Daisygirls CrossFit log


Daisygirl
 Share

Recommended Posts

Tillykke med den flotte debut. Kan vi forvente at se dig til flere SL konkurrencer i fremtiden så?

Tak stærke!

Hmm, kun hvis du lover aldrig at tabe dig. Ellers havner vi i samme vægtklasse, og så har jeg ingen chance jo ... :dry:

Hvad er der af SL konkurrencer i den nærmeste fremtid?

Link to comment
Share on other sites

DM Raw i Horsens 17. juni.

Det vil jeg meget gerne prøve! Holder jeg så bare øje med http://www.styrke.dk/?page=staevner og tilmelder mig så, når invitationen kommer ud?

Og så så jeg også, at jeg under alle omstændigheder kommer til at stille op i Pigehestens vægtklasse .. medmindre jeg taber mig 3 kg, og det sker nok ikke. Puha Pernille - så skal jeg knokle nu! :weight_lift:

Hvor er det f****** stærkt gået!!!

Tak Jane! Det var virkelig sjovt at prøve :bigsmile:

Du er min stærkeste kvindelige bro!

:wub:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Søndag 04-03-2012

Uha, i dag var en god dag. To highlights!

Første highlight var, at jeg var ud at se på en lejlighed. Jeg fik for to uger siden solgt min andel i Valby her til sommer. Og nu skal der noget større til. Den lejlighed jeg så i dag er en drøm. Den opfylder alle de kriterier jeg havde og mere til. Og så er den til at betale. Jeg skal lige have en snak med min bank igen, men jeg er ret sikker på, at den er hjemme. Ihhh, jeg bor der allerede i mine drømme :banana:

Dagens anden highlight var den dessert jeg fik fra Smag. Cheesecake med bærkompot, den kan jeg godt anbefale :4mewantfood:

Og så var der også dagens træning, som ikke er noget at skrive hjem om:

12.2

Proceed through the sequence below completing as many reps as possible in 10 minutes of:

30 Snatch (M 75 / F 45 lbs)

30 Snatch (M 135 / F 75 lbs)

30 Snatch (M 165 / F 100 lbs)

Max Rep Snatch (M 210 / F 120 lbs)

Score: 60 :mad:

Jeg vidste godt, at jeg nemt ville få de første 60. Jeg havde store forventninger om, at jeg ville komme videre end det selvom jeg aldrig har snatchet 45 kg før. Men jeg prøvede 40 kg under opvarmningen, og det var supernemt og flot at se på. I WODen havde jeg endda 4 1/2 minutter til at prøve med 45 kg, men jeg failede 8-9 gange. Selvfølgelig kom stangen alle gange rigeligt højt op, men min dovne krop var åbenbart ikke så meget for at komme under den. Fail! :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Sådan, det var godt at høre :bigsmile:

Jeg overvejer også kraftigt at lade være, vil ikke smadre skuldre på den inden jeg skal ud i sneen igen. det må blive en anden gang jeg giver den gas med snatches, men først efter jeg har lært den ordentligt.

Jeg er sikker på du nok skal klare dig godt i den workout, der bliver hepper igen heroppe fra :4thumbup:

Vi skal være her indtil fredag hvor vi tager hjem, og der er jeg mega smadret. mine stænger er allerede super ømme nu, og har stadig en uge tilbage :bigsmile:

Vi skal prøve at bygge snehule imorgen eftermiddag og sove i den natten over, men ellers forsøger man ikke at gøre det. det tager lang tid at lave, så det er nemmere at sætte telt op. og det gælder om heroppe at gøre det så nemt for sig selv som muligt. så lidt energi brugt som muligt.. Men glæder mig til at prøve sådan en snehule imorgen :smile:

Hvordan gik det med snehulen?? :w00t:

Imponerende :1356:

Tak Bjergtrold! :bigsmile:

Du starter med at løse licens hos en forening under DSF minimum 3 måneder før.

Jeg har skrevet en mail til Copenhagen Powerlifting. De forekommer mig som en god klub med kompetente løftere :wink:

Jeg håber snart der kommer et svar, ellers kan du måske hjælpe mig med at få kontakt til formanden?

