321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Onsdag

Idag var det hviledag fra GVT, så der skulle CrossFit'es. For pokker hvor var det dejligt! Det skal gøres noget mere... Jeg bliver helt glad!

WOD/Skill-dag.

TGU

3/3 af 16kg.

2/2 af 20kg.

1/1 af 24kg.

Det er længe siden sidst. Men hvor er det en dejlig øvelse <3

WO #1

1000m C2

10 Muscle ups.

Tid: 04:57.

Tog det stille og roligt hele vejen igennem, men satset alligevel på en tid under 5 minutter. På en god dag må jeg kunne få den ned omkring de 4 minutter. Must try!

Muscle ups gik ikke i albuen, så de kærte unbroken. Sidste rep var pr i grind!

WO #2

7 runder af:

7 dips.

7 pull ups.

Stretching

af underarm 3x30sek.

Wrist curls

3 x 15 x 13,5kg.

Skill work:

Hand stand.

HSPU.

Det kørte super godt. Fik en lidt bredere håndstilling end jeg plejer på hspu og det kørte flot og strict op til 10 BUM!

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Jeg tumler lidt iøjeblikket!

Jeg har endelig indset at VUMB ikke bliver en realitet. Jeg hoster stadig lidt og har tiltider ubehag ved venstre achilessene. Ikke direkte smerter. Men af bitter erfaring ved jeg godt hvad det betyder. Så indtil der er styr på dét bliver løb, kept on the low-low.

Sur R-Ø-V!

Jeg har kørt lidt GVT, med det formål at få kørt lidt masse på igen, men det keder mig nu også lidt. Og så er der lang vej når der er 40 dage tilbage.

I forbindelse med at mine aktiviteter på arbejdet er rykket "tættere" på, overvejer jeg at hoppe videre til min styrke/CrossFit blok og på den måde vedligeholde min kredsløbs form og øge min all-round awesomeness, hvilket går meget godt hånd i hånd med mit arbejde... Hvis min klamme albue altså ikke vrøvler for meget!

Jeg overvejer stadig at lægge loggen på hylden. Specielt i den her tid hvor jeg væver rundt i det hele.

Men som sagt, så tumler jeg...

On the bright side, så har jeg stadig optur over dagens lækkerheds-velvære træning.

Og det at min hund dufter godt. Han har nemlig lige været i bad <3

Link to comment
Share on other sites

Surt med VUMB, men lyder som den eneste rigtige beslutning. Jeg har også mistet lysten til logning i de perioder, hvor der har været skader eller andre forhindringer i vejen. Så kan det hgele være lige meget. Meeeeen sæt den dog bare på standby eller på nedsat blus. Så kommer du stærkt igen :4trumpet:

By the way: Kun en tåbe frygter ikke akillessenen. Og her taler jeg (desværre) af erfaring. Den skal tages i opløbet, præcis som du gør nu. Ellers bliver det en langvarig affære.

Link to comment
Share on other sites

KRF: Tak skipper. Ja det et ærgerligt. Jeg er heldigvis mentalt selvjusterende, og ser ikke begrænsninger ret længe ad gangen ;)

Henrik: Ja achiles problemer kan hurtigt trække i lang drag og blive rigtig grimt. Sidst rendte jeg med det i 1,5år, fordi jeg ikke magtet at give det ro. Så denne gang vil jeg gøre had jeg kan for ikke at forværre det.

Ja helt slettes skal loggen ihvertfald ikke, så går pointen jo lidt af det. Nu hvor jeg efterhånden har logget hver en armbøjning i et par år.

Jeg fortsætter nok med at skrive i den når humøret er til det.

VenaN: Godt at høre fra dig igen!!!

Sommer "versionen" er bestemt en mulighed. Har kigget lidt på deres solo 42km, som kunne være sjov. Jeg vil dog ikke sætte nogen mål, da jeg mentalt og fysisk vil give achilessenen ro. Jeg er nok lidt pylret, men vil fandme ikke risikere noget.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Lang og kold dag i Jægerspris med 15-20m/s.

