Hånden på hjertet


CloudHands
 Share

Recommended Posts

Ja mine chin-ups er blevet betydeligt nemmere, det er ret fedt. :4sport:

Vil helst ikke betragte det som om at du er blevet sat af Gregers :smile:

Du skal betragte det som et kompliment til din viljestyrke :superman:

Det ligner en DOMS-givende afslutning i squatten men hvad sker der for 20 reps biceps?

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Du skal betragte det som et kompliment til din viljestyrke :superman:

Det ligner en DOMS-givende afslutning i squatten men hvad sker der for 20 reps biceps?

Tak skal du have så :smile:

Og ja jeg går som om jeg har skidt i bukserne i dag :bigsmile::crazy:

Det med bisperne er for at få ze pump, så jeg kan glo mig lidt i spejlet efter træning... Det har stort set ingen terapeutisk hensigt andet end det :wink:

Edited by CloudHands
Link to comment
Share on other sites

Så er det i dag at jeg skal MR-scannes for at se om jeg har gigtforandringer i mit bækken, min lænd og/eller hofterne. Det bliver spændende at se, hvad de finder ud af. Da jeg snakkede med reumatologen forleden og han testede mig i hoved og røv, så sagde han at alle mine smerter og problemer med ryggen med 99,9% sandsynlighed stammede fra min lumbosakrale sammenvoksning og ikke fra noget autoimmunt... Hvilket jo er ret dejligt i og for sig. Det er jo ikke dejligt at det gør ondt, men det er fedt at sygdomsbilledet ikke er så kompliceret. Det er noget som virkelig kan afstresse en skabshypokonder som mig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Knep mig i nat, tak!

Tak skal du have Jaaanie. Jeg får desværre først svar den 13. december, men jeg skal nok skrive om det. Trust me :tongue:

Var på arbejde forleden. Blev tilbudt sex af en 79årig kvinde. Tidligere på aftenen havde hun fortalt mig at hun talte flydende fransk. Da tiden kom og hun skal hjælpes til at blive klar til natten, spørger hun mig om jeg forstår hvad "Voulez vous coucher avec moi ce soir" betyder. Jeg siger at jeg ikke forstår et ord fransk, men at jeg da kender den sætning fordi den er en del af en ret kendt sang. Vi griner lidt, hvorefter hun kikker alvorligt på mig og spørger: "Nåh men vil du så det?" Jeg måtte takke nej og forklare at jeg både var gift og havde børn (for ellers havde hun da fået den helt store rusketur, selvklart! :blink: ). Det accepterede hun nødtørftigt. Jeg tror at hun hen over min vagt nåede at sige til mig at jeg var høj, sød og flot ca. 100 gange. No shit.

Sådan er det at være lækker :laugh:

Gårsdagens program

15 min. cykling 7,?km

Bænkpres

1x10x20kg

1x5x40kg

1x5x60kg

1x3x72,5kg

1x3x77,5kg

1x3x80kg

5x10x45kg

Hypers

3x15x15+BW

Kneeling cable crunches

3x20x70kg

DB rows

5x10x22,5kg

Dagens program

Marine-mile 33 min.

Link to comment
Share on other sites

Sifu Cloudhands teaches on the mysteries of life

I dag var der en af de ældre damer i centret, som jeg snakker med fra tid til anden (det var hende der spurgte om hun kunne træne sine vinkeskinker væk), der spurgte mig om hvorfor jeg trænede med hætte på.

Jeg har tre træningssweatshirts. To af dem har hætte på. Når jeg træner squat er hætten i vejen for stangen der skal ligger over skulderåget og når jeg laver ting som involverer at jeg bevæger overkroppen en del, så flapper hætten frem og tilbage.

Forudsat at jeg ikke tager hætten på, i stedet for at lade den hænge.

Jeg synes at det er enormt interessant at dét meget meget simple svar undveg hende totalt. Hun spurgte som om der var en eller anden fantastisk træningshemmelighed skjult i min oplsåede hætte; at jeg f.eks. punktslankede min nakke eller sådan noget andet tosseri.

Da hun stillede spørgsmålet holdt jeg en lang pause mens jeg lige kikkede mig omkring inden jeg svarede tøvende, som om hun prøvede at tage røven på mig, at det var fordi ellers var den i vejen når jeg trænede.

Det er så sært, at bare fordi vi har snakket sammen om træning før (og jeg har lydt som om at jeg havde forstand på det) så er mine udtalelser og handlinger omgærdet med en mystik, som sætter al almindelig fornuft og tankevirksomhed ud af drift.

