Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

Træningspas #1:

Spinning 60 min:

Avg : 159/84 %

maks: 181/95%

træningspas #2:

Jule indkøb i: :Mrs_Claus:

Matas

Bilka (fik trænet venstre side mere end normalt... vognen traktil venstre pga et motorisk udfordret hjul)

Inspiration

Avg : ca. 75 %

Maks: 100 % (toppede i den seje øvelse at komme ud fra Bilka's parkeringplads :devil: )

kcalindtag: 1803 :4mewantfood:

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Styrke:

BB Bend over Row: 3X12@ 48,5kg

BB Dødsløft : 3X12@ 48,5kg.

BB Squat : 1X12, 2X8 @ 68,5 kg.

BB Lunges : 2X8@ 58,5kg. (V+H)

BB Military press : 1X12, 2X10@ 22kg.

BB Biceps curls : 1X12, 2X10@ 22kg.

BB Uprigth row : 3X12@ 22kg.

Triceps pulldown : 3X12@28kg.

BB Benchpress : 3X10@ 31kg.

Leg press : 1X12@ 100kg, 2x8@110kg.

DB Skulderpress : 1X12, 2X10@ 12kg (V+H)

Spinning 60 min

Avg: 160 :4heart: 84 %

Maks: 179 :4heart: 94%

Så har jeg endelig investeret i et par spinningsbukser. Jeg skulle jo lige være sikker på, at det der spinning er noget jeg gider. Det var en rar fornemmelse at få lidt færre smerter i popo'en :nissetunge: . Men jeg må nok indse, at jeg også kommer til at finde en større taske, jeg kan snart ikke have det hele mere....... lidt utroligt, at jeg absolut skal have så meget udstyr for at træne lidt (nu tøjx2, sko, pulsur, hansker, Ipod, håndklæde, diverse badeartikler osv) Hvis jeg så også engang får anskaffet mig et par spinningsko så er jeg vist også ved at være der...

kcalindtag: :4mewantfood: : 1904 :4oops:

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Puha, idag var dagen hvor jeg for første gang i dette årti har kørt en dobbelttime i spinning. Og det gik faktisk godt, jeg havde regnet med at den anden time ville blive hård at køre, men det var faktisk ikke tilfældet, det anden time var klart den fedeste. Men det er altså også en super super super instruktør der kører den time, perfekt musik, perfekt program og stopfyldt lokale...

Spinning: (1.time)

Avg : 150 :4heart: 79%

Maks : 167 :4heart: 88%

Spinning : (2.time)

Avg : 164 :4heart: 86%

Maks : 185 :4heart: 97%

Det blev ikke til styrke idag.

Kcalindtag: 1903 :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Respekt!

Øh host host, det er mandag.. :poking:

:4slap::4oops: jeg det havde jeg helt svedt ud :4whistling: Nå men jeg kan jo lige så godt spytte ud med det.

Tirsdag d. 18/12 : 64,5 (ALTSÅ + 300 g)

Jeg satser på, at det er væske, for jeg har altså været været artig i den forgangne uge. Lige bortset fra i fredags, hvor jeg fik Mojito

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Tja, selvom det selfølgelig er surt for dig, er det en lille opmuntring for mig ikke at være alene på den front. Jeg har taget ca. 400gr på efter weekendens julefrokost OG lidt voldædning fredag, hvor jeg var alene hjemme. Jeg glemte lige at udøve portionskontrol over noget fuldkornspasta og en kødsauce fuld af gulerødder med det resultat, at min mave var ved at sprænges :4eat:

Overvejer seriøst i en periode at neddrosle vægttræningen til fordel for noget mere cardio - f.ex nogle flere spinnehold, så der kan komme lidt gang i vægttabet. Jeg er bange for at jeg ellers giver op, når der ikke sker noget. Sandsynligvis er min fedtprocent faldet markant men det kan jeg jo ikke umiddelbart se.

(Når jeg skriver give op mener jeg at droppe alt det der med at holde kalorieregnskab, finde den rette fordeling ml. fedt/protein/kulhydr., det rigtige indtag af frugt og grønt osv. - IKKE at jeg kaster mig selv i orgier af kager, slik og junkfood. Så lidt selvrespekt har jeg da fået. Bare at jeg nok så vil lade tingene gå som de går uden at optimere, for det er jeg tilsyneladende ikke så god til.. :devil: )

Link to comment
Share on other sites

Tja, selvom det selfølgelig er surt for dig, er det en lille opmuntring for mig ikke at være alene på den front. Jeg har taget ca. 400gr på efter weekendens julefrokost OG lidt voldædning fredag, hvor jeg var alene hjemme. Jeg glemte lige at udøve portionskontrol over noget fuldkornspasta og en kødsauce fuld af gulerødder med det resultat, at min mave var ved at sprænges :4eat:

Overvejer seriøst i en periode at neddrosle vægttræningen til fordel for noget mere cardio - f.ex nogle flere spinnehold, så der kan komme lidt gang i vægttabet. Jeg er bange for at jeg ellers giver op, når der ikke sker noget. Sandsynligvis er min fedtprocent faldet markant men det kan jeg jo ikke umiddelbart se.

