Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Hej Arne :cool:

Det ser jo sædvanligvis rigtig godt ud med din træning :4jumpy:

Måske har jeg været uopmærksom, men synes dog jeg læser regelmæssig i din log :smile:

Hvordan går det med din coach? Er du stadig i gang? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne :cool:

Det ser jo sædvanligvis rigtig godt ud med din træning :4jumpy:

Måske har jeg været uopmærksom, men synes dog jeg læser regelmæssig i din log :smile:

Hvordan går det med din coach? Er du stadig i gang? :unsure:

Tak skal du ha. Ja det kan du tro jeg er - igang med min coach - skal nok snart vende tilbage til det :smile:

Link to comment
Share on other sites

PUMP er godt!

Dagens menu - PUMP på Royal - behøver vel ikke fortælle hvem der var instruktør...

Jeg havde en stort set god serie:

Opvarmning: de fleste af de brugte øvelsser igennem med relativt let stang 10 kg

Squat: Kørte den med 30 kg - de små i bunden bed hårdt i mine haser - men det gik marginalt bedre end i tirsdags

Bryst:(bænkpres på en stepbænk) Brugte 22.5 kg - samme benhårde track som tirsdag - igen er det de halve i bunden der bider...

Ryg: 22,5 kg: (Træk til navlen, rumænsk dødløft, Clean and pres kombineret med træk til navlen)

Triceps (Liggende på bænken med 15 kg: pres fra navlen og pres fra panden til lodret med albuer tæt på hinanden - samt stående pres fra bag nakken med 2x5 kg skiver - gik dog ned til 7.5 kg på de sidste :crazy: )

Biceps: 15 kg - curls med stang i varierende tempo fra almindeligt tempo til meget langsomt

Lunges: Køre jeg uden stang - og holde fast i noget med en hånd - for balancen... køre fint med den gode fod bagude - og mindre godt med den syge...

Skulder: Armstrækninger med bred "stand" - i mit tilfælde på knæ - samt sideraises og front raises med 5 kg per hånd - endelig noget pres over hovedet...5kg er ingen timng når jeg er frisk - men mine skuldre er allerede ret smadrede når vi når hertil - så det var ikke super... måte springe nigle gentagelser over :sneaky2:

Mave: Variationer over crunches... andre gange indgår der også bensænkninger mv - men ikke i dag...

Udstræk: Har ikke mig som den mest entusiastiske deltager :innocent: - jeg begynder som regel at sætte udstyr på plads....

Lækker træning alt i alt :smile:

Link to comment
Share on other sites

PUMP er godt!

Dagens menu - PUMP på Royal - behøver vel ikke fortælle hvem der var instruktør...

Jeg havde en stort set god serie:

Opvarmning: de fleste af de brugte øvelsser igennem med relativt let stang 10 kg

Squat: Kørte den med 30 kg - de små i bunden bed hårdt i mine haser - men det gik marginalt bedre end i tirsdags

Bryst:(bænkpres på en stepbænk) Brugte 22.5 kg - samme benhårde track som tirsdag - igen er det de halve i bunden der bider...

Ryg: 22,5 kg: (Træk til navlen, rumænsk dødløft, Clean and pres kombineret med træk til navlen)

...

Hej Arne

Det er rigtig fedt, at du noterer dine vægte i loggen, for det motiverer mig til at gøre det samme, og jeg kan se, at jeg så øger vægten oftere :bigsmile:

Jeg kan dog ikke lige forstå, hvordan du rammer 22.5 kg i bryst- og ryg-øvelserne :smile:

Mon det egentlig er 2*12.5 kg? Eller 2*11 kg (hvor jeg så bare skulle have holdt mund :blush::tongue:)

God weekend :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Det er rigtig fedt, at du noterer dine vægte i loggen, for det motiverer mig til at gøre det samme, og jeg kan se, at jeg så øger vægten oftere :bigsmile:

Jeg kan dog ikke lige forstå, hvordan du rammer 22.5 kg i bryst- og ryg-øvelserne :smile:

Mon det egentlig er 2*12.5 kg? Eller 2*11 kg (hvor jeg så bare skulle have holdt mund :blush::tongue: )

God weekend :4thumbup:

2 x 10 kg skiver og 2 på 1,25 kg - ved godt at det er 1 kg skiver de fleste steder - men ikke på Royal

Glad for hvis jeg kan hjælpe med motivationen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Godt nok et imponerende program du sætter for dagen. Husk at komme ud på landevejen og nyde naturen :superman:

haha jeg er godtvejrs motionist... så det er ikke blevet til noget i år - men der er ret konkete planer for næste år... Men jeg bliver aldrig en der køre flere lange ture hver uge - mit temperement er ikke til det... fuldt fart frem over 40 km er mere mig... :blush: Jeg er en spinner der også køre på landevej - ikke omvendt... Men jeg skal da køre nogle motionsløb på 80-120 km - som jeg har gjort det før...

Link to comment
Share on other sites

haha jeg er godtvejrs motionist... så det er ikke blevet til noget i år - men der er ret konkete planer for næste år... Men jeg bliver aldrig en der køre flere lange ture hver uge - mit temperement er ikke til det... fuldt fart frem over 40 km er mere mig... :blush: Jeg er en spinner der også køre på landevej - ikke omvendt... Men jeg skal da køre nogle motionsløb på 80-120 km - som jeg har gjort det før...

Stueplanter siger jeg bare :tongue: .

Jeg må til at arbejde på at få nogen af alle jer spinnere ud og forstå enten at værdsætte skoven som legeplads for MTB kørsel eller lære jer at elske de hårdtspændte racer hjuls syngen mod asfalten istedet for 100% svedig luftfugtighed inde i spinningslokalerne og råtunge tinitus fremkaldende rytmer :tongue:

He He Respekt herfra med resultaterne og indsatsen :4thumbup:

mvh

En skabslæser

Link to comment
Share on other sites

Stueplanter siger jeg bare :tongue: .

Jeg må til at arbejde på at få nogen af alle jer spinnere ud og forstå enten at værdsætte skoven som legeplads for MTB kørsel eller lære jer at elske de hårdtspændte racer hjuls syngen mod asfalten istedet for 100% svedig luftfugtighed inde i spinningslokalerne og råtunge tinitus fremkaldende rytmer :tongue:

He He Respekt herfra med resultaterne og indsatsen :4thumbup:

mvh

En skabslæser

Tak for den sidste linje :smile:

MTB i skoven vil passe mig meget bedre - jeg skal bare lige ned i en vægtklasse hvor fjedergaflerne kan være med....

Jeg kan skam godt lide at være ude i naturen - kommer der da tit - også på cykel - men træning - der skal være drøn på... Og Spinning er sgu nice... nothing like it!

Link to comment
Share on other sites

En "privat" spinningsession - 90 min fed træning i dag

Der sad vi så - på linje på første række i salen i kælderen på Royal - jeg, Kasper og Tanja - og den første tid også Anders fra NUEX... Podiet var tomt og der var ikke andre i lokalet.. på anlægget spillede en mix af Armin Van Buren - bragt i Pete Tongs program på BBC One - et ret fix mix at køre spinning til... og det gjorde vi så - i en time og 45 min... Hver sit "program" - men bestemt bevist om at de andre var der - og gav den gas... Det var super coool og super fedt..

Jeg kørte mest tungt - og meget stående - men det blev da også til noget tempoarbejde - vi er enige om at det er en træningsform vi skal brug noget oftere...

post-125-1188675114_thumb.jpg

Der var "Åbent hus" i dag i hele Fitnessdk. På Royal medførte det at de almindelige medlemmer blev væk i stor stil - og først sidste på dagen kom der særligt mannge nye... Det kunne man sioge meget om - men det vil jeg springe over... Paradis is havde gratis uddeling af 4 slags is - en af dem en ret delikat sukkerfri Hindbæris... Og personalet og vi andre tog godt fra (jeg holdt mig nu til 2 små kugler i alt...)

