Per aspera ad astra


jenshh
 Share

Recommended Posts

Gode sæt pull ups, bro! Du må snart tage et max forsøg! Så jeg kan se hvad jeg er oppe imod ;)

Den øget masse skal nok komme dig tilgode når strand sæsonen kommer. Bare husk lange bukser så du kan dække over de tynde, tynde ben.

u0vkui5.jpg

Høhøhø grinte :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Opdatering 31-05-2013

Onsdag havde jeg matematik eksamen. Det gik sku egentlig meget godt. Derefter var jeg og Heikichi lige nede og løfte vægte ganske kort. Min hjerne var træt.

Benchpress

7-7-7-7-7

af 80 kg

- Vildt nok.

Tror jeg snart skal afprøve min 1 RM.

Lidt dips og pushups..

Fredag 31-05-2013

I dag var hele klassen ovre og spise boller hos vores dansk lærer. Det var hyggeligt. Lækre boller og solskin <3 <3

Heikichibro og jeg ville gerne træne vores muskelmasse, så det gjorde vi.

Skulderpress

7-7-7-7-7 af 40 kg

Pullups

06 x 10 x BW

05 x 17,5 kg, så sprang rebet.. så ikke flere P.U med vægt.

You go i go med Heikichi
Benchpress med 60 kg 10 reps

Jeg nåede op på 39 reps i alt

Endnu en you go i go

Cable seated rows

10 reps.

Jeg nåede op på 12-15 sæt inden mine arme og ryg var done.

Meget hyggelig træning.

Herhjemme fik jeg lyst til en kort træning..

Pushups

20 af hver.

diamond

normal

brede.

WOD?

2 rounds:

15 Pushups

35m Bearcrawl

15 Pushups

35m Bear crawl

15 pushups

Commando Pullups

10

10

10

Venner! I går gik jeg rundt herhjemme uden overhovedet at gøre brug af krykker. I dag gik det endnu bedre, da jeg var henne hos min dansk lærer. Wee, altså det går fremad.

Link to comment
Share on other sites

02-06-2013 Søndag

WOD

24 hrs to complete 500 push ups and 500 sit ups

Jeg startede med at tage 250 af hver og derefter holdte jeg en kort pause, hvorefter jeg tog de resterende 250 af hver.

Svømning

Med finner, maske og snorkel.

500m crawl stil straight out.

150m over, under. 12,5m i overfladen og 12,5m undervand.

Vandtilvænning

Statisk apnea. 30-60 sekunder

Statisk apnea + 25m UV.

10 x 25m undervand + 25m over vand

De 10 x 50m blev udført kontinuerligt med max 1-3 sekunders pause mellem svøm i overfladen og neddyk.

02 x 50m dynamisk apnea.

Sammenlagt: 1300m

Link to comment
Share on other sites

Uge 22 opsummering

Mandag: Svømning: 1000m

Tirsdag: OFF/Eksamen

Onsdag: Styrketræning

Torsdag: OFF

Fredag:Styrketræning

Lørdag: 150 Pushups

Søndag: 500-Pushups/situps og Svømning 1300m

3 x Styrkepas

2 x Svømning med vandtilvænning: 2300m

1 x WOD

6 træningspas i alt.

Det har faktisk været en helt god uge. Jeg har efterhånden fået opbygget en hvis træningsmængde igen. Ydermere har jeg i dag været i stand til at gebærde mig uden krykker. Faktisk går jeg helt uden krykker herhjemme. Optur altså.

Der går dog nogle uger endnu inden jeg kan starte på løbefronten igen, men sådan er det jo.

Link to comment
Share on other sites

03-06-2013 Mandag

Bum endnu en svømehals tur.

Svømning

Med finner, maske og snorkel

200m crawl

- Derefter foregik svømningen på tværs af bassinet.

240m crawl

10 x 24m dynamisk apnea med 20 sekunders pause mellem hvert neddyk. Ved nogle af neddykkene stoppede jeg halvvejs i 20 sekunder før jeg fortsatte.

