg 16 /4 og den skulle så gerne være parat til jeg kom til frem.

Afrejse var lørdag eftermiddag den 19 april og vi ankom uden forsinkelser til Polenca resort/hotel ca kl 22:00 om aftenen og fik en udleveret værelses nøgler og kort intro af næste dag hvor vi om morgenen ville få yderligere info.

Søndag:

Op kl 7:00 om morgenen ned til morgen bordet hvilket var en positiv overraskelse. Alt hvad jeg kunne ønske og begære og under alle omstændigheder rigeligt til at energi behovet kunne dækkes.

Umiddelbart efter var der info møde og derefter cykeluddeling. Første tur på små 70 km var programsat til kl 13:00. Turen var kun en slags prøveklud for at se om holdene skulle omfordeles lidt men indeholdt da efter planen et enkelt bjerg. Desværre var vejret ikke fra sin bedste side og det blæste MEGET kraftigt så turen blev aflyst da det simpelthen var for risikabelt at køre i den blæst. Istedet for holdturen kørte jeg sammen med nogen andre stykker ud af mod Mallorcas nordspids Cap Formentor bare lige for at få rørt benene. På toppen af første opkørsel valgte vi at vende om da der nu også var begyndt at regne.

Regn på Mallorca betyder sindsygt glatte veje og det er altså ikke specielt sjovt når man skal til køre ned af et bjerg. Måtte da osse selv prøve hvad det vil sige når baghjulet bare forsvinder til siden i et sving men kom helskindet igennem svinget på bedste speedway maner uden at ryge i asfalten men afgjort lidt af en forskrækkelse.

Mandag:

Første rigtige prøvelse!! og med min manglende træning så jeg ikke just frem til en tur på planlagte 110 km men dog kun med små 1200 højde meter. Turen gik dog fint men vi havde fået en enkelt mand med som ikke helt matchede resten af gruppen, så farten ud til bjerget blev holdt lidt nede for at han kunne hænge på. Ude ved det planlagte bjerg fik vi da osse holdets første dyst på opadkørsel og jeg kom da ind som 2'er kun slået af guiden.

På vej ned fra bjerget fik vi afleveret vores ikke matchende deltager til et andet hold og ved et stop ved en købmand blev vi blandet med holdet der var startet lige efter os. En af guiderne fik en ide om at vi da lige kunne køre en lidt længere tur hjem end planlagt og da alle andre på mit hold sagde ja var der ikke så meget andet at gøre end bare at følge med.

Det stod dog hurtigt klart at det nu var blevet noget rod!! Vi var alt for mange nu. Før sammenlægningen var vi 7 på holdet men nu var vi ca 17 og mange af de tilkomne havde store problemer med tempoet især nå der kom lange stigninger. Så efter ca 20 km på den måde skiltes vi igen men vi havde nu fået et par nye folk med så vi var 8 ialt. Efter et par ekstra bjerge var vi hjemm igen men turen var altså blevet til 145 km med ca 1600 højde meter istadet for det planlagte. Ikke noget jeg var specielt lykkelig for da jeg slet ikke har kørt lange ture iår.

Tirsdag:

Som ventet var benene mærket efter dagen igår men det var bare tilbage på hesten igen. Et par rokeringer på holdet blev det osse til og vi var nu igen 6 stykker og det mindste hold af alle.

Dagens tur ville blive en af de virkeligt hårde rent bjergmæssigt men til gengæld ikke så lang. 100 km men med ca 2200 højdemeter fordelt på 2 opkørsler. Vi skulle "bare" ud til sa Calobra som kærligt normalt omtales som "Hullet" og derfra samme vej tilbage. Dagens første stigning gik rigtigt godt og jeg vandt den men derudover havde vi osse fornøjelsen af at hente en stor del af det ene hold der startede før os. De var A-hold 1 og vi var vel A-hold 2. Efter en kort opsamling kørte vi videre mod dagens finale men havde lige ca 20 km transport stykke med nogle indlagte små stigninger på inden vi kom til "Appelsionboden", som stedet inden nedkørslen til Sa Calobra startede, hedder. En 2 km lang stejl stigning herfra op over bjergkammen og så gik det ellers ned ad til kysten.

