Løb på den lange bane - DM 100 km i lightudgave.


Lars mikkelsen
 Share

Recommended Posts

Træningen igår foregik på Østerstrand i Fredericia, hvor jeg kunne løbe helt i læ.

Det gør stadig lidt træls i ryggen, men det var under kontrol i hele træningsforløbet idag.

Jeg havde nogle bløde opvarmnings-km sammen med kærestes datter på 11 - Kamille. Efter endt opvarmning fik Kamille en km forspring, og så gik resten af træningspasset med at jagte - hvilket gav mig nogle ret intensive km i benene. Det blev til ialt 9 km.

Lige nu sidder jeg og tænker over, at det da ville være dejligt med en optimal træningsuge her de næste syv dage. Hvis min lille plan holder så får jeg nogle km med høj intensitet samt en enkelt langtur på + 40 km. Jeg længes noget så grusomt efter at løbe langt og har jo et 6 timers løb 15 april, så det kunne være fint at varme op med 40 af de gode afslappende km på fredag.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning skulle være begyndt klokken 05.00 i morges, men kombinationen af hård blæst og dårlig ryg fik mig til at blive indenfor og drikke lidt te og læse om løb.

Aftens træning blev til 11 km løbet progressivt, sådan jeg sluttede af i et pace der ligner mit 60 km-pace. Det er lidt koldt her i vest, men jeg nyder stadig at kunne løbe i korte tights og svedundertrøje, det er bare livet. Men det var så ugens første 11 km til regnskabet.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning har været følgende:

Morgen:

Distance: 5 km, Intensitet 60%

Aften:

Distance 13 km, 5 km intensitet-70%, 4 km intensitet-90%, 4 km intensitet 70%

Jeg har i brugt lang tid på at finde frem til de for mig optimale sko og strømper, nu er turen kommet til at finde de optimale tights. Jeg har idag hentet et par Salomon EXO 2 Wings som jeg har haft glæde af under min aftentræning. En umiddelbar oplevelse af salomon benklæderne er, at jeg idag over hoved intet har mærket til min rygskade som ellers har præget min træning i ca. 10 dage nu. Jeg har også haft ondt i ryggen i løbet ad dagen, men dejligt nok ikke under aftens træning. :crazy_pilot: :crazy_pilot: :crazy_pilot: :crazy_pilot: :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

hej hej

første besøg her inde længe, så er du den første der popper op :-)

Måske man skulle oprette en log igen, som du selv skriver, kan det jo være meget givende.

Overvejer en tur til horsens næste weekend, lige for at få en enkelt længere tur inden hamborg

Link to comment
Share on other sites

I mine forberedelser til Mors Rundt 8. sep. har jeg tilmeldt mig en række løb. Løbene har det primær mål for mig, at jeg får en del km i et tempo der er lidt mere intenst end det bliver når jeg løber med mig selv ude på landevejene. Min forårssæson kommer således til at se sådan her ud:

14. april Salomon trailtour Actionzone Tørring 16 km

15. april 6 timers løb Rundt om Slagteriet "60 km"

9. maj 1/2 marathon i Varde

13. maj 1/2 marathon Fjordløbet - Ringkøbing

20. maj 1/2 marathon Spjald

27. maj 50 km Bramming

9. juni X-run 6 timers løb på Mors

Så nu er det bare om at snørre løbeskoene wootdance.gifwootdance.gifwootdance.gifwootdance.gif

Link to comment
Share on other sites

hej hej

første besøg her inde længe, så er du den første der popper op :-)

Måske man skulle oprette en log igen, som du selv skriver, kan det jo være meget givende.

Overvejer en tur til horsens næste weekend, lige for at få en enkelt længere tur inden hamborg

Jamen det kunne da være hyggeligt - dog kan jeg forstå, at man for at komme ind på området ved slagteriet skal være bemeldt hos vagten inden man ankommer - altså være tilmeldt løbet eller står på en gæsteliste.