Her sed Tanja og Kasper i aktion:

post-125-1188675295_thumb.jpg

Men de unge mennesker har jo brug for mange proteiner :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
I får lige et billede mere - Tanja som is serveringsdame: (jeg med ryggen til)

post-125-1188677461_thumb.jpg

Fotograf: kasper aka rytter 1983

Paradis is :icecream: Valgte afgjort at træne det forkerte sted i dag :nonono:

Jeg fik et spørgsmål i dag omkring spinning, som jeg tænkte på, at det kunne være du kunne hjælpe med :cooldance:

Er der lavet nogle undersøgelser hvor man sammenligner spinning og landevejscykling? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Paradis is :icecream: Valgte afgjort at træne det forkerte sted i dag :nonono:

Jeg fik et spørgsmål i dag omkring spinning, som jeg tænkte på, at det kunne være du kunne hjælpe med :cooldance:

Er der lavet nogle undersøgelser hvor man sammenligner spinning og landevejscykling? :bigsmile:

Hmmm har jeg ikke lige konkret viden om - men tvivler lidt - hvad er det der egentligt spørges om?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hmmm har jeg ikke lige konkret viden om - men tvivler lidt - hvad er det der egentligt spørges om?

beklager taler i febervildelse :ill:

Der blev spurgt til hvor langt man kører på en spinningstime altså km i forhold til landevej. Jeg sagde, at det kunne man ikke sådan lige sige, men så kom jeg til at tænke, at det kunne da næsten ikke passe, at der ikke er lavet en undersøgelse som sammenligner de 2 ting. :bigsmile:

Er det mere klart nu?

Link to comment
Share on other sites

beklager taler i febervildelse :ill:

Der blev spurgt til hvor langt man kører på en spinningstime altså km i forhold til landevej. Jeg sagde, at det kunne man ikke sådan lige sige, men så kom jeg til at tænke, at det kunne da næsten ikke passe, at der ikke er lavet en undersøgelse som sammenligner de 2 ting. :bigsmile:

Er det mere klart nu?

Det tør jeg godt sige at der ikke er lavet systematiske undersøgelser på... Der er hos nogle opsamlet noget erfaring fra avancerede spinningcykler som Etenzor - men det er ikke direkte og systematisk sammenlinget med landevej... De 2 cykelformer er lige så "ens" som kapgang og løb - for nu at bruge et billede... Så sammenligning på distace giver ikke mening. Rulle og vindmodstand er helt andre støreleser på landevej end den modstand man køre med indendørs - og der er mange andre forskelle... Tror heller ikke der er lavet undersøgelser der sammenlinger træningseffekt... ville heller ikke være nemt...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det tør jeg godt sige at der ikke er lavet systematiske undersøgelser på... Der er hos nogle opsamlet noget erfaring fra avancerede spinningcykler som Etenzor - men det er ikke direkte og systematisk sammenlinget med landevej... De 2 cykelformer er lige så "ens" som kapgang og løb - for nu at bruge et billede... Så sammenligning på distace giver ikke mening. Rulle og vindmodstand er helt andre støreleser på landevej end den modstand man køre med indendørs - og der er mange andre forskelle... Tror heller ikke der er lavet undersøgelser der sammenlinger træningseffekt... ville heller ikke være nemt...
.

Nej enige i det ikke er nemt, jeg må vist søge lidt information om det. :4smartass:

Men tak for svaret i hvert fald :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest slettet11072015

Det er nu egentlig ret så nemt at svare på...

Man kan ikke sammenligne disse to ting.. ALDRIG.

Går det opad? går det nedad? går det lige ud? Er der medvind? er der modvind? Hvor meget vejer du? Hvor stor er du? hvilken cykel kører du på? osv.

