ANGEL


angel
 Share

Recommended Posts

Guest PlayboY
LATERALS DB

1set x 15reps @ 2 x 6kg

1set x 12reps @ 2 x 78kg

1set x 10reps @ 2 x 10kg

1set x 10reps @ 2 x 12kg

1set x 10reps @ 2 x 13kg

1set x 10reps @ 2 x 13kg

1set x 10reps @ 2 x 13kg

1set x 10reps @ 2 x 13kg

VILDE LATERALS!!! :w00t::w00t::w00t:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dagens træning Søndag d. 17. Juli

MORGENCARDIO kl. 5:30

POWERWALK + 10kg rygsæk

¤ 61 minutter

... ud til Statsfængslet, vinke til fangerne og retur igen :cooldance:

EFTERMIDDAGSTRÆNING kl. 12:00

BRYST - TRICEPS - MAVE

POWERWALK + 10kg rygsæk

¤ 22 minutter

SKRÅ DB PRES

1set x 15reps @ 13kg

1set x 15reps @ 15kg

1set x 12ps @ 19kg

1set x 12ps @ 21kg

1set x 12ps @ 23kg

1set x 10reps @ 25kg

1set x 10reps @ 25kg

1set x 10reps @ 25kg

... WEEEE - bedste pump længe på trods af low carb :4thumbup:

RUEHL PAT PRES - smithstativ

1set x 20reps @ 20kg

1set x 16reps @ 30kg

1set x 16reps @ 40kg

1set x 16reps @ 50kg

1set x 8reps @ 60kg

... LE' :crazy:

Brystpres superset'et med Halfpres

BRYST PRES - maskine

1set x 12reps @ 40kg

1set x 14reps @ 40kg

1set x 16reps @ 40kg

1set x 16reps @ 40kg

HALF PRES m. pause - smith stativ

1set x 8reps @ 20kg

1set x 8reps @ 30kg

1set x 10reps @ 30kg

1set x 14reps @ 30kg

Triceps pres superset'et med laterals

TRICEPS PRES - maskine (ala dips)

1set x 20reps @ 50kg

1set x 20reps @ 65kg

1set x 16reps @ 80kg

1set x 10reps @ 80kg

... shit den brændt!!

LATERALS DB - kragestil :wub:

1set x 20reps @ 5kg

1set x 15reps @ 5kg

1set x 13reps @ 5kg

1set x 15reps @ 5kg

... det brændte bare for åndssvagt med de få kg!!

MAVE - LIGE

hyperextensionbænk

1set x 15reps @ BW

1set x 15reps @ BW

1set x 15reps @ BW

1set x 15reps @ BW

POWERWALK + 10kg rygsæk

¤ 22 minutter

Der blev sgu kørt lidt posering mellem hvert set i dag da jeg trænede i dungeon'en under Nyborg Gymnasiums kostskole, hvor jeg selvfølgelig har sørget for perfekt lyssætning i sin tid....

DAMN det var nice :slut: streger halvt op på patten nu og super pump på biceps (DAMN den så HUGE ud :blink: måtte sende en MMS af den til både Poul og Kragen :blush: ) Derudover kan jeg skimte begyndende seperation i frontdelten :innocent: måske der faktisk er håb for at mine skuldre kan blive markeret denne gang til en konkurrence --> det ville jo være en fordel, for så ville de jo også se en helt del større ud :4flex:

Link to comment
Share on other sites

:poking: skulle du træne i dag? :poking:  :poking:

Snakkede du ikke om at du skulle blive helt frisk :raisebrow: 

:wink::smile:

<{POST_SNAPBACK}>

:blush::blush::blush:

... arghhhhhhhhhh AFSLØRET (havde jeg virkeligt sagt det til nogen :innocent::blush: )

Tjek for øvrigt min fine tingeling jeg har sat op på min hjemmeside :cooldance:

KLIKeLIK

(... og jeg ved det sweet Anders :moon: --> der er sikkert et par småting der falder dig i øjnene :blush: men det må rettes hen af vejen :bigsmile: )

Link to comment
Share on other sites

Tjek for øvrigt min fine tingeling jeg har sat op på min hjemmeside  :cooldance:

KLIKeLIK

(... og jeg ved det sweet Anders :moon: --> der er sikkert et par småting der falder dig i øjnene  :blush: men det må rettes hen af vejen  :bigsmile: )

<{POST_SNAPBACK}>

Ej en fed ide! :4thumbup: - Og hvor er jeg dog vild med den smiley der triller rundt ude i siden :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tjek for øvrigt min fine tingeling jeg har sat op på min hjemmeside  :cooldance:

KLIKeLIK

(... og jeg ved det sweet Anders :moon: --> der er sikkert et par småting der falder dig i øjnene  :blush: men det må rettes hen af vejen  :bigsmile: )

<{POST_SNAPBACK}>

Ej en fed ide! :4thumbup: - Og hvor er jeg dog vild med den smiley der triller rundt ude i siden :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

triller rundt :blink:

... mener du ikke bliver splattet? :w00t:

JEG MÅTTE BRUGE DEN!!!

(Anders vil sikkert hade mig for den :innocent: )

Syntes selv jeg trængte til et 100% overblik! Billeder og filer har det jo med at forsvinde i alle indlægene på MOL og i BLOG'en, så nu er der bare dømt ren billed og videosektion :cooldance:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Lige lidt ros til din hjemmeside! :4thumbup: Den har efterhånden fået en tilpas opdateringsfrekvens (med interessant læsning), at jeg en gang i mellem lige klikker mig forbi, for at se om du har fundet på noget nyt ;)

Glæder mig til at se artikler omkring kost :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lige lidt ros til din hjemmeside!  :4thumbup: Den har efterhånden fået en tilpas opdateringsfrekvens (med interessant læsning), at jeg en gang i mellem lige klikker mig forbi, for at se om du har fundet på noget nyt ;)

Glæder mig til at se artikler omkring kost  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen tak tak :cooldance:

(tid til opdateringen begynder også at hjælpe eftersom jeg ikke længere pendler til Vejle hver dag!)

... kost er lige på trapperne!!

I første omgang bliver der noget omkring den sidste uge til konkurrence, derefter nogle lidt mere basal ting (dvs. ingen store oversigsartikler endnu med diverse pubmed referencer - det orker jeg simpelthen ikke nu ... men lidt er vel også bedre end ingenting :innocent: ) men der bliver fokus på diveres næringsstoffer og fødevarer som jeg finder interessante og ikke mindst brugbare i forhold til træning.

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Vil ligesom Sok sige, at jeg glæder mig til artiklerne omkring kost. :4mewantfood:  :4thumbup: 

Hvad med det der med "ugens kosttilskud", er det blevet droppet igen? :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej nej da :bigsmile:

Den kommer op snart under kost igen... men lidt svært at kalde det ugens kosttilskud når man ikke har tid til at opdatere den andet end hver 2. måned :laugh:

... men den er også lige på trapper - dog nok som hver 2. uges kosttilskud :wink:

(skal også snart igang med noget seriøs protbarstestning :4mewantfood: så de kan anbefales eller ej .... meeeeeen det bliver jo nok først om 2 måneders tid :innocent: )

Link to comment
Share on other sites

Hvis du mangler en til at teste et par protbars siger du bare til :4mewantfood: :innocent:

Er det ikke en abnorm stor mængde cardio du laver ? Jeg tænker på om det overhovedet er nødvendigt med mindst 1 times cardio dagligt, var det ikke lidt nemmere at ordne noget af det i kosten ?

Jeg ved godt det er "tæt" på konkurrencen, men ville det mon ikke være godt med bare en enkelt dag på langs, med en fornuftigt kcal overskuu, så du kan blive sygdommen helt kvit ? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du mangler en til at teste et par protbars siger du bare til  :4mewantfood:  :innocent:

DET SKAL JEG SGU DA SELV :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

:wink:

Er det ikke en abnorm stor mængde cardio du laver ? Jeg tænker på om det overhovedet er nødvendigt med mindst 1 times cardio dagligt, var det ikke lidt nemmere at ordne noget af det i kosten ?
Tjaaa... jeg har jo 6-7 kg at smide endnu på små 10 uger og det kommer man jo ikke ligefrem sovende til :sleeping:

I det fleste tilfælde har piger bedst af at spise mere samt lave mere kredsløb for at tabe sig, modsat mænd som kan tillade sig at skære noget mere i kosten!!

