Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Aften Spinning

I stedet for det "normale" mandag aften, nemlig interval løb, tog jeg 1 times spinning for at få lavet lidt puls WO. Som altid en fantastisk time med Lasse Traf i FDK Nygårdsvej. Bygget op omkring 2x12min hovedserie, med 3 tempi og 3 intensiteter. Herefter lidt max-puls træning, helt perfekt at mærke den tunge ende af skalaen!

52min Spin

Puls: 74-95% i 40min ca.

/Bum

Imorgen tidlig er der morgen-svøm, og så står den på summer-school med PhD Skolen i 2 dage. Det betyder nul træning, og sikkert en masse press for at tylle Hr. Alkohol. Vi ser.

Link to comment
Share on other sites

Morgensvømmer

Business as usual, tidligt op og afsted til Svanemøllebugten. Svømmede en god solid rute, og lå og legede lidt fartleg, hvor jeg sprintede korte intervaller, og så ellers prøvede at finde rytme ind i mellem. Fungerede rigtig godt, og svømme-formen virkede god. Nogen dage glider det hele bare nemmere! :superman: (Indsæt dårlig joke).

1800-2000M

/Awesome

Lidt pimp i loggen! "Mit liv på Crazy Daisy - Californication"

Link to comment
Share on other sites

Tilbage igen efter halvanden dags summer-school, hvor højdepunktet helt klart var en konsulent, der skulle lære os præsentationsteknikker, og præsterede en slide med følgende tekst:

post-5949-095200700 1307559516_thumb.jpg

Nå, der blev også tyllet lidt bajere, og kigget på nogle damer. De fleste var dog i kategorien "Bitch Leave", så fik pisset et par stykker af :laugh: . Oh well, havde sikkert porket den ene af dem hvis ikke jeg havde dame på i øjeblikket. luls.

Et andet højdepunkt var helt klart buffeten til frokost! Awesome Protein-Loading! Masser af fisk, kylling, og veggies! :devil:

Træning her til aften:

Solo Spinning:

8min Opvarmning Progressivt

5min - 4min - 3min (Dobbelt - Mellem - Enkelt-takt) Stigende Intensitet, sidste interval stående

4min - 4min - 4min (Dobbelt - Mellem - Enkelt-takt) Stigende Intensitet, sidste interval stående

3min - 4min - 5min (Dobbelt - Mellem - Enkelt-takt) Stigende Intensitet, sidste interval stående - sidste minut dobbelt-takt

3min Hill Climb (Enkelt-takt)

I alt: 55min i sadlen og massere af sweat!

Styrke-Bum-Bum

Chins + Dips

10 + 12

10 + 12

KB Swings

Wah-Wah

Military

2x10@40kg

DB Curls + DB Ext + DB RDR

12 + 12 + 12@15kg

Ditto

Mave

Foam Roll

/Done

Link to comment
Share on other sites

Træning igår aftes

Endnu engang tog jeg til spinning! Denne gang var det dog en noget anderledes omgang, da jeg havde sneget mig med på La Marmotte Holdets træning. Super specifikt frem imod 2. Juli, hvor slaget skal slåes i alperne. Vi startede med 30min opvarmning i form af Yoga - Sindssyg godt, og virkelig en eye-opener. Tror helt sikkert jeg skal bruge flere timer på det. Nå, herefter stod den på video-spinning, dvs vi kørte først en del af Paris-Roubaix, hvor det handlede om tempo skift (Over/Under), herefter 37min opstigning af Col du Galibier, og til sidst en tur op ad Alpe D'huez fra 2003, det år Armstrong/Beloki/Mayo og Hamilton kørte et vildt ræs opad. Det tog 52min!

Ialt blev det til 2timer i sadlen, med masser af intensitet, tungt tråd, kadence arbejde etc etc. Fik lidt pointers fra coachen, og har en tendens til at rokke for meget i hofterne ved stående arbejde. Det kan skyldes en svag core - her troede jeg at min core var stærk....?

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Træning Igår:

1 times Cykling - Afprøvning af ØresundsChallenge Ruten! Mest hygge tempo med snak og pjat. En smule interval op ad de mange bakker på ruten.

