Hånden på hjertet


CloudHands
 Share

Recommended Posts

Juleaftensdag løb jeg 7,43km på lidt under en time. Gns. hastighed var 8,31km/t.

Jeg plejer aldrig at løbe så langt, men det var som om at benene bare ville blive ved og ved forleden. Det var ret vildt og en meget skøn fornemmelse i kroppen. Jeg havde hvis tiden ellers havde tilladt mig det sandsynligvis kunne fortsætte en halv times tid endnu. Det var bare så fantastisk en følelse, slet ikke at høre et eneste pip fra kroppen om at det var for meget. Jeg holdt bare en jævn fart fra starten af og måtte flere gange undervejs berolige mit sind for ikke at sætte farten alt for meget op, f.eks. med fartleg eller når en medmotionist strøg hurtigt forbi mig. Bare roligt og meditativt, det ene ben foran det andet, no stress. Det var perfekt og vejret satte helt bestemt kirsebærret på toppen. Kan ikke forestille mig en bedre start på juleaften :4thumbup: :superman:

Juleaften var dejlig og rolig. And, flæskesteg, sprød svær, rødkål, brune og hvide kartofler, risalamande, konfekt... Altsammen hjemmelavet fra bunden. Hell yeah! Juleaften indbragte mig et kursus i kinesiotaping, en kettlebell på 12kg, en biladapter og et armbånd til min Samsung Galaxy SII, samt en håndfuld søde ting fra børnehavens juleværksted fra mine børn. [Edit]Åh jo, så fik jeg også en Air Blaster Automatic Tommy 20... Dvs. en legetøjspistol der kan skyde skumpile afsted. Hvorfor? Kan du jo spørge... Jo ser du, det er fordi jeg godt kan lide at lege røvere og soldater med mine unger. De har også skumrifler og så render vi rundt i lejligheden og skyder efter hinanden. Det er pisse skægt[Edit]

Igår havde jeg for længe siden sagt ja til en dagvagt på et plejehjem fra 0730-1330 og da klokken var 1300 fik jeg en opringning om at der var en ekstravagt til mig fra 1500-2300. Havde ellers sagt ja til julefrokost med min mor, sammen med resten af min familie, men jeg følte ikke at jeg kunne sige nej til alle de penge som sådan en vagt ville indbringe.

Men fuck hvor var jeg bombet efter 14 timers arbejde, velvidende at hele min familie julehyggede uden mig. Da tiden endelig kom hvor jeg skulle hjemad, så var nattevagten fandme forsinket :nonono: Og ikke sådan rigtigt forsinket, som i at deres bil var brudt sammen eller bussen havde brændt dem af, men mere sådan vi hyggedesnakkede lige og fik en smøg forsinkede. Så jeg skred med det samme da de trådte ind af døren... De syntes vist at jeg var lidt mopset/sippet. Fuck dem!

I dag fik jeg lov til at sove til jeg vågnede og når konen har sovet et par timer, så drøner jeg i træningscenteret og løfter nogle vægte. Det er min military press dag i dag, så det bliver logget senere. Senere skal vi ud til svigermor et par timer... Fuck hvor jeg ikke gider. Hun har kuk i kalechen og er bare en helt igennem nederen person, men samvittigheden skal plejes i denne søde juletid.

CH over and out :4thumbup:

Edited by CloudHands
Link to comment
Share on other sites

God form CH!

Mange tusind tak Jaaanie... Jeg er også bare så stolt af mig selv :4thumbup:

Jeg løb morgentur igen i dag og har nu udvidet min rute til ca. 7,5km. Efter løbeturen forleden sagde vægten 85,6kg, men i dag er den efter løb oppe på 86,7kg. Spiser også godt for tiden.

Det er mærkeligt at spise så lidt som jeg gør for tiden. Min mave kan slet ikke rumme særligt meget mere, fordi jeg har vænnet den til at få så lidt i sig. Jeg får det faktisk helt dårligt hvis jeg spiser for meget. Jeg plejer ellers at kunne sætte en del til livs, men ikke mere...

Har heller aldrig halsbrand mere. Jeg havde stort set altid halsbrand før i tiden. Der gik sjældent en uge uden at jeg havde sure opstød og ondt i maven. Those days are gone :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Program for den 28. december

Hypers

2x15

Crunches

2x10

Chin-ups

5x3xbw

Squat

Op til 5x95kg (Har pryglet mine ben en del for tiden, bl.a. ved at øge distancen jeg løber og det har tilsyneladende taget lidt hårdt på den. Der var stort set intet krudt i stængerne, så jeg fik ikke kørt over de 5 reps i dag)

Samt 5x10x65kg

Gårsdagens og dagens program

Igår droppede jeg min løbetur pga. trætte knæ og stænger.

I dag kørte jeg:

Bænk

Op til 5x80kg (Fuck jeg er blevet svag efter jeg har tabt mig. Det var kun med nød og næppe at jeg fik stangen op på femte rep. Glæder mig til at spise lidt mere end jeg har gjort de sidste 3 måneder, når jeg rammer den 8. januar. Tror også at styrken har godt af det.)

