Incognito's log


incognito
 Share

Recommended Posts

Jamen sålænge man holder sig fra failure, så er volumen nu ikke så belastende. Man skal selvfølgelig bygge op til det. Det er ikke noget man gør fra dag 1. Men det virkede særdeles godt. Specielt mine triceps blæste op, og jeg er efter WSB blevet meget stærk i triceps øvelser. Jeg har lavet fransk pres med 85 kg x 6 reps, da jeg var stærkest.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ok, jeg har gået og tænkt over en revision af mit WSB program... det første blev osse kastet sammen lidt hurtigt. Jeg har besluttet ikke at skelne mellem supplemental og RM øvelser og jeg har ændret lidt på mine ME løft. Der er måske kommet lidt mange RM øvelser på, men hvis det bliver et problem, vil jeg enten fjerne dem eller lave et morgen-aften split.

ME Squat/Dødløft

Walkout@125%

højt rack pull@125%

Front Squat/ Højt rack pull/ Box squat/ DL fra box (min 6 sæt til max singles med mindst 4 løft over 90%)

Goodmornings - 4x8-10

Chinups - 4x8-10

weighted hypersextensions - 4x10-12

Face rope pull - 4x10

Stående læg i Smith - 4x8-10

ME bænkpres

Unrack@125%

10 graders incline BP/ CG BP/ "Rack press"/ WG BP (min 6 sæt til max singles med mindst 4 løft over 90%)

Dips m. klodser - 4x8-10

Bentåge rows - 4x10-12

Upright rows - 4x10-12

Skull crushas - 4x10

Underarme, superset wrist curls med reverse wrist curls - 4x10

(evt. lidt strækkere)

DE Squat/Dødløft

Walkout@125%

højt rack pull@125%

Squat - 12x2@50% (60 sekunders pause) + byg op til 2-3 80-85% single

Dødløft - 10x1@70% (30 sekunders pause) + byg op til 2-3 80-85% single

Glute-ham raises ell. leg curl (skal lige prøve mig frem her) - 5x5

Power shrugs - 5x5

Træk til bryst - 5x5

Siddende læg - 5x5

Floor slides - 5xmax@mig

DE Bænkpres

Unrack@125%

BP 10x3@50% (60 sekunders pause) + + byg op til 2-3 80-85% single

10 graders DB pres - 5x5

Military - 5x5 (eventuelt bygge op til ting triple eller double)

Fransk pres - 5x5

Underarme, superset reverse BB curl m. Statisk hold - 4x6/1

+Hver dag

rotator cuff work (inkl. reart laterals)

mave

hyperextensions

Ændringerne i ME er lavet på grund af at mit rack press helt sikkert er bedre for mine svagheder end almindeligt BP. JEg følte at der manglede en DL variation, så derfor box DL. RM øvelserne er ændret lidt efter hvad der er praktisk at køre tungt i, men det udgangspunkt at jeg formedelst kører tungt i mine RM øvelser på DE dagen og højt volumen på ME dagen. Jeg regner med at kaste et par sæt oveni alle RM øvelser, når jeg lige har vænnet mig til den lidt højere workload.

Hvordan ser det så ud?

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Thomas: er det bare mig eller kører de speed squats som box squat? Det har jeg nemlig tænkt en del på.... om man skal bounce i bunden (for at lave en stretch-shortening cycle for max power i reversal) eller køre til pause i bunden.... iøvrigt det samme for bænkpres

Jørgen: jeg har vel en lille stærkmand gemt i maven :lol: . Og så regner jeg meget stærkt med at begynde på karate indenfor 1-2 ugers tid igen. Man kan vel sige at funktionalitet er min ting...

Link to comment
Share on other sites

man burde vel kunne bænke sin egen vægt 20 gange, tage 100 strækkere uden pause, lave 25 chinups uden pause og stadig kunne løbe en marathon på under 3½ time, ik'? Nåja, og så stadig være blød og smidig i muskulaturen.....

Så der mangler en del

Link to comment
Share on other sites

Thomas: er det bare mig eller kører de speed squats som box squat?
Ja, de kører box-squats på speed squat dag. Det skyldes 2 ting. For det første at Louie mener det lære en at squatte korrekt. Nemlig ved at sætte sig tilbage. For det andet fordi boxsquats har den gode egenskab en den knækker den koncentriske og eccentriske kæde. Dette opbygger god startstyrke og acceleration.
om man skal bounce i bunden (for at lave en stretch-shortening cycle for max power i reversal

Hvis du kører almindelig squat på DE dag, så SKAL du køre med en hurtig vending i bunden, for at opbygge maksimal reversalstyrke. Hvis du pausede, så ville du opbygge statisk styrke i bunden, og det er ikke relevant. Man kan dog godt køre pause squat som supplerende øvelse, evt. efter sin ME øvelse, da det opbygger god stabilitet i bunden.

iøvrigt det samme for bænkpres

Det samme gør sig gældende i bænkpres. Louie mener ikke det er nødvendigt at pause i træning, da man opbygger langt større eksplosiv styrke og reversal styrke, ved ikke at pause (dog ikke bounce, VIGTIGT). Argumentet er også at strækrefleksen er aktiv i flere sekunder, hvilket er nok i forhold til konkurrencepausen. Samtidig hjælper deres trøje dem også i den henseende. Hvis man er styrkeløfter som konkurrere uden trøje, så ville jeg nok lave de tunge singles efter DE sættene med pause, så man bliver vant til at lave pause med tunge vægte.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

så er det meste vist ved at være på plads.... jeg takker mange gange..... Sjov tråd, men tetanterne iøvrigt. "Ignorance is bliss".....

