Mollerup mod Challenge Aarhus


Mollerup
 Share

Recommended Posts

Kan også skyldes for lidt træning :bigsmile:

Ja, der skal noget mere træning til :superman:

Vejer selv 'kun' 73 kg mod over 90 kg for ca. 10 år siden. Lå i en del år på 75-80 kg og smed så 8 kg på 6 uger i en vægttabskonkurrence for lidt over 1½ år siden.

Jeg har ikke spist kage, is mv på arbejdet siden august måned sidste år. Og tro mig, der er sagt nej tak mange gange. Udover 2 måltider om dagen har vi også en skuffe med alverdens kager og lidt slik. Og nej, vi har ikke brug for flere medarbejdere - tværtimod :tongue:

Måtte give is på min fødselsdag for en måned siden, og tog så selv et æble :blink:

Jeg håber at komme ned på 80 - 85 kg.

Jeg holdte min diæt fra midt december07 til marts08 og siden er det gået lidt i fisk.

De andre skulle da også bare have haft et æble :laugh:

Vil gerne cykle i +30 grader og håber at vi snart får så godt vejr - det er efterhånden et par år siden at der sidst har været rigtig hedebølge.

Kan huske at jeg for 2 år siden kørte 175 km på en dag med 32-33 grader og at jeg indtog 10-12 liter væske den dag.

Jeg vil være tilfreds med ca. 25 gradet, 10 - 12 L er godt nok meget, da jeg kørte 167,5 km fik jeg 3½L.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 05-07-2008.

Jeg skulle lige se hvad der var stærkest mil lilletå eller papkasssen fra mit tv, min lilletå tabte og er nu blå/lilla :sneaky2: så kan jeg måske lærer at rydde op, når jeg har fået nyt legetøj :laugh:

Så ingen cykling i dag i stedet for blev det til styrketræning i dag, jeg tog programmet for i morgen også, så det blev til både underkrop og overkrop, jeg årøvet dødløft for første gang i dag, det blev til 8 * 60 kg, 8 * 80 kg og 5 * 100 kg, det var ret hård og mega varmt i dag.

2 dage uden cykling gør så at CandyGirl har snuppet 1. pladsen på bikelog, jeg er 120 km bagefter :mad:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 06-07-2008.

Jeg tog med CKAarhus i dag på en tur på 90,3 km + transport samlet 98,52 km, ganske fin tur, men bliver sat lidt på bakkerne og jeg plejer at fyrer den af ned ad bakkerne, men det går jo ikke så kommer jeg for langt foran, jeg tror at jeg melder mig ind i CKAarhus.

Turen med CKAarhus LINK

post-10700-1215346222_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Søndag 06-07-2008.

Jeg tog med CKAarhus i dag på en tur på 90,3 km + transport samlet 98,52 km, ganske fin tur, men bliver sat lidt på bakkerne og jeg plejer at fyrer den af ned ad bakkerne, men det går jo ikke så kommer jeg for langt foran, jeg tror at jeg melder mig ind i CKAarhus.

Turen med CKAarhus LINK

post-10700-1215346222_thumb.jpg

Har også overvejet at melde mig ind, kan man godt komme med ud at køre med før amn melder sig ind, ved du noget om det.?

Link to comment
Share on other sites

Har også overvejet at melde mig ind, kan man godt komme med ud at køre med før amn melder sig ind, ved du noget om det.?

Ja, jeg mødte bare op i dag, det var 2 hold i dag, et hold 1 +30 og et hold 2 - 3 vi hade et snit på 28,8 km/t, det gik ok men man skal vende sig til at køre i en større gruppe, jeg har ondt i hænderne fordi jeg bremset så meget :crazy::laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Der er gået lidt for meget sommerferie i den, jeg har næsten ikke trænet i de sidste 2 uger og ikke cyklet siden den 06-07-2008.

Lørdag var jeg med til MOL træf hos KongKent, super fedt godt selvskab, god mad og noget træning.

Jeg fik taget et sæt dødløft med 140 kg det kunne jeg ikke i sidste uge :bigsmile: jeg har tæt på at kunne tage 160 kg.

Torsdag Dødløft 12*60 kg, 8*100 kg, 3*120 og 0*140 kg forsøgte 2 gange :unhappy: , squat 12*20 kg, 12*60 kg og 8*100kg, Biceps 12*22 kg, 12*24 kg, 8*26 kg, 6*30 kg, 4*34kg, 2*36 kg og 1*38 kg med højerog fali med venster, bænkpress 12*60 kg og 8*80 kg, biceps curl 12*28 kg, 12*38 kg og 8*48 kg, underarm 12*28 kg *2.

Jeg tror jeg vil starte med program som ptpoul forslog for noget tid siden.

