Unge mennesker i et fitness center :S


edkFYS
 Share

Recommended Posts

Jeg kan kun give Athlete X ret. Der er rigtigt mange her fra siden som ikke squatter og dødløft perfekt.

Derudover oplever jeg at mange ikke har rigtig blik for at se relevant problemerstillinger og se om øvelsen køres korrekt. Der kan være fordi man ikke ved hvilken problemstillinger man skal kigge efter men det kan også være fordi man ikke har det rette blik...ens øjne er utrænet eller ikke grundig nok, måske farvet af nogen accepteret afvigelser som krumrygget dødløft (i nogen kredse) som forvirre endnu mere hvad man skal kigge efter.

Derudover er det meget sjældent at folk rent faktisk filmer deres løft tilstrækkeligt ofte, fra nok sider og rent faktisk bruger tid på at analysere om teknikken er der.

Essensens er at de fleste burde have jævnligt hjælpe af en træner udfra, så man kan se tingende med nogen andre øjne.

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Gider du ikk uppe en video, hvor jeg kan se hvordan du squatter og dødsløfter? Jeg bliver da i tvivl om jeg gør det rigtigt, når du hagler folk ned, som jeg ellers normalt ville mene burde have styr på det.

Hvis du er i tvivl om du løfter pænt kan jeg henvise dig til en tråd jeg oprettede til selv samme formål.

Jeg er desuden enig med RuneB.

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

I sidder og kommenterer på farlig løfteteknik blandt kunder i fitnesskæder når i selv, mildest talt, løfter jern på en måde der er direkte skadelig.

Jeg synes vi skal have ansat nogle MOL folk i de danske fitnesskæder.

Vi ville nok se en opblomstring af krumryggede løft (i sær squat og dødløft).

Man skulle nok søge dækning mellem sæt for ikke at blive ramt af flyvende diskus.

Vores udtalelser er baseret på observationer, dine på spekulationer. Hvordan kan du nogensinde drage en konklusion om at folk på MOL generelt laver dårlige løft udfra indlæg baseret på alt mulig andet?

Og hvorfor har du så ondt?

Diskussionen i tråden er uhyggelig relevant, forhold dig til den og ikke til folkene bag der kommentere.

Link to comment
Share on other sites

Vores udtalelser er baseret på observationer, dine på spekulationer. Hvordan kan du nogensinde drage en konklusion om at folk på MOL generelt laver dårlige løft udfra indlæg baseret på alt mulig andet?

Der tager du fejl.

Mine udtalelser ER baseret på OBSERVATIONER.

Ser du, jeg har set de fleste, herinde fra, løfte vægte. Og dem, der løfter pænt kan tælles på én hånd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke kun vi skal bebrejde fitnesscentrene.

Hvad med skolesystemet?

Det er et FUCKING fisse pensum man efterhånden trækker folkeskoleelever igennem i idræt. Bring gymnastikken og bukkene og fucking pisken tilbage. Lær børnene kropsbevidsthed og DISCIPLIN.

Gør det til et krav at folkeskoleelever skal kunne lave fucking push ups og kropshævninger for at bestå.

Lad være med at tage hensyn til svage elever. Der er en grund til at de i første omgang er svage. Og det er at der er blevet taget alt for FUCKING meget FUCKING hensyn til dem. De er blevet fucking PUSSIES.

Det er ikke så underligt at unge mennesker i dag løfter vægte med hovedet langt oppe i røven, når de end ikke har lært at håndtere noget så simpelt som at kunne bevæge egen krop.

INGEN burde løfte fucking vægte før noget så simpelt, som dette er på plads.

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke kun vi skal bebrejde fitnesscentrene.

Hvad med skolesystemet?

Det er et FUCKING fisse pensum man efterhånden trækker folkeskoleelever igennem i idræt. Bring gymnastikken og bukkene og fucking pisken tilbage. Lær børnene kropsbevidsthed.

Gør det til et krav at folkeskoleelever skal kunne lave fucking push ups og kropshævninger for at bestå.

