321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Jeg er ny i loggen, hvad betyder dette? :smile:

Jamen velkommen til. Det er altid rart med besøg i loggen :4thumbup:

"Belønningerne" skal forståes således...

25 belønninger = 25 Push ups, 25 Sit ups, 25 Flutterkicks (finneslag), 25 Englehop.

Disse afvikles hurtigt i ummidelbar rækkefølge.

Link to comment
Share on other sites

Nye sko?..

Idag fik jeg kigget på mine løbesko, Mizuno Inspire 6 og funderet så over hvor meget de egentlig har været igennem med vand, sne, salt, skov, mark, asfalt osv. Og i den forbindelse begyndte jeg at regne på hvor mange kilometer de har løbet og det blev til 900+ så det vil sige at det snart er ved at være tid, til en tur forbi Løberen i Roskilde i jagten på det par sko, som gerne skulle fører mig igennem mange strabadser :devil:

Jeg leger faktisk med tanken om at investerer i et ekstra par løbesko i letvægts/konkurrence klassen til brug ved interval træning og kortere tempo ture :tongue:

Løbesko er desværre så hammer dyre, men stadig forholdsvis uundværlige!

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Morgen

March

Vægt: 17kg.

Distance: 12km.

En god lille morgen tur.

Alle kilometer blev gået på under 10minutter/km. Dog gik jeg 4x1km på imellem 08:50-09:00.

Formiddag

Bench press

1 x 12 x 15kg.

1 x 05 x 35kg.

1 x 03 x 55kg.

1 x 05 x 62,5kg.

1 x 05 x 62,5kg.

1 x 08 x 62,5kg.

Godt med skub idag.

Hammer curls

1 x 13 x 18kg.

1 x 15 x 18kg.

Squat

1 x 12 x 15kg.

1 x 08 x 55kg.

1 x 05 x 75kg.

1 x 05 x 75kg.

1 x 10 x 75kg.

Stadig hæmmet af at skulle unracke fra bænken.

Jeg mangler stadig en del på teknikken, men jeg håber at Fame Boy vil kigge lidt på den, på Søndag.

Dips

1 x 08 x 20kg.

1 x 08 x 30kg.

1 x 08 x 40kg.

Nothing but a peanut!

Der startet med at være, kun mig i centret men pludselig væltet det ind med Shox's, Gasp, alt for store Karl Kani trøjer og tribals op ad halsen :unsure:

Eftermiddag

Vandtilvænding

- 2 x 10-20-30-40-30-20-10 sekunders statisk apnea + 1 indånding, afsluttende med 25m dynamisk apnea.

- X antal statitiske dyk uden ur.

- 3 x 25m dynamisk uden afsæt.

- Lidt hygge dyk.

Udover det fik jeg rettet lidt på en af livreddernes teknik under dynamisk apnea. Et kort pas, men i en hal hvor der ingen mennesker var.

Aften

Belønninger

25.

Idag var jeg på lang tur, helt til Roskelide :wacko: for at komme i Løberen.

Jeg prøvet et utal af sko til både mængde træning og konkurrence brug, men endte ud med den nye version af mine gamle sko, Mizuno Inspire 7.

Skoen er blevet en anelse tungere, men tilgengæld er der kommet flere kilometer og en bedre støddæmpning i dem.

Jeg syntes ikke at det var værd at kaste 1000kr efter et par letvægts sko hvor forskellen var så lille. Havde prisen nu været lidt billigere (alt under 1000 :wootdance: ) havde jeg nok kastet mig over noget i retningen af; Mizuno Wave Elixir 6 eller Nike LunaRacer. Men jeg er stadig på jagt!

Udover det var jeg en tur forbi Spejdersport og Friluftsland efter et par Meindl støvler, men det var de ikke behjælplige med.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Hvilke Meindl er du på udkig efter?

Skal i ikke stadig gå i Combat boat'en derovre?

Edited by Lasseb
Link to comment
Share on other sites

Hvilke Meindl er du på udkig efter?

Skal i ikke stadig gå i Combat boat'en derovre?

:blink:

Under optagelsesprøven skal støvlen bare have højt skaft og være i dæmpet farver.

Hvor har du det fra at man SKAL bruge en bestemt støvle under elevskolen?

Det skal jeg ihvertfald have helt styr på før jeg smider så mange penge efter støvlerne.

