MTB loggen


MTBforever
 Share

Recommended Posts

Fedt med alt det MTB...

Hvilken hest ridder du på?

Skov hesten er en Rivette H6 selvbyg med en blanding af XT og XTR samt DT swiss 240S hjul.

Ikke verdens letteste men tilgengæld meget velkørende. Mit eneste anke er at den godt kunne bruge en bedre ( lettere ) forgaffel men i øjeblikket er jeg for nærrig :laugh:

Heysan!

Godt at læse at du stadig er i sadlen. Nu hvor vejret endelig er blevet rimeligt er der vel heller ikke nogen undskyldning for ikke at komme ud!

- Fortsat god sol og vind i de nordlige skove og på de lange lige landeveje

Sandeligt osse på tide at komme ud igen. kan se i din log at du heller ikke kunne holde dig fra cyklen idag. Pas nu på ikke at lade dig lokke væk fra prime target der vel er marathonen. Glæder mig til at høre om resultatet!! Det er jo fine tider du holder under træningen.

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 304
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Skov hesten er en Rivette H6 selvbyg med en blanding af XT og XTR samt DT swiss 240S hjul.

Ikke verdens letteste men tilgengæld meget velkørende. Mit eneste anke er at den godt kunne bruge en bedre ( lettere ) forgaffel men i øjeblikket er jeg for nærrig :laugh:

Sandeligt osse på tide at komme ud igen. kan se i din log at du heller ikke kunne holde dig fra cyklen idag. Pas nu på ikke at lade dig lokke væk fra prime target der vel er marathonen. Glæder mig til at høre om resultatet!! Det er jo fine tider du holder under træningen.

I know, meeen i sådan et godt vejr ville det da være en synd ikke lige at at lufte cyklen. Og iøvrigt er vejene jo nær ved perfekte. Der er næsten ingen sten på vejene så regnen har da været godt for noget.

- Fortsat god træning til dig!

Link to comment
Share on other sites

Og sandelig om ikke det lykkedes at tage mig sammen til en hurtig tur på landevejen. ca 30 km på 1 lille time. Skøn tur i flot vejr og jeg følte mig helt ovenpå lige efter turen, men prisern for det kom så her til morgen hvor jeg glimrer med at have mistet stemmen ....

Så dejligt fredeligt omkring mig idag!

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit Tak for besøget.

Helbreddet er så på ret kurs igen men der har dog ikke været tid til andet end den daglige transport. Den ligger på ca 30 km torsdag og samme idag fredag. Eneste aktivitet bliver 2 timers spring træning men det er nok mere ungerne end mig der får trænet. Al trænings tiden går efterhånden med at forberede os til opvisningen hvilket egentligt er lidt trist eftersom jeg syntes at træningen om efteråret virker langt sjovere og ungerne er osse ved at være lidt trætte af at høre om "at det skal se pænt ud".

Men ok .. Sæsonen er slut midt i marts så jeg holder ud lidt endnu.

Link to comment
Share on other sites

Hvad har du egentlig af landevejscykel?

En ældre stål Willier som vinter låge og en Cannondale CAAD 4 med lidt blandet campagnolo som sommer hest. Ikke det nyeste og mest fremme i skoene men den kører fremragende og er tilpas stiv til mig. Der er dog rigeligt plads til forbedringer, men med det jeg har lagt i landevejs cyklingen de sidste par år virker det ikke rigtigt at ofre store beløb på marginale forbedringer. Men nye hjul styr og frempind står da på ønskesedlen.

Link to comment
Share on other sites

Og det er så her du lige flasher et par billeder :smile:

:blush: Den er lidt genert for tiden da den ikke er samlet så ..... de må lige vente.

