Træningsstuff fra en nu 30 årig.


Danfanatiker
 Share

Recommended Posts

Julie - du tildeles hermed min livsration af kaffe - har aldrig drukket så meget som en kvart kop - og kommer heller ikke til det... Smager jo AFSKYELIGT

Ses lige om snart...

Det smager himmelsk....du har aldrig smagt det?? :laugh:

Ja vi ses lige om snart søde Arne. Glæder mig til at være i dit selskab i næsten halvanden dag. Er du gal vi skal bælle kaffe du og jeg... :w00t:

post-6917-1187779730_thumb.jpg

Nu elsker du jo katte..

Link to comment
Share on other sites

Hehe, jeg får næsten lyst til at lege lidt med firmaets kaffeautomat - mest bare for at mærke effekten. Den ka' både cappocino, espresso, sort og med diverse kombinationer af tilsætninger.

Hvad ville du anbefale til en kaffenewbie?

Måske det var kaffen, der gav mig krible krable fornemmelse til yoga igår... :tongue:

post-6917-1187780273_thumb.jpg

Uhhh en hel maskine, der kan konstruere de ypperste former for bønnevariationer. Misundelig er hun.... Vores kaffeapparat brygger kun det sorteste guld... Talte for lidt siden med en kollega, som på sit gamle arbejde blev nødt til at drikke kaffe...at lære det simpelthen... idet te var ....for de underlige. :laugh:"Jeg startede med at hælde lidt mælk i, prøvede med fløde, tilføjede lidt sukker...men ligegyldigt hvad så smagte det bare ikke godt...Kastede mig ud i det rene stuff, og så har jeg hængt der siden" udtrykte hun. En anden tidligere kollega Rasmus var til den mere hardcore Espresso variation...Puhh den har jeg sidenhen testet, men det var al for megen kaffe til mine smagsløg. Nej maxie man må prøve sig lidt frem her i kaffeverden. En ren sort kop mokka går man aldrig fejl af..ej nu får jeg lyst til at daffe ned i køkkenet efter min mug, men ikke endnu. Julie må vente til om en times tid...Har allerede inhaleret to krus, så må liiiige give kroppen et break... Effekten åh så vidunderligt....snif snif snif....

Ahh en Latte er nu også trevlig...Ja sådan en kunne jeg ønske mig ligenu...

post-6917-1187780252_thumb.jpg

Prøv det maxie. Prøv det :4thumbup: U wont regret.

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Tid til lidt mere Motion online træningsrelateret stuff, selvom man absolut ikke skal fornægte værdien af den gode bønne. :4thumbup:

Tirsdag den 21 august 2007 Spinning, Styrke og yoga.... :superman:

Det lumre vejr og manglende-ilt-spinning-lokale gjorde hurtigt kål på min cardio krop ved spinning. Det gik dog rigtig tilforladeligt og ikke med så mange ubehagelig DOMS i benene som først frygtet. Hele Scandinavian Center sukker efter luft i disse dage, og der er ikke rigtigt nogen, der ved, hvor problemet sidder, eftersom det vist ikke kun er fitnesscentret, der har problemer. Allerede efter 13 min på Brians time ligger min puls på 167 (85-87%). Det kan jo ikke være rigtigt, så jeg tillægger naturligvis den tydeligt mærkbare mangel på ilt en stor årsag. Brian overtager timen efter vores populære instruktør Christina, som er stoppet, og derfor er der naturligvis en hvis arv, der skal overtages. Det syntes jeg faktisk, at han gjorde meget godt, taget i betragtning af at Brian bare IKKE er en pop instruktør... Tidligere har han stukket til mig, fordi jeg har spillet Metallica, men pludselig runger ENTER SANDMAN ud af højttaleren....Nå da da :poking::crazy_pilot: . Well det var en fornuftig time. God variation og et hit blandt folk, fornemmede jeg, men det var først under de sidste 15 min tung tung tung siddende enkelttakt, at jeg for alvor vågnede til en syret fed power trance sang.....Min egen motivation ligger i trance techno uden for megen sang.... Men det gør andres bare ikke.... :unsure: , og som instruktør må man indordne sig. Derfor syntes jeg bestemt at Brians time var godt gennemført....

