A pair of Levi's


JustALittleBit
 Share

Recommended Posts

Fredag den 22. februar

Okay træning, men var lidt træt efter en hel dag med shopping og for dårlig kost. Fik selskab af en af de sædvandlige, en af Træners fans, og han gik og rettede på mig! :nono: Han har dårlig nok styr på sin egen teknik, men det han er nu yderst underholdende når han forsøger at sige noget klogt.

Lørdag den 23. februar

Okay træning, men igen træt. Ringe kost inden træning. Har endelig fået mit nye træningsprogram, så glæder mig til på fredag! :smile:

Lolsovs, det lyder som en af de der gutter... Der var for ikke så længe siden f.eks. en gut der gav sig til at instruere mig i (med demonstration og det hele...) hvordan man kunne justere højden på trækket, på et kabeltårn, efter jeg havde spurgt ham om han var færdig med at bruge det...

Sejt med nyt program, hvad skal der ske?

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 93,2 kg (+1/-17,8)

Arm: +1cm/-1cm
Bryst: samme/-14cm
Mave: samme/-27,2cm
Hofter: -1cm/-17,5cm
Bagdel: samme/-13,7cm
Lår: samme/-9cm

Dumme, dumme mig! Ved jo godt, hvorfor jeg har taget på.. Har spist utrolig meget slik og kage i den sidste uge og har stort set ikke dyrket cardio. Men ny uge, så op på hesten igen!

Løb

Tid: 18:14

Længde: 1,92 km

Gns. pace: 9:29 min/km

Hurtigste pace i hvert løbepas

6:51 min/km

6:32 min/km

8:13 min/km

Puls-uret ville ikke samarbejde. Synes det gik okay i dag. Heldigvis ikke så koldt, som i lørdags.

DB benchpress

5x10 a 13,7 kg

Incline DB benchpress

5x12 a 11,2 kg

Triceps ext. w/ rope

2x10 a 20 kg

3x12 a 17,5 kg

Triceps ext. w/ v-bar

5x12 a 20 kg

Løbebånd

Tid: 30 min.

Hastighed: 6 km/t i 10 min., 5,8 km/t i 20 min.

Hældning: 5%

Gns. puls: 156 bpm

Max puls: 164 bpm

Kcal: 301 kcal

Ganske fornuftig træning! Men fik da lige at vide at min teknik i triceps ext. ikke er helt god. Troede ellers jeg havde styr på det, men åbenbart ikke.

Lolsovs, det lyder som en af de der gutter... Der var for ikke så længe siden f.eks. en gut der gav sig til at instruere mig i (med demonstration og det hele...) hvordan man kunne justere højden på trækket, på et kabeltårn, efter jeg havde spurgt ham om han var færdig med at bruge det...

Sejt med nyt program, hvad skal der ske?

Det er lige nemlig hvad han er! Han kan meget godt lide at tale om sin egen træning og sagde engang til mig at fordi han ikke havde tid til at træne så tit, så trænede han tungt, så istedet for at træne med 85%, så trænede han med 105%. Jeg har stadig ikke forstået, hvordan han kan løfte mere end han kan løfte.. Men den type fyre er nu meget underholdende :wink:

Mit nye program er et program, som mange her nok ville fraråde. Det er de samme øvelser som nu med et par tilføjelser, men nu bliver det er 6-split program i stedet for et 3-split og så er meningen at den energi, jeg ikke brænder af på styrketræningen, skal bruges på cardio, så det skulle gerne blive til en del mere cardio. Er selv meget spændt på, hvad jeg kommer til at synes om det.

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd

Lat. pulldown

5x12 a 50 kg

Rev. grip pulldown

5x12 a 45 kg

Rygøvelse i maskine

5x12 a 45 kg

Cable biceps curls (straight bar)

5x12 a 25 kg

Cable hammer curls

5x12 a 25 kg

Vågnede i meget dårligt humør i dag og kunne slet ikke overskue andre mennesker, så var forberedt på at det nok ville ende med at blive en træningsfri dag, men humøret blev heldigvis bedre og kom afsted og det endte med at blive en fornuftig træning. Træner kørte et anderledes program i dag, så jeg havde fred og ro, hvilket passede rigtig fint med mit humør og så blev jeg også hurtigere færdig.