Jeg har valgt at skippe GVT, af flere årsager. Jeg håber at jeg kan få givet albuen lidt ro og få skubbet gang i squatten og bænken...

Hvor længe jeg blir ved det projekt er uvidst, da jeg jo er ude af stand til at holde fokus i mere end et par uger. Men on the bright side sikre det jo at jeg hele tiden skal adaptere til noget nyt... Ringe tryst.

Jeg har valgt at køre et nyt program, som jeg længe har haft kig på. Jeg er dog startet lidt lettere end anbefalet da jeg vil have flot form fra start af. And so i did...

Opvarmning

1000m C2

Bænk

20 x 12kg.

05 x 52kg.

03 x 62kg.

02 x 67kg.

02 x 67kg.

02 x 67kg.

02 x 67kg.

02 x 67kg.

02 x 67kg.

02 x 67kg.

02 x 67kg.

02 x 67kg.

02 x 67kg.

02 x 67kg.

02 x 67kg.

02 x 67kg.

02 x 67kg.

Ja det er rigtigt det var 14 work sets! Og det var 14 FLOTTE sæt!

Squat

10 x 12kg.

05 x 52kg.

03 x 72kg.

01 x 89,5kg.

01 x 89,5kg.

01 x 89,5kg.

01 x 89,5kg.

01 x 89,5kg.

01 x 89,5kg.

01 x 89,5kg.

01 x 89,5kg.

Flot form! Dyyyyybe og pæne med god eksplosivitet!

Det skal nok blive godt.

WO #1

Chipper

30 push press, 32kg.

20 HSPU.

60 Lunges.

Push press'ne var hårdere end forventet, men intet sammenlignet med HSPU, som ikke var skide flotte.

WO #2

1000m C2

DB Thrusters, Tabatta, 2x10kg.

Fy for en ske fuld. Den sved!

DB bænk

10 x 20kg.

10 x 20kg.

10 x 20kg.

Pulley row

15 x 30kg.

15 x 30kg.

15 x 30kg.

Stretching & Mobility

samme show som altid med calf raises, udstræk og wrist curl.

Træningen var i godt selskab med både Kasper, Andreas og hustruen. Altid hyggeligt! Efterfølgende stod den på tortillas og afslapning...

Link to comment
Share on other sites

Lad være med at droppe loggen! :cry:

Det kan være dette '40-day program' af Dan John, kan skubbe lidt gang i motivationen, det er i hvertfald hvad jeg skal eksperimentere med efter mit nuværende:

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/the_40day_program

Jeg tror det vil være et spændende projekt, som kan holde vind i sejlene og både undgå for stor volumen og mulighed for at træne "uden om" albuen... Nå ja... Og lad være med at droppe loggen!

PS: Seriøst lad være med det! :bigsmile:

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

KRF:

Jeg er sgu ikke rigtig i humøret til en alt for styret træning. Tværtimod har jeg brug for niceness træning der udfordrer mig og gør mig glad, på mine præmisser.

Men måske ved en senere lejlighed.

Haha, Okey skipper, for din skyld vil jeg komme med opdateringer.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Oprindeligt skulle den have stået på WOD/Skill-dag, men da Jensen ringet og gav et af den slags tilbud som man ikke kan afslå, blev det droppet tilfordel for lææææker VL-dag.

Vægtløftning v. Jensen.

Opvarmning:

TGU

3/3 x 16kg.

2/2 x 20kg.

1/1 x 24kg.

Stretching & mobility

Calf raises, underarme, wrist curls, rotatorcuff osv.

WO #1

30 Sandbag clean & press, 20kg.

Og så videre til...

Snatch, 1 time:

Først en masse basic teknik med stang og så gradvist mere vægt på.