Jeg kom først ned og kom til at vente ret længe før resten af holdet kom og det skulle vise sig at være en fejl. Jeg var blevet kold og havde ret svært ved at finde ind i rytmen igen da vi skulle til at køre op igen. 10 km af 7,5 % i gennemsnit var hvad der skulle overståes og nu begyndte trætheden fra dagen før at melde sig. Kørte op sammen med en anden rytter og trak indtil ca halvvejs oppe men da han overtog og satte farten lidt op måtte jeg opgive at hænge på kørte resten alene. Damn det var hårdt men jeg kom da helskindet op uden deciderede problemer og kom da også til at vente et stykke tid på de sidste stykker fra holdet. Fik osse igen snuppet en hel del fra A1 holdet. Den indbyrdes holds konkurrence gav da osse anledning til en del drilleri i løbet af ugen men mere om det senere. Efter et længere hvil mens vi ventede gik det igen af sted over nogle småstigninger som nu hvirkligt gjorde ondt!! Det med at sidde stille 15 minutter og så skulle igang igen er absolut ikke noget for mig, og først efter ca 15 km kunne jeg være ordentligt med igen. men så var der eller osse bare en lang ned kørsel tilbage efterfulgt af forholdsvist flade 15 km til hotellet. Det var ikke mange gange farten var under 40 på del del af turen og de sidste 5 km blev kørt med næsten 48 i snit kunne en af de polar udstyrede fortælle senere om aftenen. Fed tur !!

Onsdag:

Tiltrængt hviledag

.... to be continued!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 304
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Torsdag:

Ømheden havde forladt benene men un stod der dronningeetape på programmet. Husker egentligt ikke så meget fra dagen så beskrivelsen er lidt kort.

160 km med 2600 højdemeter var det planlagte og jeg var lidt betænkelig må jeg indrømme. Det kørte imidlertid godt og bla den 15 km lange stigning fra Soller op imod Liuc var en ren fornøjelse. Efter denne stigning følte jeg mig ret frisk og gav den derfor fgas og fik ellers lov til at føre over ca 20 km med pænt højt tempo. Fedt!!! Men hvad der var virkeligt fedt ved denne tur var at vi allerede ved dagens første stigning indhentede og overhalede A1 holdet :4thumbup: Vi mødtes igen med dem til frokost hvor vi denne dag fik mad af Garry der kørte følge bil. Osse på den næste stigning stod det klart at A2 simpelthen bare var bedre sammensat end A1 holdet. De havde simpelthen for mange folk med der ikke kunne klatre !! Så ved toppen af næste stigning så vi kun nogen få af deres bedste folk da vi alle var samlet så da vi kom tilbage til hotellet og smed os i pool baren tog det pænt lang tid inden de første fra A1 holdet kom imål !! Damned hvor var det godt at få drillet lidt den dag!!!!

Fredag:

128 km med "kun" 1300 højde meter var dagens program og jeg skal ærligt indrømme at det ikke var lysten der drev værket mere! Røven var øm efter de mange timer i sadlen dagen før men at sidde over ( hvad der var flere der gjorde ) var simpelthen ikke en option. Efter den ene større stigning der var gik turen hjemefter men den her dag var jeg stegt. Havde åbenbart ikke fået nok og spise om morgenen så energien slap simpelthen op med ca 40 km hjem og sad bare på hjul herfra.

lørdag:

Sidste tur og kun 50 km med 1300 meters stigning. Skulle egentligt først starte kl 10:30 men jeg trængte til lidt solo kørsel så jeg valgte at snige mig afsted kl 9 og køre turen alene. benene var gode denne dag så turen gik rigtigt godt og det var simpelthen fedt at køre de ca 25 km ud til fyrtårnet på nordspidsen og kun møde ca 4 biler og 1 cyklist på hele turen. Ren og skær balsam for sjælen med sådan en tur alene i høj sol og stort set ingen vind!

Derefter pakke tid og venten på at komme afsted hvilket først var senere om aftenen.

Link to comment
Share on other sites

Fed beretning, og det lyder da til at du alligevel fik en fed tur. Nu kan man jo så bare sidde tilbage og være trist over at der ikke findes længere stigninger i Danmark man kan udfordre sig selv med.

