Daisygirls CrossFit log


Daisygirl
 Share

Recommended Posts

Onsdag 18-01-2012

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-health & mobilitet

Wendler Week 2 - Day 2 (5. cycle)

Dødløft

5 x 45 kg

5 x 55 kg

3 x 68 kg

3 x 78 kg

3 x 90 kg nøj, det føltes tungt :gal:

12 x 100 kg (Rep PR)

I dødløft fungerer det virkelig godt for mig, når der er nogen, der råber mig direkte i hovedet. I dag var der 5 eller 6, der råbte. Jeg gik egentlig efter 11 reps, som også ville have været PR, men med sååå meget spænding i luften var der lige til en mere. Coach Thor - som er kendt for sit kritiske øje, hvad korrekt udførsel af al form for menneskelig bevægelse angår - bekræftede endda at jeg løftede "med eksemplarisk teknik lige bortset fra dit mixed grip" :tongue:

Good times! Og ugens første PR. Stay tuned for more ... :wink:

Dødløft

10 x 70 kg

10 x 70 kg

10 x 70 kg

10 x 70 kg

10 x 70 kg

Finisher featuring Jan TheDagsform

Grace

30 Clean & Jerk, 40 kg

udført som power clean og push jerk

Tid: 3:29

Den er Daisy ikke helt tilfreds med .. :nonono: Efter de første 10, som tog 0:44 at lave, besluttede jeg mig for at synes, det er en ubehagelig workout. Ikke fordi, det var tungt, bare fordi jeg var en kylling og kom lidt ud af min comfort zone. Det er en ommer! Næste gang kommer den under 3 minutter. Punktum.

Link to comment
Share on other sites

Fedt at du synes 3 på 90 kg føltes tungt og så lige slutter af med at lave 12 på 100 kg. Du er jo et bæst, kvindemenneske :devil:

Hahaha ... sjovt nok har jeg det sådan næsten hver gang jeg dødløfter eller squatter efterhånden. Mine "opvarmnings"sæt inden føles aldtid tungt - og så kan jeg alligevel tage en hel del reps når det tæller. Det er anderledes med pres og bænk - hvis det føles tungt under opvarmningen, så er det tungt i repout-sættet også, og der er ikke noget at gøre ved :tongue:

For satan,.bro!

Du er da et modbydeligt stærkt bæst!!!

Tillykke med PR's igen og igen og....

Kaufbro!!! :w00t:

Det er stort at få så fine ord med på vejen fra en maskine som dig!!

Link to comment
Share on other sites

Fredag 20-01-2012

Jeg vil starte dagens log med at lade jer vide, at min flotte lyserøde potteblomst, som jeg krammede med mens vejret var gråt, humøret trist og træningsmotivationen ikke eksisterende, er død. Da jeg kom på kontoret for et par dage siden var den visnet fra den ene dag til den anden.

Samtidigt har min træningsglæde pludselig indfundet sig igen. Også fra den ene dag til den anden.

Coincidence? I don't think so!!

Jeg er nu officielt gået tilbage til at kramme vægtstænger, kettlebells og mine svedige medCrossFittere, når de laver PRs. Eller når jeg laver PRs. Ligesom i dag :wink:

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-health & mobilitet

Wendler Week 2 - Day 3 (5. cycle)

Bænkpres

5 x 33 kg

5 x 40 kg

3 x 48 kg

3 x 58 kg

3 x 65 kg

6 x 73 kg (Rep PR)

Bum!

Speed bench

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

supersettet med

Pendlay rows

10 x 50 kg

10 x 50 kg

10 x 50 kg

10 x 50 kg

10 x 50 kg

Kirken var fyldt til trænertræning i dag. Hele 16 af vores trænere var dukket op. Og Fru Erik kom også på besøg for at dødløfte tungt. Altså tungt tungt. 17 x 190 kg. Like a boss! :devil:

Finisher 1

Nu var jeg jo ikke tilfreds med min Grace tid i forgårs. Da jeg vågnede op i morges besluttede jeg mig for, at det måtte være i dag, jeg laver en Grace under 3 minutter.

Og det gjorde jeg så.

Grace

30 Clean & Jerk, 40 kg

udført som power clean og push jerk

Tid: 2:40 PR!

Bum!