Og lige en sidste ting..... i forbindelse med RM øvelserne snakker Dave og Louie meget om fatigue. Skal man starte submaximalt og så øge fra gange til gang, indtil man rammer positiv failure, eller skal der fuld skrald (= lige inden positiv failure) på fra starten.

Link to comment
Share on other sites

De starter ikke deres øvelser submaksimalt. De kører det 100 % efter dagsformen og tager det de kan indenfor de rammer de har stillet op i øvelsen. Om det skal køres tungt, om det skal køres efter accumulated fatique princippet osv. Du skal huske at de roterer deres RM øvelser ofte. Nogen gange kører de dem kun 2 uger. Andre gange 6 uger. Det varierer alt efter om de kan presse nogen fremgang ud af den.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

tak for tilliden B) Jeg følger skam osse dit monster volumen projekt med stor interesse. TJ påstår jo at WSB virker fint som massebyggerprogram og jeg fandt jo ud af at deres hemmelighed osse er højt volumen.

Nå, men dagens træning var som følger:

DE squat/dødløft

DE øvelser m. tilbehør

CAT squat - 6x2@70

CAT box squat - 6x2@70

Squat singles- 100, 100

Walkout - 20 sek@170

CAT dødløft - 10x1@120

dødløft singles - 140, 150

Højt rack pull - 10 sek@210

RM øvelser

leg curl - 4x5@85

Power shrugs - 1x3@130, 5x5@110

Træk til bryst - 5x5@105

siddende læg - 1x5@30, 5x5@60

Det var eddermame en tough omgang.... da jeg var færdig med den dynamiske del, havde jeg små kramper i venstre lår og højre balde og svedte som et svin. Jeg kørte nok med lidt for meget i både squat og dødløft.... de gik begge fint i starten, men blev gradvis mindre eksplosive. jeg tager 60 i squat og 100 i dødløft næste gang. Leg curl var ret slemt, da jeg stadig har en ret voldsom DOMS fra goodmornings, så jeg strøg det sidste sæt (jeg var ikke rigtigt i humør til at lægge mig ud med glute-ham raises). I shrugs havde jeg problemer med grebet og vaqr liiiige ved at tage et par straps, men fortrød (så kan de underarme fanme lære det). Træk til bryst var osse hårdt, men jeg kan godt tage 110 næste gang. Siddende læg var et helvede... fra og med 3 rep i første sæt med 60 fik jeg dobbeltsidig krampe i hver kontraktion, men jeg fuldførte alle sæt (så kan de lægge fanme lære det). Det må skyldes en uvant arbejdslængde, da jeg ellers altid kører stående lægpres.

Undervejs fik jeg en snak med Mie et-aller-andet, sidste års nummer 3 til DM i fitness, om hendes træning, hvor jeg oplyste hende om MOL's mange herligheder, mens jeg udfrittede hende om sin træning. Interessant nok træner hun per gefühl, men overvejende efter et 3-split.

Jeg kunne ikke nå mere da jeg skulle hjem til min blok i kollegiet på grund af blokmøde, da der er blevet fundet en beboer fra min blok død på sit værelse i en tilstand man må betegne som rigtig meget død.

Den får :viking: :viking: :viking: +1 for en fed træning, hvor man kan mærke at man får lavet noget, men -1 fordi jeg ikke nåede at blive færdig.

Det her WSB giver nogle afsindigt hårde træninger, der bringer sved på panden i en for mig (i forbindelse med vægttræning ihvertfald) helt ukendt grad.

Link to comment
Share on other sites

1. Tak

2. Kan jeg faktisk ikke huske... 12-14 stykker, men det er lang tid siden (før jul), må jeg tilstå. Jeg kunne dog godt tænke mig at få fat i såd'n en tang der.

Jeg var nede og få trænet det sidste idag... jeg mødte BrainRoid og jeg fik vist forsinket ham en 20 minutters tid med lide kæbetræning. :)

Rotator cuff øvelser 3 supersæt med infraspinatus, supraspinatus

3x4 dragon flags (tror jeg det hedder. Jeg kan kun lave den eccentrisk del indtil videre)

2x20 hyperextensions

Udstrækning m. "Bro" og navlekiggeri

Rear laterals 1x10@10, 3x5@20

Da jeg kom hjem og havde spist lidt var jeg ude og løbe en tur med kæresten med på cykel.