Spinning var en lidt blandet oplevelse. Instruktøren var forholdsvist ny og havde nogle elementer med som nok ikke lige er min kop te så som mellemtakt stående og endda også på et tidspunkt stående sprint. Måske er det bare mig men den slags holder altså bare ikke. Jeg kører selvfølgelig bare mit eget og så styrer intensiteten via belastning men stående sprint er altså bare et no go! Så kan man lave bakke sprint istedet eler lignende men stående er der altså bare ingen ide i at tæske afsted med så høj kadence. så er det altså bedre at give fuld knald på belastningen og så prøve at sprinte op af bakke istedet. Tilgengæld var det et bedre musik valg end normalt. masser af rock hvilket passer mig fint.

Men ok fik fint sved på panden og pulsen op, så det havde da bestemt sin værdi som træning. Havde egentligt en plan om at cykle derind og så køre en 30 km bagefter men ..... Dovenskaben vandt mens jeg stadig lå i sengen.

Link to comment
Share on other sites

:blush: Den er lidt genert for tiden da den ikke er samlet så ..... de må lige vente.

Spinning var en lidt blandet oplevelse. Instruktøren var forholdsvist ny og havde nogle elementer med som nok ikke lige er min kop te så som mellemtakt stående og endda også på et tidspunkt stående sprint. Måske er det bare mig men den slags holder altså bare ikke.

Nej det er det ikke. Bare det at læse din beskrivelse af spinningtimen giver mig smerter i begge knæ :crazy: . Med andre ord så tror jeg at stående sprint er direkte skadeligt for bevægeapparatet :devil: .

- Forstsat god træning !

Link to comment
Share on other sites

Nej det er det ikke. Bare det at læse din beskrivelse af spinningtimen giver mig smerter i begge knæ :crazy: . Med andre ord så tror jeg at stående sprint er direkte skadeligt for bevægeapparatet :devil: .

- Forstsat god træning !

Det vil jeg så osse godt give dig fuldstændigt ret i.

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Hmm skulle agere chaffør for fruen inat så det blev ret sent inden jeg kom i seng. ( 4:30 ) så den planlagte skovtur på cyklen orkede jeg simpelthen ikke. Tilgengæld blev det til familie tur til Haraldslund badet hvilket heller ikke var så tosset. Med børn i 11 - 12 års alderen er det efterhånden for sjældent vi får foretaget os noget sammen hele banden. Og så er svømmehallen noget vi alle sætter pris på.

Fik endelig en baglæns salto fra kanten til at lykkes :4thumbup: !! så hvem siger man ikke kan lære gamle hunde nye tricks ... Nu skal jeg bare lige have gang i vippe springene igen, men har med årene lidt mistet fortroligheden og feelingen med vippen. Jeg bliver stiv når jeg skal til at sætte af til salto spring så der ikke kommer rotation på. Sikkert bare et spørgsmål om at komme igang igen.

Nå men never mind fortsat god weekend til tilfældige læsere der måtte falde forbi!

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Det kommer vel an på belastningen

Hej Persh

Som det fremgik af det oprindelige tuderi fra min side var det netop at foretrække at det foregik med så høj belastning ( bakke sprint ) at man ikke kom op i den helt høje kadence. Stående spurter er fine hvis vel og mærke de foregår på en facon der emulerer virkeligheden dvs med tung belastning. Det er virkeligt noget der kan få pulsen op og ringe, men som det foregik her er det altså et no go. det giver langt mere med en all out indsats på 90 -110 rpm end sådan en gang 130-160 rpm ting stående.

/

Lars

Link to comment
Share on other sites

Inspireret af det gode vejr og en hvis person der sukkede længe og inderligt over ikke at kunne nå at træne ude idag :tongue: ( Du ved hvem du er ) så smuttede jeg fra arbejde lidt tidligere så jeg lige kunne nå en tur i skoven inden det blev mørkt. Fik kørt en ny rute helt fra start og mødte efter ca 20 minutter en af "gutterne" der også var ude at træne. Han foreslog at vi bare skulle trille lidt sammen hvilket jeg sagde ja til men som sædvanligt var det han kaldte for at trille et tempo hvor jeg har uhyre svært ved at hænge på.

