"At starte forfra"... igen....


Cat
 Share

Recommended Posts

Jeg tror netop jeg ville fokusere for meget på vægten hvis jeg skulle på hver dag - så i forhold til MIT mindset er det fint med en fast vejedag 1 gang ugentligt - og så lige en tjekvægt en enkelt gang også...

Jeg er ikke sikker på jeg kan sidestille statistik med min hoved - eller det der foregår inde i det (dette skal der ikke kommenteres på :blahblah: ).

Så det kan godt være at Famse statisktisk set har ret, men jeg holder mig nu allligevel til min plan...

og ½ års intervaller er måske lige lidt overkanten hvis jeg skal se om der kommer udvikling :yo: ...

Link to comment
Share on other sites

I går fik jeg trænet en omganf styrke... workout 1.

Det var dejligt. ...

I dag har jeg været en tur i skoven på hesteryg - og gået en lille aften power walk..

I dag har det også været veje og måledag.

Denne gang den rigtige...

Der er røget lidt mere, så samlet vægttab siden PN startede 13. Jan. Er 5,8 kg... og så er der røget 20cm - fordelt over hele kroppen - dog mest fra talje og lår...

Link to comment
Share on other sites

I går fik jeg trænet en omganf styrke... workout 1.

Det var dejligt. ...

I dag har jeg været en tur i skoven på hesteryg - og gået en lille aften power walk..

I dag har det også været veje og måledag.

Denne gang den rigtige...

Der er røget lidt mere, så samlet vægttab siden PN startede 13. Jan. Er 5,8 kg... og så er der røget 20cm - fordelt over hele kroppen - dog mest fra talje og lår...

Sådan, godt gået!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning week 4 workout 2...

Det betyder at jeg fortsat er 100% på mine workouts... og at det i morgen er tid til progression igen.. så øges der til 3 runder af hver gruppe... bliver spændende at se hvordan det kommer til at gå..Vægtene er stadig ikke imponerende - men med højrep og uden pauser (holder 30 sek. Mellem hver runde) er det nok ok...

Samtidig er jeg ved at gøre klar til morgendagens nye habit...

Link to comment
Share on other sites

Så er der gået 2 uger igen - og jeg har fået min nyeste habit.

Jeg skal kun spise til jeg er 80% mæt ...

Hvilket selvfølgelig kan være lidt svært at vurdere i starten, men pointen er at spise lidt mindre end jeg plejer.

Synes allerede at det at spise langsomt har medvirket til at jeg indtager markant mindre, men med extra fokus på at stoppe når jeg ikke længere er sulten frem for at spise til jeg føler mæthed er nok meget godt...

Så at stoppe ved 80% er fokusområdet de næste 14 dage - mens jeg selvfølgelig skal fortsætte med mine to første habits (daglige 5min. actions og at spise langsomt).

Som jeg har forstået det er eating slowly og stop when 80%full de 2 vigtigste habits i hele forløbet. Så hvis alt anden glipper skal jeg holde fast i disse to - de kan udføres at alle, i alle situationer - og med alle madvare...

Så fortsat ingen restriktioner på maden eller anbefalinger af hvad jeg skal spise - blot fokus på hvordan jeg spiser det.

Og så skal jeg også eksperimentere med det - altså forsøge at spise til jeg er mæt - og overmæt - for at lære hvordan det føles, netop så jeg kan stoppe før. De har også anbefalet at jeg holder en "ædeaften" - men hvor jeg spiser meget meget laaaaangsomt - netop igen for at erfare forskelling på at smage maden og kaste maden i hovedet...

Link to comment
Share on other sites

Det lyder interessant med de to ting. Der kunne sagtens være noget om snakken, fordi at man så ikke bare wolfer et kæmpemåltid ned. Men så bør man også spise inden at man er meget sulten :-)

Jeps.

Det er også noget nemmere at spise langsomt hvis man ikke er sulten - hvis du først er top sulten er det jo nemmere at kaste maden i hovedet... Så det hænger sammen :shades:

Jeg har selvfølgelig allerede flere strategier til at spise langsomt - som jeg har fundet ud af virker for mig.

Netop at spise før jeg er rigtig sulten

At ligge kniv og gaffel ned mellem hver bid - og først skære ny bid når jeg har sunket maden (og evt taget en tår vand)

At spise med venstre hånd

At forestille mig jeg er på 1. date eller til jobsamtale - ved hvert måltid...

Det er ikke altid jeg gør det sidste, men hvis jeg har travlt trækker jeg vejret dybt og forsøger at forestille mig at det er en date...

Link to comment
Share on other sites

Oh Yes :wub:

og det er jævnt tiltrængt ( de gode manerer that is) :4winkkiss:

Hm... vil det sige, at jeg ikke må lege med pigerne ved bordet mere? Må vi ikke engang lave overskæg med spaghettien længere? :cry:

Jeg må få strøget skjorten og få kigget lidt på Emma Gad, kan jeg høre. :4signme:

Link to comment
Share on other sites

Hm... vil det sige, at jeg ikke må lege med pigerne ved bordet mere? Må vi ikke engang lave overskæg med spaghettien længere? :cry:

Jeg må få strøget skjorten og få kigget lidt på Emma Gad, kan jeg høre. :4signme:

Overskæg med spaghettien kan til nødt accepteres - men teskeer i næsen er bandlyst :rolleyes:

Jeg er jo selv über Emma Gad agtig - og har altid nystrøget skjorte på - så det er nok det der skal til :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dagens workout:

5min på løbebånd - hurtig gang

5min på stepmaskine

5min på romaskine - med 4 indlagte intervaller af 15 sek. all out, 45 sek. roligt tempo...

Mine interval workouts er så dejlig hurtig overstået :4flex:

Senere en tur på hesteryg + staldarbejde :clown2: ...

Link to comment
Share on other sites

Forresten skal jeg lave følgende workouts denne uge

Interval

Workout 1 - nu med 3 runder

Active recovery

Workout 2 - nu med 3 runder

Interval

Workout 1 - 3 runder

Off

Ikke nødvendigvis i nævnte rækkefølge - men det er ugens træning...

Plus selvfølgelig 2 x hest

:flowers:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share