Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Uge 30 skal måske være lidt lavere intensitet end de andre uger? Fuld restitution kan godt tage længere tid end man regner med.

Hvornår i uge 31 ligger selve konkurrencen? Lørdag/søndag?

Forresten så er det uge 32 der er race, kan se jeg ahr skrevet uge 31 2x gange.

Konkurrencen ligger Søndag 14 August i uge 32. Uge 32 går med at holde kroppen igang, og så ellers bare carbe op og holde styr på maven/helbredet. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Morgen Triller

Dagens første træning stod på cykeltur. Vejret var heldigvis fantastisk, og er da kun blevet bedre siden. Det blev den klassiske tur ud mod lyngby, kongevejen til holte, derfra til hørsholm, mod rungsted og så hjem langs strandvejen. At se solen reflektere i øresund når man kører ud af vedbæk mod klampenborg er lige til at få gåsehud af. Samtidig ligger man og træder 35-40km/t i bøjlen. Damm! :superman:

Hjem og shake den, og så er vi klar til en dag på arbejdet igen. I aften står den på svømning i Kildern.

Tid: 01:38:01

Tid i bevægelse: 01:35:17

Elapsed Time: 01:38:01

Gnsn. hastighed: 28.0 km/t

Avg Moving Speed: 28.8 km/t

Maks. hastighed: 58.0 km/t

Gnsn. puls: 73 % af maks.

Link to comment
Share on other sites

Fed log, jeg følger med fra sidelinien! Har selv overvejet at få trænet op til Århus Challenge, men jeg hader at svømme, så det bliver sgu nok aldrig til noget :smile:

Angående dit program, studser jeg over du ikke har nogen restitutionsuger indlagt? Jeg er klar over du trapper ned lige op til løbet, men du kører ikke med en stille uge, lad os sige, hver 4. - 5. uge?

Link to comment
Share on other sites

Dagens anden træning

ludivine-sagnier-feet.jpg

Afsluttede arbejdet ved 16-tiden så jeg kunne nå hjem og svømme inden det store rykind af motionister ville komme. Troede jeg...For fuck sake der var mange tosser der lå og svømmede bryst, ryg og whatever. Anygays, måtte jeg tage det bedste fra dette og så ellers bare lægge mig i slipstrømmen, tage lidt sprint udenom de fedeste køer, og så ellers bare vænne mig til at man nok ikke kan undgå traffic.

I det hele gik træningen fint, lidt smadret inden, men 1stk red bull gav vinger! :tongue:

1x100M Bryst

6x300M Crawl - 6.05-6.30/set

1x100M Bryst

Sauna 10min - Boom For en svedig satan!

Hjem og lave verdens klammeste aftensmad: pasta+hytteost+æg+gorgonzola+tun+parmesan+tomat mix, steg, ovn spis :4mewantfood: ...... :crazy:

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Fed log, jeg følger med fra sidelinien! Har selv overvejet at få trænet op til Århus Challenge, men jeg hader at svømme, så det bliver sgu nok aldrig til noget :smile:

Angående dit program, studser jeg over du ikke har nogen restitutionsuger indlagt? Jeg er klar over du trapper ned lige op til løbet, men du kører ikke med en stille uge, lad os sige, hver 4. - 5. uge?

Thx bro. Hvis du skal stille op til Challenge Århus skal du vel snart igang med seriøs træning? Svømning er ikke det værste - Tænk på at det er den disciplin der tager kortest tid.

Lige nu banker vi på og holder dampen oppe. Føler jeg mig overtrænet, tager jeg en back-off efter behov. Men realistisk set tror jeg det er muligt at holde ved. Jeg bliver nok klogere :smile: .

Link to comment
Share on other sites

Thx bro. Hvis du skal stille op til Challenge Århus skal du vel snart igang med seriøs træning? Svømning er ikke det værste - Tænk på at det er den disciplin der tager kortest tid.

True that. Jeg har også droppet det for et par måneder siden. Jeg tænker ikke så meget problemet er selve svømmedelen, det er mere det at skulle træne mig op til at svømme (læs: lære at svømme ordenligt). Nu elsker jeg løb, og min træning spiller, så vil jeg hellere sætte mig nye mål indenfor dette. Men jeg synes uden tvivl, en Ironman er noget af det største.

Link to comment
Share on other sites

Sgu rimlig hardcore at du tager restitutionsuger på gefühl, men jeg mistænker dig også for at have ret godt styr på hvordan din krop reagerer. Bare husk på at det er i restitutionen at du for alvor rykker din form :laugh: I hvert fald hvis man skal følge de kloge hoveder.

Link to comment
Share on other sites

Styrke/Mobility

5075303345_753fc3608a.jpg

BB-træningen er droppet til fordel for lidt mere mobility/styrke træning. Formålet er som sådan at holde de udsatte led/sener i form, og give dem lidt at arbejde med. Intensiteten er høj, volumen er lav.

