Træningsstuff fra en nu 30 årig.


Danfanatiker
 Share

Recommended Posts

Hey Blondie

For eksperimentets skyld lykkedes det mig her til formiddag at komme igennem en hel halv kop af det sorte stads, dog mildnet en smule med sukker og fløde. Så smagte det kun jævnt dårligt i modsætning til den nærmest afskyelige smag den rene vare havde igår.

Koffein mærkede jeg absolut intet til, så det var 100% formålsløs selvpineri. :laugh:

Har ikke helt besluttet om jeg skal prøve en espresso i morgen - bare for at tjekke. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hey Blondie

For eksperimentets skyld lykkedes det mig her til formiddag at komme igennem en hel halv kop af det sorte stads, dog mildnet en smule med sukker og fløde. Så smagte det kun jævnt dårligt i modsætning til den nærmest afskyelige smag den rene vare havde igår.

Koffein mærkede jeg absolut intet til, så det var 100% formålsløs selvpineri. :laugh:

Har ikke helt besluttet om jeg skal prøve en espresso i morgen - bare for at tjekke. :unsure:

Det er da det, du skal Maxie. Jeg har selv været igennem 4 krus af det rene sorte guld indtil nu.. tror dog at jeg lader det være det, fornemmer helt sikkert røgen på vej ud ad mine ører... :laugh: Espresso.. så er du hardcore...intet mindre. :blink: Dybeste respekt fra Århus....

Det er godt at se, at du prøver. Jeg ved godt, at Mike bliver fornærmet nu, hvis han læser med, men en kop kaffe inden et yogapas ved ham, får een til at lette fra gulvet... :w00t:

:cool:

Edit: han læser ikke med. Hans danske er skraldedansk...endnu...

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Det er da det, du skal Maxie. Jeg har selv været igennem 4 krus af det rene sorte guld indtil nu.. tror dog at jeg lader det være det, fornemmer helt sikkert røgen på vej ud ad mine ører... :laugh: Espresso.. så er du hardcore...intet mindre. :blink: Dybeste respekt fra Århus....

Det er godt at se, at du prøver. Jeg ved godt, at Mike bliver fornærmet nu, hvis han læser med, men en kop kaffe inden et yogapas ved ham, får een til at lette fra gulvet... :w00t:

Nu har jeg jo ikke taget den espresso endnu, men vent med roserne. :cool:

Også en lidt sjov situation, for jeg har egentlig ikke lyst til at kunne li' det - bliver bare narkoman jo. :crazy:

I det mindste er det prøvet nu, så jeg ikke bare afviser det på uvidenhed.

Så vidt jeg husker fortalte Lino også at han nuppede en morgenkaffe inden praksis, så når han må tror jeg også du må. Det var vist noget med at få gang i tarmsystemet. :laugh:

Jeg holder mig til the med honning for at smøre halsen og varme kroppen lidt.

Link to comment
Share on other sites

Hey Blondie

For eksperimentets skyld lykkedes det mig her til formiddag at komme igennem en hel halv kop af det sorte stads, dog mildnet en smule med sukker og fløde. Så smagte det kun jævnt dårligt i modsætning til den nærmest afskyelige smag den rene vare havde igår.

Koffein mærkede jeg absolut intet til, så det var 100% formålsløs selvpineri. :laugh:

Har ikke helt besluttet om jeg skal prøve en espresso i morgen - bare for at tjekke. :unsure:

Rolig nu Max :nonono:

Nu skal du altså ikke bare kaste dig halsløst ud i det der kaffedrikkeri, og slet ikke på en tilfældig espressomaskine på din arbejdsplads. Man skal være blid og varsom i starten inden du bevæger dig over til så hardcore varer som espresso. Jeg mener ikke du nødvendigvis skal drikke med mælk, sukker, fløde eller alt det pjat, men du skal sikkert have en kaffe, der er mildt ristet og har stor fylde. En Arabica fra Columbia vil mange finde er en fin begynder-bønne. Når du har vænnet dig til den, kan du prøve en kaffe der er lidt hårdere ristet eller har lidt mere syrlighed. Jeg er selv en stor fan af Kenya AA+ som er temmelig syrlig.