Man

Dødløft 5x5

Bent over row 5x5

Bænkpres 5x5

Lunges 3x8

Mave/lænd

Ons

Pullup/chinup 5 x max

Millitary press 5 x 5

Hack squat 3x10

Mave/lænd

Beachwork

Fre

Squat 5x5

Romanian deadlift 3x8

Incline press 3x8

Dumbell row 4x8

Lateral raise 3x12

Beachwork

Start moderat med vægten og øg en lille smule hver gang

4. Machine backflyes

5. Neutral grip close grip lat pulldown.

6. Seated cable row/ pulley row

9. Reverse grip curl/reverse grip EZ bar curl

B

1. Ab Crunch Machine ikke sikker på denne

2. Dumbbell Side Bend

3. Machine reverse crunch/ machine knee raises

8. Machine lateral raise

Jeg starter med programmet på mandag så kan jeg lige nå at finde ud af hvordan øvelserne skal udføres.

Fredag står dn på cykling igen, minst 150 km hvis det er ok vejr ellers 2 timers cykling.

Øv hvor har jeg ømme muskler i arme, skulder og lår efter i går :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 20-07-2008.

Så kom jeg ud med cyklen igen, fortræning med Marselisløbet.

http://connect.garmin.com/activity/384981

post-10700-1216555338_thumb.jpg

Jeg er kun nummer 4 på bikelog(motion online gruppen) det koster at holde 13 dages pause :blush:

Jeg var godt nok træt i dag, det er næsten som at starte forfra også punkteret jeg igen, det er 5 gang på 5 turere og alle gange på bagdækket :devil:

Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg ud med cyklen igen, fortræning med Marselisløbet.

En skam jeg ikke havde tid i dag, ville ellers gerne have været med, men de køre godt nok stærkt i de grupper.

Jeg er kun nummer 4 på bikelog(motion online gruppen) det koster at holde 13 dages pause :blush:

Ja det koster at holde pause, jeg er oppe på min 9 dag, og imorgen skal jeg til ned at have et hold Cycling for en anden, overvejer dog at tage cyklen så jeg kan trille en tur bagefter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så kom jeg ud på en lille cykeltur 152,97 km på 5 timer og 14 min, 29,2 km/t :superman:

Hvor var det dog varmt, jeg var jo så smart at starte kl 12 :crazy: jeg drak 3½ L og spiste 7 kugler IS :blush: , men jeg løb tør for vand med 20 km tilbage, det var ikke sjovt ellers god tur.

De første 43,25 km låg snittet på 31,9 km/t og de sidste 109,72 km låg snittet på 28,2 km/t.

post-10700-1217449743_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg ud på en lille cykeltur 152,97 km på 5 timer og 14 min, 29,2 km/t :superman:

Hvor var det dog varmt, jeg var jo så smart at starte kl 12 :crazy: jeg drak 3½ L og spiste 7 kugler IS :blush: , men jeg løb tør for vand med 20 km tilbage, det var ikke sjovt ellers god tur.

De første 43,25 km låg snittet på 31,9 km/t og de sidste 109,72 km låg snittet på 28,2 km/t.

Dejlig lang tur :gal: og man ser tydeligt på snittet at det har betalt sig med udstyret. :tongue:

Ang vand, så har jeg lært at kirkegårde er et godt sted at tanke op (der er altid en vandhane til fri afbenyttelse). :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er fandme godt kørt, Mollerup! :4thumbup: :devil:

Mange tak :bigsmile:

Dejlig lang tur :gal: og man ser tydeligt på snittet at det har betalt sig med udstyret. :tongue:

Ang vand, så har jeg lært at kirkegårde er et godt sted at tanke op (der er altid en vandhane til fri afbenyttelse). :smile:

Jeg hade håbet på 200 KM, men det var for varmt, jeg tror at det er pausen der har gjort det, så for efter tiden tror jeg at jeg bare skal cykle hver 3 uge :laugh:

Jeg kender kun 2 kirkegårdere og jeg var ikke i nærheden, jeg blev nød til at låse cyklen og gå ind i Netto i Horsens, jeg var ikke tryk ved at lade cyklen stå ude :blink:

Jeg var tæt på ar køre ind i en Blokvogen i dag, jeg ville følge ruten til Marselis løbet, så jeg drejet fra Oddervej og kom op i god fart, jeg kørte ind i en skov så det var lidt mørkt, lige efter en bro holdt der en blokvogen og blokeret hele vejen uden afmærkning eller noget, det var godt nok tæt på at koste en cykel :devil:

Jeg lavet en ny PR i dag 70 km/t :superman:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg ud på en lille cykeltur 152,97 km på 5 timer og 14 min, 29,2 km/t :superman:

Hvor var det dog varmt, jeg var jo så smart at starte kl 12 :crazy: jeg drak 3½ L og spiste 7 kugler IS :blush: , men jeg løb tør for vand med 20 km tilbage, det var ikke sjovt ellers god tur.

De første 43,25 km låg snittet på 31,9 km/t og de sidste 109,72 km låg snittet på 28,2 km/t.

Flot tur - hvordan har benene det så idag?

Har det selv bedst med at køre når det er varmt, og foretrækker at køre ud mellem 12-14 hvis det er muligt. Kræver lige at man er MEGET opmærksom på væskebalancen, da det ellers kan gå ret galt.

