Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Morgencykel tur

Efter en optur, er der altid en nedtur. Og den kom idag. Den var dog selvforskyldt, idet jeg ikke havde spist morgenmad, plus jeg ikke havde taget nok carbs med til turen. Dette skyldes delvis at jeg kun regnede med en 60km. I stedet blev det til 90km, og de sidste 30km var mildest talt noget af det værste jeg længe har oplevet. Fuldstændig banket, kroppen rystede, benene krampede, fingrene frøs, ja alt var galt. Måtte fokusere på at tage 1km ad gangen, og så ligeså stille kæmpe mig hjem. Samtidigt kørte forestillingen om alt det jeg skulle have at spise når først jeg var kommet hjem. :4mewantfood:

De første 40-50km var super gode, med masse af fart i benene. Herefter fulgte 10-15km med variende tempo, mest pga alt det lorte vejarbejde der er omkring Helsingør når man kommer fra kongevejen. Anyways, turen blev gennemført, og nu kan jeg sidde selvtilfreds i sofaen og blomstre lidt, inden jeg skal på arbejde senere. Har virkelige frosset på turen, for kroppen er først nu ved at være varm. Noget der normalt sker relativt hurtigt efter en sådanne tur.

Dist: 92km

Tid: 03:28:04

Tid i bevægelse: 03:17:51

Elapsed Time: 03:57:05

Gnsn. hastighed: 26.4 km/t

Avg Moving Speed: 27.8 km/t

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Morgencykel tur

Efter en optur, er der altid en nedtur. Og den kom idag. Den var dog selvforskyldt, idet jeg ikke havde spist morgenmad, plus jeg ikke havde taget nok carbs med til turen. Dette skyldes delvis at jeg kun regnede med en 60km. I stedet blev det til 90km, og de sidste 30km var mildest talt noget af det værste jeg længe har oplevet. Fuldstændig banket, kroppen rystede, benene krampede, fingrene frøs, ja alt var galt. Måtte fokusere på at tage 1km ad gangen, og så ligeså stille kæmpe mig hjem. Samtidigt kørte forestillingen om alt det jeg skulle have at spise når først jeg var kommet hjem. :4mewantfood:

De første 40-50km var super gode, med masse af fart i benene. Herefter fulgte 10-15km med variende tempo, mest pga alt det lorte vejarbejde der er omkring Helsingør når man kommer fra kongevejen. Anyways, turen blev gennemført, og nu kan jeg sidde selvtilfreds i sofaen og blomstre lidt, inden jeg skal på arbejde senere. Har virkelige frosset på turen, for kroppen er først nu ved at være varm. Noget der normalt sker relativt hurtigt efter en sådanne tur.

Dist: 92km

Tid: 03:28:04

Tid i bevægelse: 03:17:51

Elapsed Time: 03:57:05

Gnsn. hastighed: 26.4 km/t

Avg Moving Speed: 27.8 km/t

/Motta

Det er en vild følelse at mærke hvordan carbs kører igennem systemet og stopper rystelser, svimmelhed osv.

Godt kæmpet, btw. 30 km..

Link to comment
Share on other sites

Det er en vild følelse at mærke hvordan carbs kører igennem systemet og stopper rystelser, svimmelhed osv.

Godt kæmpet, btw. 30 km..

Yeah. Tænker det er en meget god "lektie" at få. Hellere at det sker under et træningspas, og man så lærer timing af carbs, salt, etc end det sker under CC/Marmotte. Gys.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning igår Tirsdag

Havde lidt ekstra energi igår der blev brændt af på en omgang styrketræning. Det blev holdt meget basalt, og meget strict. Ikke nogen vilde tal, men bare en solid omgang styrke/BB. Kørte for det meste 3x10 i øvelserne.

Squat

3x10x60kg

Dips

3x10xBw

Leg Ext

3x10x15/15

Cable Lats + Tricep

3x20x15kg + 3x15x15kg

DB Shoulder + Laterals

3x10x25kg + 3x12x10kg

Hypers + Mave

/Done

Link to comment
Share on other sites

Tri-trænings - Fuck Yeah

Dagens træning stod på kombination. Løb til svømmehal, svøm og løb hjem fra svømmehal. Det er så praktisk at jeg bor lige 5km fra Kildeskovshallen, så det passer perfekt med en stille og rolig løbetur derud. Pga det gode vejr, havde jeg taget min smukke blå tri-dragt på. En taske på ryggen med det mest basale til svømning, og så afsted. Nå ja, og så lige en Red Bulls til at få lidt energi på inden tilbage turen.