3-4 km i ok fart

fik en god hase udstrækning bagefter

Lænden var ikke så ond som sædvanlig

Nåja, og så har jeg stadig pænt ondt i lårene og røven og læggen

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg gennem den første uge med WSB.....

DE Bænkpres

CAT BP m. pause - 10x3@50, 2x3@60

BP singles - 80, 90

Rackout - 120

RM øvelser

10 graders DB pres - 5x5@36

Militær pres - 4x5@50, 1x8@50

Fransk pres - 1x5@55, 4x5@50

Underarme rev. grip BB curl supersettet med statisk hold - 4x6/1@35/130

Bonus til ryg og skuldre

rotator cuff øvelser supersettet infraspinatus og supraspinatus med elastikker

Rear laterals - 1x8@8

hyperextensions - 2x15@mig

Knaldgod dag. God fart på min DE bænkpres og singlen med 90 var hurtigere end jeg nogensinde har presset 90 før. RM øvelserne gik fint og jeg har tænkt mig at øge vægt og volumen en tand næste gang. Fransk pres var oond. Jeg mødte Brain i jernhulen og jeg så en kvinde træne dødløft!! Det er sjældent sådan noget sker i Albertslund.

Min post training cocktail bestod af ½ liter underground emd chokosmag og en proteinshake......

Link to comment
Share on other sites

Man må jo ikke glemme at give den vikinger......

:viking: :viking: :viking: :viking: og den ville skam have fået en til, hvis jeg ikke havde fået noget mærkeligt knas med albuen til sidst......

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik forresten aldrig lavet en debriefing på HST..... jeg har forsøgt at spise mere "bulke"-agtigt og har taget næsten 4 kilo på.... jeg er blevet noget stærkere:

Bænkpres 1RM 100 kg -> 5RM 100 kg

Milipres 1RM 60 kg -> 1RM 70 kg

Skråpres DB 5RM 32-34 kg -> 5RM 38 kg

larry scott curl 5RM 50 kg -> 5RM 55 kg

Så det må siges at være en succes... jeg er vokset ud af flere af mine bukser! Næste gang jeg vil prøve HST bliver det uden 15 rep og med mere volumen og højere vægte fortsat efter 5 rep perioden, måske sådan her:

1 uge med 2x4

1 uge med 3x3

1 uge med 5x2

OG jeg arbejder på at få taget nogle billeder, men jeg er lidt sløv for tiden....

Link to comment
Share on other sites

Så det må siges at være en succes... jeg er vokset ud af flere af mine bukser

Me 2 :4flex: jeg har snart ikke flere bukser tilbage jeg kan passe, så det er enten ud og købe nyt eller cutting.

Det bliver nok lidt begge dele :bigsmile:

Flot stigning du har fået i bænk. Da jeg lavede 1RM på 100kg lå min 5RM på 85. Efter min nuværende runde er begge rykket 5kg op (1RM måske lidt mere, har ikke testet helt igennem endnu)

Link to comment
Share on other sites

En lille morgentræning:

ME squat/dødløft

ME øvelse

rack pull (fra lige under knæhøjde) - 140, 170, 180, 180, 185 (miss)

Rack pull (5 cm højerer) - 185

Højt rack pull - 220

Walkout - 180

RM øvelser

Goodmornings - 4x10@60

Chinups - 3x8@mig, 1x11@mig

weighted hyperextensions - 4x10@15

face rope pull - udgået pga mave DOMS

stående læg i smith - 4x10@100

bonus til skuldre og ryg

rotator cuff øvelser til supraspinatus og infraspinatus

bonus til fitness prinserne

2x20 strækkere

En udemærket træning. Mit rack pull passede præcis til mit sticking point i dødløft, med stangen præcis under knæskallen. At jeg trak 5 kilo under mit dødløft max fra mit sticking point, kan jeg ikke vurdere signifikansen for mit dødløft af..... det sidste forsøg på 185 trak jeg fra 5 cm højere end de andre og det var let. Det sidste rack pull, det høje, var ret slemt. Walkouten var peece of cake.

RM øvelserne gik fint, dog måtte jeg lade face rope pull udgå da mine mavemuskler er fuldstændigt ristede efter lårdagens mavetræning.

Jeg er ret overrasket over at der ikke er noget DOMS i pattøjet endnu..... men det er vel ikke noget 7x5 med 38 ikke kan kurere. Jeg klikkede ind ved 89.5 til træning efter en ikke særligt stor morgenmad, så jeg har nok haft en morgenvægt ved omkring 88 (mit træningstøj vejer ca. et kilo)

Den får :viking: :viking: :viking: jeg er bare ikke så god til morgentræning

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber på at få taget nogle billeder i denne uge.... når de kommer op, vil jeg måle mig på så mange kanter og ledder som muligt og smide det op sammen med. Jeg tror at min fedtprocent er steget en anelse, men det er jo ret svært at se, når man ofte kigger i spejlet, om der er sket ændringer. Jeg har udviklet en habil squatbooty og har fået en del over ryggen og skuldrene (hvor vi kan lide det).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share