Motta's Kropsbygger Log


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Well, fuck it. Tak for info. Kan så umiddelbart se at det ikke var det mest smarte. Men at kalde det direkte dumt er måske lige at gå over grænsen. Kan se at området er præget meget af kontroverser, derfor ville jeg nok vælge mine ord med større omhu en anden gang :wink:.

Det er bestemt ikke at gå over grænsen at kalde 55 min fasted morgen-intervalcardio dumt. Området er præget af kontroverser når vi snakker lavintensitetscardio - der er ingen tvivl om hvorvidt det er en meget dårlig ide når vi snakker højintensitetscardio hvilket jo er tilfældet her. Og eftersom det er dig der er way wrong her ville jeg nok vælge mine ord med større omhu en anden gang :wink:

Hey sure?? :bigsmile:

Hvordan med BB træning en lille times tid om morgenen, uden at spise men med masser af stærk kaffe i systemet, og efterfølgende shake?

La-Motta- håber det er ok jeg lige misbruger din log

Hehe, jeg er sgu ikke sur. Det er ligeledes en rigtig dum ide, du finder ingen der giver dig den anbefaling, uanset om du vil shredde fedt eller gaine masse. Drik som absolut minimum en shake før din morgen-BB!

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 741
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det er bestemt ikke at gå over grænsen at kalde 55 min fasted morgen-intervalcardio dumt. Området er præget af kontroverser når vi snakker lavintensitetscardio - der er ingen tvivl om hvorvidt det er en meget dårlig ide når vi snakker højintensitetscardio hvilket jo er tilfældet her. Og eftersom det er dig der er way wrong her ville jeg nok vælge mine ord med større omhu en anden gang :wink:

Hvilke ord er det du mener jeg bør vælge med omhu?

Link to comment
Share on other sites

Hvilke ord er det du mener jeg bør vælge med omhu?

Måske dem du vælger at stykke sammen til en sætning, om at Essensen bør vælge sine med større omhu + at det var over grænsen at kalde det for dumt, når nu det er dig, der tydeligvis havde været en b0z0. :smile:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Hehe, jeg er sgu ikke sur. Det er ligeledes en rigtig dum ide, du finder ingen der giver dig den anbefaling, uanset om du vil shredde fedt eller gaine masse. Drik som absolut minimum en shake før din morgen-BB!

Så er det derfor jeg er både weak og tyndfed, da det er sket meget tit :4slap:

Synes det er pisse svært at få noget i maven på det tidspunkt.

Flot ikke at researche lidt inden jeg gør sådan noget arrgh

Link to comment
Share on other sites

LOL :laugh:

Så er der jo så meget der er hjernedødt. Eksempelvis at tage på druk, ikke spise optimalt, osv osv..

Kroppen skulle gerne kunne klare at træne lidt på tom mave engang imellem. Kan da godt være at det ville i længden æde lidt mere muskelmasse (Men også noget mere fedt), men sgu da ikke noget der kan måles en enkelt gang. :smile:

Link to comment
Share on other sites

LOL :laugh:

Så er der jo så meget der er hjernedødt. Eksempelvis at tage på druk, ikke spise optimalt, osv osv..

Kroppen skulle gerne kunne klare at træne lidt på tom mave engang imellem. Kan da godt være at det ville i længden æde lidt mere muskelmasse (Men også noget mere fedt), men sgu da ikke noget der kan måles en enkelt gang. :smile:

Uanset hvordan du vender og drejer det, Troels, så er det bare en virkelig dårlige ide for at brænde noget ekstra fedt - det sker på bekostning af muskelmasse og det er der vil ingen der er interesseret i? Det kan gøres på 100 andre mere effektive måder. Desuden blev det jo netop nævnt for det ikke skal ske igen - med mindre han selvfølgelig har et bevidst ønske om at smide muskelmasse.