12.2 var også en ægte bitch! :dry:

Du klarede dig da vældig fint i den må man sige!! :4thumbup:

Jeg synes det var en rigtig antiklimaks WOD. Den var i hvert fald skruet helt forkert sammen til mig - de første 30 reps var så latterligt lette, at det var en ulempe at lave dem teknisk korrekt, da det bare ville have taget længere tid. De næste 30 med 35 kg kunne jeg rigtigt godt lide at lave; de var tilpas udfordrende, teknikken spillede og jeg var ikke presset. Og de 45 kg var umulige for mig. Så WODen sluttede egentlig inden den begyndte at blive rigtig hård. Narreworkout!! :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 05-03-2012

Jeg har lidt problemer med underarmene i ny og næ, også i dag, så i stedet for at starte med min Wendler uge, gik jeg efter at straffe lårbasserne lidt.

Opvarmning

500 m roning

&

Z-health & mobilitet

WOD

500 m roning

25 fronts squats, 35 kg

5 baner walking lunges

400 m roning

20 fronts squats, 35 kg

4 baner walking lunges

300 m roning

15 fronts squats, 35 kg

3 baner walking lunges

200 m roning

10 fronts squats, 35 kg

2 baner walking lunges

100 m roning

5 fronts squats, 35 kg

1 bane walking lunges

Tid: 18:28

Stille og rolig træning men til gengæld med lækker pump i benene :4thumbup:

Finisher

5 runder af:

10 GHD situps

10 GHD back extensions + 10 kg

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 06-03-2012

Opvarmning

500 m roning

&

Z-health & mobilitet

Wendler Week 1 - Day 1 (7. cycle)

Pres

5 x 15 kg

5 x 20 kg

3 x 25 kg

5 x 28 kg

3 x 30 kg

11 x 35 kg

Pres

10 x 28 kg

10 x 28 kg

10 x 28 kg

10 x 28 kg

10 x 28 kg

supersettet med

Ring pullups

10 x BW

10 x BW

10 x BW med false grip

10 x BW med false grip

10 x BW med false grip

Link to comment
Share on other sites

Hej Daisy.

Tillykke med de flotte resultater til Target konkurrencen. Og meget, meget fint "stille og roligt" WOD med roning + bensmadder. :crazy:

Nå ja, og flot pres og... For helvede, man kunne jo blive ved... Bliver altid så stille og roligt imponeret i denne log. Du må være "that little girl, that's warming up with your max". :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej Daisy.

Tillykke med de flotte resultater til Target konkurrencen. Og meget, meget fint "stille og roligt" WOD med roning + bensmadder. :crazy:

Nå ja, og flot pres og... For helvede, man kunne jo blive ved... Bliver altid så stille og roligt imponeret i denne log. Du må være "that little girl, that's warming up with your max". :superman:

Hej Till ... mange tak!!

Med den der roworkout bestemmer man jo selv, hvor meget man har lyst til at presse sig. Den var virkelig god. Og den giver lækker DOMS i benene på den virkelig fede måde dagen efter. Det er lige før du skal prøve den næste gang du træner i Garagen! :bigsmile:

Hahaha - jeg er jo ikke så lille alligevel når det kommer til stykket. Og jeg kan og skal blive meeeget stærkere endnu :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 07-03-2012

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-health & mobilitet

Wendler Week 1 - Day 2 (7. cycle)

Dødløft

5 x 50 kg

5 x 65 kg

3 x 75 kg

5 x 85 kg

5 x 95 kg

7 x 108 kg (Rep PR)

Deficit snatch grip deadlift

10 x 50 kg

10 x 50 kg

10 x 50 kg

10 x 50 kg

10 x 50 kg

supersettet med

Anchored situps med 5 kg skive bag nakken

15

15

15

15

15

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Fredag 10-03-2012

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-health & mobilitet

Workout 12.3

Complete as many rounds and reps as possible in 18 minutes of:

15 Box jumps, 20" box

12 Push press, 75 lb

9 Toes-to-bar

Score: 8 runder + 15 + 12

Yay - endelig en workout med flere end bare en øvelse! :w00t:

Ingen problemer med box jumps på trods af, at jeg aldrig træner dem pga. knæet. Toes to bars er jeg normalt en klovn til, men det var jeg ikke i går - de første 4 runder klarede jeg dem endda unbroken og kippet kørte fint. Push presses blev tungere og tungere med hver runde, og pauserne inden jeg tog stangen op blev længere og længere. Her vil jeg nok kunne hente mindst en halv runde til, hvis jeg nu skulle lave WODen igen.