Træning Idag:

Mini Øresunds Challenge

Havde sat en masse FDK stævne ude ved fortet til at afprøve ruterne og skiftene frem imod næste weekend igens challenge. Efter lidt diskussion frem og tilbage om længde/hårdhed/intensitet aftalte vi at svømme fuld distance (1900M), Cykle 2x ruten (2x20Km + transport 10Km) og løbe 2x Rute (2x7Km). Fantastisk optur idag, og fik virkelig givet den gas! Løbet var særdeles en optur, og følte mig godt tilpas. Legede lidt med at restituere under løbet, ved at holde 1-2min gå-pause hvis pulsen ramte 80% eller over. Det virkede meget godt, og gav lidt ekstra overskud til sidst i løbet. De 14Km blev klaret på 1t13min, hvilket jeg er særdeles tilfreds med!

/Done

Imorgen ryger vi en tur til Sverige for at cykle op ad Hallandsåsen en masse gange.

Link to comment
Share on other sites

post-5949-011141000 1307902842_thumb.jpg

Hallandsåsen part DEUX

Som proklameret igår, så tog jeg et smut til sverige for at træne bakker. Ikke så meget spændende andet end bakker op - bakker ned. Startede med en stigning som blev kørt 5x og så derefter 3x. Den var 2.5Km lang, og havde små 200højdemeter. En rigtig strid satan med 16-20% i bunden :crazy: ! Derefter rullede vi til frokost, og bagefter tog vi en lidt blidere, omend stadig tough bakke 5x.

Dagens Tal:

80Km

2200Højdemeter

4timer i sadlen

/Done

Link to comment
Share on other sites

2200 højdemetre på 80 km - dét sgu i orden :w00t: Hurtig hovedregning siger at hvis du kørte de ca 180 km som Marmotten jo er med samme højdemetre/km, så endte du faktisk nogenlunde på 5000 højdemetre.

Har du egentlig smidt nogle kg fra du startede året og så frem til nu?

Link to comment
Share on other sites

Hej LaMotta!

Fin log du har, jeg synes dog du skulle nøjes med at kalde din log IronMans bekendelser - ingen grund til falsk beskedenhed!

Nemlig :smile:

Vh

Jannie

Tak Jaaaaaaaaniee!

Jeg kan godt li min log titel :smile:

2200 højdemetre på 80 km - dét sgu i orden :w00t: Hurtig hovedregning siger at hvis du kørte de ca 180 km som Marmotten jo er med samme højdemetre/km, så endte du faktisk nogenlunde på 5000 højdemetre.

Har du egentlig smidt nogle kg fra du startede året og så frem til nu?

Yes, Vi fandt to gode stigninger og pløjede bare dem igen og igen og igen! 13x op og ned. Den første bakke var en hidsig satan på 2km, og et sted mellem 150 og 200højdemeter. I bunden steg den sine steder 17-20%. Der var dømt mormor-gear! Den blev kørt 8x i streg, derefter frokost, og så tog vi en lidt blødere stigning 4Km, og ca 8-10% i snit. Hæftige sager, men formen blev bedre og bedre for hver optigning!

Vægten er nogenlunde den samme som da jeg startede....underligt nok. Ligger på 92-94kg. Har ikke haft held til at smide muskelmasse, hvilket på den ene side er godt, men samtidig noget tungt stads at slæbe rundt på. Min Makker der er 20kg lettere har i modsætning til mig utrolig svært ved at holde vægten, og må kamp-æde for ikke at tabe sige mere.

Dagens Tal:

80Km

2200Højdemeter

4timer i sadlen

/Done

Imponerende tal :4thumbup:

Utroligt, at det kan lade sig gøre, at køre så mange højdemeter så tæt på Kbh., på så kort en distance - og så på ret kort tid.

Marmotte-formen er vist ved at være der :superman:

Fyssen

Thx! Hallandsåsen er ikke så forfærdelig høj, men den har nogle virkelig skrappe stigninger. Hvis man "bare" køre op/ned og ikke rundt, så får man hurtigt mange højdemeter på kort tid. Desuden er de 4timer kun den aktive del i sadlen. Vi holdt ca. 1 times pauser fordelt.

Glæder mig til Marmotten! Ser det som klart realistisk nu.

Link to comment
Share on other sites

Møg-tidligt op til en møg-regnvåd dag for at svømme i et møg-koldt hav....Ææææv!

Just do it er der et stort sports-firma der engang har sagt, og ganske klogt og rigtigt nok s handler det ikke om at tænke så meget før man er i vandet. Afsted det gå! Heldigvis var der også en masse andre tosser der var stået tidligt op, og i sær Mølle som havde taget turen på MC fra charlottenlund iført våddragt :laugh: ! Kæft vi fik en god griner da han stod af og smed overfrakken for at afsløre hans IM våddragt.