Link to comment
Share on other sites

14. april Salomon trailtour Actionzone Tørring 16 km

15. april 6 timers løb Rundt om Slagteriet "60 km"

9. maj 1/2 marathon i Varde

13. maj 1/2 marathon Fjordløbet - Ringkøbing

20. maj 1/2 marathon Spjald

27. maj 50 km Bramming

9. juni X-run 6 timers løb på Mors

Alle Achtung! Ambitiøst program. Men som du selv siger: Det er bare på med skoene og så sætte det ene ben foran det andet walking.gif

Link to comment
Share on other sites

Endnu en dag med snørre i løbeskoene, dog kun for en kort bemærkning.

Distance 5 km i 100 miles-pace.

Mine ben er ikke helt gode og jeg er spændt på, hvordan de er til weekenden hvor jeg har planlagt 83 km, men en del af den spas er jo også at komme lidt i krogene af min ydeevne, så det er vel egentlig meget fint. wootdance.gifwootdance.gifwootdance.gifwootdance.gif

Link to comment
Share on other sites

Så begynder en sjov og anderledes weekend.

Mine ben er stadig lidt trætte og de er en del ømme - især højre ben, men ikke alarmerende ømme.

Idag varmer jeg lidt op med 10 km.

Lørdag 16 km trail løb i Tørring.

Søndag 6 timers løb rundt om slagteriet.

I denne weekend har jeg en mulighed for at løbe 100 km, hvilket jeg ikke har prøvet før, så glæder mig. Jeg er meget spændt på om mit gamle løbeknæ kan holde til mosten, hvilket jeg gerne skulle se lidt indikationer på, at det kan, hvis jeg fortsat skal gå målrettet efter de lange løb. Så jeg har en følelse af, at jeg har noget på spil i denne weekend, og den følelse elsker jeg, det er livet! wootdance.gifwalking.gifwootdance.gifwalking.gif

Link to comment
Share on other sites

Så er weekenden til ende, den har været hård, men god.

Fredag havde jeg 14 km træning her hjemme i Sdr. Bork. Dette var helt stille og roligt.

Lørdag:

16,5 km trail i Tørring i fed natur - dog er jeg af en eller anden årsag ikke kommet på resultatlisten, men det bliver oplevelsen jo ikke ringere af. Jeg løb på 1 time og 33 min.

Ruten var en åbenbarring af natur og på de første 11 km gik det stejlt op og ned hele tiden stort set uden lige stykker. Selv om jeg forsøgte at løbe konservativt på de første 11 km, så hamrede min puls oppe omkring 92,5 % af pulsreserven. Super træning var det, og jeg løb mig helt ud på løbet. Jeg er vild med trailløbene, men mine ben er ikke glade for dem, det er især hårdt for de gamle ben på nedløbene.

Søndag:

6 timer Rundt om Slagteriet.

Her var der ikke meget natur, men asfalt og asfalt og så et lille stykke mere med asfalt. Det eneste asfaltfrie stykke var måtterne til tidtagning.

Allerede på da jeg stod op kunne jeg mærke, at jeg nok havde været lige lovlig kæk igår på trailløbet. Jeg har det dog sådan, at jeg frem til 9 juni deltager i en del løbe netop, fordi jeg i en periode vil presses lidt mere end jeg bare bliver ved at træne i mit eget selskab. Efter 10 km føltes mine ben som de normalt føles ude omkring 40 - 50 km, og det var jo lidt tidligt, men vel også meget godt, hvis jeg gerne ville have et hårdt løb, og det ville jeg jo, og det fik jeg. Jeg kæmpede mig ud til 54 km og så måtte det være nok for denne weekend, der skal jo løbes igen imorgen.

84 km blev det til i denne weekend, det er ikke pr for en weekend, men det er pr i at løbe kriseløb. Den helt store solstråle er, at jeg intet har mærket til mit løbeknæ, så det er jeg kæmpe-glad for. Jeg havde jo sat de lange løb lidt på spil, hvis jeg igen skulle udgå med løberknæ.