Deusden synes jeg det er noget pjat at sige: "Kroppen skulle gerne kunne klare at træne lidt på tom mave engang imellem". Hvad er pointen i det? Civilisationen går ikke under, nej :wink: Der er absolut ingen grund til at træne på tom mave hvis man kan undgå det - så simpelt er det :smile: Og jeg kan garantere dig man får bedre resulatater af ikke at træne på tom mave om morgenen.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Essensen<< Det var nok bare retorikken, og at dig og Blanco hurtigt kunne blive enige om at Lamotta er en Bozo når han træner på tom mave. Nu tror jeg ikke det er målbart det muskelmasse Lamotta måtte have tabt på den enkelte træning han lavede på tom mave. Synes du fik det til at lyde at han nærmest KASTEDE al massen af sig, så der lå 4-5kg ren maaa' under spinningcyklen :tongue:

Men grundlæggende synes jeg da også det er rarest at træne med noget i maven og hader generelt morgentræninger :smile:

Heffe<< Lige nøjagtigt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Måske dem du vælger at stykke sammen til en sætning, om at Essensen bør vælge sine med større omhu + at det var over grænsen at kalde det for dumt, når nu det er dig, der tydeligvis havde været en b0z0. :smile:
Blanco nails it again :smile:

Prøv nu at hør. Jeg har erkendt det ikke var det klogeste at tage engang HI cardio på tom mave, den havde jeg overset. Alt hvad jeg argumenterer imod er den måde Essenssen vælger at gør mig opmærksom på det. Alt vedrørende cardio på tom mave eller på tømte glycogen depoter er et område man ved meget om, men osse et område hvor der er mange spørgsmål. Det være sige LI, MI og HI cardio. Derfor mener jeg det er et tegn på uvidenhed at gå ud og kalde det "direkte dumt" idet der stadig kan være konklusioner som overses. Hence, jeg mener Essensen bør vælge sine ord med omhu når han kalder det direkte dumt, og forresten Blanco, flot ordvalg :clap: .

Link to comment
Share on other sites

Prøv nu at hør. Jeg har erkendt det ikke var det klogeste at tage engang HI cardio på tom mave, den havde jeg overset. Alt hvad jeg argumenterer imod er den måde Essenssen vælger at gør mig opmærksom på det. Alt vedrørende cardio på tom mave eller på tømte glycogen depoter er et område man ved meget om, men osse et område hvor der er mange spørgsmål. Det være sige LI, MI og HI cardio. Derfor mener jeg det er et tegn på uvidenhed at gå ud og kalde det "direkte dumt" idet der stadig kan være konklusioner som overses. Hence, jeg mener Essensen bør vælge sine ord med omhu når han kalder det direkte dumt, og forresten Blanco, flot ordvalg :clap: .

Jeg synes ikke min måde at gøre dig opmærksom på det var noget specielt - jeg skrev bare det var dumt, og det er det jo også? Jeg tror egentlig mere bare du blev irriteret over at blive irettesat (eller hvad vi nu skal kalde det). Til gengæld - hvis du kigger på dit eget svar havde det en rigtig arrogant tone og efterfølgende fik du så tilbage i samme stil.

Og hvis vi skal snakke uvidenhed så det er er klart tegn på dette at man dyrker fasted intervalcardio i 55min - ikke at man konstaterer det er en dum ide...igen fordi jeg har ret! Jeg forstår ikke helt dit forsøg på at retfærdiggøre det ved at skrive det er et "område hvor der er mange spørgsmål" ... fasted intervalcardio i 55 min er bare plain stupid - så lad os dog kalde en spade for en spade? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
What Blanco said! Det er, undskyld ordvalget, decideret idiotisk at gøre. Cardio på tom mave (fasted cardio) er i forvejen et omdiskuteret emne og her går diskussionen endda på fasted cardio i steadystate tempo (dvs. lavintensitets-cardio). Jeg kan garantere dig for at enhver kompetent træner/coach/bb'er stærkt vil fraråde dig at lave intervaltræning i 55 minutter på tom mave - det er en sikker vej til tab af muskelmasse.

Men hvis du har et brændende ønske om at æde din muskelmasse op via denne træning så er det klart vejen frem.

Ligesom det er decideret idiotisk at påtale andres enkeltstående tilfælde af ikke-optimal træning, når man selv på et jævnligt basis praktiserer noget, der i bedste fald kan karakteriseres som decideret uintelligent, hvis ens mål er at bygge muskelmasse: Binge drinking.

Ok hej hej

Link to comment
Share on other sites

Ligesom det er decideret idiotisk at påtale andres enkeltstående tilfælde af ikke-optimal træning, når man selv på et jævnligt basis praktiserer noget, der i bedste fald kan karakteriseres som decideret uintelligent, hvis ens mål er at bygge muskelmasse: Binge drinking.

