Daisygirls CrossFit log


Daisygirl
 Share

Recommended Posts

Tirsdag 14-02-2012

Crazy dag på jobbet :crazy: ... så jeg var helt drænet for energi og havde egentlig bare lyst til at gå hjem, lægge mig på stuegulvet i fosterstilling og sutte på tommelfinger. Men det er der aldrig nogen, der er blevet stærk af - og jeg lovede jo også mig selv i går at være sej i dag - så jeg klemte ballerne sammen og cyklede ud til Garagen.

Her blev jeg modtaget af Dan Dagsform med en Valentines indtjekning :wub::wub: og så var jeg klar til ny PR.

Opvarmning

lidt udstræk

Wendler Week 2 - Day 2 (6. cycle)

Dødløft

5 x 48 kg

5 x 58 kg

3 x 70 kg

5 x 83 kg

5 x 93 kg

10 x 105 kg (Rep PR!!)

Dødløft

10 x 65 kg

10 x 65 kg

10 x 65 kg

10 x 65 kg

10 x 65 kg

Og så var der også udsolgt, og jeg brugte resten af tiden på at heppe på Dan Dagsform (der satte en lækker ny rekord i backsquat) og alle mulige andre mennesker rundt omkring. På den måde fik jeg også spredt lidt kærlighed i Garagen, hvilket er en dejlig ting at gøre sådan en valentines day! :heartpump:

Grats med din PR :bigsmile:

Det forpligter jo at være awesome :superman:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 15-02-2012

Opvarmning

1.000 m roning

&

z-health & mobilitet

Wendler Week 2 - Day 3 (6. cycle)

Bænkpres

5 x 33 kg

5 x 43 kg

3 x 50 kg

5 x 58 kg

5 x 68 kg

4 x 75 kg

Bænkpres

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

supersettet med

Pendlay rows

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

I sidste uge blev Eva og jeg enige om, at vi burde lave flere barbell complexes. Dels fordi jeg tidligere syntes de er meget fede (p.t. synes jeg egentlig bare de er ubehagelige) og dels fordi de virkelig sætter gang i tingene. Det er god træning for styrkeudholdenhed, kondition men også det mentale.

5 runder af:

7 dødløft, 42/30 kg

7 hang power clean, 42/30 kg

7 front squat, 42/30 kg

7 push press, 42/30 kg

7 back squat, 42/30 kg

7 push jerk fra nakken, 42/30 kg

Tid: 8:56

Slået af Eva med 3 sekunder :annoyed:

Ellers fed workout :w00t:

Finisher:

1 min flutterkicks

1 min planke

1 min flutterkicks

1 min sideplanke

1 min flutterkicks

1 min sideplanke

Yikes! Den er meget hårdere end den lyder!

Link to comment
Share on other sites

Fredag 17-02-2012

Opvarmning

1.000 m roning

&

z-health & mobilitet

Wendler Week 2 - Day 4 (6. cycle)

Squat

5 x 35 kg

5 x 43 kg

3 x 53 kg

5 x 60 kg

5 x 68 kg

12 x 78 kg (Rep PR!!!)

(321: Jeg kunne ikke lade være med at taste mit resultat ind i 1 RM beregneren i dag. Den sagde 109 kg. I wish!! :laugh: )

Bulgarian split squats

10/10 @ BW

10/10 @ BW

10/10 @ BW

Single leg hip thrusts

med fødderne på en boks

10/10 @ BW

10/10 @ BW

10/10 @ BW

10/10 @ BW

10/10 @ BW

Hip thrusts på gulvet

med samlede fødder

10/10 @ BW

10/10 @ BW

10/10 @ BW

Weighted lunges

20 x med 30 kg vægtvest

20 x med 30 kg vægtvest

20 x med 30 kg vægtvest

20 x med 30 kg vægtvest

20 x med 30 kg vægtvest

Jeg er meget dårlig til at aktivere mine glutes i både squat og dødløft. Split squats og hip thrusts skal hjælpe mig med at få gang i dem, så jeg kan blive meget stærkere på sigt.

Tænk hvor stort potentiale der er på baggrund af den mængde glutes jeg går rundt med :laugh:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Fredag 17-02-2012

Squat

5 x 35 kg

5 x 43 kg

3 x 53 kg

5 x 60 kg

5 x 68 kg

12 x 78 kg (Rep PR!!!)