(tak for heads up makker :bigsmile: )

Tjek wiggle.co.uk eller startfitness.co.uk for billige løbesko :smile:

Det er hermed gjort og nøj hvor kan man spare penge :4thumbup:

Jeg købte mine Meindl Borneo billigt (~1100) på nettet fra uk. Det kunne måske være en idé hvis du kender din størrelse.

Hvor let en sko snakker vi?

Jeg er meget glad for mine merrell trail gloves..

Vi skal nok få styr på dit squat søndag.

Ja tror sgu også at jeg køber støvlerne fra England, når jeg altså har fundet ud af om det SKAL være Combat boot'en. Det er jo langt billigere :innocent:

Det skal være en let race sko som jeg kan bruge under interval og kort distance tempo løb. Derfor ser jeg helst at det er en "rigtig" sko.

Det skal nok blive godt på Søndag :superman:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Jeg har en kollega der har været derovre et par gange. Der fik de ét par udleveret da de startede i Frederikshavn. Hvis jeg var dig, havde jeg købt et par du kan gå til inden du starter. 2 par er must tror jeg!

EDIT: Hvis du søger sko til interval -og tempoløb kan jeg anbefale Inov8. Jeg har vist efterhånden 5 par. Både o-løbs og race sko. Jeg kunne ikke forestille mig at løbe/gå i andre.

Skoene kan købes i England (ingen told) med billig fragt.

http://www.inov-8.com/Home.asp?L=26

Edited by Lasseb
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en kollega der har været derovre et par gange. Der fik de ét par udleveret da de startede i Frederikshavn. Hvis jeg var dig, havde jeg købt et par du kan gå til inden du starter. 2 par er must tror jeg!

EDIT: Hvis du søger sko til interval -og tempoløb kan jeg anbefale Inov8. Jeg har vist efterhånden 5 par. Både o-løbs og race sko. Jeg kunne ikke forestille mig at løbe/gå i andre.

Skoene kan købes i England (ingen told) med billig fragt.

http://www.inov-8.com/Home.asp?L=26

Great Lasse! :4thumbup:

Det er bonus info. Jeg er heller ikke fan af tanken om at gå et par støvler til under elevtiden :crazy:

Har fundet et engelsk site hvor jeg kan få dem for 1200,-

Jeg vil lige tage et kig på Inov-8.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Morgen

Belønninger

25.

Middag

Gå tur

5km i mine VFF'er, incl 500m sprint :wink:

Eftermiddag

Løb

Type: Roligt distance løb, dog incl 3-4km trail run med gas på.

Temperatur: 22 grader.

Distance: 13km.

Tid: 01:03:00.

Idag var første løbe tur i mine nye Mizuno Inspire 7. Så jeg holdt bevidst tempoet og til dels distancen nede. Ruten tog mig ud langs kysten hvor der er en små 4km ad små kupperet spor, og der kommer farten helt automatisk op :smile:

Jeg kunne selvfølgelig godt mærke at det er en helt ny sko, men det blev bedre allerede efter 6-7km.

Den minder meget om den tidligere model som også tog et par uger at løbe til, men som efterfølgende blev en helt fantastisk sko, som jeg stadig påregner at bruge.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Morgen

Løb

Type: Jogging.

Distance: 4km.

Rolig tur med hund bassen. Benene trængte godt nok til at blive rystet igennem.

Middag

Military press

1 x 12 x 15kg.

1 x 05 x 35kg.

1 x 05 x 42,5kg.

1 x 05 x 42,5kg.

1 x 10 x 42,5kg. Rep PR!

Der var godt med guf i pressen og det resulteret i en lille-bitte rep pr på 2stk :smile:

Alle sæt blev startet med et clean.

Pull ups

1 x 08 x BW+10kg.

1 x 08 x BW+15kg.

1 x 08 x BW+20kg.

1 x 05 x BW+25kg.

Stille og roligt.

Deadlift

1 x 10 x 45kg.

1 x 08 x 55kg.

1 x 05 x 95kg.

1 x 05 x 95kg.

1 x 10 x 95kg. Tangering af Rep PR!

Nu skal jeg vidst snart have smidt lidt flere kg på :superman:

Da jeg kom var Andreas H ved at smadre sig selv med super sættet bryst øvelser, senere gik han amok med Roning og dips.

Snakken gik og det var ganske hyggeligt, samtidig var der OK gang i både ryg og skuldre :wub:

Eftermiddag

Vandtilvænding

- 75m dynamisk apnea. PR!!! :superman:

- 2 x 25m dynamisk apnea, Fokus på få men effektive armtag.