Kun en træning tilbage inden jeg starter på den nye program :smile:

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Squat

5x12 a 20 kg

Military press

5x12 a 15 kg

Arnold press

1x10 a 8 kg

1x9 a 8 kg

2x10 a 8 kg

1x9 a 8 kg

Benpres

5x12 a 109 kg

Løbebånd

Tid: 30 min.

Hastighed: 5,6 km/t

Hældning: 4%

Gns. puls: 147 bpm

Max puls: 153 bpm

Kcal: 261 kcal

Fornuftig træning.. Løb i morgen.

Alrighty, det lyder spændende med det nye program, hvordan har du lavet splittet og regner du så med at skulle træne mere end en gang om dagen? Eller blot komme kroppen igennem en gang i ugen? Eller planlægger i med interferens?

Planen er:

mandag: bryst

tirsdag: biceps/core

onsdag: skulder

torsdag: triceps/core

fredag: ryg

lørdag: skulder

søndag: ben

så ideen er at nå kroppen igennem på en uge og tirsdag, onsdag, torsdag og lørdag skal jeg udnytte at det er et let program og give den gas med cardio. Core består her i starten bare af en enkelt maveøvelse, men der kommer flere øvelser på hen af vejen. Grunden til at der er to gange skulder, er fordi den er lidt mere kompliceret at ramme helt rigtig og så giver det samtidig muligheden for at pille den ene skulder dag ud i tilfælde af, at jeg ikke kan nå at træne alle dage. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Løb

Tid: 18:27

Længde: 2,02 km

Gns. pace: 9:07 min/km

Hurtigste pace i hvert løbepas

7:14 min/km

6:13 min/km

6:36 min/km

Dejlig tur! Høj solskin og har forbedret mit gns. pace. Har fundet ud af at app'en er lidt langsom til at finde pace, så får ikke det hurtigste pace i sidste pas, hvis jeg stopper app'en lige med det samme, så den nye strategi er at lige give den lidt tid til følge med inden jeg stopper app'en.

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd

Lat. pulldown

5x12 a 50 kg

Rev. grip pulldown

5x12 a 45 kg

Seated row narrow

5x12 a 50 kg

Seated row wide

5x12 a 45 kg

Pulldown i maskine

3x12 a 45 kg

Løbebånd

Tid: 30 min.

Hastighed: 6 km/t

Hældning: 5%

God træning i dag! Første dag af det nye program og indtil videre er det meget godt :smile:. Det giver et mentalt overskud at vide at når jeg er færdig med rygøvelserne, så er der kun cardio tilbage. Og der er selvfølgelig også et fysisk overskud, når der er færre øvelser på programmet. Selvom jeg har været lidt øv over at skulle bruge mere tid cardio, så er det jo det der skal til, især nu, hvor jeg kan mærke at det altså ikke er helt så nemt at smide kg længere.

Er endnu engang ved at være godt træt af mit pulsur! Det vil bare slet ikke samarbejde. Tror det er ved at være over 2 uger siden jeg har haft et pas uden udfald og der er bare ikke godt nok!

Link to comment
Share on other sites

Løb

Tid: 19:27

Længde: 2,23 km

Gns. pace: 8:43 min/km

Hurtigste pace i hvert løbepas

7:00 min/km

6:09 min/km

5:48 min/km

Fed tur! Har ikke særlig godt styr på mit program, så igen i dag blev jeg overrasket over at er et løbepas var øget med 1 min., men det gik nu helt fint. Kan godt mærke en mental forskel på denne gang og alle de andre gange jeg har forsøgt at komme i gang med at løbe. Alle de andre gange har jeg syntes at øgning i løbepassene kom alt for hurtig og kunne slet ikke se, hvordan jeg dog skulle kun følge det. Denne gang er jeg tænker jeg at selvfølgelig kan jeg da det!