Straight to the bone, så handler det om hvor mange watt du træder. 1watt = 1joule/sek.

Du kan sikkert nok finde fine tabeller over dette, men for faen.

En spinning time varer gerne 55 min... Som amatør cyklist er 30km/t et meget godt bud på gennemsnitshastighed over en times varighed, om det går lige ud uden nogen form for vind...

Så et ukorrekt men meget ligetil svar er, ca. 28km....

Link to comment
Share on other sites

Lige den med km på spin cykel, kan jeg give et svar på, når der er tale om let kørsel, ingen tung kørsel overhovedet og i konkurrence om at køre flest mulige km på en time. Har kørt 3 events à en times varighed....

Her har resultaterne ligget fra ca. 30 optil 45 km på en fuld time.

Men er helt enig, det er som at samlige pærer og æbler...... hvis der skal samlignes på en fuldgod spin-time og en time på landevejen.

Edited by Majse
Link to comment
Share on other sites

Lige den med km på spin cykel, kan jeg give et svar på, når der er tale om let kørsel, ingen tung kørsel overhovedet og i konkurrence om at køre flest mulige km på en time. Har kørt 3 events à en times varighed....

Her har resultaterne ligget fra ca. 30 optil 45 km på en fuld time.

Men er helt enig, det er som at samlige pærer og æbler...... hvis der skal samlignes på en fuldgod spin-time og en time på landevejen.

Jeg formoder det ikke er opmålt med GPS. :tongue:

Som Rytter og Arne har været inde på er det ikke noget der er specielt nemt at omsætte da det ikke giver mening at oversætte en spinning time til kilometre. En garvet A-licens rytter vil sikkert kunne præstere i omegnen af 43-47 km i løbet af en time på en flad strækning mens de mere almindelige motionister nok præsterer omkring 30 km på en times tid. Nogen under og nogen over. Men så er der jo heller ikke tale om kørsel der ligner det man laver i en spinnings sal. Her er der jo ikke tale om en times motion lige på tærsklen som ved landevejen men tale om en lang række intervaller alt efter instruktørens program.

Har hugget nedenstående gennemsnitshastigheder fra Jan D.'s log og så kan man jo prøve at se ca hvad man kan yde alt efter hvor man mener man falder ind.

Voksenklasser:

Begyndere (36-41 km/t)

C-klassen (37-43 km/t)

B-klassen (40-45 km/t)

A-klassen (42-47 km/t)

A-klassen kan ses som den hjemlige elite. Trinnet højere er så professionel cykling ala CSC.

Veteranklasser:

H40 (over 40 år) (38-42 km/t)

H50 (over 50 år) (37-41 km/t)

H60 (over 60 år) (35-39 km/t)

Der er naturligvis også dameklasser (med et lidt lavere snit-tempo), men dem skal jeg ikke gøre mig klog på.

Angivelse af tempoet skal selvfølgelig tages med et gran salt og mest for at give en ide om hvor stærkt der typisk køres i de enkelte klasser. Indtil videre bygger angivelserne primært på resultaterne ved SM i enkeltstart. Har søgt at skære en smule af toppen og af bunden i de enkelte angivelser.

Motionsniveau:

(Dvs. ryttere der træner mere eller mindre seriøst og ikke lejlighedsvise cykelmotionister)

Motionselite: 36+ km/t (overlapper delvist eliteklasserne. Antallet af ryttere forholdsvis begrænset)

Supermotionister: 33-36 km/t

Motionister: 30-33 km/t

Lettere motionister: 27-30 km/t

Link to comment
Share on other sites

Min cykel står stille denne morgen... jaja tænker du kære imaginære læser, det er vel fordi ham Arne endnu en morgen sidder på sådan en latterlig spinningcykel i en mørk kælder et sted under København - mens morgensolen er høj over byen... Men nej - vi taler om min ganske almindelige sorte Centurion Le Mans Special - som jeg forsøger at bevæge ad Blegdamsvej i retning mod byens fredelige smørhul - indre Nørrebro... Klokken er 6.40 og jeg er på vej til pump på ABC... Det er som om der ikke er luft i dækkende eller at tandhjulene inde i 7 gears narvet køre rundt i tykt fedt... Det forstærkes en smule af alle de steder hvor vejbanen er omdannet til en blanding af asfalt og nedsmeltede plasticcontainere mv...

