321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Du er jo slet ikke den lille dreng mere som du var engang!

Jeg har ferie og overvejede at komme en tur til Slagelse, så kunne vi træne og snakke lidt - det er alt for længe siden.

Har du ferie nu eller hvordan?

:laugh:

Du har ret, det er sgu alt for længe siden. Jeg har ferie så lad os finde en dag til lidt fælles træning. Smid mig en besked på Fjæsen...

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Løb

Type: Distance.

Distance: 13km

Tempoet var roligt. Desværre hostet jeg lidt undervejs :crazy:

Jeg vil sørger for at pumpe mig med slimløsende hoste saft og varme drikke de næste par dage,

Og ellers holde mig varm, tør og med lungerne i ro, så ingen dødskardio til mig.

Istedet vil lægge fokus på styrken...

Generalt vil jeg skærer programmet ned til et minimum ugen ud, for at komme et eventuelt break down i forkøbet.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Stadig mærket af hosten osv.

Military press

1 x 12 x 15kg.

1 x 05 x 35kg.

1 x 05 x 42,5kg.

1 x 05 x 42,5kg.

1 x 08 x 42,5kg.

Sløv omgang. Men holdt dog vægten

Pull ups

1 x 10 x BW.

1 x 07 x BW+25kg.

1 x 07 x BW+25kg.

1 x 08 x BW+20kg.

1 x 08 x BW+20kg.

Jeg fandt et par kæder i centret som jeg kædet sammen til et umageligt dip bælte, men FøØJ hvor er jeg blevet slap af de sidste ugers fravær af weighted pull ups. Det må der gøres noget ved.

Dødløft

1 x 12 x 45kg.

1 x 05 x 95kg.

1 x 05 x 95kg.

1 x 08 x 95kg.

Den sad bare ikke rigtigt :blink:

Alt, ialt en sløv omgang uden noget at skyde med :nonono:

Men no worrys, jeg er snart tilbage på toppen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

:blink:

Fredag

Push ups

50.

Løb

Type: Korte intervaller, light.

- 3200m Opvarmning.

- 100-200-300-400-300-200-100m.

- 2000m Afjog.

Distance: 6800m.

Passet fungeret som en test af lungerne. De var ikke helt på toppen, så jeg holdt tempoet nede, men var dog stadig istand til at få en nogenlunde fart på.

Det er længe siden jeg hart kørt pyramide intervaller, og det var lækkert :wub:

Senere... ØL :4drunk:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Lørdag

:gal:

Løb

Type: Almindeligt løb.

Distance: 5000m.

Tid: 21 ish.

Deck of cards

Ruder = 4-count Mountain climbers.

Hjerter = Burpees.

Klør = Squats.

Spar = Push ups.

Joker = 100m sprint (50m/50m på let skrånende bakke).

Es = 15 reps.

Jeg kørte et helt dæk og konstateret at jeg stadig hader burpees :4slap:

Jeg ramter nogle seriøse stimer med mountain climbers og burpees, memo til mig selv:

BLAND DET LORT!

Men alligevel en OK tømmermands WOD iført mine VFF'er

I skrivende stund er min lejlighed stadig fuld af fordrukne, sovende mennesker der lader op til endnu en aftens festivitas.

Iaften har jeg min sidste aften, med øl inden prøverne.

Jeg har medvilje ikke valgt at blive fanatisk omkring alkohol da min tilgang til prøverne er den, at jeg mener at det tidsnok kan blive "surt" og at det gælder om også at hygge sig og få nået ud af livet indimellem ens trænings pas. :wink:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Lørdag II

BUM! så vågnet min 'Partner in crime' Rollo, og han sagde HVA! har du trænet uden mig (som om han ikke vidste det, jeg så nemlig hans små grise øjne da jeg trak i løbe tøjet).

Han sammensatte så en WOD som jeg valgte at joine for selskabets skyld.

10 runder af

20 Flutter kicks.

10 Sit ups.

10 Push ups.

05 Burpees.

100m Sprint.