Ok hej hej

Jeg påpeger det jo netop for det kun skulle forblive et enkeltstående tilfælde af ikke-optimal træning, rasmus modsat. Desuden skal det bemærkes jeg jo er bevidst om alkohol er skadeligt i den henseende og derfor også tager mine forholdsregler på en druktur - Motta var ikke bevidst om det her tilfælde ikke-optimal træning.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg påpeger det jo netop for det kun skulle forblive et enkeltstående tilfælde af ikke-optimal træning, rasmus modsat. Desuden skal det bemærkes jeg jo er bevidst om alkohol er skadeligt i den henseende og derfor også tager mine forholdsregler på en druktur - Motta var ikke bevidst om det her tilfælde ikke-optimal træning.

Så vidt jeg ved, negligerer du da ofte de skadelige effekter af binge drinking, når du forholder dig til det.

(Læs: Nej, det er ikke (kun) den evt. dårlige ernæring dagen derpå, der er skadelig.)

Der tyder da også på en vis portion ignorance.

P.S: Jeg er faktisk pisse klog.

Edited by Nissen
Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg ved, negligerer du da ofte de skadelige effekter af binge drinking, når du forholder dig til det.

(Læs: Nej, det er ikke (kun) den evt. dårlige ernæring dagen derpå, der er skadelig.)

Der tyder da også på en vis portion ignorance.

Så er det muligvis fordi du kun har læst et par posts jeg har skrevet om dette og ikke alt? Jeg er udmærket klar over de effekter alkohol har - jeg har selv påpeget dem over for personer enten her eller på bb.dk, men i samme vending har jeg så også argumenteret for druk ikke er så slemt om folk gør det til hvis man ellers sørger for at tage et par forholdsregler samme dag og dagen efter. Man der er ingen tvivl om det konklusivt er ineffektivt hvad angår træning - og det har jeg altid været bevidst om og negligerer det på ingen måde.

I øvrigt erindrer jeg da du var på druk ganske ofte dengang du cuttede ned (i hvert fald i følge din log). Jeg vælger at tro du traf det samme valg dengang som jeg gør nu; du er bevidst om den potentielle skadelige virkning, men synes ganske simpelt morskaben i det opvejer dette.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke min måde at gøre dig opmærksom på det var noget specielt - jeg skrev bare det var dumt, og det er det jo også? Jeg tror egentlig mere bare du blev irriteret over at blive irettesat (eller hvad vi nu skal kalde det). Til gengæld - hvis du kigger på dit eget svar havde det en rigtig arrogant tone og efterfølgende fik du så tilbage i samme stil.

Og hvis vi skal snakke uvidenhed så det er er klart tegn på dette at man dyrker fasted intervalcardio i 55min - ikke at man konstaterer det er en dum ide...igen fordi jeg har ret! Jeg forstår ikke helt dit forsøg på at retfærdiggøre det ved at skrive det er et "område hvor der er mange spørgsmål" ... fasted intervalcardio i 55 min er bare plain stupid - så lad os dog kalde en spade for en spade? :smile:

Jeg er glad for at du gjorde mig opmærksom, det mener jeg osse kommer til udtryk i mit første svar, uden at det var arrogant?. Dog som jeg igen og igen har skrevet er det din måde at gøre mig opmærksom på som jeg stiller mig undrende overfor. Det meget simple i denne her diskussion er at man har lov til at tvivle på alt, selvom der er mange indikationer. Der er stadig områder af forskningen på området som ikke er kortlagt. Du har ikke alle variabler på plads, men udtaler dig stadig skråsikkert. Det er hvad jeg opponerer imod.

Men du kan være rolig i dit sind, og regne med at jeg ikke gør det igen uden i hvertfald selv at have 100% styr på om det er godt eller skidt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er glad for at du gjorde mig opmærksom, det mener jeg osse kommer til udtryk i mit første svar, uden at det var arrogant?. Dog som jeg igen og igen har skrevet er det din måde at gøre mig opmærksom på som jeg stiller mig undrende overfor. Det meget simple i denne her diskussion er at man har lov til at tvivle på alt, selvom der er mange indikationer. Der er stadig områder af forskningen på området som ikke er kortlagt. Du har ikke alle variabler på plads, men udtaler dig stadig skråsikkert. Det er hvad jeg opponerer imod.

Men du kan være rolig i dit sind, og regne med at jeg ikke gør det igen uden i hvertfald selv at have 100% styr på om det er godt eller skidt.