Anyways, imo var det den bedste Games Open WOD indtil videre.

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Workout 12.3

Complete as many rounds and reps as possible in 18 minutes of:

15 Box jumps, 20" box

12 Push press, 75 lb

9 Toes-to-bar

Score: 8 runder + 15 + 12

Anyways, imo var det den bedste Games Open WOD indtil videre.

Stærkt gået Yvonne.. Så lige, at du ligger nr. 14 i den europæiske region. Det er squ iorden.. :smile:

Men du har ret. den her workout slår de 2 forrige. Den første var som end okay, men mega skod for alle. WOD 2 i min optik ikke den smarteste sammensætning. Bliver spændende hvad de kommer op med næste uge.. Tør du have nogle forhåbninger m.h.t øvelsesudfaldet? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan gik det med snehulen?? :w00t:

Det gik rigtig fint, det tog lidt lang tid at grave den men var fantastisk når den var færdig. Det var intet problem at holde varmen derinde da der bliver ca 0 grader hvis man laver den rigtigt. Dejligt så meget sne kan isolere, der var alligevel minus 20 udenfor og endnu lavere hvis man regner windchill med :cold:

Tillykke med de gode resultater i Open 12.2 og 12.3, det må siges at være godkendt at være nuværende nr 17 i EU :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Stærkt gået Yvonne.. Så lige, at du ligger nr. 14 i den europæiske region. Det er squ iorden.. :smile:

Men du har ret. den her workout slår de 2 forrige. Den første var som end okay, men mega skod for alle. WOD 2 i min optik ikke den smarteste sammensætning. Bliver spændende hvad de kommer op med næste uge.. Tør du have nogle forhåbninger m.h.t øvelsesudfaldet? :smile:

Hej Jacob - tak for det! Landet ligger jo lidt anderledes nu, og der kommer til at ske flere omrokeringer i ranglisten her i løbet af natten. Der er jo rigtigt mange, der venter indtil sidste øjeblik med at poste deres resultater af frygt for, at andre ellers laver WODen en gang til ... som om man havde lyst til at lave nogle af de der workouts om igen?! :blink:

Men jeg er meget glad for, at jeg som holdkaptajn for CrossFit Nordvest langt om længe har fået bedste kvindelige resultat. Det er vigtigt! :4thumbup:

Hvis jeg måtte vælge, så ville jeg som udgangspunkt meget gerne have flere af de lange mellemtunge workouts. Og hvis der indgik HSPUs, pullups, noget med en kettlebell og front squats, så ville jeg blive rigtigt glad.

Jeg regner dog mere med noget clean, dødløft, double unders og sikkert også muscle ups. Det er øvelser, der kræver forholdsvis lidt udstyr og er nemme at dømme. Og de plejer at være med ...

Det gik rigtig fint, det tog lidt lang tid at grave den men var fantastisk når den var færdig. Det var intet problem at holde varmen derinde da der bliver ca 0 grader hvis man laver den rigtigt. Dejligt så meget sne kan isolere, der var alligevel minus 20 udenfor og endnu lavere hvis man regner windchill med :cold:

Tillykke med de gode resultater i Open 12.2 og 12.3, det må siges at være godkendt at være nuværende nr 17 i EU :showoff:

Jeg læste det godt i din log. Lyder som en sindssygt fed og grænseoverskridende oplevelse!! Så sejt, at du fik afprøvet det :devil:

12.2 er jeg ikke selv tilfreds med. Eneste trøst er, at de 60 reps jeg lavede var flotte reps allesammen, i modsætning til mange grimme snatches jeg så mens jeg var dommer ... :crazy:

Med 12.3 blev jeg selv overrasket. Jeg havde ikke regnet med at jeg ville klare mig så godt i en workout, hvor der indgår box jumps og t2bs :wink: Nu ser det ud, som om jeg for første gang lander blandt de 60 bedste i Europa med en Games WOD. Ikke at det betyder det helt store ... mit mål er at få mit hold til Regionals. Og det tegner i hvert fald godt :smile:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Søndag 11-03-2012