Tur der ud:

5Km

05:30 min/km

Svømning:

1900M (Halv Jernmand distance - Fuck Yeah)

Tur Hjem

5km

06:08 min/km (Lidt tung i røvern)

Nå ja, så var jeg så dum ikke at tage sokker på, så nu har jeg en vabel på hver fod. Wee....flot spasser.

/Motta

Hvis alt går efter planen, så smutter jeg til Hallandsåsen igen imorgen, for at tage en tur med min prægtige Tri-Klub FDK! Satser på at nuppe de 12 toppe, men vi får se.

Link to comment
Share on other sites

Update af de sidste par dages træning:

Torsdag: hallandsåsen med FDK.

Tidligt op og afsted mod sverige. Fik selskab af en ung gut i bilen Oliver, og vi havde en munter tur nordpå. Ankom i fin tid til parkeringspladsen, og fik hurtigt klargjort cykler mv. Afsted 10.30ish på ruten, hvor jeg lagde mig i mellem-gruppen. Her var vi nok 30-40 stykker der lå, så den blev yderligere delt op i 3 da vi havde kørt første stigning. På første stigning fik jeg for alvor mærket benene, og de var super gode, så slog alle i "spurten" op ad den første bakke, og valgte derfor at lægge mig i hurtigste mellemgruppe. Her i lå en masse superfede gutter, og der gik ren mande-hørm i den. Fed humor hele vejen rundt, og masser af sjove oplevelser, som da vi rullede igennem en mindre svensk by og fik øje på et par svenske flickor! :laugh: , De fik alle de gode danske gloser med på vejen! :superman:

De sidste 20km blev kørt relativt frit, og sluttede med en 7km stigning med et gennemsnit på 4%. Her blev der for alvor kørt cykel løb, hvilket var super fedt. Jeg lå og trak hen mod "bjerget" for at gøre de andre møre, og valgte så i bunden at lade mig falde ned som om jeg var færdig. Her kunne jeg så ligge lunt og samle kræfter på det første stykke 2-3km, før det første angreb kom. Det reducerede gruppen fra de oprindelige 12-15mand ned til kun 5, hvor jeg sad med. Efter der blev slået hul blev farten sænket lidt, og der blev virkelig kigget ud. På et tidspunkt flader vejen, og jeg tænker det er ideelt til angreb, så får lige skiftet et par gear op, og skal til at træde an. Det samme har en af de andre tænkt, så vi nærmest falder over hinanden i angreb. Ikke desto mindre er jeg overbevist om at det netop gør jeg sidder med, da jeg ikke skal til at træde ham op. På det her tidspunkt er vi kun 3 tilbage. Mig, Manden i Rødt og så Lederen (ham der stod for turen og FDK Tri hold generelt). Efter lidt tid hvor vi har luret på hinanden, kan jeg se at Manden i Rødt og Lederen kigger på hinanden (jeg sidder bagved), og sænker farten. Det er mit clue til at stikke for at se hvor møre de er. Jeg er selv tæt på max her (puls 192), og banker afsted for virkelig at teste dem. Jeg får nok 50-100M hul, og klemmer virkelig til, men ved fælles hjælp kommer de op og får lukket hullet, hvorefter Manden i Rødt stikker kontra (han fortæller senere at han var på limit da han nåede mit baghjul). Da han stikker ryger jeg bagefter, og må virkelig kæmpe for at holde snor i dem. De får nok 50-100M, og jeg giver alt hvad jeg har. Da jeg kan se målet, tænker jeg at nu må det bære eller briste, skifter et gear op, og hamrer en spurt af. Jeg når op på siden af dem, og det er nærmest dødt løb mellem os på målstregen.

Uanset hvad, var det en super oplevelse at prøve "rigtigt" cykel løb, og håber helt sikkert på en gentagelse!

Dagens tal blev:

Tid: 04:47:52

Afstand: 117.30 km

Højdeforøgelse: 1,303 m

Kalorier: 3,831 C

Tid: 04:47:52

Tid i bevægelse: 04:05:21

Elapsed Time: 05:25:30

Gnsn. hastighed: 24.4 km/t

Avg Moving Speed: 28.7 km/t

Maks. hastighed: 66.3 km/t

Forresten var der en der kørte med kamera, og en af hans videoer (af hans styrt) viser min smukkke popo i de første 2min!