Var selv ude onsdag eftermiddag, hvor temperaturen nåede op på 30-31 grader - ikke så slemt da der var en frisk vind.

Plejer at fylde drikkedunkene op på en tankstation, da jeg så også kan få et stykke chokolade eller to.

Link to comment
Share on other sites

Flot tur - hvordan har benene det så idag?

Har det selv bedst med at køre når det er varmt, og foretrækker at køre ud mellem 12-14 hvis det er muligt. Kræver lige at man er MEGET opmærksom på væskebalancen, da det ellers kan gå ret galt.

Var selv ude onsdag eftermiddag, hvor temperaturen nåede op på 30-31 grader - ikke så slemt da der var en frisk vind.

Plejer at fylde drikkedunkene op på en tankstation, da jeg så også kan få et stykke chokolade eller to.

Benene har det faktisk fint, men jeg har ikke været ude på cyklen i dag, da det var vaskedag.

Går du ind på WC'et eller tager du vandhanen ude, jeg overvejet at tage den ude, men der er nogle gange sæbe i, så det droppet jeg :bigsmile:

Jeg har lige været ved at sorterer mit tøj, 4 skraldesække med tøj jeg ikke kan passe, damm det er dyrt at tabe sig :crazy: og en stor den er fra sidste år.

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 01-08-2008.

Jeg trode det var lørdag i dag, så jeg gad ikke cykle, men fandt ud af det var fredag(tror jeg har haft ferie i for lang tid), så måtte jeg afsted :bigsmile:

75,11 km 30 km/t i snit

Jeg har ude og køre på den nye motorvej, den kunne blive en fin cykel sti :bigsmile: 39,5 km/t i snit på 3,97 km :w00t: , nu skal jeg bare kunne gøre det på 100 km :laugh:

Jeg tog også min 9 km tur rundt Barbrandsøen, men jeg hade lige spist, så snittet blev kun på 34,8 km/t :dry:

post-10700-1217626502_thumb.jpg

http://connect.garmin.com/activity/462744

Link to comment
Share on other sites

Var du ude omkring området ved Vejlby/Risskov i går? Synes nemlig jeg spottede en gut på en rød Trek, der meget lignede din, iført gult/sort cykeltøj.

Jep, det var jeg, så det var nok mig, sig hej næste gang :bigsmile:

Her er ruten jeg tog i går.

post-10700-1217685276_thumb.jpg

Har du prøvet at køre på den nye motorvej? den er super fed at køre på, den kunne blive en god træningsbane :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jep, det var jeg, så det var nok mig, sig hej næste gang :bigsmile:

Her er ruten jeg tog i går.

Har du prøvet at køre på den nye motorvej? den er super fed at køre på, den kunne blive en god træningsbane :bigsmile:

Det skal jeg gøre - kunne dog ikke denne gang, da jeg sad i en bil :laugh:

Har ikke prøvet motorvejen endnu, men det skal da helt klart prøves! :bike:

Link to comment
Share on other sites

Jep jeg er oppe på 110 km/t i snit så er bleven bedt om at benytte motorvejen :laugh:

Nej, de er ved at lave en ny motorvej som er næsten færdig, men kommunen vil ikke betale ekstra for at den er klar før tid, så lige nu er det bare en fed cykelbane :bigsmile:

Jeg tog til fortræning med Marselisløbet, jeg startet med hold 2 lige som sidst men jeg kunne følge med lidt længere, jeg tror jeg slap dem efter 10 km, ved 20 km fandt jeg nogle at følges med ved 22,5 km punkteret jeg :devil: og jeg opdatet at mit dæk var total nedslit på et sted, nok pga jeg måtte blokere et par gange de dem foran var bange for at køre gennem vand, tøsedrenge, så nu skal jeg have et nye dæk, jeg har et, men det har hængt under sadlen og har ramt det andet dæk, tror i det har noget at sige?

post-10700-1217763677_thumb.jpgpost-10700-1217763684_thumb.jpg

Jeg har ryddet op i mine skabe og taget det meste af det tøj der er for stort, 4 skraldesække, damm det er dyrt at tabe sig en stor del af det er fra sidste år :unhappy:

post-10700-1217763690_thumb.jpg

Ruten i dag LINK

57,02 km 25 km/t i snit :blush: hvad sker der lige, onsdag var de første 43,25 km med et snit på 31,9 km/t, fredag var det 75 km med et sint på 30 km/t, lørdag 51,15 km med et snit på 28,9 km/t, det går sku ned af bakke :mad: , nå jeg skal på arbejde så kommer jeg til at cykle noger mere, det må hjælpe :bigsmile:

Så lige et billed af den grille vi brugte i sidste uge.

post-10700-1217763697_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mandag 04-08-2008.

Første dag på arbejde efter ferien, øv hvor et vejr at cykle i, men jeg tog lige turen rundt Brabrand søen uha det var koldt, sidevind og masser af regn :devil:

56,74 km, snit 26,2 km/t :blush:

Der var kun 16,9 grader i min lejlighed da jeg kom hjem rigtig godt nok man kommer kold hjem :mad:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share