FSQ

8x40kg

5x60kg

5x70kg

2x5@75kg

-Alle blev frivendt op, da der ikke er noget squat stativ på Panumse. Weee!

Pulls/Chins/Whatever

5-6setx8@BW (93kg)

SL DL + DB Swings

3x12@60kg + 2x12@20kg

Hypers + Dips

4x8 + 4x10

Abs

3-4set blandet gøjl

Laterals

4x10@10kg

Pushups + DB Curls (Ja det er functionelt at have store BISP!)

4x12@BW + 4x12@15kg

/Done

-Lidt mere struktur på denne form for træning. Inputs velkomne!

Link to comment
Share on other sites

Sgu rimlig hardcore at du tager restitutionsuger på gefühl, men jeg mistænker dig også for at have ret godt styr på hvordan din krop reagerer. Bare husk på at det er i restitutionen at du for alvor rykker din form :laugh: I hvert fald hvis man skal følge de kloge hoveder.

Hehe, det er alt sammen trial n error. Måske jeg brænder sammen på det måske ikke. Motto'et lige nu er "If you feel good push - if you feel weak backoff". Ligenu er vi inde i en push-periode. Alt spiller - prøver dog at holde mig i skindet og ikke gå all-in. Men upper træningsmængden ligeså stille.

Cardiokanin...

Seriøst; du træner eddermame meget. Respekt for den store indsats. Og med muskler!

BUM!

Fedt med skulderklap! Denne uge har virkelig været god træningsmæssigt, og fortsætter imorgen tidlig med 80-90km cykeltur! BUM!

Link to comment
Share on other sites

Hehe, det er alt sammen trial n error. Måske jeg brænder sammen på det måske ikke. Motto'et lige nu er "If you feel good push - if you feel weak backoff". Ligenu er vi inde i en push-periode. Alt spiller - prøver dog at holde mig i skindet og ikke gå all-in. Men upper træningsmængden ligeså stille.

Det er selvfølgeligt let at gå for langt når man tager den på gefühlen, men hvis du er opmærksom på det kan du hurtigt komme i den rigtige retning med en uge på meget lavt blus.

Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgeligt let at gå for langt når man tager den på gefühlen, men hvis du er opmærksom på det kan du hurtigt komme i den rigtige retning med en uge på meget lavt blus.

Jeg føler selv at jeg har en god fornemmelse for hvornår jeg er overtrænet, og sammenholdt med en log der bliver opdateret "ordentligt", vil jeg hurtigt kunne se om jeg har haft for stor en træningsmængde på kort tid.

Jeg ved med mig selv at skemalagt træning er no-go. På den korte bane går det ok 1-2uger frem, men ikke længere. Der er for mange faktorer der spiller ind. Indtil videre har jeg fulgt denne uges program fuldstændigt, og regner med at gennemføre uden de store problemer. Der mangler lidt svømning imorgen, og så en løbetur søndag. Eventuelt en trille-tur mere i løbet af weekenden.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning

photo_focus-bikes-focus-team-replica_1210.jpg

Var ude at købe cykel med Thomas igår (en af drengene jeg skal køre La Marmotte med), og han fik sig en super lækker Focus med SRAM Force gear, og fuld carbon hele vejen igennem. Så han var opsat på at få den på vejen hurtigst muligt. Derfor aftlte vi en trilletur hertil morgen. Så kl 06.30 stod jeg foran hans kollegie på strandvejen, klar på en tur til Helsingør og tilbage igen. Turen op gik forhodlsvis smertefrit ad strandvejen, men en smule regn fra Humlebæk til Helsingør gjorde at vi var en smule kolde. Lidt kulhydrater, og så afsted igennem Helsingør mod Kongevejen, og så mod Hillerød. Lige udenfor Fredensborg stoppede vi og shoppede et par basser og lidt snickers. Lækker morgenmad kl 0800. Fik også en kommentar med på vejen fra den lille tankpasser dame :laugh:

Videre sydover mod Birkerød og Holte, hvor jeg lagde op til en spurt opad Geels Bakke. Tænkte jeg hellere måtte give den god gas, da Thomas havde været flyvende på hans nye cykel. Men en kombination af at han havde sparret på kulhydraterne, og brugt for meget energi på små-ryk hele vejen, gjorde at han mistede pusten fuldstændigt, og jeg slog ham overlegent. Måtte endda stoppe helt op og vente på ham. Den havde jeg ikke set komme, men han var meget fair og forklarede at han nok havde kørt på limit i for lang tid.

Selv kæmpede jeg med syren flere gange undervejs, og min lænd har tendens til at krampe til hver 10km. Men lidt stræk og bøj, så er den god igen. Regner med at dette stopper når jeg først har fået kørt en masse ture.