(321: Jeg kunne ikke lade være med at taste mit resultat ind i 1 RM beregneren i dag. Den sagde 109 kg. I wish!! :laugh: )

Tillykke med rep pr. Du er hardcore!

De 109kg kan da ikke være langt fra sandheden. Hvad ligger dit 1RM på i squat?

Er spændt på at se hvor mange kilo du får på din 1RM dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med rep pr. Du er hardcore!

De 109kg kan da ikke være langt fra sandheden. Hvad ligger dit 1RM på i squat?

Er spændt på at se hvor mange kilo du får på din 1RM dødløft.

Tak :bigsmile:

Jeg ved det absolut ikke. For to år siden inden min ulykke lavede jeg 95 kg low bar. Da jeg gik i gang med Wendler havde jeg bare hypotetisk sat mit 1 RM til 70 kg - så det var både genoptræning og styrketræning.

Men det finder jeg også ud af snart .. jeg skal jo stille op til en SL konkurrence d. 3. marts, så jeg har tænkt mig at finde mit 1 RM i dødløft, bænk og squat i næste uge. Det bliver spændende!!! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 19-02-2012

2h VL træning med Fru Erik

Opvarmning

45 min Overhead squat :blink:

5'ere og 7'ere op til 40 kg

Snatch pull

Power snatch bolt

op til 35 kg

Power clean bolt

op til 50 kg

Så kom Dan Dagsform på besøg i Trykkeriet, og vi kørte en fin lille finisher :tongue:

5 runder af:

500 m roning*

20 atomic situps

15 KB swings, 16 kg

10 box stepups

5 Front squats, 40 kg

* 2. runde = 400 m, 3. runde = 300 m osv.

Tid: 17:30

Tak for kampen i en workout, der var hårdere end forventet. Og tak for hug :heartpump:

Link to comment
Share on other sites

DaisyBaby!

Du er godt nok benstærk! Men de der hipthrusters - hvad kan de overføres til :bigsmile:

LasseBro!

Det primære formål med min træning er jo ikke at blive stærkere - som nogle måske kunne være fristet til at tro - men at tiltrække så meget opmærksomhed som muligt. Ved selvtest har jeg fundet ud af, at hipthrusts egner sig glimrende til formålet ...

Det samme gør sig gældende for Pendlay rows, som jo efterhånden er blevet obligatoriske på mine bænkdage. Nogle ville måske kalde dem for en fantastisk måde at opbygge muskelstyrke og max rygpower på. Jeg anser dem for en fantastisk og legitim måde at strutte max med rumpen på :w00t: Undivided attention guaranteed :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 20-02-2012

Ikke meget tid til træning :unhappy:

Opvarmning

700 m roning

Wendler Week 3 - Day 1 (6. cycle)

Pres

5 x 20 kg

5 x 23 kg

3 x 28 kg

5 x 35 kg

3 x 40 kg

1 x 45 kg (PR!!!)

Endelig kom de 45 kg op!!!

Pres

10 x 33 kg

10 x 30 kg

10 x 30 kg

10 x 30 kg

10 x 30 kg

supersettet med

Chinups

10 x BW

10 x BW

10 x BW

Bagefter 4 timer i vores lager og i Kirken, hvor der var blevet leveret flere tons udstyr, der skulle pakkes ud, bæres rundt og sættes på plads. Det er funktionel træning så det batter. Og jeg fandt ud af, at jeg kan styre en palleløfter like a boss :w00t:

Og nu er jeg komplet udmættet ... :sleeping:

Flere rekorder i morgen friends! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Dasiy

Flot med endnu en PR - du er satme stærk og det er ikke til at se du har døjet med knæet.

Tænker, at du måske skal tænke over at sætte din Press ned i kilo, når du "kun" får 1 rep på Press i sidste uge. Det tror jeg du vil blive - endnu - stærkere af!

Godt arbejde!

Edited by Sølling
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 21-02-2012

Så følte jeg mig jo så stærk og fuld af energi i går og kom til at love rekorder i dag .. og det kunne jeg desværre ikke holde.

Sorry friends - jeg prøvede, men jeg var for slap ..

