"At starte forfra"... igen....


Cat
 Share

Recommended Posts

Bum....

Jeg er tilbage fra ferien - det var skønt :cheer::wub:

Bum....

I går lagde jeg ud med en løbetur - ved ikke hvor lang, men over marken, rundt i skoven og tibage igen... Gætter på ca 3 km... Det gik fint :bigsmile:

I dag har jeg fået lavet følgende på en hold:

Træk til bryst

SA Lat Pulldown

OA kable Row

Brystpres

Liggende flyers

Etbensrumænsk DL

Airsquats

Hypers med rotation af arme

Mave på bold

Bækkenløft på bold

Bækkenløft på bold med hasetræk

Rotationer med ben på bold

Efter en ferie med masser af mad og kcal indtag er det nu tid til igen at stramme op på kosten :pumpin:

Mangler de sidste 15kg.... Så der skal arbejdes for det... men i små skridt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

I fredags var jeg også ude at løbe en tur - det gik fint - og var skønt...

I går, søndag, havde jeg aftalt træning med min mand - men der kom vågne børn med forældrekontaktbehov i vejen.

Lidt ærgeligt, for jeg havde faktisk set rigtig meget frem til det :unsure: ...

I dag får vi gæster som kommer langvejs fra - de skal overnatte - så jeg får heller ikke trænet i dag.

I morgen må jeg træne i stedet...

Kosten spiller stadig ikke helt, men det er vel positivt at der er forbedringsmuligheder :bigsmile:

Har haft lidt for meget leftover snacks fra ferie, og lidt for mange gæster og se mennesker som har involveret dessert.

Men jeg er motiveret, har haft en uges - nu lander vi lige fra ferie - og er klar til at tage mig sammen nu :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Hele mandagen stod på besøg af gamle venner som nu bor i Amerika - så ingen træning men masser af mad...

I går, tirsdag, nåede jeg en hurtig omgang hjemme inden jeg skulle ud af døren igen...

Det blev til følgende:

3 runder af

10 Squat

8/8 OA BO Row med rotation

8 MP

efterfulgt af 3 runder af

15 BP

12 Rumænsk DL

5/5 windmills

Havde tænkte at slutte af med swings, men gik en tur med mand og hund i stedet :wub:

:cheer:

I dag er mine muskler trætte - ikke ømme endnu, bare brugte....

Link to comment
Share on other sites

Lørdag var jeg afsted på løbetur igen... 25min uden pause... Gik helt fint....

Søndag pause

Mandag, i dag, lille mini workout udenfor...

Swings

Kb squat - unilateralt

Rumænsk dl

Rows med rotation

Windmills

Calfraises

Planken

Push-ups, eleveret overkrop

Husket frit fra hukommelsen...

:cheer:

Link to comment
Share on other sites

Løbetur i tirsdags, og igen her til morgen... Begge dage omkring 25min - i dag var dog meget tungere... Eller det føltes sådan...

Ferien - altså de sidste ca 5 uger har kostet plus på vægtsiden, men der må jeg tage med...

I aften står den på hawaiifest i børnehaven, i morgen fødselsdag og søndag barnedåb... Fra mandag er jeg strickt med kosten igen... Overvejer at indlægge faste - eller grøntsagsdage - et par dage om ugen, og så en "her er det tilladt at spise hvad der bliver serveret" dag - primært rot at føre det nemmere at se ændre mennesker... Men nu må vi se hvordan jeg får skruet det sammen...

Link to comment
Share on other sites

Er vist ikke så god til at få opdateret i øjeblikket...

I dag på holdet fik jeg mulighed for at lave lidt.

Det blev til:

12min Step (med enkelte indlagte intervaller)

3 intervaller a' 500m på romaskine (samlet lige under 8 min, plus 1 min pause mellem hver)

Træk til bryst

4x10

SA Lat Pulldown

3x12

Mave på bold

3x12

Så var der ikke tid til mere - skulle jo også arbejde lidt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

BUM Så er jeg her igen BUM :cheer:

Jeg var inde i en ok rytme, en scanning slog mig ud i et par dage (æv hvor er det ubehageligt at få sprøjtet kontrast ind i en skulder - det var jeg ikke lige forberedt på) - og har bare ikke kunne komme igang igen bagefter. Ikke udover en pligtløbetur i ny og næ... Det er ikke godt nok :)

Kosten har været super skidt, så dårlig kost og manglende træning har sat sine spor igen igen.

Men op på hesten...

I dag fik jeg trænet lidt.

Træk til bryst

Brystpres

Liggende Flyers

SA Lat. Pulldown

Stående Rows (kabel)

Hypers med rot. af arme

Windmills

OL rumænsk DL

Rumænsk DL

Lunges - stoppede efter 1 set da knæet drillede

Ait squats - lidt bedre for knæet, men stadig ømt - så også kun 1 set her.

Mave på bold

Det var det :pumpin:

Forresten var konklusionen på scanningen at jeg skal opereres for at blive god igen. Træning kan ikke oprettet skaden - hvilket også var forventeligt efter en periode på ca. 7 år hvor min skulder har været dårlig - og jeg har forsgøt genoptræning a' flere omgange. Så nu prøver jeg at finde ud af om jeg skal leve videre med dårlig skulder - eller om den skal fikses...