Der er en uddannelse, der hedder barista. Det er éen som kan lave en god espresso, for det er ikke bare varmt vand gennem noget sort grums, men kræver øvelse og kendskab til tilberedningen. Det er bl.a. et spørgsmål om vandets temperatur og tryk samt bønnens oprindelse, sort og ristning + sikkert nogle flere faktorer. Hvis du vil prøve latte, cappucino eller en anden espresso med mælk, så har også mælkens temperatur en betydning. Min favorit indenfor den genre er dobbelt-latte (en latte med to espressoer for ikke at drukne kaffesmagen i mælk)

Hvis du gerne vil smage en god kop kaffe, så prøv at gå forbi Estate-coffee på Gl. Kongevej (sådan skråt overfor Imperial næsten). Det er et af de steder, jeg synes man er mest sikker på at få en god kop kaffe... hver gang :smile:

God fornøjelse :tongue:

Link to comment
Share on other sites

MarianneB -> :laugh: Der er vist heller ikke stor chance for at jeg kaster mig ud i det helt store kaffecirkus. Jeg kan sagtens se det måske er urimeligt at dømme al kaffe på baggrund af vores bette maskine, og nu ejer jeg heller ikke selv noget som helst der kan lave kaffe. Har været forbi Estate en enkelt gang og fik en stor kop kakao. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Måske det er lidt som Tomacco, bare med en knap så markant effekt.

Jah, lidt i den dur. Fedt afsnit at Simpsons, i øvrigt. Tomacco holder :w00t: Eller Coffato, så kan du også være med :wink:

HAAAAAAAAAAA jeg omdøber min log til... :wub:

"Confessions of the true coffee Jedies"

May the coffee be with us...

:laugh::laugh::laugh::laugh:

Hvis der er flere afhængige derude, så stå endelig frem...

:w00t:

Jeg er dyyyyyyybt addictet til den brune bønne. Aaaaaahh, at starte dagen således. Perfekt precyklingshake.

Mmmmmmmmm, kaffeeeeeeeeeee

Jeg står frem og tilstår, jeg kan ikke skjule det, jeg er KAFFOMAN

Nu har jeg jo ikke taget den espresso endnu, men vent med roserne. :cool:

Også en lidt sjov situation, for jeg har egentlig ikke lyst til at kunne li' det - bliver bare narkoman jo. :crazy:

I det mindste er det prøvet nu, så jeg ikke bare afviser det på uvidenhed.

Så vidt jeg husker fortalte Lino også at han nuppede en morgenkaffe inden praksis, så når han må tror jeg også du må. Det var vist noget med at få gang i tarmsystemet. :laugh:

Jeg holder mig til the med honning for at smøre halsen og varme kroppen lidt.

Min kaffepusher lokkede irish coffee i mig som 18-årig. Whiskyen (som også gør mærkelige ting ved mig :innocent: ), farinen og flødeskummet blev erstattet med mælk, og der stod den. Den varme, cremede kaffe. Mmmmmmmmm. Tilsat en god sjat karamelsirup eller Baileys når jeg virkelig skal forkæle mig selv. Aaarrrhhhhhhh, må ha kaffe nu, har allerede post frokost kaffeabstinenser. Ned og ha en kop, lige nu, vusjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Kaffeloggen.... Stedet hvor folk holder kaffepause... :tongue:

Jeg orker ikke at kommentere de enkelte indlæg, men jeg elsker dem alle... :4thumbup: Mollere og kaffenarkomaner ...I er bare for coole altså.. Rune ---- Den der kat er bare priceless...Hvor ER den bare sød.. :wub: Det må da lige være noget for Arne... :w00t: Marianne...FUUUUUU** det var sjååååvt

Idag fredag var jeg overbevist om skulle være kaffefri....indtil jeg så mit krus...På den igen... Heldigvis er mine bisser stadig hvide.. :laugh:

Nå det var vist noget med lidt træning. Ja ja da... Øjeblik.