Inden jeg gik i gang bad jeg Fru Erik om at se væk i 3 minutter, da jeg var lidt flov over at køre sådan en workout når han var til stede. Han kiggede nu alligevel. Og kommentaren bagefter var: "Op kom den jo!" Han kunne have sagt langt slemmere ting :laugh:

De første 10 tog 34 sekunder at lave. Det var kun ved de sidste 3 reps, at jeg smed stangen fra toppen, alle andre gange førte jeg stangen kontrolleret ned. Der ville være yderligere sekunder at hente, hvis jeg startede noget tidligere med det. Men det kan vente. Det vigtige var, at jeg i dag mindede mig selv om, at jeg kan når jeg virkelig vil! :superman:

Finisher 2

3 runder af:

10 GHD situps + 5 kg vægtskive bag nakken

10 GHD back extensions + 10 kg

Link to comment
Share on other sites

Nå ja, og så fik jeg tilmeldt mig mit livs første styrkeløfterstævne i dag. Det er Target Fitness, der holder det den 3. marts, og jeg regner med at det bliver sjovt!

Det er ikke noget jeg kommer til at træne målrettet op til. Bare noget jeg prøver for erfaringens skyld :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fredag 20-01-2012

Finisher 1

Nu var jeg jo ikke tilfreds med min Grace tid i forgårs. Da jeg vågnede op i morges besluttede jeg mig for, at det måtte være i dag, jeg laver en Grace under 3 minutter.

Og det gjorde jeg så.

Grace

30 Clean & Jerk, 40 kg

udført som power clean og push jerk

Tid: 2:40 PR!

Bum!

Inden jeg gik i gang bad jeg Fru Erik om at se væk i 3 minutter, da jeg var lidt flov over at køre sådan en workout når han var til stede. Han kiggede nu alligevel. Og kommentaren bagefter var: "Op kom den jo!" Han kunne have sagt langt slemmere ting :laugh:

De første 10 tog 34 sekunder at lave. Det var kun ved de sidste 3 reps, at jeg smed stangen fra toppen, alle andre gange førte jeg stangen kontrolleret ned. Der ville være yderligere sekunder at hente, hvis jeg startede noget tidligere med det. Men det kan vente. Det vigtige var, at jeg i dag mindede mig selv om, at jeg kan når jeg virkelig vil! :superman:

Nice PR, en rigtig nice tid på Grace du har fået dig der :superman:

Link to comment
Share on other sites

Nice PR, en rigtig nice tid på Grace du har fået dig der :superman:

DU

ER

VILD

Shit, du rev Grace fra hinanden :blink: What LasseBB said....

Kan man snart få sådan et svedigt CrossFit-kram?

Mange tak ven og bros :bigsmile:

Grace havde fortjent at blive straffet godt og grundigt! Men ja, det er ret vildt, at den rigtige indstilling betød, at jeg kunne skære 25% af tiden af. Jeg er jo ikke blevet stærkere i løbet af de to dage ...

Der uddeles svedige kram igen i morgen .. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 22-01-2012

2 h VL træning med Fru Erik

Jeg følte mig lettere bensvag i dag. Til gengæld havde jeg en ok knæ-dag. Så vi arbejdede med lette kilo, men squat versionerne af snatch :wub:

Opvarmning

Overhead squats

Snatch pulls

Muscle snatch

Hang snatch bold

Snatch bold

op til 30 kg

Push press

Push jerk

op til 45 kg

Puhhh, på trods af den lave vægt blev det alligevel tungt med alle de gentagelser :crazy:

Wendler Week 2 - Day 4 (5. cycle)

Squat

5 x 33 kg

5 x 40 kg

3 x 48 kg

3 x 58 kg

3 x 65 kg

10 x 73 kg (Rep PR)

Min hukommelse holdt weekend - så jeg vidste ikke hvor mange reps jeg burde gå efter. Jeg besluttede mig derfor for ikke at gå til failure, men for at lave dybe og virkelig flotte benbøj. Med en bro ved min side havde jeg nok kunnet squatte 2-3 gange mere - sådan medium flot.