Vores kroppe er bare bedre til at tilpasse sig et lavt kcalindtag ved at sænke stofskifte, hvorfor det er "farligt" at ligge for lavt i kcal'erne --> så er det bedre at lave noget mere cardio :cooldance:

Selvfølgelig stopper jeg med cardioen hvis jeg taber mig for hurtigt men lige nu passer tempoet fint :smile:

Jeg ved godt det er "tæt" på konkurrencen, men ville det mon ikke være godt med bare en enkelt dag på langs, med en fornuftigt kcal overskuu, så du kan blive sygdommen helt kvit ?  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Tror heldigvis at jeg er ved at være den rimeligt kvit nu :innocent:

... det med en hel dag fri kan jeg bare ikke - får total abstinenser og bliver et nervevrag også selvom jeg har 40 i feber :blink:

Har da også haft en dag eller to kun med én omgang cardio, hvilket må siges at tælle som en "fridag" :tongue:

Link to comment
Share on other sites

DET SKAL JEG SGU DA SELV
Æv pokkers også :laugh:
Tjaaa... jeg har jo 6-7 kg at smide endnu på små 10 uger og det kommer man jo ikke ligefrem sovende til

Nej cføli ikke, men vidste ikke det med at kvinders stofskifte ændrer sig så hurtigt, troede "bare" du kunne have skåret lidt i kosten, og så evt have brugt tiden på noget andet sjovt, såsom lidt træning med vægte :innocent:

Og så se da lige at kom 100% ovenpå igen :wink: God bedring/træning herfra..

PS: Søren og jeg kigger nok ind til OBBC inden så længe, så må jeg jo lige få hilst på den PT ledeste kvindelige atlet jeg "kender" :smile:

Link to comment
Share on other sites

Glemte helt min artikel om "løs" hud  :tongue:

LIGE HER!!! MASSER AF LØS HUD

p.s. Undskyld diverse stave-, formulerings- og kommafejl! Bliver rettet i løbet af sommeren... lige nu er første priotet at få nogle ting skriblet ned og lagt på nettet inden jeg bliver for carbdepleted :w00t:  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er sgu informativt det dér!

Er stadig imponeret over det du viste mig i sidste uge :wink::blink::w00t:

Link to comment
Share on other sites

DET SKAL JEG SGU DA SELV

Æv pokkers også :laugh:

Tjaaa... jeg har jo 6-7 kg at smide endnu på små 10 uger og det kommer man jo ikke ligefrem sovende til
Nej cføli ikke, men vidste ikke det med at kvinders stofskifte ændrer sig så hurtigt, troede "bare" du kunne have skåret lidt i kosten, og så evt have brugt tiden på noget andet sjovt, såsom lidt træning med vægte :innocent:

Hmmmmm :smile: synes nu de cirka 12-15 timer jeg er om ugen i OBBC er temmelig meget tid at bruge på tungttræning taget i betragtning af at jeg er på diæt :innocent:

Og så se da lige at kom 100% ovenpå igen  :wink:  God bedring/træning herfra..
hæhæ :blush: vi er der næste... :w00t:
PS: Søren og jeg kigger nok ind til OBBC inden så længe, så må jeg jo lige få hilst på den PT ledeste kvindelige atlet jeg "kender"  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

:blush::blush:

Det er da en aftale meeeen sandsynligheden for at rende ind i mig såfremt i kommer i weekenden er ikke særlig stor da jeg altid arbejde både lørdag + søndag :blink:

... så vi må se hvordan det lader gi sig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Glemte helt min artikel om "løs" hud  :tongue:

LIGE HER!!! MASSER AF LØS HUD

p.s. Undskyld diverse stave-, formulerings- og kommafejl! Bliver rettet i løbet af sommeren... lige nu er første priotet at få nogle ting skriblet ned og lagt på nettet inden jeg bliver for carbdepleted :w00t:  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er sgu informativt det dér!