Vi tog ikke tid, men gav den rigtig go' gas alligevel. Jeg smagte opkast på 7 runde og sluttet 2 runder foran Rollo der var slået helt ud af kurs og glemte Burpeesne i den sidste runde. Men det er forståeligt nok taget i betragtning af at han igår aftes var fuldstændig lammet af druk... Den SUT :laugh:

Efterfølgende leget jeg lidt med 15kg OH Walking lunges med min motivations accelerator

Iaften vil vi gentage succesen!

Link to comment
Share on other sites

Søndag & Mandag

Hvile

Jeg har hostet og haft feber.

Tirsdag

Da jeg vågnet havde jeg det langt bedre end igår :4thumbup:

Så jeg besluttet at kører styrketræningen og de lange intervaller jeg skulle have løbet igår. Dog med en lavere intensitet end normalt. Derudover hvilet jeg igennem imellem trænings pasne.

Morgen

Løb

Type: Lange intervaller.

- 2000m Opvarmning.

- 5 x 3min + 2min |807m| |795m| |788m| |768m| |809m|.

- 2800m Afjog.

Distance:8800m.

Jeg holdt tempoet så jeg kom fremad og kunne mærke det i benene men samtidig holdt jeg igen for lungernes skyld. Efterhånden som intervallerne skred frem, holdt jer mere og mere igen.

Jeg hostet lidt efter de sidste 2 intervaller. Men der var intet hverken under eller efter afjoggen.

Middag

Bench press

1 x 12 x 15kg.

1 x 08 x 35kg.

1 x 05 x 55kg.

1 x 05 x 65kg.

1 x 05 x 65kg.

1 x 05 x 65kg.

Ynkeligt, ikke meget styrke i pressen.

Hammer curls

1 x 12 x 18kg.

1 x 15 x 18kg.

Squat

1 x 12 x 15kg.

1 x 08 x 55kg.

1 x 05 x 65kg.

1 x 05 x 75kg.

1 x 05 x 75kg.

1 x 08 x 75kg.

Voldsomt besværligt, når man bliver nød til at tage stangen fra bænk racken :crazy:

Trods tilstanden var det nogle flotte reps.

A1 Dips

1 x 08 x BW + 20kg.

1 x 08 x BW + 30kg.

1 x 08 x BW + 40kg.

Nothing but a peanut :cool:

A2 EZ curls

1 x 10 x 35kg.

1 x 10 x 35kg.

1 x 10 x 35kg.

Liige lidt ekstra til køllerne :tongue:

Træningen var energi forladt og meget præget af kroppens tilstand.

Jeg løftet hvad jeg skulle, men holdt det på den sikre side.

Eftermiddag

Fysioterapeut

Dette var første gang i 3 uger og det var forholdsvis smertefrit :smile:

Aften

Vandtilvænding

- Snorkling & diverse dyk.

Jeg var ude og forberede et opgave løb som et par kammerater skal ud og løbe i Kongsøre, i weekenden og her har jeg også indlagt vand opgaver. Så jeg var lige ude og checke forholdene. Det blev da til næsten 1 time i vandet.

Her til aften er jeg rimelig flad.

Imorgen har jeg en tid hos lægen. Normalt skal der mere til, men dette er ikke tidspunktet at spille hasard med helbredet. Hellere være på den sikre side og få ordentlig bund i det her :cool:

Med hensyn til morgandagens træning bliver det nok til en jogging tur og måske lidt CF. Løbe programmet er jo blevet rykket lidt grundet den ekstra hvile dag igår.

Men lysten til træning er vendt tilbage :superman: nu mangler jeg bare energien.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Good news, mit vrøvl med lungerne skyldes at de abnorme mængder af usselt støv fra mit renoverings projekt har sat sig på mine lunger, og at de burde være ovre om et par dage :4thumbup:

3 x Bronze cirkel

Tid: 05:50.

Stille og roligt, fart på med fokus på 100% korrekt teknik.

Løb

Type: Jogging.

Distance: 4km.

Rart lige at få varmet benene igennem og løsnet dem lidt op.

Argh det er belastende at have rodet rundt i programmet, så for ikke at få negligeret styrke træningen overvejer jeg at sløjfe den planlagte hviledag på søndag!

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Morgen

Push ups

50.

