Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Cykling Tour De Næver 2

Endnu engang på cyklen og klar til at tilbagelægge de små 90km fra min hoveddør til mine forældres. Vejret så lidt muggent ud igår, men klarede fint op i løbet af dagen. Dog var vinden en pistillens, og gjorde det virkelig til en sejtrækker. De sidste 10k, var jeg helt færdig og kørte virkelig på pumperne.Min makker rykkede til, og vandt klart dagens etape. Hjem og spise hos de gamle, og så se lidt tv, fylde depoterne ekstra, og så være klar til lørdagens tur hjem.

TdN 2 Etape 1:

post-5949-096253300 1301740442_thumb.png

Imorges var det så tidligt op, spise en stor portion af mors havregrød, fylde sig med lidt ekstra sukker, og så var vi klar 9.15 til at køre nordpå igen!

post-5949-098291900 1301740544_thumb.jpg

Turen hjem gik forrygende, og vi havde meget mindre problemer med vinden. Fra Næstved til Køge er der lige godt 40km, og dem havde vi kørt lige over 1time, med 36km/t i snit. Derefter faldt hastigheden pga kryds, chikaner, rundkørsler etc etc. Men vi holdt farten oppe det meste af vejen, og benene føltes gode.

TdN 2 Etape 2:

post-5949-006928000 1301740645_thumb.png

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Dagens anden træning

BB! På Panum.

jack3d.jpeg

Jeg har lige fået tilsendt en omgang JACK3D!!, så det skulle prøves. Startede forsigtigt ud med en enkelt scoop, og så afsted til noget træning. Ikke sikker på hvor stærk virkningen er/var, men kom nogenlunde igennem træningen, og holdt fokus det meste af vejen. Der var som sådan ikke noget mål med træningen, andet end at få løftet lidt vægte, og holde musklerne ved lige. Desuden lidt tung squat, for at lindre knæet. Som om den tunge squat løsner for de spændinger der er. Meget rart.

Smith Squat (Til Bænk) + Chins/Pulls/Whatever

8x20kg + 8

5x60kg + 8

5x100kg + 8

3x120kg + 6

3x130kg + 6

3x140kg + 6

3x140kg + 6

DB Shoulder + Laterals + EZ Curls

10x17.5kg + 10x10kg + 8x42.5kg

10x25kg + 10x10kg + 8x42.5kg

10x25kg + 10x10kg + 8x42.5kg

10x25kg + 10x10kg + 8x42.5kg

RDR Cable + EZ Triceps

20x10kg + 8x42.kg

Ditto

Ditto

/Done - Shake og hjem. Nu afslapning, og senere en enkelt cocktail på Zefside - måske 2 :4mewantfood: !

Link to comment
Share on other sites

En flotmandstræningsmand der både kan løfte tunge vægte, cykle stærkt, svømme og løbe fornuftigt. Udmærket!!

Håber knæet arter sig, men pas på, jeg synes dine smertebeskrivelser lyder som noget klassisk inflamation, som virkelig kan være modbydeligt, hvis det ikke bliver håndteret fornuftigt. Har desværre selv været der og det endte med en operation.

Link to comment
Share on other sites

En flotmandstræningsmand der både kan løfte tunge vægte, cykle stærkt, svømme og løbe fornuftigt. Udmærket!!

Håber knæet arter sig, men pas på, jeg synes dine smertebeskrivelser lyder som noget klassisk inflamation, som virkelig kan være modbydeligt, hvis det ikke bliver håndteret fornuftigt. Har desværre selv været der og det endte med en operation.

Tak for hilsen! Lige nu er det fedt at lave det hele, men mon ikke flotmandstræningen og styrken må vige lidt hvis det skal blive fornuftigt til LaMarmotte og CC.

Anyways, håber jeg sgu også det knæ holder sig i ro,

Bar overkrop og hue :blink:

Yeah Baby!

' date=' 3. April 2011 - 22:35 PM' timestamp='1301862911' post='1502651']

He's a real nigga, don't hate.

Thx!

Som man siger:

Bodybuilding is all about EGO!

Jep!

Tak for dit input Mambo! Du er en True BBer!

Link to comment
Share on other sites

Dagens 1. træning

55min Spinning,

God puls hele vejen igennem. Kæmpede lidt med syren, men kom igang til sidst. Knæet artede sig lidt igen, og holdt mig derfor lidt tilbage for ikke at forcere en mulig inflammation. Bagefter lavede jeg en smule mobility med lænden, og foam-rolling af knæet. En observation på venstre knæ, er at Vastus Medialis er sindssyg stram sammelignet med højre knæ. :blink: . Derfor skal den nu rulles dagligt for at få den løsnet, hvilket kan være med til at lindre smerterne i knæet.

Link to comment
Share on other sites

Dagens 2. træning

Svømning i Kildeskovshallen.

Idag skulle den nye dragt testes, så det var med lidt spænding om det kunne lade sig gøre at få den på, og om nogen ville kommentere at man svømmede rundt i sådan en. Det gik heldigvis fint, og hvilken fornøjelse at padle rundt i sådan et outfit!

