Mollerup mod Challenge Aarhus


Mollerup
 Share

Recommended Posts

2:01/km ...... 1 sekund hurtigere pr kilometer og du runder 30 i snit ..... :4thumbup: Ganske udemærket ifht din cykel karieres varighed. Og 1 sekund lyder da som en overkommelig forbedring ..

Tak, der var ret meget modvind i morges så der var jeg nede på 26,9 i snit, i tirsdags var jeg oppe på 30 km/t, men jeg kan mærke hvis jeg skal kører ret meget længere, så kan jeg ikke holde den fart.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Men ikke mere :devil:

post-13362-1214645575.jpg

Men det er da også en del km, du har fået fyret af :wink:

ØV, det der er jo snyd, så må jeg jo ud og køre en tur på 100+ km i morgen, vi skal have sommerfest med jobbet i dag og jeg bor ret tæt på der vi skal spise så vi ender nok hos mig på et tidspunkt, så jeg bliver nød til at rydde op, støvsuge osv. :devil: sikker noget at bruge sin lørdag på når man kunne cykle :unhappy:

PS. du har hermed fået forbud mod at cykle i denne weekend ellers kan jeg jo ikke nå dig :laugh:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Cool, så er jeg også tilmeldt, men jeg står bare ikke på listen :blink:

Puha 2 dage uden nogle form for motion og i morgen kommer mit nye tv, så der bliver det heller ikke til meget men jeg skal jo køre 124 km for at overhale Candygirl, så må tv'er jo vente lidt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 01-07-2008, vejedag :devil:

Styrketræning overkrop Biceps, triceps og bryst.

Jeg har ikke vejet mig siden midt i maj da jeg kom under 100 kg, så det var ret spændende at komme på vægten, jeg har levet ret usundt, det blev jeg så straffet for VÆGT 104,5 kg :mad:

Ingen Cykling i dag jeg tog 5 min på cross trainer og det kunne mærkes i mine ben.

Kun 5 uger og 3 dages ferie tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 02-07-2008, mit TV kommer i dag :4thumbup:

Jeg tog bare en lille tur, jeg skulle være hjemme til når mit tv kommer.

post-10700-1215003400_thumb.jpg

Jeg skulle lige prøve om jeg kunne køre ligeså hurtig som MaxP rundt Barbrand sø'en, det kunne jeg ikke, 35,5 km/t i snit på 9½ km, øv men der var også modvind på den sidste halvdel og jeg kunne også mærke de 167,5 km fra i mandags.

Dagens tur LINK

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 03-07-2008.

Det var en mega hård tur i dag 30 grader, modvind og tunge ben, det kan også ses på snittet 25,1 km/t :blush:

De sidste 45 km fra himmelbjerget og hjem, var i modvind og jeg var mega træt, det bliver hviledag i morgen, dvs styketræning.

post-10700-1215103308_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 01-07-2008, vejedag :devil:

Jeg har ikke vejet mig siden midt i maj da jeg kom under 100 kg, så det var ret spændende at komme på vægten, jeg har levet ret usundt, det blev jeg så straffet for VÆGT 104,5 kg :mad:

:bottom::4whip::poking:

Behøver jeg sige mere..!!!

Op på hesten igen, og indfør lige dine vejedage jævnligt. du kan vist ikke undvære lidt personlig kontrol..

Link to comment
Share on other sites

:bottom::4whip::poking:

Behøver jeg sige mere..!!!

Op på hesten igen, og indfør lige dine vejedage jævnligt. du kan vist ikke undvære lidt personlig kontrol..

Tak, det siger hvis det hele :bigsmile: jeg skal holdes i kort snor :laugh:

Diæt i sommerferien lyder ret kedlig :mad:

Link to comment
Share on other sites

Tak, det siger hvis det hele :bigsmile: jeg skal holdes i kort snor :laugh:

Diæt i sommerferien lyder ret kedlig :mad:

Der er vel ingen som kræver at du skal gå på diæt. Ordentlig mad i stedet for den junk food kunne da være en god start - vil sikkert også give dig mere energi på dine (alt for få) cykelture :laugh:

Hvor svært kan det være at lave noget 'ordentligt' på 20-30 minutter. Vil foreslå at du investerer i en billig kogebog, hvis du ikke har brugt alle dine penge på cykel og tv.