Jeg morer mig :laugh:

Dagens gøgler-show program

15min. cykling 36km/t

Dødløft

1x10x20kg

1x10x40kg

1x10x60kg

1x5x80kg

1x3x100kg

1x3x105kg

1x3x107,5kg

5x8x65kg

Leg raises

5x10xBW

Chin-ups

5x3xBW

Nakkeekstensions

3x25x20kg

Wide-grip pulldowns

3x10x8 (plader)

Rhomboid-something

3x12x33kg

Cable curls

1x15x25kg

2x10x35kg

Flyes

3x10x6kg

DB press

3x20x12,5kg

Edited by CloudHands
Link to comment
Share on other sites

Julen; hjerternes, men ikke arteriernes fest

Så steg vægten lige (sidst på dagen, uden hr. pis og mr. lort) til 90kg. Trods forsøg på at holde indtaget minimalt, så fik den hjemmelavede konfekt, brunkager, Sarah Bernard og æbleskiverne alligevel bugt med viljestyrken.

Op på hesten igen... :smile:

Gårsdagens provisoriske hjemmetræningsprogram

5x10 push-ups

5x3 chin-ups

4x20 mixed crunches

Dagens bodshandling for weekendens udskejelser

Løb 32min. 8,5km/t

Link to comment
Share on other sites

Der er flere ting i dit øvelsesvalg der undrer mig.

Jeg forstår ikke hvorfor du laver hyperekstensioner og crunches hvis du har ondt i lænden. Overhovedet ikke hvis crunches gør det værre. Jeg kunne forstå hvis du lavede reverse hypers og reverse crunches (med fokus på ikke at overekstendere / holde lænden flad mod gulvet/bænken).

Hvis du har bøvl med skulderen forstår jeg ikke hvorfor du stadig bænker med flad stang og ikke håndvægte med neutralt greb. I det hele taget ser det ud som om du træner dine pressemuskler ('internal rotators') uforholdsmæssigt meget mere end dine trækkemuskler ('external rotators').

Jeg tager sikkert fejl for det er garanteret mere kompliceret end som så, men det er lige mine umiddelbare tanker når jeg kigger på din træning og læser om dine problemer.

Tjr jeg er virkelig ked af at jeg først har set dit svar nu... Har helt overset det da du skrev det for snart to måneder siden. Som altid har du helt ret :wink: . Jeg har haft kik på den her video for nyligt og forsøger at tænke det ind i mit program.

Har ikke rigtig gjort så meget ved det endnu... Som sagt er jeg en idiot :blink:

Tak for indspark. Det er altid en fornøjelse :smile:

Link to comment
Share on other sites

Without further ado

Dagens program

Cykling 15 min. 7,3km

Opvarmning til squat

Benpres

2x10x33kg

Knæstræk

2x10x33kg

Hypers

2x10xBW

Squat

10x20kg

5x45kg

5x60kg

5x70kg

5x85kg

3x100kg

3x110kg

5x10x65kg

Leg curl

5x10x40kg

BoR

2x10x20kg

1x10x50kg

3x10x65kg

BB EZ Curl

2x15x7,5kg

1x12x17,5kg

2x10x22,5kg

Leg raises

3x15xBW

Rotator

3x10x3kg

Lateral raises

3x10x6kg

Edited by CloudHands
Link to comment
Share on other sites

In for a penny...

Så røg der endnu et par pund af vægten, 87,5kg siger den :4thumbup: . Nu kan jeg virkelig mærke, hvor svært det er blevet at køre progressiv styrke, mens jeg taber mig. Er nået til et punkt hvor det ikke rigtig kan lade sig gøre... Eller jeg er i hvert fald rendt ind i en mur rent styrkemæssigt. Glæder mig SÅÅÅ meget til mit cut er ovre, så jeg kan begynde at bygge noget mere muskelmasse fra bunden. Mine arme er blevet 1½ cm mindre i omkreds og mine lår har også mistet en cm eller to.

Fik sovet en lang formiddagslur på 3½ time og løbet en god marine-mile i dag på den endnu bedste tid på den rute. Jeg nød det super smukke vejr i fulde drag. Det var meget lækkert.

Det er ret morsomt, at jeg i de sidste 5-6 års tid har haft en mave, som jeg kunne puste ret kraftigt op, så den buler meget. I dag, selv hvis jeg virkelig anstrenger mig, så er der stort set ingen bule. Det er faktisk lige før det gør lidt ondt at forsøge at blæse maven op på den måde. Skørt og virkeligt dejligt.

