"At starte forfra"... igen....


Cat
 Share

Recommended Posts

Jeg havde lige en individuel træning i dag - så udover at vejlede ham fik jeg også presset et par øvelser ind :bigsmile:

Træk til bryst

3x12

2x8

-ss-

SA Lat. Pulldown

4x12

BPAP

3x12-15

Hypers

3x12

-ss-

Mave på bold

3x12

Det var vist det....

Senere er planen en løbetur ved søen :wub:

Link to comment
Share on other sites

I dag blev uge 4, dag 2 gennemført...

Går rigtig fint, har ingen problemer med at følge tiderne, er ikke presset og provokerer ikke knæet yderligere...

Dejligt at det går den rigtige vej, også selvom det er babysteps...

Link to comment
Share on other sites

Har prøvet noget skægt i dag... Havde jo cheat-night i går, som jeg forresten glemte at udnytte med søde sager... Argh... Hvordan kan man glemme det??? :unsure: .... Er længe til næste gang jeg får muligheden... Fik dog spist en masse mad i stedet...

Nå, men tilbage til i dag... Pga cheat i går kører jeg ultra lavt i dag... Først var planen faste, men synes alligevel det var lige ambitiøst nok - så nu hedder det grønt dag... Eneste jeg har indtaget er grøntsager, men pga dårlig planlægning var køleskabet tom ved aftensmadtid... Derfor tog jeg ca 100g tunfrikadelle til min gulerod...

Men intet andet, ikke engang frugt... Det er gået overraskenede nemt, men forestiller mig at jeg bliver max sulten i morgen...

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Mit umiddelbare bud på kosten i går er at jeg endte lige omkring 1800...

Talte dog ikke...

I dag løb jeg uge 4, dag 3...

De sidste par dage har jeg overhovedet ikke mærket til knæet, men har bevidst heller ikke lavet styrke i en evighed.. måske jeg bare ikke kan holde til begge dele før jeg har smidt 100000000 kg....

Link to comment
Share on other sites

Kosten har i denne weekend været på ca 1650 lørdag og 1800 kcal søndag - men jeg har ikke talt, så det er et kvalificeret bud :bigsmile: ...

Fra i dag tælles igen så jeg er sikker på hvad der kommer ind :cheer:

Ingen træning i weekenden udover diverse gåture med hunde...

Jeg går med vilje ture på knoldet og ujævnt underlag, for at trænet lidt stabilitet og proprioception - og jeg føler at det er godt for mine ankler og knæ. Så det fortsætter jeg med :bigsmile:

God dag

Link to comment
Share on other sites

Nårh ja - så har jeg helt glemt at skrive at jeg selv synes jeg har været sej med kosten i weekenden - til trods for lune hveder (som jeg elsker), småkager (jeg selv bagte), is til hele familien og pølsehorn (som jeg bagte med ungerne) har jeg ikke spist noget af det... ikke engang en småkage...

Det synes jeg alligevel er lidt sejt når det har været frit tilgængeligt i huset hele weekenden.... :4smartass:

Jeg har dog drukket noget Pepsi Max - så helt hellig er jeg ikke :bigsmile: ....

Link to comment
Share on other sites

I dag på hold blev det til følgende:

Træk til bryst

5x10

-ss-

SA Lat. Pulldown

4x10

Stående kable row

4x12

-ss-

Liggende flyers

3x12

Hyperex

3x12

-ss-

Windmills

3x8/8

Mave på bold

3x12

-ss-

Skulderrehab

-statisk

Det var det der kunne klemmes ind på holdet :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nårh ja - så har jeg helt glemt at skrive at jeg selv synes jeg har været sej med kosten i weekenden - til trods for lune hveder (som jeg elsker), småkager (jeg selv bagte), is til hele familien og pølsehorn (som jeg bagte med ungerne) har jeg ikke spist noget af det... ikke engang en småkage...

Det synes jeg alligevel er lidt sejt når det har været frit tilgængeligt i huset hele weekenden.... :4smartass:

Jeg har dog drukket noget Pepsi Max - så helt hellig er jeg ikke :bigsmile: ....

wtf-am-i-reading.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ok så...

Jeg fik presset løbeturen ind - og havde en rigtig fin tur... Uge 5, dag 1...

Efter turen har mit venstre skinneben dog brokket sig en smule

Kosten har været fornuftig på omkring 1700 kcal.

Link to comment
Share on other sites

Til trods for stilhed i loggen når det stadig fint...


