Junkers blandede træning


JUNKER
 Share

Recommended Posts

Nå... Min log behøver jo ikke dø helt hen, bare fordi jeg er blevet gift og pt. er halvsyg. :sneaky2:

Jeg havde en rigtig god træning fredag, hvor ben blev kørt godt igennem. Nogenlunde samme program som sidste bentræning, bare med lidt flere kg på i enkelte øvelser. Baglår får noget mere opmærksomhed, end de før har fået.

Lørdag blev jeg så gift, hvilket i den grad slog mig ud. Var mere træt søndag, end da jeg i sin tid løb marathon :tongue: Planlagde så nogle hviledage, hvilket nu er gået over i en lettere halsbetændelse. Appetitten er ikke i top og jeg har spist de helt galt de sidste dage.. Satser på træning torsdag og fredag, hvor jeg har fri og simpelthen nægter at ligge under dynen.

Må ud og svede lidt med hunden om lidt, så jeg blir klar til job.

Planen de næste uger er fortsat at sikre fremgang i knæ, ligesom jeg skal spise, træne, spise og spise lidt mere, så vægten kan stige lidt. Har kigget på lidt forskellige programmer, dog uden at beslutte mig ordentligt. Holder mig nok til et program, hvor jeg så på bendagen fortsætter med det, der pt. virker bedst for mig.

Link to comment
Share on other sites

Stort tillykke med den ægteskabelige status! 4thumbup.gif Det må være alt for fedt.........?

Hvad har du i overvejelserne af program?

Hey DBM.

Ang. bryllup er der heldigvis ikke ændret på det store herhjemme. Nu er der bare en ring at tænke på og så er jeg naturligvis for alvor låst :cool: Og så er der en helvedes masse gavekort, der skal bruges. Det er dog primært lillemor, der står for det..

Jeg har stadig til gode at prøve et WSB. Umiddelbart tiltaler de mig en del på mange områder, men i første omgang tror jeg det blir et almindelige BB inspireret program fundet på T-nation. Wendlers 5,3,1 er også i tankerne. Gemmes dog til jeg igen kan banke lidt squat af, tænker jeg. Pt. er fokus på at stige i vægt. :4mewantfood: Den influnzaagtige tilstand jeg er nu, hjælper ikke ligefrem på det.

Stort tillykke med ægteskabet champ :smile:

Tak tak MC. Pas nu på skulderen.

Tillykke med ægteskabet skipper :).. Stærke træniger! Jeg har 4kg Gainer du får for 250kr hvis du mangler føde pg kcal til Gainer projektet!?

Tak stærkmand. Træningerne er vist lidt blandede, specielt i dine øjne kunne jeg forestille. Knæet er dog i fremgang og jeg havde jo dødløft for første gang længe sidste uge.

Hvis dit pulver er noget, der smager ordenligt, minus jordbær, kunne jeg godt være interesseret. Vi bor jo ikke så langt fra hinanden, kan jeg se på dine løberuter og sådan.

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Endelig frisk nok til en træning..

Opvarmning med lidt mobilitets- og rotatorøvelser.

INCLINE BÆNK, smithstativ

8x60 kg

5x8x80 kg

DB BÆNKPRES

3x8x38 kg

CABLE CROSSOVER

3x15x40 kg

DIPS

5x8x15 kg

KONGEØVELSE :superman:

CG BÆNKPRES

3x8x75 kg

Døde i mine små trisser til sidst.

REVERSE PUSHDOWN

3x15x55 kg

HANGING LEG RAISES

3x12x13,5 kg mellem benene

INCLINE CRUNCHES

3x12x18,5 kg (mener jeg)

Udstrækning og shake..

I morgen er det bendag, når der har været rengøring i hulen. Planen er samme program som sidst med en lille stigning i enkelte øvelser. Vigtigst er stadig fremgang og skadesforebyggende.

....................................................................

TRS: Bare i orden. Hvis det er super mass, har jeg før prøvet den i chokolade, som jeg ikke var synderlig vild med.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag var bendag.

Lige opdateret løst fra hoften, da jeg ikke nåede det i tirsdag eftermiddag. Kan så til gengæld berette om, at de stigningen i diverse øvelser er medskyldig til at have givet mig doms i dag, herligt. Ingen smerter/irritation i knæet heldigvis.

Lavede lidt op på rækkefølgen.

Opvarmning med mobilitetsøvelser.

LEG EXTENSION

2x12x4 blokke

2x12x5 blokke

BB HACK SQUAT

12x40 kg

3x12x50 kg

Den føles nu altså god for mit ringe knæ og vmo muskel

BB GLUTE BRIDGE

4x15x60 kg

BENPRES

12x140 kg

3x12x160 kg

Igen en lille øgning her. Stille og rolig frem uden skader. VIGTIGT.