Nå i vandet og så afsted, ud til 3 mole, og så hjem igen. Den sædvanlige tur, dog med et par dykkerbriller idag som leakede sindssygt meget, så jeg to gange måtte stoppe og få vand ud af dem. :sneaky2: .

1500M - 30min i vandet.

Op, morgenmad på stranden (må godt spise lidt thebirkes) :4mewantfood:

Hjem, bad, afsted mod arbejdet, og så var der fandme en tosse der lige skulle svinge til venstre (cyklist) uden at kigge sig tilbage, så jeg tog et pænt styrt midt på blegdamsvej. Fik råbt lidt af idioten, og forklaret ham at man skulle da lige overveje at kigge bagud inden man svinger. Det mente han så bestemt ikke man skulle :blink: . Christ en spasser. Nå styret blev slået skævt, og stoltheden fik et knæk, men heldigvis tror jeg at jeg slap uden de store mén. Højre hofte er dog en smule øm lige nu, men det er ikke noget slemt, håber jeg. :sneaky2:

/M

Link to comment
Share on other sites

Møg-tidligt op til en møg-regnvåd dag for at svømme i et møg-koldt hav....Ææææv!

Just do it er der et stort sports-firma der engang har sagt, og ganske klogt og rigtigt nok s handler det ikke om at tænke så meget før man er i vandet. Afsted det gå! Heldigvis var der også en masse andre tosser der var stået tidligt op, og i sær Mølle som havde taget turen på MC fra charlottenlund iført våddragt :laugh: ! Kæft vi fik en god griner da han stod af og smed overfrakken for at afsløre hans IM våddragt.

Nå i vandet og så afsted, ud til 3 mole, og så hjem igen. Den sædvanlige tur, dog med et par dykkerbriller idag som leakede sindssygt meget, så jeg to gange måtte stoppe og få vand ud af dem. :sneaky2: .

1500M - 30min i vandet.

Op, morgenmad på stranden (må godt spise lidt thebirkes) :4mewantfood:

Hjem, bad, afsted mod arbejdet, og så var der fandme en tosse der lige skulle svinge til venstre (cyklist) uden at kigge sig tilbage, så jeg tog et pænt styrt midt på blegdamsvej. Fik råbt lidt af idioten, og forklaret ham at man skulle da lige overveje at kigge bagud inden man svinger. Det mente han så bestemt ikke man skulle :blink: . Christ en spasser. Nå styret blev slået skævt, og stoltheden fik et knæk, men heldigvis tror jeg at jeg slap uden de store mén. Højre hofte er dog en smule øm lige nu, men det er ikke noget slemt, håber jeg. :sneaky2:

/M

Damm en lorte start på dagen :unhappy:

Sagde han bare virklig at han ikke mente at han ikke skulle kikke tilbage :crazy: håber hans cykel blev smadret, fik han ikke lov for at betale for et nyt styr?

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis var der også en masse andre tosser der var stået tidligt op, og i sær Mølle som havde taget turen på MC fra charlottenlund iført våddragt :laugh: ! Kæft vi fik en god griner da han stod af og smed overfrakken for at afsløre hans IM våddragt.

Hahahahaha det er fandme sejt - jeg har overvejet samme finte dusinvis af gange på vej ud og stå på wakeboard :laugh:

Hjem, bad, afsted mod arbejdet, og så var der fandme en tosse der lige skulle svinge til venstre (cyklist) uden at kigge sig tilbage, så jeg tog et pænt styrt midt på blegdamsvej. Fik råbt lidt af idioten, og forklaret ham at man skulle da lige overveje at kigge bagud inden man svinger. Det mente han så bestemt ikke man skulle :blink: . Christ en spasser. Nå styret blev slået skævt, og stoltheden fik et knæk, men heldigvis tror jeg at jeg slap uden de store mén. Højre hofte er dog en smule øm lige nu, men det er ikke noget slemt, håber jeg. :sneaky2:

Fucking jerk!

Link to comment
Share on other sites

Damm en lorte start på dagen :unhappy:

Sagde han bare virklig at han ikke mente at han ikke skulle kikke tilbage :crazy: håber hans cykel blev smadret, fik han ikke lov for at betale for et nyt styr?

Jep, og min hofte er stadig øm...Christ, lige tidspunktet! Han stod meget skarpt på at han ingen chance havde for at se mig, og at det klart var min egen skyld. :blink:

Hahahahaha det er fandme sejt - jeg har overvejet samme finte dusinvis af gange på vej ud og stå på wakeboard :laugh:

Fucking jerk!