Er stadig imponeret over det du viste mig i sidste uge :wink::blink::w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja ... det er skræmmende ikke :blink: hvor langt man rent faktisk kan hive huden ud fra kroppen :innocent:

Link to comment
Share on other sites

I det fleste tilfælde har piger bedst af at spise mere samt lave mere kredsløb for at tabe sig, modsat mænd som kan tillade sig at skære noget mere i kosten!!

Vores kroppe er bare bedre til at tilpasse sig et lavt kcalindtag ved at sænke stofskifte, hvorfor det er "farligt" at ligge for lavt i kcal'erne --> så er det bedre at lave noget mere cardio  :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Er det noget du har nogle henvisninger til, eller er det bare "tykke pigers" undskyldning? :tongue::smile:

Ellers ser det godt ud med formen. Kanon ide med de ugelige opdateringer, men hvornår kommer der booty billeder? :w00t::wink:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

I det fleste tilfælde har piger bedst af at spise mere samt lave mere kredsløb for at tabe sig, modsat mænd som kan tillade sig at skære noget mere i kosten!!

Vores kroppe er bare bedre til at tilpasse sig et lavt kcalindtag ved at sænke stofskifte, hvorfor det er "farligt" at ligge for lavt i kcal'erne --> så er det bedre at lave noget mere cardio  :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Er det noget du har nogle henvisninger til, eller er det bare "tykke pigers" undskyldning? :tongue::smile:

Nej... det er noget rent hormonelt som blandt andet bunder ud i at en kvindes krop skal kunne bære nyt liv hvorfor den også er bedre til at passe på reserverne når de er knappe ved eks. at regulere stofskiftet ned hurtigere end hos mænd :smile:

*Jeg har engang set en undersøgelse på pubmed omkring emnet - skal se om jeg kan finde den frem :4smartass:

Men når det nu er sagt, så bruger de "tykke" piger vist den undskyldning lidt forkert! De henviser til at der intet skal til før de tager på på trods af at de intet spiser... men det ved du såvel som jeg i reglen er en lodret løgn :wink:

De både spiser for meget og dyrker for lidt motion...

Mit udgangspunkt for at sige at jeg i stedet skal lave mere cardio end skære i kcal'erne er, at mit BMR er omkring de 1900 kcal og lige nu ligger jeg på et gennemsnitligt dagligt indtag omkring de 2500 kcal, hvorfor du godt kan se, at der ikke er så meget at skære af før jeg rammer mit BMR og deraf langt hurtigere vil få en nedgang i basale stofskifte ---> og så er der kun en mulighed tilbage... det er ekstra cardio :cooldance:

Ellers ser det godt ud med formen. Kanon ide med de ugelige opdateringer, men hvornår kommer der booty billeder?  :w00t:  :wink:

Du må jo følge med og se :wink:

(man er vel blufærdig :blush: )

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Stadig vel er det vel en fordel for begge køn altid at dyrke mere motion end at skære i fødeindtaget... I hvert fald min erfaring... Jo mere, mad jo bedre  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Helt klar en fordel for begge køn at opnå størstedelen af et vægttab gennem motion, men på et tidspunkt vil man selvfølgelig nå en grænse, hvor man ikke bør dyrke mere cardio ej heller træninng, da det bliver alt for nedslidende --> så må man i stedet skære lidt i kosten :smile:

Min oplevelse er helt klart at inden man begynder at skære i kosten,så piller man først nogle af kulhydraterne ud og erstatter dem med fedt før man reducerer det samlede kcalindtag.

Hvis man ikke oplever yderligt vægttab ved denne fremgangsmåde, så bliver man nødt til at skære i det samlede kcal-antal :smile:

Link to comment
Share on other sites

Helt klar en fordel for begge køn at opnå størstedelen af et vægttab gennem motion, men på et tidspunkt vil man selvfølgelig nå en grænse, hvor man ikke bør dyrke mere cardio ej heller træninng, da det bliver alt for nedslidende --> så må man i stedet skære lidt i kosten  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor skulle det være en fordel? Mere cardio er jo også ensbetydende med flere stresshormoner = muskeltab. Samtidig hæmmer det retsiutioneevnen (såfremt ens workcapasity ikke formår at følge med)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Helt klar en fordel for begge køn at opnå størstedelen af et vægttab gennem motion, men på et tidspunkt vil man selvfølgelig nå en grænse, hvor man ikke bør dyrke mere cardio ej heller træninng, da det bliver alt for nedslidende --> så må man i stedet skære lidt i kosten  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor skulle det være en fordel? Mere cardio er jo også ensbetydende med flere stresshormoner = muskeltab. Samtidig hæmmer det retsiutioneevnen (såfremt ens workcapasity ikke formår at følge med)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Hey Pauli

Først... diæt "på vores måde" vil altid være en hårfingrænse mellem det ene onde mod det andet onde... Skal forklare hvorfor jeg siger sådan!