Bagefter fandt jeg ud af, at det var rep PR. Sååå bensvag var jeg åbenbart alligevel ikke :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 23-01-2012

Trænertræning i Kirken feat. special guest TheDagsform,

som brillerede med kække udtalelser og dyyyybe tunge ben, hvilket højst sandsynligt skyldes det helt nye, her til lands endnu ret ukendte kosttilskud, han er begyndt at spise og som vist nok hedder kreatin. Som resultat af det er han også blevet en slagsbror af stor kaliber. Efter en slagskåmp, som involverede ham, mig og en orange bold, mangler jeg nu huden på halvdelen af min næse :crazy:

Som om det ikke var straf nok, blev jeg efterfølgende vidne til nogle glodhede, homoerotiske tilnærmelser mellem ham og Coach Thor. There's no love like man love :gal:

Og så distraherede jeg mig og mit forstyrrede sind med lidt træning:

Opvarmning

Z-health & mobilitet

Wendler Week 3 - Day 1 (5. cycle)

Skulderpres

5 x 18 kg

5 x 23 kg

3 x 28 kg

5 x 33 kg

3 x 38 kg

2 x 43 kg (Rep PR)

Allerførste gang jeg skulderpresser mere end 40 kg .. :4jumpy:

Skulderpres

10 x 35 kg

10 x 32 kg

10 x 32 kg

10 x 32 kg

10 x 32 kg

3 runder af:

10 chinups

10 dips

2 h VL aftentræning med Fru Erik

Push press

Push jerk

en del gentagelser op til 40 kg

Power clean bold + push jerk

3 + 3

op til 50 kg

Clean

op til 55 kg

Snatch pulls

Power snatch bold

Snatch bold

op til 35 kg

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 24-01-2012

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-health & mobilitet

Wendler Week 3 - Day 2 (5. cycle)

Dødløft

5 x 45 kg

5 x 55 kg

3 x 68 kg

5 x 85 kg

3 x 95 kg

7 x 107 kg (Rep PR)

Det er første gang jeg repper med over 100 kg i mit Wendler program. Der er et stykke vej igen til de 5 x 116 kg, som jeg dødløftede for 2 år siden. Men det går fremad! :4thumbup:

Dødløft

10 x 65 kg

10 x 65 kg

10 x 65 kg

10 x 65 kg

10 x 65 kg

3 runder af:

10 GHD situps + 5 kg skive bag nakken

10 GHD back extensions + 10 kg

Link to comment
Share on other sites

Jeg' fan! :smile: Vejede du ikke mere, da du lavede de 5 @ 116?

:blush:

Jo, betydeligt mere. 8-9 kg ville jeg tro, jeg var godt i stand :wink:

Men det skal nu ikke være nogen undskyldning .. jeg skal kunne løfte det samme igen og mere til, og sådan er det bare! :4flex:

Jeg glemte i øvrigt at skrive, at jeg endnu en gang fik stor ros fra Coach Thor for min eksemplariske teknik. Han går meget op i, at tingene bliver lavet eksemplarisk for tiden. Så det er jeg lidt stolt over.

En anden ting jeg glemte at skrive er, at mit flotte vægtbælte gik i stykker under træning i dag. Hvad anbefaler folk med forstand på tingene at jeg køber nu: neporen eller læder og hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

:blush:

En anden ting jeg glemte at skrive er, at mit flotte vægtbælte gik i stykker under træning i dag. Hvad anbefaler folk med forstand på tingene at jeg køber nu: neporen eller læder og hvorfor?

Mikko gider ikke bruge udstyr mere, så det gider vi heller ikke!

Link to comment
Share on other sites

Mikko gider ikke bruge udstyr mere, så det gider vi heller ikke!

Ja, jeg så en video med ham forleden dag, hvor han snakker om, at han har lavet 1000 burpees :blink: På tid :blink: På 82 minutter :blink: Hvad skal han så også bruge udstyr til, når han bare fjoller rundt sådan??

Men jeg har ikke tænkt mig at lave 1000 burpees, og jeg skal bruge et bælte. Et, der fremhæver min talje og får mig til at se flot ud, når jeg løfter tungt. Det er vigtigt!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 26-01-2012

Jeg er tilmeldt Butcher's Classics konkurrencen i Garagen lørdag d. 4. februar, og det glæder jeg mig vildt meget til. Første workout bliver en tredobbelt Fran. Fran var sjovt nok også på programmet i Kirken i går, og de tre flotte seje mennesker, jeg skal være på hold med til konkurrencen, fik allesammen sat PR. Så syntes jeg det måtte være min tur, at jeg prøvede kræfter med hende igen.

Jeg er ellers ikke en stor fan af Fran, og det er faktisk 2 år siden jeg sidste lavede den workout. Det var på 5:29, og jeg brugte nok det sidste minut på at lave 9 pullups. Da jeg gik i seng i går aftes bestemte jeg mig for, at jeg i dag skulle lave den på under 5 minutter.

