MTB loggen


MTBforever
 Share

Recommended Posts

Kan ikke være mere enig - tror også at den kære Mollerup får sig en lille overraskelse når han finder ud af at den dyre cykel ikke kører af sig selv :laugh:

Skal heller ikke glemme fordelen ved at køre på en ældre/gammel/ikke-moderne cykel - man kan altid give materiellet skylden. Det er lidt svært med en cykel til ca. 30.000 kr.

jo jo, har prøvet den, den køre næsten selv :laugh:

Jeg kunne aldrig finde på at bruge undskyldninger :innocent:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 304
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Øv hvor er du fornuftig :bigsmile: alt det du skrive er sandt men................

Der følger 2 holder med 705 EDGE og de er kun sat fast med strips, så du kan bare bruge genoplukkelige strips.

http://www.handtec.co.uk/section.php/100/1/garmin-edge

Garmin Speed/Cadence sensor (010-10644-00) £30.55

Garmin Bike Mount Kit £10.58

Garmin Edge 705 Heart Rate Monitor & Speed Cadence £239.94

Efterhånden tror jeg du er hemmelig sælger for Garmin og Trek :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke være mere enig - tror også at den kære Mollerup får sig en lille overraskelse når han finder ud af at den dyre cykel ikke kører af sig selv :laugh:

Skal heller ikke glemme fordelen ved at køre på en ældre/gammel/ikke-moderne cykel - man kan altid give materiellet skylden. Det er lidt svært med en cykel til ca. 30.000 kr.

Nemlig - og så skal vi heller ikke glemme den fornøjelse os på de gamle låger har af at overhale "de gamle mænd på dyre cykler".

edit: ikke fordi jeg tror mollerup er gammel, men motions cykling er bare præget lidt at en høj gennemsnits alder. Eneste sport hvor man i 40'erne stadig er en af de unge ..

Øv hvor er du fornuftig :bigsmile: alt det du skrive er sandt men................

Der følger 2 holder med 705 EDGE og de er kun sat fast med strips, så du kan bare bruge genoplukkelige strips.

http://www.handtec.co.uk/section.php/100/1/garmin-edge

Garmin Speed/Cadence sensor (010-10644-00) £30.55

Garmin Bike Mount Kit £10.58

Garmin Edge 705 Heart Rate Monitor & Speed Cadence £239.94

ja ja .. men det løser jo ikke prblemet med at det er stort som et bornholmer ur og stadig markant dyrere end de løsninger der løser mit behov. Jeg har altså ikke brug for den kort funktion. Polars 725x har i langt højere grad en form faktor jeg kan lideog kan bruges både til løb og svømning udover cykling.

jo jo, har prøvet den, den køre næsten selv :laugh:

Jeg kunne aldrig finde på at bruge undskyldninger :innocent:

Det føles utroligt fedt at køre på det dyre grej men effekten af det på en 30 km tur er altså ret nedslående ... forskellen på 10.000 og 30.000 er sandsynligvist under et minut.

Det er mange penge - men hvis det er det der skal til....

Uden ny cykel er jeg ret sikker på at jeg ikke havde lagt den indsats jeg har gjort i år.

Enig - det kan være det der gør at man har langt mere lyst til at komme afsted og træde lidt i pedalerne, og du er da levende bevis på at det der træning har en markant præstations fremmende effekt.

Efterhånden tror jeg du er hemmelig sælger for Garmin og Trek :tongue:

Han er ihvertfald ihærdig!!

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Har ikke rigtigt fundet lysten til træning den sidste uges tid men idag var muligheden der.

62 km i stærkt kuperet terræn og med 32 i snit.

Grundet østenvinden gik turen ad lidt andre veje end hvor jeg normalt kører. Kørte mig ikke helt ud så det var nærmest sådan en slags mental rekreations tur, dog heler ikke nogen total afslapnings tur.

Er stadig lettere irriteret over mit hjul havari selvom det stadig fungerer, men er dog nået frem til hvad det nye hjulsæt skal være. Efter at have flirtet lidt med tanken om et sæt DT swiss 1450 hjul er jeg pga leverings tiden på det nået frem til istedet at satse på et par Campagnolo Neutron ultra. Det er ikke et hjul der har den store lir effekt men dog et hjulsæt der performer godt og er relativt let. Flere ryttere valgte f.eks hjulet til paris rubaix og kan det holde til det kan det vist osse holde til mig. Ulempen ifht DT swiss hjulet er bare at hjulet ikke kan forventes repareret hvis det går istykker mens man er ude at rejse da der er brugt special egre til det.