Jeg fanget det forholdsvis hurtigt, når man tager i betragtning at mit erfarings grundlag er... Ikke eksisterende.

Jeg fik kørt en masse gode singler, som vi sluttet af med en wod.

WO #2

EMOTM 10min

1 x "fuldt" Snatch, 36kg.

Påtrods af at vægten var forholdsvis lav blev den virkelig hård. På et tidspunkt fik jeg sluppet en ordentlig vind i bunden af snatchet, som virkelig drejet hoveder. Men teknikken blev holdt flot.

Clean & Jerk, 1 time:

En masse træning med stangen, hvorefter der gradvist røg mere og mere vægt på. Det var super, endelig at få kyndig vejledning i løftet.

Løftet blev "selvfølgelig" udført som clean-front squat-jerk.

WO #3

EMOTM 10min

1 x clean & Jerk, 40kg.

Super fed wo, fik virkelig arbejdet med det hele!

Clean

1 x 40kg.

1 x 45kg.

1 x 50kg.

1 x 55kg.

0 x 65kg.

1 x 65kg.

BUM! Det er noget af det tungeste jeg nogensinde har cleanet. Jeg følte ikke at formen var vildt god, men Jensen sagde at det var rigtig flot <3

Dette har været et af de mest produktive og givende pas, jeg har haft i laaaaang tid! Tilsidst var jeg nærmest i en mental break down med kvalme og rystende hænder.

Super fedt pas. Jensen viste sig at være rigtig dygtig, og villig til på jævnlig basis at videregive hans skills til mig, wich is very cool!

Da vi var færdige opdaget jeg til min ræd at jeg havde glemt min shake, men da jeg kom ned i bilen lå der en lækker, kold liter kakao, der fik de værste af min rystelser i skak og samtidig bidraget med præcis nok saft til hjernen, til at jeg kunne transmogriffe mig selv hjem.

Igen, SUPER fedt!

Link to comment
Share on other sites

Det er en fornøjelse at læse i din log for tiden. Og godt at du vælger at fortsætte med at logge. Håber EDT giver dig noget og godt at du samtiddig kører mere på dagsformen og for variationen. Det skal jo for helvede være sjovt at træne, for hvorfor ellers gøre det?!?

Link to comment
Share on other sites

Mr. Till!

Jeg er da glad for ar jeg kan underholde en smule.

Ja-nemlig-ja, mere dagsforms træning!

Så skal jeg nok ende ud med en god en af slagsen!

Ja det skal sgu være sjovt, ellers kan det jo være lige meget. Resultaterne har også en tendens til at være bedre, hvis man nyder processen.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Wod/Skill-dag

Opvarmning

3 runder af:

- 10 squats.

- 20 push ups.

- 30 mountain climbers.

Hamstrings, skuldre og rygstykket er godt brændt af oven på igår.

Skill

- Sjipning.

Det er jeg fandme dårlig til. Man skulle ikke tro at jeg havde dyrket muay thai og kick boxing.

Men forhåbentlig bliver det bedre, og kan ende ud med double unders.

Wo #1

- 30 dødløft, 52kg.

- 50 pistols.

- 1600m løb.

Dødløft var træls med tilsyret rygstykke. Godt at jeg holdt vægten lav.

Pistols var nok nogle afse grimmestes af slagsen, jeg nogensinde har udført.

Løb var dejligt symptom frit, tempoet blev øget undervejs.

Wo #2

- Max rep strict pull ups, bw.

2 min rest.

- Max rep dips, bw.

Score:

pull ups 36.

Dips 71.

Wod'en her tjente det formål at lave en albue test og se hvad min "skade" har gjort ved min perfomance. Det var ikke et fantastisk resultat, men alligevel omkring PR i begge øvelser og det var uden brok fra albuen. Jeg helmer ikke før jeg køre 50 pull ups og 100 dips i god stil.

Defranco ab circuit

3 runder.