Løbetur efter vi kom i mål:

Tid: 00:22:01

Afstand: 3.78 km

Højdeforøgelse: 20 m

Kalorier: 403 C

Tidtagning

Tid: 00:22:01

Tid i bevægelse: 00:21:09

Elapsed Time: 00:22:01

Gnsn. hastighed: 10.3 km/t

Avg Moving Speed: 10.7 km/t

Maks. hastighed: 13.4 km/t

Gnsn. tempo: 05:49 min/km

Avg Moving Pace: 05:35 min/km

Bedste tempo: 04:28 min/km

-Bleeh...Helt færdig, men godt at få lidt ekstra km i benene! Ingen knæ-problemer.

/Motta

Edited by LaMotta
Link to comment
Share on other sites

TdN 3

Enkeltstarts cykeltur til Næstved. Valgte at tage en alternativ rute, hvor jeg kørte Roskilde-Køge-Rønnede-Næstved. I alt blev det 105km. Kæmpede lidt med trætte ben, og har mistænkt mine Compressions-Tights for at være for stramme, og derved lukke blodgennemstrømningen ude. Det var de samme jeg havde på den anden dag da jeg gik kold. Er lidt usikker på om jeg egentligt gik kold, eller mine ben bare syrede til.

Tid: 03:28:50

Afstand: 105.53 km

Højdeforøgelse: 400 m

Kalorier: 2,258 C

Tid: 03:28:50

Tid i bevægelse: 03:20:04

Elapsed Time: 04:57:24

Gnsn. hastighed: 30.3 km/t

Avg Moving Speed: 31.6 km/t

Maks. hastighed: 52.5 km/t

Super tur, med gode ben!

Link to comment
Share on other sites

Vendt sadelpinden? Det må da se spøjst ud??

Ellers et flot tempo du holder dig - både på cyklen og i løbeskoene!

Egentligt giver det meget god mening. Positionen bliver mere vertikal over pedalen, og dermed større kraftoverførsel når man ligger i bøjlen. Desuden sidder jeg faktisk bedre også i oprejst position på denne måde. Får mindre ondt i lænden ihf.

Og tak for kommentar på tempoet. Det er godt, men kan sagtens blive bedre!

Link to comment
Share on other sites

TræningsUpdate!

swim2.jpg

Lørdag: Lunte-tur rundt om åen hos mine forældre. 5km med stille og roligt tempo. Knæet artede sig fint.

Søndag: OFF - Påskefrokost med familien, og dejlig re-feed dag! Fik dog spillet 1 times bare-foot soccer med de små fætre kusiner. Det kunne mærkes om aftenen, da jeg gik helt kold.

Mandag: Cykeltur hjem fra Næstved. 88Km, 2timer50min. Havde en enkelt punktering undervejs, men ellers gik det smertefrit. Fik eksperimenteret lidt med mere sukker i drikkedunken for at opbygge tolerance.

Styrketræning Mandag:

Squat

5x60kg

3x3@100kg

Leg Ext + Dips + Pulls

2x10@15/15 + 2x12 + 2x8@Bw

Military + SL + Rows

3x6@50kg + 3x8@50kg + 2x10@50kg

Abs + Hypers

4set + 2set

Bisp + Trisp

4x12@15kg + 4x12@15kg

/Done

Idag Løb + Svømning!

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning: 18.15-->20:30

5Km løb til Kildern. Under 5min/Km

10x200M @3:45-4:15/Set. Fokus på teknik, og det at flytte meget vand pr. tag.

50M Sprint --> 10armbøjninger --> 50M Sprint 10armbøjninger. Tid: 2min24sek.

45sek Planke --> 50M Sprint --> 45sek Planke

5km Løb hjem fra Kildern. Ca. 5min/Km

Nu: Mad og CHL. Om lidt seng. Imorgen: Interval løb på Øbro stadion kl 06:00.

/BUM!

Motta :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

Morgen Intervaller

hiit.gif

Tidligt op og igang. Stod foran Øbro stadion kl 06.00. 3.8Km opvarmnings løb i fælledparken. 2km Nedkøling.