Jeg føler virkelig at det her vægttab og den kontrol jeg kan udøver over min egen krop og adfærd er ret imponerende. Det er en dejlig lektie at tage med mig videre i livet, at stort set alting kan lade sig gøre (i hvert fald alle mål jeg endnu har sat mig for mig selv) hvis bare viljen er der.

Link to comment
Share on other sites

Hej Ch,

tak for dit fine kompliment i min log!

ud over det så vil jeg lige fortsætte min skamløse promovering af tennisbolde. Iforhold til når du får lændesmerte som følge af at du ha siddet for meget ned har du så prøvet lægge dig ned på en tennisbold og massere din balde godt og grundigt.

Det virker faktisk for mig. Sidste jeg gjorde det ved akut irritation fordi jeg havde ligget i sengen 2 dage og efterfølgende sad ned i to dage, gik al irritation væk og kom ikke tilbage selv om jeg fortsatte med at sidde og arbejde.

(jeg lavede også lige tre air-RDL)...

måske et forsøg værd?

Link to comment
Share on other sites

Hej Ch,

tak for dit fine kompliment i min log!

ud over det så vil jeg lige fortsætte min skamløse promovering af tennisbolde. Iforhold til når du får lændesmerte som følge af at du ha siddet for meget ned har du så prøvet lægge dig ned på en tennisbold og massere din balde godt og grundigt.

Det virker faktisk for mig. Sidste jeg gjorde det ved akut irritation fordi jeg havde ligget i sengen 2 dage og efterfølgende sad ned i to dage, gik al irritation væk og kom ikke tilbage selv om jeg fortsatte med at sidde og arbejde.

(jeg lavede også lige tre air-RDL)...

måske et forsøg værd?

Tak for dit gode råd Jaaanie. Jeg er ikke ubekendt med tennisboldens mirakler, men jeg er rigtig god til at glemme dem... Så tak for reminder :smile:

Hvad angår komplimentet, så mener jeg det ganske dybtfølt. Jeg synes at du har et rigtig godt talent for at skrive i den her chick-lit-agtige genre. Det burde du arbejde noget mere med, evt. skrive for et blad eller noget i den retning.

Link to comment
Share on other sites

Telegram fra Julemanden

Jeg havde ikke så meget tid, så det blev en begrænset omgang. Kort men god træning.

Skuldrene og knæene brokker sig stadig og da jeg var færdig med træningen brokkede ryggen sig også. Skal til reumatolog i morgen og have svar på mine prøver. Er spændt.

Anekdote fra det virkelige liv med børn

Min datter på 4 er meget sød og sjov. Hun er nutted, elskelig og køn. En rigtig lille prinsesse. Jeg elsker hende over alt på jorden.

Men nogle gange siger hun altså nogle ting, hvor jeg bare tænker WTF!? :blink:

Vi sad i bilen og min ældste søn har en kammerat med hjem fra børnehaven. De sidder alle på bagsædet og hyggesnakker med et lydniveau der kunne overdøve en boeing 727 der letter. Da vi skal til at parkere siger min datter: "Jeg kan skære fødderne af far!" Jeg lol'er og vender mig om og siger at det da ville gøre ondt på mig og spørger hende hvorfor hun dog ville gøre det, hvortil hun med en manisk ond latter siger: "FORDI DET ER SJOOOOVT FAR!" Jeg lol'er igen, dog en smule mere foruroliget denne gang.

Hmmm må genoverveje placering af husets knive, sakse og save... :crazy:

Børnehaven fordærver min lille pige :wink:

Dagens program

Cykling 15 min. gns 36km/t

Dødløft

1x10x20kg

5x45kg

5x57,5kg

3x70kg

5x87,5kg

3x97,5kg

3x110kg

5x8x60kg

Dragonflags

2x½ (det gik ikke så godt som håbet :blush: )

Leg raises

3x15

Rotator

3x10x4kg

Link to comment
Share on other sites

Og nu når jeg er ved min datter... Forleden var moster på besøg og hun havde købt julegaver til de små. Hun havde blandt andet købt noget Belle Ville lego til min datter, som hun havde ønsket sig. Hun kan rigtig godt lide sin storebrors lego, men hun får sjældent lov til at lege med det, så hun ønskede sig sit eget "pige-lego".

I modsætning til sin 2 år ældre storebror, formåede hun som snart 4-årig, at samle hele sin Belle Ville lego-dims på egen hånd. Damn jeg var ved at tabe næse og mund. Hun gjorde det bare. Kikkede på tegningen, fandt de rigtige klodser og satte dem sammen lige efter vejledningen, uden voksenhjælp.