The buuuurn!

Ok dagsform! Taget gårsdagens eskapade i betragning. Jeg endte ihvertfald med stegte abs og pumpet pecs.

PWO biksemad og shake!!!

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Søndag

Dagen er blevet brugt på sofaen med Zulu boxen, også har jeg sat skelettet til en væg, op. Meget maskulint!

Men til aften blev der alligevel tid til en tur i OFC. Det er nu 8 dage siden jeg sidst har haft en dag hvor jeg ikke har presset eller bøjet ben.

Træningen var iselskab med konen som virkelig gav gas idag. Warrior approved!

Squat

10 x 12kg.

05 x 52kg.

03 x 72kg.

02 x 85kg.

02 x 85kg.

02 x 85kg.

02 x 85kg.

02 x 85kg.

02 x 85kg.

02 x 85kg.

02 x 85kg.

02 x 85kg.

02 x 85kg.

02 x 85kg.

02 x 85kg.

02 x 85kg.

02 x 85kg.

02 x 85kg.

De var ikke videre kønne, men op kom de. De sidste sæt var faktisk de pæneste. For mig handler det om "hvordan" jeg mentalt, går til stangen.

Bænk

20 x 12kg.

10 x 32kg.

05 x 52kg.

01 x 72kg.

01 x 72kg.

01 x 72kg.

01 x 72kg.

01 x 72kg.

01 x 72kg.

01 x 72kg.

De var meget flotte <3

BOR

10 x 32kg.

10 x 32kg.

10 x 32kg.

10 x 32kg.

Rehab.

Incline DB press

10 x 20kg.

10 x 20kg.

10 x 20kg.

10 x 20kg.

DB curls

12 x 14kg.

12 x 14kg.

12 x 14kg.

Wo #1

C2 Tabatta.

8 x 20/10.

Så kom kredsløbet også på arbejde!

Defranco ab circuit

3 runder.

Efterfølgende drønet vi hjem og lavet burgere. Det var nice!

Den kommende uge står på en masse natte arbejde, så hvordan træningen kommer til at se ud ved jeg ikke.

Men de næste par dage skal der restitueres.

Link to comment
Share on other sites

Mr. Till!

Jeg er da glad for ar jeg kan underholde en smule.

Ja-nemlig-ja, mere dagsforms træning!

Så skal jeg nok ende ud med en god en af slagsen!

Ja det skal sgu være sjovt, ellers kan det jo være lige meget. Resultaterne har også en tendens til at være bedre, hvis man nyder processen.

Enig x 4 og bare hold loggen og den gode træning kørende pls pls :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Jeg kunne lige nå en kort omgang inden nattevagten, som iøvrigt blev ret kold.

Squat

10 x 20kg.

05 x 50kg.

03 x 70kg.

01 x 92,5kg.

01 x 92,5kg.

01 x 92,5kg.

01 x 92,5kg.

01 x 92,5kg.

01 x 92,5kg

01 x 92,5kg.

De var flotte. Sjovt at jeg strugglet så meget med 85kg i sidste uge.

Bænk

20 x 20kg.

10 x 40kg.

05 x 50kg.

02 x 70kg.

02 x 70kg.

02 x 70kg.

02 x 70kg.

02 x 70kg.

02 x 70kg.

02 x 70kg.

02 x 70kg.

02 x 70kg.

02 x 70kg

02 x 70kg.

02 x 70kg.

02 x 70kg.

02 x 70kg.

God pres styrke

Stretching & mobility

af underarme og achilessene.

Mit nuværende program/træningstilgang gør mig glad.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

VL-dag

Opvarmning

1000m C2.

Squat Clean & Split Jerk

En masse opvarmning med stang, og arbejde med mit uuUMff.

Derefter kørte jeg 3-5 reps med 22, 27, 32, 37, 42, 45, 47 kg. og sluttet af med 1x52kg som er en PR, men en rimelig billig en af slagsen, da jeg aldrig har gået efter en før. På en god dag må der være til 60+.

