Hånden på hjertet


CloudHands
 Share

Recommended Posts

Dagens program

Cykling (doms præget) 15min. 6,3km

Crunches

3x20xBW(40grader)

Hypers

3x15xBW

Nakke

4x25x20kg

Dødløft

2x10x20kg

4x5x90kg

1x9x90kg

Bænkpres

2x10x20kg

4x5x70kg

1x9x70kg

Seated v-grip rows

2x10x60kg

One arm rows

2x10/10x25kg

Overhead squat

1x5x22,5kg

Råtræk

5x1x22,5kg

Gik efterfølgende en lang tur på cirka en time.

Så på arbejde til 23... Nu logging. Om lidt sove.

I morgen op kl 0630, hygge med børnene, mens wifey er på job... Så arbejde til 23 igen.

Var helst fri.

Edited by CloudHands
Link to comment
Share on other sites

Så røg der endnu en marine-mile i benene og endda på en udmærket tid... Vægten er røget over 90 igen, men jeg er også gået til den her i weekenden. Er ikke sikker på at det var det der gjorde udslaget, men jeg tror det hjalp på løbeenergien at være pumpet helt op på carbs.

Link to comment
Share on other sites

Dagens program

15 min cykling 7,2km

Front squat

2x5x20kg just for the lulz

Military press

2x10x20kg

4x5x35kg

1x12x35kg

1x8x30kg

1x10x25kg

Dødløft

1x10x20kg

4x5x90kg

1x8x90kg

BoR

1x10x20kg

1x10x50kg

3x5x80kg

DB press flat bench

2x15x25kg

Hypers

3x15x15kg+BW

Lateral raises

2x15x5kg

DB curl

2x20/20x5kg

Link to comment
Share on other sites

I går en marine-mile i Fredensborg Slotshave. Det var fandme smukt og lækkert. God form og udholdenhed.

Alt i alt en god dag, bortset fra at konen rev siden op på bilen. Selvrisiko 3K plus at vi mister elitebiliststatus :sneaky2:

I dag...

Dagens program

Cykling 15 min. 7, noget km

Squat

2x10x20kg

1x5x50kg

1x5x70kg

5x5x90kg

Bænkpres

2x10x20kg

1x5x50kg

1x5x60kg

5x5x70kg

Kørte bænk og squat i supersæt med max 1 minuts pause mellem sættene. Det var hårdt, men godt

Lateral raises

2x15x5kg

DB curls

2x20x5kg

Hypers

2x15x15kg

Link to comment
Share on other sites

De seneste dages hurlumhej

Løb i fredags den sædvanlige marine-mile. Kunne virkelig mærke mit højre knæ gøre vrøvl a la springerknæ FML! Achillessenen brokkede sig også i venstre ben.

Da jeg kom hjem trænede jeg med mit hjemmeudstyr, der kun går op til 50kg. Det blev til noget BB dødløft 5x15x50kg, chinups 5x3xBW, strækkere 5x10xBW, DB curlz 2x20/20x10kg, 1 minut planke, 10xMcKenzie pushups.

Løb i dag. Sløv omgang på tom mave med enkelte indskudte spurte og tre gange hillsprints (a 200m). Brugte en time på at gå/løbe min sædvanlige rute. Knæet lavede ikke så meget bøvl, men jeg blev varm alligevel og fik en lille smule oplevelse af at udrette noget.

Tog lige 3x10x50kg dødløft just for the lulz inden vi fik gæster til formiddagskaffe.