Monster DOMS i triceps, pecs og lats - jeg er en smule træt af, at de her Games Open WODs skal påvirke min normale træning hver uge. Og det er altid kun overkroppen, der bliver ramt :gal:

Opvarmning

750 m roning

&

Z-health & mobilitet

Wendler Week 1 - Day 3 (7. cycle)

Bænkpres

5 x 30 kg

5 x 35 kg

3 x 43 kg

5 x 48 kg

5 x 55 kg

14 x 60 kg

Wendler Week 1 - Day 4 (7. cycle)

Squat

5 x 38 kg

5 x 48 kg

3 x 58 kg

5 x 63 kg

5 x 70 kg

14 x 80 kg (Rep PR)

Weeeeeee! :alright:

Finisher

5 runder af:

10 GHD situps

10 GHD back extensions + 10 kg

Link to comment
Share on other sites

Jeg læste det godt i din log. Lyder som en sindssygt fed og grænseoverskridende oplevelse!! Så sejt, at du fik afprøvet det :devil:

12.2 er jeg ikke selv tilfreds med. Eneste trøst er, at de 60 reps jeg lavede var flotte reps allesammen, i modsætning til mange grimme snatches jeg så mens jeg var dommer ... :crazy:

Med 12.3 blev jeg selv overrasket. Jeg havde ikke regnet med at jeg ville klare mig så godt i en workout, hvor der indgår box jumps og t2bs :wink: Nu ser det ud, som om jeg for første gang lander blandt de 60 bedste i Europa med en Games WOD. Ikke at det betyder det helt store ... mit mål er at få mit hold til Regionals. Og det tegner i hvert fald godt :smile:

Jeg er heller ikke selv tilfreds med min 12.2 (lavede den jo ikke :unhappy: ) men syns nu ikke du skal være så ked af din score. du ligger jo stadig i de første 60 i EU :4thumbup:

din 12.3 score er dælme også godkendt, det er sq flot.! især når du siger du overraskede dig selv, det er altid skønt at klare sig godt når man ikke lige regner med det.

Hvis det fortsætter sådan her så ender du eller dit hold hvertfald i regionals. Og så vil jeg naturligvis heppe igen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er heller ikke selv tilfreds med min 12.2 (lavede den jo ikke :unhappy: ) men syns nu ikke du skal være så ked af din score. du ligger jo stadig i de første 60 i EU :4thumbup:

din 12.3 score er dælme også godkendt, det er sq flot.! især når du siger du overraskede dig selv, det er altid skønt at klare sig godt når man ikke lige regner med det.

Hvis det fortsætter sådan her så ender du eller dit hold hvertfald i regionals. Og så vil jeg naturligvis heppe igen :wink:

Ja, mit hold kommer helt sikkert videre til Regionals, hvis de bliver ved med at klare sig så flot. Jeg er virkelig imponeret over, at det går så godt. To af de gode piger på mit hold fik på grund af en fejl på Games siden ikke registreret deres resultater for første WOD, hvilket betyder at ingen af deres resultater nu tæller med i vores holds score. Det er virkelig uheldigt, og på trods af flere mails til de rigtige personer vil de ikke rette op på fejlen. Alligevel ligger mit hold nu på en 18. plads. Så vi skal nok klare os - med eller uden hjælp fra HQ! :devil:

God indsats på 12.3 Y! :4thumbup:

Jo tak Pernille! :bigsmile: Men hold da op, hvor kan jeg stadigvæk mærke den workout i min krop ... mine triceps er stadigvæk ømme :crazy: Jeg tror, jeg er ved at være for gammel til det her CrossFit pjat! Er du helt frisk igen?

Istemmer lige koret: Super flot score på 12.3! Wow... Og 14x80 i squatten. Hvor er det fedt, at du svatter mere end de store, farlige politifolk jeg arbejder med til daglig... :laugh:

Jeg er også lidt farlig må du vide Till :wink:

Og jeg glæder mig til at læse om dine oplevelser med 12.3 i din log snart :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share