Vandtilvænding

- 15-25-50-25-15m dynamisk apnea.

- 5 x 30sek + 1.

- 5 x 40sek + 1.

- POW.

- Hygge dyk.

Hallen var stoppet med mennesker så alt andet end undervandstræning ville have været umuligt. Selv undervandstræningen var besværlig at udføre.

Jeg ventet i lang tid på at få et hul på svømmebanerne hvor jeg kunne tilbage lægge 50m dykket med mindst mulig risiko, men jeg måtte alligevel skifte bane på halvvejen :crazy:

Men det var sgu dejligt at få dykket lidt og konstateret at lungerne er ved at være på plads igen.

Eftermiddag

Løb

Type: Distance.

Distance: 15km.

Tid: 01:09:27 PR!med 33 sekunder :tongue:

En ganske god tur. De første 3 kilometer var benene og kroppen generalt lidt stiv, så jeg satte ikke næsen op efter det store. Efter de første 3,5km nået jeg til den 3km lange strækning ved kysten hvor ruten er meget kupperet og med sand og sten som underlag. Dertil kom der en 10m/s vind som gjorde at jeg skulle lægge mig i selen for at holde tiderne under de magiske 5minutters pr kilometer. Da jeg vendte på ruten og kom ud på asfalt vejen igen holdt jeg snor i tempoet for ikke at brænde ud inden "bakkerne". Bakkerne er de sidste 4-5km af min 15km rute hvor det går en del op og kun lidt ned. Jeg havde fokus på at løbe stabilt op ad bakkerne og fyrer den af ned ad.

Jeg plejer ikke at løbe så "taktisk" som jeg gjorde idag men jeg er nu overbevist om at det tildels er vejen frem.

Til aftens mad lavet jeg, mumselicius, stegt flæsk med persillesovs :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med PR makker - du har fart i stængerne og så ovenpå et vand-pas :4thumbup:

Sådan makker :superman: Flotte løbetider du skyder af.

Takker guys!

Jeg kan mærke at der er mere tilbage i posen og at jeg ikke er i nærheden af at ramme topformen :superman:

Jeg syntes dog stadig at 15 kilometer distancen er 'hård' så jeg vil blive ved med at arbejde seriøst med den, until it's under my skin.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Var stadig lidt groggy da jeg satte mig ud i bilen til morgen og vidste egentlig ikke hvor meget gas jeg ville give, men alle de gamle gubber og young guns gav mig blod på tanden, og det vakte opsigt :tongue:

Military press

1 x 10 x 15kg.

1 x 05 x 35kg.

1 x 03 x 40kg.

1 x 05 x 42,5kg.

1 x 05 x 42,5kg.

1 x 08 x 42,5kg.

Stabilt :cool:

Pull ups

1 x 08 x BW + 10kg.

1 x 08 x BW + 15kg.

1 x 08 x BW + 20kg.

1 x 05 x BW + 25kg.

Der mangler stadig lidt før jeg er tilbage i gamet!

Deadlift

1 x 08 x 45kg.

1 x 05 x 55kg.

1 x 05 x 95kg.

1 x 05 x 95kg.

1 x 10 x 95kg. BUM! det var vidst nok en REP PR!, ihvertfald en tangering.God styrke idag, men teknikken var ikke så jeg ville smide flere kilo på :innocent:

Også liige lidt ekstra...

Rotator cuff

4 x 10 x Green band.

Aktiv restitution.

Clean & Press

1 x 08 x 16kg.

1 x 08 x 16kg.

1 x 08 x 18kg.

Long time no see, men al den militær pressen har også forplantet sig her til :smile:

Yates row

1 x 08 x 45kg.

1 x 08 x 55kg.

1 x 08 x 75kg.

Den sidste var tung... for grebet :crazy:

Chin ups

3 x 12 x BW.

Lorte rippe, så gad ikke gå amok.

Sit ups

3 x 20 x BW.

Fødderne fæstet i 90 grader og hænderne bag nakken.

Alt ialt en god solid omgang hvor jeg kom godt omkring skulder og ryg.

Efterfølgende stod den på afhentning af gulvbræder og fliser til hytten, det vil sige:

80m2 gulvbræder og 50m2 fliser som jeg skulle have fat i 3 gange!