Vægten efter løb siger 90,2kg (i går aftes sagde den 92,4kg :blink: )

Link to comment
Share on other sites

Det blev sgu lidt fesent i dag med træningen, men bortset fra det har det været en ganske fin dag. Har ligget lidt på den lade side med lektierne og det har tårnet sig op. Har en del jeg skal nå til og med torsdag. 1 fysikrapport, 1 stor danskopgave, 1 blækfysik og fire matematikafleveringer, samt det løse læseri i samfundsfag, historie og religion. Fra torsdag aften til og med søndag kl 14 holder vi fødselsdag for min ældste søn. Han bliver 6. Om fredagen skal vi have kage med i børnehaven og forberede resten af weekenden, lørdag kommer hele den pukkelryggede og søndag kommer "drengegruppen" fra børnehaven med hjem og holder Starwars-tema fødselsdag. Det skal nok blive hyggeligt og jeg er sikker på at sønnike vil elske det, men for fanden da hvor jeg glæder mig til at det er overstået. Alt for mange mennesker, alt for mange krav og alt for meget tam tam på alt for lidt tid.

Jeg har købt ham et løbehjul. En rigtig god kvalitet, som kan tåle at blive brugt og smidt rundt med. Købte også en cykelhjelm til ham ved samme lejlighed. Håber han bliver glad for det.

Han er fandme en dejlig knægt. Håber det bedste for ham. På det seneste har han bare vist sig fra en rigtig god side. Han er virkelig begyndt at vise samfundssind og overvejelser i forhold til samspillet med andre mennesker. Han er begyndt at kunne tage et ansvar og det synes jeg er så flot.

Forleden foreslog jeg ham og min datter på 3, at de kunne få nogle penge og selv gå ned i kiosken og købe et stykke slik hver. Datter var straks på, smilede over hele femøren, mens søn var lidt tilbageholdende, da han spurgte mig om jeg nu var sikker på at han kunne det selv. Vi spillede et lille rollespil, hvor jeg var ekspedient og de betalte mig nogle penge og sagde de ting der nu skulle siges. Søn sagde så, at han ikke var sikker på at han turde købe noget hvis det betød at han skulle snakke med ekspedienten. Det ordnede vi ved at jeg skrev i hånden på ham: "Bon tak!" Så drønede de afsted og jeg stod på altanen og så dem gå ind i centeret. Der gik et lille øjeblik, så kom de begge ud igen. Søn råbte op til mig at datter havde sagt at de ikke skulle give pengene til damen bag desken. Jeg råbte tilbage, at de skulle give pengene til damen og jeg kunne høre søn fortælle datter at det jo var det han havde sagt til hende derinde. De går tilbage og der går lang tid, mens jeg nyder solen på altanen. Endelig kommer de ud og pavestolt viser de deres slik op til mig og råber at de har gjort helt som vi havde aftalt. Søn havde både talt med damen og vist hende hvad der stod i hånden. De var ikke til at skyde igennem da de endelig kom op og fortalte om deres "eventyr". De var sgu så søde de små englebasser. Far er stolt.

Dagens program

15min. cykling

4x25x20kg nakkeekstension

3x15x15kg hypers

3x20 crunches

Military press

1x10x20kg

4x5x35kg

1x10x35kg

BoR

1x10x20kg

1x10x50kg

2x5x70kg

1x8x70kg

Morgenvægten efter hr. pis, sagde 90 kilo sharp.

Link to comment
Share on other sites

I en tid med curlingbørn og helikopterforældre varmer det virkelig mit hjerte at læse om et par unger på hhv. 3 og 6 år, der får lov at gå uledsaget i kiosken. :smile:

Altid til tjeneste. Næste spændende historie bliver om hvordan de lærer at bygge små slotte af cigaretskodderne i "sandkassen" (aka askebægeret) udenfor bodegaen i centret :wink:

Link to comment
Share on other sites

Wendler ON

Var ude at løbe i Grib Skov i går. En dejlig og meget kold tur. Fik ikke taget min inhalator med, så det satte en vis grænse for hvad jeg kunne yde. Jeg havde ellers bestemt mig for at give den max gas gennem skoven på deres sundhedsrute. Den er 2,1km lang og jeg ville gerne løbe den så hurtigt jeg kunne. Det tog mig 13minutter og 10sekunder, så omkring 9,5km/t. Det var ok, men der er selvfølgelig plads til forbedring. Jeg er en meget langsom løber, jeg ved det!