Hvad var lige dit mål for ferien - over 3000 km?

Link to comment
Share on other sites

Der er vel ingen som kræver at du skal gå på diæt. Ordentlig mad i stedet for den junk food kunne da være en god start - vil sikkert også give dig mere energi på dine (alt for få) cykelture :laugh:

Hvor svært kan det være at lave noget 'ordentligt' på 20-30 minutter. Vil foreslå at du investerer i en billig kogebog, hvis du ikke har brugt alle dine penge på cykel og tv.

Hvad var lige dit mål for ferien - over 3000 km?

Mit problem er at jeg er en lille smule doven :laugh: og jeg hellere vil træne end lave mad, men du har ret jeg må hellere komme igang med at lave noget ordentlig mad, jeg har jo masser af tid lige nu.

Mit cykel mål for ferien var 100 km om dagen, men det kommer nok ikke til at holde, har cyklet 340 km på de sidste 4 dage(inc. en hvile dag) og mine ben har alt for tunge, jeg kørte med samme hastighed som for 2 måneder siden, hvad er det for noget :devil: så mit nye mål må være 75 km om dagen i snit.

Link to comment
Share on other sites

Mit problem er at jeg er en lille smule doven :laugh: og jeg hellere vil træne end lave mad, men du har ret jeg må hellere komme igang med at lave noget ordentlig mad, jeg har jo masser af tid lige nu.

Mit cykel mål for ferien var 100 km om dagen, men det kommer nok ikke til at holde, har cyklet 340 km på de sidste 4 dage(inc. en hvile dag) og mine ben har alt for tunge, jeg kørte med samme hastighed som for 2 måneder siden, hvad er det for noget :devil: så mit nye mål må være 75 km om dagen i snit.

Det behøver jo ikke at være det helt vilde - alt er næsten bedre end mad udefra.

Jeg vil også hellere træne og laver derfor jævnlig en stor gryderet (7½ liter) som nedfryses i passende portioner.

Den sidste gav vistnok 16 portioner til fryseren + 1 portion til samme dag, og var en sammenblanding af alm. løg, hvidløg, hakket oksekød, hakkede/flåede tomater, gulerødder, ærter, majs, champignon og peberfrugter.

Vil selv prøve at nå op på 3000 km, men det kommer helt an på vejret i min sommerferie og selvfølgelig benene - kørte 3100 km for 2 år siden. Håber på 16 dage med højt solskin og GERNE over 30 grader :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Kan varmt anbefale fx laks i ovnen med frosne grøntsager tilberedt i mikroovn som tilbehør.. så bliver det ikke meget hurtigere at tilberede - 15 min i ovnen for laksen og et par minutter for grøntsagerne. Hvis man ikke kan lide fisk, kan man udskifte laksen med fx kylling eller kalkun - det skal have 10 min mere i ovnen, men er lige så nemt.. og så er det fedtfattigt og uendeligt meget sundere end færdigretter :4mewantfood:

Nu hvor du har ferie og lidt mere tid til madlavning, så er følgende også ganske godt: Smid wok-strimler af kylling/kalkun på en pande/wok og steg dem i ca. 5 min og tilsæt hakkede peberfrugter, squash og et hakket/presset fed hvidløg (hvis man kan lide den slags) indtil det ser fornuftigt ud :smile: - til sidst kan man med fordel smide en håndfuld avocado-stykker ud over retten inden servering. Godt med protein, sundt fedt (fra avocadoen) og relativt få kalorier i forhold til hvor meget det mætter. Det tager lidt længere tid at lave end ovnretten, men det er stadig ret hurtigt at bikse sammen.

Edit: Lige et par andre hurtige retter, jeg tidligere har bikset sammen med variende succes :laugh:

post-7266-1200933842_thumb.jpg

Ovnbagte yams, selleri, asparges, kyllingebryst og hvidløg

post-7266-1197827755_thumb.jpg

Ovnbagt kyllingefilet med auberginetern vendt i olivenolie, salt og friskkværnet peber med saften fra en halv citron samt cherrytomater

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Det behøver jo ikke at være det helt vilde - alt er næsten bedre end mad udefra.

Jeg vil også hellere træne og laver derfor jævnlig en stor gryderet (7½ liter) som nedfryses i passende portioner.