Så det var sgu et pas i sig selv.

Imorgen bliver højst sandsynlig en rough dag med styrke, svømning og løb!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Morgen

Bench press

1 x 12 x 15kg.

1 x 05 x 35kg.

1 x 03 x 55kg.

1 x 05 x 62,5kg.

1 x 05 x 62,5kg.

1 x 08 x 62,5kg.

Tog 2,5kg af stangen i forhold til sidste gang for at få lidt flere reps.

Curls

1 x 10 x 18kg.

1 x 12 x 18kg.

A1 Squat

1 x 12 x 15kg.

1 x 08 x 35kg.

1 x 05 x 55kg. Flotte og dybe

1 x 05 x 75kg.

1 x 05 x 75kg.

1 x 08 x 75kg.

Det er sgu besværligt at unracke/racke fra bænk pres stativet :crazy:

A2 Vippe bræt

1 x '2 fods'.

2 x '1 fods'.

Generelt var der ikke meget at skyde. Ryggen var stiv og det samme var benene.

Jeg skyder skylden på henholdsvis træningen igår og at det var morgen :tongue:

Formiddag

Svømning

- 300m Opvarmning.

- 10 x 100m Crawl Fokus på lange tag og vendinger.

- 10 x 50m Spurt Fokus på stabilt tempo efter vendingen.

- 25m Dynamisk apnea.

- 4 x 10m bryst + 15m dynamisk apnea.

- 200m Afsvømning.

Distance: 2125m.

Endelig et godt og solidt svømme pas :4thumbup:

100m'erne gik godt og jeg fik leget lidt med vendingerne og hastigheden.

50m'erne var i et stabilt tempo, indtil de sidste 3 intervaller hvor armene de sidste 15m visnet helt :devil:

I omklædningen var der en bette knægt og hans far, pludselig udbryder knægten 'Far... Ham der har en stor tisse-mand' HAHAHA! :laugh::laugh::laugh: Det er næsten lige så godt som at få ros for sine pecs.

Eftermiddag

Løb

Type: korte intervaller.

- 2000m Opvarmning.

- 2 x (5 x 400m + 1minut) |1'24||1'25||1'27||1'26||1'27|-|1'28||1'25||1'27||1'26||1'23|.

- 2700m Afjog.

Distance: 8700m

Benene og energien var tydeligt mærket af dagens tidligere aktiviteter.

Målet med dagens løbe pas var at holde nogenlunde stabile tider og det gik efter min mening helt OK. Grunden til at jeg valgte at fokusere på det dar 1) Energi niveauet var ikke så højt. 2) Jeg skal blive bedre til, bevidst, at økonomisere mit løb.

Udover det arbejder jeg stadig med at slukke hjernen på komando :laugh:

Aften

Belønninger

25.

Skyldte lidt fra imorges :blush:

Ellers har dagen budt på arbejde med en slibe maskine, over hovedet, så nu skal der bare slappes helt af og lades op!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Voldsom træningsmængde du har for dagen makker!

Gode tider på intervalløbet, især ovenpå styrke og svømning.

Når du skriver 2x (5x 400 m) - hvad mener du så? Hvor lang tid rest holder du mellem de to sessions?

Link to comment
Share on other sites

Voldsom træningsmængde du har for dagen makker!

Gode tider på intervalløbet, især ovenpå styrke og svømning.

Når du skriver 2x (5x 400 m) - hvad mener du så? Hvor lang tid rest holder du mellem de to sessions?

Det var en af de bedre dage :innocent:

Stængerne var ihvertfald mærket af de tidligere trænings pas og der var derfor ikke meget energi eller kræft i benene. Men engang imellem er det godt med et reality check, hvor man finder ud af at man faktisk godt kan komme fremad, selvom man føler sig lidt slidt :tongue:

Når jeg skriver 2 x (4 x 500m) så mener jeg 2 serier af 5 x 400m. Pausen imellem serierne var 3 minutter for at få restitueret helt igennem, så jeg relativt ubesværet, kunne holde formen.