Havde planlagt 6x300M intervaller + lidt løs svømning, men med dragten på ville jeg hellere ligge og svømme stille og roligt, og bare "Ta' Baner". Efter 1000M kunne jeg godt mærke varmen, og besluttede derfor at efter 1500M ville jeg tage dragten af, og i stedet svømme "normalt".

1x100M Fitting af Våddragt (Få den fyldt med vand, stige ud af vandet og lade det overskydende falde ud, så den sætter sig helt tight)

1500M CRAWL (Et snit på 300M var 5min10sek - Uden anstrengelser :w00t: )

1x100M BRYST/CRAWL

4x300M CRAWL

3x100M CRAWL

Total: 3200M

Nå ja, og så havde jeg et lille optrin med Jakob Tingleff, i ved ham Mr. Funny-Guy med den grimme skjorte. Da jeg ankom i bil så jeg en tight plads lige ved siden af en lille Toypta Aygo. Jeg kender ret godt størrelse på den Golf jeg triller rundt i for tiden, så sneg mig stille og roligt ind ved siden af aygoen. Lige indtil jeg kan se en person helt febrilsk banke på ruden indefra aygo'en. Ud kommer Jakob Tingleff, og himmler op om at jeg har ramt hans bil, og hvad fa'en jeg har gang i. Kigger stille og roligt på ham og siger, at jeg ingenting har kunne mærke, og det må være en fejl. Er lidt perpleks, så fremstammer noget med at hvis han virkelig mener jeg rammer ham, så må vi udveksle oplysninger. Han besinder sig dog, peger på en gammel ridse, som aldrig kan være lavet af golfen, da den sidder for højt. Det indser han, backer off, og siger "nå, jeg følte bare bilen rystede". :laugh: , "Og det er min kones jeg har lånt så er lidt nervøs for den" :laugh: . Smiler overbærende til ham, og parkere golfen ved siden af aygoen.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Morgenens træning

Cykeltur

80km

2:10/km

Fin tur til Helsingør, tilbage ad strandvejen, dreje af mod kettinge(?), ud mod Hørsholm, og hjem ad kongevejen. De første 40Km blev kørt med 33.2km/t i snit da vi hookede op med en lille hidsig type der plejer at køre kortere ture, men med højt tempo. Jeg fik min sag for her.

Benene var godt ømme da jeg kom hjem, lavede en smule elevation/compression/icing (stave?) inden jeg smuttede på arbejde!

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Alt for meget snak. Du skulle bare have smidt en flexed gun i hovedet af ham så havde han holdt kæft med det samme. Vilde træninger du fyrer af, bliver fedt at følge dig op til Marmotte!

Haha, ja overvejede at stige ud at bilen og så lave en MM lige i face på ham! BOOM!"112!"

Tak, den får gas i øjeblikket! PUSH-PUSH-PUSH :devil:

Link to comment
Share on other sites

1x100M Fitting af Våddragt (Få den fyldt med vand, stige ud af vandet og lade det overskydende falde ud, så den sætter sig helt tight)

1500M CRAWL (Et snit på 300M var 5min10sek - Uden anstrengelser :w00t: )

1x100M BRYST/CRAWL

4x300M CRAWL

3x100M CRAWL

Total: 3200M

God trænings! Det ser rigtigt fornuftigt ud!

Link to comment
Share on other sites

Træning igår aftes,

Hjemvendt fra det store udland, med bilen fuld af Snickers, Cola, og energi drik! Så vi klar til et par måneders hård trænings! På vej hjem så jeg en prollet lille auto, det var en køreskole-bil, som havde nummerpladen BRIAN. True Story. Jeg tog endda et billede af den, måske det kommer op senere?

Anyways, da jeg var velankommet i staden, københavn, som min FaceBook angiver som min hjemby, tog jeg min våddragt og mine badebukser og smutede afsted til lidt svømning.

På lørdag skal jeg prøve lidt mini-tri som beskrevet for et par indlæg siden, så ville lige finde ud af hvordan min 750M tid så ud. Først i våddragt, og derefter uden for at se om jeg ville tage den med på lørdag.

1x100M CRAWL - Fitting af våddragt

1x750M CRAWL - 13.45, med småpauser pga tykke damer, og goggles der tog vand ind.

1x750M CRAWL - 14.00, Denne gang i meget afslappet form

1x750M CRAWL - 14.56 - Uden våddragt. Måtte virkelig kæmpe her.

1x50M BRYST

Total 2400M

Blev ikke så meget klogere på våddragt eller ej. Det tog ca. 1min at tage den af, hvilket gør jeg kommer til at bruge 15min uanset hvad. Dog kan jeg med fordel øve skiftet også. Så mon ikke jeg tager den med/på. Skal ud og finde mig en tri-dragt, så jeg ikke skal stå og fedte med det også. Hvad mon sådan en koster?

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share