Hånden på hjertet


CloudHands
 Share

Recommended Posts

Du har absolut ingen fart/eksplosivitet i dit dødløft og du løfter hoften/strækker benene alt, alt for tidligt.

Fokuser på det... Det er nemmest at fokusere på i dine opvarmningssæt.

Spænd i glutes+hamstrings+øvre ryg før du løfter

Tak. Jeg kigger på det til næste gang.

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=0-k7d9NzCB4

Tror eksplosivitet generelt er en egenskab jeg mangler :tongue:

Hvis eksplosivitet er et generelt ønskværdigt og efterstræbbart mål, så tror jeg at jeg skal arbejde længere væk fra 3-5RM rangen end jeg gør nu :wink: Men klart at jeg skal have mere eksplosivitet...

Link to comment
Share on other sites

Ny dødløftvideo med samme topvægt som sidst +2reps... Prøvede at få lidt mere eksplosivitet ind. Øvede mig på de lettere set, som jeg også ville videofilme, men batteriet var næsten fladt så jeg gemte det til det tunge løft.

http://www.youtube.com/watch?v=2vqIfq2eNSM

Prøvede at rette mig efter denne video, bortset fra at den unge mands lændesvaj virker lidt overdrevet...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Beklager den tynde træningsdækning på det sidste. Tænk at det er mere end 14 dage siden sidst. Pt. Logger jeg min træning på fitocracy.com og når selve logningen er ude af verden, så skænker jeg det ikke rigtig en tanke... Altså andet end at jeg fra tid til anden savner at logge andre ting end lige træningen. Men tiden er sgu ikke lige til det for tiden.

Børn, træning, skole og arbejde trækker mere.

Jeg er stadig igang med intermittent fasting og er generelt set ret glad for det. Selve processen at tabe fedt mens jeg bygger muskelmasse op tager en del længere tid end det bare at tælle kalorier og veje mig hver dag. Jeg kan sagtens se resultater i spejlet, men jeg synes at det var nemmere da jeg bare skulle glo på en vægt. Bottomline er altså at IF er sværere, men i sidste ende er jeg tilfreds med det.

Om en måneds tid tror jeg at jeg poster nogle nye billeder. Er begyndt at poppe veins på bisperne og underarmene, mine delts er ved at være godt definerede men mangler ligesom patværket en del masse for at det er harmonisk og pænt. Mine lats og serratus er blevet en del større og mere markerede. De eftertragtede seks firkanter putter sig stadig godt under et lag stædigt fedt...

Er i gang med at læse Beyond Brawn af Stuart McRobert og er ret glad for den foreløbigt.

Over and out for nu... Familien kalder :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Træning og familie er vigtiger end at logge.

Men det kan være vældigt motiverende, og de færreste NoN-MOLer gider at høre om ens PR i Squat osv. :laugh:

Fed fremgang. Der bare vise at når man sætter sig et mål og planlægger efter det. Ja så kan man sgu også nå i mål.

Jeg har selv den indstilling et ens børn får en del mere ud af at se deres far træne og dyrke motion frem for at snakke om det. Way to go role model :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nåh så må vi ha' sparket liv i den her log igen. Tak til Arcus for at skubbe mig i den rigtige retning.

Dagens træning ser således ud:

Cykling 18 minutter med 3 høj intensitetsintervaller indskudt i slutningen af 1 minuts varighed hver. Jeg er lige kommet tilbage til træningen efter lidt over en uge med sygdom og det sad stadig i kroppen, så jeg blev hurtigt dårlig af at presse mig selv. Jeg have egentlig tænkt mig fem intervaller, men det blev ikke til mere end de tre. Så smed jeg mig på jorden, fik lidt protein og koldsvedte til jeg var frisk igen.