Da jeg omsider køre op ad Frederiksberg Allé er det helt tosset... Og ja - jeg skriver OP - Som sikkert såvel Nikolej Cederholm som Ole Bornedal ville havet fundet det yderst passende, den gang de residerede hende på det gode gamle Aveny teater for enden af allen, så er der denne morgen tale om en anselig bakke, med top OPPE på rundelen ved Frederiksberg Have :blink: Puuuuuuu

Nå, jeg når frem - finder udstyr frem - klær om og står klar og velmotiveret da musikke begynder at spille. Timen blev ok - skiverne på ABC er underlige - 5 kg vejer kun 4,5 og sådan... Jeg kommer dog bedre igennem end jeg havde frygtet lidt før. Instruktøren var ok - ikke fantastisk - så hendes samlede karakter er nu nede på 10.7 på 13 skalaen :cool:

Uden for igen er vejert dejligt - ikke varmt - men hvem kan huske hvordan det er - men høj høj sol - SKØNT :bigsmile::bigsmile::bigsmile:

Pas godt på jer selv derude :smile: (og jeres smukke hjerter)

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber I er friske og har en masse energi. Jeg har en masse energi jeg skal af med - så det bliver hårdt i dag - hårdere end det plejer!

(Spredte åååååå nej udbrud - også fra yours truely)

I har 5 minutter til at forlade lokalet hvis I ikke vil være med - der er cykler uden for!

Chokoladefabriksfrelseren - den 3/9-07 klokklen 17.25

Det blev hårdt i dag - det var en af de timer som han fyre af med måneders mellemrum - FULL POWER hele vejen på coachingen - så megen energi - så selv om både jeg og sidemand Kasper var lidt præget af andre træningsaktiviteter - så var der ikke andet end at køre med - alt for fedt jo§!

Omvarmningen var kort og intensiv... meget hurtigt var vi over de 80%...

De første 35 min efter opvarmningen var rent tempoarbejde... vi kørte en serie 4 gange igennem hvor vi var oppe og stå i 30, 45 og 60 sek - og så 4 min... der var vist 30 og 45 sekunder imellem de 3 første - og så 20 sekunder inden de 4 min hvor vi var nede ig sidde... Tempoet var mellem 90 og 100 rpm... Selv om det var hårdt - så nød jeg det faktisk - simpelthen fordi rummet syede af energi og det bare er fedt at køre kontinuerligt på grænsen så længe!!! :bigsmile::devil: - den serie blve kørt med 91-92 % i snit...

Efter en recovery på 1 min og 45 sek kørte vi klatre arbejde de sidste 15 min... kan ikke huske hvordan vi gjorde det mht siddende og stående... andet end at vi skulle spurte stående de sidste 60 sek...

Sikke en time - what a rush!

Pausen inde anden time var kort - og det var fint - det var bare om at komme videre inden man blev kold og stiv..

Efter opvarmningen kørte vi denne serie

8 min tempo - 45 sek nede - 15 sek oppe skala 8-8½

2 min stående enkelttakt - skala 7

8 min tempo - 20 nede - 20 oppe

2 min stående enkelttakt

8 min tempo - 20 sek nede - 20 sek oppe

Så var der pause

Næste serie var 5 korte siddende intervaller med TUNG belastning - de var på 15-25 sek og væsentligt mere barske end pulskurven antyder...

Vi sluttede med 4 min i enkelttakt..

ALT ALT for fed træningsdag! :devil::wub:

post-125-1188846013_thumb.jpg

post-125-1188846034_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share