Og så var det jo også i dag, at mit Wendler program foreskrev, at jeg skulle lave repout i bænk med 77 kg. Den var jeg lidt nervøs for. Adrenalinen er vist for alvor vendt tilbage til min træning nu! :tongue:

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-health & mobility

Wendler Week 3 - Day 3 (5. cycle)

Bænkpres

5 x 33 kg

5 x 40 kg

3 x 47 kg

5 x 60 kg

3 x 70 kg

4 x 77 kg (Rep PR)

Alt for lækkert! I værste tilfælde havde jeg regnet med halvanden rep, og i bedste med 2. 4 havde jeg slet ikke set komme. Det må have været de der slag jeg fik på ryggen af Coach Thor inden jeg gik i gang og som virkelig gjorde nas :devil:

Speed bench

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

supersettet med

Pendlay rows

10 x 50 kg

10 x 50 kg

10 x 50 kg

10 x 50 kg

10 x 50 kg

Og så var det Fran tid! Altså efter to ture til toilettet, hvor jeg begge gange fandt ud af, at jeg egentlig slet ikke skulle alligevel. Der er ikke noget som en Fran, der kan fremkalde det der nervøse tisseri ... :wink:

Fran

21 - 15 - 9

Thrusters, 30 kg

Pullups

Tid: 3:48 :4jumpy:

Good lord!

Jeg kiggede ikke på noget tidspunk på uret, så jeg havde ingen forestilling om, hvor jeg lå henne tidsmæssigt. Jeg kunne godt mærke, at det kørte fint ... jeg lavede alle thrusters og de første 21 pullups unbroken, og resten af pullups'ene delte jeg op i 5-5-5 og 3-3-3. Men det kom helt bag på mig, at tiden var så hurtig.

Desværre bliver mit kip i pullups mere og mere elendig, jo trættere jeg bliver .. hvis jeg kan få mig selv til at bruge kippet hele vejen igennem, kunne det en dag blive en unbroken Fran, hvilket ville være maks lækkert!

Thor noterede mellemtiderne, som var: 1:21 efter de 21 ig 2:40 efter de 15.

Ligesom med Grace forleden dag var det mens jeg lå i min seng, at jeg bestemte mig for at præstere, og det lykkedes over alle forventninger begge gange. Min seng er en vidunderseng! Jeg kommer til at træffe mange vigtige beslutninger liggende i den seng fra nu af!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Som man ville sige i Jylland... Det er da ok!

2x PR på én træning, det er sgu approved!

:4thumbup:

P.S Alt ser i øvrigt ud til at flaske sig - jeg er forventelig hjemme til FAF :cool:

Link to comment
Share on other sites

Som man ville sige i Jylland... Det er da ok!

2x PR på én træning, det er sgu approved!

:4thumbup:

P.S Alt ser i øvrigt ud til at flaske sig - jeg er forventelig hjemme til FAF :cool:

Jeg er vild med jysk underdrivelse :laugh:

Det var da fantastiske nyheder!! Jeg glæder mig såååå meget til september - vi bliver et vildt hold! Team BROmance FTW :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 29-01-2012

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-health & mobilitet

Wendler Week 3 - Day 4 (5. cycle)

Squat

5 x 33 kg

5 x 40 kg

3 x 47 kg

5 x 60 kg

3 x 70 kg

10 x 77 kg (Rep PR)

Weeeee! Første gang jeg laver repout med 77 kg. Det er også første gang jeg overhovedet har så meget vægt på stangen i squat siden operationen. Jeg stoppede efter 10, fordi jeg følte, at jeg ikke længere kom dybt nok. Asger mente dog bagefter, at det slet ikke var tilfældet ... Fedt, fedt, fedt!! Min gamle 1RM fra før ulykken var 95 kg low bar. Nu squatter jeg high bar. Og det begynder at ligne noget igen :smile:

Power clean

3'ere op til 50 kg

1'ere med 55 kg

1 x 57 kg

Det er også en form for PR, men siden den er så patetisk bliver den ikke fremhævet med fed skrift. Jeg har en mental øverste grænse for cleans, og den hedder 55 kg. Den kan jeg altid lave ret nemt og overskudsagtigt. Bare 1 kg ekstra på stangen, og så går det galt.

I dag blev Asger sur på mig, så blev jeg også sur på mig, og så kom de 57 kg op. Som muscle clean :blink: Tænk de vægte jeg ville kunne vende, hvis de to spasserben var med til at komme under stangen!

Finisher

3 runder af:

20 Russian swings, 24 kg

10 Goblet squats, 24 kg

Tid: 3:03

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share