Først, så vil jeg helt klart mene at for hr. og fru. Danmark er første trin på vej mod et varigt fedttab at begynde at motionere, først derefter kan man skære i kosten af den simple grund at det altid er langt lettere at ændre folks motionsvaner end at begynde at pille ved deres kost - det er som ofte lettere i den anden rækkefølge :smile:

Hvis vi så snakker eks. dig og mig så bliver historien straks en anden med hensyn til hvordan vi skal vægte vores valg :bigsmile:

For det første vil jeg gerne lige have noget på det rene ...

Cortisol er ikke i sig selv ondskaben, der kan ødelægge hele din diæt! Men rigtigt nok så vil for meget cortisol medføre øget fedtlagring samt reduktion i kroppens proteinsyntese --> lidt den modsatte effekt af hvad vi ønsker os :dry:

Men stadigvæk - så har cortisol ikke helt den samme betydning, såfremt du er i kcal-underskud, for der vil du stadigvæk hive fedt af i gode mængder på trods af cortisol i omløb - kroppen har ikke noget andet valg.

Hvis vi lige kigger på et par overordnet ting først...

.. det første der sker, hvis din krop kommer under stress som eks. ved at du pludselig spiser færre kulhydrater end normalt, så vil din krop opfatte det som stress --> så tro ikke at det kun er større mængder motion der skaber mere cortisol i omløb --> det kan ændrede kostvaner også klare ganske fint :raisebrow:

Hvis du normalt ikke har forhøjede mængder cortisol i kroppen er det fint med en lidt højere niveau på diæt og det har ikke den store betydning... men er du normalt stresset og har været det i lang tid pga. eks. en kost med mange kulhydrater (tænker her på bulk) eller pga. følelsmæssig ustabilitet, så er der allerede cortisol i forhøjet mængder i omløb, og her vil en restriktion i dine kcal'er (herunder kulhydraterne) påføre kroppen ekstra mængder af cortisol. Dette vil skrue ned for fedtforbrændingen, kulhydratomsætning øges samt ikke mindst stressniveauet øges yderligt, hvorved du får startet en nedadgående spiral, hvor også de øgede mængder cortisol vil øge din hjernes appetit for søde og fede sager, hvorved du vanskeliggøre din diæt yderligt fordi du bare mååååå have den kage :4mewantfood:

Hvis du føler at du har været under stress i en lang periode eller hvis du eks. har haft et højt kulhydratindtag lige op til en diæt, så kan du være 100% sikker på at du får frigivet en helvedes masse cortisol i det øjeblik du går på en diæt, hvor du sigter mod at smide 1 kg per uge udelukket gennem kosten.

Her er det klart bedst over flere uger at sænke sit kulhydratindtag og derved sit samlet kcalindtag for at undgå cortisolfrigivelsen - du skal simpelthen vænne din krop til et nyt niveau i små etaper.

Det vil du også opleve at jeg altid gør. Jeg "rydder" altid op i min kost 25 uger før K-dag. Dvs jeg starter med at fjerne nogle af de mere hurtige kulhydrater (spiser normalt lidt slik/chokolade hver dag off-season) dog bibeholder jeg stadigvæk en spisedag 1-2 gange per uge for ikke at skære det hele væk for hurtigt. Sådan arbejder jeg mig ned til jeg er 10-12 uger før K-dag, hvor jeg så kan tillade mig relativt få carbs uden at byde mig krop for meget stress, samt jeg heller ikke har fornemmelsen af at mangle dem.