Frokosttræning

Opvarmning

500 m roning

&

z-health & mobilitet

Wendler Week 3 - Day 2 (6. cycle)

Dødløft

5 x 48 kg

5 x 58 kg

3 x 70 kg

5 x 88 kg

3 x 100 kg

1 x 110 kg

0 x 120 kg Tungt!

1 x 115 kg Let!

0 x 118 kg Tungt!

Dødløft

10 x 60 kg

10 x 60 kg

10 x 60 kg

10 x 60 kg

10 x 60 kg

Aftentræning med Dan Dagsform i Garagen :4thumbup:

Opvarmning

Z-health & mobilitet

Wendler Week 3 - Day 3 (6. cycle)

Bænkpres

5 x 33 kg

5 x 43 kg

3 x 50 kg

5 x 63 kg

1 x 70 kg

0 x 80 kg Tungt!

1 x 75 kg Let!

0 x 80 kg Tungt!

Tungt, let, tungt, let :blink: .. gad vide, om det er overgangsalderen, der gør sig bemærket tidligt her?? :crazy:

Bænkpres

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

supersettet med

Pendlay Rows

10 x 50 kg

10 x 50 kg

10 x 50 kg

10 x 50 kg

10 x 50 kg

Nu var det jo meningen, at jeg skulle finde mit 1 RM i de to løft - men jeg er ret sikker på, at det ikke er lykkedes i dag ...

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Hej Dasiy

Flot med endnu en PR - du er satme stærk og det er ikke til at se du har døjet med knæet.

Tænker, at du måske skal tænke over at sætte din Press ned i kilo, når du "kun" får 1 rep på Press i sidste uge. Det tror jeg du vil blive - endnu - stærkere af!

Godt arbejde!

Hej Sølling,

Mange tak for input .. jeg havde allerede overvejet det i sidste uge, hvor jeg i mit repout kun fik 1 x 43 kg selvom jeg jo skulle have lavet 3+. Men så vidste jeg ikke, om jeg skulle sætte det ned med det samme eller lige afslutte den cyklus. Jeg har nu afsluttet den (altså lige bortset fra deload ugen), og jeg kommer til at sætte mit max ned igen fra næste cyklus.

Jeg har generelt nået et niveau nu, hvor jeg ikke længere kan øge fra gang til gang. I bænk burde jeg have lavet rep-out med 80 kg i dag, så det skal også sættes ned. Dødløft bibeholder jeg, og squat ser jeg lige an senere denne uge. Den bliver nok heller ikke ved med at stige uendeligt ... :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Wendler says:

You’ll eventually come to a point where you can’t make any more progress on a lift. You won’t be able to hit the sets and reps you’re supposed to hit, and the weights will start to get too heavy. When this happens, I simply take 90% of my max (either a 1RM or a rep max) and start all over again.

For example, let’s say I did 205x4 on my military press when I first started the program. Using

the rep-max calculator, my estimated max would be 230 pounds. Since I started with 10% less,

my beginning max would be 210. Over the course of six months, I worked up to a rep max of

30

185x10. This puts my estimated max at 245. Now, I’ll take 10% of 245 (220), and begin to work my way up again. This is a matter of taking three steps forward and one step back.

You may stall out with one lift before you do with the others. When this happens, you only need to decrease the one stalled lift. If you’re stalling out on multiple lifts, and you feel like everything is catching up with you, take a deload week and recalculate your maxes.

If you’re really starting out with 10% less than your actual maxes, you can expect to go through 5-7 cycles at a minimum before you stall out. I’ve gone through 8 before having to back off.

Hvis du gør dettte + spiser Dagforms 4 O&W-bars, så bliver du stærkere end nogensinde før! :)

Link to comment
Share on other sites

På trods af udeblivende PR idag, vil jeg da gerne lige sige tillykke med pres PR igår :bigsmile:

Er sikker på du nok skal få flere PRs hvis du prøver igen i løbet af ugen.!

Skal du træne i kirken imorgen? Jeg er i kbh med min lillebror som gerne vil prøve det der crossfit noget, og tænkte jeg ville hive ham derind og kunne være fedt hvis man lige kunne fyre en træning af sammen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

BRO!!! Du spiser de 4 O&W-bars, jeg gav dig.... så er der med garanti PR over hele linjen!!