Herefter var det tid til styrketræning af ryg, biceps og mave. Kunne mærke en påbegyndende sult og måtte lige fortære en protein bar under lidt :blahblah: med god ven og tidligere kollega... Styrketræningen gik forbløffende godt. Varmen og fugten påvirkede min krop positivt..... Dybest set havde min krop det rigtigt godt....

Success. Jeg tænkte lige kort på at droppe yoga, da der kom et godt aftenmadstilbud ved kammerat, som jeg næsten ikke kunne afslå...Men så igen, jeg har sagt det før. DROPPE YOGA... Afskyelig tanke. :firebounce::nono:

Er du da sindsyg, jeg er glad for at jeg ikke droppede guruens time..." Are you ready Jules" lagde han ud med....

"Hell yeah I am" fik jeg udbrudt.. :cooldance:

To personer fra radiatoren stod jeg. Denne kørte på fuld drøm woooooooooooshhhhh. Fuldstændig styr på solhilsner A og B. 5 stk af hver /heldigvis/ . Vejrtrækning kørte bare... uniformt..flow.

Jeg æææælsker bare de stående øvelser (Asanas), og som jeg også nævnte kort i Maxies log, så lykkedes det mig næsten at udføre Utthita Hasta Padangusthasana komplet til trods for mine korte deforme arme (sådan føltes de).

post-6917-1187782510_thumb.jpg

Ved variationen hvor man skifter og tager fat med modsatte hånd om foden og strækker den anden arm bagud og kigger efter armen (lykkedes ikke at finde hverken billede eller navn af denne, så I fatter sikkert brik :tongue: ), overraskede jeg mig selv ved at kunne i den ene side. Den anden side ville ikke.... øv.

Fremskridt blev også bemærket i Paschimottanasana

post-6917-1187782542_thumb.jpg

Her brugte Mike hele sin overkrop til at presse min hage ned under mine knæ. Det lykkedes.... også selvom han bare havde den ondeste hvidløgsånde... yakkkk :newtongue:

Superfed stilling var Bhekasana Den skulle vi lige lave for 'FUN'.... Dog kun med 1 ben oppe ad gangen. Den var jeg faktisk heller ikke helt ringe til.

post-6917-1187782661_thumb.jpg

Måske fordi min krop bare føltes som gele på det tidspunkt.

Endelig ynder Mike i øjeblikket at bruge Body Bars til Båden. I forvejen hader jeg den øvelse, og den bliver bestemt ikke mere 'FUN' af en tung stang i armene.... :dead_banana:"straighten your legs Julie" YEAH YEAH right.

post-6917-1187782820_thumb.jpg

Mikes idé om fun times er ikke lige mine..... Efter denne stilling var jeg så mør, at jeg nærmest dumpede igennem Vinyasas på en sørgelig klumpedumpeagtig måde, men jeg var sååå ligeglad. Jeg havde det godt, men jeg var helt gennembanket....

Sluttede timen af med 15 min Ujjayi Pranayama (vejtrækning), og da jeg rullede ned på måtten, fik jeg den mest syrede fornemmelse i mine krop. Følelsen af at være lavet af sand, der langsomt bare smuldrede fra hinanden er vist præcist den fornemmelse, jeg havde... Kiggede en enkelt gang op i luften og så lukkede jeg bare øjnene og smeltede ned i gulvet. Hold da op en yoga time.... Jeg er SÅ meget afhængig... (ligesom af kaffe)

Fremragende træningspas denne tirsdag...Mere af den slags... :cheer:

DATA:

Spin Interval 1 ved Brian :bike:

Tid 56 min

:heartpump: snit 161

:heartpump: max 187

Styrketræning af ryg, biceps og mave. :showoff:

Ashtanga yoga ved Mike :hippy: :kickass:

Tid 90 min

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Prøv det maxie. Prøv det :4thumbup: U wont regret.

Julie, du må være kaffe-versionen af spiderman (coffeewoman? :unsure:), for det stads har da flettet sig ind i din DNA hvis ikke overtaget showet totalt. :crazy:

Jeg tog tilløb og prøvede en kop (heldigvis en lille) af det sorte uden noget. coffee.gif

Hvordan nogen i denne verden kan blive afhængig af noget der smager sådan, det går over min forstand. :blink:

Der er jo et ordsprog der siger at kan man ikke sige noget pænt, så skal man slet ikke sige noget overhovedet, så jeg må hellere stoppe her, for puuuha. :tongue:

Måske det er lidt som Tomacco, bare med en knap så markant effekt.