LEG CURL

3x8x5 blokke

og så en "nedtrapning". X x 5 blokke, X x 4 blokke, X x 3 blokke osv.

SEATING CALF RAISES

3x15x30 kg

STANDING CALF RAISES

3x15x210 kg

Fin træning. Regner med en bentræning i weekenden også. De skal jo blive gode og stærke igen.

I dag massage af ryg og skulder. ELSKER DET.

....................................................................

TRS: En 5ér med 50 kg lyder insane. Må jeg lige prøve en dag. På en ordentlig 5ér tror jeg dog ikke på mere end 30-35 kg for mit eget vedkommende.

Smager det som slik, skal jeg sgu tilføje sådan en spand kalorier til min kost :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tid til træning af skulder.

Opvarmning som altid med lidt mobilitet, rotator og sådan. Har nok Danmarks mest stive skuldre, så det skal til.

DB SKULDERPRES

5x8x26 kg

Skulle lige i gang, inden de rigtig kom afsted.

UPRIGHT ROW

3x10x40 kg

DB LATERAL RAISES

3x10x13,5 kg

REAR LATERALS

3x10x13,5 kg

BB SHRUGS

15x90 kg

3x15x100 kg

DB SHRUGS

3x15x38 kg

Mavetræning bestod af hanging leg raises på kryds og tværs samt feed to bar, skrå, hvis det giver mening.

CABLE CRUNCH

3x12x75 kg

Udstrækning og shake.

Købte en pose WG af en fra hulen. Bare lige til at booste kalorieindtaget de næste uger, inden der ryger en bestillng afsted på opdatering af sup.skabet.

Regner med en blandet træning i weekenden, men ved ikke hvordan jeg gør det endnu. Vil gerne have en halvtung brystdag samt lidt ben. Mon ikke det kan kombineres på nogenlundende fornuftig vis.

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag.

Dagen stod på ryg/biceps samt lidt til underguns..

Lagde ud med at kvaje mig og mødte op, mens der var rengøring. Useriøst. Var nød til at komme tilbage 90 min. senere.

Opvarmnig med mobilitetsøvelser.

PULLUPS

3x12

De var sateme ikke lette i dag. FØJ......

T-BAR ROWS

5x8x60 kg

De rammer fint.

DB ROWS

10x42 kg

2x8x46 kg

REVERSE GRIB PULLDOWN

8x85 kg

2x8x95 kg

BB CURLS

3x8x45 kg

De små bisser blev sateme ramt i dag.

DB PREACHER CURLS

3x8x13,5 kg

Var nød til at hjælpe mig selv lidt på de sidste

ROPE CABLE CURLS

3x12x55 kg (mener jeg)

REVERSE CURL

3x12x30 kg

WRIST CURLS

3x12x13,5 kg

Shake, snak og hjem..

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning i hulen.

Opvarmning med rotatorøvelser mv.

INCLINE BÆNK, smith

10x60 kg

10x80 kg

2x10x85 kg

DB DECLINE BÆNK

10x28,5 kg

2x10x31 kg

Fin øvelse, hvor der godt kan tages lidt flere kg.

DIPS

10x20 kg

2x5x30 kg

20x bw

CABLE FLYES

3x15x ?

TRICEPS PUSH DOWN

3x12x85 kg

ONE ARM TRICPES PULLDOWN

3x12x25 kg

DB SIDE BENDS

3x12x31 kg

Lidt crunches og diverse til maven, shake, snak og hjem.

God søndagstræning, hvor alle de ældre i klubben smuttede, da nogle af os yngre ankom. Så kunne der skrues op for musikken og pumpes igennem. Herligt.

I morgen får bentøjet en omgang iført nyt knæbind. Varme led bliver bare ikke lige så let skadet :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag i hulen.

Ben stod for skud. Jeg skal virkelig holde i mig selv for ikke at køre for hårdt på.. Knæet er stadig i bedring, så det er super. Knirker knap så meget og styrken bliver stille og rolig bedre. (kan jo også kun gå fremaf)

LEG EXTENSION

12x4 blokke

3x12x5 blokke

BB HACK SQUAT

12x40 kg

3x12x50 kg

Den var hård i dag.

BB GLUTE BRIDGE

4x15x60 kg

Fik vist lidt flere gentagelser i enkelte sæt.

BENPRES

12x140 kg

3x10x180 kg

Lille øgning fra sidst også. I denne øvelse er der jo til væsentlig mere.

LEG CURL

3x8x5 blokke

SEATING CALF RAISES

3x15x30 kg

STANDING CALF RAISES

3x15x210 kg

Ok træning. Bliver sjovere og sjovere med bentræningen. Må se hvor længe der går, før squat igen skal på banen.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag i hulen.