10 x 12m spurt i overfladen og derefter direkte nedyk 12m - 20 sekunders pause mellem hvert interval.

480m crawl straight out.

Vandtilvænning

Uden finner.

Træde vande i 5 minutter, derefter 10 dyk ned til bunden og til sidst 2 minutters vandtræden.

02 x 25m dynamisk apnea.

75m crawl

Distance i alt: 1525m

At træde vande viste sig at være lidt hårdere end forventet, da muskelstyrken i venstre ben stadig er meget svag.

God træning i dag, med lidt af det hele.

Link to comment
Share on other sites

06-06-2013 Torsdag

Cableseated rows

05 x 12 x 105 kg

Dips

08 x 12 x BW

Jeg kan ikke huske mere..

09-06-2013 Søndag

Op kl. 7 for at tage i svømmehallen. Fokus var at få svømmet nogle baner i dag, da jeg måske skal i svømmehallen igen i aften hvor fokus nok er på vandtilvænning etc.

Svømning

Med finner, maske og snorkel

-1000m

Tid: 16-17 minutter.

"Vandtilvænning"

12 x 25m i overfladen + 25m undervandmed 1-3 sekunders pause mellem svøm og neddyk.

Svømning med plade på højkant for at skabe modstand og for at træne benene.

- 400m

I alt 2000m

- Fitness udvalget på skolen har lukket for fitness her i læseferien, det er jo for dårligt. Jeg tror, at vi klager over det.

Efter frokost skal jeg ud og lave noget caliesthenics, det er godt <3

Og i aften skal jeg sandsynligvis med Mikkel i svømmehallen.

Resten af dagens træning kommer ind senere.. :)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning fortsat

Okay, det blev ikke til en omgang caliesthenics i dag. Jeg skulle købe ind, og jeg fik mig en middagslur, men lidt svømning blev det da til.

Svømning

50m crawl

100m crawl

Interval-træning

08 x 50m crawl + 1 minuts pause.

Tiderne lå mellem 44-48 sekunder pr. interval, det er i og for sig okay, når man tager hensyn til mit ben.

-100m bryst

-25m dynamisk apnea med lydløs nedgang og uden afsæt.

Samlet: 675m

Jeg er ganske tilfreds med min crawl teknik uden finner, selvom jeg maks har svømmet 200m crawl uden finner siden ulykken. Det kørte bare, ydermere synes jeg at den øgede overkrops styrke har haft en positiv effekt på min udholdenhed under svømning.

Link to comment
Share on other sites

Opsummering uge 23.


Mandag: WOD + Svømning (1500m )

Tirsdag: OFF

Onsdag: Styrketræning

Torsdag: Styrketræning + core

Fredag: OFF

Lørdag: OFF

Søndag: Svømning om morgenen (2000m) + Svømning om aften, interval træning (675m)

Ganske god træningsuge, den næste uges træning bliver nok lidt løs og efter lyst. Fra i morgen af, er der en uge mellem hver af mine eksaminer. Nå.

Styrketræning x 2

Svømning x 3 ( 4175m )

Link to comment
Share on other sites

10-06-2013 Mandag

Svømning

I dag tog jeg igen i svømmehallen, da drengene skulle spille UV-rugby. Jeg lod mig lokke med og spillede med i 30 minutter. Mega optur, så spillede jeg med som syvende mand de første 10 minutter og scorer et af de første mål. Det var modstanderne ikke tilfredse med, så jeg blev sat på som udskifter til midtermanden. Lol altså.

- 30 Minutters undervandsrugby.

Svømning med ABC udstyr

40 x 12m = 480m

Dynamisk apnea

06 x 36m

I alt: 696m

- Det blev kun til 30 minutters UVR, da jeg ikke kunne holde til mere i det tempo.

Link to comment
Share on other sites

11-06-2013 Tirsdag

Styrketræning

Benchpress

10 x 20 kg

10 x 60 kg

5-5-5-5 x 85 kg

03 x 85 kg

Skulderpress

3-3-3-3-3 x 47,5 kg

Cableseated rows

05 x 12 x 105 kg

Dips

20

20

20

Back extensions

15

15

15

- Så var der ikke mere juice...