Link to comment
Share on other sites

Dumme, dumme mig! Ved jo godt, hvorfor jeg har taget på.. Har spist

utrolig meget slik og kage i den sidste uge og har stort set ikke dyrket

cardio. Men ny uge, så op på hesten igen!

Der er primært to ting der definerer os som mennesker

1. Vi er fejlbarlige

2. Når vi falder, hvordan rejser vi os igen.

Op på hesten igen, godt arbejde :). (kan godt li' dit løb, det er med at starte et sted og ikke give op).

Link to comment
Share on other sites

Jege syntes du skal træne uden puls ur. Når du bruger løbebånd er det nemt at styre belastningen, og du burde efterhånden kende dit tempo.

Jeg kan ikke læse hvad problemet er med uret, ud over udfald. Hvis det et billigt ur, skal du have et nyt.

Garmin og polar har okay ure omkring de 800. Som med alt andet får man ikke meget kvalitet for 200 kroner i Lidl.

Hvis det er et problem med at bæltet ikke er vådtnok når du begynder kan du evt. Smøre det med noget vandbaseret creme. Det er ledende, og virker rigtigt godt.

Det kan købet i Matas og på apoteket, dog til et lidt andet formål, da det findes i afdelingen for intimpleje. Nuff Said..

Ellers er det jo kanons at du er begyndt at overvinde mange af de barriere omkring løb/Cardio du har. Det ser jo rigtigt godt ud

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Liggende rev. fly

1x12 a 5 kg

4x12 a 7,5 kg

Arnold press

4x12 a 8 kg

1x10 a 8 kg

Military press

5x12 a 15 kg

Cable upright row

5x12 a 25 kg

Lat. raise med rotation

5x12 a 5 kg

Løbebånd

Tid: 45 min.

Hastighed: 5,8 km/t i 10 min., 6 km/t i 35 min.

Hældning: 5%

Har virkelig optur over dagens samlede træning! Synes sgu jeg er lidt sej :bigsmile:

Besluttede mig for at prøve skyr i dag og kan nu huske, hvorfor det var at jeg ikke var voldsom begejstret for det sidst jeg prøvede det for mange år siden.. Det er jo jævnt kedeligt.. Der skal vidst nogle bær eller andet godt i før jeg synes det er spændende. Prøvede med en smule honning og det smagte meget godt. Virker til at det nemt tager imod smag, for synes ikke jeg kom ret meget i.

Jege syntes du skal træne uden puls ur. Når du bruger løbebånd er det nemt at styre belastningen, og du burde efterhånden kende dit tempo.

Jeg kan ikke læse hvad problemet er med uret, ud over udfald. Hvis det et billigt ur, skal du have et nyt.
Garmin og polar har okay ure omkring de 800. Som med alt andet får man ikke meget kvalitet for 200 kroner i Lidl.
Hvis det er et problem med at bæltet ikke er vådtnok når du begynder kan du evt. Smøre det med noget vandbaseret creme. Det er ledende, og virker rigtigt godt.
Det kan købet i Matas og på apoteket, dog til et lidt andet formål, da det findes i afdelingen for intimpleje. Nuff Said..
Ellers er det jo kanons at du er begyndt at overvinde mange af de barriere omkring løb/Cardio du har. Det ser jo rigtigt godt ud

Jeg har også lagt pulsuret på hylden for en tid nu. Regner med at tage det frem igen eller købe et nyt, når jeg skal til at lave noget puls baseret træning og der er jo et stykke tid til.

Problemet med uret, som iøvrigt er et Polar FT4, er at den uret mister forbindelsen til sensoren, sensoren måler pulsen til 00 og andre gange til over 200 bpm. Har været meget opmærksom på om der er noget jeg gør anderledes eller som er anderledes i min omgivelser de gange, hvor det ikke vil samarbejde, men der er ikke noget. Tror det er batteriet igen igen, selvom jeg synes det er hurtigt.