Link to comment
Share on other sites

Efter en lang søndag med lidt blandet forældre/børn fodbold kunne det lige blive til en hurtig skovtur på MTB'en og tjuhej hvor det gik. Den gamle løbs runde i lundby krat er åben i hele sin udstrækning så jeg snuppede lige et par omgange. Ville godt have taget et par stykker mere men havde konstateret en flænge i bagdækket så måtte hellere vende hjem inden slangen poppede helt ud.

ca 1 time blev det til.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke ret flink til at logge kan jeg konstatere ... men det kan vel osse hænge sammen med hvor lidt der pt bliver trænet :tongue:

Onsdag d 4/6

Turen hjem fra arbejde gik til sommerhuset hvilket normalt foregår via skørping og Rold skov men jeg havde ikke fået sutteflasken med om morgenen da jeg kørte på arbejde. Så altså måtte jeg lige hjem efter flasken inden turen fortsatte østpå. Vinden gjorde afgjort sit til at gøre turen hård men tilgengæld var der ingen bakker af betydning.

52,6 km i overvejende modvind med et snit på 30,5 km/t

Torsdag d 5/6

Har desværre ikke fri idag så der er ingen vej udenom at tage turen tilbage igen her til morgen. Lidt anden rute men bortset fra stykket op langs med kysten ( ca 25 km )mærkede jeg stortset slet ikke noget til vinden. Da jeg drejede væk fra kysten og indimod dobbelt A faldt vind bare til ingen ting og kom først igen på de sidste små 7-8 km. Underligt at vinden er stort set fraværende så tidligt om morgenen. Som om den følger opvarmningen lidt. Samme oplaves jo ofte om aftenen hvor vinden aftager efterhånden som det begynder at blive aften.

Nå men igen en tur uden bakker. Denne gang 53,8 km med 34,94 i snit hastighed.

På udstyr fronten ventes iøjeblikket på at den rare postmand kommer med mit hjulsæt samt mit Nobby Nick dæk til MTB'en. Delene er sendt så med lidt held kommer de inden weekenden.

Link to comment
Share on other sites

Fænomenet hedder søbrise

Ikke helt det jeg tænker på men det har helt sikkert osse noget med termiske forhold at gøre.

:blush: - et forsinket, men ikke mindre velment k040.gif to you :blush:

( n060.gif )

Og go' weekend o010.gif - håber posten snart kommer forbi dig :bigsmile:

/ :sun:

Gik ellers lige og var sikker på at kunne passere den fødselsdag i al ubemærkethed.

Men tak tak!

Link to comment
Share on other sites

Takker ...

Det vil så vise sig hvor stor skuffelsen er når i skal åbne testamentet .... Syntes da osse jeg har set andre der presser ( f.eks cykeldrengen ) så mon ikke snart det der 60'er yoga flip dør ud ..... instruktørerne lever et farligt liv har jeg hørt om .... God bedring til MaxP ( selvom han nok ikke læser med )

Jeg takker for tanken, her på min 1-års dag (plus en uges tid). :wink:

Joooo da da de presser lidt, og det ville også være lækkert... :innocent: :4thumbup:

60'er yoga flip :laugh::laugh: For the record. Maxp SER ALLES.... :smile::w00t::w00t:

... før eller siden i hvert fald. :laugh:

Kan man lokke lidt billeder og stats ud af dig på dine låger? Kan læse du kører på tre forskellige. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg takker for tanken, her på min 1-års dag (plus en uges tid). :wink:

... før eller siden i hvert fald. :laugh:

Kan man lokke lidt billeder og stats ud af dig på dine låger? Kan læse du kører på tre forskellige. :bigsmile:

Hvordan i himlens navn er du faldet over den gamle post .... :blink:

Ja der skal nok komme lidt pics i løbet af ugen men det er nu ikke fordi jeg sådan kører rundt på noget state of the art udstyr.

Cykel parken består af en MTB + 2 racere hvoraf den ene absolut ikke bliver sparet dvs alt slags vejr osse om vinteren med salt ol. ( Og den ser ud der efter ... )

Ingen af dem er købt samlet og det er vel næsten 25 år siden at jeg har købt en "hel" cykel. Alle cyklerne er altså bygget udfra hvad der lige var ved hånden og hvad der kunne flyttes med over når rammen er blevet skiftet, og så iøvrigt løbende blevet opgraderet enten fordi delene gik i stykker eller fordi der var kommet noget jeg ikke kunne undvære.

Lad os starte med MTB'en siden det er den jeg er mest glad for.

Det er en Rivette H6 med et sæt DT swiss 240 hjul, xtr skivebremser og bremse skifte greb. Bagskifter + krank er fra shimano XT serie mens forskifteren er en xtr. Forgaflen er en Marzochi Bomber.

Den gode racer er bygget på et Cannondale Caad 4 stel som faktisk er så gammel som år 2000.

Gear gruppen er en blanding af flere grupper fra Campagnolo og sådan kort er det primært stumper fra Centaur den er baseret på. Har lige bestilt nye hjul og billederne kommer så snart de er blevet monteret.