De personer som starter en diæt fra dag til dag eks. 12 uger før en konkurrence og gør det næsten udelukket gennem kcal-reduktion stresser deres krop ekstremt det første lange stykke tid, fuldstændig som hvis du ud af den blå luft begynder at lave 1 times cardio hver dag. Derfor det også så fandens vigtigt at lave cardio off-season hvis det er den fremgangsmåde du agter at bruge til at skabe kalorieunderskud på under din diæt!

Derfor går jeg også hele året, så min krop er tilvænnet og derved ikke stresses når jeg øger mængden en smule, hvilket jeg igen gør gradvis over ugerne. Sådan en som Kragefar gør også det at han øger sin cardio fra et lavt niveau til 30-40 minutter, derefter 45-50 minutter og så begynder der ellers at komme fylde i rygsækken for at gøre det endnu hårdere... små etaper stresser mindre = mindre muskelnedbrydning samt bedre restitution fordi din krop er avnt til de mængder du byder den og derfor bedre kan udnytte sine ressourcer.

Nå... det var jo egenligt ikke så meget det!

Tror vi kom fra udgangspunktet mænd vs. kvinder når det kommer til træning fremfor restriktion i kalorierne hos kvinderne som deres primære udgangspunkt!!

Med hensyn til dig og mig så er der jo noget i dit blod i "lidt" større koncentrationer (Test) som har en ufattelig betydning for din muskelmasse og dens størrelse!

Når du fra den ene dag til den anden skaber en kalorierestriktion, så kommer der et endokrint respons, der vil påvirke din HPT akse. Selvfølgelig er påvirkningen ikke ligeså ekstrem som ved faste, som blot på få dage kan sænke din LH, Test og fTest med så meget som 30-50%.

Det som der højst sandsynligt sker er, at der frigives mindre GnRH fra hypothalamus. Dette vil medføre et svagere signal til frigivelsen af LH, som herefter frigives i mindre mængder i hvert tidsinterval --> dermed sker der jo en mindskning i stimuleringen af Test samt de enzymer som producere Test også reduceres i mængde. Den nedsatte Test-mængde vil medføre et tab i LBM, som man ganske rigtigt ser ved diæt/faste.

Det er dog ikke kun en nedsat kaloriemængde gennem kosten der nedsætter Test-niveauet - en kaloriedifference skabt ved ekstra træning vil have næsten samme effekt, dog ikke nær så udtalt!

Sjovt nok gælder dette nedsatte Testrespons ikke for kvinder --> de ser ikke på samme måde en reduktion i deres Test niveau ved både hård træning og kalorierestriktion. Kvinder skal i stedet holde sig for øje at ved kalorierestriktion gennem kosten er deres stofskiftehormonerne langt mere påvirket end ved et øget aktivitetsniveau (nogle mener at det måske skyldes den øget kropsvarme ved træningen??!) Derfor bør kvinders førstevalg være kredsløb fremfor kalorierestriktion, da stofskiftehormonerne langt hurtigere kan få en betydningen for manglende vægtnedgang end cortisol kan. (de skal dog stadigvæk holde sig for øje at cortisol har en muskelnedbrydende effekt ved udtalte ændringer i ens aktivitetsniveau)

Mænd skal bare generelt passe på med begge ting, men mest med en kraftig kalorierestriktion når vi snakker om cortisol (såfremt vi forudsætter af manden har en god træningstilstand og derved ikke oplever et kæmpe ekstra stress ved at begynde med noget kredsløB)

Så vidt jeg husker så siger noget forskning at en formindskelse på 15% ikke bør påvirke Test niveauet markant. Det vil sige at hvis du kommer fra 4000 kcal og sigter mod at smide 1 kg per uge (lig minus 8000 kcal) så overskider du også dine 15% med den dobbelte %værdi

... og så ikke nok med at du har cortisol i omløb pga. den markante kalorienedgang - ja, så har du nu også et nedsat Test niveau!!

