Hvem er Mikkel Sand?


Morten Z
 Share

Recommended Posts

MZ ->

Motiverne er vigtige!

Nu sidder du inde med langt flere fakta end jeg gør (og de få fakta jeg har, er blot dem du allernådigst har fremlagt i denne tråd ;) ), og derfor må følgende bygge på næsten gætteri.

Det, der gjorde at dit indlæg igår aften, spolerede mit indlæg, var, at du fremførte et særdeles godt motiv, nemlig: Konkurrence mellem to (eller flere) personer, der får et kick ud af at føre andre bag lyset.

Motivet er lyder særdeles troværdigt. Men jeg synes der er et problem.

Påstand: En hemmelighed er ikke sjov, hvis man ikke må dele den med andre (helst så mange som muligt).

Problem: MS afslørede ikke sig selv - du afslørede MS.

Dette mener jeg er vigtig detalje.

Hele det indlæg jeg skrev igår (og som jeg nu har skrottet) centrede om ligepræcist dette paradoks: MS's skam blev afsløret - ikke MS, der afslørede sig selv.

Se på det på denne her måde:

Du har pludseligt fået helt unikke oplysninger om, hvem der i virkeligheden myrdede J.F.K. Men du må ikke fortælle det til nogen. Føj for den lede. Hver en celle i din krop vil krible for at udråbe "Nu skal I høre, jeg ved.....bla, bla...". Og dog må du ikke. Langsomt men sikkert bliver fornøjelsen ved kendskabet til hemmeligheden til en byrde.

Hele min "analyse" byggede på dette. MS ville først få noget sjov ud af det, når han for Getbig's og MOL's måbende brugere åbenbarede sandheden. "Jeg har været smart nok til at føre den fremmeste masse af amatør-motions-eksperter i DK bag lyset".

Men sådan virker det bare ikke som om det er. DU (MZ) opdagede scammet. Du tvang MS ud af sin falske identitet. Du afslørede MS som fup og svindel.

Nu indførte du imidlertid motivet "konkurrence". To eller flere brugere der kæmpede med hinaden om, hvem der mest snedigt kunne føre os bag lyset (Og dette er årsagen til afvigelserne mellem at der nogen er " , - " og andre gange ikke er det).

Jeg synes det lyder so et realistisk motiv. Og dog - gør jeg?

Igen en lille detalje. Hvad er det kicket MS åbenbart får går ud på? Er det:

1. At de to kombattanter kæmper mod hinanden

2. At de to kombattanter på mere og mere snedig vis fører publikummet bag lyset

3. Begge dele

Jeg ved det ikke. Men jeg synes bare at 1. er en tynd kop te. Nu er det jo ganske givet, at MS kendte meget til træning mm (også selvom han ofte har afskrevet eller direkte oversat andres artikler), så hvorfor denne konkurrence. De måtte jo have vidst, at de hver især vidste at den anden viste meget. De kunne jo langt mere åbenlyst og med langt større mulighed for anerkendelse oprette to (eller flere) selvstændige profiler, og så i et offentligt forum "kæmper mod hinanden".

Dette valgte de ikke at gøre. Altså konkluderer jeg, at hovedmotivet var at føre folk bag lyset, ved at lad en profil indeholde to (eller flere) indbyrdes konkurrende personer.

Men dette andet motiv "føren bag lyset" leder til paradokset, at MS tilsyneladende ikke ville opdages, selvom dette ville være motivets egentlige omdrejningspunkt

Altså: Jeg er kørt lidt fast!

<_< :)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 686
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jarvig> Kan du ikke læse imellem l.i.n.i.e.r.n.e. ?

Det er jo som Niels siger......det er "hans kongelige højhed Pingo !".....det er da derfor der gåes lidt stille med at oplyse navn og addresse.......

Godt gået, jeg havde det på fornemmelsen da jeg læste MS's indlæg omkring "1 milliard enzymer og atomer i mavesækken" - men slog det hen.

MS = mystery solved......

Link to comment
Share on other sites

Jarvig, jeg tror du har overset, at det højst sandsynligt også har drejet sig om at gøre Onkel Jørgen til grin, de/han har simpelthen prøvet at finde måder at gøre ham til grin offentligt. Læg mærke til, at der kun gik en uge mellem Onkel Jørgen kom hertil og MS dukkede op. Jeg tror desværre, der ligger en personlig vendetta bag, ud over glæden ved at tage røven på alle andre.

Jeg er enig i noget af din teori, men det er almen psykologisk teori at lystløgnere og massemordere, der er i stand til at fortsætte deres værk uden fejl, simpelthen lægger bevidste eller ubevidste fejl ind i deres handlinger, fordi de ønsker at blive opdaget, så de kan prale med deres dåd. Men igen som du selv pointerer så holder det meget lidt stik med at personerne/personen ikke vil stå frem, om ikke andet så anonymt og tørre vores ansigter i skidtet.