Gad vide, hvordan man fandt ud af at lige præcis det virkede? Eller det har jeg nok egentlig ikke lyst til at vide...

Link to comment
Share on other sites

Prøv at tage 100-150 g frosne bær fra en pose Bærsymfoni. Skold dem kortvarigt med lidt kogende vand. Hæld vandet fra og tilsæt 200.250 g skyr naturel og blend. Det er det rene dessertguf. Skulle du komme til at blende en skefuld proteinpulver af din yndlingssmag med, bliver det bestemt ikke ringere af den grund :smile:

Kan dog også laves med græsk youghurt hvis du synes det smager bedre.

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Squat

5x12 a 20 kg

1x12 a 25 kg

Benpres

5x12 a 117 kg

Leg curls

1x12 a 15 kg

4x12 a 17,5 kg

God træning! Der var ikke så mange i dag, men måtte alligevel vente på at komme til squat stativet, men så underholdte jeg bare Træner imens og det var nu meget hyggeligt.

Prøv at tage 100-150 g frosne bær fra en pose Bærsymfoni. Skold dem kortvarigt med lidt kogende vand. Hæld vandet fra og tilsæt 200.250 g skyr naturel og blend. Det er det rene dessertguf. Skulle du komme til at blende en skefuld proteinpulver af din yndlingssmag med, bliver det bestemt ikke ringere af den grund :smile:

Kan dog også laves med græsk youghurt hvis du synes det smager bedre.

Mums! Det lyder godt! Det skal da prøves :smile:

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

DB benchpress

4x10 a 13,7 kg

1x8 a 13,7 kg

DB fly

5x12 a 5 kg

Incline DB benchpress

5x12 a 10 kg

Løbebånd

Tid: 30 min.

Hastighed: 6 km/t

Hældning: 5%

Rigtig god træning! Var ved tandlæge i morges for at få hevet en visdomstand ud, så var lidt spændt på om jeg var helt klar til træning i dag, men har ikke haft nogen problemer med såret eller haft behov for smertestillende, så jeg tog chancen og oplevede ingen problemer. Ville have haft fat i 6 kg til fly, men de var optaget og 11,2 kg håndvægtene jeg egentlig skulle have bruge til skrå bænk var også optaget, men tror det var meget godt, for var godt nok godt ristet!

Løb i morgen tidlig.

Link to comment
Share on other sites

Løb

Tid: 19:34

Længde: 2,17 km

Gns. pace: 8:59 min/km

Hurtigste pace i hvert løbepas

7:12 min/km

6:14 min/km

6:20 min/km

Synes det var lidt hårdt i dag og der var lidt gele i benene, men det kan jo heller ikke være lige godt hver gang.

Styrketræning

Cable hammer curls

5x12 a 25 kg

Cable bicep curls (straight bar)

5x12 a 25 kg

DB bicep curls

5x12 a 6 kg

(skulle egentlig have været 7 kg, men de var ikke til at finde)

Mavebøjninger på bold

5x12

Sluttede af med 15 min. på cykel

Endnu en god træning! Dejligt at have noget mave noget med nu også. Træner var også lige så flink at minde mig om at nu kunne det jo godt være at maven vil vokse lidt her i starten, når jeg nu er begyndt at træne mave.

Har haft en hyggedag med min mor, hvilket så også betyder at maden ikke har være optimal, men det er nu langt fra nogen katastrofe. Fik købt en ny sport-bh, som jeg skal bruge til løb og så havde de også lige udsalg, så købte også et par sort nike bukser. I en anden butik "kom jeg til" at prøve en kjole, for jeg skal til bryllup i april og har kigget på en del kjoler efterhånden, men kan ikke helt finde ud af størrelserne, så jeg prøvede den her kjole, for at få en idé om det. Prøvede den i str.44 og den var så fin! Og på tilbud.. men desværre var den sort, så det går jo ikke til brylluppet, men hvis jeg vidste at jeg ikke ville tabe mig mere, så havde jeg købt den. Men den sad faktisk også lidt løs og der er jo alligevel over en måned inden brylluppet, så nu har jeg bestilt en lignende kjole fra samme mærke i en str. 42. Nej, hvor jeg glæder mig til at få den! Er spændt på om jeg bare kan hoppe i den eller om der skal arbejdes lidt inden den kan lukkes helt. Hvis det kan lade sig gøre sig, så har jeg lidt en plan om at bruge den til et efter-billede, når jeg rammer "års-dagen" her lige om snart.