Skinnebenet brokkede sig nok lidt mere end en smule - så jeg var nødt til at inddrage husfyssen til en beslutning om hvordan jeg kommer videre med løbetræningen - og til at proppe en hulens masse nåle i mine ben. Det sidste lettere - det første var lidt tungere...



Men jeg barberede en km af turen og indsatte gåpauser på 2 min. Så mine Uge 5, dag 1 var meget skånsom. Det var dog ok, for underbenene var stadig top spændte (dog uden smerter).


Jeg mærkede intet til benene efterfølgende eller i de næste dage, så i går satte jeg 500m extra på igen og cuttede gåpausen til 1 min. Umiddelbart er mine ben ok med det - men det fornuftige er at blive på dette niveau i hvert fald de næste 2-3ture. Så det gør jeg. Fornuftig som jeg er :bigsmile: ...



Kosten spiller fint. Jeg havde cheatnight i fredags - og nød det. Lørdag sparede jeg kcal om dagen for at få lov at spise mad om aftenen da vi sku' til Party - og det gik ok. Jeg indtog kun maden og diverse light sodavand - så tænker kcalregnskabet blev overholdt... Men desserten så god ud og det hjalp ikke at Kauf spiste 3 omgange - og adskillige gange synes at jeg sku smage :nonono: ... Søndag sprang jeg også det søde over da vi var hos de gamle... så alt i alt en kostmæssig succesweekend... Den næste bliver dog værre da den er længere og min kære mand har fødselsdag torsdag - vi får besøg fredag - og skal ud lørdag... Egentlig skal jeg jo kun cheate ca hver anden uge - men jeg overvejer lige pt med mig selv om jeg skal tage en af dagene i weekenden hvor jeg må ha' et cheatmeal :blahblah:



Fik et chok på vægten her den anden dag. Jeg har åbenbart taget mere på i min pause end først antaget. Så til trods for et par uger med relativt lavt kcalindtag (som i hvert fald burde være underskud) var vægten stadig højere end jeg troede den var da jeg startede :thumb_down: ... Men så er det jo godt at jeg er i gang og arbejder på det :pumpin:



Det var update herfra...


God dag :cheer:


Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Nårh ja, så glemte jeg at tilføjge at jeg fremover skal have mindst 2 ikkeløbedage mellem mine løbedage...

Så turene bliver (hvis det kan gå op med logistikken i hjemmet) fremover man-tors-søn-ons-lør-tirs-fre-man osv...

Det burde ku' la' sig gøre nu hvor der også er lys om aftenen :bigsmile:

Desværre for min træning var der ny på holdet i dag - så ikke meget tid til mig :4whip:

Jeg fik dog lavet et par sæt eller tre af følgende:

Træk til bryst

SA Lat. Pulldown

Hypers m. rotation af arme

Lidt sølle omgang - men så må jeg lave lidt i aften og/eller i morgen også... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det fik jeg så ikke gjort.... Men jeg var ude og løbe en tur i går... Benene er der stadig,en smerterne er næsten ikke eksisterende - det er blot trætheden der rumsterer... Kort sagt er det ikke blevet hverken værre eller bedre... Så fortsætter på nuværende niveau selvom jeg snart gerne vil løbe til jeg bæiver træt...

Link to comment
Share on other sites

Hello :bigsmile:

Det går ikke så godt med træningen lige pt. Min skulder har drillet en del den sidste uges tid - så eneste træning jeg har ku lave har været Rows + core... og det synes jeg, hånden på hjertet, er lidt kedeligt i længden...

Løbeturene overholder jeg til punkt og prikke, men synes det er ærgeligt at jeg ikke kan øge når lysten er til det.

Jeg holder mig fortsat på ca. 3 km med indlagte gåpauser - så det er ikke meget.

Jeg gennemførte i går uge 6.

Så spark bagi til mig vedrørende styrketræningen - men stadig med skånning (er det et ord?) af både ben og skulder...

Kosten går ok, torsdag valgte jeg at cheate da det var mandens fødselsdag - og i går fik jeg en mere ufrivillig cheatnight. Jeg har været fuldstændig drænet for energi hele weekenden og begyndte at blive tung i hovedet - så manden beordrede kcal i mig, så jeg spiste chokolade og risengrød... I dag har jeg det bedre og fortsætter med kcal indtag på ca. 1600-1800.

Næste cheat er planlagt til pinseskovtur på mandag - så det er om 1 uge.

Nårh ja, så var jeg også på vægten i weekenden - og den sagde minus 1,4kg siden sidste vejning (som jeg ikke kan huske hvornår var, men et par uger siden) - så det går i den rigtige retning. Vejen er lang, men i det mindste er jeg i gang :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share