Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Jeg stemmer for, at du forsætter med dine IM projekter. Det giver nemlig, efter min mening, en noget federe logbog at følge :cool:

Jeg kommer i øvrigt over og hepper på dig til Øresund Challenge, så hører du en lille splejs råbe " Go Motta", så ved du hvem det er :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg stemmer for, at du forsætter med dine IM projekter. Det giver nemlig, efter min mening, en noget federe logbog at følge :cool:

Jeg kommer i øvrigt over og hepper på dig til Øresund Challenge, så hører du en lille splejs råbe " Go Motta", så ved du hvem det er :smile:

Fedt at høre! Det har også givet en noget mere alsidig træning.

Jeg holder øje med en lille splejs på vejen! Jeg kommer dog til at ligne alle de andre FDK'er med hvidt Tri-tøj, men finder en eller anden funky-kasket jeg tager på til løbet!

Link to comment
Share on other sites

Du har jo umiddelbart genetikken til begge dele, så det kommer jo selvfølgelig an på hvad du føler mest for. Det er selvfølgelig svært med en kombination, men umiddelbart burde man tænke at du næste år ville kunne gennemføre en ironman endnu bedre med de erfaringer du gør dig i år.

Link to comment
Share on other sites

Mere BB, less cardio!

Well Spoken!

Synes Elkjærmark har en god pointe :4thumbup:

Loggen er sjovere at følge for os der ikke liiige ved hvad inclined dumb bell reverse sidekick with cable foam roller er (ej det var plat :blush: )

Og så er det jo sundt for dit hjerte med noget kredsløbstræning :cool:

Damerne har jo altid ret!

Du har jo umiddelbart genetikken til begge dele, så det kommer jo selvfølgelig an på hvad du føler mest for. Det er selvfølgelig svært med en kombination, men umiddelbart burde man tænke at du næste år ville kunne gennemføre en ironman endnu bedre med de erfaringer du gør dig i år.

Det tror jeg de færreste har. Men jeg har lært sindssygt meget af processen. Jeg ser frem til vinter-månederne hvor der skal bygges muskelmasse, ligesom sidst, og så går vi over i den mere cardio prægede del igen. Spørgsmålet er så bare om det skal være CC der er eneste mål, eller om jeg skal finde andre (læs tidligere) løb som jeg kan deltage i. Her er IM Lanzarote i maj måned en klar mulighed, dog tror jeg den bliver udsolgt inden jeg har bestemt mig.

Link to comment
Share on other sites

Tour de Sydsjælland

=Dronning_Alexandrines_Bro.jpgG%C3%A5set%C3%A5rnfor%C3%A5r-429x460.jpg

Havde taget bilen og kørt til Næstved igår for at besøge de gamle, og for at tage en cykel tur med min Marmotte-makker, som også var taget på besøg hos hans "de gamle" i Næstved. Det var en af de slags ture hvor vi ikke rigtig vidste hvor vi skulle køre henad, så en hurtig beslutning om at køre mod Præstø blev der ikke rigtig opponeret imod. Derfra gik det mod Kalvehave, og da vi så Dronning Alexandrines bro til Møn tænkte vi, hvorfor ikke lige få den med på kortet også. En hurtig tur til Stege, og så rundt om fjorden, før vi vendte tilbage til Sjælland. Herfra gik det mod Vordingborg, og så tilbage igen til Næstved.

En super tur, der bød på massere af god landevej. Og en del regn! Men men men, den slags tager man med - dog var vi lidt trætte af det hele da vi 5km udenfor Næstved begge fik punkteringer!

Dagens tal:

Næstved - Præstø - Kalvehave - Stege - Stege - Kalvehave - Vordingborg - Næstved

140Km

Tid: 4timer30min

Link to comment
Share on other sites

Træning igår

Er måske så meget sagt, men køre lidt Carb-depletion i de næste par dage, for så virkelig at kunne suge Carbs til mig frem mod søndagens event. Derfor lokkede jeg tøsen med ud at gå en laaaang tur. Ud til Cafe Jorden Rundt ved Charlottenlund Fort, få en dansk vand med citrus, og så hjem igen samme vej. Derefter blev der lavet kylling med broccoli salat! Bum! Get out of my Muscles Carbs!