IK' Pis FE' :sneaky2:

(nå ... det fik du mig så lige til at bruge 1½ time på at skrive :blink: must have carbs :4mewantfood: )

Link to comment
Share on other sites

Helt klar en fordel for begge køn at opnå størstedelen af et vægttab gennem motion, men på et tidspunkt vil man selvfølgelig nå en grænse, hvor man ikke bør dyrke mere cardio ej heller træninng, da det bliver alt for nedslidende --> så må man i stedet skære lidt i kosten  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor skulle det være en fordel? Mere cardio er jo også ensbetydende med flere stresshormoner = muskeltab. Samtidig hæmmer det retsiutioneevnen (såfremt ens workcapasity ikke formår at følge med)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Hey Pauli

Først... diæt "på vores måde" vil altid være en hårfingrænse mellem det ene onde mod det andet onde... Skal forklare hvorfor jeg siger sådan!

Først, så vil jeg helt klart mene at for hr. og fru. Danmark er første trin på vej mod et varigt fedttab at begynde at motionere, først derefter kan man skære i kosten af den simple grund at det altid er langt lettere at ændre folks motionsvaner end at begynde at pille ved deres kost - det er som ofte lettere i den anden rækkefølge :smile:

Hvis vi så snakker eks. dig og mig så bliver historien straks en anden med hensyn til hvordan vi skal vægte vores valg :bigsmile:

For det første vil jeg gerne lige have noget på det rene ...

Cortisol er ikke i sig selv ondskaben, der kan ødelægge hele din diæt! Men rigtigt nok så vil for meget cortisol medføre øget fedtlagring samt reduktion i kroppens proteinsyntese --> lidt den modsatte effekt af hvad vi ønsker os :dry:

Men stadigvæk - så har cortisol ikke helt den samme betydning, såfremt du er i kcal-underskud, for der vil du stadigvæk hive fedt af i gode mængder på trods af cortisol i omløb - kroppen har ikke noget andet valg.

Hvis vi lige kigger på et par overordnet ting først...

.. det første der sker, hvis din krop kommer under stress som eks. ved at du pludselig spiser færre kulhydrater end normalt, så vil din krop opfatte det som stress --> så tro ikke at det kun er større mængder motion der skaber mere cortisol i omløb --> det kan ændrede kostvaner også klare ganske fint :raisebrow:

Hvis du normalt ikke har forhøjede mængder cortisol i kroppen er det fint med en lidt højere niveau på diæt og det har ikke den store betydning... men er du normalt stresset og har været det i lang tid pga. eks. en kost med mange kulhydrater (tænker her på bulk) eller pga. følelsmæssig ustabilitet, så er der allerede cortisol i forhøjet mængder i omløb, og her vil en restriktion i dine kcal'er (herunder kulhydraterne) påføre kroppen ekstra mængder af cortisol. Dette vil skrue ned for fedtforbrændingen, kulhydratomsætning øges samt ikke mindst stressniveauet øges yderligt, hvorved du får startet en nedadgående spiral, hvor også de øgede mængder cortisol vil øge din hjernes appetit for søde og fede sager, hvorved du vanskeliggøre din diæt yderligt fordi du bare mååååå have den kage :4mewantfood:

Hvis du føler at du har været under stress i en lang periode eller hvis du eks. har haft et højt kulhydratindtag lige op til en diæt, så kan du være 100% sikker på at du får frigivet en helvedes masse cortisol i det øjeblik du går på en diæt, hvor du sigter mod at smide 1 kg per uge udelukket gennem kosten.

Her er det klart bedst over flere uger at sænke sit kulhydratindtag og derved sit samlet kcalindtag for at undgå cortisolfrigivelsen - du skal simpelthen vænne din krop til et nyt niveau i små etaper.

Det vil du også opleve at jeg altid gør. Jeg "rydder" altid op i min kost 25 uger før K-dag. Dvs jeg starter med at fjerne nogle af de mere hurtige kulhydrater (spiser normalt lidt slik/chokolade hver dag off-season) dog bibeholder jeg stadigvæk en spisedag 1-2 gange per uge for ikke at skære det hele væk for hurtigt. Sådan arbejder jeg mig ned til jeg er 10-12 uger før K-dag, hvor jeg så kan tillade mig relativt få carbs uden at byde mig krop for meget stress, samt jeg heller ikke har fornemmelsen af at mangle dem.