(Når jeg skriver give op mener jeg at droppe alt det der med at holde kalorieregnskab, finde den rette fordeling ml. fedt/protein/kulhydr., det rigtige indtag af frugt og grønt osv. - IKKE at jeg kaster mig selv i orgier af kager, slik og junkfood. Så lidt selvrespekt har jeg da fået. Bare at jeg nok så vil lade tingene gå som de går uden at optimere, for det er jeg tilsyneladende ikke så god til.. :devil: )

Jeg gør mig selv de samme overvejelser, Både med hensyn til at tælle kcal og til cardio. Jeg ved ikke om det bare er december månede, men jeg er ved at brække mig over kcal-tælleriet, det giver konstant dårlig samvittighed. Jeg har endvidere også overvejet at ligge mere fokus på cardio, det er jo der de fleste kcal ryger af igen. Men jeg er jo så glad for at styrketræne, og det er nærmest blevet en form for afslapning for mig at tulle rundt med noget god musik i ørerne, så jeg tror jeg holder fast i det. Hvis jeg orker det, så vil jeg måske begynde at køre noget mere dobbeltspinning i håb om at få noget mere ud af træningsdagene ( der er jo også et liv der skal passes ved siden af....).

Link to comment
Share on other sites

Jeg gør mig selv de samme overvejelser, Både med hensyn til at tælle kcal og til cardio. Jeg ved ikke om det bare er december månede, men jeg er ved at brække mig over kcal-tælleriet, det giver konstant dårlig samvittighed. Jeg har endvidere også overvejet at ligge mere fokus på cardio, det er jo der de fleste kcal ryger af igen. Men jeg er jo så glad for at styrketræne, og det er nærmest blevet en form for afslapning for mig at tulle rundt med noget god musik i ørerne, så jeg tror jeg holder fast i det. Hvis jeg orker det, så vil jeg måske begynde at køre noget mere dobbeltspinning i håb om at få noget mere ud af træningsdagene ( der er jo også et liv der skal passes ved siden af....).

Gustavo says: 'Life is overrated!'

Link to comment
Share on other sites

Hvis du spørger om manden er clean, så nej. Men der skal stadig masser af dedikation, hårdt arbejde i centeret og strenge diæter til for at opnå et resultat som Gustavo fra den video!

:dumbbell_lift::weight_lift::showoff:

Ja jeg er godt klar over, at det ikke kan klares med krudt og en cykel pumpe :nissetunge: Og ja, det er imponerende når man bare har en "lille idé" om hvor mange timer der må ligge bag.

Men er der nogle der kan blive så store uden hjælp?

Link to comment
Share on other sites

Puha var godt nok pænt smadret efter den dobbelte spinningtime igår :gal:

Så idag blev dagen hvor jeg gik igang med min mave. Den har jeg ignoreret under hele mit træningsforløb, men idag blev den pakket ud og trænet. (til dags dato den korteste træning)

Weighted lying hip raises: 3X12

Weighted Crunch 3X12

Skrå Crunch: 3X12 (V+H)

Weighted incline Sit-ups 3X12

Weighted Vertical Leg-hip raise: 3X12

Weigthed Lateral Flexion: 3X12 (V+H)

(eller det der ligner, har stjålet øvelserne fra en tråd herinde (endnu engang tak til MarianneB) )

Jeg kan lige så godt sige det, som det er, jeg hade at træne mave :flipa: , det er mærkeligt og det er ubehageligt!!!! Men nu har jeg opnået så gode reslutater på de andre områder, så nu prøver jeg at tage mig selv i nakken og :kickass:.

Imorgen står den på styrke og spinning igen, har lige opdatet min lille musik-afspiller (som jeg ikke må kalde for en Ipod, har jeg fået at vide, af min meget emsige veninde, da det er et andet mærke, som ingen kender, men som kan det samme, men som altså ikke er en Ipod, men som jeg synes det er nemmere at refere til som en Ipod, da folk derved ved hvad jeg mener!!!!!!!!!! :tease: )

Men altid SWEET med ny musik... uanset hvad det bliver afspillet på.