Der er absolut ingen chance for at jeg bliver kaffenarkoman lige foreløbigt, og jeg har fået gjort mine smagsløg glade igen med en kop dejlig chokolade - nammenam.

Link to comment
Share on other sites

Julie, du må være kaffe-versionen af spiderman (coffeewoman? :unsure:), for det stads har da flettet sig ind i din DNA hvis ikke overtaget showet totalt. :crazy:

Jeg tog tilløb og prøvede en kop (heldigvis en lille) af det sorte uden noget. coffee.gif

Hvordan nogen i denne verden kan blive afhængig af noget der smager sådan, det går over min forstand. :blink:

Der er jo et ordsprog der siger at kan man ikke sige noget pænt, så skal man slet ikke sige noget overhovedet, så jeg må hellere stoppe her, for puuuha. :tongue:

Måske det er lidt som Tomacco, bare med en knap så markant effekt.

Der er absolut ingen chance for at jeg bliver kaffenarkoman lige foreløbigt, og jeg har fået gjort mine smagsløg glade igen med en kop dejlig chokolade - nammenam.

HVOR HAR DU DEN KAFFESMILEY FRA????????? Must have must have. :laugh:

Kakao er også godt ...især med lidt kaffe i.... :innocent:

Hilsen Coffeemania

Link to comment
Share on other sites

Ved variationen hvor man skifter og tager fat med modsatte hånd om foden og strækker den anden arm bagud og kigger efter armen (lykkedes ikke at finde hverken billede eller navn af denne, så I fatter sikkert brik :tongue: ), overraskede jeg mig selv ved at kunne i den ene side. Den anden side ville ikke.... øv.

Det lyder som noget uautoriseret hoskus-pokus med det håndskift. Jeg har set nogle variationer hvor de opretstående stillinger på et ben afsluttes med en udgave hvor man har fat med begge arme og bare trækker det udstrakte ben så højt som muligt, men det er vist heller ikke "officielt" at gøre det.

Body bars i båden :blink: nu rabler det da for Mike :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Du drikker for meget kaffe når: :blink:

Du lukker døren op, før folk banker på.

Du løber på ski op ad bakken.

Du på en fartbøde, mens du er ved at parkere bilen.

Du gå kapgang i søvne.

Du har ikke blinket siden sidste nymåne.

Du er lige blevet færdig med en ny sweaters selvom du ikke ved hvordan man strikker.

Du maler dine kaffe bønner i munden.

Du sover med dine øjne åbne.

Du ser kun video i fast-mode.

Du slikker kaffekanden ren.

Du bliver udnævnt til månedens medarbejder i den lokale kaffebar, på trods af du slet ikke arbejder der.

Du har slidt dit 3. par tennis sko op i løbet af denne uge.

Dine øjne forbliver åbne, selv når du nyser.

Du bider andre folks fingernegle.

Lægen skal bruge en regnemaskine til at udregne din puls.

Du ryster så meget at folk bruger dine hænder til at blande drinks.

Du kan skrive 60 ord i minuttet… med dine fødder.

Du har slidt håndtaget på dit ynglingekrus op.

Du går til møder i AA, bare for den gratis kaffes skyld.

Du kan gå 30 kilometer på dit løbebånd, før du indser at det ikke er sat til.

Du glemmer at pakke din Mars bar ud, før du spiser den.

Folk bliver svimmel bare af at kikke på dig.

Du har bygget en miniature by at små plastik rørepinde.

Pantebrevene i dit hus er udstedt til Starbucks.

Dine smagsløg er så bedøvede at du lukke drikke indholdet af en lava lampe.

Du er så elektrisk at du samler AM signaler op.

Folk kan teste deres batterier i dine øre.

Din livsdrøm er at blive en bunke kaffebønner.

Pulver kaffe tager for lang tid.

Du kan surfe på TV kanalerne uden fjernbetjening.

Du vil kremeres, så du kan tilbringe resten af evigheden i en kaffekande.

Din fødselsdag er en national helligdag i Brasilien.

Du lægger dig til at sove, bare for at kunne vågne op og lugte kaffe.

Du holder længer en Duracell kaninen.

Du kortslutter bevægelses detektorerne.

Du venter ikke engang på at vandet koger.

Dine nervøse trækninger registreres på Tichter skalaen.