Edited by jenshh
Link to comment
Share on other sites

12-06-2013 Onsdag

WOD

5 runder af:

20 pushups

6 pullups

15 situps

12 dips

-

Pushups

03 x 20

Pullups

13

9

11

13-06-2013 Torsdag

Styrketræning

Pullups

12

15

15

15

13

15

Dips

15

20

30

30

30

25

Cable seated rows

03 x 12 x 105 kg

Pushups

160ish

Benchpress: 19 x 60 kg

Da jeg var i vildt dårligt humør havde jeg brug for at få nogle agressioner ud lol. Så jeg tog op på sportspladsen og trænede endnu en gang.

Pullups

10

10

10

10

Pushups

20

20

20

20

20

T2B

10

10

10

10

Dips

12

20

20

20

+ lidt situps + 1,5km gang

Link to comment
Share on other sites

16-06-2013 Søndag

Svømning

Opvarmning

200m crawl ud i en køre.

Tid: 3.54

-Ikke en prangende tid, men heller ikke vanvittig dårlig. Det er en tid der kan arbejdes på.

Interval

04 x 50m crawl + 1 minut

Tider: 42-46 sekunder.

---

1000m Crawl med ABC udstyr i en køre..

Tid: 16-18 minutter.

---------------

Uge opsummering

Mandag: Cykel(8km) + UV-rugby + Svømning (700m)

Tirsdag: Styrketræning

Onsdag: WOD

Torsdag: Styrketræning + Caliesthenics

Fredag: OFF

Lørdag: Cykel

Søndag: Svømning (1400m)

God uge, fin træningsmængde etc. Den kommende uge vil være præget af sporadiske træningspas. Jeg ved stadig ikke hvornår jeg starter på løb igen, jeg kan gå uden krykker, men det er sku ikke godt nok endnu. Jeg giver benet den tid det skal bruge..

Edited by jenshh
Link to comment
Share on other sites

17-06-2013 Mandag

I dag var jeg til eksamen i AT, det gik fint - jeg fik 10 :)

Derefter ville jeg styrketræne lidt, men det blev en kort omgang, fordi inden jeg nåede ned i fitness faldt jeg i snak med nogle friends.

Benchpress

07 x 05 x 80 kg

Dips

30

Pushups

20

20

Undervandsrugby

jeg fik spillet i 40-50 minutter, ind i mellem måtte jeg lige op af vandet for at give benet en pause..

I morgen skal jeg læse op til min næste eksamen, og det skal jeg også dagen efter igen. Det bliver fedt.

Link to comment
Share on other sites

19-06-2013 Onsdag

I dag er det min fødselsdag :4band: :hippy: :4jumpy: Stille og roligt. Jeg har hygget mig med familien og læst op til min eksamen. 19 år. Tiden flyver af sted altså.

Lidt træning blev alligevel til...

Caliesthenics

3 runder af

5 pullups

5 T2b

15 dips

*minimum rest

Pullups

Smalle: 3 x 7 x BW

Normale: 3 x 7 x BW

Brede: 3 x 7 x BW

I alt: 63

Dips

3 x 15 x BW

=45

Pushups

30-25-20-15-10-5

=105
Røven i vejret som rest position.

God intensiv træning - helt ristet i armene.

Link to comment
Share on other sites

21-06-2013

Caliesthenics

Deadhang Pullups

15

15

15

Pushups

30

30

30

Dips

20

20

20

Kort og igen en intensiv træning. Jeg er lidt spændt på hvor mange vægte der vil blive løftet i ferien?

Forresten til alle jer læsere i loggen der bor på Sjælland og i Kbh, så skal jeg være tre uger i København i august! Det bliver kanon, bortset fra jeg skal læse intensiv kemi fra 8-16 i tre uger. Håber jeg får set mig lidt omkring i det københavnske.