- 2 x 25m dynamisk apnea, på hovedet.

- POW dyk, bagbundet og med bundne fødder :devil:

- Vandtrædning, bagbundet.

- Dyk til bunden efter briller, bagbundet.

- Udspring: Dødmur, bagbundet.

- Udspring: Dødmur, bagbundet og bind for øjnene.

75m dynamisk apnea:

Jeg havde egentlig ikke planlagt at gå længere end halvtreds m. Men da jeg nået 50m tænkte jeg at, jeg ville vende. efter vendingen føltes alt dog godt og jeg bevæget mig mod de 75m, imens jeg var meget opmærksom på mit syn. Arme og ben blev tunge, men det gik :4thumbup:

POW dyk:

Jeg fik livredderne til at binde mine hænder og fødder sammen, hvorefter jeg hoppet i på 4m. På 3 tur op fik jeg ikke sat ordentligt af så jeg stoppet 10cm fra vandoverfladen og måtte så puste den sidste luft ud for at synke tilbage på bunden. Det var en speciel oplevelse :wink:

Dyk til bunden efter briller:

Stadig bagbundet forsøgte jeg, (uden briller) at dykke til bunden efter mine briller, men det blev dog hurtigt klart for mig at man ikke bare kunne svinge rundt og dykke ned, dette var til stor morskab for flere andre badegæster. Løsningen blev at puste luften ud så jeg gik til bunden og så kunne starte min ormene eftersøgning efter brillerne.

Udspring:

Nu hygget livredderne sig og udfordret mig til lidt udspring, hvilket ikke var noget problem. Det er dog altid en speciel følelse at ramme vandet uden at vide hvad der er op og ned, men så satser man bare.

Efterfølgende stod den på et par timers slibning i hyttten og nu TO-tal relaxation oven på en dejlig træningsdag, med et par PR'er i posen.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Jeg tæller 1, 2... .nej 3 PR!!! Sådan champ :4thumbup:

Dine pull-ups er sgu imponerende i forhold til dine andre løft :wink:

Jeg er imponeret over dine 75 m. Hvordan svømmer du under vandet?

Jeg elsker den her film!

Han kan selvfølgelig ikke helt hamle op med Stephane Mifsud, men han jo også vanvittig.

Edited by Lasseb
Link to comment
Share on other sites

Lasse

Ja det var en af de bedre dage :bigsmile:

Når jeg svømmer under vand er det oftest uden finner.

Måden jeg svømmer på, ligner den Stig bruger under isen, hvor man sidst på armtaget skubber hænderne ned langs siden. Jeg sørger for at gennemføre hvert armtag og benspark og få maksimal fremdrift ud af disse.

Ellers så forsøger jeg at være så rolig under dykket som muligt da det (som de siger i dokumentaren) er nøglen til et godt dyk.

Det er jo ikke nogen hemmelighed at jeg har arbejdet en del med dynamisk apnea, og endelig får jeg et ordentligt out-come. Nu skal jeg bare have den statiske apnea med op i samme liga, så begynder det at ligne noget :tongue:

Jenshh

Hej Jens, velkommen i loggen :smile:

Tak skal du ha'.

Jeg forsøger at have, minimum 9 kvalitets pas om ugen hvor jeg får dækket områderne Løb, Styrketræning og Svømning/Vandtilvænding.

Mængden på træningen er lige så stille kommet de sidste 2år hvor jeg har trænet rimelig specifikt. Jeg løber jo relativt få kilometer men bruger så tilgengæld meget interval arbejde i løbe træningen. Faldgruben er skader :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Vup, vup, vup - 321, du sgu ved at være der :superman:

Sindssyg træningsdag :blink:

Havde du overskud på 75 m'eren?

Det var én af de bedre dage :wink:

Jeg ved ikke om man kan kalde det for overskud, istedet vil jeg beskrive min oplevelse af dykket.

00-25m

Jeg skulle lige finde mig til rette i vandet. Vendingen gik rigtig godt så flowet var nærmest ubrudt. Jeg var rolig og tanke tom

25-50m

Godt flow. Jeg fokuseret på, få men effektive tag, uden at spænde op i kroppen. Omkring de 40m pustet jeg en lille smule ud for at mindske Co2 ophobningen, da jeg begyndte at føle et overfladisk ubehag. Ved 50m valgte jeg at tage vendingen med.