Jeg opfattede måske bare vendingen omkring jeg skulle vælge mine ord med omhu og så blinke-smilyen lidt arrogant, men jeg tog da så muligvis fejl. Ja, jeg ved godt jeg udtalte mig meget skråsikkert, men der er altså ikke mange variabler at skulle have på plads når vi snakker fasted intervalcardio i 55 min i henhold til bevarelse af muskelmasse (hvilket jeg tillader mig at gå ud fra er dit mål).

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Jeg opfattede måske bare vendingen omkring jeg skulle vælge mine ord med omhu og så blinke-smilyen lidt arrogant, men jeg tog da så muligvis fejl. Ja, jeg ved godt jeg udtalte mig meget skråsikkert, men der er altså ikke mange variabler at skulle have på plads når vi snakker fasted intervalcardio i 55 min i henhold til bevarelse af muskelmasse (hvilket jeg tillader mig at gå ud fra er dit mål).

Der er altid flere variabler end du tror.

- Krops type: ectomorph, endomorph, mesomorph

- Koffeins indvirkning? Tipper det balancen mod fat-burn ift muscle burn?

- Kost indtag dagen før.

- PWO Indtag.

- BCAA? Hvad hvis det var indtaget før træning? Creatine?

- mfl.

Sandsynligheden for at du har ret er sikkert ret stor, alt hvad jeg påpeger er at der findes flere variabler ift træning end at man kategorisk på et hvert stillet spørgsmål kan sige godt/skidt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
...men i samme vending har jeg så også argumenteret for druk ikke er så slemt om folk gør det til hvis man ellers sørger for at tage et par forholdsregler samme dag og dagen efter.

Hvilket også er min pointe. Hvor slemt gør folk det da? Er det da mindre slemt, end at dyrke cardio af den type LaMotta har gjort, siden dette åbenbart er så slemt, som "folk" gør det til, uanset hvilke forholdregler man måtte tage i forbindelse dermed?

Og ja, jeg drak da også på min "diæt". Men i den fase, hvor jeg drak, var diæten ikke seriøs (jeg dyrkede fx ikke cardio) og jeg havde ikke til hensigt at optimere noget som helst, hverken med henblik på kost eller træning (derfor diæt i gåseøjne før), eller nogen konkret målsætning. Først til sidst blev det seriøst og den sidste 1½ måned droppede jeg da også druk/alkohol og begyndte på cardio. Min pointe er bare, at det er omsonst at korrigere på en betydende faktor for så at ignorere en faktor af mindst samme betydning, fordi man selv rationaliserer sig frem til, at det jo ikke er så slemt som folk gør det til; jeg tager jo mine forholdsregler.

Link to comment
Share on other sites

Først: hold da fest hvor folk efterrationaliserer i denne tråd. God underholdning.

Nu vil jeg også blande mig selv om jeg er useriøs, tager drukture på Kassen, uregelmæssig kost og træning og så bruger jeg også briller.

Så er det derfor jeg er både weak og tyndfed, da det er sket meget tit :4slap:

Synes det er pisse svært at få noget i maven på det tidspunkt.

Flot ikke at researche lidt inden jeg gør sådan noget arrgh

Fasted state styrketræning er decideret fjollet. Det er der meget research på. Pre workout ernæring er langt mere effektivt for at bevare og opbygge masse end post workout, det gælder alle variable.

Søg evt på pubmed på "pre workout amino acid resistance training"

Fasted state low intensity cardio vil ganske givet kun forbedre restitutionen da lav intens cardio er fremragende resitution.

Dog kan det disuteres om det er mere effektivt til fedttab. Ja man forbrænder støre andel fedt på dette tidspunkt, omvendt lagrer man også carbs langt mere effektivt post workout. Det betyder man vil forbrænde mindre fedt resten af dagen, pga bedre fyldte carb depoter.

Link to comment
Share on other sites

Hvilket også er min pointe. Hvor slemt gør folk det da? Er det da mindre slemt, end at dyrke cardio af den type LaMotta har gjort, siden dette åbenbart er så slemt, som "folk" gør det til, uanset hvilke forholdregler man måtte tage i forbindelse dermed?

Folk gør det meget slemt - jeg har sågar set ytringer omkring det vil sætte træningen 1 måned tilbage og deslige - der foregår en klar dæmonisering af det i træningsmiljøet og hvor kritik har sin klare berettigelse synes jeg ofte den kammer over. Jeg ved du er stor tilhænger af empiri og videnskabelig understøttelse, men jeg forholder mig til et par praktiske eksempler i form af nogle friends jeg har der træner og drikker jævnligt men stadig præsterer en ganske god form (i mine øjne) - og på den baggrund vurderer jeg druk og træning sagtens kan give et hæderligt resultat - hvis man tager sine forholdsregler. Intervalcardio kan også give rigtig gode resultater hvis man tager sine forholdsregler - fx lader være med at gøre det om morgenen på tom mave i 55 minutter.