Helt sikkert en fed tur og overvejer da osse kraftigt at tage med igen næste år. Ja vi er jo nød til at rejse lidt for at komme ud på rigtige stigninger.

Der var iøvrigt en del med fra Birkerød CM og Allerup - er det ikke tæt på dit domæne???

Link to comment
Share on other sites

30 April

Omvej hjem fra arbejde.

skalborg - dall - ferslev - mjels - gunderup - torderup - skovstrup - klarup dvs ret kuperet.

Turen meget præget af modvind hvilket gør det kuperede terræn en del hårdere.

gns: 30,16 km/t

længde:32,36 km

tid:1:04:24

vind 8 m/s syd øst

Skal have chekket cyklen igennem snarest. Lyden fra baghjulet begynder at være lidt enerverende.

Link to comment
Share on other sites

Søndag 4/5

Hjem fra Helberskov via Hadsund - skørping - fræer - fjellerad - klarup

God tur med en del bakker

Næsten vindstille men dog en anelse blæst fra vest.

dist: 67,65 km

gns: 31,87 km/t

Fik problemer på vej hjem med at holde veden ude af øjnene og måtte stoppe 2 gange med sviende øjen simpelthen fordi jeg ikke kunne se noget. Problemet opstår normalt ikke når jeg kører med kontakt linser men dem havde jeg ikke sørget for at få med. Under kørsel fordamper det meste af sveden ret hurtigt men efter lader noget salt på huden og når der så endelig kommer en dråbe i øjnene så svier det ret neder drægtigt pga den høje saltkoncentration der nu er i sveden.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 7/5

Har det sidste stykke tid spekuleret over hvordan jeg kunne få lidt mere kontinuitet ind i træningen og en af måderne kunne jo værre noget med faste træningstider ol. Så efter mange overvejelser besluttede jeg mig til at møde op i den lokale cykelklub som jeg ellers stoppede i for snart 2 år siden.

De har undergået en positiv udvikling i og med at de simeplthen er blevet flere der kører på 1. holdet hvilket i dag betød 8 stykker mig selv inklusive. Ganske fornuftigt antal og de fleste virkede da osse ganske velkørende. 3-4 stykker af dem var nye ansigter jeg ikke havde set før. Så det bliver nok ved at jeg igen begynder at køre i den lokale klub. Så kan jeg altid begynde at træne lidt MTB ved siden af på de dage hvor lysten lige er til en tur efter arbejde.

Dagens tur var en af de ret kuperede:

Klarup - lillevorde - gudum - vårst - fjellerad - blenstrup via horsens hedevej - skibsted - svanfolk og så noget med kongerslev gudumholm - sankt niels bjerg - lillevorde - klarup sådan cirka frit efter hukommelsen .....

dist: 59.76

gns: 34,44 ( Ganske ok i det kuperede terræn )

Vind var der ikke meget af men dog lidt i nord vestlig retning.

Af andre bemærkninger kan det nævnes at jeg godt kan mærke den ½ liter blod som jeg afleverede tirsdag morgen inde hos blodbanken. Som altid når jeg er tappet føler jeg at jeg mangler overskud. Ikke meget men nok til at det er mærkbart. Egentligt har jeg osse aftalt med dem at jeg kun vil tappes om vinteren men de mangler vist blod så man kan jo næsten ikke være bekendt at sige nej.

Link to comment
Share on other sites

I skovens dybe stille ro ......

kunne man næsten kalde dagens træning.

Havde egentligt planlagt at komme tidligt afsted men jeg gad simpelthen ikke stå op da vækkeuret meldte at klokken var 7 så jeg kom ikke ud af sengen før omkring 9 tiden.

Nå men efter morgenmad osv var jeg klar til afgang kl ca 10:00. Dagens menu skulle bestå af forret på 23 km fra klarup til hammer bakker ( Vodskov ) efterfulgt af hovedretten - en nydelig anrettet buffet bestående af diverse bakker og singletracks.

Sidst men ikke mindst deserten som var 23 km retur til residensen i Klarup.

Hvor langt og hvor hurtigt ved jeg ikke men køretiden ialt blev på 3½ time.