Gårsdagens tal:

10Km

Whatever

Dagens træning

For virkelig at få suget carbs ud af systemet tog jeg til morgen-spinning med A. Rørbæk på Nygårdsvej. Denne gang var det en øvet time, så der blev ikke kørt ligeså hårdt på som sidst. Fik dog alligevel klemt pulsen op på 93% af max under sidste interval!

50min Spinning

Hjem og drikke en shake med massser af protein og BCAA og kreatin - Dog ingen carbs!

En lille note, som måske/måske ikke hænger sammen med Carb-depletion: Jeg har godt nok fået tisset en del allerede, og var oppe 3x i nat for at tisse. Hmm?

----------------------------------------------

For lige at delagtiggøre de faste læsere af loggen i planen frem mod Søndag, og næste Lørdag (La Marmotte):

Søndag - Mandag: Ingen Carbs, Træning: Samme niveau

Tirsdag - Ingen Carbs før aften, Træning: Svømning morgen

Onsdag - Carbs loading start, ligevægts indtag. Træning 1x ØC ruten i trille tempo

Torsdag - Carbs loading, Svømning om morgnen, Løbetur

Fredag - Carb loading, Fri

Lørdag - Carb loading, kort løbetur

Søndag - K-dag!

Det blir noget i denne stil, mest af alt for at have en fornemmelse for hvordan man gør op mod CC.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Mere BB, less cardio!

Look whos talking :tongue:

Det er sgu fedt at følge med i dine anstregelser, Motta! Jeg går sommetider selv og tænker, at det kunne være fedt at træne med henblik på et eller andet mål, men jeg hader at løbe og svømme langt.. Måske jeg skulle bestige et bjerg eller noget :smile:

Link to comment
Share on other sites

Look whos talking :tongue:

Det er sgu fedt at følge med i dine anstregelser, Motta! Jeg går sommetider selv og tænker, at det kunne være fedt at træne med henblik på et eller andet mål, men jeg hader at løbe og svømme langt.. Måske jeg skulle bestige et bjerg eller noget :smile:

Jeg har et par venner, der lige er kommet ned fra Kilimanjaro. Det er laenge siden, jeg har hoert nogen vaere saa begejstret for noget.

Link to comment
Share on other sites

En lille note, som måske/måske ikke hænger sammen med Carb-depletion: Jeg har godt nok fået tisset en del allerede, og var oppe 3x i nat for at tisse. Hmm?

Du skal tænke på at 1 g kulhydrat binder ca. 3 g vand i kroppen, så nu hvor du virkelig lukker ned for carbs skal væsken jo væk på den ene eller den anden måde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et par venner, der lige er kommet ned fra Kilimanjaro. Det er laenge siden, jeg har hoert nogen vaere saa begejstret for noget.

Jeg har, sjovt nok, haft kig på en tur, der bestod af en uge med Kilimanjaro, en uge med safari og en uge med badeferie.

Link to comment
Share on other sites

Synes Elkjærmark har en god pointe :4thumbup:

Loggen er sjovere at følge for os der ikke liiige ved hvad inclined dumb bell reverse sidekick with cable foam roller er (ej det var plat :blush: )

Og så er det jo sundt for dit hjerte med noget kredsløbstræning :cool:

Sikke en omgang sludder. Cardiologs = zzzzzzzz.

Link to comment
Share on other sites

Look whos talking :tongue:

Det er sgu fedt at følge med i dine anstregelser, Motta! Jeg går sommetider selv og tænker, at det kunne være fedt at træne med henblik på et eller andet mål, men jeg hader at løbe og svømme langt.. Måske jeg skulle bestige et bjerg eller noget :smile:

Thx - Glad for at nogen følger med! Mht disciplinerne så vil jeg gerne værre den første til at indrømme at de er røvsyge, enkeltvis. I perioder har jeg virkelig ikke kunnet motivere mig selv til at svømme, og har derfor set bort fra dette, for derimod at intensivere løb og cykling. I andre perioder har det været vice versa. Selvfølgelig skal der værre en overordnet mening med galskaben, men den syntes jeg klart er kommet ved at prøve mini-triathlons rundt omkring. Der får man virkelig en fornemmelse for om det er noget man har lysten til, og om det er noget man brænder for. De 3 stks jeg har prøvet har været det hele værd, og derfor glæder jeg mig som et barn til på søndag. Fuck det at jeg skal op kl 03:45, fuck det at jeg skal lide i 6 timer, fuck det at jeg har sagt fra for alt andet end træning de sidste 4-5uger - når jeg krydser stregen så er jeg der hvor jeg gerne vil være. Og den følelse tror jeg ikke kan sammenlignes med noget andet. Og jeg tror sikkert du kan opnå den samme følelse ved at stige op på et bjerg, svømme en tur til Hven, cykle La Marmotte, stå på scenen i en BB-konkurrence etc.