Så bænkede jeg følgende:

8x20

8x40

8x50

6x61

6x61

8x61

Pendlay

10x20

5x40

5x50

5x61

5x61

10x61

Hypers

10

Mit hoved kunne ikke rigtig følge med. Det føles som om det lige skal have et par dage endnu før end at det er sundt at vende knolden nedad :)

Gns puls 117, max 167

På mandag håber jeg at kunne begynde på Lyle McDonalds Ultimate Diet 2.0, men nu må vi se. Jeg er i gang med at læse bogen og er ved at danne mig et overblik, men med de anbefalinger jeg har fået af kuren, så er jeg ret sikker på at det SKAL prøves i hvert fald et par uger. Bare for at se om det giver andre og måske bedre resultater end IF a la leangains.com har givet mig til dato. Synes godt at jeg kan se en forandring med leangains, men det går pt. ret langsomt og jeg kunne godt tænke mig at være hakket til sommer, uden at smide alt for meget muskelmasse. Nu må vi se :)

post-18376-0-71107400-1334133293_thumb.jpost-18376-0-49156600-1334133284_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Held og lykke med UD 2.0 Spændende at høre hovrdan den spnder af. Overvejer den selv men det bliver ikke lige inden for de næste par uger.

Vil hellere bygger lidt mere muskel masse op pt. end være super cut og lean.

Edited by Arcus
Link to comment
Share on other sites

Sluttede lige dagen af med 8 pistols til hvert ben og 3x5sek l-sit i mine paralettes.

Har ædt for ca. 11500kJ i dag 208g protein, 323g kulhydrat og 70g fedt. Jeg har altid svært ved at holde fedten lav. Jeg skal dagen forinden altid sikre mig at alle mine måltider til dagen efter er lavet og beregnet for ellers fucker jeg det op med et eller andet lort, hvor der er alt for meget fedt i. Den slags planlægning er desværre svær at lave, hver dag med skole, børn, arbejde og træning... Men når det kører, så kører det og jeg må holde fast i de positive oplevelser og leve på dem.

Gik op til kemi prøveeksamen i dag i et emne jeg ikke havde forberedt (organisk kemi og navngivning) og fik 7. Fik min terminsprøve i dansk tilbage og fik 12. Gode, positive oplevelser som jeg samler ind til a rainy day. Tak fordi du læste med.

Link to comment
Share on other sites

Sluttede lige dagen af med 8 pistols til hvert ben og 3x5sek l-sit i mine paralettes.

Har ædt for ca. 11500kJ i dag 208g protein, 323g kulhydrat og 70g fedt. Jeg har altid svært ved at holde fedten lav. Jeg skal dagen forinden altid sikre mig at alle mine måltider til dagen efter er lavet og beregnet for ellers fucker jeg det op med et eller andet lort, hvor der er alt for meget fedt i. Den slags planlægning er desværre svær at lave, hver dag med skole, børn, arbejde og træning... Men når det kører, så kører det og jeg må holde fast i de positive oplevelser og leve på dem.

Gik op til kemi prøveeksamen i dag i et emne jeg ikke havde forberedt (organisk kemi og navngivning) og fik 7. Fik min terminsprøve i dansk tilbage og fik 12. Gode, positive oplevelser som jeg samler ind til a rainy day. Tak fordi du læste med.

Standard BB diæt = 1 g fedt pr kg kropsvægt, så jeg ser ikke problemet.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser så lidt fedt som muligt på træningsdage, som i dag, helst under 40g. På hviledage kan jeg spiser det fedt jeg har lyst til, more or less.

Jeg går ikke ud fra du er startet på UD2 endnu?

Fordi hvis det er en del af UD2 (tvivler), så go on, det virker og jeg trækker mine ord tilbage :tongue: .

Ellers virker det bare ret dumt. Hellere mere fedt og prots end flere carbs, SPECIELT på diæt.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Jeg går ikke ud fra du er startet på UD2 endnu?

Fordi hvis det er en del af UD2 (tvivler), så go on, det virker og jeg trækker mine ord tilbage :tongue: .

Ellers virker det bare ret dumt. Hellere mere fedt og prots end flere carbs, SPECIELT på diæt.

Er ikke begyndt på UD2 endnu. Skyder nok starten på det projekt til efter eksamenerne.