Hahaha - PR i kropsvægt måske :laugh:

Jeg tror egentlig bare jeg trænger til lidt flere hviledage .. så det bliver godt med deload ugen næste uge. Og så deloader jeg på fuld skrue :cool:

Og de der bars er så gode, at jeg lige gemmer dem lidt for special occasions, når jeg har gjort mig fortjent til det :4mewantfood:

Wendler says:

You’ll eventually come to a point where you can’t make any more progress on a lift. You won’t be able to hit the sets and reps you’re supposed to hit, and the weights will start to get too heavy. When this happens, I simply take 90% of my max (either a 1RM or a rep max) and start all over again.

For example, let’s say I did 205x4 on my military press when I first started the program. Using

the rep-max calculator, my estimated max would be 230 pounds. Since I started with 10% less,

my beginning max would be 210. Over the course of six months, I worked up to a rep max of

30

185x10. This puts my estimated max at 245. Now, I’ll take 10% of 245 (220), and begin to work my way up again. This is a matter of taking three steps forward and one step back.

You may stall out with one lift before you do with the others. When this happens, you only need to decrease the one stalled lift. If you’re stalling out on multiple lifts, and you feel like everything is catching up with you, take a deload week and recalculate your maxes.

If you’re really starting out with 10% less than your actual maxes, you can expect to go through 5-7 cycles at a minimum before you stall out. I’ve gone through 8 before having to back off.

Hvis du gør dettte + spiser Dagforms 4 O&W-bars, så bliver du stærkere end nogensinde før! :)

Sølling - DET er god service!!! :4thumbup:

Godt nok har jeg Wendler programmet på pdf, men det er hele 97 sider. Og det er ca. 96 sider mere end jeg kunne overskue at gå igennem. Tak fordi du gad! :blush:

Og jeg er vild med din pædagogiske stil :4jumpy:

På trods af udeblivende PR idag, vil jeg da gerne lige sige tillykke med pres PR igår :bigsmile:

Er sikker på du nok skal få flere PRs hvis du prøver igen i løbet af ugen.!

Skal du træne i kirken imorgen? Jeg er i kbh med min lillebror som gerne vil prøve det der crossfit noget, og tænkte jeg ville hive ham derind og kunne være fedt hvis man lige kunne fyre en træning af sammen :bigsmile:

Tak Martin! :smile:

Jeg har nu egentlig ikke tænkt mig at prøve igen - det er alligevel bare tal, og så vigtigt er det nu heller ikke. Jeg har nu en grov idé om, hvad jeg kan .. og til konkurrencen går jeg nok også konservativt frem og starter lavt. Så kan jeg se, hvad der er til på dagen.

Jeg har mit kontor i Kirken, så jeg er der faktisk hele dagen. Jeg træner selv kl. 12-14 - det er der trænerne træner, mens der ikke kører hold. Hvis I har lyst kan I være med der. Jeg skal dog lige advare - mange af vores trænere er hoppet på et sindssygt BB program, som Coach Thor har indført. For at det ikke skal være løgn har han endda overtalt mig til at være med for første gang i morgen, og det står på gunz :4flex: 2 timer med armtræning - det bliver så vildt og så ufunktionelt, som det kan være :tongue:

Hvis I skal træne på hold, skal I dog i hvert fald komme forbi hos mig på kontoret og lige hilse på!!

Link to comment
Share on other sites

Tak Martin! :smile:

Jeg har nu egentlig ikke tænkt mig at prøve igen - det er alligevel bare tal, og så vigtigt er det nu heller ikke. Jeg har nu en grov idé om, hvad jeg kan .. og til konkurrencen går jeg nok også konservativt frem og starter lavt. Så kan jeg se, hvad der er til på dagen.

Jeg har mit kontor i Kirken, så jeg er der faktisk hele dagen. Jeg træner selv kl. 12-14 - det er der trænerne træner, mens der ikke kører hold. Hvis I har lyst kan I være med der. Jeg skal dog lige advare - mange af vores trænere er hoppet på et sindssygt BB program, som Coach Thor har indført. For at det ikke skal være løgn har han endda overtalt mig til at være med for første gang i morgen, og det står på gunz :4flex: 2 timer med armtræning - det bliver så vildt og så ufunktionelt, som det kan være :tongue:

Hvis I skal træne på hold, skal I dog i hvert fald komme forbi hos mig på kontoret og lige hilse på!!