Kcalindtag :4mewantfood: 1607.

Link to comment
Share on other sites

Puha var godt nok pænt smadret efter den dobbelte spinningtime igår :gal:

Så idag blev dagen hvor jeg gik igang med min mave. Den har jeg ignoreret under hele mit træningsforløb, men idag blev den pakket ud og trænet. (til dags dato den korteste træning)

Weighted lying hip raises: 3X12

Weighted Crunch 3X12

Skrå Crunch: 3X12 (V+H)

Weighted incline Sit-ups 3X12

Weighted Vertical Leg-hip raise: 3X12

Weigthed Lateral Flexion: 3X12 (V+H)

(eller det der ligner, har stjålet øvelserne fra en tråd herinde (endnu engang tak til MarianneB) )

Jeg kan lige så godt sige det, som det er, jeg hade at træne mave :flipa: , det er mærkeligt og det er ubehageligt!!!! Men nu har jeg opnået så gode reslutater på de andre områder, så nu prøver jeg at tage mig selv i nakken og :kickass:.

:nissegrin::laugh:

Jeg synes nok jeg kunne kende øvelserne :4thumbup:

Hvis du ikke bliver øm af den omgang er der ingen retfærdighed til :nissetunge:

Jeg tror bare du skal i gang med mavetræningen. Så bliver det en naturlig del af dit styrkeprogram og du kommer til at elske det :wub: Jeg synes faktisk også det hjælper på spinningtimerne at have en stærk mave/lænd, da det bliver meget lettere at lave den stående tempokørsel.

Jeg har også lige en lille kommentar til din - og Razzmatazz' - overvejelser om at droppe styrketræningen til fordel for mere cardiotræning: DON'T :smile:

Selv om jeg ikke træner for vægttab, så holder jeg da øje med min vægt :wink: Det er min personlige erfaring, at efterforbrændingen efter styrketræning er mindst lige så høj (eller højere) som efter spinningtimer. Det kommer selvfølgelig an på, hvor god man er til at presse sig selv til hhv. spinningtimerne og styrketræning, men hvis du (I) har tid til styrketræning, synes jeg I skal blive ved. Eller måske er det bare fordi jeg ikke selv kan forestille mig at droppe styrketræningen igen :unsure::tongue:

Og med de der back squats kan du da ikke stoppe nu - Det er altså flot løftet :devil::superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror bare du skal i gang med mavetræningen. Så bliver det en naturlig del af dit styrkeprogram og du kommer til at elske det :wub: Jeg synes faktisk også det hjælper på spinningtimerne at have en stærk mave/lænd, da det bliver meget lettere at lave den stående tempokørsel.

Jeg har også lige en lille kommentar til din - og Razzmatazz' - overvejelser om at droppe styrketræningen til fordel for mere cardiotræning: DON'T :smile:

Interessant, for jeg er faktisk mega-dårlig til stående tempo, jeg har hele tiden troet at det var mine ben der ikke var stærke nok endnu. Men det skal blive spændene at se om det hjælper når maver for lidt flere slag.

Nej jeg har heller ikke tænkt mig at stoppe med styrketræning, jeg tror at det må blive nogle flere dobbelttimer med spinning, der skal hjælpe mig til at få de sidste kilo revet af. I bund og grund burde jeg jo kunne gøre det gennem diæten, men viljestyrken er der ikke til at skære igennem. Det er specielt slemt her i december, der er rigtig mange arrangementer, og jeg må se i øjnene at jeg ikke er så stærk til at sige nej, som jeg har været. Så vi må jo bare klø lidt mere på og få lidt mere ud af træningsdagene. Knapt så meget :blahblah: og merget mere :dumbbell_lift: og :headphonedance:

Så skal det nok blive jul igen i år. :newyear:

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Styrke:

BB Bend over Rows : 3X12@48,5 kg.

BB Dødsløft : 3X12@51 kg.

BB Squat : 2X12@68,5 kg. 1X10@68,5.

BB lunges : 2X8@61kg. (V+H)

Triceps torv : 3X12@28kg.

Liggende leg pres : 3X8@110kg.

DB Sideløft : 3X8@26kg. (V+H)

DB siddende Row : 3X12@24kg. (V+H)

DB Skulderpres : 3X12@12kg (V+H)

DB Hammer Curls : 3X12@14 kg (V+H)

BB Benchpress : 3X8@33,5 kg.

BB Uprigth row : 3X12@22kg.