Jeg var imponeret. Har aldrig set hende gør sådan noget før. Er stolt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Reumatologix

Så fik jeg endelig svar på min MR-scanning og mine blodprøver.

Jeg havde ikke den vævs-type der øgede min risiko for at pådrage mig Morbus Bechterew og alle mine andre tal var helt perfekte (hvide blodlegemer, antistoffer og en masse andet halløj). Ikke mindst min hæmoglobin som ligger på 10,4, hvilket efter lægens vurdering var højt og en god ting.

Hvad MR-scanning angår var historien dog en lidt anden. Min diskus mellem L5 og S1 er stort set væk og den pulpøse del buler gevaldigt ud og kan presse på min iskiasnerve. Derudover er knoglekanterne deformerede omkring leddet.

Prognosen var for så vidt 50/50 som jeg kunne forstå på doktormanden. Det kan være at det ikke udvikler sig mere og det kan også være at det bliver meget værre. Only time will tell. Det jeg gør nu allerede er den bedste medicin mod både smerter og yderligere degeneration, nemlig træning med træning på.

Dejligt at jeg ikke har noget anlæg for psoriasisgigt, som min mor har og fedt at der ikke er antræk til autoimmune lidelser som leddegigt og Morbus Bechterew. Knap så fedt at min ryg i en alder af 33 år er så fucked og at der ingen behandling findes for det.

---

Fik løbet 13 minutter a 2 omgange i dag. 13 minutter hvor jeg løb 2,1km og 13 minutter hvor jeg løb 1,8km. Der var ikke tid til mere for så skulle jeg i skole.

Har fået standpunktskarakterer i dansk og kultur- og samfundsfag: 12, 12 og 12. Det er ok.

Link to comment
Share on other sites

Øv er blevet forkølet... Ingen træning i dag, med mindre at ligge i sengen er en form for træning. Pisse nederen ikke at kunne hverken styrketræne eller løbe. Vægten har lykkeligvis stået stille i går og idag, men det kan ikke blive ved. Bliver så selvmedlidende når jeg er syg, så jeg æder en del mere end ellers... :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Er begyndt på Intermittent Fasting. Er blevet rask. Dagens første måltid, efter træning var 500g chili con carne :4mewantfood:

Dagens program

Squat

10x20kg

7x45kg

5x57,5kg

2x5x70kg

5x75kg

11x80kg

5x10x65kg (mindre end 90sek. pauser mellem hvert sæt. Fuck det gjorde naller i lårbasserne)

Chin-ups

5x4 (rep pr)

Kropsvægt post-workout 87,3kg.

Link to comment
Share on other sites

Dagenes program

Havde de sygeste doms efter min squat-rutine forleden, så jeg droppede min løbetur i går, men ellers kommer her onsdagens og fredagens workouts.

Bænk

5x35

5x40

5x50

5x50

5x55

13x60

5x10x40

BoR

10x20

5x10x60

---

15min cykling 7,3km

Dødløft

5x45

4x50

5x60

5x60

5x65

5x70

12x75

Droppede min boring but big rutine i dag pga. tidspres

Chin-ups

5x4xbw

Har cuttet ned til 87,2kg i dag... Det er en milepæl, fordi det akkurat er 10 kilo, siden min top-vægt nogensinde.

Synes jeg klarer det ret flot til trods for at det er jul. Jeg når ikke min målsætning med 82kg til den 8. januar, men jeg har allerede nået mere end jeg overhovedet troede var muligt for mig på så kort tid. Er vildt imponeret over mig selv :bigsmile:

Har virkelig fået smag for det her kostomlægningshalløj... Håber inderligt at det holder ved. Kæmper den gode kamp.

De næste par dage bliver dog med løse tøjler. Nyder bare juleriet med familien og spiser det der sig hører til.

Link to comment
Share on other sites

Har cuttet ned til 87,2kg i dag... Det er en milepæl, fordi det akkurat er 10 kilo, siden min top-vægt nogensinde.

Synes jeg klarer det ret flot til trods for at det er jul. Jeg når ikke min målsætning med 82kg til den 8. januar, men jeg har allerede nået mere end jeg overhovedet troede var muligt for mig på så kort tid. Er vildt imponeret over mig selv :bigsmile:

Har virkelig fået smag for det her kostomlægningshalløj... Håber inderligt at det holder ved. Kæmper den gode kamp.

De næste par dage bliver dog med løse tøjler. Nyder bare juleriet med familien og spiser det der sig hører til.

:1356: Er godt nok flot og glædelig jul til dig og dine :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share