Pt. kører jeg intermittent fasting a la Martin Berkhan og Andy Morgan (leangains.com og rippedbody.jp).

16 timers faste, 8 timers spise. Træningsdage spiser jeg ca. BMR og på hviledage spiser jeg ca. -20% af BMR, fordi jeg er i gang med at cutte. Alle dage forsøger jeg at få 1,5g protein per kg LBM. Træningsdage spiser jeg mange kulhydrater og lidt fedt. På hviledage spiser jeg ikke så mange kulhydrater og det fedt jeg vil.

Det ser ud til at virke for en hel del af dem jeg snakker sammen med på nettet, ikke mindst de testemonials der er at finde på de ovenfornævnte hjemmesider. Ikke at det er nogen gold standard, men det virker i hvert fald for nogen (Mener at huske at ham gymnastikfyren her på MOL der tog sine ringe med ud i skoven og trænede... Q-et eller andet, han kører IF og er ret glad for det). Jeg har kørt programmet i nogle måneder nu, uden at være helt nazi omkring det. Jeg ved endnu ikke helt om jeg er solgt, men foreløbigt synes jeg at kunne se at der ryger fedt, mens jeg holder muskelmassen...

Link to comment
Share on other sites

Har haft uforholdsmæssigt ømme skuldre efter brysttræning forleden... Synes ikke helt at det står mål med den indsats jeg gjorde og det pisser mig lidt af. Nåh men der er et par dage til min næste skulder/bryst træning, så mon ikke det hele når at arte sig... Jow jow.

Dagens træning

DL

10x20kg

5x60

5x80

5x100

3x120

4x110

7x100

Det var ok, selvom at jeg savner at hive mere op fra jorden. Det var lige på min grænse kunne jeg mærke, så det var fint bare at holde den på 120. Det er også "kun" 10 kg under min personlige rekord... Så jeg har nok ikke grund til at brokke mig. Teknikken og opspændet virkede helt ok.

Jeg havde planlagt dips, men der var en idiot af en centerleder der i forbindelse med fornyelse af alt udstyret i biksen, tænkte at et dipsstativ da var en overflødig dims at have stående. Idiot!

Så det blev kun til 5x5 chin-ups som den sidste øvelse inden jeg skulle videre i skole (hvor jeg sidder nu og venter på mine study buddies).

Link to comment
Share on other sites

Løb 5km 32min 9,4km/t gns puls 165 maxpuls 185... Spurtede op af alle bakker jeg kom til og tog en tur på ca. 500m gennem noget mudret og knudret skovbund just for the lulz.

Var til endnu en prøveeksamen i kemi i går, emnet var vinens kemi og jeg fik 7. Fuck hvor har jeg eksamensstress. Føler slet ikke at jeg kan følge med. Dansk og Kultur- og samfundsfag skal nok gå godt, men kemi, fysik og matematik... Føj for helvede!!! Kan klare mig med et 2-tal i matematik, men fysik og kemi der skal jeg bare have så højt som jeg kan og gerne over 7 i begge fag.

Kryds hvad der krydses kan for mig folkens. På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Dagens program

Opvarmning

Løb 6min 1,1km

Push-ups med fødder på bænk

2x10

BP

10x20

7x40

6x50

3x8x62

6x62 (failede på den 7. rep fordi jeg tog for kort pause mellem sets. Havde ellers planlagt 5x5x62. Skyndte mig for meget fordi der stod en fyr og gerne ville til også)

Pendlay

10x20

10x40

6x50

5x5x62

Shrugs

3x10x60

Farmerwalk

6x12mx32kg/hånd

Jeg synes jeg laller lidt meget rundt for tiden når jeg træner. Der er ikke så meget struktur på det som jeg gerne ville have. Det hjælper ikke på det at idioten der styrer centret har fjernet dipsstativet. Fik jeg sagt at jeg synes han er en idiot? Han er en idiot!