Til sidst et vredes udbrud - hvad fuck får mennesker til at løbe med musik i ørene, når de er tilmeldt et løb som for deres vedkommende er på 2 runder - altså 3 km. Og i det hele taget er der mange fitness-agtige aber der spænder rundt i tjekket tøj og med musik i ørene og går ad helved til i vejen, fordi de ikke kan høre os andre og tage hensyn. Få det lort væk fra organiserede løb!

Nå men ellers en rigtig fed weekend. :crazy_pilot: :crazy_pilot: :crazy_pilot: :crazy_pilot: :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Til sidst et vredes udbrud - hvad fuck får mennesker til at løbe med musik i ørene, når de er tilmeldt et løb som for deres vedkommende er på 2 runder - altså 3 km. Og i det hele taget er der mange fitness-agtige aber der spænder rundt i tjekket tøj og med musik i ørene og går ad helved til i vejen, fordi de ikke kan høre os andre og tage hensyn. Få det lort væk fra organiserede løb!

Vi kan - som bekendt - ikke være mere enige på det punkt. Jeg har lige løbet rundt i Fælledparken i dag med 5000 andre løbere, og mit bud er, at en tredjedel af dem løber med musik i ørerne, så de ikke kan høre deres eget åndedræt, andres råb eller i det hele taget noget som helst ud over Lady Gaga :bruce:

Det morsomme er så, at de stort set allesammen også får en vejrtrækning som et damplokomotiv. Nej, hvor de stønner og puster. I dag vendte jeg mig flere gange om, fordi jeg troede, der var en, der simpelthen havde fået det dårligt. Så var det bare et damplokomotiv med iPod. Jeeez:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Træning de seneste 3 dage har været lidt på skåneprogram.

Mandag og tirsdag har været dage med gåtur, opvarmning og udstrækning.

Onsdag:

10 km løbet i 160 km pace. Jeg kan godt mærke, at mine ben stadig er lidt trætte efter weekenden, men efter hånden synes jeg, at min krop bliver bedre til at hele op efter de hårde weekender.

Iaften skal jeg lige se om jeg kan tilvejebringe lidt overblik over mit løberi. Jeg er så heldig, at jeg har mulighed for at gøre min sidste lange træning inden Mors Rundt ved 12 timers løbet i Viborg 11. august, så det er jo perfekt at kunne løbe den sidste lange træning sammen med andre glade løbere. :4trumpet: :4trumpet: :4trumpet: :4trumpet: :4trumpet:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning 30 km i meget behersket tempo.

Masser af natur og en meget tør og frisk vind. Mine fødder er temmelig ømme for tiden, hvilket egentlig er den eneste lille skavank jeg døjer med lige i tiden. Det var første etape af min mængdetræningsuge, og min krop føles rigtig fin. :crazy_pilot: :crazy_pilot: :crazy_pilot: :crazy_pilot: :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning blev bidt over i to dele.

Pas nr. 1:

Distance: 12,5 km

Pas nr. 2:

18 km delt op i 18 intervaler a` 4.45 pr. 900 meter og 100 meter gang imellem intervalerne.

Imorgen satser jeg på godt vejr og 30 km trail med rygsæk og madpakke - total ynglingshyggefridag :clown2: :clown2: :clown2: :clown2: :clown2:

Link to comment
Share on other sites

Dagens løbetur blev på knapt 35 km i den dejlige vestjyske natur. Egentlig skulle jeg ha løbet i Fredericia idag, men den ene af mine hunde er blevet bidt af en hugorm, så er lige nød til at være groundet lidt her hjemme. Men fin løbetur og mine fødder begynder at være ømme, men mine ben er ret friske og uden smerter.

Det er lidt sjovt at løbe med en krop der er nogen lunde vredet for glykogen, men jeg er positiv overrasket over, hvor lidt det betyder når først jeg er ude over de første 15 km.

Distance: 34,5 km ad markveje, hede med lyng, engstykker og masser af strandsand og klitter.

95 km på 3 dage er meget fint, men tror nu jeg for at være sød ved mine ben vil nøjes med 5 km imorgen og så der efter snuppe 3 lange dage igen. :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share