Folk på omkring 60 kilo burde simpelthen straffes med ekstra vægt når de skal køre med andre :devil: .

Men rart at få presset sig selv lidt mere og også godt at få kørt en anden tur end sædvanligt. Skoven var nærmest perfekt med tør god fast bund :4thumbup: Vi stoppede da det begyndte at blive mørkt. Glæder mig til at det er lyst bare lige ½ time længere.

Kørt ca 1:10

Link to comment
Share on other sites

Inspireret af det gode vejr og en hvis person der sukkede længe og inderligt over ikke at kunne nå at træne ude idag :tongue: ( Du ved hvem du er ) så smuttede jeg fra arbejde lidt tidligere så jeg lige kunne nå en tur i skoven inden det blev mørkt.

jaja - og det var mig !!! :nahnah: ja indrømmet !!! jeg blev megamaude da du!!! på messenger tidligere idag ævlede :tongue: om at cykle outdoor... men nej!!! nåede det ikke... men tog et andet outdoor alternativ :tongue: må bare hvile på laurbærene fra igår og bare satse på at der er cyklingvejr på søndag... :devil::sun:

Men dejligt du havde en dejlig tur, Lars !! :bigsmile: jeg misunder dig det .............bare lidt!!!

Til gengæld har jeg smovset :4mewantfood: :4mewantfood: her til aften i oksemørbradsbøffer og SVAMPESOVS :tongue:

og tak for lån af log til min træningsupdate :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Atter en dag i februar med hvad der for årstiden er exceptionelt godt vejr. Skyndte mig hjem fra arbejde dvs ca 15 km landevej og stormede ind i huset for at meddele: "jeg smutter igen" smed rygsækkenn nåede lige at konstatere at fruen var syg, pakkede lommerne om til MTB kørsel ( andre slanger, plus lidt værktøj ) slugte en müsli bar og afsted det gik igen.

Cyklede til den nærliggende skov ,Lundby krat, som jeg besøger alt for sjældent, og kunne lige nå 2 omgange på den teknisk svære men også fysisk krævende konkurrence runde fra ghost cuppen inden mørket faldt på. Ud på landevejen og så eller næsen de 5 km hjemefter. Fik på turen hjem følge af en landevejs rytter der kom fra en sidevej og lige skulle vise at han kunne køre meget hurtigere end sådan en MTB rytter men han tabte nu hurtigt pusten og tempoet så jeg hentede ham og derefter fulgtes vi ad gennem byen til jeg skulle dreje fra.

Alt ialt god tur med fuld fart på lige fra jeg forlod arbejdet så ialt ca halvanden times god træning udendørs!

Vel hjemkommet igang med nød madlavning ..... utroligt hvad man kan lave af lækker pasta sovs af et par dåser flåede tomater og hvad skufferne ellers gemmer :tongue:

Det slår nok ikke Vivsens okse mørbrad men ... bestemt værd at spise alligevel :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Fredag skulle jeg egentligt have været nede og spinne efter arbejde men bedst som jeg var på vej ind ringede børnene og fortalte at de jumbo land hvor de var parkeret blev nødt til at lukke fordi nogle af loft vinduerne var ved at blæse af. Så den time måtte jeg droppe.

Lørdag kunne det endeligt lade sig gøre og det var som altid en god måde at starte dagen på. 1 god times hårdt arbejde med god vekslen imellem tungt og mellemtakt.

Håber at komme ud i skoven imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Fredag skulle jeg egentligt have været nede og spinne efter arbejde men bedst som jeg var på vej ind ringede børnene og fortalte at de jumbo land hvor de var parkeret blev nødt til at lukke fordi nogle af loft vinduerne var ved at blæse af. Så den time måtte jeg droppe.