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 22 august 2007

Burde have været træningsfri men men men, da jeg havde fået lagt noget nyt musik ind på min MP3 afspiller, så headede jeg over til mit center til en omgang sen aftenstyrketræning og løb. Herligt...ikke et øje.... Så jeg havde alle herlighederne for mig selv.

Styrketræning af bryst, skuldre, triceps. :dumbbell_lift:

Løb 60 min :4dog:

Distance 12 km.

Torsdag den 23 august 2007 Bedste nyhed .... fandt afløser til spin time på søndag (DER ER PARTY LARTY LØRDAG NEMMERLIG) :tongue: BIIIG TIME Sommerfest i Equi. :alright:

PYhhhh træning startede med een af de mest kuldioxids-prægede spinning timer ever. Der er vist stadig noget galt med den udsugning, og jeg kortede 5 min af timen, da vi alle mere eller mindre lignede nogle, der var blevet druknet.... :gal: Absolut ikke i orden... :tomaatit: Okay gennemført time alligevel selvom pulsen efter 3 min lå på 87% øhhh ...

Havde mest lyst til at luske hjem efterfølgende på grund af den oplevelse....hovedpine og meget træt...men hældte lidt væske indenbords og så var det jo igang med lidt styrke af ryg, biceps og mave inden il gurus time.

Fik arrangeret en omgang massage af ben og ryg/skuldre ved vores husmassør T næste fredag.... Går jo rundt med konstante yoga doms i mine stænger. :4crutches:

Pludselig kommer Mike springende ind i centret. Sikke en energi den mand kommer med...den må jeg suge lidt fra, så det prøver jeg så... Vi bliver kastet ud i 50% Mysore stil...(Vi skal selv lave de stående stillinger i vort eget flow, på den måde kan Mike lettere rette på den enkelte, ved de siddende er han igen med os). Efter timen spørger han så, om der er nogle der IKKE kunne lide den måde at lave yoga på. Der var ingen, der svarede. JEG sys det var feeeeeeeeeedt... selvom der nu også er noget sexet og fedt ved at høre hans stemme.... Han var meget imponeret over, at vi kunne huske det meste. Især fordi han for 8 år siden underviste en klasse i England, hvor han efter 2 år prøvede at implementere Mysore stilen...han fortalte, at IKKE een eneste kunne huske noget.... det var meget skuffende. Vi var alle game, og derfor vil han hver torsdag fra nu forsøge sig med denne stil, og hvis der var begynder med....too bad... :rolleyes: Den mand er alt for sej. :cheer:(indskudt: nu fandt jeg så lige ud af, HVOR meget riskager kan svine) Een ting fik han mig bare IKKE til igår. At brøle som en løve. Nej du, der gik min grænse.. "the Lion"..Jeg kunne ikke andet end grine. :tease:

Hjem til aftensmaden med god ro i sjælen, dejlig følelse i hjertet og en jublende glæde over, at jeg nu kan feste igennem sammen med alle mine veninder og venner lørdag ved Åen i Århus...uden at skulle tænke over undervisning søndag. Sikke en gave. Forhåbentlig er jeg i en tilstand der gør, at jeg vil kunne træne lidt senere på dagen, eller også holder jeg bare en god gemen hviledag..who knows... :partytime2: :4drunk: TIme will tell

Idag fredag skal der, foruden træning, cafeeres med to gamle gym veninder og derefter på Train og se ANDEN OG GEO med veninde L...ALT FOR COOL :banana3: :sun:

God weekend.....