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Hvad blev diagnosen?

Ikke en egentlig diagnose, men min forreste labrum var løs og i småstykker og der var tegn på at skulderen har været gået af led, samt diverse cystedannelser og forkalkninger. Det var den korte version :bigsmile:

PS: Jeg er Cat og ikke Kauf

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hold da helt op hvor går tiden hurtigt...

Synes ikke det var så længe siden jeg var småaktiv herinde, men hov - 3½måned er lige fløjet forbi...

Jeg er blevet klog - meget klog.

Jeg har nemlig indset at jeg ikke er i stand til at leve på den måde jeg gerne vil på egen hånd...

Derfor har jeg søgt hjælp... Jeg har været meget i tvivl om hvad jeg har brug for og har overvejet flere muligheder...

Til sidst er valget dog faldet på Lean Eating programmet hos Precision Nutrition.

Så det er jeg startet på her d. 13. Januar.

Det er en noget anderledes tilgang end hvad jeg tidligere har forsøgt - og arbejder med langsomme gradvise vaneændringer frem for at skulle gøre alt på en gang. Det handler om at være konsekvent og vedvarende - frem for at gøre alt perfekt i to eller 3 måneder. Det er en kombination af coaching, træning og kostvejledning.

Indtil videre skal jeg bare stole på at mine coaches ved hvad de gør - lave mine workouts, habits og daglige assignments - og ikke overtænke og planlægge det hele...

Jeg har været meget i tvivl om hvorvidt jeg skulle lave logbog om processen, men tænker der måske er andre som mig som gang på gang falder i pga. den her alt eller intet mentalitet... Min udfordring er at jeg føler mig som en fiasko hvis jeg ikke er 100% - og er nok allerede ved at indse at ingen kan være 100% hele tiden - så måske det er bedre at stræbe efter 80% og så til gengæld kunne holde det... Jojo... Jeg bliver klogere og klogere hver dag :rolleyes: ....

Træning

Jeg har indtil videre fået træingsprogram for de første 6 uger. Der er både styrketræning, active recovery og intervaller - samt hviledage. Og der er indlagt gradvis progression på alle områderne (bortset fra hvil that is :shades: ). Træningsprogrammet indeholder desuden en lækker opvarmning på alle styrketræningsdage - med foamrolling, mobility work og lidt streches.

Uge 1&2: 4xstyrke, 2xAR, 1xhviledag

Uge 3&4: 3Xstyrke, 2xAR, 1xinterval, 1xhviledag

Uge 5&6: 3xstyrke, 1xAR, 2xinterval, 1xhviledag

Styrkedagene er 2 forskellige fullbody programmer som jeg veksler mellem.

Jeg modtager nyt program når de første 6 uger er overstået.

Habit:

I forhold til habits modtager jeg en ny habit hver 14. dag.

Min første habit er at jeg skal lave en lille ting hver dag som forbedre min sundhed. Indtil videre har jeg bl.a. lavet følgende: lagt 5 min oveni den daglige aftengåtur med hunden, fokuseret på at indtage mere vand, gået tidligere i seng, købt pilledispenser så jeg får taget diverse tilskud (vitaminer, fiskeolie og andet i den dur), lavet madplan - og planlagt hvilke da jeg skal medbringe forkost ud fra hvad min kantine på arbejdet serverer, trænet bækkenbund og andet i den dur. Man kan enten arbejde på den samme vane hele perioden eller gøre som jeg og arbejde på forskelligt.

Tanken med denne første habit er at man skal lære at lave vaneændringer før man reelt er i stand til det. Så det er en øvelse i at lave ændringer og jeg kan allerede mærke at jeg tænker mere over hvilke mange små ting jeg kan gøre...

Nærmere beskrivelse af assignments følger senere... :4flex:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Workout 1 - week 1+2:

1 runde af

15 Goblet squat

10/10 Windmills

15/15 ½kneeling chop (Medicinbold)

1 runde af

15 Single leg rumanian DL

15 Cable pulldown from tall knee

60 sek. Planken

1 runde af

15 Bækkenløft med hasetræk på bold

15 Skulder: lateral fly+ udadrotation

30 sek. rear elevated iso-hold

Workout 2 - week 1+2

1 runde af

15 split squat

15/15 Bo DB Row

15 rygextensioner på bold

1 runde af

Rumanian DL

DB BP

30/39 sideplanke

1runde af

15 Lateral Squat

15/15 ½kneeling cable row

30/30 sek SA band pulldown iso hold

Link to comment
Share on other sites

Assignments:

Her kommer en ultra kort beskrivelse af de assignments jeg har fået hidtil. I alle assignments er der læsestof, ting at tænke over og ting jeg skal skrive.

"Prepare for liftoff". Introduktion + skriv forslag til 5minute-actions.

"Your Owners Manual" Hvilke værktøjer har jeg allerede med mig, hvad gør jeg allerede som kan gavne mig. Hvad har jeg brug for og hvad vil jeg gerne have.