Jeg har stjålet følgende fra GetBig

Hej

Jeg har noget special viden om baggrund for mærkelig adfærd, håber nogen kan bruge det i bedrageri debatten som kører. Det er generelle påstande som ikke nødvendigvis passer i det aktuelle tilfælde.

BEDRAGERI (herunder løgn, mandatsvig, svindel og tyveri)

Tiltrækningen til at bedrage kommer ofte for, at opnå en ophøjet følelese af magt og overlegenhed. Det kan hos visse mennesker give dem "suset" når de slipper afsted med bedrageri. Nogle former for svindel er ubegavet, andre kræver langt mere udtænkning og planlægning. Simpelt bedrageri er ofte impulsivt og let gennemskueligt mens det komplicerede og udspekulerede har skjulte motiver i højere grad.

Bedrageren ridder på sin succes, beruset over sin snuhed og intelligens, samtidig forarget over andre menneskers naivitet og dumhed.

Meeeen, successen har en skyggeside, nemlig isolationen og ensomheden. Jo, bedre bedrageriet går, jo større bliver kløften til virkeligeheden og kontakten til andre mennesker. Hemmeligheden som i starten var så pirrede, spændende og tillokkende bliver til sidst et ensomt fængsel. Hvad er en succes værd, hvis ingen kender noget til den. Ingenting, og vanviddet, latterligheden og menigsløsheden banker på døren. Bedrageren vil en tid forsøge, at optrappe bedrageriet, forstærke forestillingen om ophøjet succes, for at dæmpe den ensomme depression som truer. Det bliver i længden til en indre krig og kun ting kan standse den :

AFSLØRINGEN:

Her forløses bedrageren og slipper ud af sit fængsel. Afsløringen genopretter kontakten til virkeligheden, bringer orden i hvad der er rigtigt og forkert, løgn og sandhed. Bedrageren udsættes for straf, ydmygelse og lignende men det er ingenting imod det helvede som isolationen i bedrageriet indebærer. Nu er han fri, lige indtil han næste gang bliver fristet, måske går det bedre næste gang, måske hvis han ikke laver fejl.

Det er en karaktersvaghed.

Ofte laver folk bedrageri for håndgribelige værdier som penge, magt og sex. Men udelukkende for status i et debatforum????

'Pyt

Edited by Vandpyt
Link to comment
Share on other sites

Fint indlæg pyt' :)

At gøre JS til grin!!!

Jeg mangler bare indhold i MS-indlæggene som gør JS til grin! At konkurrere med en anden om at "være bedst" (altså mellem MS og JS), gør vel ikke nogen til grin - snarere tværtimod - det er "sund" konkurrence, der fremmer begges argumenter og argumentationsteknik.

Så.................????? :confused2: :confused2: :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Blackice:

Nu er vi nået her til hvor jeg OGSÅ er træt af den her debat. Desværre ville det være dumt at lukke denne tråd, selv om jeg har mest lyst til at opfordre resten af TEK gruppen til at stemme for lukning af denne tråd.

Hørt – fri vilje føre bare til anarki og kaos!

Luk tråden :D

Edited by panser
Link to comment
Share on other sites

Måske fordi det ikke lykkedes, hvis du våger dig over på GetBig, vil du se at mange af de falske identiteter som MS har lavet, poster et spørgsmål. I starten er hensigten ligesom her på Mol at det er MS der skal svare, når så han har en hvis balast og følgeskare, så kan han tage fat på det næste. På GetBig bruger han derefter så vidt jeg har kunne se sine ekstra id'er til at sætte snøren ud, hvis Onkel Jørgen bider på (der er eksempler på hvor der slet ikke er blevet svaret på "MS" egne spørgsmål) følger MS op enten ved at gøre svaret endnu bedre (for han har ikke kunne fange Onkel Jørgen i at "blotte" sig teoretisk) eller ved at prøve at starte en diskussion.

Som du selv var inde på i starten af denne tråd, så var der mange lighedspunkter mellem MS og Onkel Jørgen. Hvorfor skabe en karakter der er Onkel Jørgen plus 25%, når han kunne nøjes med at være en psykopatisk nassisistisk børsmægler, der dyrker sin krop. Karakteren ligner til forveksling Patrick Bateman fra American Psycho.

Fittsmoker, har du din egen kinesiske bibliotekar?

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Er vi ikke ved at have brugt nok tid på MS/Mind/Jones2003 og hvad han ellers kalder sig??

Det har da været spændende og sjovt, men når alt kommer til alt: Vi kan ikke kontrollere hvem der laver indlæg, den eneste måde man kan checke hvem en person er: MOL træf!!