50-75m

Efter vendingen fik jeg sat godt af og valgte at slå min PR på 65m.

Stilen var stadig rigtig god, så jeg undgik at jappe tagene. Omkring de 65m havde jeg meget tunge "iltfattige" ben som hurtigt spredte sig til armene. Jeg valgte at skubbe til grænsen og gå efter de 75m. Lige inden jeg nået de 75m overvejet jeg en vending, men jeg fravalgte det på baggrund af at jeg ingen sikkerheds svømmer havde.

Jeg brød overfladen stille og roligt men nøøj hvor var det rart at få pustet den indespæret luft ud.

Der er helt sikkert til mere i lungerne :devil:

Jeg syntes ikke at du får plasket så meget rundt iøjeblikket?

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Jeg havde overvejet at tage en omgang interval løb idag. Men ovenpå gårdsdagens tur hos fyssen valgte jeg at lade mine ømme sener få en pause...

3 x Bronze cirkel

Tid: 06:22.

Tiden var fuldstændig underordnet, fokus var på udførelsen og alle reps var perfekte!

Jeg pårgener at tage cirklerne i dette tempo og i den stil, til prøverne da det vil efterlade mig med guf i benene til løbetesten :innocent:

Core

- Side planke, 90 sekunder H/V.

Det var det for idag, nærmest aktiv testitution.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Løb

Temperatur: 23 grader, i skyggen.

Type: Korte intervaller.

- 1500m Opvarmning.

- 10 x 400m + 60sek |01:15|01:19|01:19|01:21|01:20|01:27|01:26|01:28|01:28|01:27|

- 3000m Afjog.

Distance: 8500m.

Der var OK med fart i benene idag, alt under 1'30 syntes jeg er go'kendt :smile:

Igen idag arbejdet jeg med at slukke hjernen og det virket tildels. Jeg bliver ihvertfald, gradvist bedre til det :tongue:

Jeg er stadig ved at vende mig til mine nye sko. som jeg syntes sidder løsere end de gamle. Men jeg håber at det bare er et spørgsmål om at få løbet dem ordentligt til.

Belønninger

100.

Taget i sæt af 25stk, i umidelbart forlængelse af hinanden.

Imorgen står den på Grey Skull i The Gym, i selskab med Fame Boy, Augustinus og G' :superman:

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Idag kørte jeg fra det Odsherred'ske og hele vejen til KBH for at deltage i en omgang

fælles træning i The Gym sammen med Fame Boy, Augustinus og G :superman:

Bench press

1 x 10 x 20kg.

1 x 05 x 35kg.

1 x 03 x 55kg.

1 x 05 x 62,5kg.

1 x 05 x 62,5kg.

1 x 08 x 62,5kg.

u go i go i selskab Augustinus.

Dips

1 x 08 x 25kg.

1 x 08 x 40kg.

1 x 08 x 40kg.

1 x 08 x 40kg.

Same ol', same ol'

Squat

Mange gange squat teknik med Kettelbell.

2 x 05 x 20kg.

2 x 05 x 30kg.

2 x 05 x 40kg.

2 x 05 x 50kg.

2 x 05 x 60kg.

2 x 05 x 70kg.

Jeg helliget skvatteriet til teknik i selskab med Augustinus. Teknikken blev overvåget af Fame Boy, som kom med mange brugbare tips, tricks fif's og rettelser :4thumbup:

Jeg skal bla arbejde med dybden, og opspændet.

Konklusionen fra coach Fame Boy var at jeg ikke var i overhængende fare for at komme galt afsted :laugh:

Det var super godt at blive kyndigt spottet og vejledt og det er bestemt ikke sidste gang at jeg tyger til Fame Boy i dette sammenhæng.

Jeg forudsiger tunge, ømme stænger til imorgen

Hov! Han glemte sine kerlz! :blink:

Efterfølgende stod den på noget fælles gok.

Tire "flip" med et 150kg bæst som udslettet mig fuldstændigt

3 runder af

- 5 burpees.

- 2 x 20m med 16kg KB OH, skiftesvis H/V.

- 20 x 16kg KB swings.

- 350m løb.

Vi teamet op i 2 hold som bestod af 1) G og Fame Boy. 2) Augustinus og jeg.

Efter at være blevet sat fuldstændigt ved vægtene, kom Augustinus og min cardio form endelig til sin ret :wub:

Det er helt sikkert ikke sidste gang at jeg teamer up med de gutter til en omgang fælles træning! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share