Link to comment
Share on other sites

25-06-2013 Tirsdag

Blev student i går - optur! :bigsmile: Planen er at fyre den af de næste to uger, men i dag var bare stille og roligt. Jeg kom hjem fra byen lidt over 6 i morges. Lidt træning blev det også til.

Caliesthenics

Pullups

10

10

10

10

10

Pushups

30

20

40

30

30

30

20

+ lidt dips

I morgen holder jeg studentergilde for familien, og om aftenen skal jeg med stor sandsynlighed til et andet gilde og så i byen :4winkkiss: Benet har det forresten meget bedre, jeg var i byen uden krykke i går - det var nu rart at være lidt uafhængig af den. Jeg ved endnu ikke hvornår jeg kan begynde at løbe igen, der mangler endnu en del styrke i benet. Jeg er blevet indkaldt til røntgen undersøgelse d. 25 juli.

Ydermere er UV-rugby sæsonen færdig for denne sæson og det starter op igentil AUG.

Da jeg skal læse kemi op i KBH, håber jeg på at prøve træne i Flipper(En af DK's bedste uv-rugby klubber), der træner i Bellahøj.

Link to comment
Share on other sites

29-06-2013 Lørdag

Studentergilder hele ugen igennem.. I morgen skal vi ud og køre i lastbil :4drunk:

Jeg fik dog trænet lidt caliesthenics i dag.

Benet har det OK, men det er en smule overbelastet over at jeg går så meget for tiden.....

Pushups

40

40

30

30

25

25

20

20

10

10

I alt: 250.

Pullups

10

10

10

10

10

10

Situps

20

20

20

20

Jeg holdte selv studentergilde i onsdag, det var helt godt. Jeg fik blandt andet et par Reebok nano 2.0, som jeg glæder mig til at prøve!

T125lqW.jpg

Ydermere fik jeg lyst til at uploade billederne fra min Sverige-tur, da dem jeg lagde op sidst var af dårlig kvalitet.

snw5xtlh.jpgJDNtvELh.jpgfaIwY14h.jpgIsuaOx1h.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det er en fornem gave at få til ens studentergilde! - Jeg var også til studentergilde hos en af mine gode kammerater igår, den gave han fik af mig lignede også en skotøjsæske,ihvertfald i tilstrækkelig grad til at han åbnede den foran hele sin familie. Til stor fornøjelse for hele det yngre publikum, vidste det sig at være en FleshLight. Vi forsøgte dog at overtale hans mor til at der var tale om en lommelygte. :bigsmile:

Anyways - Lækre billeder fra Sverige! - Hvordan går det med benet? Jeg tænker når du er på den gode side, så kunne vi lige finde en dag og få gået en lille tur? March er et forsømt punkt i min egen træning. Jeg ved ikke om du husker det rutevalg jeg foreslog da vi talte om en længere løbetur, men den kunne også være oplagt at gå som ildmarch.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Det er en fornem gave at få til ens studentergilde! - Jeg var også til studentergilde hos en af mine gode kammerater igår, den gave han fik af mig lignede også en skotøjsæske,ihvertfald i tilstrækkelig grad til at han åbnede den foran hele sin familie. Til stor fornøjelse for hele det yngre publikum, vidste det sig at være en FleshLight. Vi forsøgte dog at overtale hans mor til at der var tale om en lommelygte. :bigsmile:

Anyways - Lækre billeder fra Sverige! - Hvordan går det med benet? Jeg tænker når du er på den gode side, så kunne vi lige finde en dag og få gået en lille tur? March er et forsømt punkt i min egen træning. Jeg ved ikke om du husker det rutevalg jeg foreslog da vi talte om en længere løbetur, men den kunne også være oplagt at gå som ildmarch.

Ja det var, og de er helt vildt behagelige at have på - Jeg glæder mig til at bruge dem for alvor i en Crossfit relateret sammenhæng!

Hahaha! Det var en vældig sjov spøg! :bigsmile: :bigsmile:

Benet har det OK, men det er en smule overbelastet. Det skyldes dog at jeg har gået så meget under de seneste dages studenter gilder, men nu får det lige nogle dages hvile.