Wo #1

EMOTM 10min

- Squat Clean & Split Jerk m. 45kg.

Den fik bragt sveden frem. Den var 5kg tungere end sidste uge. Men i takt med at min teknik bliver bedre og bedre, bruger jeg langt fra den samme energi på hvert rep.

Wo #2

3 runder af:

- Max rep HSPU.

- Max L-sit.

- Max rep dips.

Jeg tyvstjal og modificeret denne Wod fra sofwods.

Som forventet blev jeg markant ringere til alt, for hver omgang.

Hspu var i omegnen af 8-15.

L-sit har jeg ikke rigtigt nogen ide om, men kønt var det ikke, i sidste omgang måtte jeg skallere til knees to chest i et par sekunder.

Dips kørte fra 50reps og nedefter.

Pull ups

10 x bw.

05 x 20kg.

05 x 20kg.

05 x 20kg.

Så turde jeg ikke drille albuen mere. Der er røget meget styrke i denne øvelse og det gør pænt ondt i mit ego, men det må jeg gemme lidt af vejen.

Stretching & mobility

af underarm, achilessener, haser, hoftebøjer, rotatorcuff osv.

og da konen aka, Vicki "Hard Rock", nu var med skulle der lige bukkes mellemgulv.

Defranco ab circuit

3 omgange.

Den her cirkel er både jeg og konen blevet glad for. Som det pære danske ægtepar som vi jo er, ligger vi ved siden af hinanden under udførslen. Det er meget hyggeligt.

Imorgen er jeg udstyret med en 23 timers arbejdsdag... Det er træls.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Oven på endnu en nattevagt, stod jeg op klokken 11.00 og lavet en stor omgang biksemad med bacon og hjemmelagte æg.

Og så skulle jeg afsted til OFC...

Ude i OFC blev jeg som det første spurgt om jeg ville kigge lidt på et par af drengenes teknik. Efterfølgende fik jeg lokket dem til en 5minutters Burpee Challenge, muhahahaha.

Squat

20 x 12kg.

05 x 52kg.

03 x 72kg.

02 x 87kg.

02 x 87kg.

02 x 87kg.

02 x 87kg.

02 x 87kg.

02 x 87kg.

02 x 87kg.

02 x 87kg.

02 x 87kg.

02 x 87kg.

02 x 87kg.

02 x 87kg.

02 x 87kg.

02 x 87kg.

Helt OK. Skal dog være OBS på min dybde!

Men langt bedre end sidste gang jeg kørte "A session"

Bænk

20 x 12kg.

10 x 32kg.

05 x 52kg.

01 x 75kg.

01 x 75kg.

01 x 75kg.

01 x 75kg.

01 x 75kg.

01 x 75kg.

01 x 75kg.

Fint og flot. Til at starte med var jeg lidt betænkelig da første sæt var tuuungt, men alt var godt, strict og flot!

Pull ups.

15 x bw.

15 x bw.

15 x bw.

15 x bw.

Dejligt og let.

Dips

20 x bw.

20 x 20kg.

20 x 20kg.

20 x 20kg.

20 x 20kg.

Masser af overskud... Mere vægt!

BOR

15 x 27kg.

15 x 27kg.

15 x 27kg.

15 x 27kg.

Turde ikke gå tungt.

Incline DB bænk

10 x 20kg.

10 x 20kg.

10 x 20kg.

Let, men gav et dejligt pump.

Stretching & mobility

af underarme og achilessener.

WOD

10 burpees.

100m C2.

20 mountain climbers.

100m C2.

10 burpees.

100m C2.

20 mountain climbers.

100m C2.

10 burpees

100m C2.

OoogSÅ gik jeg sukker kold!!

Heldigvis havde jeg en is kold redbull som jeg kravlet ud i bilen og hentet.