Den her prankster, eller hvad hans bevæggrund nu end er (personligt tror jeg han er en ensom lille mand som nu bare er endnu mere ensom) har fået den opmærksomhed han har fortjent, og så burde vi lade det være ved det.. B)

Link to comment
Share on other sites

Jørgen:

"Er vi ikke ved at have brugt nok tid på MS/Mind/Jones2003 og hvad han ellers kalder sig??

Det har da været spændende og sjovt, men når alt kommer til alt: Vi kan ikke kontrollere hvem der laver indlæg, den eneste måde man kan checke hvem en person er: MOL træf!!

Den her prankster, eller hvad hans bevæggrund nu end er (personligt tror jeg han er en ensom lille mand som nu bare er endnu mere ensom) har fået den opmærksomhed han har fortjent, og så burde vi lade det være ved det.. "

Netop....vi bliver jo bildt alt muligt ind via diverse medier hele tiden, det er en af de moderne tiders "velsignelser" vi må leve med.

Dette kræver jo at den enkelte skal forholde sig kritisk til det man bliver præsenteret for.

Det MS her har "lukket ud" er ikke værre end hvad diverse TV-reklamer slynger i hovedet på vores små børn mange gange i løbet af dagen.

Så lad MS ligge, og vær glade for at folkene bag MOL er kvalificerede nok til at sætte en stoppe for sligt scam!!'

Dont mess with MZ :teachingfinger: :teachingfinger:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig skal man ikke forvente store, skelsættende afsløringer, når MS-profilen kommer for dagen. Hvis trivielle motiver som nys- og hævngerrighed er eneste bevæggrunde for en afslørring af drengestreger - så lad det for min skyld dø ud her.

Men man må huske, at MS på GETBIG har forsøgt sig med en slags konsulenttjeneste, hvor han bla. ville råde og vejlede i konkrete, personlige træningsanliggender. Han har også forsøgt sig med bogsalg.

Det kan derfor ikke udelukkes, at nogle i god tro har sendt følsomme og personlige oplysninger om sig selv, familiemedlemmer, sportskammerater eller andre til MS. Det kunne dreje sig om navn, adresse, tlf. nr., sygehistorier, skavankbeskrivelser m.m. Der kan sågar være indsendt billeder og kontonumre til MS.

Ingen ved deres fulde eller ædru 5 vil i den nuværende situation så frem og indrømme blåøjethed. Men en MS-afslørring vil på en eller anden måde kunne "sikre" mod at sådanne oplysninger bliver misbrugt.

Nogle synes MS var en tør, sludrevorn blærerøv, andre synes, at han netop gav svaret på deres problemer. Så sagen indeholder bestemt mere en lidt lyveri og narrestreger.

Edited by cfred
Link to comment
Share on other sites

Og så??? Hvad sker der hvis vedkommende bliver afsløret?? Ikke en s...! Derfor kan det vel også være ligegyldigt - vi kan ikke bruge det til en skid, så lad det ligge....

Og hvis man var bange for misbrug af personlige oplysninger, så skulle man ikke have udleveret dem... Det lyder hårdt, men sådan må det være.. Hvis man derimod er blevet franarret eller snydt for nogle penge, ja så må der jo en politianmeldelse på bordet - og så er vi stadig lige vidt på MOL.. Lad det ligge..

Link to comment
Share on other sites

Og så??? Hvad sker der hvis vedkommende bliver afsløret?? Ikke en s...! Derfor kan det vel også være ligegyldigt - vi kan ikke bruge det til en skid, så lad det ligge....

På min pc springer denne tråd ikke frem som det første, når der bliver tændt for den. Der skal immervæk en del klikkeri til. Har man hørt nok, ligger løsningen da lige for.

Link to comment
Share on other sites

Mit første indlæg i denne tråd er ganske off-track (men dem er der jo så mange af).

MEd alt den aktivitet og opmærksomhed der er i denne tråd, vil jeg opfordre de mange personer til at huske at klikke på bannerne i toppen og støtte MOL/MZ/Hercule Poirot :poking:

Det nævnes i samme åndedræt, at jeg ikke står i forbindelse med hverken MOL, GetBig eller andre..... - ville bare bringe noget nyttigt ind i tråden (guderne må vide, at det mangler der i denne tråd)

Med venlig spion-hilsen

Søren

Link to comment
Share on other sites

MS skriver i et inlæg på getbig:

Kære Kenma,

” Jeg sendte for nogle dage siden en mail til dig ang. min kostplan osv. Du svarede hurtigt tilbage igen, tak for det!”

-Ingen årsag.

” men da sendte jeg dig derefter en ny mail, og der mangler jeg til gengæld svar?”