Do it! Mølle kommer altid kørende i bilen i IM dragten, denne gang var han bare på MC. Kæft hvor vi grinede. Han havde proklameret at vi alle skulle være omklædte og klar kl 0600 sharp. Han dukker så selv op 0600 præcis på MC, og vi alle tænker at han ikke når at få skiftet, indtil han så i bedste supermand stil bare smider kappen og afslører dragten! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

2 timers spinning igår aftes. Kæmpede lidt med syre i benene, og generel træthed, men nu skal kroppen bare have tæv frem mod weekenden. Næste uge bliver restitution frem mod ØC.

Regner med at kæmpe mig op på cyklen i eftermiddag og så køre en 90-100Km alt afhængigt.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Showcase.png

Lang dag på arbejdet, og var fuldstændig udkørt da jeg tog afsted kl 17 derfra. Kom hjem, og havde sat mig selv stævne med et minimum af noget cykling. Så hjem, skifte tøj, finde udstyret frem, musik i ørerne og så op på cyklen. Hvor turen skulle gå hen kunne jeg ikke helt finde ud af, så på vej ud af strandvejen besluttede jeg mig til at køre et par omgange (eller hvor mange jeg nu havde lyst til) på ØC ruten. Den er 20Km lang.

Cykling

10Km Transport ud

2x20Km Tempo

10Km Transport hjem

Hjem - skifte - Red Bull

Løb

5x1000M Intervaller med 4.45min/km. Udemærket tempo.

HJEM - Spise - Sove

Link to comment
Share on other sites

Dagens Morgen Svømmer

Fantastisk morgen ved Svanemølle bugten. Helt blik-stille vand og solen allerede højt på himlen! Fantastisk!

Der gik lidt fart-leg i den, og svømmede om kap med en gruppe på 5-6stykker efter tennisbolde. Derefter lidt plaske frem og tilbage, og lidt drafting-øvelser. Helt utroligt hvor meget det giver at ligge på "hjul".

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Dagens Morgen Svømmer

Fantastisk morgen ved Svanemølle bugten. Helt blik-stille vand og solen allerede højt på himlen! Fantastisk!

Der gik lidt fart-leg i den, og svømmede om kap med en gruppe på 5-6stykker efter tennisbolde. Derefter lidt plaske frem og tilbage, og lidt drafting-øvelser. Helt utroligt hvor meget det giver at ligge på "hjul".

/Motta

Lyder lækkert, skal selv ud i aften og svømme min. 2 km, det bliver godt at komme ud og mærke bølgerne og strømmen igen.

Link to comment
Share on other sites

Træning Igår aftes,

Døds-Spinning med A. Rørbæk. Ikke så meget pis, bare på med noget god tramper musik, og så lange intervaller med indlagte spurter af 30sek varighed. Lå med et puls snit i den gode del af 80% under hele timen.

Spinning: 52min

Puls: :devil: :devil: :devil: :devil:

Derefter prøvede jeg noget nyt - Hatha Yoga! 1.5times stilhed og afslapning for krop og sjæl. Faktisk helt igennem fedt at mærke kroppen på en anden måde, og samtidigt få strukket muskulaturen ud! Det skal helt sikkert gentages.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Hvad er planen efter CPH-challenge og La Marmotte. Back to BB? :hands:

Godt spørgsmål....Min hjerne fungere kun frem til 14. August. Men lidt tanke-strøg:

Jeg har i øjeblikket svært ved at bestemme om dette er en engangs-fornøjelse eller det er et mere langsigtet projekt. Ideen om at lave 1-2 IM om året, kombineret med rejser etc tiltaler mig helt klart, men samtidigt er der mange ting der skal ofres for at leve i den verden. Siden august sidste år har jeg igennem træning stiftet mere og mere bekendskab med folk der bevæger sig i de kredse, og set hvad der skal til for at leve i den verden. Den første IM er selvfølgelig den sværeste fordi man skal opbygge formen, træning, mentalitet, etc, etc, men derefter kan man med forholdsvis begrænset træning opretholde et niveau som gør en i stand til at gennemføre de nævnte 1-2IM per år, uden at skulle lægge hele sin livsstil om.

Jeg har stadig mang svagheder i min form, og har områder er kan forbedres enormt. Derfor ligger der helt klart noget motivation for at blive ved. Men samtidig har jeg også en lyst til den mere BB-prægede træning. Sidste år kombinerede jeg igennem vinteren min træning med meget styrke/BB og fik selv en rigtig god form. Den har jeg helt klart mistet nu, og ligner mere en løber-ål. Det vil jeg helst lave om på igen.

Men godt spørgsmål, og mange tanker.

/M

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share