"Ready, willing, and Able" Skalaspørgsmål

"The 5 Whys" Hvorfor vil jeg gerne tabe mig og komme i form? Fordi jeg gerne vil..... hvorfor det? fordi jeg gerne vil..... osv... Spørg "hvorfor" 5 gange.

"Destination postcard". Lav et postkort som er sendt fra fremtiden. Der hvor jeg gerne vil være om 1 år (billeder). Besvar I want to be...., I want to do...., I want to feel....

"How to track Progress" Vægt + mål hver lørdag, billeder + interview hver måned.

"What's your Outlook" Spørgeskema om min mentalitet.

"Something completely different" Tænk modsat. modsat af hvad du har gjort tidligere. Hvad har jeg gjort tidligere? Hvordan er det gået på lang sigt? Hvilken tilgang er den modsatte?

"Act Your (nutritional) Age" Hvilket level er man på kostmæssigt. Der er ingen grund til at tænke kostprogrammer som en eliteatlet som skal i konkurrenceform når man er normal motionist. Find nogle gode vaner og gør dem konsekvent. Keep it simple.

"Most wanted" Hvad er jeg klar til at sige ja til? Hvad er jeg klar til at sige nej til? Hvad vil jeg ikke ændre på?

"Running from the Bear" Du behøver ikke løbe hurtigt, du skal kun lige løbe hurtigt nok. Sigt efter "ret godt" eller "lidt bedre" frem for perfekt.

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Fame >>

Jeg er også lidt spændt på at se hvad det ender med :4flex:

Tænker processen i sig selv er ret spændende...

Deler gerne erfaringer, men skal lige rigtig i gang inden jeg kommer med den slags :rolleyes:

Hvorfor kan jeg ikke quote?

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Fame >>

Jeg er også lidt spændt på at se hvad det ender med :4flex:

Tænker processen i sig selv er ret spændende...

Deler gerne erfaringer, men skal lige rigtig i gang inden jeg kommer med den slags :rolleyes:

Hvorfor kan jeg ikke quote?

Du skal bare trykke på "Svar" knappen, så quoter den :shades:

Link to comment
Share on other sites

I dag har været off dag.

Jeg har dog redet en time (m. Undervisning) og muget boks... så det må tælle lidt...

I dag var så indledende måle, veje, billede dag... ret hårdt når man helt konkret kan se hvor stor man er blevet. .. normalt undgår jeg alt som minder on et spejl - lidt ligesom de små børn der tror man gemmer sig hvis man holder sig for øjnene. .. hvis jeg nu ikke ser det - så er det ikke så slemt... men i dag blev jeg tvunget til at se... kunne ikke lide hvad jeg så...

Men har fået klar besked på at tage billederne, sende dem til coach og så glemme alt om dem igen. Netop for ikke at slå mig selv i hovedet og blive negativ i mit mindset....

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Så er de første 2 uger af Lean eating overstået - generelt er det gået rigtig fint, jeg har fået skærpet opmærksomheden på nogle ting, jeg har gennemført alle træninger, jeg har lavet min habit hver dag - men har ellers spist som jeg plejer.

Vægten siger -2,5kg siden start.

Træningen i går var week 2 workout 2 (2).

Den er også blevet nemmere, hurtige og mere overkommelig hvorfor det passer mig rigtig fint at der er progression fra næste uge (altså i dag). Fra i dag er det kun 3 styrkepas om ugen, men til gengæld skal jeg lave 2 runder i stedet for en enkelt. Samtidig bliver interval træning langsomt introduceret.

Planen denne uge:

Mandag: Active Recovery

Tirsdag: Week 3 - Workout 1

Onsdag: Interval

Torsdag: Off/Active recovery

Fredag Week 3 - Workout 2

Lørdag: Active Recovery/ Off

Søndag: Week 3 - Workout 1

I går var sidste dag med min første habit...

Så her til morgen har jeg fået en ny habit jeg skal fokusere på de næste 2 uger. Jeg skal selvfølgelig ikke glemme den første, så planen er at hver eneste nye habit skal tilføjes til det jeg allerede gør...

Min nye habit: EAT SLOWLY (alle måltider)

Det bliver en udfordring, for jeg er meget vant til at kaste maden i hovedet :rolleyes:

Tænker det nok er meget godt med en habit oversigt, indtil videre er det meget uoverskueligt, men efterhånden som tiden går kommer der nok en del...

1. Habit: Do a 5 min action

2. Habit: Eat Slowly

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Workout 1 - week 3+4:

2 runder af

15 Goblet squat

10/10 Windmills

15/15 ½kneeling chop (Medicinbold)

2 runder af

15 Single leg rumanian DL

15 Cable pulldown from tall knee

60 sek. Planken

2 runder af

15 Bækkenløft med hasetræk på bold

15 Skulder: lateral fly+ udadrotation

30 sek. rear elevated iso-hold

Workout 2 - week 3+4

2 runder af

15 split squat

15/15 Bo DB Row

15 rygextensioner på bold

2 runder af

Rumanian DL

DB BP

30/30 sek sideplanke

2runder af

15 Lateral Squat

15/15 ½kneeling cable row

30/30 sek SA band pulldown iso hold

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share