Jeg kunne godt ha' tonset mig igennem de 10 x 400m, men jeg vurderet at det ville være mere cost effective med fokus på stabile løbs tider.

Desuden er det engangimellem rart med et friskt pust i træningen hvor man leger lidt med de forskellige elementer.

Link to comment
Share on other sites

Under løbetræningen igår var jeg lidt flad på de sidste intervaller, men så hjalp denne sang mig på vej...

Søndag

Tanken havde været at gå en 15km march op til mit nye hus, men da jeg mærket lidt irretation ved min højre achilessene valgte jeg at droppe gå turen og køre derop istedet.

Så idag blev til restitution og...

25 belønninger

Link to comment
Share on other sites

Det er jo decideret blasfemi at linke til Metallica's "for whom the bell tolls" igennem "Zombieland intro"......

Lad det ikke gentage sig! :bottom:

:blush: ja, opsangen måtte jo komme!

Grunden til at det ud af alle youtube videoerne, lige blev den, som også er betydeligt kortere er, at jeg finder den morsom :laugh:

Men din løftet pegefinger er taget til efterretning, og det kommer ikke til at ske igen!

Link to comment
Share on other sites

Du burde dukke op søndag.

Jamen jeg vil da helt sikkert dukke op Søndag :innocent:

Spørgsmålene er bare: Hvor, Hvornår og til Hvad?

EDIT:

Så var det lige at jeg kigget på Facebook...

Selvfølgelig skal jeg da være med til at smede!

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Mandag

Morgen

Belønninger

25.

Svømning

- 300m Opvarmning.

- 4 x 200m. Fokus på benspark og rotation omkring længde arkslen.

- Hygge dyk bla med lidt samling/adskilldelse af bolte og møtrikker.

Planen var at kører lidt længere intervaller, da det har voldt mig lidt problemer. Men jeg nået ikke ret langt i programmet før en familie på seks bragte anarchi til banerne :crazy:

Så efterfølgende valgte jeg at omdøbe mit svømme pas til vandtilvænding, men efter et par dyk hvor jeg var overvældende tæt på at blive trampet på, valgte jeg at trække mig.

Alt dette kan jeg takke det USLE vejr for :dry:

Jeg har nu valgt at alliere mig med de andre livreddere, så jeg resten af ugen kan komme lige før luk også få trænet imens de gør rent :wub:

Eftermiddag

Løb

Type: Lange intervaller.

- 1500m Opvarmning.

- 4 x 1000m + 1 mnut |03:34||03:42||03:34||03:36|.

- 3200m Afjog.

Distance: 8700m.

Siden igår har jeg set frem til mine lange, brutale intervaller og det blev da også et lækkert løbe pas hvor jeg fik lukket ordentlig op for sluserne.

På første interval skulle jeg lige føle benene an, På andet interval holdt jeg lidt igen af frygt for at brænde ud, men på de sidste to intervaller fik den hvad den ku' trække :superman:

Her på det sidste har min løbe træning været meget styret og successerne er blevet målt udfra sekunder. Dette har desværre bevirket at lysten til at snørre skoene er dalet en smule, da der hver gang har været et selvpåført præstations pres. Dette pres vil jeg fremover komme til livs ved at ændre min tilgang til min løbe træning.

Selve trænings programmet vil forblive uændret men jeg vil for en tid løbe, for lystens skyld og ikke ponke mig selv i samme grad for svingende tider osv.

Dette skal ikke tages, som at jeg sætter intensiteten eller mængden ned. Jeg er nemlig overbevist om at, ved at have en lysere tilgang til træningen vil præstationerne samtidig forbedres :4disguise:

Aften

Chin ups

1-2-3-4-5.

1-2-3-4-5.

1-2-3-4-5.

Deadhang imellem rep-serierne.

Belønninger

25.

Link to comment
Share on other sites

Jamen jeg vil da helt sikkert dukke op Søndag :innocent:

Spørgsmålene er bare: Hvor, Hvornår og til Hvad?

EDIT:

Så var det lige at jeg kigget på Facebook... I'll be there!

Kig på FB dit dræn. G og Augustus kommer også.

Edit: du var lige lidt hurtigere end mig.

Edited by Fame Boy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share