Du hjælper en hund med at fange dens hale.

Dit kaffekrus er forsikret for mere end dig selv.

post-6917-1187786276.gif

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som noget uautoriseret hoskus-pokus med det håndskift. Jeg har set nogle variationer hvor de opretstående stillinger på et ben afsluttes med en udgave hvor man har fat med begge arme og bare trækker det udstrakte ben så højt som muligt, men det er vist heller ikke "officielt" at gøre det.

Body bars i båden :blink: nu rabler det da for Mike :laugh:

Indimellem laver han nogle underlige ting....for FUUUUUN.... :blink::tongue:

Resultat....FUBAR.....

Link to comment
Share on other sites

Det smager himmelsk....du har aldrig smagt det?? :laugh:

Ja vi ses lige om snart søde Arne. Glæder mig til at være i dit selskab i næsten halvanden dag. Er du gal vi skal bælle kaffe du og jeg... :w00t:

HAR smagt det - FØØØØJJJ . Det værste er når man får serveret en kage, is eller chokolade som ser rigtigt godt ud - når man så smager på det - så har det den der afskyelige smag af kaffe - det er selve definitionen på NEDTUR...

Kaffen kommer du til at stå for - jeg tager mig af colaen!

Link to comment
Share on other sites

Må også hellere melde mig...Hej jeg hedder Marianne og jeg er kaffoman :tongue: Hvor er din 'du drikker for meget kaffe hvis...' liste for fed :rofl2: Jeg kan kun være ked af, at Starbucks ikke umiddelbart har tænkt sig at udvide til andre steder i dk end lufthavnen (jeg er nemlig ikke kun til kaffe men også til kaffebarer), og det kan også falde mig ind at drikke espresso - gerne efter en god middag. Pulverkaffe om morgenen (det eneste jeg har ork til at lave på det tidspunkt), og et par kopper filterkaffe i løbet af dagen. Fra tid til anden en latte fra en af mine lokale kaffebarer :smile: Kaffe er en god ting. Er nu også så vant til at det, at det ikke kan holde mig vågen længere :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Må også hellere melde mig...Hej jeg hedder Marianne og jeg er kaffoman :tongue: Hvor er din 'du drikker for meget kaffe hvis...' liste for fed :rofl2: Jeg kan kun være ked af, at Starbucks ikke umiddelbart har tænkt sig at udvide til andre steder i dk end lufthavnen (jeg er nemlig ikke kun til kaffe men også til kaffebarer), og det kan også falde mig ind at drikke espresso - gerne efter en god middag. Pulverkaffe om morgenen (det eneste jeg har ork til at lave på det tidspunkt), og et par kopper filterkaffe i løbet af dagen. Fra tid til anden en latte fra en af mine lokale kaffebarer :smile: Kaffe er en god ting. Er nu også så vant til at det, at det ikke kan holde mig vågen længere :laugh:

Endnu en kaffoman melder sig :smilerock: Jeg var ellers kommet ud af min afhængighed :mad: , men er blevet rykket ned i sølet det seneste års tid. Må vidst bare vedkende mig min afhængighed :hehe:

Men må sige Marianne kaffoman fy skam dig :4whip: pulverkaffe :4banned: Ingen kvalitets bevidste kaffedrikker hælder det ned... :gun2:

Altså stempel kaffe er mindst lige så nemt, skal man være afhængig så gør det med stil :yo:

Du ser jo heller ikke en alkoholiker vælge træsprit, hvis der er en god whiskey eller barolo til stede :4drunk:

Link to comment
Share on other sites

Som ægte kaffoman MÅ jeg bare deltage :4thumbup:

Har næsten altid min kaffemaskine tændt så jeg kan nuppe en kop.