DATA:

Spin Distance ved mig :bike:

Tid 50 min

:heartpump: snit 167

:heartpump: Max 190

Styrketræning af ryg, biceps og mave. :weight_lift:

Ashtanga Mysore ved Mike N :hippy:

Tid 90 min

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Uhh, tillykke med Mysore debuten. Det lyder om om det blev godt modtaget. :wink:

Yoga-doms??? Det troede jeg kun man fik første gang - måske. :tongue:

Det blev rigtigt godt modtaget, og jeg kunne virkelig mærke Mikes begejstring over det, da det nu giver ham større muligheder. Nu bliver det creme de la creme og ikke MAC YOGA, som han udtalte... :laugh:

Doms kun første gang?? :blink: Jeg sys jeg har ondt, hver gang jeg er færdig... Ikke nogen faretruende smerte men idag fx har jeg DOMS i ballerne.. og forstenede lår.. :tongue:

Jeg går til yoga gennemsnitlig 3 gange om ugen, men hver gang er en udfordring, og jeg oplever noget nyt hver gang i min krop. Mike har forsøgt at overbevise mig om, at det er helt naturligt og godt, at jeg hele tiden har DOMS.. Nu prøver jeg at få det masseret ud af benene næste fredag... Måske presser jeg mig selv for meget.....Fik også lige serveret en "du er jo en kvinde i din bedste alder, det går desværre bare kun een vej nu med kroppen" af vor husmassør T. WTF... :hmmm::happy: Blot fordi der er 2 måneder til ens fødselsdag...

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Ok, doms kun første gang er måske at stramme den, men jeg oplever nu sjældent deciderede doms efter yoga. Måske fordi andre aktiviteter overdøver det :innocent: - meen der har da været perioder hvor jeg næsten ikke lavede andet.

Fik også lige serveret en "du er jo en kvinde i din bedste alder, det går desværre bare kun een vej nu med kroppen" af vor husmassør T. WTF... :hmmm::happy: Blot fordi der er 2 måneder til ens fødselsdag...

De fik ellers serveret en bedre udgave af den sætning i "Ha' Det Godt" på DR.

Den lød cirka sådan her (og man skal helst stå relativt nøgen og kigge sig i spejlet imens man siger det):

"Lige nu er du i den bedste fysiske form du vil komme i, og det går kun ned af bakke herfra - med mindre du gør noget ved det!"

Link to comment
Share on other sites

Hey Blondie

For eksperimentets skyld lykkedes det mig her til formiddag at komme igennem en hel halv kop af det sorte stads, dog mildnet en smule med sukker og fløde. Så smagte det kun jævnt dårligt i modsætning til den nærmest afskyelige smag den rene vare havde igår.

Koffein mærkede jeg absolut intet til, så det var 100% formålsløs selvpineri. :laugh:

Har ikke helt besluttet om jeg skal prøve en espresso i morgen - bare for at tjekke. :unsure:

Her er ligefrem én der føler sig presset til at komme ind i et misbrug... han presser sig selv til at drikke det euforiserende stof... :4thumbup: man skulle tro vi fik procenter af salget Julie !

Jeg fandt lige et billede, godt nok af et konkurrerende mærke, men jeg synes lige det skulle med i loggen...

post-8384-1187951049_thumb.jpg

Edited by Powerbaby
Link to comment
Share on other sites

For dælan. De er sjove de der kattebilleder..... :laugh:

Weekenden kalder....Seeeezzzzzz buddies... :smile:

Ja jeg ville nu hellere se nogle billeder af en mis :tongue::laugh: man tror jo næsten det er løgn men jeg har endelig fået fyldt den mobilpakke jeg har lovet dig så jeg sender den i starten af næste uge :smile: bliver spændende at høre om du kan bruge det. hvordan kan du komme til københavn uden at lade mig vide det :w00t: så man kunne få lov til at hilse på. PUUUUHAAAA du :cool:

Super weekend til dig :superman:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Sørgeligt sørgeligt..:det var den weekend. Fuldt ud enig med MarianneB og hendes rapportering i loggensin.... Det gik for stærkt og man har virkelig brug for at slappe af...især ovenpå megen festivitas... :tongue: Puhhhh er ved at få ondt i halsen også...øv øv

Fredag den 24 august 2007 HOVEDFOKUS ANDEN OG GEO..