I dag begyndte jeg min første cyklus på Wendlers 5/3/1 med Boring but Big plug-in. Så den stod på squat en masse!

Dagens program

Cykling 15 min. 7,5km 30km/t

Squat

10x20kg

5x60kg

5x70kg

5x95kg

5x100kg

5x105kg

5x10x65kg

Leg curl

3x8x40kg

Planken

2x60 min

Udstrækning af lår, baglår og lægge.

DOMS commencing in 3-2-1... :wink:

----

Hele dagen har jeg lavet lektier (bortset fra mens jeg trænede). Skriver danskopgave for tiden. Så nu står den på afslapning og grillmad inden jeg igen sætter mig foran computeren og skriver videre. Tror det må blive en all-nighter, for i morgen skal jeg have en fysikrapport færdig og vi skal begynde at forberede tre weekenddage med fødselsdag galore.

Velbekomme folkens :smile:

Edited by CloudHands
Link to comment
Share on other sites

Imorgen går det løs med fødselsdagstamtam for mit imperiums kronprins :4thumbup:

Ved ikke om der bliver tid til hverken træning eller logning. Håber på at der kan klemmes en omgang bænkpres ind i morgen, så jeg holder rytmen og ikke fucker progressionen. Der kunne jo ske slemme ting, hvis vægtene ikke blev flyttet :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Commence birthday celebration process in T minus 10 seconds

Det bliver ikke en sund og slank weekend... :sneaky2:

Startede ud med bagermad til morgen for at fejre sønnens 6. år. Derefter bagte vi lego ninjago-kage til hans venner i børnehaven og der røg også et par stykker ned. Smagte godt, men fylder også godt i kalorietælleren. Har overskredet dagens mål med knap 3000kJ.

Det hele går skævt, hvis jeg starter dagen ud med at spise sådan noget hvidt brød lort. Det smager skønt og bringer gode minder frem om alt muligt hyggeligt der er sket i mit liv med morgenmad i familiens skød, så jeg kan ikke bare lade det stå. Min søn var lykkelig for at komme med til bageren og vælge det vi skulle have. Han gik helt amok og valgte både theboller, kanelsnegle og hindbærsnitter. Jeg synes at han skulle have lov til at få det han ville have når nu han havde fødselsdag. Alle andre dage er vi ret restriktive hvad mad angår. Som regel står den på rugbrød, groft knækbrød eller a38 med müsli og frugt.

Knægten fik sit løbehjul og blev meget glad for det. Han fik også en pakke med gormiti'er og et spil til sin Nintendo DS.

Mellem aflevering af ungerne og alle forberedelserne til i morgen fik jeg også lige trænet, som jeg havde håbet på.

Det så sådan her ud...

Dagens program

Cykling 15min. 25km/t var temmelig DOMS-plaget efter squat-hygge i onsdags, så jeg følte ikke for at give den gas.

Bænkpres

1x10x20kg

1x5x40kg

1x5x60kg

1x5x67,5kg

1x5x72,5kg

1x77,5kg

5x10x45kg

DB rows

5x10x22,5kg

Hanging leg raise

3x15xBW

Hypers

3x15x15kg

Udstrækning og hyggesnak med en fyr der med én arm tog hele stakken i pec-dec maskinen (138kg) :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Overraskende lidt Svend Svulme

Hele weekenden med fest og farver gik rigtig godt. Vi fik spist kage og slik til den store guldmedalje, løbet skattejagt, kæmpet med lyssværd og pakket et hav af gaver ud. Pyha! Dejligt var det og ældste søn var rigtig glad og lykkelig for det hele. Far er glad og stolt.

Til trods for lagkage og boller med smør i lange baner, så sagde vægten i går morges kun 90,7kg. Jeg er imponeret. Kroppen er en underlig størrelse. Min krop er i hvert fald :wink:

Nåh men dejligt er det jo at veje så lidt selv efter at være gået helt amok med carbs og fedt.