Skal have lavet mig nogle t-shirts hvor der står at jeg ikke gider at snakke med folk når jeg træner... Det tager for meget tid, når man er så høflig og konfliktsky som mig. Bleh...

Har fundet nogle gode undervisningsvideoer på nettet om matematik... Så er i lidt bedre eksamenshumør end jeg var sidst jeg loggede... Kender jeg mig selv ret bliver tiden til min sidste eksamen er overstået til en fin, som perler på en snor, på hinanden skiftende udsving mellem total depression og selvmordstrang til ekstase over hvor sej jeg kommer til at være til eksamen... Pyha, den slags rutsjeture er ikke noget jeg holder af.

Har oppet mit kalorieindtag... Har ligget i deficit i over et halvt år, så nu er det tid til at spise lidt mere end tidligere og se om det kan rokke ved styrken og ikke mindst størrelsen. Spiser stadig efter IF/LG modellen. Nu er splittet 9400kJ/1400kJ med ca.200-250g protein om dagen. Mit BMR har jeg ikke, som tidligere, regnet ud med en formel, men er baseret på mit nedskrevne gennemsnitsindtag over de sidste 4 måneder. Splittet svarer ca. til et -20%/+20%.

Dagsformen ser således ud...

post-18376-0-90662600-1334782446_thumb.jpost-18376-0-99300500-1334782771.jpg

Sidste billede er der lidt attitude... Ved ikke helt om det warranted ;)

Edited by CloudHands
Link to comment
Share on other sites

Det er nu to måneder siden at jeg satte mig nedenstående mål og jeg synes at det ser ud som om at de bliver svære at nå... :/ Jeg var lige i gang med en god rytme på dips og havde ramt 5x7xbw uden de store problemer, så det var jo godt, men så fjernede de mit stativ til dips. Jeg har også forbedret min Cooper med nogle hundrede meter, så det er også ok, men altså bortset fra dips og løb ser det sort ud. Det er ok, for forhåbentligt betyder det at jeg får nogle gode karakterer til eksamenerne, når jeg ikke arbejder så målrettet med min træning for at få tid til at læse... Meeeeen det er nu alligevel ufedt at blive svagere og/eller federe. Har ikke tid til at gentænke mine mål og muligheder, så det må vente til efter eksamenerne... Buhu! :/

Mål inden 30 juni 2012

Mine nuværende løft ser sådan ud:

Bænk 5x85kg

Squat 4x105kg

Dødløft 1x122,5kg

Military 5x47,5kg

Chins 5xBW

Dips (assisted) 10xBW

Cooper 2130m/12min

Mine mål er:

Bænk 92,5kg (alternativt decline dumbbell benchpress 35kg/2, pga. skulderen)

Squat 122,5kg

Dødløft 145kg

Military 62,5kg

Chins 10xBW

Dips 8xBW

Løbe 2400m på 12 minutter

Jeg har siden oktober sidste år tabt mig i omegnen af 14 kilo og jeg vil nu gerne lidt længere ned endnu. Har målt min fedtprocent med tang og den ligger og roder et sted mellem 15 og 16 procent. d.d. vejer jeg 81,4kg.

Jeg vil nå de fire store ved at trappe vægten op med 2,5kg hver anden træningsgang. Chins og dips må kommer som de kan hen ad vejen. Pt. kan jeg tage 5 pæne chins i streg. Dips står det værre til med, da jeg pt. kun laver assisted, men nu må vi se. Løb vil jeg nå ved at løbetræne 2-3 gange om ugen. Det skulle være realistisk nok.

Jeg vil nå mit vægttab og recomposition ved at fortsætte med at følge Leangains a la Martin Berkhan (Intermittent Fasting) Hvor jeg spiser mit første måltid efter første træning på dagen dvs. omkring kl. 12-13 og spiser mit sidste på dagen omkring kl. 20-21. Jeg spiser ca. 7500kJ på hviledage og 11000kJ på træningsdage, hvilket svarer til +20%/-20% af BMR for en som mig, der bare ikke laver en skid. Så er der lidt leeway når den søde tand tager over...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share