Igennem Lyngby, hvor Thomas drejede af, og så fuld fart ad lyngbyvejen til Nygårdsvej.

Fed tur, der løb ind på lige over de 90km, hvis jeg tager den 5km tril ud til thomas med.

Distance: 88Km

Tid: 3t20min (Alt inklusiv pauser etc etc)

Nu MAD! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Yo Motta!

Har du en idé om hvor meget man ca. skal smide efter en nogenlunde racer til motionistbrug? Går lidt og leget med tanken om at begynde på noget cykling her når vejret bliver lidt bedre, uden dog at ville smide en formue efter en cykel da jeg har en ganske fin MTB til hverdagsbrug :smile:

Link to comment
Share on other sites

Yo Motta!

Har du en idé om hvor meget man ca. skal smide efter en nogenlunde racer til motionistbrug? Går lidt og leget med tanken om at begynde på noget cykling her når vejret bliver lidt bedre, uden dog at ville smide en formue efter en cykel da jeg har en ganske fin MTB til hverdagsbrug :smile:

6500-7500 kan du få nogen fine entry modeller for. Hvis du er heldig kan du finde en 2009/2010 model der passer dig.

Jeg ville helt klart gå efter en Focus cykel, da der er klart mest bang-for-the-buck på deres cykler. Du får langt mere end hos Trek/Scott/Giant (amerikanske mærker).

http://www.heino-cykler.dk/Cykler/Racer/Focus/Focus+-+Variado+2010.html

Link to comment
Share on other sites

Lyder som en rigtig fed tur, og en sund og nærende morgenmad :4thumbup:

MC; Ja, 6500-7500,- for en cykel kommer man rigtig langt med, hvis ikke man vil købe brugt hvor der så til gengæld virkelig er nogle kup at finde. Men man bør nok også regne med en 1500-2000,- i udstyr(pedaler, sko, tøj, hjelm etc).

Link to comment
Share on other sites

Trænings-Update for weekenden.

Nærmest ingen træning. Den lange cykeltur fredag kombineret med en aften med arbejdet fredag, og en aftale om bytur lørdag har lagt weekenden ned træningsmæssigt. Det er ikke helt godt nok, men ok har trænet virkelig godt igennem i sidste uge, så kroppen har fået den "hvile" den har haft behov for. I stedet for at gå og være irriteret over ikke at få trænet har jeg vendt den om og taget de ekstra timer på sofaen med ro, og fået slappet af, så vi er klar imorgen tidlig til svømning i kildern.

Det er dog blevet til en smule styrketræning igår eftermiddags. Prøvede mig frem med en masse mobility-shit, men er virkelig ringe til at finde de gode øvelser. Blev lidt et cirkus med en masse forskellige påfund.

Chins + Dips

2x8 + 2x10 @BW

Squat

5x60kg

5x80kg

5x100kg

3x110kg

3x120kg

2x130kg

1x140kg

5x100kg

5x60kg

-Dejlig stejl squat med høj intensitet, men lav volumen. Sådan som det skal være!

Leg Extensions + KB Swings

10x20/20 + 20xDB 20kg

10x20/20 + 20xDB 20kg

10x10/10 (Slow) + 10/10 + 10/10 x20kg (Henfører til single arm)

10x10/10 (slow) + 10/10 x20kg (Henfører til single arm)

Miltary

3x6@50kg

Mobility-shit

Hypers

Abs

KB

Bla...

/Done

Link to comment
Share on other sites

En mini-liste af de mobilitetsøvelser jeg synes er bedst:

Cossack squats

Bird dogs

Glute bridges/1 leg glute bridges

Fire hydrants

1 leg romanian deadlift (uden vægt)

Scapular push ups

(Band) shoulder dislocations

Scapular wall slides

Mon ikke de kan googles

Stræk

Ca.

http://www.atcpp.com/default/Exercise%20Pictures/Recovery%20and%20Regeneration/90.90%20Glute%20Stretch.bmp

Kunne ikke finde et bedre billede, men bagerste fod på en bænk eller lignende

lunging-hip-flexor-stretch.jpg

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Kære venner af loggen, jeg undskylder. Igår fik jeg trænet selvom jeg ikke havde regnet med det, og derfor givet udtryk for en meget sløv weekend. Min samvittighed, eller mangel på samme, eller måske rettere slappe samvittighed, gjorde at jeg tvang mig selv ud på en løbetur. Denne løbetur blev god og hurtig, målt relativt til mine tidligere løbeture. Mit knæ holdt sig i nogenlunde ro, og giver forhåbninger om bedring i fremtiden.

På torsdag har jeg dog en tid til lidt fys, og så må vi se omd et endnu engang bare erpenge ud af vinduet.

Løbetur til Hellerup - Charlottenlund - Strandvejen

10km

50min'ish

Godkendt.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share