Lad være med at tage hensyn til svage elever. Der er en grund til at de er første omgang er svage. Og det er at der er blevet taget alt for FUCKING meget FUCKING hensyn til dem. De er blevet fucking PUSSIES.

Det er ikke så underligt at unge mennesker i dag løfter vægte med hovedet langt oppe i røven, når de end ikke har lært at håndtere noget så simpelt som at kunne bevæge egen krop.

INGEN burde løfte fucking vægte før noget så simpelt, som dette er på plads.

Du har nogle gode pointer, men du går altid over stregen på et eller andet tidspunkt :laugh: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Der tager du fejl.

Mine udtalelser ER baseret på OBSERVATIONER.

Ser du, jeg har set de fleste, herinde fra, løfte vægte. Og dem, der løfter pænt kan tælles på én hånd.

Athlete X har nemlig rejst rundt til alle landets fitness-centre og metalhuler og krydstjekket hvem af centrets medlemmer der også var på MOL.dk.

Derefter har han overvåget samtlige medlemmer i squat, dødløft og bænkpres, hvorefter han er rejst videre til næste center og kørt hele processen forfra. Ud fra dette statistiske materiale finder han det godtgjort at ALLE medlemmer på MOL.dk, undtaget ham selv og fire andre, har en lorte-teknik :smile:

Følgelig har ingen af de flere tusinde medlemmer på MOL.dk i Athelete X's øjne nogen ret til en generel diskussion om styrketræningsteknik blandt medlemmer i danske fitnesscentre.

EDIT: Ved nærmere eftertanke så jeg for nylig Athlete X komme hoppende på tungen ved Århus, mens han råbte FUCKING PUSSIES, FUCKING FISSE-PUSSIES og FUCK-FUCK-FUCK...

**

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Den her skal altså lige frem igen. Jeg kan nu bevidne, at det ikke kun er unge mennesker, der ikke har helt fat i teknikken.

Syn i det lokale center: "Ældre" mand omkring de 60 vil tage bænkpres, sammen med en spotter naturligvis. Han starter vel omkring de 60kg, og bevæger sig stille opad, mens ROM bliver markant mindre hver gang, og spotter tager mere og mere fat. Han ender til sidst på 100kg, med en ROM mellem 10 og 20cm, og en spotter der selvfølgelig hjælper på alle 3 reps.

Undskyld, men den skulle altså bare ud i åbenheden :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Skønt at læse lidt angry ranting herinde for en gangs skyld :laugh:

Jeg er sgu nok en af de omtalte som ikke aner et klap om korrekt teknik ud over det jeg har set, læst og fået forklare at den 18årige fitnessinstruktør i centeret. Kender en som prøver at forbedre min teknik med bænkpres og har også prøvet at få ham til at kigge på mit squat+dødløft, men på dette punkt indrømmer han selv at han ikke ved nok om teknikken. Jeg har igen prøvet at spørge instruktørene i fitness world og svaret var "det ser fint ud".... når jeg spørge om mit lændesvej er ok og om jeg er for foroverbøjet i de tunge sæt. Skal jeg så tro på det? Det bliver jeg nød til for der er ikke andre som siger noget til mig!! Ja ja glo skal fyrene nok gøre, men rette på mig hvis jeg er en total spasser er der ingen der gør. De har sikkert prøvet at hjælpe folk før og fået svaret "nej jeg har styr på det" selvom det tydeligvis ikke var tilfældet. Jeg savner virkelig kompetente mennesker som ved hvad de laver og som ikke er bange for at rette teknikken når jeg fejler.

"du kan da bare lægge en video ind her" - Det kunne jeg godt, og vise jer et enkelt sæt hvor jeg tænker 100% på teknikken, istedet for et som et taget efter 1 times cardiotræning og 3 forudgående sæt dødløft. For det er jo her det går galt.