Du skal tænke på at 1 g kulhydrat binder ca. 3 g vand i kroppen, så nu hvor du virkelig lukker ned for carbs skal væsken jo væk på den ene eller den anden måde.

Yes, er godt med på det fysiologiske. Men at det gik så stærkt havde jeg ikke regnet med. Ser frem til at tisse hele aftenen igen :4thumbup: !

Sikke en omgang sludder. Cardiologs = zzzzzzzz.

Cardio is what makes Bodybuilders look good

"I dag cyklede jeg i 5 timer, det tog lang tid"

Sejt, hvor cyklede du hen? Og mødte du Kermit?

Link to comment
Share on other sites

Morgensvømning

Gik rocker tidligt i seng i går, helt slukket uden kulhydrater i systemet. Måtte dog overgive mig til sidst og tage en cola og en lion bar. Rystede nærmest igår aftes. Mærkeligt at man er så afhængig af den slags stimuli! Nå, men jeg faldt da i søvn, og tror virkelig kroppen havde brug for søvn, for var helt væk da vækkeuret ringede her til morgen kl 05.25. Dog ikke mere væk end at jeg kom op, i tøjet og afsted ned til FDK morgensamlingen på svanemøllen. Koldtog trist, men ligeså snart vi røg i vandet gik det fint. Hoppede med på den lange tur, og fik vel et sted mellem 2500M og 3000M på kontoen i dag! :superman:

Derefter hjem (forbi Emmery's) og få lidt morgenmad!

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Update for dagen,

Skulle et smut forbi Causa og rettes til. Ryggen så fin ud, og der var ikke meget at sætte på holdning etc. Fik et par knæk hist og her, og mobiliseret fodled og knæ. Super at få bekræftet hvad jeg allerede selv har haft på fornemmelsen: at kroppen spiller 100%.

Derefter susede jeg ud til Endurance Sport for at hente mit FDK tri-sæt som jeg skal løbe i på Søndag. Ser mega blæret ud, og fede detaljer, såsom små lommer i bukserne til geler/bars til løbeturen. Og desuden en Ice-Pocket i nakken. Tror dog ikke der bliver brug for den på søndag :laugh: ! Vejr-udsigten ser lidt halv-trist ud :unhappy: , men så er det godt der bare skal fart på og derudaf! :superman:

Dagens træning blev til en kort løbetur for at holde bentøjet igang, og samtidigt bekræfte at jeg sagtens kan løbe, selvom det har været småt med det på det seneste. Tog en tur forbi alle million-yachts'ne i Tuborg havn, og derefter en tur forbi alle million-villaerne i svanemølle-vænget. Der vil man gerne bo engang :4mewantfood: :superman: !

Dagens Tal

5.8Km

31min

Puls: Behagelig :smile:

Nu står den på aftensmad, og endelig lidt flere kulhydrater. Har virkelig prøvet at holde igen, men fuck det er svært. Har et par gange måttet ty til en cola, eller en grov bolle for lige at holde dampen oppe.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Mener du allerede har skrevet det, men kan du alligevel ikke lige hurtigt ridse søndagen op? Distancer og start og stop for hver disciplin.

På søndag står den på Øresunds Challenge (1/2 IM):

Start: 06:30 :sleepy:

Svømning: 1.9Km - Regner med at bruge 30-35min på det

T1: 5-10min afhængig af vind + vejr, hvor meget tøj der skal skiftes etc

Cykling: 90Km - 2t45min-3t00min - Afhænger af forhold, og om der er punkteringer mv. Satser på at køre med Latex slanger.

T2: 5min - Skal bare have sko på, og så afsted

Løb: 21Km - 1t45min - 2t00min

Total på: 5t25-6t00min

Øresunds Challenge Rute

Ruten er meget tilskuervenlig, især løberuten som er op og ned ad strandvejen 3x. Mål er ved Cafe Jorden Rundt. Så hvis nogen keder sig på søndag mellem klokken 10:30 og 12:30, så kom forbi og hep! :thumb: Der bliver gang i den!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share