-Det er meget muligt, men tænkes på ca. 50 nye emails modtaget pr. dag fra getbig-brugere, motiononline og sublimsport og bodyhouse brugere – er det noget uoverskueligt for mig, hvis ikke uoverkommelig at besvare alle emails i løbet af en dag eller 2. Der er desværre ikke andet at gøre, end at bede dig om tålmodighed. Det er gået op for mig, at jeg bruger mere tid på email-besvarelse end her i debatforum – er også i gang med en ny artikel til getbig – samtidig med at jeg behandler mine forskningsresultater – OG underviser. Bottom line – tålmodighed og forståelse påkrævet.

Vi ved MS har været på getbig og på MOL, men har han også været på sublimsports forum eller bodyhouses forum og hvilken identitet har han i givet fald på deres side? Jeg synes ikke det er lige meget om vi får at vide hvem personen er. Alle dem der er blevet snydt det være sig personligt eller økonomisk har krav på at få at vide hvem bedrageren er. Samarbejde bodyhouse og sublimsport med motion-online og getbig om opklaringen af sagen? Har MS overhovedet været på sublimsport eller bodyhouse? Ville sublimsport eller bodyhouse få noget ud af at skade getbigs ry?

Spøgsmålene er mange!

Link to comment
Share on other sites

Nej, vi skal ikke lade det ligge, førend Z har lukket diskussionen med enten en offentliggørelse af MS' identitet eller, at han beslutter ikke at gøre det. Argumenterne for og imod har været oppe og vende adskillige gange og synes ikke formålstjeneligt at gentage.

Hvad der for tiden undrer mig mest i denne, for MOL, belastende sag er Z's position:

1) hvorfor afslutter han den ikke hurtigst muligt?

2) hvorfor giver han kun vage hints uden at afsløre det hele, selv om han tydeligt ønsker det?

3) hvorfor hele denne iscenesættelse?

4) hvorfor kan han ikke gennemskue det skadelige i, at ALLE nye medlemmer bliver slået i hartkorn med MS? Hvorefter vi er tilbage ved punkt nr. 1.

Det undrer mig meget. Sagen har ganske givet allerede skadet MOL meget, og derfor forstår jeg ikke, at Z ikke afslutter den hurtigst muligt - meget mærkeligt.

Link to comment
Share on other sites

TJ:

"Hehe....nu kender du jo til det at have meget overdimensionerede kropsdele. For mit vedkommende gælder det de 10 stykker kød og knogler som hænger og dingler for enden af hånden. De er for mit vedkommende særdeles overdimensioneret. Derfor rammer jeg tit de forkerte taster. Det er selvfølgelig der forklaringen skal findes "

Faktisk har jeg nu kun en overdimensioneret kropsdel, som "hænger og dingler", - og det skuffer mig noget, at det trods alt var en tastefejl, idet jeg havde set frem til at "tittelere" dig ved først komne lejlighed!

I betragtning af de ca. 50 kg., der adskiller os, er det måske meget godt, at det kun blev ved tanken...........

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Tvivler på at MS kravler ud af jordhulen og fortæller hvad motivet er, førend al gætteriet stopper. Så længe der gættes griner han. Lad debatten gå død, hvorefter han sikkert nok skal fortælle - om ikke andet, så for atter at få lidt opmærksomhed/bekræftigelse.

Edited by Cache
Link to comment
Share on other sites

Cache:

Jeg tror IKKE et øjeblik på at MS sidder og griner!

Han sidder sikkert og græmmer sig og er dybt deprimeret, - ideen om den veludviklede practical joke holder IKKE vand!

INGEN joker bruger så meget tid og energi over så lang tid, som det er sket i tilfældet MS.

(Se også det sidste pinlige og patetiske "selvforsvar" i korrespondancen mellem MS og MZ, - kan det mon overhovedet siges tydeligere?)

Det gør derimod den psykisk syge, mindreværdige psykopat for hvem hele opretholdelsen af den mytiske MS-figur, er af afgørende betydning for det sølle kræs fraværende selvfølelse og ikke-eksisterende selvtillid!

Måske står MS simpelthen for ManglendeSelvfølelse!

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor fanden vil folk have af vide hvem MS er ? snakker vi personlig adresse og navn her? forklar mig hvad du vil bruge det til, ud og tæske manden ? grow up!

Jeg ville sgu ikke tæske eller opsøge manden!!

Jeg behøver ikke ligefrem få adressen, men jeg gad godt hører hans navn og hvad han laver sådan, syntes der er givet lidt hints af at han muligvis er instruktør eller oppe i systemet i et fitness centre i jylland vil nok tro århus (muligvis aalborg)?

Så vil jeg gerne vide hvorfor han gjorde det?

Link to comment
Share on other sites

Men en MS-afslørring vil på en eller anden måde kunne "sikre" mod at sådanne oplysninger bliver misbrugt.

Ja og at ligende episode gentager sig - da man er fuldt bevidst om hvad konsekvensen indebærer - EXPOSURE

BaskeT-> Jeg kunne ikke være mere enig i dit indlæg.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share