Skoven var bare super idag. Smukke forårs farver med solen spillende ned imellem løvtræerne der stadig er lysegrønne. Ingen mudder men nærmere tendens til blødt sand på udvalgte stræk og sidst men ikke mindst. Den seje vind der i høj grad prægede turen op til skoven var bare væk inde imellem træerne. Samtidigt med det var der kun relativt få mennesker i skoven hvilket jo nærmest gjorde til en helt meditativ oplevelse. :hippy:

Dog var der lige en enkelt nærdøds oplevelse da jeg var meget tæt på at kollidere med en anden MTB kører på et krydsene spor. Da jeg var på vej ad en ret bred grusvej kørte jeg ikke med hænderne på bremsen men ude på hornene så jeg var rimligt sløv til at få bremset men heldigvist havde han bedre fat så med små 10- 20 cm imellem os slap vi begge med skrækken.

Link to comment
Share on other sites

onsdag den 14 maj

Nå men det var så tid til anden omgang sammen med den lokale cykel klub på det som de blot i programmet omtaler som træningsruten ???

Formålet med turen er at alle holdene ca er i mål på samme tid så evt møder osv hurtigt kan komme igang.

Turen er ret kuperet ( hvilket gælder stort set alle ture her rundt omkring ... ). Efter ca 5 km kørsel støder vi på en af nabo klubberne og så skal jeg ellers lige love for at festen startede :superman: Vi lå ca 50 m bag dem på første opstigning men længe inden toppen lå vi helt oppe bag dem og så startede racet. Da vi kom bagfra kunne vi stille og roligt vente på at de tog deres føringer og så lagde sig bagerst og da det endelig var os der var forrest blev der for alvor åbnet for gassen. I sidevind blev farten sat op til ca 45 over de næste par km og så var vi pludseligt kun 3-4 stykker tilbage, og vi kunne nu samle op på vej op ad den lokal kendte Vårst bakke eller dvs de første par hundrede meter for så var tempoet igen presset i vejret.

Så var stemningen ellers lagt og resten af turen samt bakker blev kørt i et ret højt tempo afløst af korte opsamlinger.

gennemsnit: 35,6 km/t

Distance 45,5 km

( + tranport til/fra arbejde 25 km )

Kan godt mærke at de sidste par år med solo træning har gjort mig mindre skarp til tempo skift på bakkerne men jeg tror nu hurtigt det kommer igen. Kan dog godt køre med i bakkespurterne og vinder da osse nogen af dem. Der er ingen problemer med at følge med men der er helt sikkert osse plads til forbedringer og mon ikke den ændrede træning vil give bonus i løbet af den næste måneds tid. Benene var iøvrigt i starten af turen stadig lidt mærkede efter MTB turen i mandags.

Planen de næste par måneder bliver træning 3 gange om ugen med MTB mandag og lørdag( eller søndag ) og så snuppe klubturen om onsdagen. Klubbens weekend ture er ikke specielt lange så jeg vil hellere selv tage 3-4 timer på MTB istedet.

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Hej 4ever :bigsmile:

Ville bare lige smide en hilsen i din log - det er ved at være længe siden !

Suveræn læsning mht Mallorca :bigsmile: Vi taler en del om at daffe en tur derned for at forlænge sæsonen - kender du nogen, der planlægger 'cykelferier' dernede udover dem, du selv rejste med ? Nå - men om ikke andet har jeg printet din beskrivelse ud, så kan vi jo misbruge den, når den tid kommer, og vi ikke har fundet andre løsninger :tongue:

Ha' en dejlig weekend :sun: :sun:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Hi Vivs!

Jeg har ikke lige været dem alle igennem men det er vist mest i forårsmånederne de fleste af dem arrangerer turene. Ellers tror jeg faktisk osse at det nemmeste er at snuppe en normal charter ferie derned og så ellers bare leje nogle gode cykler dernede. Fra de beskrivelser jeg har set er det godt grej man lejer og man sender inden afrejsen sine mål derned så cyklerne er i det store og hele parate til takeoff med det samme.

I foråret er der masser af muligheder og der kan man også få sin egen cykel derned relativt let da f.eks bravotours har løbende lastbil transport af cyklerne, men som sagt halter det lidt om efteråret.