Herefter 5x1000M Intervaller på Øbro Stadion, med 2min Pause imellem hver. Tiderne forløb som følger:

1 00:04:50 1.00 04:50

2 00:02:00 0.03 20:00

3 00:04:56 1.00 04:56

4 00:02:00 0.02 20:00

5 00:05:05 1.00 05:05

6 00:02:00 0.02 20:00

7 00:05:06 1.00 05:06

8 00:02:00 0.02 20:00

9 00:04:43 1.00 04:43

Prøvede at holde den omkring 5min/interval og så give den gas til sidst. Pulsen fulgte nogenlunde med. Knæet er en smule ømt efterfølgende, men små 20km på 2 dage er heller ikke hvad lægen har ordineret :innocent: . Nu får knæet hvile fra løb indtil søndag hvor den står på dødstræning :devil: !

Link to comment
Share on other sites

El Bulli

I går aftes var det tid til at prøve kræfter med Tyren. Cyklede derud i "roligt" tempo, og tog en enkelt omgang med ro for lige at finde vejen rundt. Det var vi ikke så gode til, men efter at have kigget lidt på kort og gennemskuet ruten var det tid til enkeltstart på de 11.6Km. Start/Mål ved krydset Nymøllevej/Farumvej(?). Anyways dagens tal:

Transport derud + 1x Tyren'ish

43Km

1x Tyren (Interval)

19min.38sek med en lille deroute der nok kostede mig 30-50sek. Helt sikker på den kan laves på under 19, og måske også lavere! :superman:

Tid: 00:19:38

Tid i bevægelse: 00:19:30

Elapsed Time: 00:19:38

Gnsn. hastighed: 36.4 km/t

Avg Moving Speed: 36.7 km/t

Maks. hastighed: 55.6 km/t

Transport hjem

26Km

I alt små 80km, og med supertempo kørsel på Tyren! Fedt Fedt Fedt! Tror den skal være på programmet 1x/uge. Så skal der nok komme fart i benene.

I aften Svømning, og bagefter foredrag med Kim Greisen (Tossen der har lavet en 20x IronMan)

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Dagens aftenstræning

top.jpg

Løb 5Km ud til Kildeskovshallen. Kunne mærke at tredje dag i streg med løb var i overkanten, så besluttede ikke at løbe tilbage til Nygårdsvej, men i stedet tage toget. Har en smule ondt i skinnebenene, og vil helst ikke ud i noget skinnebensbetændelse. Så vi backer lige lidt off på løb imorgen og lørdag, og håber benene er klar til søndagens ridt!

Svømning:

500M CRAWL (Pull Buoy) 10.43

200M CRAWL 4.03

200M CRAWL 3.48

200M CRAWL 3.14 - Full Sprint! Skreg de sidste 25M under vandet :superman: !

100M CRAWL 1.53

100M CRAWL 1.50 - Ikke godt nok, skulle have være tættere på 1.45

100M CRAWL 1.34

600M CRAWL 13.34 - Swim off. Til sidst var der ikke mere at give af, men fed

Total: 2000M

Hjem, Mad, og så til foredrag med Kim Greisen (20x Ironman) - Super inspirerende, og med nogle brugbare værktøjer! Kan helt klart anbefales hvis man skulle være heldig at komme i nærheden af et foredrag med ham.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Blandet morgentræning

Som nævnt i "sekundsprøgsmåls-tråden" har jeg været en smule off i forhold til det arbejdsmæssige den senere periode, og i morges ramte jeg for første gang en dårlig træning, hvor jeg vitterligt mest af alt tænkte på at vende rundt og komme hjem. Meget negative tanker og meget sortsynet, og med en følelse af at så kunne det hele da også bare være ligemeget. Jeg tog cyklen for at køre en 2-3timers tur, men efter 45min var jeg hjemme igen. Nåede et smut op til bellevue, hvorefter jeg drejede af, og fandt indtil klampenborg og derefter ordrup, for så at tage den gamle strandvej tilbage til fortet. Herfra tril hjemad. For at kompensere for den dårlige cykel-træning, tog jeg over og lavede lidt styrketræning, men mest af alt lidt alibi hall'j for at føle jeg har trænet idag. Det blev til noget squat, lidt pulls, noget skulder værk, og en masse superset af den ene og den anden slags. Ikke noget der fortjener synderlig opmærksomhed i loggen.

Imorgen holder jeg fuldstændig fri fra træning, sover længe, spiser hvad jeg har lyst til, tager i kgs have, wanker, stirrer tomt ud i luften...whatever.

Søndag håber jeg på at være klar til et længere træningspas med min nye træningspartner fra FDK. Det kører meget sweet når vi kommer afsted sammen! :devil:

/Ses i loggen Søndag!

Nicholas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share