Jamen jeg er helt frisk på sådan en tur! Dit rutevalg kan jeg sagtens huske, så jeg er ON, men jeg tænker det må blive engang til September-Oktober for jeg er nok ikke klar inden da.

OMG - du går nærmest i ét med naturen. Hvornår er det du kommer til Staden, og hvor skal du bo?

TILLYKKE MED HUEN :-)))

attachicon.gifyou-are-so-beautiful-and-wonderful-1.jpg

Mange tak Søde PP! Jeg skal læse fra d. 1-21 august, men jeg er der nok i en måneds tid, og i alle weekender! Jeg skal bo i Gentofte, så det er tæt på DTU.

Måske et MOL-meetup?

Link to comment
Share on other sites

01-07-2013 Mandag

I går kørte vi studenterkørsel. Det var skide fedt! Jeg nåede overhovedet ikke i nærheden af 30 øl, men det skyldes at jeg er en svagdrikker. I virkeligheden gik jeg nok heller ikke efter det klip i huen….

Caliesthenics

Pullups

12

12

12

12

12

Pushups

05 x 20 stk

05 x 30 stk

Situps

25

25

25

25

Toe to bar

10

10

10

10

Dips

15

15

15

15

Air squat

10

10

10

10

Static overhead lift

Egetræs bjælke på mellem 15-20 kg løftet i strakte arme over hovedet. Lavede også denne øvelse den anden dag 05 x 1 minut

I dag: 03 x 1,5 minut + 1,5 minuts pause.

- Jeg ved ikke lige hvornår jeg får løftet nogle vægte inden jeg tager til København, det skyldes forskellige årsager. Ellers må jeg nøjes med Caliesthenics..

Link to comment
Share on other sites

Ja det var, og de er helt vildt behagelige at have på - Jeg glæder mig til at bruge dem for alvor i en Crossfit relateret sammenhæng!

Hahaha! Det var en vældig sjov spøg! :bigsmile: :bigsmile:

Benet har det OK, men det er en smule overbelastet. Det skyldes dog at jeg har gået så meget under de seneste dages studenter gilder, men nu får det lige nogle dages hvile.

Jamen jeg er helt frisk på sådan en tur! Dit rutevalg kan jeg sagtens huske, så jeg er ON, men jeg tænker det må blive engang til September-Oktober for jeg er nok ikke klar inden da.

Mange tak Søde PP! Jeg skal læse fra d. 1-21 august, men jeg er der nok i en måneds tid, og i alle weekender! Jeg skal bo i Gentofte, så det er tæt på DTU.

Måske et MOL-meetup?

He he, jeg kan godt lide den lille (men vigtige) notits om, at du også vil være her i alle weekender :smile: Men jo da, hvis ikke du skal bruge alle dine vågne timer på at læse og blive klogere, så bliver vi da nød til at lave et meet-up!

Jeg ved DTU har deres eget lille fitness, med noget ret godt udstyr. Ved du, om du får adgang til det? Om ikke andet, så kan du få 14 dages gratis træning i Drama World af mig som back-up.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

11-07-2013 Torsdag

Okay, det er et stykke tid siden, jeg har opdateret sidst. Det skyldes ganske enkelt at den træning der har været ikke har været værd at logge. Jeg kan dog ganske kort opsummere hvad jeg har lavet.

Jeg har trænet ca. hver tredje dag og det har været caliesthenics alt sammen altså dips, pushups, pullups og lidt static overhead press. Flere hundrede af hver pull og push øvelse.

Jeg var også været til fysioterapeut en af dagene hvor jeg legede lidt på en C2.

1500m row

Interval: 6 x 30 sekunder on/off

Benet har været rigtig træt og ømt, så det er ikke så super fedt, og jeg er også formået at blive syg :sneaky2:

Jeg var ude på en kort fisketur, hvor jeg kunne sidde fra broen af, så her er et billede.

P.s. I morgen skal jeg til en privat fysioterapeut, fordi mine forældre gerne ville have en anden til at se på benet etc.

1063159_10201652856148503_1257760094_n.j

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share