Inverse flyes

1x12x26kg

3x12x33kg

Hypers

3x15xBW

Cable flyes

3x10x20kg

Link to comment
Share on other sites

Nytårsupdate

Først og fremmest vil jeg gerne lige sige tak til alle jer der følger med og kommenterer. Det er dejligt og bekræftende. Det betyder meget for mig :bigsmile:

Så har der lige været lidt træningspause hen over nytåret, derfor ingen logging...

Mit nytår har været mere fedende end min jul, interessant nok. Vi spiste sushi og hjemmelavet tiramisu. Fuck det var lækkert :4mewantfood:

Jeg vejede mig nytårsaftens dag ved min fastes slutning (ca. 18 timer) da jeg kom hjem fra arbejde og vægten sagde 86kg. Kun 500g over min hidtige laveste vægt i denne ombæring. Da jeg nytårs morgen vejede mig, vejede jeg 89,1kg :4thumbup: Grundet rester fra nytårsmenuen ligger jeg stadig og roder omkring de 88kg :dry: Men nu er de i bund og et nyt år kan begyndes.

Jeg arbejdede både nytårsaftensdag og nytårsdag. Dagvagter af henholdsvis 7 og 8 timer. Det giver godt, mellem 350 og 420kr. i timen. Ærgerligt at være væk fra familien og ikke kunne give en hånd med til forberedelserne, men dejligt at kunne trække vejret lidt friere allerede fra starten af det nye år.

Vores nytårsaften var rigtig rigtig dejlig. Vi var os fem og så et vennepar med deres tvillinger. Vi havde lavet al maden dagen i forvejen og sushien var bestilt allerede en måned før, så vi skulle stort set ikke løfte en finger. Bare rydde lidt op og gøre lidt rent, så var lejligheden nytårsklar. Vi fik drukket lidt vino og bobler, spist os runde i god mad, snakker om alt og intet, vendt verdenssituationen, nusset og puttet med børnene der nød fyrværkeriet og den gode stemning, set 90års fødselsdagen og dronningens fesne nytårstale, sunget det nye år ind, så naboerne kunne høre det og alt i alt bare hygget os sammen med nogle mennesker vi holder meget af, mere end vi har gjort i mange år efterhånden.

Jeg er så taknemmelig for at have sådan nogle dejlige venner :blush: Det betyder mere end jeg lige går og husker på i hverdagen.

Jeg forærede min hustru begge sæsoner af SGU (Stargate Universe) og vi tog hul på den lige før nytår og har set fem afsnit indtil videre. I love sci-fi :bigsmile: Det er en god serie og hustruen er også glad :wink: Det er en serie som adskiller sig betydeligt fra tidligere Stargate spinoffs. Den er langt mere mørk, dyster og håbløs end tidligere. Det ser ud som om at de har villet lave en mere voksen udgave af serien, som fokuserer mere på det interpersonlige end på en omsiggribende kosmologi og "save the world" følelse. I de tidligere serier var man aldrig i tvivl om at Carter eller Jackson ville redde situationen i sidste øjeblik ved at fyre et eller andet technobabble af, eller at Teal'c trods det at være blevet skudt i smadder alligevel tager sig sammen og uddeler smerte og død til de onde i slutningen. I SGU er der langt mere på spil lader det til...

Jeg er så småt ved at være i bund med mine lektier. Mangler "kun" 3 blækmatematik, 1 blækfysik og 1 matematikrapport. Det varmer at være nået så langt. Særligt når jeg kan bruge 3 timer på ét fucking regnestykke. Det er ikke fedt at være handicappet når man tager matematik på A-niveau :dry:

De næste 5 måneder bliver MEGET pressede. Jeg starter op på et turbo-hold i kemi B-niveau, så indtil sommerferien så har jeg timer på skolen fra 1100-2115, mandag til torsdag. Det skal nok blive sjovt. Kommer helt sikkert til at savne min familie. Selvom min kone og jeg er enige om at det er sådan det skal være, kan jeg ikke undgå at det stikker i mit hjerte, at vide at hun er alene om tjansen at tage sig af vores børn, så mange dage om ugen :cry:

Nåh...

Dagens program

5,14min løb a 12km/t

Dødløft

10x20

10x45

5x55

5x60

5x70

5x80

5x95 (havde glemt min kalk derhjemme, så mit greb gled, men jeg tror der ville have været til i hvert fald 3 reps til, uden de store problemer)

5x10x65kg

Chin-ups

4x3xBW

1x2xBW (der gik et eller andet galt i min bisp, så jeg droppede sidste rep. Det gør ikke ondt nu eller noget, men jeg synes ikke det var værd at presse citronen, når nu jeg tidligere har haft problemer netop der)

Min chin-ups er teknisk blevet langt bedre, så selvom jeg kun tager 3 reps, føler jeg at jeg får en del mere ud af det end tidligere.

Edited by CloudHands
Link to comment
Share on other sites

Jeg gætte på at du træner uden for receptionens åbningstid :tongue: Eller må man gerne?- det er jo ikke en "rigtig" FW.