Jeg prøver lidt senere at finde lidt andre konkrete tilbud sidst på sæsonen.

/

4Ever

Link to comment
Share on other sites

Ugens plan om lang lørdags tur på MTB blev lige forstyrret af lidt familie forpligtelser så lørdags turen flyttes til søndag. Som kompensation snuppede jeg lige en løbetur på 5,3 km.

Kors hvor er jeg blevet sløv siden sidst.

27:45 blev tiden .... Ikke noget at prale med og jeg følte overhovedet ikke at det gled men var generelt tung!! Men mon ikke et par ture mere kan rette lidt op på det. Jeg prøver ihvertfald at proppe et par løbeture ind i uge programet.

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

PIS ....

Fik langt om længe taget mig sammen til at få kigget mit baghjul på raceren efter da den taktfaste lyd det afgav efterhånden irriterede mig lidt rigeligt. Fælgen er flækket nede omkring en af egerne så enten skal jeg igang med at flette et nyt hjul eller også skal jeg købe et komplet hjulsæt.

Har altid godt kunne lide Campagnolo Neutron hjulene som skulle være både lette og stærke samtidig med at campagnolo laver nogle rigtigt gode nav, men på den anden side kan hjulet også repareres for ca 500 kr ved bare at købe en ny fælg og så selv skrue det sammen.

Nå men ellers omkring træning som loggen vel egentligt skulle dreje sig om så var lysten der ikke lige idag. Har lidt DOMS efter løbeturen fredag som lidt har taget lysten til træning selv om bener'n sikkert ville have haft godt af at blive løsnet lidt op.

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Direkte fra arbejde skulle der trænes idag. Vejret havde været lidt skiftende så jeg var lidt spændt om turen kunne gennemføres i tørvejr.

Turen fra arbejde og op til skoven gik gennem Aalborg hvor jeg fik følge af en cykel glad kollega. Altså blev det tilbage lagt i ok tempo. Ca 20 min tog det at komme derop. Derefter stod den på ca 1:20 inde i skoven og her fik jeg da fornøjelse af en regnbyge eller 2. Turen hjem gik via nogle omveje inde i Aalborg og jeg var nu ved at være træt samtidig med at jeg havde fået ondt i maven. Øv! Men det tog altså godt en time at komme hjem. Turen var på ialt 2 timer 50 min og lige nu kan jeg godt mærke at jeg havde fejlbedømt temperaturen lidt. Sidder lige og kæmper med at få varmen og har mildest talt stivfrosne fingre ...

Link to comment
Share on other sites

Og lige en update på hardware siden.

Har surfet lidt rundt på diverse cykelshops og står efterhånden med 3 kandidater til hjulsæt til raceren.

Mavic Ksyrium SL 08 ca 5200.- kr

Campagnolo Eurus ca 4300.- kr

Eller det billige alternativ Campagnolo Neutron ca 3900.- kr

Ksyrium er nok lidt over hvad mit behov rækker til men de er altså bare kanon flotte og toplirede.

Euros er fede stabile hjul som jeg egentligt har kigget på i flere år.

Neutron har altid været et godt hjul til bjergkørsel men har nok mistet lidt efterhånden som andre hjul er blevet ligeså lette. Samtidigt er de nok de mindst velegnede til den form for kørsel der mest praktiseres herhjemme.

Har absolut ikke besluttet mig endnu. Men det kommer nok ....

Link to comment
Share on other sites

Og lige en update på hardware siden.

Har surfet lidt rundt på diverse cykelshops og står efterhånden med 3 kandidater til hjulsæt til raceren.

Mavic Ksyrium SL 08 ca 5200.- kr

Campagnolo Eurus ca 4300.- kr

Eller det billige alternativ Campagnolo Neutron ca 3900.- kr

Ksyrium er nok lidt over hvad mit behov rækker til men de er altså bare kanon flotte og toplirede.

Euros er fede stabile hjul som jeg egentligt har kigget på i flere år.

Neutron har altid været et godt hjul til bjergkørsel men har nok mistet lidt efterhånden som andre hjul er blevet ligeså lette. Samtidigt er de nok de mindst velegnede til den form for kørsel der mest praktiseres herhjemme.