Lørdag kunne det endeligt lade sig gøre og det var som altid en god måde at starte dagen på. 1 god times hårdt arbejde med god vekslen imellem tungt og mellemtakt.

Håber at komme ud i skoven imorgen.

Ohøj MTB4ever

Har lige fået arbejdsplan for mit kommende job i Ålborg. Der bliver bla nogle weekender hvor jeg skal være i byen. Håber at du har tid til at vise mig nogle gode cykelruter hvor man ikke kommer for langt væk fra downtown Ålborg (skal kunne stille på arbejde i løbet af en times tid).

- Håber også på godt vejr søndag.

Link to comment
Share on other sites

Ohøj MTB4ever

Har lige fået arbejdsplan for mit kommende job i Ålborg. Der bliver bla nogle weekender hvor jeg skal være i byen. Håber at du har tid til at vise mig nogle gode cykelruter hvor man ikke kommer for langt væk fra downtown Ålborg (skal kunne stille på arbejde i løbet af en times tid).

- Håber også på godt vejr søndag.

Det skal vi nok finde ud af. Der er masser af muligheder umiddelbart rundt om Aalborg.

Tja det forholdsvist gode vejr kom og det samme gjorde kravet om at sommerhuset skulle ses efter så der blev desværre ikke tid til at komme ud og køre. Istedet bliver det iaften til ca 5 km løb hvilket ellers er længe siden der har forekommet. Kommer vist aldrig ind i vanen med jævnlige løbeture - desværre. Det er jo en nem og tids effektiv træningsform .... Det er bare ikke sjovt !!

Link to comment
Share on other sites

Løb bliver sjovt når man er kommet ind i vanen og hvor lang det tager er vel individuelt, men nogle måneder er nok ikke ikke helt forkert.

Hygge :bigsmile:

Sjovt?? Aldrig .. men en fornøjelse .. Måske! :laugh: Et par måneder er nok ikke helt ved siden af før man når dertil men syntes altså ikke det er nemt når jern hestene står og vrinsker ude i garagen ....

Kom iøvrigt aldrig ud at løbe igår da der var andre ting der skulle passes og da det var overstået var klokken blevet for mange. Må tage revanche idag med forhåbentligt 1-2 timers MTB. Arbejder hjemme idag så jeg kan stikke afsted direkte kl 16:00 og har altså god tid til træningen, da der er forholdsvist lyst indtil ca 17:30 - 18:00.

Kører du iøvrigt aldrig MTB? Mindes kun at have set landevejs kørsel i din log?

Link to comment
Share on other sites

Sjovt?? Aldrig .. men en fornøjelse .. Måske! :laugh: Et par måneder er nok ikke helt ved siden af før man når dertil men syntes altså ikke det er nemt når jern hestene står og vrinsker ude i garagen ....

Kom iøvrigt aldrig ud at løbe igår da der var andre ting der skulle passes og da det var overstået var klokken blevet for mange. Må tage revanche idag med forhåbentligt 1-2 timers MTB. Arbejder hjemme idag så jeg kan stikke afsted direkte kl 16:00 og har altså god tid til træningen, da der er forholdsvist lyst indtil ca 17:30 - 18:00.

Kører du iøvrigt aldrig MTB? Mindes kun at have set landevejs kørsel i din log?

Ja jeg har desværre aldrig kørt MTB. Har tit overvejet det og der står da også en ældre cykel i kælderen som jeg ahr lånt af en kammerat netop med det formål at komme afsted. Men med løbestræning osv. så bliver det nok ikke før til foråret jeg kommer i sadlen!

Iøvrigt, vedrørende løb så kan man jo gøre en masse for at det bliver sjovere. Dels kan man løbe skiftende ruter i varierende terræn. Ydermere er det også fedt at løbe med en eller flere så man har en at sludre med nedad og nogle gange også opad bakkerne. Slutteligt så er det også rart at mærke hvordan konditionen bliver lidt bedre for hver gang man er afsted.

Hygs :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share