Den sidste gav vistnok 16 portioner til fryseren + 1 portion til samme dag, og var en sammenblanding af alm. løg, hvidløg, hakket oksekød, hakkede/flåede tomater, gulerødder, ærter, majs, champignon og peberfrugter.

Vil selv prøve at nå op på 3000 km, men det kommer helt an på vejret i min sommerferie og selvfølgelig benene - kørte 3100 km for 2 år siden. Håber på 16 dage med højt solskin og GERNE over 30 grader :w00t:

Damm det var godt nok er stor gryderet :blink: , det ligner min kødsove bortset fra gulerødder, ærter, majs, champignon og peberfrugter :laugh: men det er nok også derfor jeg vejer det jeg gør :blush:

Jeg tror det er samme plan jeg skal bruge, kæmpe gryderet i fryseren lige til at varme :4thumbup:

Over 30 grader, jeg kørte i 30 grader i går og det var mega hårdt, hvis det bliver varmere, tror jeg ikke jeg kan køre så langt.

Link to comment
Share on other sites

Kan varmt anbefale fx laks i ovnen med frosne grøntsager tilberedt i mikroovn som tilbehør.. så bliver det ikke meget hurtigere at tilberede - 15 min i ovnen for laksen og et par minutter for grøntsagerne. Hvis man ikke kan lide fisk, kan man udskifte laksen med fx kylling eller kalkun - det skal have 10 min mere i ovnen, men er lige så nemt.. og så er det fedtfattigt og uendeligt meget sundere end færdigretter :4mewantfood:

Nu hvor du har ferie og lidt mere tid til madlavning, så er følgende også ganske godt: Smid wok-strimler af kylling/kalkun på en pande/wok og steg dem i ca. 5 min og tilsæt hakkede peberfrugter, squash og et hakket/presset fed hvidløg (hvis man kan lide den slags) indtil det ser fornuftigt ud :smile: - til sidst kan man med fordel smide en håndfuld avocado-stykker ud over retten inden servering. Godt med protein, sundt fedt (fra avocadoen) og relativt få kalorier i forhold til hvor meget det mætter. Det tager lidt længere tid at lave end ovnretten, men det er stadig ret hurtigt at bikse sammen.

Edit: Lige et par andre hurtige retter, jeg tidligere har bikset sammen med variende succes :laugh:

post-7266-1200933842_thumb.jpg

Ovnbagte yams, selleri, asparges, kyllingebryst og hvidløg

post-7266-1197827755_thumb.jpg

Ovnbagt kyllingefilet med auberginetern vendt i olivenolie, salt og friskkværnet peber med saften fra en halv citron samt cherrytomater

Tak, det ser godt ud, så jeg tror jeg skal prøve det.

Jeg har lige været ude i bilka og købe 3,2 kg kyllingfiletter, så skulle der være til et par dage :smile:

Link to comment
Share on other sites

Damm det var godt nok er stor gryderet :blink: , det ligner min kødsove bortset fra gulerødder, ærter, majs, champignon og peberfrugter :laugh:men det er nok også derfor jeg vejer det jeg gør :blush:

Kan også skyldes for lidt træning :bigsmile:

Vejer selv 'kun' 73 kg mod over 90 kg for ca. 10 år siden. Lå i en del år på 75-80 kg og smed så 8 kg på 6 uger i en vægttabskonkurrence for lidt over 1½ år siden.

Jeg har ikke spist kage, is mv på arbejdet siden august måned sidste år. Og tro mig, der er sagt nej tak mange gange. Udover 2 måltider om dagen har vi også en skuffe med alverdens kager og lidt slik. Og nej, vi har ikke brug for flere medarbejdere - tværtimod :tongue:

Måtte give is på min fødselsdag for en måned siden, og tog så selv et æble :blink:

Over 30 grader, jeg kørte i 30 grader i går og det var mega hårdt, hvis det bliver varmere, tror jeg ikke jeg kan køre så langt.

Vil gerne cykle i +30 grader og håber at vi snart får så godt vejr - det er efterhånden et par år siden at der sidst har været rigtig hedebølge.

Kan huske at jeg for 2 år siden kørte 175 km på en dag med 32-33 grader og at jeg indtog 10-12 liter væske den dag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share