De personer som starter en diæt fra dag til dag eks. 12 uger før en konkurrence og gør det næsten udelukket gennem kcal-reduktion stresser deres krop ekstremt det første lange stykke tid, fuldstændig som hvis du ud af den blå luft begynder at lave 1 times cardio hver dag. Derfor det også så fandens vigtigt at lave cardio off-season hvis det er den fremgangsmåde du agter at bruge til at skabe kalorieunderskud på under din diæt!

Derfor går jeg også hele året, så min krop er tilvænnet og derved ikke stresses når jeg øger mængden en smule, hvilket jeg igen gør gradvis over ugerne. Sådan en som Kragefar gør også det at han øger sin cardio fra et lavt niveau til 30-40 minutter, derefter 45-50 minutter og så begynder der ellers at komme fylde i rygsækken for at gøre det endnu hårdere... små etaper stresser mindre = mindre muskelnedbrydning samt bedre restitution fordi din krop er avnt til de mængder du byder den og derfor bedre kan udnytte sine ressourcer.

Nå... det var jo egenligt ikke så meget det!

Tror vi kom fra udgangspunktet mænd vs. kvinder når det kommer til træning fremfor restriktion i kalorierne hos kvinderne som deres primære udgangspunkt!!

Med hensyn til dig og mig så er der jo noget i dit blod i "lidt" større koncentrationer (Test) som har en ufattelig betydning for din muskelmasse og dens størrelse!

Når du fra den ene dag til den anden skaber en kalorierestriktion, så kommer der et endokrint respons, der vil påvirke din HPT akse. Selvfølgelig er påvirkningen ikke ligeså ekstrem som ved faste, som blot på få dage kan sænke din LH, Test og fTest med så meget som 30-50%.

Det som der højst sandsynligt sker er, at der frigives mindre GnRH fra hypothalamus. Dette vil medføre et svagere signal til frigivelsen af LH, som herefter frigives i mindre mængder i hvert tidsinterval --> dermed sker der jo en mindskning i stimuleringen af Test samt de enzymer som producere Test også reduceres i mængde. Den nedsatte Test-mængde vil medføre et tab i LBM, som man ganske rigtigt ser ved diæt/faste.

Det er dog ikke kun en nedsat kaloriemængde gennem kosten der nedsætter Test-niveauet - en kaloriedifference skabt ved ekstra træning vil have næsten samme effekt, dog ikke nær så udtalt!

Sjovt nok gælder dette nedsatte Testrespons ikke for kvinder --> de ser ikke på samme måde en reduktion i deres Test niveau ved både hård træning og kalorierestriktion. Kvinder skal i stedet holde sig for øje at ved kalorierestriktion gennem kosten er deres stofskiftehormonerne langt mere påvirket end ved et øget aktivitetsniveau (nogle mener at det måske skyldes den øget kropsvarme ved træningen??!) Derfor bør kvinders førstevalg være kredsløb fremfor kalorierestriktion, da stofskiftehormonerne langt hurtigere kan få en betydningen for manglende vægtnedgang end cortisol kan. (de skal dog stadigvæk holde sig for øje at cortisol har en muskelnedbrydende effekt ved udtalte ændringer i ens aktivitetsniveau)

Mænd skal bare generelt passe på med begge ting, men mest med en kraftig kalorierestriktion når vi snakker om cortisol (såfremt vi forudsætter af manden har en god træningstilstand og derved ikke oplever et kæmpe ekstra stress ved at begynde med noget kredsløB)

Så vidt jeg husker så siger noget forskning at en formindskelse på 15% ikke bør påvirke Test niveauet markant. Det vil sige at hvis du kommer fra 4000 kcal og sigter mod at smide 1 kg per uge (lig minus 8000 kcal) så overskider du også dine 15% med den dobbelte %værdi

... og så ikke nok med at du har cortisol i omløb pga. den markante kalorienedgang - ja, så har du nu også et nedsat Test niveau!!

IK' Pis FE' :sneaky2:

(nå ... det fik du mig så lige til at bruge 1½ time på at skrive :blink: must have carbs :4mewantfood: )

<{POST_SNAPBACK}>

:blink::blink::blink:

Man skal altid kraftigt overveje hvad man gør når man stiller spørgsmål til dig!

Kæft du er grundig kvinde :bookread: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share