BB Military press : 3X12@22 kg.

DB Triceps (over hovedet) : 3X8@18 kg.

Incline Sit-ups : 3X12

Vertical Leg-hip raise: 3X12

Lateral Flexion: 3X12 (V+H)

BB Biceps curls : 3X8@22 kg.

Spinning :

AVG: 154 :4heart: 81%

Maks: 178 :4heart: 94%

kvalindtag :4mewantfood: 1903

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Tak skæbne for en omgang træning - du skal nok nå at blive en smækker lækkerhaps inden du skal i bikinien.

Selv faldt jeg i søvn da jeg kom hjem fra arbejde i stedet for at tage til træning, så øv! :blush:

PS - jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! ......

Link to comment
Share on other sites

PS - jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! jeg hader juletræer! ......

:nissegrin::nissegrin::nissegrin::nissegrin::nissegrin::nissegrin::nissegrin::nissegrin:

Ja du får vel fyret bare et par stykker over disken... Men hold ud, nu er der ikke så lang tid igen.

Link to comment
Share on other sites

spinning 1.

Avg: 151 :4heart: 79 %

Maks: 176 :4heart: 93%

Spinning 2.

Avg: 147 :4heart: 77%

Maks: 173 :4heart: 91%

:dribble2::gal::crybaby: Der var godt og grundigt udsolgt til sidst. Normalt så stopper de dersens instruktører jo 5 min før, så man kan trille af og strække ud. Men det gjorde han bare ikke idag, og jeg havde lige lokket mig selv med, at bare 5 min. så er det slut.... Men nej, hold da kæft de sidste 5 min var de absolut længste i mit liv....

Link to comment
Share on other sites

Du er dælen dyleme sej! Jeg bukker mig i dyb respekt. :cheer::flowers:

:blush: Det er sødt af dig, og det var en tiltrængt kommentar.

Jeg føler mig nemlig ikke ret sej lige nu. Jeg synes, at tyngdekræften gør sig særdeles gældene her til aften, mange DOMS i mavsen og trætte ben der er sure på mig.

Kcalindtag :4mewantfood: 1708

(men tror nu, der gemmer sig et stykke kylling i køleren....)

Link to comment
Share on other sites

Av Av Av. Min mave er meget øm, men det er da rart at de nye øvelser har taget fat. I dag var det hviledag, jeg havde egentlig planlagt en omgang spinning, :surrender: men det må lige vente til imorgen.

Så er planen ellers, at der skal trænes i de næste tre dage, så skulle der være plads til lidt af min mors dejlige julemad, uden at det gør alt for ondt på vægten :yahoo:

Jeg har nok ikke tænkt mig ordentligt om, da jeg arrangerede min tur til Brasilien lige efter jul og nytår :wacko: Julemad og sommertøj går bare ikke godt i spænd :4ranting:

Men det lykkedes mig da "næste" at styre uden om juleafslutningens mange fristelser, men fik dog smagt en (nej faktisk et par :4whistling: ) vaniliekranse :4mewantfood:

Jeg ved ikke hvad det er med mig, men mad med hul i, det er uimodståeligt :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Styrke:

BB Bend over row : 1x12@48,5kg. 2x8@51kg.

BB Dødsløft : 1X12@51kg. 2X10@56kg.

BB Back squat : 1X12@71kg, 2X8@71kg, 1X6@71kg.

Vertical leg-hip raises : 3X12

Triceps torv pulldown : 1X12@30 kg. 2X8@30kg.

BB Uprigth row : 3X12@22kg.

BB Military press : 3X12@22kg.

DB hammer curls : 3X12@14kg (V+H)

Spinning med Super Helle : ( fuldt hold :cheer: det er bare det fedeste)

Avg : 157 :4heart: 83%

Maks: 178 :4heart: 94%

Da jeg kom ud fra træning faldt der et par enkelte små snefnug på min jakke...... oh! julefryd :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Styrke:

Spinning med Super Helle : ( fuldt hold :cheer: det er bare det fedeste)

Den reagerede jeg altså lige lidt på - lystrer nemlig også det navn :nissegrin:

Endnu et spørgsmål i den endeløse række.. Du må da tage omfattende notater under din træning for at huske alle de reps og kilo - for ikke at nævne alle de håbløse navne som øvelserne har?

Troede lige at jeg skulle til en omgang gloriepudsende spinning juleaftensdag, men jeg er nr. 13 på ventelisten så det kan jeg vist godt opgive. Men så skal der laves noget styrketræning i stedet for, så jeg kan nyde julemaden med god samvittighed.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share