Det med vægten skal nok stabilisere sig. Jeg vandt 4½kg fra 23/12 til 25/12 men de forsvandt ret hurtigt igen.

Jeg træner altid udenfor receptionens åbningstid :wink:

Men det er ikke noget problem med kalken, for jeg bruger Mammut Liquid Chalk. Det sviner stort set ikke. Nemlig :bigsmile:

Vægten er allerede godt nede igen, så jeg er mere rolig nu :smile: Bliver bare lidt edgy når det går den forkerte vej, vil SÅ lidt tilbage til mine gamle spisevaner og vægt.

Link to comment
Share on other sites

Uventet skolefri... Altid rart

Troede jeg skulle i skole i dag. Men det skulle jeg ikke. Fik løbet en marine mile på en god tid. Gik tur sammen med hustruen, det var vådt og koldt, men dejligt at snakke sammen og nyde hinandens selskab.

Er nu nede på 86,4kg :bigsmile:

Ih hvor er det sejt CH, du gør det sgu godt! :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Har købt straps og ny kalkcreme... Så kan de vægte bare komme an!

Døjer med ondt i skulderen/brystet. Ryggen gør mindre ondt i dag end i går. Det er rart. Jeg er begyndt i går på kemi B-niveau turbohold jan-juni. Vores lærer fik en kvinde i klassen til at græde. Vejer nu kun sølle 85,5kg og har det faktisk fantastisk godt. Intermittent fasting går so so, for jeg kan sgu ikke nå mine makroer... Altså selve fastefasen går fint, men at nå mine makroer i spisevinduet... :nonono: Må i tænkeboks omkring nye opskrifter. Tror nemt jeg kan blive ked af hytteost og kyllingefilet.

Igår trænede jeg RPT...

Cykling 10min 25km/t

Bænk

5x80kg

7x72,5kg

12x65kg

12x57,5kg

Reverse flyes

3x12x33kg

Link to comment
Share on other sites

Du bliver jo snart en pind :worship:

Worship the stick of stickness :laugh:

---

Hey fik også lige klemt en løbetur på 7,5km ind... Langsommeste tempo nogensinde på den distance, men hjem kom jeg da. Holder en løbe/squat pause den næste uges tid for mine knæ acter up :sneaky2: Åh jo og så sagde post-løbetur vægten sølle 83,8kg... Det meste nok vand, men wtf! :4thumbup:

Edited by CloudHands
Link to comment
Share on other sites

Godt gået med IF! :smile: Det kunne jeg aldrig klare, uden at blive sindssyg. Hvordan kan du holde koncentrationsniveau'et oppe i løbet af dagen?

Tak skal du have JAAB... Jeg troede egentlig ikke at jeg selv ville kunne tåle at faste så meget af dagen. Jeg har altid troet at mit blodsukker ville blive for lavt, at jeg ville få cravings osv. Men af en eller anden grund er det gået helt glat og uden problemer.

Jeg har det faktisk helt fantastisk med den her måde at spise på. Fast to feast, så at sige.

Jeg havde slet ikke tænkt over det med koncentrationsniveauet før du nævnte det og det må jo betyde at det ikke er et problem. Jeg synes måske endda at koncentrationsniveauet faktisk er blevet en lille smule bedre, men det kan også bare være mit fokus på træning og det at leve et sundere liv der udløser det. At have et overordnet mål har det jo med at gøre det nemmere at holde koncentrationen.

Tror desuden at det er meget forskelligt hvilken metode der passer til individet. Det her lader til foreløbigt at passe mig overordentligt godt. Det eneste aberdabei er selvfølgelig, at jeg kender mig selv godt nok efterhånden til at vide, at things change. Måske er det ikke vejen for mig i morgen, men det kamp tager jeg til den tid :wink:

Og velkommen til loggen, hvis jeg ikke allerede har sagt det tidligere :smile:

Link to comment
Share on other sites

15.01.12

Løb 7,2km på 46,2min. Mit bedste løb i over tre år. Både hvad tid og hastighed angår. Det var ret perfekt.

16.01.12

Squat

2x10x20

3x105

5x95

10x85

Avs mine ben var svage efter min gode løbetur dagen før.

Military

2x10x20

4x47,5

8x42,5

10x37,5

EZ BB curl

15x7,5

8x22,5

8x27,5

8x30

18.01.12

Chins

3x4

L-sit chins

1x2

2x1

Hypers

3x15x20

DB BP

2x10x20

8x23

8x25

8x27,5

BoR

10x20

5x60

3x85

5x77,5

8x70

19.01.12

Løb 10,1km på 1t9min32sek for første gang i mere end tre år løber jeg fulde 10km. Glad men fuck hvor er jeg smadret i dag :laugh: At være i god form er fantastisk.

20.01.12

Kampvægten siger i dag 83,9kg.

Fra i dag og frem til den 31. januar er der ingen (i hvert fald næsten ingen) træning fordi jeg skriver SSO. Så udnytter tiden til at restituere og fokusere på opgaven istedet for på træningen.

Glæder mig til at det er overstået :smile:

Har lige købt den her til min søn... :4thumbup: No pressure son... Really, NO pressure!

post-18376-095065700 1327039240_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share