Det gule lyn ....

Hmm jeg fik et gammel Willier stål stel og så blev den ellers forsynet med hvad skufferne gemte af udstyr og osv... De bruges primært til og fra arbejde men det hænder da at den osse ryger ud på en træningstur når vejret er dårligt eller der er kollegaer der overtaler mig til lige at køre en omvej efter arbejde.

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Hvordan i himlens navn er du faldet over den gamle post .... :blink:

Hehe, efter vores lille snak om kassetter blev jeg vel nysgerrig på hvem du var og klikkede ind på loggen. Der så jeg så at jeg ligefrem blev nævnt og skulle lige lure datoen for at få det til at give mening. Da jeg så Julies kommentar var jeg jo nødt til at svare. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d 7 juni

gad egentligt ikke idag men vejret var simpelthen for godt til at lade værre. Jeg valgte en forholdsvis kuperet rute over Gistrup - Visse dall Drastrup Svenstrup Guldbæk Ærtebjerg Ellidshøj Volstrup Håls Fjellerad Vårst Gudum Lillevorde - Klarup.

62 km blev det til med 32,8 som gennemsnitshastighed. Snittet kunne godt have været højere men jeg slappede af på ud turen og begyndte først at bekymre mig om hastighed og intensitet efter en times tid. Jeg tror faktisk jeg kørte hurtigere hjem ad i mod vinden ( den smule der var ) en ud af med medvind.

Men god tur i hamrendes godt vejr!

Link to comment
Share on other sites

Hehe, efter vores lille snak om kassetter blev jeg vel nysgerrig på hvem du var og klikkede ind på loggen. Der så jeg så at jeg ligefrem blev nævnt og skulle lige lure datoen for at få det til at give mening. Da jeg så Julies kommentar var jeg jo nødt til at svare. :laugh:

Håber ikke det var alt for kedelig læsning.

Ellers kunne jeg da hurtigt have fortalt hvad der er værd at vide såsom stok-konservativ og ikke særligt hårdt trænende men dog med mange års cykling på bagen ... ( dvs ca 25 år )

Loggen er egentligt bare min måde at give mig selv dårlig samvittighed på hvilket hjælper lidt på motivationen til at træne.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d 8/6

En enkelt omgang på Roldskovs Blå rute dvs den officielle MTb rute.

Tempoet var meget nedskruet da jeg havde følge af et par der er nystartede ud i MTB sporten. Trænings mæssigt ikke en tur med det store udbytte men alligevel en god tur grundet det sociale aspekt.

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 9/6

Endelig kom mine nye hjul!! :4band: :cheer::banana::4jumpy:

Selvom jeg egentligt ikke havde planer om træning idag måtte jeg lige ud og prøve. Så på med dæk, slange og casette. Affodre familien og så afsted!! Som ndskyldning for turen skulle jeg lige op og vise dem til en kollega dvs på den enden side af fjorden i vestbjerg. Altså ind igennem byen ( Aalborg - Nørresundby ) så snittet blev lidt langsommere end normalt. I øvrigt lidt trælst at stå og vente på at broen skal lukke sammen når lukke mekanismen åbenbart er i stykker så det tog næsten 15 minutter om at lukke den ene broklap.

Hjulene er en KLAR forbedring ifht de gamle med en god margen. Allerede fra de første få meter kunne det mærkes at stivhed og respons var klart forbedret. Jeg har altid været lidt skeptisk med at købe concept hjul men her er jeg ikke i tvivl om forskellen.

Turen idag blev til 53 km med knap 32 i snit. Egentligt godt i betragning af blæsten i Nordjylland og turen igennem byen.

Vi snupper lige et par billeder med i dagens anledning. Og hermed burde Kermit og MaxP have fået stillet deres lyster til at se mine gamle cykler :tongue:

post-6268-1213041598_thumb.jpg

post-6268-1213041610_thumb.jpg

post-6268-1213041623_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 10/6

Ok det her er næsten for kort til at logge men det var nu ret underholdende så alligevel.

Kort omvej på vej hjem over city syd til visse nøvling lundby skovstrup lillevorde dvs med flere gode stigninger og med vinden i ryggen kunne der gives max gas op af bakkerne. Det er sgu en fornøjelse at kværne et stort gear opaf med over 35 km/t

Men som nævnt kort tur og med mere medvind end modvind så gennemsnitte skal tages med et gram salt :tongue:

Distance 23 km

gennemsnit: 36,2 km/t

Vind: ja og i ryggen det meste af vejen

Link to comment
Share on other sites

Underholdende cykling skal man ikke kimse af - medvind er absolut en stor faktor. Og har da også selv siddet og gnækket over bakker det kunne tages flyvende med en pelikan i ryggen.

Synd at Jakob Haugaard (Sikkert stavet anderledes) ikke havde held med sit projekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share