Har absolut ikke besluttet mig endnu. Men det kommer nok ....

Jeg er også ved at se på ny cykel/fælge, ved du hvad forskelen er på Bontrager Race Lite og Marvic Ksyrlum Elite? hvilken der er bedst?

Jeg opdaget det var regnvejr så jeg kikket på cykel i stedet for at cykle :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også ved at se på ny cykel/fælge, ved du hvad forskelen er på Bontrager Race Lite og Marvic Ksyrlum Elite? hvilken der er bedst?

Jeg opdaget det var regnvejr så jeg kikket på cykel i stedet for at cykle :laugh:

Jeg kender ingen af dem direkte desværre - men jeg ved at Bontrager race lite hjulet er et solidt hjul. Mavic hjulet kender jeg ikke så meget til men helt generelt skal du lige være opmærksom på at meget af det toplirede grej er lavet til fluevægtere omkring de 60-80 kg max så at bruge den slags udstyr til trænings brug kan altså godt være en lidt dyr affære. Jeg har selv indtil nu klaret mig med almindelige byggede hjul. De ruller fint og de er langt stærkere end de koncept hjul du ser så mange annoncer for idag. De er bare ikke helt så lette som concept hjulene men dette er altså osse fordi de er langt stærkere samtidigt med at de er langt nemmere at rette op og evt reparere. ( og jeg overvejer osse lidt bare at skifte fælgen på mine egne pris ca 600 + den tid jeg nu skal bruge på det )

Jeg vil tro at du kan finde et sæt hjul bygget på DureAce nav med Mavic CPX33 fælge samt DT-Swiss egre for ca 2000 kr og du får ikke stærkere hjul. Men de mangler selvfølgelig lidt lir effekten.

Kollegaen der fulgte mig hjem idag kører iøvrigt på Bontrager hjulet du nævner og han bruger det netop pga hans vægt hvilket også var årsag til at han fik det anbefalet af hans cykelpusher.

Link to comment
Share on other sites

hmm er ikke alt for flink til at få logget noget træning kan jeg konstatere.

Nå men lørdag 65 km i retningen syd øst og med vinden i .. sydøst. ØV statistikken siger eller at der skal være vesten vind det meste af tiden. Nå men 30,9 km/t blev det da til selvom det holdt hårdt.

Søndag en lille hygge tur for lige at vise nogle newbie's lidt rundt i skovkørsel. Lidt ærgeligt for dem havde de valgt lundby krat der er lidt sværere terræn end f.eks Hammer Bakker eller Rold skov. Vi kørte ca en time men jeg vil helst ikke regne det med som træning da jeg på ingen måde følte det anstrengende. Men tilgengæld var det sjovt at have dem med. Kan godt se at man alligevel har lært meget i de ord man har kørt, for der var markant forskel på hvad man kunne køre enten op eller ned ad.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender ingen af dem direkte desværre - men jeg ved at Bontrager race lite hjulet er et solidt hjul. Mavic hjulet kender jeg ikke så meget til men helt generelt skal du lige være opmærksom på at meget af det toplirede grej er lavet til fluevægtere omkring de 60-80 kg max så at bruge den slags udstyr til trænings brug kan altså godt være en lidt dyr affære. Jeg har selv indtil nu klaret mig med almindelige byggede hjul. De ruller fint og de er langt stærkere end de koncept hjul du ser så mange annoncer for idag. De er bare ikke helt så lette som concept hjulene men dette er altså osse fordi de er langt stærkere samtidigt med at de er langt nemmere at rette op og evt reparere. ( og jeg overvejer osse lidt bare at skifte fælgen på mine egne pris ca 600 + den tid jeg nu skal bruge på det )

Jeg vil tro at du kan finde et sæt hjul bygget på DureAce nav med Mavic CPX33 fælge samt DT-Swiss egre for ca 2000 kr og du får ikke stærkere hjul. Men de mangler selvfølgelig lidt lir effekten.

Kollegaen der fulgte mig hjem idag kører iøvrigt på Bontrager hjulet du nævner og han bruger det netop pga hans vægt hvilket også var årsag til at han fik det anbefalet af hans cykelpusher.