Og ja, jeg drak da også på min "diæt". Men i den fase, hvor jeg drak, var diæten ikke seriøs (jeg dyrkede fx ikke cardio)

Okay - du skriver da ellers noget andet i din log?:

Haha. Helt sikkert.

Lige et billede efter massivt druk i går og en løbetur om søerne omkring middagstid i dag:

og jeg havde ikke til hensigt at optimere noget som helst, hverken med henblik på kost eller træning (derfor diæt i gåseøjne før), eller nogen konkret målsætning.

Det har jeg pt heller ikke - hvilket jeg også har tilkendegivet i min log.

Min pointe er bare, at det er omsonst at korrigere på en betydende faktor for så at ignorere en faktor af mindst samme betydning, fordi man selv rationaliserer sig frem til, at det jo ikke er så slemt som folk gør det til; jeg tager jo mine forholdsregler.

Min pointe er fasted intervalcardio er en dum ide hvilket la motta tydeligvis ikke var bevidst om og jeg ønskede derfor at informere ham omkring det. Er du uenig i det er en dårlig ting? Desuden ignorerer jeg jo ikke at jeg drikker - hvornår har jeg gjort det? Forskellen her, som jeg påpegede før, er jo netop jeg er bevidst om det jeg laver ikke er godt hvorimod la motta ikke var bevidst om det. Jeg forstår godt og kan godt se inkonsistensen i jeg er ude efter la motta og selv udøver en ting der kan klassificeres i samme boldgade - men igen; jeg træffer valget bevidst og forsøger at tage forholdsregler derefter for at minimere potentielt muskeltab - det gjorde la motta ikke.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Min pointe er fasted intervalcardio er en dum ide hvilket la motta tydeligvis ikke var bevidst om og jeg ønskede derfor at informere ham omkring det. Er du uenig i det er en dårlig ting? Desuden ignorerer jeg jo ikke at jeg drikker - hvornår har jeg gjort det? Forskellen her, som jeg påpegede før, er jo netop jeg er bevidst om det jeg laver ikke er godt hvorimod la motta ikke var bevidst om det. Jeg forstår godt og kan godt se inkonsistensen i jeg er ude efter la motta og selv udøver en ting der kan klassificeres i samme boldgade - men igen; jeg træffer valget bevidst og forsøger at tage forholdsregler derefter for at minimere potentielt muskeltab - det gjorde la motta ikke.

Derudover ligger der en ret vigtig forskel i, hvilket formål handlingen har. Cardio havde vel til formål rent faktisk at have en positiv effekt på træningen/formen, hvorimod druk kan være en del af en sjov bytur, hvor præstationsforbedring ikke ligefrem er formålet. Tager man på druk for at komme i bedre form, giver det også god mening at påpege idiotien. Tager man på druk, fordi man finder det sjovt - velvidende at det ikke er gavnligt for sin øvrige træning - er det et trade-off man laver bevidst :smile:

Link to comment
Share on other sites

FDK - Smolov, Dødløft, Arme og Boks

1390.JPG

Tilbage efter en weekend med lidt druk, var seriøst i hegnet lørdag og måtte mildest talt lide hele søndagen. Først henunder aftenen var jeg i live igen, og havde ingen lyst til at få trænet. Mangler derfor et pas med smolov'en så den måtte jeg snuppe idag. Der var alt for mange fjolser i FDK idag, dog var der heldigvis ingen ved squat-racks'ne så kunne uforstyrret træne igennem. Efter styrketræning fik jeg smidt en god shake i låget med masser af carbs, prots, BCAA og creatine inden jeg tog 1 times boksning.

Smolov Jr. Uge 1 Dag 4

10x3@110kg

-Smertefrit. Supersettede med lidt Dips.

Dips

2x15@BW

2x12@BW

2x10@BW

Chins

1x8@BW

BB Curls

2x12@30kg

Dødløft

5x70kg

5x120kg

3x140kg

3x140kg

3x140kg

12x120kg

Boksning @ 1 time

Armblaster 110reps

Rope Extensions 50-60reps

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share