Nu skal jeg købe ind, lave mad, og drikke øller med Rollo!

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Søndag

Igår var jeg fuldstændig nedkæmpet af tømmermænd. Og det afsluttet en uge fuld af ringe søvn mønster, klam og for lidt mad. Det resulteret i, at da jeg vågnet, følte jeg mig klam og tynd.

Så træningen idag blev udført på et ret dårligt grundlag, påtrods af at jeg havd fået fyldt godt indenbords igennem dagen.

Jeg havde forinden besluttet mig for at få kørt en god omgang assistance til under stellet. Det har jeg negligeret lidt her på det sidste, for så at slutte af med en finisher, som desværre ikke blev til noget.

Opvarmning

500m C2.

Squat

10 x 12kg.

05 x 52kg.

03 x 72kg.

01 x 95kg.

01 x 95kg.

01 x 95kg.

01 x 95kg.

01 x 95kg.

01 x 95kg.

01 x 95kg.

Jeg var øm i min hoftebøjer så jeg gik kun til omkring paralel. Men udover det gik det rigtig godt. De føltes "lette".

Pull ups

20 x bw.

03 x 20kg.

03 x 25kg.

03 x 30kg.

03 x 30kg.

God bred fatning. Jeg holdt antallet af reps nede for ikke at f*cke med albuen.

Bænk

20 x 12kg.

10 x 32kg.

05 x 52kg.

02 x 72kg.

02 x 72kg.

02 x 72kg.

02 x 72kg.

02 x 72kg.

02 x 72kg.

02 x 72kg.

02 x 72kg.

02 x 72kg.

02 x 72kg.

02 x 72kg.

02 x 72kg.

02 x 72kg.

02 x 72kg.

Allerede forinden var jeg små skræmt af vægten, og første sæt bekræftet mig i at det ville blive en lang og sej kamp. Da jeg manglet 6 sæt var jeg godt udkørt, i de fleste sæt var 2rep, med en ufrivillig pause halvvejs oppe. Så det var tungt. Men da jeg manglet 4 sæt greb jeg fat om mine boller og fik klemt de sidste sæt hjem i en nognelunde stil... Det hjælper at brøle!

Så efterfølgende var jeg ret stolt af mig selv. Jeg havde mødt en forhindring som jeg ikke troede jeg kunne overkomme, men bid for bid fik jeg ædt mig igennem. For mig hjælper det at tænke "jeg skal presse mig væk fra stangen"

Lunges

4/4 x 32kg.

4/4 x 32kg.

4/4 x 32kg.

4/4 x 32kg.

Ret light weight. Men jeg gad ikke til at smadre hele mit understel.

Front squat

05 x 52kg.

05 x 62kg.

05 x 67kg.

Stretching & mobility

af underarme.

Done!

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Mandag

Wod/skill-dag.

Opvarmning

Mobility og OH squats, 10min.

Wod "300"

25 pull ups.

50 dødløft, 52kg.

50 push ups.

50 stair jumps.

50 floor wipers, 52kg.

50 db clean & press, 14kg.

25 pull ups.

Tid: 08:37.

Det er jeg sådan set ret godt tilfreds med. Den fik hvad den kunne tåle, samtidig med at teknikken blev holdt. Floorwipers var modbydelige og kvalmefremkaldende.

Stretching & mobility

af underarm og achiles.

Shrugs

10 x 52kg.

10 x 52kg.

10 x 52kg.

10 x 52kg.

Pistols

1/1.

2/2.

3/3.

4/4.

5/5.

6/6.

Det er længe siden jeg sidst har lavet pistols, så idag blev det mit skill work.

Finisher

100 push ups.

Tid: 0:50.

Det er længe siden jeg har lavet så mange armbøjninger i streg, men de blev alligevel kørt unbroken. De var nok ikke så kønne som de var engang. But, who the hell cares.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share