I går gik hele dagen, fra jeg stod op til kl 2357 med at skrive danskopgave. 18065 anslag blev det til og jeg er rimelig tilfreds, tidspresset taget i betragtning. Nu må vi se hvad dansklærer siger om en måneds tid oder so wie so. Fik ikke trænet eller noget som helst andet aktivt, udover at skrive og spise.

Har sovet fantastisk dårligt hele sidste uge og indtil i dag. Det fucker med min ryg, når jeg ikke får god og sammenhængende hvile. Har knap sovet 5½ time hver nat :crazy: Værre bliver det når jeg så bruger en hel dag med røven i sædet :unhappy:

Så der var lagt i ovnen til en omgang dødløft. 3. dag i 1. cyklus af Wendlers 5/3/1.

Har iøvrigt ikke fået hverken løbet eller power walket de sidste fem dage. Det må der snart laves om på. Måske jeg kan klemme det ind i morgen.

Dagens program

Cykling 15min. 7,8km

Squat

1x10x20kg

1x5x50kg

1x5x70kg

1x5x85kg

1x5x95kg

1x5x100kg

1x8x105kg

5x8x65kg

BB EZ Curl

1x15x7,5kg

1x15x17,5kg

1x15x22,5kg

2x10x22,5kg

Kneeling cable crunches

3x20x70kg

Ahhhh

Link to comment
Share on other sites

Tænkte at det var længe siden jeg har smidt billeder af dagsformen i min log... Jeg har det ret ambivalent med det, fordi der er så mange herinde, som bare har en imponerende fin fysik i forhold til mig. På den ene side synes jeg jo at det er flot og dejligt at andre ser godt ud og får gode resultater, men på den anden side, så gør det mig også pinligt berørt over min egen form, som jeg et eller andet sted synes burde være bedre efter 1½ års træning.

Jeg har jo billeder til at dokumentere udviklingen på min computer, men jeg synes at forandringen hen over månederne er minimal. Det kan godt være det bare er mig... Nu deler jeg i hvert fald de her billeder fra i dag og så må det være det.

post-18376-086188000 1321994773_thumb.jp

Det var svært at tage et godt billede af ryggen synes jeg, men det her er det bedste jeg fik taget.

post-18376-029215400 1321994835_thumb.jp

Lidt gunshow og lidt yoke. Mine bisper trænger til noget mere masse.

post-18376-058781000 1321995035_thumb.jp

Her synes jeg at man kan se at jeg har tabt mig en del på maven og man kan lige ane en vein på højre biceps. Det er ok.

Link to comment
Share on other sites

Cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn

Skal skrive større skriftlig opgave i dansk. Skal skrive om H. P. Lovecraft. Det bliver spændende. Elsker Cthulhu myten og Lovecrafts stil.

Derudover fik jeg løbet i går. På grund af tidspres blev det ikke den sædvanlige marine-mile, men derimod sundhedsstien i Gribskov. 2,1km på 12min45sek, gns fart 10,25km/t Nice!

I dag blev det til en hyggelig og ikke mindst smertefuld omgang overkropsprygl i Fitness World.

Dagens program

15min cykling gns fart 30km/t 7,5km

Military press

2x10x20kg

1x6x27,5kg

1x5x30kg

1x5x37,5kg

1x5x40kg

1x5x42,5kg

5x10x25kg

Chin-ups

5x3xBW (Jeg er totalt dårlig til chin-ups, så jeg er positivt overrasket over min evne og indsats. Strict chins med rimelig god teknik på første tre set. Yay!)

Leg raises

3x15xBW

Link to comment
Share on other sites

Pausepoul, nu tydeligt under 90kg

Har holdt lang weekend fra styrketræningen. Ikke noget stort. Fik løbet i går og bragt vægten ned på 88,7kg. Min sædvanlige marine-mile og denne gang på markant bedre tid end tidligere. Hele 4 minutter fik jeg filet af på min almindelige tid. Det er stadig ikke hurtigt, men det bliver bedre. Helt klart! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share