Tak for info, jeg ender nok med at købe en http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/2008/...ne/madone65pro/

Link to comment
Share on other sites

Tak for info, jeg ender nok med at købe en http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/2008/...ne/madone65pro/

Uden tvivl en ganske fin cykel men øh .... er det ikke lidt overkill på dette tidspunkt i din cykel karriere? Pt er der langt større fremskridt at hente på selve rytteren end der er på udstyr i den kaliber og du har jo allerede en cykel??

Nåh ... Har lånt en garmin forerunner 305 GPS og har jo prøvet både en landevejs tur og en MTB tur i skoven. Jeg ved ikke helt hvad jeg egentligt havde forventet men jeg er havnet lidt i en blanding af skuffelse og følelsen af at sådan en kan man da ikke leve uden :blink:

Det jeg egentligt nok var mest interesseret i var nok puls data sammen med køre data som fart og højde metre. Selve gps dataene med kort osv er jeg nok lidt mere ligeglad med. På den anden side er det jo netop det der gør 305'eren til et godt redskab fordi man ikke skal sætte andet udstyr på cyklen. På lande vejen fungerer den godt og dataene virker præcise og de forskellige display visninger er jo en god feature selvom jeg ikke har haft så lang tid til at sætte det optimalt op. HR funktionen virker stabil og præcis.

Og hvad er det så jeg er utilfreds med?? Tjo .. så snart man begynder at køre inde i skoven kan man simplethen ikke længere regne med den. Hastigheds måling virker vist nok meget godt men det er alligevel sjældent man kigger på det mens man kører men det virkeligt interessante i skoven er højde kørsel og stigningsprocenter. Og her kommer GPS teknikken altså til kort ... Den er hamrende upræcis og viser fuldstændigt gale resultater inde i skoven.

Så facit på det hele er ..... Ubeslutsomhed. Den lille Teknik freak inden i siger: at so ein ding muss ich auch haben mens jyden siger hvad skal du da med det fis til den pris ...

Sandeligt ikke nemt!!

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Uden tvivl en ganske fin cykel men øh .... er det ikke lidt overkill på dette tidspunkt i din cykel karriere? Pt er der langt større fremskridt at hente på selve rytteren end der er på udstyr i den kaliber og du har jo allerede en cykel??

Nåh ... Har lånt en garmin forerunner 305 GPS og har jo prøvet både en landevejs tur og en MTB tur i skoven. Jeg ved ikke helt hvad jeg egentligt havde forventet men jeg er havnet lidt i en blanding af skuffelse og følelsen af at sådan en kan man da ikke leve uden :blink:

Det jeg egentligt nok var mest interesseret i var nok puls data sammen med køre data som fart og højde metre. Selve gps dataene med kort osv er jeg nok lidt mere ligeglad med. På den anden side er det jo netop det der gør 305'eren til et godt redskab fordi man ikke skal sætte andet udstyr på cyklen. På lande vejen fungerer den godt og dataene virker præcise og de forskellige display visninger er jo en god feature selvom jeg ikke har haft så lang tid til at sætte det optimalt op. HR funktionen virker stabil og præcis.

Og hvad er det så jeg er utilfreds med?? Tjo .. så snart man begynder at køre inde i skoven kan man simplethen ikke længere regne med den. Hastigheds måling virker vist nok meget godt men det er alligevel sjældent man kigger på det mens man kører men det virkeligt interessante i skoven er højde kørsel og stigningsprocenter. Og her kommer GPS teknikken altså til kort ... Den er hamrende upræcis og viser fuldstændigt gale resultater inde i skoven.

Så facit på det hele er ..... Ubeslutsomhed. Den lille Teknik freak inden i siger: at so ein ding muss ich auch haben mens jyden siger hvad skal du da med det fis til den pris ...

Sandeligt ikke nemt!!

Jo, det er lidt vildt med den cykel, kan få den til 29.000.- inc. pedaler, men jeg regner med at cykle rigtig meget, minst 1500 km om måneden.

Du skal have en Garmin EDGE 705 med kdance sensore i stedet, der kan installeres kort og hastigheder virker uden gps signal.