Alle timer er aflyst i morgen, så tidlig træning uden alt for meget ventetid :smile:

Edited by JustALittleBit
Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd

Arnold press

3x12 a 8 kg

2x10 a 8 kg

Military press

5x12 a 15 kg

Rev. fly

5x12 a 7,5 kg

Cable upright row

5x12 a 25 kg

Lat. raise med rotation

5x12 a 5 kg

Løbebånd

Tid: 30 min.

Hastighed: 5,6 km/t

Hældning: 5%

Det var sgu lidt hårdt i dag.. Der var ikke meget energi at gøre godt med, så jeg tror, jeg skal spise noget mere til morgenmad, når jeg træner tidligt. Var meget tæt på helt at droppe cardio, men chancen for at få et glimt af noget pænt, fik mig alligevel ned på løbebåndet. Har DOMS i bryst fra i mandags og en lille smule i maven :wub:

Link to comment
Share on other sites

Løb

Tid: 19:16

Længde: 2,22 km

Gns. pace: 8:40 min/km

Hurtigste pace i hvert løbepas

7:05 min/km

6:12 min/km

6:02 min/km

Ganske fornuftigt!

Styrketræning

10 min. opvarmning på løbebånd

Triceps ext. w/ rope

3x12 a 17,5 kg

2x10 a 17,5 kg

Meget fokus på teknikken

Triceps ext. w/ v-bar

5x12 a 20 kg

Rev. grip one arm tricep ext.

5x10 a 7,5 kg

Rev. grip kickback

5x12 a 10 kg

Mavebøjninger på bold

5x12

Løbebånd

Tid: 45 min.

Hastighed: 6 km/t

Hældning: 5%

Rigtig god træning! Synes det har været en rigtig dejlig dag i dag, men den er desværre blevet lidt ødelagt her til aften, så jeg vil bare skynde mig i bad og i seng og håbe på jeg kan falde i søvn i aften og så skal i morgen bare overståes..

Link to comment
Share on other sites

Løb

Tid: 20:19

Længde: 2,40 km

Gns. pace: 8:27 min/km

Hurtigste pace i hvert løbepas

7:02 min/km

6:03 min/km

6:00 min/km

Synes godt nok det var hårdt i dag! Er glad for at der er lidt tid til næste øgning af løbetiden, for har brug for lige at vænne mig til det nuværende.

Styrketræning

Lat. pulldown

5x12 a 50 kg

Rev. grip pulldown

5x12 a 45 kg

Seated row narrow

5x12 a 50 kg

Seated row wide

5x12 a 45 kg

Pulldown i maskine

3x12 a 45 kg

Ingen løbebånd i dag, da jeg tog i centret kort tid efter jeg havde løbet og jeg skal på arbejde i eftermiddag, så skal nok for forbrændt de kcal alligevel. Note to self: Husk at drikke en masse vand efter løbeturen!

Link to comment
Share on other sites

Squat

5x12 a 25 kg

Benpres

5x12 a 117 kg

Leg curls

5x12 a 20 kg

Fin træning, men hold op hvor er jeg da bare træt! Kan ikke lige helt overskue at skulle på arbejde i eftermiddag og da slet ikke, at jeg får besøg af en veninde i morgen formiddag, når der er en eller anden klovn, som har smidt en bombe i min lejlighed. Havde dog en lidt sjov oplevelse i centret i dag, da en kvinde i omklædningsrummet spurgte, hvor meget jeg løftede. Hun havde åbenbart set, at jeg havde løftet vægtstangen til squat op i den rette højde, så jeg måtte fortælle hende at den stang vejer 20 kg, men normalt løfter jeg 15 kg med den bevægelse (military press). Jamen hun var også bare nysgerrig, for det er jo ikke så tit at man ser piger løfte. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 90,5 kg (-1,6/-20,5)

