Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Mandags Intervaller

Løb til Østerbro Stadion

6x1000M, 1min pause ml. hver. 10Km tempo - 5min/km

Lunte hjem

/Fin omgang - Godt at være igang med løb igen. Det er virkelig med små skridt frem nu. Jeg har en ide om at jeg løber Intervaller om mandagen, og så får jeg en længere tur i løbet af ugen (10+ Km). Hvis jeg ser mig selv i stand til det, så bliver det onsdag i denne uge. Torsdag morgen kører jeg til Alsace med en af træningsvennerne, og så står den på 2 dages cykling i Alsace med alt hvad det indebærer! Bliver superfedt at få nogle gode højdemeter i benene, og om aftenen spise noget god mad - Uhmmm FlammeKüchen! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Droppede svømmeturen imorges, da vejret mildest talt lignede lort. I stedet tog jeg over og fik klaret en gang styrke-bam-bam. En Red Bull i gabet, og så afsted til FDK.

5min Opvarmning Sofacykel

Lower Body Squats + Upper Body Squats

2x15@50kg + 2x15@Bw

-Use more weight in you upperbody squats than lowerbody squats, too stimulate growth in the most important muscle - The Beach Muscles!

Leg Ext. + Leg Curls

2x15@10/10 + 2x15@5/5

Chins + Cable Cross + Cable Lats + Cable Tris

2setx15reps @blabla

DB Shoulder + RDR + Laterals

2setx15reps @blabla

Abs + Hypers

2x15 + 2x15

5min nedkøling sofacykel

/Done

Edited by LaMotta
Link to comment
Share on other sites

Droppede svømmeturen imorges, da vejret mildest talt lignede lort. I stedet tog jeg over og fik klaret en gang styrke-bam-bam. En Red Bull i gabet, og så afsted til FDK.

5min Opvarmning Sofacykel

Lower Body Squats + Upper Body Squats

2x15@50kg + 2x15@Bw

-Use more weight in you upperbody squats than lowerbody squats, too stimulate growth in the most important muscle - The Beach Muscles!

Leg Ext. + Leg Curls

2x15@10/10 + 2x15@5/5

Chins + Cable Cross + Cable Lats + Cable Tris

2setx15reps @blabla

DB Shoulder + RDR + Laterals

2setx15reps @blabla

Abs + Hypers

2x15 + 2x15

5min nedkøling sofacykel

/Done

At droppe en svømmetur grundet vejret er lidt dårlig stil. Regn i DK har aldrig slået nogen ihjel.

Link to comment
Share on other sites

At droppe en svømmetur grundet vejret er lidt dårlig stil. Regn i DK har aldrig slået nogen ihjel.

:laugh:

Shut it.

Lige nu venter vi bare på at kunne komme ud og plaske i de rigtige bølger. Imorges så jeg ingen grund til at hoppe på cyklen de 5Km jeg har til Kildeskovshallen for at blive gennemblødt.

Link to comment
Share on other sites

TræningsUpdate

Har været lidt sløv til at skrive lange indlæg om min træning. Det går forrygende er den korte kommentar. Den lange må vente lidt. I punkt form ser det således ud:

  • Knæ - Var til en ordentlig fys på Causa klinikken, og fik knækket lidt ryg, og min venstre fod. Efterfølgende har det været helt super med knæet, meget lidt smerte. Idag har jeg for første gang kunnet mærke lidt, men slet ikke på samme måde som tidligere. Nu skal jeg forbi Causa igen imorgen, og knækkes noget mere, samt mobiliseres i ryggen. Jeg har noget ar-væv på bagsiden af venstre knæ pga operation af et modermærke der var gået kræft i sidste år. Det kan have indflydelse på knæ-smerterne, da de har skåret ind omkring musklen, og derved er knæet blevet stift. Smerten kunne på ingen måde fremtvinges ved vrid, bøj, stræk etc. Det var positivt.
  • La Marmotta (see what i did there?) - Specifik træning med en 3 dage i Alsace, hvor der blev kørt 310Km, og 8000+ højdemeter. Fantastisk tur, hvor alt klappede i forhold til træning. Det eneste minus var nogle meget voldsomme regnbyger, men på trods af det kørte træningerne super!
  • CC - Styrketræning, og en smule løb. Skal løbe i aften (intervaller)

Lidt billede lir til loggen

post-5949-070605900 1306161713_thumb.jpg post-5949-000651600 1306161728_thumb.jpg

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Altsaa alt det der cardio, pjaske-pjaske, koere pa cykel-pjat er jo totalt hul i hovedet men gode guns! :smile:

Tak!

Goe gunZ og godt at høre med knæet!

Bum! Og ja, super med knæet! Nu skal jeg forbi Causa igen idag og nulres....

Goe knæ og godt at høre med gunZ!

MC....Du er en idiot :smile:

Link to comment
Share on other sites

Interval-løb igår aftes:

1.5Km lunte-lunte ned til stadion

800M Opvarmning, Mobilitet etc etc

6x1000M - De 4 første meget afdæmpet da jeg kunne mærke højre skinneben værkede lidt. Tog den med ro, og på de to sidste omgange gik det fint.

1.5Km lunte-lunte hjem

Cykling imorges:

40Km i regnvejr. Droppede planen om CC ruten da vi nåede Rungsted og var gennemblødte. Hjem og spise i stedet. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Nej, ruten er 75km hjemme fra mig, men da jeg nåede Rungsted gav det ikke mening at fortsætte, da jeg ikke ville sætte helbred mv på spil.

Ok, syntes bare det var meget at gå fra 180 km til 40 km.

Det er pisse træls at køre i regn, så er det oplagt bare at køre hjem.

Jeg har også tænkt en del på at vejret Raceday, prøv at tænk at starte svømning med modstrømmen også cykling og løb i regn :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Interval løb på Østerbro Stadion.

2x400M Opvarmning - Spark, Bøj, Hink, Gadedrenge

6x1000M Intervaller - 5min/set.

Jogging hjem

Har lidt inflammation i højre skinneben, bare typisk. Prøvede med lidt cold-showering af benet. Og nu får det lidt pause indtil mini-tri'en lørdag!

Lidt musik fra dagens træning!

Link to comment
Share on other sites

Træningsupdate

Torsdag

Styrketræning

Fredag

Restitution - Dog en tur på Øresundsruten med FDK drengene. 40km, de sidste i øsende regnvejr.

Lørdag

Mini-Triathlon Farum nr 2: Svømning 1000M (Reelt var det mere, vi lå bare og svømmede rundt i 50M bassinet langs kanten), Cykling 4xTyren + Transport = 53Km, og Løb 13Km (4x3Km)

Total tid: 2t53min.

Status: Tilfreds. Havde tømmermænd da jeg vågnede! Ja fuckin åndssvagt, men havde brug for en bytur fredag. Cyklingen gik fint i regnvejr, og løbet gik også fint, hvor det lykkede at holde et stærkt tempo det meste af vejen.

Søndag

Sjælsø Rundt: 125Km Cykling. 4t28min. 2 Punkteringer, og ventede på en der havde 1 punktering. Rent kaos derude, men fint løb.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor fanden havde de ikke lagt banetorve i?!

Fordi vi svømmede uden vendinger, for at gøre det så realistisk som muligt. Egentligt meget fedt ikke at have pull-offs med. Vi svømmede runder i bassinet, så det blev på sjus med længden. Dog 20x frem og tilbage + siderne med en smule cutoff i hjørnerne. Tror vi har svømmet 1250-1500M.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share