Link to comment
Share on other sites

Jo, det er lidt vildt med den cykel, kan få den til 29.000.- inc. pedaler, men jeg regner med at cykle rigtig meget, minst 1500 km om måneden.

Du skal have en Garmin EDGE 705 med kdance sensore i stedet, der kan installeres kort og hastigheder virker uden gps signal.

Jeg ved godt det er fedt med det lækre grej men til træningsbrug mener jeg altså det er overkill. Hvis du kørte licensløb hvor det virkeligt talte var det fint at have en løbs cykel i den kaliber men kun til træning og motion syntes jeg stadig det er overkill. Men det er min mening og der er da mange af dem jeg har kørt i klub med på nu og tidligere der kører på grej i den klasse og hvis det er det der gør at man får mere lyst til at cykle så er pengene da givet godt ud under alle omstændigheder ....

Garmin EDGE 705'eren er vældigt fin men den er bare alt for dyr og så er den håbløst designet hvis man skulle få lyst til at tage sig en løbetur. Jeg har ikke noget at bruge kort funktionen til hvilket vist er den store forskel på den og EDGE 305'eren.

Samtidigt har jeg 3 cykler der bruges aktivt og som der skal købes holder + kadence enhed samt hastigheds sensor til hvilket netop kunne være det smarte ved 305FR'eren da den er mere løbe egnet og bare flyttes fra styr til styr. De væsentlige parametre for mig under selve turen kan jeg få med en cykel computer til ca 200 kr. Det interessante er selve data opsamlingen under turen og det er her jeg ikke helt kan beslutte mig for om det er så godt at jeg ikke kan undvære det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt det er fedt med det lækre grej men til træningsbrug mener jeg altså det er overkill. Hvis du kørte licensløb hvor det virkeligt talte var det fint at have en løbs cykel i den kaliber men kun til træning og motion syntes jeg stadig det er overkill. Men det er min mening og der er da mange af dem jeg har kørt i klub med på nu og tidligere der kører på grej i den klasse og hvis det er det der gør at man får mere lyst til at cykle så er pengene da givet godt ud under alle omstændigheder ....

Kan ikke være mere enig - tror også at den kære Mollerup får sig en lille overraskelse når han finder ud af at den dyre cykel ikke kører af sig selv :laugh:

Skal heller ikke glemme fordelen ved at køre på en ældre/gammel/ikke-moderne cykel - man kan altid give materiellet skylden. Det er lidt svært med en cykel til ca. 30.000 kr.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt det er fedt med det lækre grej men til træningsbrug mener jeg altså det er overkill. Hvis du kørte licensløb hvor det virkeligt talte var det fint at have en løbs cykel i den kaliber men kun til træning og motion syntes jeg stadig det er overkill. Men det er min mening og der er da mange af dem jeg har kørt i klub med på nu og tidligere der kører på grej i den klasse og hvis det er det der gør at man får mere lyst til at cykle så er pengene da givet godt ud under alle omstændigheder ....

Øv hvor er du fornuftig :bigsmile: alt det du skrive er sandt men................

Garmin EDGE 705'eren er vældigt fin men den er bare alt for dyr og så er den håbløst designet hvis man skulle få lyst til at tage sig en løbetur. Jeg har ikke noget at bruge kort funktionen til hvilket vist er den store forskel på den og EDGE 305'eren.

Samtidigt har jeg 3 cykler der bruges aktivt og som der skal købes holder + kadence enhed samt hastigheds sensor til hvilket netop kunne være det smarte ved 305FR'eren da den er mere løbe egnet og bare flyttes fra styr til styr. De væsentlige parametre for mig under selve turen kan jeg få med en cykel computer til ca 200 kr. Det interessante er selve data opsamlingen under turen og det er her jeg ikke helt kan beslutte mig for om det er så godt at jeg ikke kan undvære det.

Der følger 2 holder med 705 EDGE og de er kun sat fast med strips, så du kan bare bruge genoplukkelige strips.

http://www.handtec.co.uk/section.php/100/1/garmin-edge

Garmin Speed/Cadence sensor (010-10644-00) £30.55

Garmin Bike Mount Kit £10.58

Garmin Edge 705 Heart Rate Monitor & Speed Cadence £239.94

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share