Den første tid var en af klubbens ældre medlemmer dernede, så ingen høj musik på anlægget at gå amok til. Gik dog nogenlunde, da først jeg kom i gang.

Opvarmning med de sædvanlige skulderting.

DB SKULDERPRES

2x8x26 kg

2x10x26 kg

6x28,5 kg

UPRIGHT ROW

3x10x40 kg

DB LATERAL

2x12x11 kg

Ren Fonda style..

FRONT RAISES

2x12x11 kg

Kan ikke huske hvornår jeg sidst har kørt dem.

REAR LATERALS

2x12x11 kg

12x13,5 kg

DB SHRUGS

3x15-20x38 kg

A1

SMITH MASHINE SHRUGS, bag nakken

3x15x80 kg

A2

SEATING CALF RAISES

3x15x30 kg

HANGING LEG RAISES

3x12

Og så havde jeg efterhånden tralvt.

Ikke mange mennesker i hulen til gengæld hørte jeg så lidt om prostatakræft mv. Man skal jo lære noget hver dag. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Fredag aften fik jeg trænet ryg og lidt biceps, inden jeg skulle møde på nattevagt.

Fik lavet lidt dødløft med 100 kg, lette, men skal stadig passe på knæet.

T-bar rows med 65 kg.

DB Rows med 41 kg

BB biceps curls med 40 kg

og hanging knee raises samt hanging leg raises.

Fin omgang, hvor vi kun var to, der havde valgt træning fremfor julebryg.

Søndagtræning i hulen.

Var nød til at tage en omgang super pump, da jeg var mærket efter de sidste dages natarbejde.

Opvarmning med lidt mobilitet og rotatorøvelser.

INCLINE BÆNK, smith

10x60 kg

2x10x80 kg

2x10x85 kg

DB BÆNKPRES

8x38 kg

6x38 kg, var for træt

2x8x36 kg

INCLINE CABLE FLYES

3x12-15x25 kg

CG BÆNKPRES

10x70 kg

2x10x75 kg

ONE ARM DB TRICEPS EXT.

3x10x11 kg

ROPE PUSH DOWN

3x12x55 kg

samt x reps med 45, 35 og 25 kg. (down the stack)

INCLINE CRUNCHES

4x20

Udstrækning, shake og hjem.

Satser på en bentræning i morgen. Fridagene skal jo nydes optimalt.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag

LEG EXTENSION

12x4 blokke

4x12x5 blokke

BB HACK SQUAT

12x40 kg

4x10x50 kg

Næste gang kan jeg vist godt øge lidt her.

BENPRES

12x140 kg

3x10x200 kg

Der er jo til væsentlig mere. Passer dog utrolig meget på knæet. Nu med neoprenbind på begge knæ, herligt.

ROMÆNSK DØDLØFT

12x60 kg

2x12x70 kg

Også her er der til mere, selvom jeg nok må indse, at bagkæden er det svageste led :devil:

LEG CURL

3x8-10x5 blokke

SEATING CALF RAISES

3x15x30 kg

STANDING CALF RAISES

3x15-20x210 kg

Lidt udstrækning inden afgang.

Blev så carpet godt op med bøffer, sovs og kartofler samt pandekager med is til dessert om aftenen. HÅRDT, men nogle skal jo spise det skidt..

Link to comment
Share on other sites

Onsdag i hulen.

Var ikke helt i gear på trods af fridag fra job, så jeg tankede op med lidt super pump. Ender med at blive afhængig af de skidt..

Opvarmning med de vanlige skulderøvelser, swing mv.

DB SKULDERPRES

2x10x26 kg

2x10x28,5 kg

De to sidste sæt trak tænder ud.

DB UPRIGHT ROW

3x10x16 kg

CABLE LATERAL RAISES

10x15 kg

2x10x17,5 kg

REAR LATERALS

3x12x13 kg

BB SHRUGS

2x15x100 kg

2x15x120 kg PR, da jeg aldrig har prøvet før.

HANGING KNEE RAISES

3x10 + 13 kg

Var rigtig god for maven.

På trods af få øvelser tog det alligevel en del tid i dag med opvarmning, udstrækning og lidt snak.

Nu kommer 9 arbejdsdage i streg, så træner, når tiden er til det og vil så kværne wg osv på jobbet. Vægten siger stadig omkring 78,8 på vægten i hulen. Så må bare spise mere end jeg gør. Er dog ret overbevist om, at benene langsomt bliver større. Alt andet er også umuligt, tynde marathonstænger :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Fredag i hulen, hvor jeg igen var nød til at dope mig på super pump. Så blev jeg til gengæld også klar..