Jeg vil hvertfald gerne prøve det der gunz program, kunne være jeg kunne lære lidt til mine ikke så imponerende arme :-)

Jeg sparker lige min bror i kuglerne og får ham med også, han kunne kune have godt af det hehe

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 22-02-2012

I dag fik vi fint besøg af Martin Bahrs til træning i Kirken :4thumbup:

Opvarmning

750 m C2 row

&

Z-health & mobilitet

Så skulle der trænes gunz!

Buy In:

35 Chin-ups

35 Dips

Supersettet til 6 sæt.

A1 + A2

EZ bar biceps curls med fat gripz

3 x 6 @ 17 kg

2 x 6 @ 20 kg

Cali Press

3 x 6 @ 17 kg

2 x 6 @ 20 kg

B1 + B2

Incline DB biceps curls

5 x 6 @ 10 kg

Decline Triceps Press

5 x 6 @ 8 kg

Alle øvelserne skulle udføres så langsomt som muligt, hvilket er et koncept jeg har det ret svært med ..

Her var programmet så slut - men jeg følte ikke rigtigt, jeg havde lavet noget endnu. Heldigvis tryllede Martin en CrossFit Endurance workout op af hatten.

2 runder af:

500 m roning

15 Back Squats, 42 kg

15 Pull-ups

Rest 4 minutes between rounds

Runde 1: 3:14

Runde 2: 3:14

Endelig kom pulsen op! Rigtig god finisher :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 22-02-2012

I dag fik vi fint besøg af Martin Bahrs til træning i Kirken :4thumbup:

Opvarmning

750 m C2 row

&

Z-health & mobilitet

Så skulle der trænes gunz!

Buy In:

35 Chin-ups

35 Dips

Supersettet til 6 sæt.

A1 + A2

EZ bar biceps curls med fat gripz

3 x 6 @ 17 kg

2 x 6 @ 20 kg

Cali Press

3 x 6 @ 17 kg

2 x 6 @ 20 kg

B1 + B2

Incline DB biceps curls

5 x 6 @ 10 kg

Decline Triceps Press

5 x 6 @ 8 kg

Alle øvelserne skulle udføres så langsomt som muligt, hvilket er et koncept jeg har det ret svært med ..

Her var programmet så slut - men jeg følte ikke rigtigt, jeg havde lavet noget endnu. Heldigvis tryllede Martin en CrossFit Endurance workout op af hatten.

2 runder af:

500 m roning

15 Back Squats, 42 kg

15 Pull-ups

Rest 4 minutes between rounds

Runde 1: 3:14

Runde 2: 3:14

Endelig kom pulsen op! Rigtig god finisher :w00t:

Mange tak for jeg kunne være med idag, det var alle tiders træning af the guns for en sjælden gang :-)

Og er altid klar på en finisher en anden dag :D

Men ja den finisher var tiltrængt, pulsen indtil da havde jo været alt for lav hehe.

Link to comment
Share on other sites

Fredag 24-02-2012

Jeg burde egentlig have lavet Wendler squat i dag .. men jeg trækker den lige en dag til. Jeg kan i forvejen ikke lide 1 RM forsøg, men lige netop squat gør mig meget nervøs ..

Til gengæld ville jeg lave Games Open WOD 12.1 i dag. Den gjorde mig nu også nervøs .. selvom jeg ikke havde en idé om, hvordan det ville føles at lave den, så vidste jeg, at jeg ikke ville bryde mig om det ..

Opvarmning

1.000 m roning

& Z-health

& udstræk à la Carl Paoli

Games WOD 12.1

Complete as many reps as possible in 7 minutes of:

Burpees

This workout begins from the standing position. The Athlete will move from flat on the ground to touching an object with both hands that is 6 inches above their max reach. Score is total reps completed.

Score: 110 :banana:

Resultatet blev bedre end jeg havde regnet med og håbet på. Det var en god start i Games Open. Og fra nu af kan WODsene vist kun blive bedre?!? :dry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share