78 Ways to know if you drink too much coffee...

  1. You answer the door before people knock.
  2. Juan Valdez named his donkey after you.
  3. The only kitchen appliances you own are made by Mr. Coffee.
  4. You ski uphill.
  5. You get a tax cut for all the coffee you bought.
  6. You get a speeding ticket even when you're parked.
  7. You speed walk in your sleep.
  8. You have a bumper sticker that says: "Coffee drinkers are good in the sack."
  9. You haven't blinked since the last lunar eclipse.
  10. You just completed another sweater and you don't know how to knit.
  11. You grind your coffee beans in your mouth.
  12. The nurse needs a scientific calculator to take your pulse.
  13. You sleep with your eyes open.
  14. When you open your dish cabinet, and there is only mugs.
  15. You have to watch videos in fast-forward.
  16. The only time you're standing still is during an earthquake.
  17. You can take a picture of yourself from ten feet away without using the timer.
  18. You lick your coffeepot clean.
  19. You spend every vacation visiting "Maxwell House."
  20. You're the employee of the month at the local coffeehouse and you don't even work there.
  21. You've worn out your third pair of tennis shoes this week.
  22. Your eyes stay open when you sneeze.
  23. Your coffee cake, must have coffee in it.
  24. You chew on other people's fingernails.
  25. Your T-shirt says, "Decaffeinated coffee is the devil's blend."
  26. You're so jittery that people use your hands to blend their margaritas.
  27. You can type sixty words per minute... with your feet.
  28. The only gift you get for Valentines Day you get chocolate covered beans.
  29. You can jump-start your car without cables.
  30. All your kids are named "Joe".
  31. Your only source of nutrition comes from "Sweet & Low."
  32. You don't sweat, you percolate.
  33. You buy 1/2 & 1/2 by the barrel.
  34. You've worn out the handle on your favorite mug.
  35. You go to AA meetings just for the free coffee.
  36. You walk twenty miles on your treadmill before you realize it's not plugged in.
  37. You forget to unwrap candy bars before eating them.
  38. Charles Manson thinks you need to calm down.
  39. Every shirt or blouse you own has a coffee stain on it.
  40. You've built a miniature city out of little plastic stirrers.
  41. People get dizzy just watching you.
  42. You've worn the finish off your coffee table.
  43. The Taster's Choice couple wants to adopt you.
  44. Starbucks owns the mortgage on your house.
  45. You're so wired, you pick up AM radio and people test their batteries in your ears.
  46. Your life's goal is to amount to a hill of beans.
  47. Instant coffee takes too long.
  48. When someone says. "How are you?", you say, "Good to the last drop."
  49. You want to be cremated just so you can spend the rest of eternity in a coffee can.
  50. You want to come back as a coffee mug in your next life.
  51. Your birthday is a national holiday in Brazil.
  52. Your hand is permanently shaped to hold your mug.
  53. You'd be willing to spend time in a Turkish prison.
  54. You go to sleep just so you can wake up and smell the coffee.
  55. You're offended when people use the word "brew" to mean beer.
  56. You name your cats "Cream" and "Sugar."
  57. You get drunk just so you can sober up.
  58. You speak perfect Arabic without ever taking a lesson.
  59. Your lips are permanently stuck in the sipping position.
  60. You have a picture of your coffee mug on your coffee mug.
  61. You can outlast the Energizer bunny.
  62. You can jump to the moon.
  63. You short out motion detectors.
  64. You have a conniption over spilled milk.
  65. You don't even wait for the water to boil anymore.
  66. Your nervous twitch registers on the Richter scale.
  67. You think being called a "drip" is a compliment.
  68. You don't tan, you roast.
  69. You don't get mad, you get steamed.
  70. Your three favorite things in life are...coffee before, coffee during and coffee after.
  71. Your lover uses soft lights, romantic music, and a glass of iced coffee to get you in the mood.
  72. You can't even remember your second cup.
  73. You help your dog chase its tail.
  74. You soak your dentures in coffee overnight.
  75. Your coffee mug is insured by Lloyds of London.
  76. You introduce your spouse as your coffeemate.
  77. You think CPR stands for "Coffee Provides Resuscitation."
  78. Your first-aid kit contains two pints of coffee with an I.V. hookup.

9250~Drink-Coffee-Posters.jpg

938-002~Coffee-Posters.jpg

8346~Haven-t-Had-My-Coffee-Yet-Posters.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sig mig lige.... Faldt du i kaffekanden som spæd :blink:

Dét skal man ikke gøre grin med... det kan være en ret traumatisk oplevelse, og forfølge én resten af livet. Se bare på Julie..... og mig. :crazy:

:laugh:

Nu sidder vi i kaffe-saksen resten af livet.... :gal: dømt til slaver til denne skønne mokka.....denne duft, denne fantastiske brune bønne.... denne.... uhm..

Jeg har helt overgivet mig til bønnens magt. :surrender:

Edited by Powerbaby
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share