Opvarmning: Jeps

DØDLØFT, let

3x10x100 kg

Passer på knæet. I øjeblikket skal jeg virkelig holde mig selv tilbage, da det efterhånden føles rigtig godt igen.

T-BAR ROW

4x10x60 kg

DB ROW

3x10x46 kg

UH PULLDOWN

3x10x85 kg

BB BICEPS CURLS

3x12x40 kg

DB HAMMER CURLS

3x10x18,5 kg

DB INCLINE CURLS

3x10x16 kg

HANGING LEG RAISES

2x10

DRAGON FLAGS

2x8

I løbet af træningen blev det også til 6 sæt calf raise. De små lægge må jo gerne vokse lidt.

Det var nogenlunde det. Overstået i nogenlunde tid.

Let udstrækning, shake og hjem. Nu job.

Træning igen søndag.

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag inden job.

Høj musik på anlægget og super pump i kroppen, så var stemningen klar. Efterhånden som jeg kom i gang, kom der flere ned i hulen og stemningen var til pump. Herligt.

En grundigere opvarmning med mobilitetsøvelser.

BB DECLINE BÆNK

10x60 kg

3x10x85 kg

DB INCLINE BÆNK

3x10x36 kg

CABLE INCLINE FLYES

3x15x25 kg

DIPS

4x8x20 kg

Måske kun 7 på de sidste to sæt, husker det ikke nu.

TRICEPS "KICK BACK" (sidst skrev jeg den som extension, men synes jeg har læst dette navn et sted)

3x12x11 kg

Fuck navnet, fint med lidt andet, så det ikke altid er det samme.

Og så flere sæt triceps pushdown samt med reverse greb.

MAVSE

HANGING KNEE RAISE

3x12 med 11 kg db

INCLINE CRUCH

4x20

Det var nogenlunde det. Naturligvis med udstrækning og shake som afslutning.

Grundet arbejde bliver der ingen træning i dag, så må give den gas med bentøjet i morgen.

Nu går der heller ikke længe, før der kommer et nyt program på tapetet. Har fået lidt hjælp fra en med forstand :alright:

Denne uge bliver dog træning, når der er tid. Derefter lidt ferie, hvorefter det nye program gerne skal startes op.

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag

Opvarmning med lidt let stræk og anden mobilitet.

Tid til at give benene lidt vægte igen. Det er sgu dejligt igen at kunne træne dem. Skal dog virkelig holde i mig selv for ikke at træne for tungt osv. I de store øvelser er der stadig til væsentlig mere. Hellere lille fremgang end pause igen.

LEG EXTENSION

12x4 blokke

2x10x5 blokke

2x10x6 blokke

BENPRES

10x140 kg

10x180 kg

2x10x210 kg

Mest i denne øvelse, at der er til væsentlig mere. Fokuserer dog på at komme godt ned mhp styrkelse af knæ.

LEG CURL

4x10x5 blokke

STANDING CALF RAISES

3x15x230 kg

A1

ROMÆNSK DØDLØFT

3x12x70 kg

"supersæt", da det jo egentlig vel bare er mavetræning i pauserne..

A2

HANGING LEG RAISES

3x15

En træning hvor hulen var fuld af mennesker. Vi var dog kun to, der trænede ben.

En masse udstrækning, shake og hjem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Lidt opdatering. Mit knæ er forsat i fremgang og jeg er begyndt at lave frontsquat, dog i smithstativ og sådan efter et nyt program jeg har fået lagt.

Er pga julen og nyt job gået på juleferie, hvad angår opdatering i loggen.

Der bliver naturligvis trænet efter det nye program, hvor jeg træner 3 dage, 1 dag fri, træner 3 dage, 1 dag fri. Det skulle gerne være med til at banke lidt masse på kroppen. Så må vi se, om jeg kan følge kostplanen nogenlunde i december også.

Indtil jeg selv vender tilbage med logopdatering i 2011, følger jeg selvfølgelig med som normalt.

Giv den gas.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Hey Junker,

Godt at høre, at knæet er i bedring. Forhåbentlig vil julens kager og brune kartofler helbrede det, så du i 2011 er klar til at skyde den af igen!

Nyt job???

God jul!

Link to comment
Share on other sites

Hey Junker,

Godt at høre, at knæet er i bedring. Forhåbentlig vil julens kager og brune kartofler helbrede det, så du i 2011 er klar til at skyde den af igen!

Nyt job???

God jul!

Julemaden vil helt sikkert hjælpe ja. Og lårbaserne bliver da også langsomt stærkere omkring knæet, så det skal nok blive godt igen med tiden.

Ang. job har jeg skiftet "afdeling". Ikke mere såmænd. Tror bare jeg kommer til at bruge en del tid med de nye opgaver henover julen.

Super fremgang du har haft Lasse. Rigtig godt gået.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share