Jaja nu er det godtnok en træningslog, men vorherrebevares....dette var en fredag med psyko meget gang i.

Træningspasset bestod af Cardio...

40 min løb

20 min rotex/elipse/cross eller hvad pokker den maskine nu hedder.... :smile:

SÅ begyndte det sjååååve....

Et veninde pas af den slags, hvor man ikke har set hinanden i 7 år...Hotfooordææækkkkemmeee det var sjåv og spas.... :beerchug::blahblah: Vidunderligt at få to 'nye' veninder igen.....

Herefter et ANDEN OG GEO pas på Train i selskab med anden god veninder. Lidt mere :4jumpy: og :beerchug:

Vidunderligt show der bare blev ved og ved og ved i 2,5 time, indtil deres manager sagde STOP... Reason...Anden var ved at være spritstiv af shots og Gin/tonic...Det blev det så bare endnu sjovere af..."JEG ER SÅÅÅ STIV NU; AT JEG IKKE VED; HVAD JEG SKAL SIGE:.....GEOOO HJÆLP MIG"

Priceless gutter. I låååve them

post-6917-1188213672.jpg post-6917-1188213679_thumb.jpg

ALLLT FOR sent i seng og alt for tidlig op lørdag. :sleepy: What the heck, man er vel ung endnu (i 2 mdr mere :rolleyes: )

Lørdag den 25 august 2007 Spinning og endnu en omgang festivitas...

Pyha det var en hård omgang spinning i en sal uden ilt. Korrekt...endnu ikke gang i ventilationen...suk .

Spin Interval 1 ved mig :bike:

Tid 50 min

:heartpump: snit 161

:heartpump: max 187

Spin Basic ved mig :bike:

Tid 46 min

:heartpump: snit 150

:heartpump: max 160

Så var der ellers dømt fest aften...... :4trumpet::bunny::cheer: :4band: :partytime2::yahoo::crazy_pilot:

Huttelihuttttt.....

Søndag den 26 august 2007 No training...

:4pizza::cola::4eat::dead_banana: :4whistling: :bottom: Så kan du lære det Danf...

Aldrig drikke mere... :laugh:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Har du nu været i byen igen, Spritfanatiker!?? :nonono:

Arj, det skal naturligvis være dig vel undt. Nu og da skal man koblble lidt fra.

Jeg tilslutter mig lige kaffe-nørderiet, her i kaffe-loggen: Jeg hedder Martin, og jeg har et blandingsmisbrug af stempelkaffe og Coke Zero. På min arbejdsplads findes der desværre visse elementer, som bidrager til at fastholde mig i koffeinens jerngreb, idet ledelsen forsyner de stakkels, udbyttede lønslaver med rigelige mængder af såvel kolde som varme drikke, indeholdende det stærkt vanedannende stof. Var der nogen, der sagde `Folkets opium´? :laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Har du nu været i byen igen, Spritfanatiker!?? :nonono:

Arj, det skal naturligvis være dig vel undt. Nu og da skal man koblble lidt fra.

Jeg tilslutter mig lige kaffe-nørderiet, her i kaffe-loggen: Jeg hedder Martin, og jeg har et blandingsmisbrug af stempelkaffe og Coke Zero. På min arbejdsplads findes der desværre visse elementer, som bidrager til at fastholde mig i koffeinens jerngreb, idet ledelsen forsyner de stakkels, udbyttede lønslaver med rigelige mængder af såvel kolde som varme drikke, indeholdende det stærkt vanedannende stof. Var der nogen, der sagde `Folkets opium´? :laugh::laugh:

Indrømmer det blankt. Jeg er ikke 18 år mere... :blush:

NU er jeg så også ved at inkassere præmien. En førsteklasses omgang forkølelse, så har købt RØD SOLHAT i stor stil, kamillethe, Honning og hva ved jeg, og så er det vist sofa nu og dyne. Ondt i halsen, snottet, varm kold og øv hvor træls er det lige... :dry: Så kan jeg lære det...../har jeg vist lige sagt...../Aldrig drikke mere.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fra EkstraBladet..NÅÅÅ den var go nok. Han var sgu mere stiv end andre. :laugh:

Anden vild af drukSLÅS MED JYSKE DØRMÆND: Stangstiv stand-up-komiker smidt på gaden af fire vagter efter show i Århus Torsten Ruus - 07:00 - 27. aug. 2007

Anden er ikke længere på coke som i sit rablende turné-show.

Nu støtter den populære komiker Anders Matthesen sig til store mængder gin & tonic, rå Fernet Branca og bajere.

Natten til lørdag var han så stangstiv af druk, at fire sikkerhedsfolk måtte kyle en olm og særdeles aggressiv Anders Matthesen ud af spillestedet Train efter hans og kollegaen Geos stand-up-show i Århus.

Øjenvidner søgte dækning, mens Trains dørmænd ved to-tiden greb fat i Andens arme og ben og smed den vildt kæmpende mand ud gennem spillestedets bagindgang.

De måtte bagefter etablere en kæde af kød og blod for at holde den frådende entertainer ude. Geo forsøgte også at dysse ham ned.

En jydeting

– Han var så stiv, at han ikke engang kunne stå op af en væg. Men det forhindrede ham ikke i at råbe: ’Det er en jydeting. I hader københavnere. I hader sjællændere!’, beretter et vidne.

Peter Sletskov, Trains sikkerhedschef, bekræfter, at Anden blev eskorteret ud efter to shows og en særdeles fugtig aften i selskab med kollegaen Geo og en begejstret fanskare.

– Han var en smule fuld, ja. Men det er helt normalt. Der er ikke noget i den sag, siger Peter Sletskov.

– Men hvorfor blev han så smidt ud af fire sikkerhedsfolk? Er det også helt normalt, at Train tager afsked med scenekunstnere på den måde?

– Nej, øh ... det vil jeg helst ikke kommentere. Det er imod min moral at hænge berusede kunstnere ud.

– Råbte han ubehagelige ting efter folk? Var han voldelig?

– Det kan jeg ikke udtale mig om, lyder Sletskovs afvisning.

Du vrøvler, Anders

Ekstra Bladets kilder bemærkede, at Anden allerede var godt fuld, da han første gang gik på scenen klokken 19. I løbet af hans næste to timers optræden fra klokken 22 holdt publikum ham i gang med adskillige Fernet Branca-shots og gin & tonic. Anden supplerede selv op med bajere.

– Folk ville gerne se ham give parodien på den berusede sømand Stuart Stardust fra ’Terkel i Knibe’ og ’Jul På Vesterbro’, og den fyrede han da også af flere gange, fortæller et vidne.

En anden gæst noterede sig, at Anden ikke var til at rive af scenen. Men på grund af fuldskab var han til sidst ude af stand til at underholde andre end sig selv.

– Det havde ellers været et superfedt show. Men til sidst blev han vrøvlet, mener flere af de gæster, Ekstra Bladet har talt med.

Ikke herrer over druk

Sikkerhedschef Peter Sletskov forholdt sig passiv under Andens shows, mens publikum hældte sprut på Anders Matthesen.

– Det er vi ikke herrer over. Men jeg vil gerne understrege, at det ikke var vores barpersonale, der forsynede ham med drikkevarer, siger Peter Sletskov.

Det er uklart, nøjagtig hvad der halvanden time efter showets afslutning fik spillestedets sikkerhedschef til at kyle Anden ud.

– Men der må virkelig have været ballade. Vi kom forbi, da en af dørmændene udenfor blev kaldt til assistance, siger et vidne, der fornemmede, at Anden var fast besluttet på at vende tilbage for at afgøre et mellemværende.

Ihhh ikke godt Anders.... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share