Arm: samme/-2cm
Bryst: -1cm/-15cm
Mave: samme/-27,2cm
Hofter: -1cm/-18,5cm
Bagdel: -1cm/-14,7cm
Lår: samme/-9cm

:cheer: Kan vist ikke være andet end tilfreds! Kun 4,5 kg til jeg må give mig selv en iPad :biggrin:

Veninden som skulle været kommet på besøg, måtte aflyse da hun er blevet syg, men det passer mig egentlig okay, for jeg er stadig totalt smadret! Da hun skrev i morges at hun ikke kom alligevel, lå jeg lidt og overvejede om jeg skulle løbe i dag i stedet for i morgen, men nåede frem til at jeg heller vil bruge lidt tid på at slappe af og så løbe i morgen. Men den står selvfølgelig på træning i aften :smile:

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

DB benchpress

2x12 a 13,7 kg

1x9 a 13,7 kg

1x11 a 13,7 kg

1x10 a 13,7 kg

Incline DB benchpress

5x12 a 11,2 kg

Fly

1x8 a 6 kg

1x9 a 6 kg

3x8 a 6 kg

Løbebånd

Tid: 15 min.

Hastighed: 6 km/t

Hældning: 5%

Fornuftig træning, men er stadig meget træt, så det blev kun til 15 min. løbebånd.

Kjolen kom i dag og som forventet, så passede den ikke, men der mangler ikke meget. Men synes bare heller ikke at den er ligeså fin som den sorte jeg har kigget på, så eftersom jeg har "fået lov" til at have en sort kjole på, så smuttede jeg op og købte den sort, smuttede forbi min mormor for at høre om hun kan sy den ind, hvilket hun heldigvis kan. Så nu skal den anden kjole bare sendes tilbage og jeg ender med en fin kjole til under 300 kr, takket været -30% på alt i butikken, frem for en kjole til 800 kr. :happy:

Synes lige i øjeblikket, at mænd er dumme :sneaky2:

RunCF: Mange tak! Jeg er også ret stolt af det og er meget spændt på og glæder mig til at se alle de forandringer, som kommer til at ske det næste år. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Løb

Tid: 19:15

Længde: 2,28 km

Gns. pace: 8:26 min/km

Hurtigste pace i hvert løbepas

7:13 min/km

6:20 min/km

6:29 min/km

Synes ikke det var så sjovt i dag, men det gik da. Er begyndt at se det som mental træning mere end cardio, da jeg næsten hver gang jeg er ude og løbe, bliver mindet om, at jeg jo godt kan. Også selvom jeg nogengang føler at jeg løber virkelig langsomt, så løber jeg trods alt frem for at gå.

Styrketræning

10 min. opvarmning på løbebånd.

DB bicep curls

5x12 a 7 kg

Mavebøjninger på bold

5x12

Cable bicep curls

5x12 a 25 kg

Cable hammer curls

5x12 a 25 kg

Løbebånd

Tid: 45 min.

Hastighed: 6 km/t

Hældning: 5%

Dejlig træning! Nyder at træne biceps nu. Har fundet nyt ynglings træningstøj. De nye træningsbukser og en sort t-shirt str.44 og det var faktisk et uheld at det lige blev den sammensætning, da jeg normalt ikke bruger de t-shirts jeg har i str.44, da jeg synes de er lidt for korte, men de sidder pænere end dem i str.46. Der sker en del med tøjstørrelserne for tiden. For ikke så lang tid siden, fandt jeg et par gamle bukser frem og de sad lidt stramt, men havde dem på i dag og de er faktisk for store nu. Prøvede et andet gammel par bukser for en uge siden og jo, de kom på, men de sad ikke pænt, men i dag sidder de som de skal. Kan ikke helt følge med selv...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share