Link to comment
Share on other sites

Skønt at læse lidt angry ranting herinde for en gangs skyld :laugh:

Jeg er sgu nok en af de omtalte som ikke aner et klap om korrekt teknik ud over det jeg har set, læst og fået forklare at den 18årige fitnessinstruktør i centeret. Kender en som prøver at forbedre min teknik med bænkpres og har også prøvet at få ham til at kigge på mit squat+dødløft, men på dette punkt indrømmer han selv at han ikke ved nok om teknikken. Jeg har igen prøvet at spørge instruktørene i fitness world og svaret var "det ser fint ud".... når jeg spørge om mit lændesvej er ok og om jeg er for foroverbøjet i de tunge sæt. Skal jeg så tro på det? Det bliver jeg nød til for der er ikke andre som siger noget til mig!! Ja ja glo skal fyrene nok gøre, men rette på mig hvis jeg er en total spasser er der ingen der gør. De har sikkert prøvet at hjælpe folk før og fået svaret "nej jeg har styr på det" selvom det tydeligvis ikke var tilfældet. Jeg savner virkelig kompetente mennesker som ved hvad de laver og som ikke er bange for at rette teknikken når jeg fejler.

"du kan da bare lægge en video ind her" - Det kunne jeg godt, og vise jer et enkelt sæt hvor jeg tænker 100% på teknikken, istedet for et som et taget efter 1 times cardiotræning og 3 forudgående sæt dødløft. For det er jo her det går galt.

Hvorfor laver du cardio i en time først og derefter styrketræning? Og hvorfor laver du dødløft før squat? Hvis du har problemer med din teknik i squat, så start dog med at køre squat med fokus på teknikken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg løb tør for reps på Athlete X's indlæg i denne tråd.

Dog skal det nævnes, at ja, der er mange, der løfter forker, men der er godt nok også mange, hvor det er fuldstændig ligegyldigt fordi de løfter så let. Er helt enig i at idræt i skolen burde køres på et helt andet plan. Man kunne passende begynde at undervise i kost også og genindføre disciplin, men det er en anden diskussion.

Link to comment
Share on other sites

Jeg løb tør for reps på Athlete X's indlæg i denne tråd.

Dog skal det nævnes, at ja, der er mange, der løfter forker, men der er godt nok også mange, hvor det er fuldstændig ligegyldigt fordi de løfter så let. Er helt enig i at idræt i skolen burde køres på et helt andet plan. Man kunne passende begynde at undervise i kost også og genindføre disciplin, men det er en anden diskussion.

.

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Skønt at læse lidt angry ranting herinde for en gangs skyld laugh.gif

Jeg er sgu nok en af de omtalte som ikke aner et klap om korrekt teknik ud over det jeg har set, læst og fået forklare at den 18årige fitnessinstruktør i centeret. Kender en som prøver at forbedre min teknik med bænkpres og har også prøvet at få ham til at kigge på mit squat+dødløft, men på dette punkt indrømmer han selv at han ikke ved nok om teknikken. Jeg har igen prøvet at spørge instruktørene i fitness world og svaret var "det ser fint ud".... når jeg spørge om mit lændesvej er ok og om jeg er for foroverbøjet i de tunge sæt. Skal jeg så tro på det? Det bliver jeg nød til for der er ikke andre som siger noget til mig!! Ja ja glo skal fyrene nok gøre, men rette på mig hvis jeg er en total spasser er der ingen der gør. De har sikkert prøvet at hjælpe folk før og fået svaret "nej jeg har styr på det" selvom det tydeligvis ikke var tilfældet. Jeg savner virkelig kompetente mennesker som ved hvad de laver og som ikke er bange for at rette teknikken når jeg fejler.

"du kan da bare lægge en video ind her" - Det kunne jeg godt, og vise jer et enkelt sæt hvor jeg tænker 100% på teknikken, istedet for et som et taget efter 1 times cardiotræning og 3 forudgående sæt dødløft. For det er jo her det går galt.

Du vil få meget gavne af at ligge en video ind her. om det så er før eller efter du er blevet træt. Udover det siger du det selv. Finde en træner. Man går vel helleret ikke til spring gymnastik uden at have en træner til at hjælpe en af og til

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share